Chicago Blackhawks 2014–2015

  • 384 554
  • 1 382

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Kyllä minä näen siltasopimuksen samalla tavalla kuin sinäkin Bosco. Olen kyllä mielelläni väärässä tässä asiassa. Jos Saadin kanssa saadaan tehtyä sopimus - olkoonkin se sitten kuinka pitkä tahansa - joka jää alle neljän miljoonan caphitin olen erittäin tyytyväinen. Ennätykset on tehty rikottaviksi ja Stan osaa olla myös avokätinen.

Toki Stanin avokätisyys loppuu aika pian tai muuten se tuhoaa joukkueen lopullisesti.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Kausi on tosiaan kesken ja siksi olenkin jättänyt pitkälti kommentoimatta näihin uusiin hakuihin ja spekulointeihin. Saadin ja Sharpin kohdalla laitan kuitenkin lyhyesti lusikkani soppaan. Enemmän kuitenkin kiekkoromantikon näkökulmasta kuin taskulaskimen kanssa numeroita yhteen ynnäten. Jälkimmäisen kaltaista sinänsä tärkeää realistista viestiä kaipaavan kannattaa ehkä hypätä tämä fiilistely ylitse.

Tämän ketjun alustusta kirjoittaessa GapGeek oli vielä toiminnassa ja Sharpin kohdalta löytyy tiedot kevääseen 2017 voimassa olevasta sopimuksesta, jonka caphit on 5,9 m$. Sopimuksesta löytyy myös NMC-pykälä sekä muokattu NTC-pykälä, joka lienee jokin pelaajan määrittelemä lista ei toivotuista seuroista.

Keskusteluissa on ollut aika pitkälle sellainen asetelma, että Bowmanin pitää valita joko Saad tai Sharp. Tilanne saattaa hyvinkin pitää paikkansa kesällä. Itse toivoisin kuitenkin, että tilanne voisi toistaiseksi ratketa nimenomaan kahden vuoden maltillisella siltasopimuksella Saadille. Sharpin sopimuksen päättyessä (ja toivottavasti taloustilanteen parannuttua) olisi sitten mahdollisuus leipoa kunnon sopimus Saadille. Toivottavasti samalla myös edullisempi, mutta edelleen houkutteleva jatko 35 vuotta täyttäneelle Sharpille. Saad ja Sharp vaihtaisivat silloin ikään kuin cap hitejä keskenään, vaikka ei kuitenkaan ihan yksi yhteen. Voi olla, että Saadin agentti ei ikipäivänä anna tuollaista mahdollisuutta, mutta ainahan sitä saa elää toivossa.

NHL-joukkueen managerointi on etenkin palkkakattoaikakaudella pitkälti bisnestä, jossa rahat yritetään lyödä pelaajiin kiinni siksi aikaa, kun heistä on hyötyä ja sitten otetaan uusia tilalle. Menneisyyden saavutuksiin jumittuminen maksaa useimmiten työpaikan, kuten Chiarellin kohdalla taisi hieman käydä Bostonissa. En ihmettele, vaikka jonkun GM:n toimiston seinässä lukisi:"Kill Your Darlings". Nyt en luonnollisestikaan puhu maalivahdeista. Siitä huolimatta kannattajan sydämeni itkee verta sinä päivänä, kun Sharpin pelipaidassa on jokin muu logo kuin Indianhead. Ihan samoin itki niinä päivinä, kun Roenick, Belfour ja Chelios siirtyivät pois Chicagosta. Minähän tosin olen myös menneisyyteen juuttunut Ilves-kannattaja, joten se lienee jollain tavalla ymmärrettävää.

Ainakin minulle Sharp on paljon enemmän kuin numerot pistepörssissä ja maalin takarautaan kilahtava rightin lämäri. Flyersissa alkaneesta NHL-urasta huolimatta Sharp on Blackhawk ja hän ehti pelata Keithin ja Seabrookin tavoin kaksi kautta Chicagossa ennen Toewsin ja Kanen astumista parrasvaloihin. Vaikka Franchise-kaksikko onkin Hawksin sydän ja sielu, niin vaikea on olla antamatta arvoa tuolle kolmikolle, joka oli tasoittamassa kaksikolle polkua jo umpisurkeassa Blackhawksissa. Paita ja peppu -pakkiparin lisäksi tärkeään kolmikkoon kuuluu myös Chicagon oma unelmavävy.

Luulen, että en ole tässä asiassa edes kovin yksin. Varsinkin Chicagossa, jossa monen menestyksen myötä kelkkaan hypänneiden kannattajien jääkiekkotietämys ei aina huimaa päätä, Sharp on ymmärtääkseni hurjan suosittu. Ehkä Bowman pystyy muuttamaan tämän ulkourheilullisen näkökulman dollareiksi.

Sharpia tuskin valitaan Hall of Fameen, eikä hänen numeroaankaan todennäköisesti jäädytetä. Hänet tullaan silti muistamaan tämän historiallisen menestyksekkään aikakauden yhtenä suurena Blackhawks-pelaajana ja minusta tuntuisi väärältä, jos hän päättäisi uran jossain muualla. Valitettavasti tuo vaihtoehto lienee todennäköisempi kuin Chicagossa pelaaminen uran viimeiseen otteluun asti.

Näin MM-kisojen aikaan voinee kaivaa loppuun vielä YouTubesta esiin tämän voittomaaliksi jääneen alivoimaosuman.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tulevaisuutta ajatellen ihan kannattajan sekä Chicago Blackhawks-romantikon kannalta edellisessä ansiokkaassa viestissä mainittu Saadin sekä Sharpin "caphittien päittäin vaihtaminen" olisi aivan loistava veto ja siihen pikkupojan tavoin haluaisin uskoa. Sharpilla olisi varmasti annettavaa vielä nykyisen sopimuksensa jälkeen Chicagossa kokeneena pelaajana enkä usko, että hänen parhaat ominaisuudet minnekään parissa vuodessa katoaisi. Se nyt on kuitenkin epäajankohtainen asia.

Itse olen seurannut Chicagoa siitä lähtien, kun Tuomo Ruutu pelasi toista kauttaan Chicagossa lock-outin jälkeen. Silloin Blackhawks ei ollut minulle erityisen rakas seura, mutta vuoden 2004 EA Sports NHL-versiossa Eric Daze ja kumppanit varastivat sydämeni jostain kumman syystä, ehkä se oli se intiaanilogo, jonka vuoksi valitsin aina Chicago Blackhawksin pelatessani konsolilla NHL:ää.

Vasta Patrick Kanen tulokaskauden jälkeen aloin seurata Chicagoa tarkemmin, joten siinä mielessä en teitä pidemmän linjan Blackhawks-kannattajia pysty fiilaamaan, mutta täytyy kyllä nostaa hattua teille, jotka olette seuranneet ja jaksaneet kannattaa Chicagoa jo ennen franchise-kaksikon saapumista organisaatioon. Minulle Patrick Sharp ei ole niin suuri pelaaja kuin teille, mutta näiden seitsemän vuoden aikana hänestä on tullut iso osa minun Chicago Blackhawksia ja hän kuuluu omaan listaani sekä on siellä erittäin korkealla. Kulunut kausi on ollut hänelle vaikea, olen häntä kritisoinut lähinnä siksi, että minulle on kuitenkin ensisijaista joukkueen menestyminen ja vasta sen jälkeen pelaajat. Siksi pystyn luopumaan hänestä ensi kaudeksi, mutta kyllä se tuntuu pahalta katsoa häntä muualla, jos Dave Bollandiakin oli hankala katsoa viime syksynä Toronton paidassa.

Mutta niin kuin @lunde otti esille, kausi on vielä erittäin kesken. Ensi kauden sekä tulevaisuuden spekulointi on kivaa, harvemmin tässä ketjussa on tosiaan näin vilkasta keskustelua ollut kauden aikana. Panarinin sekä Gustafssonin sopimukset tulivat semmoiseen väliin, että siitä on vain pakko keskustella. Tulevaisuuden tilanne, palkkakatto-ongelmat sekä tämä pieni breikki ensimmäisen ja toisen kierroksen välissä on antanut ajatusten välillä karkailla ensi kautta kohti, mutta niin kuin sanottu: kausi on vasta huipentumassa.

Minä toivon, että tämä ei ole Patrick Sharpin tai kenenkään muun core-jätkän viimeinen kausi Chicagossa, mutta muutoksia tulee väistämättä tapahtumaan. Siksi haluan nähdä, että jokainen jätkä antaa kaikkensa tuolla kentällä tulevissa sarjoissa. Kyllä, uskallan kirjoittaa monikossa.

Nyt minä kiitän ja kuittaan ensi kauden suhteen, oma focus on nyt täysin tässä kaudessa, kun kohta taas mennään.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Crawford maalissa, ketjut ovat samat kuin treeneissä eli:

Saad - Toews - Hossa
Bickell - Richards - Kane
Sharp - Vermette - Teräväinen
Desjardins - Krüger - Shaw

Tykkään edelleen.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Syyskuun lopulla tuli kirjoitettua lyhyt kooste Darlingin värikkäästä ammattilaisurasta. NHL.com ja ESPN ovat julkaisseet nyt omat hieman kattavammat jutut partasuusta. Toistan toiveeni, että olisi hienoa nähdä tuhlaajapojan vakiinnuttavan paikkansa kypsänä ammattilaiskiekkoilijana. Nyt ura ainakin näyttäisi menevän oikeaan suuntaan kovalla vauhdilla.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
@lunde kuvaili hyvin romanttisia tunteitaan Sharpia kohtaan ja ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Ilman muuta toivon, että Stan onnistuu kesällä tekemään ns. laatikon ulkopuolelta tulevia ratkaisuja ja Sharp nähtäisiin jatkossakin Blackhawksin paidassa. Olen silti sen verran pessimistinen näiden palkkakattoon liittyvien ennusteiden takia, että olen henkisesti jo valmistautunut Sharpin myymiseen. Enkä näe Saadin luopumisen olevan vaihtoehto lainkaan vaan kyllä ne ovat muita nimiä sitten joita pyöritetään Stanin papereissa. Näin sen näen.

Romantikko olen minäkin ja välillä vahvasti nostalginen tai sitten enemmän futuristinen. Minulle Jeremy Roenickin kaltaista idolia ei enää tule. Ihan jo siitäkin syystä, että ikää on kertynyt sen verran, että jääkiekko tai jääkiekkoilijat eivät näyttele niin isoa merkitystä elämässäni kuin mitä joskus kaksikymmentä vuotta sitten. Toki elämäntapa tästä Blackhawksin kannattamisesta ja seuraamisesta on näköjään tullut. Palataan vielä Roenickiin, joka oli minulle Blackhawksin sielu ja sydän 90-luvun alusta aina sinne mustaan päivään jolloin hänet kaupattiin pois. Tuolloin vajaat kymmenen vuotta joukkuetta kannattaneena koeteltiin uskollisuuden rajoja, mutta vaikka idoli poistui niin suosikkijoukkue jäi. Kun tuosta on aikoinaan selvitty, niin yksikään pelaaja ei ole voinut nousta joukkuetta isommaksi. Kaikki ne mustat hetket joukkueeseen on uskottu ja parempaa toivottu, vaikka kuinka hölmön lapsellisesti tahansa mutta kuitenkin. Ja alkoihan aurinko paistamaan lopulta risukasaankin.

Toisaalta oli jopa helpompi seurata joukkueen rämpimistä kaikessa karmeudessaan, koska tiesi että jossain vaiheessa on pakko menestyä edes hieman paremmin. Pienikin muutos parempaan tuntui erityisen hyvältä tuolloin. Nyt oikeastaan kaikki muu paitsi mestaruus on epäonnistumista, mikä tuntuu omasta perspektiivistä vähintäänkin epäreilulta asetelmalta. Kieroutuneella tavalla olen innoissani siitä, että joukkue uudistuu vaikka se samalla myös heikentyisi paperilla ja odotusarvoissa. Tietenkin jos voisin vaikuttaa, niin mielummin näkisin Blackhawksin voittavan joka vuosi mestaruuden.

Patrick Sharpista vielä loppuun sen verran, että hän on yksi joukkueen johtavista hahmoista myös kentän ulkopuolella kaikista ikävistä huhuista huolimatta. Tärkeä hahmo kaikinpuolin, mutta toisaalta hänessä on eniten kauppa-arvoa näistä etukäteen kaupattavina ajatelluista pelaajista ja siitäkin syystä olen avoin asialle. Vaikka olen aikaisemmin listannut ns. koskemattomia pelaajia Blackhawksin rosterista, niin käytännössä heitä on hyvin vähän. Kaikki riippuu siitä, mitä vastapuolella on tarjota.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
AHL:ssä ei ole vieläkään selvinnyt IceHogsin vastustaja toisella kierroksella.

Utican ja Chicagon sarja ratkesi kyllä viimeyönä, kun Clendeningin Comets lähetti Wolvesin ex-Hawksit ja ex-Hogsit kesälomalle viidennen pelin kautta.

Jatkossa on siis tällä hetkellä lännestä

1. Utica (47-20-7-2 103 pts)
4. Rockford (46-23-5-2 99 pts)
6. Oklahoma City (41-27-5-3 90 pts)

Grand Rapids ja Toronto ratkaisevat tänään pelattavassa viidennessä ottelussa jatkajan ja toisen kierroksen otteluparit. Jos Grand Rapids voittaa kotiottelunsa, se kohtaa kotiedun kanssa IceHogsin. Jos Toronto voittaa, se jatkaa Uticaa vastaan ja IceHogs saa kotiedun Oklahomaa vastaan.

Reilu 400 km etäisyys Grand Rapidsiin olisi seitsemän ottelun sarjaan huomattavasti mukavampi kuin lähes 1300 km matka Oklahoma Cityyn, vaikka Hogs ei saisikaan kotietua. Lisäksi Griffinsin sarja venyy joka tapauksessa viiteen peliin, kun Barons hoiti oman sarjansa IceHogsin tavoin kolmessa ottelussa. Näin Griffinsiä vastaan olisi pieni etu levon myötä. Bonuksena vielä Midwest-divisioonan (sekä Hawksin ja Wingsin perinteinen) rivalry-asetelma sekä Teemu Pulkkinen näin suomalaisnäkökulmasta. Itse toivon siis vastustajaksi Grand Rapidsia.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Artemy Panarin 0+3 tänään sloveniaa vastaan. Ketju Dadonov-Shipatshev-Panarin taitaa toimia aika väkevästi, kuten ilmeisestikin koko kaudella. Pelimies.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Todella toivon, että Sharpille saattaisiin jollain ilveellä raivattua tilaa ensi kauden palkka tilanteeseen. Koko kauden haissut orastava kemia Teräväisen ja Sharpin välillä. Nämä kaksi pelaajaa sopivat mitä loistavimmin yhteen, siinä olisi valmis tutkapari viritelmä yhteen kentään ensi kautta ajatellen. Vähän typerää jos Sharpista nyt joudutaan luopumaan heikomman kauden jälkeen mitättömällä korvauksella.

Sitten mitä olen nyt katsellut tuon Kemppaisen esityksiä MM-kisoissa, niin en kyllä olenkaan pitäisi pahana vaikka tämäkin ilmeisesti monien joukkueiden kiinnostuksen herrättänyt pelaaja Chicagoon päätyisi. Jos Kruger rupeaa pyytelemään ihan levottomia summia, niin Kemppaisessa olisi meininkiä siihen paikalle halvalla. Aivan jäätävän kokonaisvaltainen pelaaja tuo Kemppainen, ominaisuudet kyllä täsmäävät myös NHL:än puolelle.

Ja huhuh tuo Panarin on huikea pelimies, tuossa haussa oli jo meininkiä.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Todella toivon, että Sharpille saattaisiin jollain ilveellä raivattua tilaa ensi kauden palkka tilanteeseen. Koko kauden haissut orastava kemia Teräväisen ja Sharpin välillä. Nämä kaksi pelaajaa sopivat mitä loistavimmin yhteen, siinä olisi valmis tutkapari viritelmä yhteen kentään ensi kautta ajatellen. Vähän typerää jos Sharpista nyt joudutaan luopumaan heikomman kauden jälkeen mitättömällä korvauksella.

En usko, että Sharpin pitäminen on oikein mitenkään mahdollista ilman, että joudutaan luopumaan organisaation mielestä liian monesta palasesta. Se on tietysti selvää, että Sharpin jättämää aukkoa ei yksi mies pysty korvaamaan, mutta kun vaihtoehtona olisi useamman rosteripelaajan korvaaminen junnuilla ja/tai halvoilla veteraaneilla, niin uskon vaa'an kallistuvan Sharpin treidaamisen suuntaan. En toisaalta myöskään usko, että Sharpista saatava korvaus olisi mitätön. Vaikka slumpissa olikin pidemmän aikaa tällä kaudella, niin taas pleijareissa on ollut viime kauden tasolla, jolloin oli kuitenkin top 10 maalintekijä koko liigassa. Kyllä tuollaisesta kaverista on useampikin GM varmasti valmis maksamaan.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Niin, pitkän linjan #10 fanina toivon tietenkin, että pakotie löytyisi ilman hänen kauppaamistaan. Sharp on paljon enemmän kuin pelkkä maalintekijä, vaikkakin maalimäärä kulminoituu helposti hänen mittarikseen kausia arvioitaessa.
Vaikeaa hänen pitämisensä tulee olemaan ja toki Stan on varmaan ajatellut asiaa avokätisiä soppareita kirjoitellessaan eri ukkeleille. Mm. Bickellin ja Versteegin vaihto-arvot vaan ovat aika lailla heikommat kuin Sharpin ja siten suojaavat heitä.
Sinällään täsmä vaihdokkia on vaikea saada koska ei haluta ottaa paluukyytinä cappiin rasitusta. Varausoikeutta ja prospectia siis voisi tulla...
Kyllähän Sharpin meno taas pleijareissa on ollut sitä vanhaa Sharpia :)

Krügerin osalta lähtisin hakemaan tuohon rooliin edullisempaa korvaajaa, hiukan fyysisempää ja kookkaampaakin. Sellaista joka pysyy laitakahinoissakin hetken pystyssä.
 
Krügerin osalta lähtisin hakemaan tuohon rooliin edullisempaa korvaajaa, hiukan fyysisempää ja kookkaampaakin. Sellaista joka pysyy laitakahinoissakin hetken pystyssä.

Jos Kruger ei pelaa Chicagossa ensi kaudella, niin monelle fanille voi tullla yllätyksenä kun nelonen päästääkin yhtäkkiä maaleja. En ole millään mittarilla Kruger fani, mutta ei miehen puolustustyöskentelyä tule aliarvioida silti. Se mitä yritän sanoa on siis se, että toivottavasti Stan ei mene siihen miinaan, että hommaa jonkun ison hitaan agressiivisen sentterin tuohon joka ajaa itsensä ulos tilanteista. Neloskenttä kaipaa Chicagolla silti sitä puolustusvelvoitteet hyvin hoitavaa kaveria, minä vaan toivoisin, että mahdollisesti tuleva nelosketjun sentteri osaisi sitten toimittaa sitä kiekkoa omillekkin paremmin kun Kruger.

Andrew Shaw on kuitenkin aikamoinen pelimies, ja jos jatkaa neloskentässä ensi vuonna, niin olisihan se hienoa jos tuohon saisi hommattua sentterin joka osaisi laukoa ja syöttää paremmin kun Kruger, mutta ei unohda puolustamista. Näitä voi sitten miettiä myöhemmin tarkemmin, nyt kuitenkin keskitytään tähän hetkeen.

Toiston uhalla sanon vielä, että itse olen varsin tyytyväinen Krugerin puolustuspään pelaamiseen, mutta allekirjoittaneelle tuo kiekollinen peli kyllä osuu silmään väkisinkin. Toisaalta, mies onnistui rusikoimaan tärkeän maalinkin ensimmäisessä Wild pelissä.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Krügerista luopuminen ei välttämättä tarkoittaisi pelkästään nelosketjun päästämien maalien määrän kasvua, vaan myös alivoimaprosentin tippumista. Jo Ben Smithin kauppaamisen yhteydessä nähtiin, mitä voi tapahtua, kun vakituinen ykkösalivoiman pelaaja siirtyy pois. Varsinkin kesken kauden. Krügerin kohdalla olisi vielä kyse pääasiallisesti omalla puolustusalueella aloituksia voittavasta sentteristä.

Toki alivoimaan on heittää Toewsin, Hossan (ja toivottavasti edelleen Saadin) kaltaisia takuuvarmoja nimiä, mutta luotettavan Krügerin (sekä Smithin ja Frolikin) hyvä puoli on/oli siinä, että ykkössyömähampaiden ei tarvitse silloin uhrata niin paljon energiaa myös ensisijaisina alivoimapelaajina. Näin tapetun alivoiman jälkeen tähdet pääsevät iskemään maaleja vastustajan alaketjuja vastaan, kun ylivoimaa jauhaneet pelaajat vetävät henkeä vaihtopenkillä.

Krügerin kauppaaminen ei siis muovaisi uudestaan pelkästään nelosen koostumusta, vaan vaikuttaisi todennäköisesti koko hyökkääjistön peluutukseen.

Ensi kaudeksi täytynee kuitenkin tehdä radikaaleja päätöksiä palkkakattotilanteen vuoksi ja alivoiman rakentaminen halvan arpakortin varaan saattaa olla yksi sellainen. Jotenkin minulla on sellainen fiilis, että Krüger ei välttämättä lähde mittaamaan markkina-arvoaan, vaan saattaa jopa poikkeuksellisesti tehdä jatkon maltillisella hinnalla. Hänellä on aika lailla täydellisesti räätälöity rooli menestyvässä joukkueessa. Jossain toisessa joukkueessa saattaisi jopa NHL-ura päättyä. No, mistä näistä tietää.

* * *

Sharpilla on tosiaan ihan eri tavalla vaihtoarvoa kuin vaikka Versteegillä tai Bickellillä. Esimerkkinä vaikka Habs-ketjua lukemalla tulee heti vastaan maalintekijää kipeästi kaipaava joukkue. Jos Sharpin on pakko Chicagosta lähteä, niin ehkä häntä juuri ja juuri pystyisi katselemaan legendaarisessa Canadiens-paidassa. Kunhan ei joudu minnekään jääkiekon jättömaalle, vaikka Floridaanhan noita entisiä Hawks-pelaajia on yleensä kärrätty.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Kyllä, ajoin Krüger ajatuksessani sitä, ettei meidän kannata maksaa yhtään ylihintaa vaikka hän istuukin nyt tonttiinsa ja on kehittynyt huikeasti haukka vuosinaan. Tosiaan toivotaan ettei vaan ikinä Floridaan Sharpia, ei. Tuo Florida on häpeäpilkku koko NHL-kartalla, siellä ei ole kiekkokulttuuria se tuli todistettua keväällä.
 
Krügerista luopuminen ei välttämättä tarkoittaisi pelkästään nelosketjun päästämien maalien määrän kasvua, vaan myös alivoimaprosentin tippumista. Jo Ben Smithin kauppaamisen yhteydessä nähtiin, mitä voi tapahtua, kun vakituinen ykkösalivoiman pelaaja siirtyy pois. Varsinkin kesken kauden. Krügerin kohdalla olisi vielä kyse pääasiallisesti omalla puolustusalueella aloituksia voittavasta sentteristä.

Tämä on täysin totta ja usein aivan turhaan väheksytty pointti. Nelosketjusta pitää mielestäni löytyä alivoimaan pelaaja/pelaajia. Erittäin tärkeää juurikin mainitsemasi peluutuksen takia, mutta myös sen takia, ettei 1-2 ketjun pelaajien peliajat veny mahdottomuuksiin ja sitten ollaan tilanteessa joissa loukkaantumisriskit kasvavat kun minuutteja kertyy hyökkääjille liikaa. Olen aina pitänyt hyviä "alempien kenttien" alivoimapelaajia erityisen suuressa arvossa, vaikka en Krugeria pidä mitenkään maagisena tuossa hommassa niin hyvä hän kieltämättä on. Toivon todellakin, että Phillip Danault onnistuu kaappaamaan itselleen ensi kaudeksi pelipaikan ylhäältä (kolmoskentästä?) ja ottamaan isoa roolia tuossa alivoimalla.

Kausi on pitkä, eikä jokaista jääkiekkoilijaa ole siunattu Marian Hossan tai Duncan Keithin fysiikalla.

Danaultista puheenollen, tässä game 3 highlightsit, en löytänyt paremmalla laadulla: Game 3 - Texas Stars @ Rockford IceHogs - YouTube
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Krügerille ehdottomasti jatkosopimusta kouraan ja mielellään mahdollisimman pitkää semmoista, jotta caphit säilyisi maltillisena. Niin kuin sanottu itseni ja muiden toimesta, ei hänestä kuitenkaan liikaa kannata maksaa. Toivottavasti sydän sykkii Chicagolle, rooli on hyvä ja pääsee kilpailemaan mestaruudesta käytännössä jokaisena kautena.

Krüger täyttää roolinsa loistavasti, pystyy stunttaamaan tarvittaessa ylempänä (tällä kaudella sentteridepth on ollut niin syvä ettei ole ollut tarvetta), tärkeä osa alivoimaa sekä armoton taistelija pienestä koostaan huolimatta. Ei siitä voi olla tykkäämättä, on sillä niitä kiekollisiakin taitoja, jotka eivät ehkä ole näkyneet parhaalla tavalla, mutta kyllähän tuo nykyinen nelonen kiekon vastustajan päätyyn saa ja siellä pystyy pelaamaan kiekon kanssa.

En tiedä mikä Carcillon tilanne ensi kauden suhteen on, mutta itse signaisin Desjardinsin uuteen sopimukseen samalla caphitilla ja antaisin Danaultille sauman ensi kauden kokoonpanosta. Desjardins pelaa fiksusti, tuo sen fyysisen preesensin niin kuin Carcillokin, mutta on vain fiksumpi pelaaja sekä parempi puolustamaan.

Nelosessa voisi ihan hyvin kokeilla rotaation käyttämistä ensi kaudella, jos joukkueessa jatkavat Krüger, Nordström. Desjardins sekä Danault nousee ylös. En ole noista waiver-vapauksista varma esimerkiksi Danaultin suhteen.
 
ssa jatkavat Krüger, Nordström. Desjardins sekä Danault nousee ylös. En ole noista waiver-vapauksista varma esimerkiksi Danaultin suhteen.

Minun mielestäni Danault on sen tason prospekti, ettei missään tapauksessa poppareita syömään, vaan joko kunnon peliajalle Hawksiin tai sitten Rockfordiin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Minun mielestäni Danault on sen tason prospekti, ettei missään tapauksessa poppareita syömään, vaan joko kunnon peliajalle Hawksiin tai sitten Rockfordiin.

Pointti olikin, että tuon nelosen suhteen voisi harrastaa kunnon rotaatiota ja peluuttaa pelaajia tasaisemmin, jotta aina olisi nälkäinen koostumus jalkeilla. Danaultin debyyttikaudella jos pelaa yli 50 peliä esimerkiksi, niin se ei todellakaan ole huonosti. Tietysti esitysten mukaisesti peliaikaa pitää antaa keväällä, mutta puollan rotaation käyttämistä tammikuun pimeinä iltoina.

Teräväisen suhteen tämä rotaation käyttö on toiminut, vaikka voisi kuvitella, että taitavat ja pisteistä elävät pelaajat tarvitsisivat suuren määrän peliaikaa kehittyäkseen ja siksi isoa roolia AHL:ssä pidetään parempana kuin jämäminuutteja NHL:n puolella. Varmasti se on fakta suurimman osan suhteen, mutta poikkeuksiakin on. Mielestäni Danaultille voisi sopia tuommoinen rooli minkä Teräväinen sai runkosarjan aikana, pelkästään lukemani perusteella.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Nelosessa voisi ihan hyvin kokeilla rotaation käyttämistä ensi kaudella, jos joukkueessa jatkavat Krüger, Nordström. Desjardins sekä Danault nousee ylös. En ole noista waiver-vapauksista varma esimerkiksi Danaultin suhteen.

Laskin kesällä CapGeekin avulla tämän ketjun toiseen viestiin tällaisia lukemia waiver-vapautuksien suhteen.

Joakim Nordström 115 peliä tai 14-15
Phillip Danault 160 peliä tai 15-16

Eli Nordströmin vapautus loppuu tähän kauteen. Danault'lla olisi jäljellä vielä ensi kausikin. Krüger ja Desjardins eivät ole tälläkään kaudella olleet enää vapaita waivereista.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Krugerin on omia suosikejani joukkueessa. Hän on ilmiselvästi myös joukkue pelaaja, aina tsemppaamassa ketjukavereitaan vaihtopenkillä. Ei Blachawks voi Krugerista kuitenkaan liikoja maksaa, joka on näyttänyt sen verran tasoaan, että saattaisi saada(mutu?) jostain muualta vaikka 3miljoonan lapun. Näin suuriin hintoihin Blackhawksilla ei ole mielestäni mitään järkeä lähteä vastaamaan.

Bickellin arvo on mitä on, mutta tuollaista pelaajaa, ei Blackhawksilla ole varaa pitää rosterissa tuolla hinnalla. Bickellin kaltaisi pelaajia saa jostain halvemmallakin. Versteeg ei mitään käyttöä, eli ulos vaan kun korvaajakin on jo hommattu(Panarin). Nämä kaksi ovat oikeastaan ainoat joista itse todella olisin myös valmis luopumaan ilman suurempia jossittelluja, muiden kohdalla kaikissa vähän kirpaisee.

Vermette ja Richards tietysti varmaankaan eivät jatka ensi kaudella, jos ei ihmeitä tapahdu.

Sharpista en tosiaan haluaisi luopua, vaikka kausi on ollut huonompi, niin siellä on viellä paljon anettavaa joukkueelle.
 
Viimeksi muokattu:

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Huutelen vähän vieraisiin pöytiin.
IMO: Krüger on about niin täydellinen kuin nelosketjun sentteri voi olla. On siinä Bowmanilla pähkinää purtavaksi jatkon kanssa. Hyvästit tosiaan varmaankin jätetään nelikolle Vermette, Richards, Versteeg, Bickell. Ainakin kenkisin nämä neljä. Sharpin tilanne on jännä. Ikää alkaa jo olla ja takana vähän aikaisempia heikompi kausi. Onko iän tuoma decline jo alkanut? NojatuoliGM:nä itse laittaisin ukon kiertoon, vaikka se pahalta tuntuisikin. Ihan vaan siksi, että tässä vaiheessa saa vielä assettia takaisinpäin, huolimatta heikommasta kaudesta. Hyvin sujuvat playoffit tietysti parantavat tilannetta. Olikos siinä Sharpin sopimuksessa jotain siirtoa vaikeuttavia pykäliä?

Kuten alta selviää, hidasteeksi luokiteltava pykälä sopimuksesta löytyy. Varmasti menee kaupaksi jos haluja myydä on. Kiitokset ripeistä vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Huutelen vähän vieraisiin pöytiin.
IMO: Krüger on about niin täydellinen kuin nelosketjun sentteri voi olla. On siinä Bowmanilla pähkinää purtavaksi jatkon kanssa. Hyvästit tosiaan varmaankin jätetään nelikolle Vermette, Richards, Versteeg, Bickell. Ainakin kenkisin nämä neljä. Sharpin tilanne on jännä. Ikää alkaa jo olla ja takana vähän aikaisempia heikompi kausi. Onko iän tuoma decline jo alkanut? NojatuoliGM:nä itse laittaisin ukon kiertoon, vaikka se pahalta tuntuisikin. Ihan vaan siksi, että tässä vaiheessa saa vielä assettia takaisinpäin, huolimatta heikommasta kaudesta. Hyvin sujuvat playoffit tietysti parantavat tilannetta. Olikos siinä Sharpin sopimuksessa jotain siirtoa vaikeuttavia pykäliä?

Sharpilla on NMC/NTC kuten ketjun ensimmäisellä sivulla lukee ja aika nopeaa se on googletaakin. NMC löytyy myös Crawfordilta, mutta eipä nuo tunnu Jatkoajan manageriehdokkaita ainakaan tässä ketjussa paljon haittaavan kun kauppoja suunnitellaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Sharpilla on NMC/NTC kuten ketjun ensimmäisellä sivulla lukee ja aika nopeaa se on googletaakin. NMC löytyy myös Crawfordilta, mutta eipä nuo tunnu Jatkoajan manageriehdokkaita ainakaan tässä ketjussa paljon haittaavan kun kauppoja suunnitellaan.

Minä en pidä NMC:tä yhtään minään NHL:ssä, jos Stan Bowman haluaa eroon Crawfordista niin se kyllä on mahdollista. Aivan varmasti Corey suostuu antamaan listan joukkueista, en usko, että tuolla halutaan joukkueen johdon kanssa suksia ristiin.

Mutta ehkä sinä Jatkoajan manageri sitten tiedät paremmin nämä inside-asiat.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Minä en pidä NMC:tä yhtään minään NHL:ssä, jos Stan Bowman haluaa eroon Crawfordista niin se kyllä on mahdollista. Aivan varmasti Corey suostuu antamaan listan joukkueista, en usko, että tuolla halutaan joukkueen johdon kanssa suksia ristiin.

Mutta ehkä sinä Jatkoajan manageri sitten tiedät paremmin nämä inside-asiat.

No ei muutakuin listaa kehiin pelaajista jotka on kaupattu NHL:ssä vaikka heillä on ollut NMC niin saat vähän tukea väitteellesi. Ja Rick Nash halusi itse siirtyä joten turha laittaa häntä listaan.

Sehän on vasta alkua jos pelaaja antaa listan, sen jälkeen pitää vielä aloittaa isompi työ löytämällä joukkueen joka ensinnäkin haluaa kyseisen pelaajan ja jolla on palkkakatossa tilaa tälle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös