Digiboksit

  • 473 397
  • 2 151
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noita 0Mb tallennuksia on mullakin jo mainitun Lostin jälkeen tullut pari, sekä ajastuksella että suoraan tallentamalla. Kieltämättä kiusallinen vika, joka kerta tallennuksen aloittamisen jälkeen pitää tarkastaa, että tallennus lähtee oikeasti käyntiin, jos haluaa pelata varman päälle.

Enpä usko että huollosta on tuohon apua.

Voikohan tuohon muuten olla syynä signaalin hetkellinen katkeaminen, edes teoriassa? Kas kun taloyhtiössä on meneillään massiivinen remontti ja tuntuu että kuva pätkii nykyään yllättävän paljon.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noita 0Mb tallennuksia on mullakin jo mainitun Lostin jälkeen tullut pari, sekä ajastuksella että suoraan tallentamalla. Kieltämättä kiusallinen vika, joka kerta tallennuksen aloittamisen jälkeen pitää tarkastaa, että tallennus lähtee oikeasti käyntiin, jos haluaa pelata varman päälle.

Enpä usko että huollosta on tuohon apua.
Kysyn nyt ihan mielenkiinnosta, joten ei saa loukkaantua, jos on typerä kysymys. Mutta onko teillä ihan varmasti se pikkuruinen loop-kaapeli kiinnitettynä? Tuolla kun muutama viesti aiemmin vika oli juuri siinä noissa 0 Mb tallennuksissa. Kysyn osittain siksikin, kun jostain syystä olen profiloitunut lähipiirini digi-neuvojaksi. Toki tiedän muutenkin aina kaikesta kaiken.

Itselläni ei ole Toppyn tallennuksissa ollut muuta ongelmaa kuin jollain esihistoriallisella aikakaudella tehty EPG-tallennus, jossa ohjelman nimessä oli aksenttimerkki. Ei näkynyt ohjelmalistauksessa lainkaan ja luulin tallennuksen menneen bittitaivaaseen. Softapäivityksen jälkeen levylle ilmestyi maagisesti lisää tavaraa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tiettävästi iso osa Toppy 5100:n 0MB-tallennuksista johtuu firmwaren versiosta 2.95. Jos tämä löytyy koneestasi, ensiapusuositus on vaihtaa se vaikka vanhempaan.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Kysyn nyt ihan mielenkiinnosta, joten ei saa loukkaantua, jos on typerä kysymys. Mutta onko teillä ihan varmasti se pikkuruinen loop-kaapeli kiinnitettynä?

Kyllä se on paikallaan, joten siitä ei pitäisi olla homman kiinni. Multa tosin löytyy boksista juuri tuo 2.95 firmware, joten itse uskon että ongelman syy löytyy sieltä. Vanhempaan versioon siirtymistä pitänee koittaa, jos mikään muu ei auta. Tosin se varmaan tuo tullessaan omat ongelmansa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä se on paikallaan, joten siitä ei pitäisi olla homman kiinni. Multa tosin löytyy boksista juuri tuo 2.95 firmware, joten itse uskon että ongelman syy löytyy sieltä. Vanhempaan versioon siirtymistä pitänee koittaa, jos mikään muu ei auta. Tosin se varmaan tuo tullessaan omat ongelmansa.

Joo. Asiaa sekoittaa vielä se, että joidenkin kaapelioperaattoreiden systeemeissä tuo 2.95 ei ole ongelmallinen... Ilmeisesti 2.83 on melko stabiili. Uusinkin on jovedetty pois levityksestä siinä ilmenneiden hankaluuksien vuoksi.
Ja tulevaisuuden näkymiä hämärtää tieto maahantuojan vaihtumisesta...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä se on paikallaan, joten siitä ei pitäisi olla homman kiinni. Multa tosin löytyy boksista juuri tuo 2.95 firmware, joten itse uskon että ongelman syy löytyy sieltä. Vanhempaan versioon siirtymistä pitänee koittaa, jos mikään muu ei auta. Tosin se varmaan tuo tullessaan omat ongelmansa.
Hyvä tieto. Siis tuo firmwaren ongelma. Itse en ole vähään aikaan firmistä vaihtanut, kun ongelmat ovat olleet tipotiessään. Ja ehjäähän ei kannata korjata. En nyt tähän hätään muista, mikä versio on menossa, mutta todella stabiili se kyllä on. Minulla on siis c-malli ennen HDMI-aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuota noin, kertokaapa tumpelolle miten tuo firmware vaihdetaan. Tai edes se, että mistä tsekkaan mikä versio siinä on? Itse en ole kertaakaan boksia päivittänyt. Se looppipiuha on myös paikallaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kaon-asiaa vielä seuraavassa: kone siis toimii toistaiseksi moitteettomasti. Ajakstuksia olen kokeillut monella tavalla ja joka kerta homma pelittänyt, myös stand-by tilasta aloitettaessa. Katselin koneen järjestelmätietoja ja soitin Kaonin huoltoon ja kyselin mahdollisista päivityksistä. Omassa onkin vanha versio joka ei salli päivittämistä USB-portin kautta, joten pitäisi käydä siellä huolto-liikkeessä koneen kanssa. Mutta, kannattako siellä käydä kun laite toimii ja on älyttömän hiljainenkin. Ihmetyttää muiden Kaonia käyttäneiden kommentit melusta, koska itse juuri ja juuri erotan vienon huminan laitteen tallentaessa ja ollessa päällä.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Vielä Kaon- asiaa:
Hommattiin myös Prismasta Kaon kaapeliverkkoon Sulo Wilen- tyyliin "kun halvalla sai". Televisio, johon tämä hommattiin, on sen ikäluokan vehje, että
se menee vaihtoon parin vuoden sisällä ja siinä vaiheessa tilanne tekniikan suhteen voi olla jo toinen.
Tähän asti on toiminut OK. Kaikki talletukset ovat tulleet, samoin tallennus samaan aikaan kun katsoo toista tallennusta OK.
Mies siirsi vielä viikonloppuna USB:n kautta vanhoja Stargate- ja StargateAtlantis- jaksoja digiboxin kovalevylle ja katsoi sitten niitä sieltä.

Eli toistaiseksi ei valittamista...
 
Kuinkas on porukalla pelannut Humax 9200/9500T?

Itellä on uuden boksin hankinta edessä ja vaihtoehtoina on tuo ja ProCasterin 6250T. Caster on muutaman kympin kalliimpi kuin 9500, mutta siinä on se 4 kanavan tallennusmahdollisuus ja oli kyllä kätevä käyttää ja muutenkin soiva peli, kun aiemmin oli kaapelimalli tuosta. Ja siinä olisi se hdmi-liitäntäkin, niin kuva olisi inasen parempi.
 

rpeez

Jäsen
Jep, voin suositella Humax 9200T:tä.

Ostin omani ensimmäisestä Suomeen saadusta erästä kesäkuussa 2006, ja tyytyväinen olen vieläkin 1v 7kk jälkeen.
 
Kuulostaa ihan pätevältä. Vähän vaan tosiaan keljuttaa hdmi:n puuttuminen. Neljän kanavan tallennus ei sinällään ole välttämättä oleellinen, kun makkarissa on toinen tallentava. Mutta miten toimiva on epg? Mites yle:llä tekstitysten kanssa? Oon lukenut, että joillain on jääneet tekstit tavallaan "roikkumaan" liian pitkäksi aikaa.
 

rpeez

Jäsen
Mutta miten toimiva on epg? Mites yle:llä tekstitysten kanssa? Oon lukenut, että joillain on jääneet tekstit tavallaan "roikkumaan" liian pitkäksi aikaa.

- EPG on toimiva ja luotettava. Ainoa kiusannut asia on ollut, että ohjelmatiedot ovat latautuneet EPGhen laitteen käynnistyksen jälkeen hitaasti (voi kestää minuutteja), mutta tätä on nyt parannettu vuodenvaihteessa tulleella 1.00.06 ohjelmistolla.
- Tekstien roikkuminen ei ole häirinnyt minua. Kun kuulin tästä ensi kerran rupesin oikein tarkkailemaan asiaa, ja tosiaan huomasin pari kertaa että teksti oli siinä kunnes tuli uusi teksti. Sen jälkeen olen taas unohtanut koko jutun.

Minulla Humax on kiinni RGB:llä Sonyn 50 tuumaisessa projektiotelkkarissa, jossa on myös digiviritin. Omilla puusilmilläni en huomaa kuvassa mitään eroa katsoin sitä sitten Humaxin avulla tai suoraan Sonyllä, joten aika hyvin RGBkin toimii. En tiedä sitten jos olisi HDMI digiboksissa, niin voisiko kuva parantua jos digiboksissa olisi parempi skaalain kuin Sonyssä. Suurin ongelma taitaa joka tapauksessa olla digiTV lähetteen puutteet, eli ketju on niin hyvä kuin heikoin lenkki.
 

rpeez

Jäsen
Kiitos vastauksista. Kävin tänään 9200T:n hakemassa. Scartilla lyön kiinni Pansun 42":n, eiköhän se kuva kohillaan ole. Mutta jäätävä yllätys oli se, ettei usb-johtoa ollut mukana!?

Jeps, toivottavasti olet tyytyväinen. Jos tuossa ei ole vielä 1.00.06 softaa niin www.humax.fi sivuilta löytää.
Ja sitten vielä lopuksi vielä knoppi mihin kaikki tuntemani 9200T:n omistajat langenneet:
Laitteen näyttö saattaa näyttää naarmuiselta, koska siinä on suojamuovi päällä! Se on niin siististi laitettu, ettei sitä huomaa ennenkuin alkaa kulmasta kynnellä kokeilemaan irtooko mitään. Itsellänikin oli muovi päällä ekan vuoden.
 
Jeps, toivottavasti olet tyytyväinen. Jos tuossa ei ole vielä 1.00.06 softaa niin www.humax.fi sivuilta löytää.
Ja sitten vielä lopuksi vielä knoppi mihin kaikki tuntemani 9200T:n omistajat langenneet:
Laitteen näyttö saattaa näyttää naarmuiselta, koska siinä on suojamuovi päällä! Se on niin siististi laitettu, ettei sitä huomaa ennenkuin alkaa kulmasta kynnellä kokeilemaan irtooko mitään. Itsellänikin oli muovi päällä ekan vuoden.
Toivotaan. Eikös tuossa pitäisi OTA-päivitysten pelata?
Hah! Eilen kun sen paketista otin ulos niin katsoin, että mikäs maanantaikappale tää on, kun heti on näyttö naarmuilla. Kiitos tästäkin tiedosta!
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Toivotaan. Eikös tuossa pitäisi OTA-päivitysten pelata?
Vaikka laite näitä tukisikin, on eri asia onko valmistaja halunnut ostaa operaattorilta softajakelua verkossa. Toisaalta myös hyvä asia, sillä uusi softaversio ei aina kaikilla valmistajilla ole suinkaan askel parempaan...
 
"OTA päivitys on suunniteltu alkavaksi 15.1.2008, mutta aikataula ei ole vielä Digitan toimesta vahvistettu. PVR9200T tarkistaa uuden päivityksen automaattisesti valmiustilassa yöllä klo 04:00 ja jos uudempi versio on tarjolla päivitys tehdään automaattisesti."
Humaxin kotisivu kertoo näin. Eli se on vähän kuin joulua odottelis. Aamulla aina käydä tarkistaan, josko se olis tullu.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka laite näitä tukisikin, on eri asia onko valmistaja halunnut ostaa operaattorilta softajakelua verkossa. Toisaalta myös hyvä asia, sillä uusi softaversio ei aina kaikilla valmistajilla ole suinkaan askel parempaan...

Juuri näin. Huolestuttavaa on, jos käyttäjä ei voi halutessaan estää tällaista automaattista päivitystä. Topfieldin kohdalla järjestelmän avoimuus mahdollistaa sen, että käyttäjäpopulaatio tuottaa ennen pitkää itse tehdyn koodin, jolla tehtaan pakkosanelemat ominaisuudet voidaan ohittaa. Muiden merkkien kohdalla tämä taitaa olla herran haltuun...
 

rpeez

Jäsen
Juuri näin. Huolestuttavaa on, jos käyttäjä ei voi halutessaan estää tällaista automaattista päivitystä. Topfieldin kohdalla järjestelmän avoimuus mahdollistaa sen, että käyttäjäpopulaatio tuottaa ennen pitkää itse tehdyn koodin, jolla tehtaan pakkosanelemat ominaisuudet voidaan ohittaa. Muiden merkkien kohdalla tämä taitaa olla herran haltuun...

Kyllä tuon automaattisen päivityksen tarkistuksen saa Humaxissa 9200Tssä pois päältä, se on ihan menussa asetuksena, tosin defaulttina päällä. Itse asiassa se kannattaakin ottaa pois päältä, koska laite muuten herää eloon joka yö klo 4 -> kovalevy käynnistyy turhaan ja lisäksi lähellä nukkuva herkkäuninen voi herätä siihen.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Tyhmä kysyy

Tarttis pian ostaa digiboksi kaapeliverkkoon. Sellainen jossa on kaksi viritintä ja nauhotusmahdollisuus. Oisko kellään vinkkejä merkistä ja mallista? Mitä merkkiä kannattaa välttää?

kiitos vastauksista
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös