D Team 2008–2009

  • 87 852
  • 216

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Tämäpä se täälläkin mietityttää. Junnuista varmaan löytyisi ihan kelpo kassareita kun Vähäsalo lopetti. Tupamäki/Laitinen? En ole kesän mittaan jaksanut niin paljoa tapahtumia seurailla että näiden kavereiden jatkosta mitään tietäisin. Tervon mahdollisesta jatkosta en ole kuullut mitään ja Miesperä on Mestis-tasolle vähän kirjoittamaton kortti jos nyt siis edes jatkaa.
Laitisella on sopimusta jäljellä JYPin kanssa tuleva kausi sekä optio seuraavasta kaudesta. A-nuoriin hän mahtuisi vielä yli-ikäisenä, mutta D Team saattaisi olla kehityksen kannalta parempi paikka. Tervo teki sopimuksen SaPKon kanssa toukokuussa, joten hänet voi jättää pois D Teamin mv-pohdinnoista (lähde).
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Joukkue on tosin muutenkin vielä vuodenaikaankin nähden tosi kesken, jännä nähdä millainen joukkue harjoituspeleissä luistelee.

No...aika moni mestisjoukkue on vielä kesken. Liigajoukkueet kun alkaa olla valmiita, niin mestis alkaa täyttymään sen jälkeen.

D teamilla on kyllä hyvät edellytykset yllättää jyp-miesten avulla syksyllä, mutta huolestuttaa se, mitä alkaa tapahtumaan joulun jälkeen.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä Läskin kommenttiin tulee, niin en jaksa uskoa, että Dufva pitää 6 sentteriä ringissä. Samoin jaksan epäillä, että Piiroinen ja Virpiö ei mahdu molemmat JYPiin, joten toinen on Deen miehiä. Puolustustilanne on taas semmoinen, että Dufva tykkää peluuttaa 6 pakkia ainakin pleijareissa ja ratkaisupeleissä, joten 8 pitäisi riittää

Ainakin viime keväällä ringissä oli kuusi sentteriä (Immonen, Helminen, Hytönen, Vänttinen, Lahti, Niemi) ja kymmenen pakkia (Mäntymaa, Kaijomaa, L Helminen, Kangasniemi, Niskavaara, Salmu, Vaarasuo, Forsberg, Leppänen, Saksinen). Noinkohan sitä kovin paljon pienemmällä porukalla ollaan liikkeellä ensi keväälläkään.

Mutta tammikuussa ollaan tämän suhteen viisaampia. Toivottavasti D Teamillekin vielä jostain löytyy laatupelaajia. Jypistä tai muualta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ainakin viime keväällä ringissä oli kuusi sentteriä (Immonen, Helminen, Hytönen, Vänttinen, Lahti, Niemi) ja kymmenen pakkia (Mäntymaa, Kaijomaa, L Helminen, Kangasniemi, Niskavaara, Salmu, Vaarasuo, Forsberg, Leppänen, Saksinen). Noinkohan sitä kovin paljon pienemmällä porukalla ollaan liikkeellä ensi keväälläkään.

Mutta tammikuussa ollaan tämän suhteen viisaampia. Toivottavasti D Teamillekin vielä jostain löytyy laatupelaajia. Jypistä tai muualta.

Puolustajista osa olisi varmasti jatkanut lainalla Mestiksessä, mikäli tuo puolustuksen loukkaantumistilanne ei olisi ollut niin kinkkinen. Eikös tuosta porukasta ainakin Salmu ja Saksinen olleet telakalla juuri ennen siirtoajan umpeutumista.

Mitenkäs Suomessa nämä farmisopimukset menevät.. mahdollistavatko ne pelaajien siirtelyn siirtoajan umpeutumisen jälkeenkin, kuten NHL:ssä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitenkäs Suomessa nämä farmisopimukset menevät.. mahdollistavatko ne pelaajien siirtelyn siirtoajan umpeutumisen jälkeenkin, kuten NHL:ssä?

Eivät.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Mielenkiinnolla olen seurannut D-Teamin kokoamista ja on jännä nähdä miten tällainen puhdas farmijoukkue pärjää nykymuotoisessa Mestiksessä varsinkin kun SM-liiga on auki ja muutama joukkue satsaa oikein tosissaan. Onko muuten kukaan miettinyt mikä on JYPin sopimuspelaajien halu tai motivaatio pelata Mestistä, jos kutsu käy. Täällä on mainittu monta pelaajaa, jotka kannattajien mielestä voisivat pelata lähes koko ensi kauden Mestistä. Veikkaan että Riska, Saksinen, Sykkö, Jaatinen, Hakkarainen ym. eivät ole suunnitelleet pelaavansa D-Teamissä kun allekirjoittivat Jypin kanssa sopimuksen ja mikäli näillä pelaajilla ei ole sopimuksessaan nimenomaista lauseketta jossa sanotaan, että "pelaaja sitoutuu pelaamaan seuran osoittamassa joukkueessa" niin heidän ei tarvitse D-Teamiin mennä. Joka tapauksessa tässä voi olla ainakin kokeneempien pelaajien osalta iso kynnys mennä "alas" hakemaan vauhtia. Tästä johtuen D-Teamin kannattaisi vielä vahvistaa rosteriaan ihan omilla pelaajilla.
 

Erik Loka

Jäsen
Eiköhän ainakin noille uusille pelaajille ole tehty selväksi että pelaaminen Mestiksessä on mahdollista. Uskon että ainakin Mikkonen pelaa suurimman osan kaudesta alhaalla, mikä on varmasti kaikkien kannalta paras vaihtoehto.
Hakkarainen taasen pelaa todennäköisesti enimmäkseen JYPin nelosessa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ainakin viime keväällä ringissä oli kuusi sentteriä (Immonen, Helminen, Hytönen, Vänttinen, Lahti, Niemi) ja kymmenen pakkia (Mäntymaa, Kaijomaa, L Helminen, Kangasniemi, Niskavaara, Salmu, Vaarasuo, Forsberg, Leppänen, Saksinen).

Tähän sen verran vielä, että viime kaudella ei farmiseuraa ollut, Dee oli laituri ja Lahti pelasi osan junnuissaki. En edes muista milloin viime kaudella Salmu pelasi ja Saksinen rooli oli lopussa todella vähäinen. Viime kaudella JYPissä oli puolustajissa myös sellainen tilanne, että kaikki oli alussa samalla viivalla, nyt pakka jakaantuu kolmeen osaan:

Luottopakit:

Malmi-
Välivaara
Mäntymaa
Kaijomaa
Koskinen

Valmiina nousemaan ylöspäin:

Forsberg
Lippojoki
Vaarasuo

Ynnämuut:

Saksinen
Jaatinen

Mutta kuten sanoit, tammikuussa ollaan paljon viisaampia
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mielenkiinnolla olen seurannut D-Teamin kokoamista ja on jännä nähdä miten tällainen puhdas farmijoukkue pärjää nykymuotoisessa Mestiksessä varsinkin kun SM-liiga on auki ja muutama joukkue satsaa oikein tosissaan. Onko muuten kukaan miettinyt mikä on JYPin sopimuspelaajien halu tai motivaatio pelata Mestistä, jos kutsu käy. Täällä on mainittu monta pelaajaa, jotka kannattajien mielestä voisivat pelata lähes koko ensi kauden Mestistä. Veikkaan että Riska, Saksinen, Sykkö, Jaatinen, Hakkarainen ym. eivät ole suunnitelleet pelaavansa D-Teamissä kun allekirjoittivat Jypin kanssa sopimuksen ja mikäli näillä pelaajilla ei ole sopimuksessaan nimenomaista lauseketta jossa sanotaan, että "pelaaja sitoutuu pelaamaan seuran osoittamassa joukkueessa" niin heidän ei tarvitse D-Teamiin mennä. Joka tapauksessa tässä voi olla ainakin kokeneempien pelaajien osalta iso kynnys mennä "alas" hakemaan vauhtia. Tästä johtuen D-Teamin kannattaisi vielä vahvistaa rosteriaan ihan omilla pelaajilla.

Niin no, pelaisitko itse mielummin ja kehittyisit peliajan myötä vai istuisitko syömässä hodareita katsomossa hukaten täysin pelituntuman. Myöskään pelkällä harjoittelulla ei kehity huipuksi.

Itse ainakin näkisin, että nuorilla motivaatiota ainakin riittää ja näkisin, että hyvillä näytöillä farmista voi aueta pelipaikka ylemmistä ketjuista myös näille kokeneemmille. Viime kaudella Piiroinen pelasi pari hyvää peliä Mestiksessä ja tämän myötä pääsi pelaamaan Immosen kentässä muutamat pelit, joissa tulosta tuli.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Täällä pohditaan paljon Deen tilannetta ja pohditaan mikä on joukkueelle hyväksi.
Itse luotan että JYPn toimistolla ovat hyvin ajan tasalla mitä tehdään kakkosjoukkueen suhteen Olen antanut itselleni ymmärtää ettei joukkueella ole mitään tarkoitustakaan voittaa mestistä vaan sen tavoite on säilyä sarjassa ja ensimmäine tarkoitus on tuottaa pelaajia JYPn käyttöön. pitemmällä aikavälillä.

Vaikea suoranaisesti arvioida ketkä pelaa Deessä ja ketkä ei, sitten joku pähkäili pelaajan motivaatiota pelata mestistä jos on tehnyt JYPn kanssa diilin tulevalle kaudelle, jos näin on että motivaatio kärsiin niin saman tien sellainen kaveri voidaan ampua kuuhun, ei muuta kun mestiksen kautta hakemaan pelituntumaa koska se kehittää enemmän kuin tupin jyrsiminen pelaamattomana. jätkät on ammattilaisia ja niille maksetaan siitä.
Suurimmille epäilijöille ja vertailut mitä muualla on tapahtunut niin nyt on lähes täydellisesti eri tilanne. Aikaisemminhan kavereita on lähetelty ympäri maata ja joukkueen sisäänpääsy pika komennuksella on vaikeaa, nyt matka on käytävän toiselle puolelle hätätilanteessa voit melkein istua omalla paikalla omassa pukukopissakin. Tietyllä tavalalla deen jätkät on tuttuja näkeväthän ne päivittäin ja vitsit lentelevät, sitten olen ymmärtänyt myös ennen juhannusta ja käsittääkseni loman jälkeenkin osia treenejä vedetään yhteis harjoituksina. Valmentajat ovat päivittäin yhteydessä toisiinsa ja tekevät yhteistyötä. Tätä tilannetta ei voi verrata aikaisempiin mestis ja liigan pelaaja liikenteeseen. Muinoin TPS ja oliko se kiekko67 teki vastaavan laista yhteistyötä mutta tämä on viety vielä pidemmälle.
nyt ei tule mitään riitaa pelaajien siirrosta koska homman hoitaa molemmilta puolin JYP Jyväskylä ei tule kinaa siitä kuka lähtee ja tulee.

Maalivahti tilannetta ollaan pyöritelty myös niin minulla on vakaa luulo siitä että Sinkku pelaa 3/4 osaa pelistä JYPssä tuokkolalle jää 1/4 ja Pekan pelitunuma pidetään yllä Deessä ja jouluun mennessä ilman sinkun floppaamista tai loukkaantumista Pekka pelaa suurimman osan Mestistä kasvaa korkoa kun siirtyy JYPn ykköseksi kauden jälkeen kun Sinkku lopettaa tai vaihtaa maiseman. Jarno Laitisen tilanne on niin ja näin kummassa sitten pelaa Deessä vai A-junnuissa, kyseistä kaveria haluttiin vuosia jyväskylään ja luulen että optiota tullaan käyttämään koska ensi vuonna hän todennäköisesti on Tuokkalan pari Liigassa joten Laitinen lupaava nuori maalivahti liikkuu Niin JYPn liigan porttivahtina Deen ja junnujen välillä.
Maalivahti tilannetta pidän melko vakaana jos joku vanha jatkaa mikä pelaa koko kauden niin Tuokkola ja Laitinen pyörii siinä vuorotellen näin Deellä on lähes tulkoon mestiksen kovin maalivahti osasto mihin voi luottaa huolella.
Siirto on helppo farmisopimuksella eli jos esim sinkku loukkaantuu otelussa niin on yksi hailee kuka sen ottelun lopun pelaa koska seuraavaan peliin saadaan jokatapauksessa Tuokkola mestiksestä Myös maalivahdille on tärkeää pelata paljon.

Varmasti joku ns hyvä jyrä saadaan viime metreillä Deen rinkiin mutta itse pidän tärkeämpänä että siellä on kovaa yrittäviä nuoria jotka on Dufvan silmän alla ja jos Lippojoki, Hakkarainen, Pesonen putoaa alas niin kyllä jätkät vetää täysillä että pääsevät takaisin ylös tähän veltoiluun en vain jaksa uskoa jos veltoilevat niin mun puolesta jätkät voi panna kierrätykseen. muualle suomeen eipä sielläkää hyvällä katsota surffaajia. eli motivaatio ongelmiin en jaksa uskoa
Enkä usko että mitään Virtasen Anttia laitetaan deehen jos pelihuumori on kovilla liigassa mutta sekään ei ole pois suljettu vaihtoehto että Antta herätellän jos on yhtä laiska kuin menneellä kaudella luulisi senkin herättävän pelaajaa. Tosin toden näköisempää tallaisen pelaajan myynti on kuin mestis komennus mutta se nähdään käytetäänkö tällaista herätystä kauden aikan Dufva sen vain tietää.....
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Vielä yksi spekulointi tähän pelaaja liikenteeseen.

Minulla on sellainen käsitys että esim JYPn A-jun pelaajat saisivat siirtyä myös ns siirtoajan jälkeen D teamin ja oman joukkueen välillä koska tämä ns siirtoaika ei koske juniori pelaajia! Eli jos esim Laitinen mahtuu vielä jypin A-nuoriin niin silloin ei ole estettä siirtyä D teamiin myös helmikuussa.

Mutta onko tässä myös porsaan reikä säännöissä. Siirto ajan umpeudutta tammikuun lopulla seura siirrot eivät ole mahdollisia, mutta seuran sisäiset siirrot luvallisia. Mikä on tulkinta tämän suhteen luulen että itse että kuten täällä on pohdittu että tulisi D teamiin tietynlainen pelaaja pula. Mutta nämähän periaatteessa ovat nykyään samaa seuraa! Onko JYPn ja D teamin välinen vaihto seurasiirto vai seuran sisäinen liikenne? jälkimmäinen olis täten mahdollista myös tammikuun jälkeen. (tuskin on mutta mitä sanoo sääntö?)
no niin viisaammat! onko kovin kaukaa haettu teoria?
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Täällä pohditaan paljon Deen tilannetta ja pohditaan mikä on joukkueelle hyväksi.
Itse luotan että JYPn toimistolla ovat hyvin ajan tasalla mitä tehdään kakkosjoukkueen suhteen Olen antanut itselleni ymmärtää ettei joukkueella ole mitään tarkoitustakaan voittaa mestistä vaan sen tavoite on säilyä sarjassa ja ensimmäine tarkoitus on tuottaa pelaajia JYPn käyttöön. pitemmällä aikavälillä..

Tämä on nyt täysin selvää pässilihaa. D-Teamin tavoitteena ei voi ollakaan mikään muu kuin säilyminen, jos ottaa huomioon nykyiset sopimuspelaajat ja vaihtuvuuden pelaajistossa kauden aikana.

Vaikea suoranaisesti arvioida ketkä pelaa Deessä ja ketkä ei, sitten joku pähkäili pelaajan motivaatiota pelata mestistä jos on tehnyt JYPn kanssa diilin tulevalle kaudelle, jos näin on että motivaatio kärsiin niin saman tien sellainen kaveri voidaan ampua kuuhun, ei muuta kun mestiksen kautta hakemaan pelituntumaa koska se kehittää enemmän kuin tupin jyrsiminen pelaamattomana. jätkät on ammattilaisia ja niille maksetaan siitä..

Ammattilaisia pelaajat ovat, mutta tuskin moni haluaa edustaa Deetä yhtä tai kahta peliä pidempään ennen kuin pyytää siirtoa muualle. Motivaatio saattaa kärsiä jos odotettua vastuuta tai mahdollisuuksia ei tule "ylhäällä" ja kynnys pyytää siirtoa on pieni.

Suurimmille epäilijöille ja vertailut mitä muualla on tapahtunut niin nyt on lähes täydellisesti eri tilanne. Aikaisemminhan kavereita on lähetelty ympäri maata ja joukkueen sisäänpääsy pika komennuksella on vaikeaa, nyt matka on käytävän toiselle puolelle hätätilanteessa voit melkein istua omalla paikalla omassa pukukopissakin. Tietyllä tavalalla deen jätkät on tuttuja näkeväthän ne päivittäin ja vitsit lentelevät, sitten olen ymmärtänyt myös ennen juhannusta ja käsittääkseni loman jälkeenkin osia treenejä vedetään yhteis harjoituksina. Valmentajat ovat päivittäin yhteydessä toisiinsa ja tekevät yhteistyötä. Tätä tilannetta ei voi verrata aikaisempiin mestis ja liigan pelaaja liikenteeseen. Muinoin TPS ja oliko se kiekko67 teki vastaavan laista yhteistyötä mutta tämä on viety vielä pidemmälle.
nyt ei tule mitään riitaa pelaajien siirrosta koska homman hoitaa molemmilta puolin JYP Jyväskylä ei tule kinaa siitä kuka lähtee ja tulee..

Tämä on täysin totta ja sen takia on mielenkiintoista nähdä miten Jyväskylässä aloitettu kasvatustoiminta käytännössä toimii ja kuinka kauan melkein kahta joukkueellista pelaajia voidaan pitää palkkalistoilla. Jos tämä on mahdollista ja taloudellisesti kannattavaa niin täytyy ihmetellä miksei muualla tai toisin sanoen rikkaimmissa seuroissa ole tätä yhtälöä kokeiltu aikaisemmin.

Maalivahti tilannetta ollaan pyöritelty myös niin minulla on vakaa luulo siitä että Sinkku pelaa 3/4 osaa pelistä JYPssä tuokkolalle jää 1/4 ja Pekan pelitunuma pidetään yllä Deessä ja jouluun mennessä ilman sinkun floppaamista tai loukkaantumista Pekka pelaa suurimman osan Mestistä kasvaa korkoa kun siirtyy JYPn ykköseksi kauden jälkeen kun Sinkku lopettaa tai vaihtaa maiseman. Jarno Laitisen tilanne on niin ja näin kummassa sitten pelaa Deessä vai A-junnuissa, kyseistä kaveria haluttiin vuosia jyväskylään ja luulen että optiota tullaan käyttämään koska ensi vuonna hän todennäköisesti on Tuokkalan pari Liigassa joten Laitinen lupaava nuori maalivahti liikkuu Niin JYPn liigan porttivahtina Deen ja junnujen välillä.
Maalivahti tilannetta pidän melko vakaana jos joku vanha jatkaa mikä pelaa koko kauden niin Tuokkola ja Laitinen pyörii siinä vuorotellen näin Deellä on lähes tulkoon mestiksen kovin maalivahti osasto mihin voi luottaa huolella.
Siirto on helppo farmisopimuksella eli jos esim sinkku loukkaantuu otelussa niin on yksi hailee kuka sen ottelun lopun pelaa koska seuraavaan peliin saadaan jokatapauksessa Tuokkola mestiksestä Myös maalivahdille on tärkeää pelata paljon.

Varmasti joku ns hyvä jyrä saadaan viime metreillä Deen rinkiin mutta itse pidän tärkeämpänä että siellä on kovaa yrittäviä nuoria jotka on Dufvan silmän alla ja jos Lippojoki, Hakkarainen, Pesonen putoaa alas niin kyllä jätkät vetää täysillä että pääsevät takaisin ylös tähän veltoiluun en vain jaksa uskoa jos veltoilevat niin mun puolesta jätkät voi panna kierrätykseen. muualle suomeen eipä sielläkää hyvällä katsota surffaajia. eli motivaatio ongelmiin en jaksa uskoa. .

Et jaksa uskoa, että kyseiset pelaajat eivät todellakaan tulleet Jyväskylään pelailemaan Mestistä?!? Tottakai pelin tai parin komennus "alhaalla" saattaa vielä mennä läpi kovasti yrittämällä, mutta mikäli paikkaa ei vakikokoonpanosta löydy niin uskon että pelaajat itse pyytävät siirtoa muualle.

Tosin toden näköisempää tallaisen pelaajan myynti on kuin mestis komennus mutta se nähdään käytetäänkö tällaista herätystä kauden aikan Dufva sen vain tietää.....

Ei konkareita Suomessa herätetä Mestikseen lähettämällä, usko pois. Heidän harvoin tarvitsee edes miettiä sinne lähtemistä, koska sopimus yleensä estää mihinkään muualle lähettämisen.

Vielä yksi spekulointi tähän pelaaja liikenteeseen.

Minulla on sellainen käsitys että esim JYPn A-jun pelaajat saisivat siirtyä myös ns siirtoajan jälkeen D teamin ja oman joukkueen välillä koska tämä ns siirtoaika ei koske juniori pelaajia! Eli jos esim Laitinen mahtuu vielä jypin A-nuoriin niin silloin ei ole estettä siirtyä D teamiin myös helmikuussa..

Tämä tuskin on mahdollista liiton kilpailusääntöjen mukaan. Tammikuun loppu taitaa olla ehdoton takaraja siirtymisen suhteen toiseen seuraan miehissä.

Mutta onko tässä myös porsaan reikä säännöissä. Siirto ajan umpeudutta tammikuun lopulla seura siirrot eivät ole mahdollisia, mutta seuran sisäiset siirrot luvallisia. Mikä on tulkinta tämän suhteen luulen että itse että kuten täällä on pohdittu että tulisi D teamiin tietynlainen pelaaja pula. Mutta nämähän periaatteessa ovat nykyään samaa seuraa! Onko JYPn ja D teamin välinen vaihto seurasiirto vai seuran sisäinen liikenne? jälkimmäinen olis täten mahdollista myös tammikuun jälkeen. (tuskin on mutta mitä sanoo sääntö?)
no niin viisaammat! onko kovin kaukaa haettu teoria?

Nyt täytyy varmaan tarkentaa se, että vaikka Jyp pyörittää ja saattaa omistaakin D-Teamin niin kyseessä on liiton kilpailusääntöjen valossa kaksi eri joukkuetta.

Ks. Liiton kilpailusäännöt 5.9.1 "Farmisopimuksen piiriin kuuluva pelaaja voi 31.1. (B-juniori-ikäiset ja nuoremmat 31.12.) jälkeen edustaa vain sitä seuraa, jonka joukkueessa hän ko. päivän jälkeen ensimmäiseksi pelaa.", ja

Liiton kilpailusäännöt 4.7.5.1 "Miesten sarjoissa seuran eri sarjatasoilla pelaavien rinnakkaisjoukkueiden välillä pelaaja voi vaihtaa joukkuetta kauden aikana vain yhden kerran rinnakkaisjoukkueeseen ja takaisin 31.1. mennessä. Alemmassa sarjassa pelaavasta joukkueesta voi siirtyä ylemmässä sarjassa pelaavaan rinnakkaisjoukkueeseen myös vaihtojen takarajan jälkeen jos pelaaja ei ole käyttänyt edestakaista vaihto-oikeuttaan. Tällöin ylemmässä sarjassa pelaava rinnakkaisjoukkue on pelaajan loppukauden joukkue. Paluu alemmassa sarjassa pelaavaan joukkueeseen ei ole mahdollinen. Samalla tasolla pelaavien rinnakkaisjoukkueiden välillä pelaajavaihdot eivät ole mahdollisia. Maalivahti katsotaan tässä yhteydessä pelanneeksi vain jos hän on toiminut ottelussa pelaavana maalivahtina. Vaihdossa koko ottelun ajan ollutta varamaalivahtia ei tätä sääntöä tulkittaessa katsota pelanneeksi rinnakkaisjoukkueessa."

lähteet: http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/saannot/?num=206754
ja
http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/saannot/?num=206739
 

Fordél

Jäsen
Maalivahti tilannetta ollaan pyöritelty myös niin minulla on vakaa luulo siitä että Sinkku pelaa 3/4 osaa pelistä JYPssä tuokkolalle jää 1/4 ja Pekan pelitunuma pidetään yllä Deessä ja jouluun mennessä ilman sinkun floppaamista tai loukkaantumista Pekka pelaa suurimman osan Mestistä kasvaa korkoa kun siirtyy JYPn ykköseksi kauden jälkeen kun Sinkku lopettaa tai vaihtaa maiseman. Jmaalivahti liikkuu Niin JYPn liigan porttivahtina Deen ja junnujen välillä.

En jaksa millään uskoa, että Tuokkolaa laitetaan pelaamaan Mestikseen kun korkeintaan ehkä jonkun ottelun siellä täällä. Tuokkola on hyvä liigamaalivahti ja vaikka Sinkku onkin EHT-tason veska, jatketaan Tuokkolan sisäänajamista Jypin ykkösveskaksi tulevallakin kaudella ja se sisäänajo tehdään liigassa, ei Mestiksessä. Jypin tulevaisuutta rakennetaan maalivahtiosastolla Tuokkolan ympärille eikä tällöin ole mitään järkeä tunkea kaveria pelaamaan Mestikseen kun hänellä on kaikki aseet pärjätä liigassakin.

Veikkaan, että pelaavat Sinkun kanssa runkkarin pelit puokkiin ja sitten pleijaressa pelaa paremmassa vireessä oleva veska. Eli kyllä D Teamin täytyy hankkia se ykköstorjuja jostain muualta kuin Tuokkolasta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ammattilaisia pelaajat ovat, mutta tuskin moni haluaa edustaa Deetä yhtä tai kahta peliä pidempään ennen kuin pyytää siirtoa muualle. Motivaatio saattaa kärsiä jos odotettua vastuuta tai mahdollisuuksia ei tule "ylhäällä" ja kynnys pyytää siirtoa on pieni.

Et jaksa uskoa, että kyseiset pelaajat eivät todellakaan tulleet Jyväskylään pelailemaan Mestistä?!? Tottakai pelin tai parin komennus "alhaalla" saattaa vielä mennä läpi kovasti yrittämällä, mutta mikäli paikkaa ei vakikokoonpanosta löydy niin uskon että pelaajat itse pyytävät siirtoa muualle.

Näytä mulle ne liigaseurat jotka haluavat nuo ennakkoon mietityt JYPin ja D Teamia väliä poukkoilevat pelaajat? Ainahan joku Tomi Sykkö voi pyytää siirtoa, mutta eri asia on haluaako miestä kukaan. En usko, että yhdellekään liigaseuralla on älytöntä tarvetta kesken kauden hankkia kolmos/neloskentän jyriä. Ne kun yleensä löytyy seuralta kuin seuralta jo omasta takaa.

Näkisin, että tämä on lähinnä mahdollista, jos jollakin seuralla on päällä massiivinen tyhjennysmyynti ala viime kauden HPK, jota sitten täytetään vaihdossa saaduilla pelaajilla tai vastaavasti rankka loukkaantumissuma

Kummasti myös kovin moni näistä vakiokokoonpanon ulkopuolelle jääneistä hyökkääjistä ei lähtenyt viime kauden jälkeen mihinkään, osa (esim Mikkonen ja Piiroinen) jopa kirjoitti uuden sopparin. Mahtoi olla hyvää lihapiirakkaa tarjolla pelien aikana.
 

Fordél

Jäsen
Näytä mulle ne liigaseurat jotka haluavat nuo ennakkoon mietityt JYPin ja D Teamia väliä poukkoilevat pelaajat?

Liigaseurat eivät ehkä tule kysymykseen, mutta niistä ei asiassa mainittukaan. Sen sijään menevät varmasti moneen seuraan ulkomailla heittämällä.

Kummasti myös kovin moni näistä vakiokokoonpanon ulkopuolelle jääneistä hyökkääjistä ei lähtenyt viime kauden jälkeen mihinkään, osa (esim Mikkonen ja Piiroinen) jopa kirjoitti uuden sopparin. Mahtoi olla hyvää lihapiirakkaa tarjolla pelien aikana.

Ei lähtenyt, mutta enpä usko, että yhtäkään liigaseuraa kiinnostikaan saada esimerkiksi Mikkosta riveihinsä. Ja hänen kohdallaanhan tuo soppari oli kaiketi kädenojennus vaikeita aikoja eläneelle pelaajalle. Piiroisellakaan tuskin oli suurta kysyntää ja niin kauan kun Tuhva valmentaa Jyväskylässä, löytynee Piiroiselle luottoa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Liigaseurat eivät ehkä tule kysymykseen, mutta niistä ei asiassa mainittukaan. Sen sijään menevät varmasti moneen seuraan ulkomailla heittämällä.

Siinä tapauksessa uskon, että olisivat lähteneet mikäli tuo mahdollinen D Team lainapesti ahdistaa. Eiköhän pelinhenki ole kaikille selvä. Ei tuo nyt kovin isona yllärinä kenellekkään voi tulla, että välillä joutuu hakemaan vauhtia D Teamista.

Ainoana ongelmatapauksena voin kuvitella toimivan Tomi Sykön, joka nimenomaan tuli peliajan perässä Jyväskylään, mutta eipä noilla viime kautisilla esityksillä kovin vastuuta voi vaatia.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ei konkareita Suomessa herätetä Mestikseen lähettämällä, usko pois. Heidän harvoin tarvitsee edes miettiä sinne lähtemistä, koska sopimus yleensä estää mihinkään muualle lähettämisen.
Ei tuollaista pykälää ole ainakaan missään perusmallisissa sopimuksissa ja muita ei yleensä tehdä kun todellisten huippujen kanssa.
Seura saa päättää pelaajan pelipaikasta kunhan se sijaitsee samalla talousalueella, varsinaisen joukkueen pelipaikan kanssa muussa tapauksessa pitää myös pelaajan lupa kysyä.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän on nimenomaan pelaajan etu, että voi hakea vauhtia saman kaupungin joukkueesta. Jää reissaamiset ja majapaikan etsimiset pois, kun mahdollinen Mestis-komennus sijoittuu samaan tuttuun kaupunkiin ja organisaatioon.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
D Teamin rooli pelaajien kehityspaikkana tulee olemaan erittäin merkittävä. Lupaavien junnujen jalostaminen liigajoukkueen runkopelaajaksi tulee olemaaan jatkossa helpompaa.

Voin vain kuvitella minkälainen pelaaja olisi voinut Tuomas Mikkosesta kehittyä, jos isokokoinen ja hyvin luisteleva 19-vuotias juniorilupaus olisi laitetttu keväällä 2001 pelaamaan Mestistä isoon rooliin sen sijaan, että pelipaikka olisi ollut JYP:n nelosketjun laidalla ja peliaika noin 5-min per peli. Kausi tai pari Mestiksessä hyvässä valmennuksessa olisi varmasti kehittänyt puutteelista pelikäsitystä ja kiekolisia taitoja.

Näkisin miltein 20-vuotiaan Harri Pesosen olevan nyt samassa asemmassa, kuin vuonna 2001 Tuomas Mikkosen. Pesonen varmasti mahtuisi JYP:n kokoonpanoon ja Synergia areenan yleisö ilahtuisi, kun Dufva antaisi oman kylän pojalle jopa yv-peliaikaa JYP:n ollessa 3. erässä häviöllä 1-5. Tosin samat ilahtuneet kiroisivat parin kolmen kauden päästä sekä Pesosen ja Dufvan, kun pojasta ei kasvanutkaan sitä toivottua liigapelaajaa.

Mutta tosi asia on, että Pesosella ei ole ilman muiden loukkaantumisia mitään jakoja päästä isoon rooliin JYP:ssä. Siispä ainoa järkevä vaihtoehto pelaajan kehittämissä on antaa iso rooli D Teamissa ja 1-3-vuoden päästä sitten uusi yritys liigassa huomattavasti valmiinpana pelaajana. Ja vaikka se Pesosen rooli olisi tuolloin vielä vain kolmos-neloskentän laituri, olisi pelaaja kumminkin JYP-kasvatti ja oman kylän poika eikä enää savolainen 30-v mestisjyrä.

Muutaman kauden päästä sitten nähdään todella, kuinka hyvin tämä pelaajahautomo D Team on toiminut. Puitteet onnistumiselle tuntuisi olevan ainakin kunnossa.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän on nimenomaan pelaajan etu, että voi hakea vauhtia saman kaupungin joukkueesta. Jää reissaamiset ja majapaikan etsimiset pois, kun mahdollinen Mestis-komennus sijoittuu samaan tuttuun kaupunkiin ja organisaatioon.

En itsekään usko jämämiesten (Sykkö, Piiroinen, Mikkonen jne.) ottavan herneitä nenään Mestis-komennuksista. Dufvaa siteeraten: "Pelaajille vaihtoehto on vetovoimainen, sillä liigajoukkueen ja Mestisjoukkueen välimatka ei ole henkisesti eikä fyysisesti pukukoppikäytävää pitempi. Tästä hyötyvät JYPin liigajoukkue, D Teamin pelaajat, molempien seurojen A-juniorit ja lopulta kaikki juniorijoukkueet ympäri maakuntaa."
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Ei tuollaista pykälää ole ainakaan missään perusmallisissa sopimuksissa ja muita ei yleensä tehdä kun todellisten huippujen kanssa.
Seura saa päättää pelaajan pelipaikasta kunhan se sijaitsee samalla talousalueella, varsinaisen joukkueen pelipaikan kanssa muussa tapauksessa pitää myös pelaajan lupa kysyä.

Pelaajan siirtäminen muuhun joukkueeseen ilman pelaajan lupaa onnistuu vain jos pelaajan sopimuksessa löytyy maininta siitä, että "pelaaja sitoutuu pelaamaan seuran osoittamassa joukkueessa". Muussa tapauksessa seura ei voi ilman pelaajan suostumusta alkaa siirtelemään häntä mihinkään. Luulisi, että melkein kaikki agentit ovat tämän kohdan suojelleet pelaajiltaan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Pelaajan siirtäminen muuhun joukkueeseen ilman pelaajan lupaa onnistuu vain jos pelaajan sopimuksessa löytyy maininta siitä, että "pelaaja sitoutuu pelaamaan seuran osoittamassa joukkueessa". Muussa tapauksessa seura ei voi ilman pelaajan suostumusta alkaa siirtelemään häntä mihinkään. Luulisi, että melkein kaikki agentit ovat tämän kohdan suojelleet pelaajiltaan.
Katsoppa vaikka pelaajayhdistyksen sivuilta se pelaajasopimusmalli niin juuri tuo 3.1 pykälä löytyy ja suurin osa sopimuksista tehdään juuri tuolla mallilla.
Eli siirrot JYP->D Team ei tarvitse kysellä pelaajalta mitään jos sitä ei haluta tehdä.

Eli lainattuna tuosta pelaajasopimusmallista:
"Työnantajalla on oikeus siirtää pelaaja ilman tämän suostumusta toisen työnantajan joukkueeseen, jos tämän toisen joukkueen kotipaikka on samalla talousalueella."

Jos siirtoa yritettäisiin tehdä JYP-> SaPKo tai JYP-Ässät niin pelaajalta pitää pyytää lupa siirtoon, mutta saman talousalueen sisällä pelaajan lupaa ei tarvita.
Ei tuollaista siirrot ilman pelaajan lupaa saman talousalueen sisällä kieltävää pykälää anneta kuin korkeintaan, jollekin huippupelaajalle.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Eli lainattuna tuosta pelaajasopimusmallista:
"Työnantajalla on oikeus siirtää pelaaja ilman tämän suostumusta toisen työnantajan joukkueeseen, jos tämän toisen joukkueen kotipaikka on samalla talousalueella."

Paino sanalle malli. Joillakin pelaajilla sopimus voi noudatta tältä osin mallia, mutta toisilla se poikkeaa siitä.

Ei tuollaista siirrot ilman pelaajan lupaa saman talousalueen sisällä kieltävää pykälää anneta kuin korkeintaan, jollekin huippupelaajalle.

Tämä on puhtaasti neuvottelukysymys ja kuten yllä totesin niin agentin vastuu on tässä kohtaa suuri. Joillekin pelaajille voi luonnollisesti sopia ns. "alaspäin lähettämis" -pykälä, kun taas toiset haluavat tietoisesti sitä välttää.

Omalta osaltani olen sanottavani sanonut tämän asian suhteen ja luulisi sen nyt olevan selvää, että pelaajaa tuskin pystyy pakottamaan mihinkään joukkueeseen, en kuitenkaan tarkoita että tästä olisi JYP->DTeam yhtälössä kyse. Jännä nähdä miten kuvio toimii..
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Paino sanalle malli. Joillakin pelaajilla sopimus voi noudatta tältä osin mallia, mutta toisilla se poikkeaa siitä.
Lähes kaikilla pelaajilla sopimus on juuri tuon pelaajayhdistyksen mallin mukainen, joillain on poikkeuksia mutta ne eivät yleensä sitten ole niitä kavereita joilla olisi edes uhkana joutua pelaamaan Mestikseen.



Tämä on puhtaasti neuvottelukysymys ja kuten yllä totesin niin agentin vastuu on tässä kohtaa suuri. Joillekin pelaajille voi luonnollisesti sopia ns. "alaspäin lähettämis" -pykälä, kun taas toiset haluavat tietoisesti sitä välttää.

Omalta osaltani olen sanottavani sanonut tämän asian suhteen ja luulisi sen nyt olevan selvää, että pelaajaa tuskin pystyy pakottamaan mihinkään joukkueeseen, en kuitenkaan tarkoita että tästä olisi JYP->DTeam yhtälössä kyse. Jännä nähdä miten kuvio toimii..
Ei mikään seura nyt jokaiselle kaverille rupea antamaan erityisoikeuksia sen suhteen, että ei tarvise pelata siellä missä seura määrää.
Juuri tuon pelaajasopimuksen pykälän 3.1 perusteella pelaajat pystytään määrään sinne minne työnantaja tahtoo ja siihen koko JYP->D-Team kuvio perustuu ilman tuota pykälää ei tuossa olisi mitään järkeä.

Ei sinne D-Teamiin Immosta tai kumppaneita olla laittamassa, mutta eiköhän siellä suurin osa noista nelosketjun kavereista käy ainakin pyörähtämässä kauden aikana.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Aika erilaisia käsityksiä D-teamin ja sen pelaajien roolista on ihmisillä. Minä olen saanut sen kuvan, että se olisi nimenomaan nuorien pelaajien kehityspaikka, jääkiekkoilijoiden korkeakoulu, eikä niinkään JYPin harhaostosten suojatyöpaikka.

Jos ja kun Jypistä esimerkiksi maalivahteja viedään D-Teamiin, niin kyllä minun mielestä Jarno Laitinen tulee ensimmäisenä kysymykseen. Tällaisen kaverin sisäänajo miesten peleihin mahdollisimman pian, on hyvin tärkeää.
Sinkku pelaa todennäköisesti viimeistä kauttaan (ja oman puheensa mukaan alennetulla palkalla), joten Sinkkua ja Pekiä peluutettaneen jo melko tasan runkosarjassa. Laitisella ei peliaikaa ole tiedossa, luukkuvahdin paikka ehkä silloin kun Sinkku on lasaretissa. Eli hänelle juuri D-Team on hyvä vaihtoehto joko "kokoaikaisesti" tai sitten silloin tällöin A-junnu pelien ohessa.

JYPin puolustuksessa löytyy myös nuoria pelaajia, jotka tarvitsevat peliaikaa ja mieluiten miesten peleissä. Löytyy sieltä myös Esa Saksinen, joka pitäisi kyllä jonnekin ulostaa JYPistä...Saksisen peluuttaminen D-teamissa ei minun mielestä tue täydellisesti D-teamin merkitystä, mutta ehkä siellä olisi tarvetta kokemukselle. Sen sijaan Forsbergille suuri rooli D:ssä, niin siinä on pian JYPille tärkeä mies.

Hyökkäyksessä on JYPillä eniten ylijäämäpelaajia. Pesoselle ja Lahdelle ehdottomasti isommat roolit D:stä. Riskalle myös, tai sitten Riska jyrää JYPin nelosessa. Sykkö on hyökkäyksen Saksinen...mielummin kokonaan pois, että nuoret saavat kehittyä, mutta sopimuksensa vuoksi pelannee D:n ja JYPin välillä. Sykkö ja Mikkonen vuorottelevat 13. hyökkääjänä. Niskalenkin tässä parissa tulee ehdottomasti ottamaan se, jolla kiima jääkiekkoa kohtaan on niin kova, että nöyryyttä ja halua riittää hakea vauhtia vaikka Mestiksestä. Jos ei sitä löydy, niin sitten saa olla penkinpäässä palelemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös