Digiboksit

  • 474 124
  • 2 151

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Black Adder kirjoitti:
Asiantuntijoilta pyytäisin hieman tietoja näistä tallentavista. Mitkä merkit ovat pärjänneet testeissä? Kokemuksia niistä? Mistä saa tällä hetkellä edullisimmin? Liiga alkaa kohta! :)
Kyllä se Topfieldin boksi taitaa olla paras. Verkkokaupasta saa rinnakkaislaitteen (samalta Topfieldin linjalta, Procasterin nimellä) antenniversion hintaan 509,90€, kaapelimalli 30€ kalliimpi. Verkkokaupasta boksit tulevat suoratoimituksena Tallinnasta, joten kiintolevyn Teostomaksuja ei ole. Ja toimituskin on ilmainen.
Itselläni on harkinnassa hieman kalliimpi, Topfieldin Masterpiece-versio, löytyy mm. Compusatista http://www.compusat.fi/template_tpage1.asp?lang=1&sua=1&s=576&tk=49402
Sopisi huomattavasti paremmin muiden mustien laitteideni joukkoon.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
angnus kirjoitti:
Ajattelin hankkia 80 GT muistilla olevan kaapeliverkkoon sopivan laitteen.Näitten hinnat on siinä 300 euron paikeilla. Onko kokemuksia Nokian nimellä kulkevista vehkeistä, onko kunnollisia ?
Kaikki info otetaan vastaan.

En suosittele. Pitää helvetillistä meteliä joka kuuluu ohjelmaäänen läpi. Kovalevy vinkuu myös silloin kun sille ei tallenneta. Kaukosäädin huonosti suunniteltu (peukaloa joutuu pitämään sellaisessa asennossa että reuma iskee muutamassa viikossa).
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yläpesä kirjoitti:
En suosittele. Pitää helvetillistä meteliä joka kuuluu ohjelmaäänen läpi. Kovalevy vinkuu myös silloin kun sille ei tallenneta. Kaukosäädin huonosti suunniteltu (peukaloa joutuu pitämään sellaisessa asennossa että reuma iskee muutamassa viikossa).

Eli kannattaa ostaa jonkun muun valmistajan boksi. Kiitoksia vinkistä.
 

Mokoma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Detroit Redwings, ManU.
Kyllä omistan, ja tekee kyllä mukavaa katsella koko talven huippuurheilua.
 
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, HIFK
Gags kirjoitti:
Tarkennusta tähän kiitos...eli jos mulla on laajakuvatelkkari (16:9) niin mikä kuvakoko mun pitäisi valita digiboksista ja mikä telkkarista jotta menee oikein?

Digiboksista valitset sen kuvasuhteen jota TV:si edustaa, eli 16:9. TV:stä taas laitat kuvasuhdevalitsimen automaattiasentoon. Jos digiboksi ja TV eivät jostain syystä tule tässä kohtaa toimeen keskenään, joudut valitsemaan kuvasuhteen TV:stä käsipelillä oikeaksi.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Dallendava tikipoksi

angnus kirjoitti:
Ajattelin hankkia 80 GT muistilla olevan kaapeliverkkoon sopivan laitteen.Näitten hinnat on siinä 300 euron paikeilla. Onko kokemuksia Nokian nimellä kulkevista vehkeistä, onko kunnollisia ?
Kaikki info otetaan vastaan.
Niissä tallentavissa digiboxeissa on antenniverkon=(T), kaapeliverkon =(C) ja satelliittiverkon=(S) mallien lisäksi yhden virittimen sisältäviä sekä myös kaksi viritintä sisältäviä boxeja.

Erona näissä viimeksi mainituissa tallentavissa boxi-tyypeissä on se että yhden virittimen boxeissa EI VOI SAMAN AIKAISESTI tallentaa kanavaa "A" ja katsoa toista digiboxin kanavaa "B".

Kaksi viritintä sisältävä malli on riippumaton: VOIDAAN SAMAN AIKAISESTI tallentaa kanavaa "A" ja katsoa toista digiboxin kanavaa "B". (Tämä lienee välttämätön ominaisuus digiboksissa kun YLE on ilmoittanut lopettavansa analogiset lähetykset 3:n vuoden päästä eli TV-kanavat näkyisivät vain digiboksin kautta).

Itse aion hankkia tallentavan kahden virittimen C-digiboxin nykyisen perusmallisen kaapeliboksin tilalle (vanha boksi siirretään kakkosTV:n aisapariksi).
Hintojen kehittymistä seuraan ja ehkäpä ne hinnat vähän vielä putoavat?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rademoottori kirjoitti:
Kaksi viritintä sisältävä malli on riippumaton: VOIDAAN SAMAN AIKAISESTI tallentaa kanavaa "A" ja katsoa toista digiboxin kanavaa "B". (Tämä lienee välttämätön ominaisuus digiboksissa kun YLE on ilmoittanut lopettavansa analogiset lähetykset 3:n vuoden päästä eli TV-kanavat näkyisivät vain digiboksin kautta).
Ja Topfieldin boksilla voi jopa tallentaa kanavia A ja B, sekä katsoa samanaikaisesti kanavaa C tai vanhaa tallennusta. Riippuen hiukan kanavanipuista.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Ossi kirjoitti:
Ja Topfieldin boksilla voi jopa tallentaa kanavia A ja B, sekä katsoa samanaikaisesti kanavaa C tai vanhaa tallennusta. Riippuen hiukan kanavanipuista.

Onko kukaan ottanut selvää näiden kanavanippujen toiminnasta? Onnellisena Toppyn omistajana hieman hämmentää näiden nippujen rajat. Välillä kahden kanavan tallennus + kolmannen katselu onnistuu, välillä ei. Ainakin olen huomannut, että Canal+:n kanavien kanssa tämä kolmen kanavan käyttö ei tahdo koskaan onnistua. Johtuneeko esimerkiksi kanavien salauksesta?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miklu the Hurricane kirjoitti:
Välillä kahden kanavan tallennus + kolmannen katselu onnistuu, välillä ei. Ainakin olen huomannut, että Canal+:n kanavien kanssa tämä kolmen kanavan käyttö ei tahdo koskaan onnistua. Johtuneeko esimerkiksi kanavien salauksesta?
Minulla ei ole ollut ongelmia Canalin kanavien yhtäaikaisen tallennuksen kanssa. Ehkä minulla on ollut vain tuuria nippujen suhteen, tai sitten ne vaihtelevat palveluntarjoajien mukaan. Muistaakseni ainakin Canal+ ja Canal+ Sport tallentuivat ihan kiltisti. Kannattaa varmaan testata nuo oman laitteensa kanssa ja laittaa ylös, jos jotkut kombinaatiot eivät onnistu.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rademoottori kirjoitti:
Tämä lienee välttämätön ominaisuus digiboksissa kun YLE on ilmoittanut lopettavansa analogiset lähetykset 3:n vuoden päästä eli TV-kanavat näkyisivät vain digiboksin kautta


Hintojen kehittymistä seuraan ja ehkäpä ne hinnat vähän vielä putoavat?

Onkos Lahteen myönnetty jollain poikkeusluvalla jatkoa analoogimaailmalle?

Viimeiset minuutit analogilähetystä vastaanotetaan koko Suomessa Valtioneuvoston päätöksellä 31.8.2007. Siihen on aikaa vajaa kaksi vuotta. Ja vasta vajaaseen kolmannekseen kotitalouksista on hankittu edes yksi boksi. Tulee meinaan melkoiset toimitusvaikeudet valmistajille ja jälleenmyyjille, ja pitkät työpäivät antenniasentajille ja elektroniikkahuoltofirmoille, kun ne muutama satatuhatta kotitaloutta alkavat viimeisinä päivinä hoitaa asiaa kuntoon.

Varmaankin jotain hintojen laskemista tapahtuu, ainakin karvalakkimallisen tallentavan boksin (pieni kovalevy ja yksi viritin) osalta. Todennäköistä on silti, että markkinoille muodostuu tietyt hintatasot (esim. 200 ja 500e) ja tähän hintaan myytävien laitteiden ominaisuudet vain vaihtelevat ajan myötä - eli lisääntyvät. Hinnat eivät siis välttämättä kovin alas vajoa vaikka kuinka odottelisi.

Hieman olen ihmetellyt sitä, miksi ylipäätään markkinoille tuodaan yksivirittimellistä tallentavaa boksia. Se hintasäästö ei voi olla niin olennainen, että sillä voittaisi tallentamisen rajoitteellisuudesta aiheutuvan mielipahan, joka kuitenkin tulee vastaan jossain vaiheessa boksin käyttöä. Tuntuu, että valmistajat ja kauppiaat haluavat rahastaa kuluttajia kahteen kertaan: ensin myydään koko tarinaa kertomatta "tallentava boksi" ja vasta tämän jälkeen kaksivirittimellistä boksia, jota voi todella käyttää kuten tv+vhs-kokonaisuutta on totuttu käyttämään (siinäkin yhdistelmässähän oli kaksi viritintä).
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Osaako joku helppiä minua. Ostin tuossa eilin Medionin MDC 4400 tallentavan digiboksin. Ja saan kyllä usb kaapelia pitkin siirretty digiboksin kovolta videoita tietokoneelle. Mutta sit tulee ne ongelmat. sillä tiedostolla minkä siirsin boksista koneelle ei ole mitään päätettä. Millä ohjelmalla saan muutettua sen johonkin "oikeaan" muotoon että voin sen lopuksi muuttaa avi päätteiseksi?


Jos joku osaa auttaa miestä hädässä niin kiitän todella paljon. On nimittäin tullut seinä vastaan jo tässä hommassa :-)
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Parker27 kirjoitti:
Osaako joku helppiä minua. Ostin tuossa eilin Medionin MDC 4400 tallentavan digiboksin. Ja saan kyllä usb kaapelia pitkin siirretty digiboksin kovolta videoita tietokoneelle. Mutta sit tulee ne ongelmat. sillä tiedostolla minkä siirsin boksista koneelle ei ole mitään päätettä. Millä ohjelmalla saan muutettua sen johonkin "oikeaan" muotoon että voin sen lopuksi muuttaa avi päätteiseksi?


Jos joku osaa auttaa miestä hädässä niin kiitän todella paljon. On nimittäin tullut seinä vastaan jo tässä hommassa :-)

http://www.doom9.org/index.html?/DigiTV/projectx-fullguide.htm

Kokeile toimiiko projectx'llä.

- tinke-80
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-

Sillä toimii jotenkin. Tai ainakin mitä minä sitä osasin käyttää :-) Mutta kuvasta tulee hieman suttuinen ja hidas. Mistäköhän johtuu? Pitääkö asetuksia muuttaa tai jotain? Ja project-x tekee kaksi eri tiedostoa. Äänelle oman ja kuvalle oman. Eli mp2 ja m2v tiedostot. Millä ohjelmalla saan yhdistettyä nämä kaksi tiedostoa?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Parker27 kirjoitti:
Sillä toimii jotenkin. Tai ainakin mitä minä sitä osasin käyttää :-) Mutta kuvasta tulee hieman suttuinen ja hidas. Mistäköhän johtuu? Pitääkö asetuksia muuttaa tai jotain? Ja project-x tekee kaksi eri tiedostoa. Äänelle oman ja kuvalle oman. Eli mp2 ja m2v tiedostot. Millä ohjelmalla saan yhdistettyä nämä kaksi tiedostoa?

http://www.doom9.org/index.html?/DigiTV/pva2svcd.htm

Tuossa olisi DVB -> DivX ohje enkuksi.

- tinke-80
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
kiitos tinke-80 avusta. Nyt ollaan jo voiton puolella täällä. Ainut vaan että project-x käytön jälkeen videotiedosto pätkii hirveästi. En ehkä vaan osaa käyttää tuota projectia :-)
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
www.canaldigital.fi -sivustolla ilmoitetaan, että kaapelitalouteen ei voi ottaa tuota satelliittipakettia. Pitääkö tämä paikkansa?

Oon muuttamassa uuteen asuntoon, ja katsoisin mielummin satelliitin kautta kanavia, mutta asunnossa on jo kaapeli-tv. Estääkö tuo kaapeli-tv:n olemassaolo satelliittipuolen käytön?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Groove Armada kirjoitti:
www.canaldigital.fi -sivustolla ilmoitetaan, että kaapelitalouteen ei voi ottaa tuota satelliittipakettia. Pitääkö tämä paikkansa?
Minä käsitän tämän niin, että et voi tilata canaldigitalilta kanavapakettia kortille, jonka tuuppaat kaapeliboksiin sisälle. Eli voit ottaa satelliittipaketin myös taloon, joka on kaapeliverkossa kiinni, mutta silloin tarvitset luonnollisesti lautasen+satelliittiboksin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Groove Armada kirjoitti:
www.canaldigital.fi -sivustolla ilmoitetaan, että kaapelitalouteen ei voi ottaa tuota satelliittipakettia. Pitääkö tämä paikkansa?

Oon muuttamassa uuteen asuntoon, ja katsoisin mielummin satelliitin kautta kanavia, mutta asunnossa on jo kaapeli-tv. Estääkö tuo kaapeli-tv:n olemassaolo satelliittipuolen käytön?

Ei estä.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Kysytään nyt kuitenkin josko täältä olisi apua.

Omistan Handanin 3300 mallin perus-kaapeliboksin ja nyt on useaan kertaan kanavat pätkineet ja tullut ilmoitus "kanava on salattu tai sitä ei ole saatavilla"
Useamalla kanavalla vastaava ongelma, ainakin Ylen ykkönen ja kakkonen eikä se korjaantunut kun palautin tehdasasetukset, niin olisikohan vika lähettäjän päässä? Ainakin nopea googlettaminen antoi siihen viitteitä. Ekaa kertaa
huomasin tämän.

EDIT: Vastaanpa itse itselleni, vika on päijät-vision päässä (korjaavat parhaillaan) kun soitin asiakaspalveluun.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Canalit on aikoinaan olleet lautasen kautta diginä, sitten kaapelista analogisena ja nyt sitten hankin uutta digiä.

Melkein kaikki on muuten ok, Force 315 alkoi pelittää hetken jälkeen. Yksi ongelma on, toivottavasti keksin ratkaisun itsekin (vaikuttaa sellaiselta, että yksinkertainen vastaus löytyy), mutta osaako joku sanoa, miksi boksin päällä ollessa analogisten kanavien "päälle" tulee digikanavan kuvaa omituisina neliöinä leijumaan. Analoginen ääni kuuluu taustalta ja vaihtuu kanavanvaihdon mukaisesti. Eli tällä hetkellä en voi nauhoittaa digikanavaa ja katsoa analogista, tosiin päin onnistuu kyllä.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Paskan myivät!

Minulla on sellainen kaapeliverkkoon tarkoitettu tallentava boxi jonka
merkki on Medion MDC 4400 PVR.

Boxissa oli alunperin sellainen vika, että mikäli halusi ajastimella
nauhoittaa jotakin, ei boxia saanut "sammuttaa" ennen nauhoituksen
alkamista lainkaan tai se nauhoittanut ollenkaan.

Maahantuoja Schneider sai vihdoin korjauspäivityksen kaapeliin ja
vika korjaantui. Mutta päivityksen mukana tuli toinen vika. Nyt
kuva pätkii eli kuva ja ääni katoavat säännöllisesti noin sekunnin
ajaksi useita kertoja tunnissa. On meinaan hiukkasen ärsyttävää.

Ongelma on aiheuttanut sen, että ns. toistonsiirtoa ei voi käyttää
enää lainkaan, koska jokaisen pätkäisyn jälkeen tv alkaa näyttää
reaaliaikaista kuvaa.

Olen maksanut boxista yli 500 euroa. Ihmeellistä tekniikkaa.
Onko muilla ollut ongelmia saman boxin kanssa?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Olen maksanut boxista yli 500 euroa. Ihmeellistä tekniikkaa.
Onko muilla ollut ongelmia saman boxin kanssa?

Itse ostin saman boxin tuossa kuukausi pari sitten ja ei ole ollut mitään ongelmia laitteen kanssa. Ei pätki ja nauhoitukset toimii loistavasti. Eli kyllä varmasti se sun boksi on ns. paska. Ei suosittelen laitteen viemistä takaisin liikkeeseen ja uutta tilalle tai sitten rahat pois. Koska tosiaan ei minulla ole ollut mitään "pätkimis" ongelmia.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Parker27 kirjoitti:
Itse ostin saman boxin tuossa kuukausi pari sitten ja ei ole ollut mitään ongelmia laitteen kanssa. Ei pätki ja nauhoitukset toimii loistavasti. Eli kyllä varmasti se sun boksi on ns. paska. Ei suosittelen laitteen viemistä takaisin liikkeeseen ja uutta tilalle tai sitten rahat pois. Koska tosiaan ei minulla ole ollut mitään "pätkimis" ongelmia.

Olen omistanut ko. laitteen elokuun alusta lähtien. Vika ilmeni uuden päivityksen (1.39) myötä, eli vika on päivityksessä, ei laitteessa. Mikäli laitteeseen pistäisi vanhan päivityksen, vika poistuisi. Ongelma on se, että olen sen verran käsi tietokoneiden kanssa, että en kykene päivitystä itse tekemään vaikka se periaatteessa olisi mahdollista maahantuojan sivujen kautta.

Aion luonnollisesti korjauttaa boxin, mutta korjaus kestää käytännössä viikkotolkulla jonojen takia ja joudun sen ajan olemaan ilman boxia.

Mikä päivitys sinulla on?

Edit: Selvyyden vuoksi. Sain uuden päivityksen tv-kaapelin kautta.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mikä päivitys sinulla on?

Minulla on se sama päivitys 1.39

Otin sen USB kaapelin kautta tietokoneelta digiboksiin.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Parker27 kirjoitti:
Minulla on se sama päivitys 1.39

Otin sen USB kaapelin kautta tietokoneelta digiboksiin.

Olen jo kolmelta muulta taholta kuullut samanlaisista ongelmista boxinsa suhteen kuin minulla. Voisiko olla mahdollista, että tietokoneelta otettu versio asettuu
erilailla kuin tv-kaapelista otettu versio?

Niin tai näin, boxi lähtee vaihtoon!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös