Danny – musiikkineuvos

  • 10 742
  • 34

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tämä ketju käsittelee Ilkka Lipsasta eli Dannyä. Miestä joka on 1960-luvulta lähtien kuulunut iskelmätaivaan kirkkaimpiin tähtiin ja joka mullisti suomalaisen viihdebisneksen. Pitkä ura pitää sisällään lukemattomia hittejä, monet muistavat esimerkiksi 1970-luvulla huippusuosioon nousseen Danny ja Armi -duon. Naiset ovatkin olleet tärkeä osa Dannyn elämää. Hän oli pitkään naimisissa vaatekeisarinna Liisa Seppälän kanssa, mutta Danny liitetään erityisesti Armi Aavikkoon.

2010-luvulla Dannyn musiikilliset saavutukset ovat kauniisti sanottuna olleet vaatimattomat, vaan otsikoissa mies on säilynyt. Naisten ansiosta, tottakai. Pitkä seurustelusuhde Erika Vikmanin kanssa poiki Dannylle pitkästä aikaa hitinkin (vaikka Lipsanen vain fiittari olikin), 7300 päivää. Suhde päättyi 2020 ja sitä seurasi mystinen ystävyys parikymppisen Helmi Loukasmäen kanssa. Tiedot tosin kertovat, että Vikman olisi palannut Dannyn luo...

Mitä sinä ajattelet Dannystä? Sana on vapaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakko myöntää, että hiljattain käytin hakutoimintoa etteikö hienolla palstallamme todellakaan ole Lipsasen Dannylle omistettua "tribuuttithreadia".

Oli herran yksityiselämän käänteistä mitä mieltä hyvänsä, liki kuusikymmentä vuotta maamme viihdetaivaan kiintotähtenä on CV, jota ei kovin helpolla peitota. Uraanuurtava viihdetaiteilija ja piinkova bisnesmies. Hattua nostettava, vaikken Ison D:n musiikin suurkuluttaja ole koskaan ollutkaan.

Laatukeskustelua, anekdootteja ja tarinoita Satakunnan suuresta miehestä odotellessa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minäpäs olenkin ollut Dannyn roudarina. Roudauksen jälkeen bändi ohjeisti minua hakemaan palkkioksi baaritiskiltä muutaman oluen koodisanalla "bändikalja". No niitä bändikaljoja tuli pyydettyä keikan aikana sen verran useasti, että seuraavan kerran kun tulivat kaupunkiin, niin "sain" hoitaa sen roudauksen ilmaiseksi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minäpäs olenkin ollut Dannyn roudarina. Roudauksen jälkeen bändi ohjeisti minua hakemaan palkkioksi baaritiskiltä muutaman oluen koodisanalla "bändikalja". No niitä bändikaljoja tuli pyydettyä keikan aikana sen verran useasti, että seuraavan kerran kun tulivat kaupunkiin, niin "sain" hoitaa sen roudauksen ilmaiseksi.

No milläs luulet Dannyn mahdollistaneen Kirkkonummen ja Rauman huviloidensa, veneet ja autot yms elintason, kuin viimeisen päälle taloussuunnittelulla ja turhista kuluista leikkaamalla.

Suomen rajatut markkinat ja esiintyville taiteilijoille "haastava" verotusmallimme takaa kyllä sen, että vaikka levyt myisivät jalometallia ja naama koristaisi joka lehteä ja nettisivua, ei tämä läheskään automaattisesti realisoidu mitenkään erityisen korkeana elintasona. No, musiikkineuvos on neuvokas.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin elokuussa 2019 Dannyn keikalla. Kyse oli siis festareista, jonne sain kampanjahintaan 10 eurolla lipun, ja menin.

Siis vaikka lähtökohtaisesti ei kiinnostanut yksikään artisti siellä, paitsi Chisu vähän, joka olikin hyvä. Mutta teki jostain syystä mieli saada Dannyn keikka check-listalle. Eikä sinä iltana ollut muutakaan tekemistä.

Keikka aiheutti suurta myötähäpeää. Dannyn välispiikit olivat pahimpia. Yritti olla hauska ja tähti, mutta oli vaan nolo kömpelö papparainen.

Annikki Tähden keikalla olin jotain v. 2005. Hän sen sijaan oli iästään huolimatta eleganssi artisti. Muistatko Monrepos'n. Chapeau.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Danny on legenda. Danny-show.

YLEltä on harmi kyllä poistettu live-keikka, jossa veti potpurin englanniksi, oli rohkea veto kun englanti on kuin JK Paasikivellä, saattanut olla molemmilla itseasiassa sama opettaja.
M
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on vinyylihyllyssä kolme Dannyn älppäriä. Kaksi niistä on Danny & Armi -nimellä ja tuo kolmaskin on se näitä edeltävä, jossa on Tahdon olla sulle hellä -kappale. Nää on vähän sellaisia teoksia, että joskus Juhannuksena tulee kuunneltua, mutta eipä juuri muulloin.

Näiden lisäksi voisin vielä hyllyyni kelpuuttaa vuonna 1986 julkaistun Ninja LP:n. Siinä on muistaakseni enemmän sellaista Modern Talking -tyyppistä eurodiscoa kuin iskelmää.

Kaksi live-keikkaa olen nähnyt, nekin Juhannuksena vajaa 20 vuotta sitten. Sanotaan näin, että ne keikat oli "ihan ok".
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minäpäs olenkin ollut Dannyn roudarina. Roudauksen jälkeen bändi ohjeisti minua hakemaan palkkioksi baaritiskiltä muutaman oluen koodisanalla "bändikalja". No niitä bändikaljoja tuli pyydettyä keikan aikana sen verran useasti, että seuraavan kerran kun tulivat kaupunkiin, niin "sain" hoitaa sen roudauksen ilmaiseksi.
Täytyi oikein soittaa isälleni, että nyt hän jää toiseksi legendojen roudareissa. Lasken Dannyn Ronnie James Dioa suuremmaksi legendaksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
YLEltä on harmi kyllä poistettu live-keikka, jossa veti potpurin englanniksi, oli rohkea veto kun englanti on kuin JK Paasikivellä, saattanut olla molemmilla itseasiassa sama opettaja.
Dannyn ensisinglehän oli englanniksi laulettu East Virginia. Ainakaan siinä ei kuulosta kovin pahalta, itse asiassa kuulostaa jopa hyvältä erityisesti aikaan nähden. Kaukana jostain Euroviisu-Lenasta hyvin vahvalla saksalaiskorotuksellaan.

Toki onko sitten ajan myötä mennyt heikompaan suuntaan, tiedä häntä.

 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Danny on siitä harvinainen porilainen, että hän ei ole koskaan valtavan pitkän julkisen uransa aikana pitänyt sitä esillä, että on alunperin Porista.. nimittäin sehän on vanha totuus, että ei tarvitse arvailla onko joku paikassa X asuva ihminen kotoisin Porista, hän kyllä itse tuo sen esille jos on :D vuosikymmenten saatossa moni valtakunnallisesti tunnettu porilainen on tehnyt porilaisuudestaan ihan imagojutun, nykypäivän paras esimerkki lienee Joonas Nordman (vai olisiko kuitenkin Krista Kiuru, mene tiedä). Dannyn kohdalla toki syy lienee se, että hän oli hädin tuskin 10-vuotias, kun muutti vanhempiensa avioeron jälkimainingeissa Helsinkiin, ja on tietysti varmasti kasvanut sielultaan hyvinkin stadilaiseksi. Olisi itse asiassa todella mielenkiintoista tietää, mitä mies nykyään ajattelee Porista ja porilaisuudesta..

Jos ette tienneet, niin Dannyn lapsuuden kotitalon seinässä Porin keskustassa on nyt jo muistolaatta. Kun mies edelleen porskuttaa skandaalista toiseen, niin näen siinä jotenkin tahatonta komiikkaa.. vähän sellaista vink vink mentaliteettia: "Danny, me kaiverrettiin tähän sun uran vuodet.. tiesitsä, että sä lopetit jo 2012"
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Danny on siitä harvinainen porilainen, että hän ei ole koskaan valtavan pitkän julkisen uransa aikana pitänyt sitä esillä, että on alunperin Porista..

Siis ainakin mulla oli pitkään käsitys Lipsas-Dannysta nimenomaan raumalaislähtöisenä taiteilijana. Toki pitkään kaupungissa vaikuttanut, ettei mielikuva ihan tuulesta temmattu ole. Eihän jotkut Juice ja Alatalokaan ole alkujaan Tampereelta, vaikka molemmat oleellinen osa Manchesterin brändiä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vahva suositus viime kesänä Yle Areenassa julkaistulle Armi Aavikon elämäntarinakuunnelmalle ”Siinä välissä olin elossa”. Minka Kuustonen tekee aivan loistavan puheroolin Armina ja Ilkka Heiskanen Dannyna.

Yle Areenassa kuunnelma kuvaillaan näin:
”Miss Suomi, joka nousi tähtitaivaalle

Teini-ikäinen Armi Aavikko voitti Miss Suomi -tittelin 1977. Heti tämän jälkeen hänestä tehtiin viihdetähti.

Suomalaisen musiikin merkkimiehet muokkasivat kokemattomasta nuoresta naisesta mielikuviensa mukaisen viettelevän naapurintytön, mutta mitä Armi itse halusi?

Armi Aavikko syntyi syyskuussa 1958 ja menehtyi tammikuussa 2002.

Siinä välissä hän oli elossa”.


Todella paljon mielenkiintoista uuttakin tietoa niille, joille kaikki koukerot eivät ole olleet täysin selviä. Dannyn pisteet eivät varsinaisesti nousseet. Vanhempi ja kokeneempi mies käytti nuorta rakastunutta naista surutta hyväkseen, eikä Armi osannut laittaa rajoja ennen kuin oli myöhäistä. Siinä meni lahjakkaan ja herkän nuoren naisen elämä hukkaan Danny lupauksia odotellessa.

Varmasti lahjakas viihdemies, mutta kyllä mulle aina Dannysta tulee ensimmäisenä mieleen Armi ja Danny. Toisena sitten taas Amarillo.

Kaikkea hyvää seniorikansalaiselle. Jätä lapsivaimohaaveet rauhaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän Dannyn tekemisiä (lue: Armi, Helmi, luultavasti muitakin) tullaan tarkastelemaan hyvin kriittisesti, kun miehestä aika jättää. Siihen on nytkin kova paine, ja pato meinaa murtua, mutta näyttää siltä, että mediassa Isoa D:tä suojellaan. Ehkä hänelle halutaan antaa kunniakas loppuelämä. Ja saattaahan Isolla D:llä olla vielä vähän valtaakin niin viihdebisneksessä kuin mediankin suuntaan.

Mutta yhtään en ihmettelisi, jos kunnia tulevaisuudessa hieman karisisi. Varmasti ainakin joku hyvin kriittinen elämäkerta tulee, koska sellaiselle on varmasti tilausta ja materiaalia taatusti löytyy. Ainakin Armin lähipiiri avaa varmaan lopullisesti sanaisen arkkunsa, eikä säästele miestä yhtään. On mahdollista, että Danny pudotetaan jalustalta aika ryminällä.

Vaikea sanoa, tajuaako Danny itse tämän. Jos osaa yhtään omaa toimintaansa kriittisesti arvioida, niin tajuaa, mutta toisaalta Danny tuntuu elävän omassa maailmassaan, jossa on normaalia ottaa nuoria vähäpukeisia tyttöjä seniorikansalaista passaamaan. Ja tässä maailmassa hänen annetaan elää ehkä loppuun asti.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikken Erikan ja Helmin pääkopan sisuksiin pääsekään, olen pohtinut mikä juuri Dannyssa kiehtoo heitä ja olkoonkin "sample size" pieni, mahdollisesti myös muita naisia. Danny on varmasti ikäisekseen (79) nuorekas, henkilökarismaa riittää ja pankkitilillä on pätäkkää keskivertoboomeria enemmän mahdollistaakseen asioita, mistä moni nuori aikuinen vasta uneksii.

Tästä huolimatta Erika ja Helmi lienevät molemmat tietoisia, että halutessaan olisivat kyllä "saaneet" vierelleen huomattavasti Dannya nuoremmankin kumppanin, mutta jokin faktori 1942-syntyneellä Dannylla näyttää olevan, mistä kaltaiseni "milleniaanit" voimme lähinnä spekuloida.
 
Viimeksi muokattu:

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Kyllähän mies näyttää jossain määrin omassa maailmassaan elää ja vastaavasti mediakin tuntuu eri muodoissa tätä Dannyn miehistä myyttiä ja alfa-auraa pitävän yllä.

Minulle Danny on jäänyt parhaiten mieleen Spede(/Virtanen)-elokuvasta Noin seitsemän veljestä, joka tuli lapsena VHS:ltä pyöräyteltyä... no aika monta kertaa. Kirkkaalla äänellä veteli trubaduurin roolissa Seitsemän kertaa seitsemää.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulle Danny on jäänyt parhaiten mieleen Spede(/Virtanen)-elokuvasta Noin seitsemän veljestä, joka tuli lapsena VHS:ltä pyöräyteltyä... no aika monta kertaa. Kirkkaalla äänellä veteli trubaduurin roolissa Seitsemän kertaa seitsemää.

Huomionarvoista on tosiaan, että Danny pohjaa suosionsa tosiaan miltei 60-vuoden taakse. "Danny Show" oli ennen Hurriganesia, ennen Juicea ja Mikkoa, Ennen Kirkaa... Maksaako koko suomalainen populaarimusiikki osaltaan velkaa Dannylle, joka edelläkävijänä toi "suuren maailman menon" myös kotimaiseen musiikkisceneen?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikken Erikan ja Helmin pääkopan sisuksiin pääsekään, olen pohtinut mikä juuri Dannyssa kiehtoo heitä ja olkoonkin "sample size" pieni, mahdollisesti myös muita naisia. Danny on varmasti ikäisekseen (79) nuorekas, henkilökarismaa riittää ja pankkitilillä on pätäkkää keskivertoboomeria enemmän mahdollistaakseen asioita, mistä moni nuori aikuinen vasta uneksii.

Tästä huolimatta Erika ja Helmi lienevät molemmat tietoisia, että halutessaan olisivat kyllä "saaneet" vierelleen huomattavasti Dannya nuoremmankin kumppanin, mutta jokin faktori 1942-syntyneellä Dannylla näyttää olevan, mistä kaltaiseni "milleniaanit" voimme lähinnä spekuloida.
Tai jos Danny vaan on vielä liki kasikymppisenä kova panemaan? Ton ikäsiä mimmejä luulis vielä kalikka kiinnostavan kovastikin. Onks sillä sitten väliä, jos hommat hoituu pikkusinisen avulla? Bonuksena tietty mukana tuleva julkisuus, mikä noita naisia kiinnostaa varmaan enemmän ku Dannyn meisseli.
 

rpeez

Jäsen
Danny tuntuu elävän omassa maailmassaan, jossa on normaalia ottaa nuoria vähäpukeisia tyttöjä seniorikansalaista passaamaan. Ja tässä maailmassa hänen annetaan elää ehkä loppuun asti.
Minusta tämä on ihan ok toimintaa, jos kaikki osapuolet on asian kanssa sinut. En millään jaksa uskoa, että Erikaa ja tätä toista mitenkään hyväksikäytetään. Jos joistain pitää olla huolissaan, niin ehkä ennemmin D:n puolesta.

Armi Aavikon tarina on eri, hänen kohtalosta olen surullinen.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Oli Dannysta mitä mieltä vaan, mutta se että mies on oletettavasti päässyt Erika Vikmannin kanssa samoihin lakanoihin.. Siitä Olen kateellinen ja paljon.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Vaikken Erikan ja Helmin pääkopan sisuksiin pääsekään, olen pohtinut mikä juuri Dannyssa kiehtoo heitä ja olkoonkin "sample size" pieni, mahdollisesti myös muita naisia. Danny on varmasti ikäisekseen (79) nuorekas, henkilökarismaa riittää ja pankkitilillä on pätäkkää keskivertoboomeria enemmän mahdollistaakseen asioita, mistä moni nuori aikuinen vasta uneksii.

Veikkaan, että kyse on ponnahduslaudasta kuuluisuuteen, mikä selvästi toimii.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Liisa ja Armi 70-luvulla, sitten heti perään Erika Vikman 2015. On se vaan kova mies panee.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veikkaan, että kyse on ponnahduslaudasta kuuluisuuteen, mikä selvästi toimii.

Jep. Erika Vikman ei mitä todennäköisimmin olisi noussut "A-luokan lööppijulkkikseksi", ilman kohua herättänyttä suhdettaan Dannyyn ja taitavasti hän onkin rakentanut henkilöbrändiään. Periaatteessa siis "win win" molemmille. Pappa-Lipsanen saa nauttia nuoresta naisseurasta ja Erika ja Helmi haluamaansa näkyvyyttä viihdebisneksessä ja varmaan myös maksattaa luottokorttilaskujaan, vaikkei Danny mihinkään Flavio Briatoreen verrannollinen olekaan varallisuutensa puolesta, joka niin ikään on tullut tunnetuksi huomattavasti nuoremmista naisystävistään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös