Detroit Red Wings - Carolina Hurricanes

  • 4 594
  • 108

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Ei voinut vanha kyynikkokaan mitään: liikuttavaa oli. Oli hienoa nähdä Nick Lidström Conn Smythen kanssa. Oli mieletöntä katsoa Vladimir Konstantinovia. Kuka pysyi viileänä, kun Vladinaattoriin lippaa nostettiin, Vladdy veti hattua syvemmälle ja pyyhki nenäänsä? Luc Robitaille, Lucky Luc, kerrankin onnekas kun on tosi kyseessä. Dominik Hasek, mies oli kuin pikkupoika suoraan pihalätkän parista. Steve Duchesne, tyylikäs NHL-pakki, vihdoin täyttymys hänelle. Stevie Y, hienoin jääkiekkoilija, kolminkertainen mestari. Brett Hull, aika velikulta, Sergei Fedorov, Chris Chelios....
Jos minulle olisi pari viikkoa sitten sanottu olevani tyytyväinen Red Wingsien voittoon, olisin nauranut väittäjän ulos. Niin muuttuu maailma hannes_koseni....
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Odotettu ja ansaittu lopputulos. Muuta en itse ottelusarjasta ja huumaavasta päätöksestä sano, mutta oli kerrassaan upea yleisömyrsky ja se silpunmäärä... Detroit on todellakin Hockeytown.

Mutta pelaajista...
Hasekin ilo oli miltei käsinkosketeltavaa... mahtoi olla ihan erilaiset fiilikset Detroitista joukkueena silloin kun Stanley Cup vietiin Buffalon nenän edestä, kuin nyt. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Robitaillekin oli onnesta soikea ja ei varmasti tarvitse sitäkään ihmetellä miksi. Kerrankin näin Bowmanin hiukan iloisemmalla ilmeellä, on siinä ihme äijä kerrassaan.

Vastustajista antaisin kyllä kaiken kunnian Arturs Irbelle joka käyttäytyi todella vaikuttavasti ja osasi selvästi iloita toistenkin puolesta, vaikka koki itse katkeran tappion. Esimerkillinen jätkä, josta moni urheilija (kuten eräs ex- TPS virkaveli) voisi ottaa mallia.

Onnea Red Wings!
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Hienoa oli katsella, kuinka Detroitin pojat lohduttivat Carolinen pelaajia kättelyn yhteydessä; ei tuo maailma kaadu, vaikkei pystiä tullutkaan (vaikka ensimmäiset sekunnit loppusummerin jälkeen oli varmaan yhtä tuskaa).

Taas on saatu yksi kausi NHL:ssakin tahkottua. Vaikkei suosikkini Toronto voittanutkaan SC:a, niin kausi oli hieno. Kiitos kaudesta! :)
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti ozo
Ero on suuri, vaikka monet tuntevatkin sympatiaa Carolinalle. Joka osa-alueella Detroit on parempi, ainoastaan jatkoaikavoitoissa Carolina on liideri.

Oma (realistinen) arvio, vaikka olenkin Canes -fani:

Detroitille Stanley Cup voitoin 4-0 tai 4-1.


Jälleen kerran ozo oli oikeassa! :D Paras!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse olin eniten tyytyväinen siihen, että Larionovin ura sai näin hienon päätöksen. Miehen pelistä suorastaan huokuu kokemus, ja millaisia suorituksia 41-vuotiaana finaaleissa!
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Larionov oli tosiaan uskomaton. Varsinkin se kolmannen erän huikea syöttö Holmströmille, josta ei tullut maalia, oli kuin Wayne Gretzkyä parhaimmillaan. No, Igorhan on "Russian Gretzky". :)

Saamari että tässä on nyt hyvä olo. :) Tuota matsia tulee katsottuna uusintana yhä uudelleen ja uudelleen. Lähes täydellisestä kaudesta Vuodesta 82 Tapparan, 89 Arsenalin ja 93 Detroitin kannattajana tämä kausi oli lähes täydellinen. Siitä jäi puuttumaan vain se tärkein, eli Tapparan mestaruus.
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Henkka
Lähes täydellisestä kaudesta Vuodesta 82 Tapparan, 89 Arsenalin ja 93 Detroitin kannattajana tämä kausi oli lähes täydellinen. Siitä jäi puuttumaan vain se tärkein, eli Tapparan mestaruus.
Niinpä, meikäläisellä ei tuo Detroit sinänsä, mutta kun Hull treidasi itsensä sinne niin peli on aika sama kuin sinulla Henkka, Jokerit, Detroit (Hull), mutta ManUtd petti tällä kertaa.
täytyy vain todeta, että aina ei voi voittaa kaikilla korteilla :D
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
kunapone

Redwings sai sitten 10n SCpokaalinsa. Onnea siitä, vaikka pidän joukkueesta yhtä paljon kuin jokereista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin siinä kävi, kuten pelkäsinkin eli Detroit voitti. Itse olin Carolinan puolella, vaikkei se normaalisti suosikkeihini kuulukaan. Tänä keväänä vaan sattui käymään niin, että nuo omat suosikkini Devils, Bruins ja Kings putosivat jo varhaisessa vaiheessa, eli pakko oli jokin uusi ottaa suosikiksi että mielenkiinto säilyi. Tykkäsin joskus Detroitinkin pelistä, silloin kun Probert ja Kocur siellä teutaroivat, nykyinen Red Wings ei innosta jostain syystä.

Ei Detroit jättänyt mitään jossiteltavaa. Selkeästi paras joukkue voitti. Olihan Detroitissakin pelaajia, joille mestaruuden riemumielin suo; Yzerman, Chelios ja Hasek nyt ainakin. Onnea vaan heille, kuten kaikille Detroitin faneille täällä Jatkoajassa.

Carolinan kannalta oli hienoa se, ettei joukkue romahtanut missään vaiheessa, kuten tekivät esim. Colorado Detroitia vastaan ja Montreal Carolinaa vastaan sarjojen viimeisissä peleissä. Ainakin numeroiden valossa pelit olivat tasaisia, itse pelin hallinta taisi kuitenkin olla aika selvästi Detroitilla.

Ron Francis on jo omat kannunsa nostanut Pittsburghin vuosinaan, mutta Artturi Irbelle ja Sami Kapaselle olisin Stanely Cupin suonut. Sääli, ettei mopolla pärjännyt Mersulle. Sääli sikälikin, että nyt olisi Carolinalla ollut otollinen paikka voittaa mestaruus, niin paljon Onnetar joukkuetta kevään aikana suosi. Ensin joukkue itse pudotti New Jerseyn, samaan aikaan Ottawa hoiti Philadelphian ja Montreal Bostonin, eli kaikki kolme idän jättiläistä putosi heti kättelyssä jatkosta. Carolina voitti Montrealin ja Toronton ja selvitti tiensä finaaliin. Vaikka Carolinan koko play off-menestystä ei tietenkään voi Onnettaren piikkiin pistää, niin tuskinpa Carolinalle koskaan enää tulee vastaavaa tilaisuutta. Tai korjaan: toista vastaavaa tilaisuutta tuskin tulee ainakaan seuraavan viiden vuoden aikana. Ellei sitten joukkue satsaa kesän siirtomarkkinoilla oikein rajusti nykyisen huuman innoittamana.

Itse veikkasin ennen finaalisarjan alkua, että Detroit vie pytyn 4-1, ja niinhän se menikin, mutta kuvittelin että Carolina voittaa sarjan neljännen pelin kotonaan, kun Wings haluaa siirtää voitonjuhlinnan kotihalliinsa, mutta toisin kävi. Carolinan hyvä alku ei vaan riittänyt, ei sitten millään.

En jaksanut katsoa enää kahta viimeistä finaalia suorana, jatkuva jalkapallon katsominen väsyttää niin rutosti ja vaikka sairaslomani jatkuu vielä ties kuinka pitkään, niin ei öitä jaksa valvoa. Vanhuus ei tule yksinään, se tuo väsymyksen tullessaan. Noita uusintojakaan en katsonut kuin satunnaisesti, jalkapallo vei silloinkin voiton, kun yön pelin tulos oli jo selvillä.

NHL-kausi on paketissa. Ruvetaan odottamaan draftia, ja sitä keitä pelaajia SM-liigasta lähtee ensi kaudeksi kokeilemaan rapakon taakse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös