Chicago Blackhawks 2016–2017

  • 235 629
  • 960

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nyt kun Vermette on vapailla markkinoilla, niin ottaisin hänet milloin tahansa kolmossentteriksi, jos vain mahtuisi palkkakaton alle. Tuskin Vermette tulee muualtakaan saamaan lähellekään tuota 3,75m, mistä Arizona halusi päästä eroon, joten mielestäni tuo on ihan mahdollinen, että joku yhden kauden mittainen sopimus mahtuisi katon allekin, jos suostuu tuollaiseen sopimukseen á la Richards. Vermette menisi nähdäkseni erinomaisesti juuri kolmossentteriksi, sillä on hyvä aloittamaan ja on käsittääkseni (ja muistikuvieni mukaan) tunnollinen myös puolustussuuntaan. Kojooteissa oli ehkä tähän paikkaan uraa liian isossa ruudussa viime kaudella ja uskoisin, että kolmossentterinä saisi pelata enemmän omilla vahvuuksillaan.

Maistuisi allekirjoittaneelle myös. Kunhan rooli olisi nimenomaan kolmossentteri, joka saa todella helppoja match uppeja, mitä enemmän olen viime kaudesta lukenut, niin askel on hidastunut merkittävästi eikä ole edes tilastojen puolesta niin hyvä puolustamaan kuin aikaisemmin. En kuitenkaan väitä etteikö osaisi edelleen, mutta vähän latisti omia fiiliksiä.

Kahden junnun kanssa kun pääsisi pelaamaan mallia Motte sekä Hinostroza, niin olisihan siinä potentiaalia. Tuon aloitustaidon ansiosta kiekko olisi omilla aloituksen jälkeen sen 60 kertaa sadasta, joka palvelisi näitä nuorempia pelaajia. Eli heitetäänpä taas pakollinen ketjulotto, toki kera Veseyn:

Vesey - Toews - Schmaltz
Panarin - Anisimov - Kane
Desjardins - Krüger - Hossa
Motte - Vermette - Hinostroza

Todennäköisesti ei Vermette tule tuuliseen kaupunkiin, mutta jokaiseen uuteen markkinarakoon täytyy tylsyydessä kommentoida.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Miksi @Lico asettaisit hyökkäyspään nollan Krügerin mieluummin kolmoseen kuin neloseen?
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
@reme Eiköhän tuo @Lico ketjusommitelma ole tuollainen fantasiakokoonpano, mutta pitäisin ihan selvänä, että Toews ei tule sentteröimään kahta tulokasta. Vaikka keskellä luistelisi kuinka Toews, niin tuota kenttää ei mitenkään pystyisi käyttämään edes lähelle samaan tapaan kuin aikaisemmin. Krügerin hyökkäystaidot (tai paremminkin niiden täydellinen puute) nyt tiedetään, joten Hossan peluuttaminen tuossa jarrukentässä kuulostaa sitten todelliselta itsemurhalta myös minun mielestä. Tuolla tavalla Hossan itseluottamuksesta hyökkäyssuuntaan vietäisiin varmasti ne viimeisetkin rippeet. Toisaalta ilman fantasiaa eli Veseytä ja Vermetteä hyökkäysketjut näyttävät vielä enemmän reikiä täynnä olevalta. Itse lähtisin siitä, että ainakin Panik saattaa hyvin olla ihan vakiokokoonpanon pelaajia nyt alkavalla kaudella ja hän puuttuu noista sommitelmista kokonaan. Muutoinkaan en jaksa uskoa noin suureen määrään junnuja, vaan ennemminkin uskoisin, että Rasmussenit, Tootoot ja Mashinterit siellä todennäköisesti siinä nimellisessä kolmosessa vetävät.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Miksi @Lico asettaisit hyökkäyspään nollan Krügerin mieluummin kolmoseen kuin neloseen?

Niinhän se Patrick Kanekin pelasi koko viime kauden kakkosketjussa, vaikka ketju oli selkeä ykkösketju koko kauden. Vermettestä ei olisi nollaamaan vastustajien parhaita ja sitä tuolla minä hakisin.

Todella surullinen kausi on kyllä tiedossa, jos Mashinter sekä Tootoo pelaavat säännöllisesti. Toivottavasti löytyy munaa "pitää medialle annetut lupaukset" siitä, että nuoret saavat mahdollisuuden.

Niin se Quenneville on jo väläytellyt, että Krüger sekä Hossa pelaavat yhdessä enkä mä jaksa uskoa, että tarkoituksena olisi heillä pelata jotain helppoja minuutteja.

Muutenkin jokainen ketjusommitelma otetaan tässä ketjussa aika kivasti vastaan sillä luulolla, että se kokoonpano pelaisi koko kauden tuossa muotissa. Niin ei tule koskaan tapahtumaan enkä itse usko siihen ollenkaan. Tuota kokoonpanoa olisi mielenkiintoista katsoa ja jotta tämä core vielä joskus jotain voittaa, Tootoot ja Mashinterit eivät säännöllisesti pelaa, vaan uudet Shawit sekä Saadit pitää löytää omasta organisaatiosta. Piste.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Lisätään vielä toiseen viestiin, että fakta on se, että lähtökohtaisesti tuleva kausi on välikausi, koska joukkue ei ole paperilla edes parempi kuin idän kärkijoukkueet, saatika sitten lännen kilpakumppaneita parempi.

Jos ja kun menetetään Panarin vuoden päästä eli lopetan optimistisuuteni, kenellä me korvataan Panarin, jos nyt ei anneta nuorille ollenkaan näyttöpaikkoja? Heitetäänkö ne sitten vuoden päästä kiirastuleen vai signataanko Tootoo sekä Mashinter uusiin diileihin? Vastineeksikaan ei saa parempaa pelaajaa millään, vaan lisää potentiaalisia nuoria. Ehkä yhden runkopelaajan, mallia Anisimov.

Paras tapa hyödyntää tämän nykyisen coren seuraavat vuodet on antaa nuorille juuri nyt paikka todistaa kuuluvansa osaksi tulevaisuutta, meni syteen tai saveen. Kauden alussa se kannattaa tehdä, jos joskus. Jos eivät onnistu, niin Tootoot kentälle sitten ja varataan korkealla kotiyleisön edessä. Jos onnistuvat, Panariniin jää myös rahaa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mielenkiintoista seurata tuolta Hfboardsilta haukkafanien äänestystä kaikkien aikojen Blackhawks-pelaajista. Bobby Hull ja Stan Mikita veivät kärkisijat ja seuraavat ovat sitten Kane, Keith ja Toews, nimenomaan tässä järjestyksessä. Varmasti Kanen huippukaudella on vaikutusta, että enemmistö näkee tuolla sivustolla hänet ykkösenä ennen esim. Keithiä tai Toewsia. Eipä tuo viime syksyn imagotappio näytä kauheasti faneja painavan.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Todella surullinen kausi on kyllä tiedossa, jos Mashinter sekä Tootoo pelaavat säännöllisesti. Toivottavasti löytyy munaa "pitää medialle annetut lupaukset" siitä, että nuoret saavat mahdollisuuden.

Jos viittasit tällä minun viestiini, niin tarkoitus ei todellakaan ollut sanoa, että se kolmoskenttä olisi koko kauden mallia ~ Tootoo-Rasmussen-Mashinter vaan ideana oli todeta, että noin montaa junnua ei pelaavassa kokoonpanossa satavarmasti kerrallaan viiletä. Sen sijaan uskon, että junnuilla on mahdollisuus napata ehkä pari laiturin paikkaa kokoonpanosta ja lopuissa sitten kierrätetään tätä Panik-Rasmussen-Mashinter-Desjardins-Lundberg ym. osastoa eli kokeneempia pelaajia.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jos viittasit tällä minun viestiini, niin tarkoitus ei todellakaan ollut sanoa, että se kolmoskenttä olisi koko kauden mallia ~ Tootoo-Rasmussen-Mashinter vaan ideana oli todeta, että noin montaa junnua ei pelaavassa kokoonpanossa satavarmasti kerrallaan viiletä. Sen sijaan uskon, että junnuilla on mahdollisuus napata ehkä pari laiturin paikkaa kokoonpanosta ja lopuissa sitten kierrätetään tätä Panik-Rasmussen-Mashinter-Desjardins-Lundberg ym. osastoa eli kokeneempia pelaajia.

Ymmärsin kyllä, mutta se todennäköinen skenaario, että nuo kaksi (Mashinter & Tootoo) eritoten vetää säännöllistä peliaikaa ei vain mene mun jakeluun, varsinkin kauden alussa, kun periaatteessa on varaa kokeilla. Ymmärrän, että ovat varmasti hyviä pukukoppijätkiä ja Tootoo varsinkin tuo energiaa kentälle, mutta ehkä tässä näkyy se, että en vanhemmalla iällä ole pelannut mitään joukkuelajia enkä sitä kautta tiedä noiden merkitystä. On vain hassua kuinka joka puolella halutaan varsinkin tuo kaksikko ulos kokoonpanosta, mutta silti ne todennäköisesti avauksessa molemmat ovat.

Kirjoitit, että pari laituripaikkaa nuorille, mun skenaariossa niitä oli neljä, joista kaksi olivat Vesey ja Schmaltz. Etkö usko, että ovat potentiaalisia tekijöitä? Mulla ainakin riittää uskoa, että korvaisivat yhdessä Teräväisen sekä Shawin viime kauden pistesaldon. Nuo kaksi ovat mun papereissa ne, jotka aloittaisivat kauden ylhäällä kävi campilla miten tahansa, käytännössä siis. Jokereina tuossa mun fantasiassa ovat Motte sekä Hinostroza, jotka ovat ne, jotka taistelevat sun luettelemien hyökkääjien kanssa. Vermette tietysti on täysin mutulla heitetty, mutta mutta.
 
Viimeksi muokattu:

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Kirjoitit, että pari laituripaikkaa nuorille, mun skenaariossa niitä oli neljä, joista kaksi olivat Vesey ja Schmaltz. Etkö usko, että ovat potentiaalisia tekijöitä? Mulla ainakin riittää uskoa, että korvaisivat yhdessä Teräväisen sekä Shawin viime kauden pistesaldon. Nuo kaksi ovat mun papereissa ne, jotka aloittaisivat kauden ylhäällä kävi campilla miten tahansa, käytännössä siis. Jokereina tuossa mun fantasiassa ovat Motte sekä Hinostroza, jotka ovat ne, jotka taistelevat sun luettelemien hyökkääjien kanssa. Vermette tietysti on täysin mutulla heitetty, mutta mutta.

Nimenomaan neljään junnulaituriin kerralla pelaavassa kokoonpanossa en usko hetkeäkään, vaikka jollain ihmeen kaupalla tuo Vesey-kisa voitteisiinkin. Etenkään kun muistelee, kuka tätä joukkuetta tälläkin kaudella valmentaa. Toki Vesey ja Schmaltz olisivat ne potentiaalisimmat, mutta siihen, että heidän lisäksi olisi pari junnua pelaamassa, en usko ennen kuin näen. Sitä pidän ihan satavarmana, että heistä ei ole pelaamaan Toewsin kanssa kolmistaan kovia minuutteja.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Nimenomaan neljään junnulaituriin kerralla pelaavassa kokoonpanossa en usko hetkeäkään, vaikka jollain ihmeen kaupalla tuo Vesey-kisa voitteisiinkin. Etenkään kun muistelee, kuka tätä joukkuetta tälläkin kaudella valmentaa. Toki Vesey ja Schmaltz olisivat ne potentiaalisimmat, mutta siihen, että heidän lisäksi olisi pari junnua pelaamassa, en usko ennen kuin näen. Sitä pidän ihan satavarmana, että heistä ei ole pelaamaan Toewsin kanssa kolmistaan kovia minuutteja.

Niin vain se Toews ja Kanekin pelasi Getzlafia ja Perrya vastaan enkä usko, että Kane sen parempi puolustamaan ole kuin vaikka Schmaltz. Jos siis pitää paikkaansa, että Krüger pelaa Hossan kanssa.

Mun papereissa vaihtoehdot ovat seuraavat, näiden ns. varmojen kokoonpanopelaajien ollessa mukana:

X/Schmaltz - Toews - Hossa
Panarin - Anisimov - Kane
X - Krüger - Schmaltz/X
X - X - X

X - Toews - Kane
Panarin - Anisimov - Schmaltz
X - Krüger - Hossa
X - X - X

X - Toews - Schmaltz
Panarin - Anisimov - Kane
X - Krüger - Hossa
X - X - X

Kyllä mun mielestä tuo järjestyksessä toinen tai viimeinen näyttää paperilla parhaalta vaihtoehdolta, joka helpottaa nuorien sisäänajoa. On makuasia haluaako sitten rikkoa PArty-ketjun vai ei. X:t voi sitten täytellä kenellä haluaa. Ensimmäisessä vaihtoehdossa kaikki hyökkäyspotentiaali tungetaan kahteen ensimmäiseen ketjuun eikä Schmaltz Krügerin kanssa kuulosta houkuttelevalta.

Mä odotan Mottelta eniten, tosin uskon Schmaltzin olevan varma nakki. Hän voisi olla oikein optimi laitahyökkääjä Krügerin ja Hossan kanssa, kun osaa puolustaa sekä hyökätä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Aina niin mielenkiintoinen keskustelu kokoonpanosta käynnissä ja ymmärtäähän sen, kun ei nyt oikein mitään muutakaan ole mistä keskustella. Veseystäkin voidaan haaveilla vielä vajaat pari viikkoa.

Vaikka Quennevilleä aina silloin tällöin on tullut ihmeteltyä ja arvosteltua ketjulotoista sekä tiettyjen pelaajien selvästä suosimisesta, niin luotan valmennustiimin ammattitaitoon löytää se paras kokoonpano kauden alkuun. Tämä ei kuitenkaan välttämättä tarkoita aina absoluuttisesti taidollisesti parasta rosteria. Uskon, että kun lopullinen ryhmä alkaa hahmottua valmennus katsoo myös muita ominaisuuksia, kuin puhtaasti jäälle näkyvää osaamista päätöksissään. Jääkiekkojoukkue on ammattitasolla kuin perhe ja pelaajat viettävät suurimman osan aikaa yhdessä ihan muualla kuin pelitapahtumissa. En tiedä, mutta väittäisin että tästä syystä esim. Rozsivalit ja kumppanit ovat mukana yhä edelleen. Tietenkin sopimusteknikset asiat saattavat näytellä myös valinnoissa osaa, kun ollaan lähes tapissa katon suhteen jne.

Blackhawksissa ja erityisesti Q:n johdolla nuoret pelaajat eivät opettele peliä NHL-tasolla vaan farmin puolella. Varsinkin mikäli kyse on puolustuspelaamisesta. Ne nuoret jotka omaksuvat parhaiten pelaamaan puolustussuuntaan ovat vahvoilla Q:n papereissa. En tiedä onko tämä oikea tapa, mutta tuntuu olevan Blackhawksin malli. Niinpä tässä vaiheessa ei vielä kannata jakaa varmoja paikkoja yhdellekään nuorelle pelaajalle. Peli on täysin auki ja näiden suosittujen nimien lisäksi ei kannata unohtaa mm. Lundbergia, McNeilliä, Rasmussenia jne. joilla jo on kokemusta pro-tason peleistä alla. Hyppy esimerkiksi yliopisto- tai junnusarjasta NHL-tasolle on melkoinen ja harva siihen pystyy. Ehkä juuri Schmaltzilla sekä Mottella tähän parhaat mahdollisuudet on olemassa, mutta kyyti voi osoittautua liian kovaksi vielä syksyllä.

Paperilla Blackhawks näyttää hyökkäyksen osalta tosiaan kevyimmältä versiolta sitten jotain 2007-08. Puolustus näyttää olevan taas ehyempi lähtökohtaisesti kuin viime kaudella. Ehkä puolustuksen ja Crawfordin huippuesitysten avulla joukkue voi taistella keväällä siitä kaikkein kirkkaimmasta, mutta ensin tulee selvitä kivikovassa kastissa pudotuspeleihin eikä sinne mitenkään leikitellen ensi kaudella mennä.

Organisaation tavoite on varmasti kuitenkin selvä. Mestaruutta tavoitellaan ja siitä ei tingitä. Tästä syystä en usko mihinkään junnukokeiluihin, jos homma ei näytä harjoitusleirillä toimivan. Kauden alussa että lopussa voitoista kun saa sen samat kaksi pistettä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hyvä kirjoitus edellä @secord :lta, mutta edelleen korostan sitä, että vaikka organisaation tavoite on jälleen kerran voittaa, niin tulevalla kaudella minun mielestäni mestaruudesta ei voi realistisesti haaveilla, jos nämä nuoret pelaajat eivät ota todellisia steppejä eteenpäin urallaan. Se on aikamoista arpapeliä, mutta siihen pystyi viime kaudella Penguins ja Blackhawks on aika helvetin hyvä esimerkki siitä vuosien ajalta. Miksi ei siis uudestaan, kun periaatteessa sopivia pelaajia löytyy.

Aivan varmasti nämä jo urallaan ammattilaissarjoissa pelanneet ovat etulyöntiasemassa, mutta valitettavasti heidän kehityskaarensa polkee paikoillaan eikä ceiling ole kovin korkealla. Blackhawksin core (Toews, Keith, Kane, Seabrook, Hjalmarsson, Hossa, Crawford) on kuitenkin vielä suhteellisen nuori, jota minun mielestäni pitäisi käyttää hyödyksi juuri sillä, että ELC-diileillä olevia ajettaisiin sisään ja katsotaan, löytyykö sieltä uudet Saadit ja Shawit, ehkä jopa Sharpit auttamaan corea voittamaan jälleen kerran. Näen nykyisellä corella olevan kolmesta viiteen kautta mahdollisuudet voittaa Stanley Cup vähintään kerran. Mielestäni sen voittamista ei auta se asetelma, että bottom kutosessa pelaa säännöllisesti Tootoot, Mashinterit tai Rasmussenit ja ykkösketjussa Richard Panik.

Tai sitten mulla on mennyt jotain todella tärkeää ohi ja Blackhawksilla on oikeasti ilman nuorten läpilyöntiä mestaruudesta taisteleva joukkue. Varmasti toki taistelee siitä, kun loistava maalivahti löytyy, huikea puolustus löytyy sekä kärkiosaamista Kanen, Toewsin sekä Panarinin myötä ja hyviä roolipelaajia. Mutta kun niitä voitettuja mestaruuksia oli voittamassa käytännössä nykyisen kokoonpanon lisäksi vähintään yksi kakkosketjun tasoinen kolmikko. Nyt heitä ei ole, mutta potentiaalisia pelaajia on.

Mutta tää menee taas toistoksi, niin jätän tämän tähän. Toivottavasti saadaan kilpailukykyinen joukkue kasaan, se riittää mulle.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Hyvä kirjoitus edellä @secord :lta, mutta edelleen korostan sitä, että vaikka organisaation tavoite on jälleen kerran voittaa, niin tulevalla kaudella minun mielestäni mestaruudesta ei voi realistisesti haaveilla, jos nämä nuoret pelaajat eivät ota todellisia steppejä eteenpäin urallaan. Se on aikamoista arpapeliä, mutta siihen pystyi viime kaudella Penguins ja Blackhawks on aika helvetin hyvä esimerkki siitä vuosien ajalta. Miksi ei siis uudestaan, kun periaatteessa sopivia pelaajia löytyy.

Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Schmaltz ja Motte eivät vain välttämättä ole ainoita toivoja tässä suhteessa. McNeill, Hartman, Hinostroza jne. omaavat mielestäni vielä kasvupotentiaalia ja voivat parhaassa tapauksessa olla näitä aukkoja täyttäviä pelaajia, kun puhutaan alempien kenttien rooleista. Schmaltz on ehkä ainoa jolta löytyy top 6 -potentiaalia, Motte&Hartmanit sitten ehkä top 9 -kamaa enintään kuitenkin.

Mitä tulee mestaruuksien voittamiseen, niin tällä rungolla ehkä tosiaan kerran se voi vielä onnistua, mutta aika pian se on tapahduttava. Vaikka sitä ei sitten tapahdukaan, niin ehkä osaamme arvostaa 2008-2009 alkanutta aikakautta kunnolla joskus vuosien etäisyyksien päästä ja ymmärtää kuinka ainutlaatuista menestystä saimmekaan päästä tämän joukkueen polulla todistamaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tässä muuten hyvä kirjoitus Scott Powersilta liittyen Jimmy Veseyn mahdolliseen sopimukseen ja bonuksiin: Bonuses major part of financial equation for Blackhawks in Vesey quest – The Athletic

Luin tuon itsekin eilen, teksti avasi aika selkeästi mitä nuo bonuskikkailut tarkoittavat ja selitti osittain sen miksi Blackhawks on jättänyt pelivaraa palkkakattoon tuon verran.

Vuoden päästä ollaan taas mielenkiintoisessa tilanteessa, jos tuo yli seitsemän miljoonaa menee bonus overagena ensi kaudelle. Aika epätodennäköistä se toki on, kun vaatisi 1) Panarinilta samanlaisen kauden 2a) Veseyn signaamisen 2b) Veseylta Panarinin kaltaisen kauden sekä 3) junioreilta läpimurtoa. Toisaalta, jos kaikki bonukset täyttyisivät, niin Blackhawks on todella korkealla lännessä ja varmasti pelannut mahtavan kauden.

Scott Powers tuntuu olevan kova Hinostrozan kannattaja. Hämärästi muistan Vinnieltä ne pari ottelua viime kaudelta: nopea, mutta näytti pojalta esi-isiensä prime-vuosia vastaan. AHL:ssä on taas dominoinut, joten kai siellä on jotain potentiaalia. Varmaan tuo Chicago native-tausta tuohon vaikuttaa. Osittain näiden mediassa esiintyvien kehujen vuoksi olen itsekin veikkaillut häntä avauskokoonpanoon, jopa Q tykästyi häneen prospect campilla. Se ei tietenkään vielä kerro mitään.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
MM-kisoissa mielestäni Motte oli kyllä askeleen edellän Hinostrozaa, mutta ne olivat MM-kisat ne. En myöskään antaisi paljoa painoarvoa junnuleirin otteista tai kommenteista kun lopullisesta kokoonpanosta puhutaan. Hyvä asia on se, että kisaamassa on monta nimeä eikä yhdellekään pelipaikka tule kuin manulle illallinen. Hinostroza on varmasti kuitenkin motivoitunut kuten esim. tästä jutusta voi päätellä: Vincent Hinostroza aims for full-time NHL job - Chicago Blackhawks - Features

Edit: Mainitaan vielä yksi nimi, joka raporttien mukaan jätti itsestään vahvan kuvan prospektien leirillä. Kyseessä on vuoden 2013 kolmannen kierroksen varaus John Hayden. Hayden halusi saattaa opinnot Yalen yliopistossa loppuun ja palaa yliopistosarjaan vielä viimeiseksi vuodeksi. Ainakin vielä tässä vaiheessa fokus on kuitenkin tehdä sopimus Blackhawksin kanssa heti opintojen päätyttyä.

Hayden on valittu Yalen joukkueen kapteeniksi ensi kaudelle. Viime kaudella hän teki henkilökohtaisen maaliennätyksensä osuessa 16 kertaa, mutta potentiaalia löytynee vielä parempaan. Henkilökohtaisesti toivoisin Haydenin kaltaisten isojen pelaajien breikkaavan ja tuovan lisää kokoa että fyysisyyttä kokoonpanoon. Mielenkiintoista seurata minkälaisen senior-kauden Hayden tulee pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Mielenkiintoista pohdintaa tulevista pakkipareistamme. Näyttävätkö ne mahdollisesti vaikkapa tältä:

Keith - Hjalmarsson
Campbell - Seabrook
Kempny - Van Riemsdyk

Puolustus näyttää tulevalle kaudelle hyvältä ja syvältä. Reservistä löytyy vielä Gustafsson, Rozsival, Svedberg jopa Pokka.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mielenkiintoista pohdintaa tulevista pakkipareistamme. Näyttävätkö ne mahdollisesti vaikkapa tältä:

Keith - Hjalmarsson
Campbell - Seabrook
Kempny - Van Riemsdyk

Puolustus näyttää tulevalle kaudelle hyvältä ja syvältä. Reservistä löytyy vielä Gustafsson, Rozsival, Svedberg jopa Pokka.

Ei ole ollenkaan huonot parit, mutta meikäläinen pistäisi Keithin Seabrookin pariksi ja Hjalmarssonin Campbellin kanssa yhteen. Jälkimmäinen kaksikko veti mestaruuskautena 2010 todella hyvin yhdessä ja mielestäni Seabrook on parhaimmillaan Keithin kanssa. Toisaalta, Keith Hjalmarssonin kanssa on perustellusti yksi NHL:n parhaimpia kaksikkoja pelaamaan vastustajan parhaita vastaan.

Tosiaan syvyyttä löytyy, joskin pelaava kuusikko on mielestäni selvä. En näe Kempnyn suhteen kovin suurta riskiä, mutta World Cupissa saadaan ensimmäiset maistiaiset miten pystyy pelaamaan pienessä kaukalossa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Viikon päästä selvinnee, mutta mehustellaan kuitenkin: http://www.csnne.com/boston-bruins/sources-boston-bruins-not-a-favorite-to-sign-jimmy-vesey

Referoitu versio lyhyesti: lähteiden mukaan Blackhawks, Devils sekä Rangers ovat kolme suosikkia tällä hetkellä Jimmy Veseyn kohteiksi.

Signaus tapahtunee elokuun 16. päivä, koska oikeudet neuvotteluihin ovat tällä hetkellä vain Buffalolla. Jos Vesey allekirjoittaa muualle sopimuksen heti, kun vapaaksi agentiksi pääsee, niin NHL ottanee signauksen tutkintaan, koska epäillään "tamperingia" eli tässä tapauksessa neuvotteluja ennen kuin neuvotella saa. Toki yksi puhelinsoittokin voi riittää sopimuksen syntyyn, mutta tuskin ammattilaiset ottavat riskejä eikä NHL:lle anneta syytä tutkia asiaa. Pahimmassa tapauksessa voi käydä ohrasesti.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Viikon päästä selvinnee, mutta mehustellaan kuitenkin: http://www.csnne.com/boston-bruins/sources-boston-bruins-not-a-favorite-to-sign-jimmy-vesey

Referoitu versio lyhyesti: lähteiden mukaan Blackhawks, Devils sekä Rangers ovat kolme suosikkia tällä hetkellä Jimmy Veseyn kohteiksi.

Signaus tapahtunee elokuun 16. päivä, koska oikeudet neuvotteluihin ovat tällä hetkellä vain Buffalolla. Jos Vesey allekirjoittaa muualle sopimuksen heti, kun vapaaksi agentiksi pääsee, niin NHL ottanee signauksen tutkintaan, koska epäillään "tamperingia" eli tässä tapauksessa neuvotteluja ennen kuin neuvotella saa. Toki yksi puhelinsoittokin voi riittää sopimuksen syntyyn, mutta tuskin ammattilaiset ottavat riskejä eikä NHL:lle anneta syytä tutkia asiaa. Pahimmassa tapauksessa voi käydä ohrasesti.

Näissä "syväkurkkujen" ulostuloissa vähän vaivaa sellainen seikka, että mikäli Vesey ei voi vielä edes neuvotella muun kuin Buffalon kanssa, niin miten joku joukkue yhtäkkiä laskee tai nousee miehen listoilla? Eihän Vesey agentteineen ole vielä voinut kuulla, mitä muilla kuin Nashvillellä ja Buffalolla on ollut tarjota. Palkka on toki joka paikassa sama ja Vesey saanee täydet bonukset sopimukseensa sama minne menee. Tietenkin on mukava lukea, että Chicago on vahva ehdokas tässä vaiheessa, mutta näkisin näissä "uutisissa" enemmän nyt toimittajien tarvetta tehdä juttuja, kun ei oikein muutakaan kiekkorintamalla tapahdu.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Vihdoinkin ohi, vaikka ehkä allekirjoittaneelle se epämieluisin kohde nyt Veseyllä onkin edessä. En haluaisi spekuloida, mutta hyvällä onnella meillä olisi tulevalla kaudella sekä Kevin Hayes että Jimmy Vesey kokoonpanossa. No, ei voi mitään.

Positiivista tässä oli jälleen se, että edelleen Blackhawks tuntuu olevan vapaille agenteille mieluisa kohde, varsinkin tulokassopimuksia tekeville. Toivottavasti jatkossa käy parempi tuuri!

Uskon, että näemme parin päivän sisällä uuden vahvistuksen joukkueelle, koska tilaa katossa on ja siellä on pari ihan potentiaalista kaveria vapaana. Eniten tuo Hudler meikäläistä lämmittäisi.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Vesey oli ilmeisesti maininnut, että Hayesillä oli iso merkitys hänen päätökseensä. Fool me once..shame on you! Hayes se vaan piinaa läsnäolollaan Blackhawksia. No joo, emmehän me tiedä oliko Chicago kuinka vahvoilla lopussa. Snadisti harmittaa sillä Blackhawks olisi nimenomaan kaivannut tällaista halpaa ja potentiaalista pelaajaa. Mielenkiintoista seurata miten Veseyn ura lähtee isossa omenassa etenemään.

Jiri Hudler? Jaa, enpä tiedä. Olisi tietenkin vahvistus, mutta en nyt jostain syystä kympillä ideasta syty. Toki Hudler olisi varmempi kortti kuin Vesey tässä kohtaa. Katsotaan nyt mitä tapahtuu. Suurella mielenkiinnolla seuraan Schmaltzin, Motten ja kumppaneiden otteita syksyn leirillä ja harjoitusotteluissa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jiri Hudler? Jaa, enpä tiedä. Olisi tietenkin vahvistus, mutta en nyt jostain syystä kympillä ideasta syty. Toki Hudler olisi varmempi kortti kuin Vesey tässä kohtaa.

Ei se Hudler meikäläisenkään suosikkipelaajiin tosiaan kuulu, mutta jo offseasonin alussa ajattelin, että kaverista voisi olla hyötyä rutkasti, jos hänet halvalla saa. Pelintekijätyyppinen laitahyökkääjä, joka osaa todellakin tehdä maaleja. Joku voisi olla huolissaan siitä miten jalkanopeus riittää, mutta Hudler ei ole koskaan elänyt nopeudestaan, vaan siitä, että on todellinen lahjakkuus löytämään vapaita pelaajia sekä hakeutumaan itsekin oikeisiin paikkoihin.

Vähän samanlainen pelaaja kuin Teräväinen, mutta kokeneempi ja todistanut pystyvänsä tekemään tulosta. En häntä välttämättä ykkösketjuun laittaisi, mutta jos kolmoseen hänet saa iskettyä vaikka Schmaltzin sekä Panikin kanssa, näkisin roolituksen olevan kohdallaan ja vaikuttaisi oikein hyvältä kolmosketjulta. Suojattujen minuuttien kautta tietysti.

Tyler Motte olisi tässä skenaariossa pelaamassa vastustajien parhaita vastaan ja musta on muodostumassa todellinen Motte-fani. Ei ole poika edes NHL:ssä pelannut, mutta olin jo valmis tilaamaan pojan pelipaidan valmiiksi. Toivon todella, että saa mahdollisuuden, koska tuo todella kovalla nopeudellaan, intensiteetillään sekä kokonaisvaltaisella pelaamisellaan aidon uhan, jos pääsee Toewsin sekä Hossan kanssa pelaamaan. Jos Veseyta on harkittu, paino termille jos kun emme tiedä, ykkösketjun laitaan, niin kyllä siihen Mottellakin on aito mahdollisuus. Realistinen? Ei todellakaan. Kukaan ei varmasti Saadistakaan odottanut vastustajia pimentävää ykkösketjun laitahyökkääjää niin nopealla aikataululla.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Kyllä Hudler olisi saatavissa olevista kavereista paras ratkaisu. Ja parhaimmillaan jopa hyvä pelimies ykköseen, täältä peukkua tuolle hankinnalle. Kaikkien täällä pyöriteltyjen junnujen murtautumista avauskokoonpanoon en pidä todennäköisenä, enkä edes viisaana ratkaisuna. Tästä joukosta lienee kaksi tai kolme peluria ylhäällä kauden alkaessa (Hinostroza, Schmaltz, Hartman, Motte, Kero, Baun, Pokka). Toivotaan ettei Totoo, Mashinter ainakaan yhtäaikaa mahdu kokoonpanoon. Sen sijaan Dennis Rasmussen voisi jopa olla mustahevonen. On mielenkiintoista nähdä onko Rasmussen ottanut askelia eteenpäin. Ottaisiko tämä 26 vuotias ja 192 centtimetrinen kolossi pelipaikan vaikkapa kolmosen keskeltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös