Charle-Edouard D'astous – nyt Dödöillään!

  • 34 447
  • 151

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Anteeksi, en tiennytkään, että olet moderaattorina täällä!

Miten ihmeessä voi mennä näin tunteisiin osoittaa selkeästi perusteltua kritiikkiä jonkin pelaajan tietystä heikkousalueesta, jonka muun muassa sinä olet jo aiemmin allekirjoittanut?

Ymmärrän, että henkilöfanitus voi sokaista ihmisen, mutta tällä palstalla vielä osittain on varmaan suotavaa keskustella myös asioista vähän pintaa syvemmältä

Joo ei huolta, ei ole rikepistettä tulossa. Pisti vaan hymyilyttämään.

Ei täällä kellään ole tunteisiin mennyt. Moni on täällä jo argumentoinut sinut suohon ja kannattaa nyt jo ihan oikeasti loikkia karkuun, ettet enempää nolaa itseäsi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei huolta, ei ole rikepistettä tulossa. Pisti vaan hymyilyttämään.

Ei täällä kellään ole tunteisiin mennyt. Moni on täällä jo argumentoinut sinut suohon ja kannattaa nyt jo ihan oikeasti loikkia karkuun, ettet enempää nolaa itseäsi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vielä koontina:

- Dödö on hyvä pelaaja
- Suurin heikkous luistelu, joka estää murtautumisen taalakaukaloihin
- KooKoo sopeuttanut hienosti peluutuksen alkuvaikeuksien jälkeen, jolloin Dödön ei tarvitse itse aloittaa pelin nostamista jalalla

Saadut vasta-argumentit, joilla minut on laitettu suohon:

- Victor Hedmanilla TOP 5 syöttöprosentti NHL:ssä
- Dödöllä ehkä TOP 5 syöttöprosentti Liigassa + muita tilastoja
- Enää ei tarvitse olla Nummelin jne…

Itse en lähde näihin John Lidgetiltä tuttuihin trollauksiin ja flametuksiin mukaan. Välillä on ihan mukava puhua ihan itse asiasta, mutta tällä hetkellä se on turhaa, kun ei puhuta itse asiasta.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Itse en lähde näihin John Lidgetiltä tuttuihin trollauksiin ja flametuksiin mukaan. Välillä on ihan mukava puhua ihan itse asiasta, mutta tällä hetkellä se on turhaa, kun ei puhuta itse asiasta.

”Itse en lähde näihin…” Koomista asettaa tällä tavoin itsensä muiden yläpuolelle, mutta sitten kuitenkin et ole tänä iltana muuta tehnytkään kuin väitellyt kanssani. Mutta joo, se off-topicista. Hyvä, että on pöhinää täällä KooKoon osiossakin, sillä tämä on joskus ollut kuin pystyyn kuollut foorumi.
 

AJM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning / KooKoo
- Suurin heikkous luistelu, joka estää murtautumisen taalakaukaloihin
Seurasin mielenkiinnolla jyp pelissä kun Dastuu lähti pari kertaa oman maalin takaa Turkulainen hänen perässään eikä siinä Turkulainen saanu Dastuuta kiinni. Välimatka ehkä jopa kasvoi hieman ellen väärin muista.

Eli jos Dastuulla ongelmia luistelun kanssa niin on sitä myös muulla liigan eliitillä.
 

kurnuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Dastuu on aivan jäätävän hyvä pelaaja Liigaan ja on sitä myös mihin tahansa Euroopan sarjaan. Mutta nhl-kaukaloihin miehen liike ei riitä. Suoraluistelu on hyvää mutta stop-and-go pelaamisessa liike ei riitä maailman huipulle.

Jokatapauksessa nyt kannattaa nauttia miehen otteista. Voi mennä vuosia ennenkuin samanlainen peluri Sumulaaksossa kotjoukkueen paidassa pyörii.
 

SamiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Datsuni pakkien pistepörssin kärkeen
 

Liitteet

  • Screenshot_20240215_210151_Chrome.jpg
    Screenshot_20240215_210151_Chrome.jpg
    364,4 KB · kertaa luettu: 163

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aivan liikaa miehellä on ainakin pelikuormaa mikä näkyy päättöminä ratkaisuina ja tyhminä jäähyinä.

Miehen minuutit on pakko nyt laskea hieman kohtuullisemmiksi alkuun.
Jos pakki ei pysty tässä sarjassa pelaamaan tuota reilua 24 minuuttia per matsi, niin eipä kannata paljoakaan kirkkaammista valoista haaveilla.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos pakki ei pysty tässä sarjassa pelaamaan tuota reilua 24 minuuttia per matsi, niin eipä kannata paljoakaan kirkkaammista valoista haaveilla.
D’Astous pelaa kaikista liigapelaajista eniten eli keskimäärin 24,55 minuuttia/ottelu. Jos peliminuuteilla ei ole mitään merkitystä, niin miksi kaikki joukkueet eivät sitten peluuta parhaita pelaajiaan enemmän vaan pyrkivät jakamaan peliaikaa ja kuormaa tasaisemmin? Eihän aikaisemmilla kausillakaan kukaan pelaaja ole pelannut keskimäärin noin kovia minuutteja eli onko kyseessä kenties liigan ennätys tällä saralla. Itse en kyllä yhtään vähättelisi D’Astous’in pelikuormaa eikä tämä mielestäni millään poista sitä etteikö hän voisi tavoitella paikkaa kovemmissa sarjoissa. Eikös siellä kirkkaampien valojen sarjoissa pelaajavalinnoissa ole muitakin kriteereitä, kuin se kuka jaksaa painaa sata lasissa 25 minuuttia illasta toiseen?
 
Viimeksi muokattu:

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
D’Astous pelaa kaikista liigapelaajista eniten eli keskimäärin 24,55 minuuttia/ottelu. Jos peliminuuteilla ei ole mitään merkitystä, niin miksi kaikki joukkueet eivät sitten peluuta parhaita pelaajiaan enemmän vaan pyrkivät jakamaan peliaikaa ja kuormaa tasaisemmin? Eihän aikaisemmilla kausillakaan kukaan pelaaja ole pelannut keskimäärin noin kovia minuutteja eli onko kyseessä kenties liigan ennätys tällä saralla.
Joku pelaa aina eniten, eikä tuo peliaika ole mitenkään poikkeuksellinen tilastokärjen peliaika. Tuolla logiikallahan tilastokärki olisi aina peluutettu puhki. Jos valmennus ja pelaaja eivät pysty keskenään kommunikoimaan rasituksesta ja sitä kautta peliajasta, niin se on sitten eri asia. Mutta nuo minuutit eivät sinällään ole minkään ylipeluutuksen merkki jos vain pelaaja on kunnossa. Miro Heiskanen veti viimeisellä liigakaudellaan yli 25 minuutin keskiarvolla + maajoukkuepelit päälle. Ja Atte Ohtamaa toissa kaudella 24:56 + maajoukkuepelit päälle. On aivan luonnollista ja tavallista, että jos joku pelaaja on omassa joukkueessaan ns. ylikylän jätkä, niin häntä myös peluutettaan sen mukaisesti. Olisi tyhmää olla peluuttamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miro Heiskanen veti viimeisellä liigakaudellaan yli 25 minuutin keskiarvolla ja voisi sanoa, että suoriutui ihan kohtuullisesti. On aivan luonnollista ja tavallista, että jos joku pelaaja on omassa joukkueessaan ns. ylikylän jätkä, niin häntä myös peluutettaan sen mukaisesti. Olisi tyhmää olla peluuttamatta.
Miro Heiskanen pelasi liigassa 2017-2018 runkosarjassa vain 30 ottelua ja pudotuspeleissä 14 ottelua. Jos D’Astous’n peliajan päihittäjä pitää etsiä seitsemän vuoden takaa, niin varmaan huomaat itsekin, että D’Astous pelaa liigassa todella kovia peliminuutteja ja hyvin pelaakin, kun on liigan puolustajien pistepörssin kolmonen ja paras maalintekijä. Olen kyllä @Tim Callahan :in kanssa samoilla linjoilla. Uskoisin, että pelaajasta kuin pelaajasta saataisiin ennemmän irti hieman kohtuullisimmilla peliminuuteilla. D’Astous ei käsittääkseni ole itse mitään maininnut pelaajasta vaan tämähän on ihan vaan meidän muutamien peliä seuraavien näkemys asiasta.
 

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miro Heiskanen pelasi liigassa 2017-2018 runkosarjassa vain 30 ottelua ja pudotuspeleissä 14 ottelua.
Ja tähän päälle 17 miesten maaottelua, 6 nuorten maaottelua ja 3 CHL-matsia. Tuosta tulee kauteen 70 ottelua, eli matkusteluineen ja pelien temmon suhteen puhutaan vielä eri tason suorituksesta D´Astousiin verrattuna. Tai jos verrataan Atte Ohtamaan 80 pelin kautta pari vuotta sitten (runkosarjassa siis 46 matsia 24:56 keskiarvolla). Eli edelleen olen sitä mieltä, että peliaika on aivan relevantti pelaajalle jonka tähtäin on NHL, ja joka on selkeästi joukkueen paras pelipaikkansa pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
D'Astous on kyllä huima ukko. Jatkosopimus ensi kaudeksi olisi yhtä kova paukku kuin Rubinin jatko Ässiin.

Toivottavasti Kultanen kaivaa kanin hatusta ja eurot takataskusta ja pitää miehen vielä yhden kauden Kouvolassa
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
D'Astous on kyllä huima ukko. Jatkosopimus ensi kaudeksi olisi yhtä kova paukku kuin Rubinin jatko Ässiin.

Toivottavasti Kultanen kaivaa kanin hatusta ja eurot takataskusta ja pitää miehen vielä yhden kauden Kouvolassa
Vaikka tietenkin olisi hienoa vielä katsella tämän taiturin otteita, niin kyllä tämän kauden jälkeen lienee oikea aika lähteä hakemaan seuraavaa ura-askelta muualta. Hienoa, että saadaan nauttia pienehkön seuran kannattajina tällaisista pelaajista. Tuntuu vielä pelaavan isolla tunteella logolle, mikäs sen parempaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tardif ja Dödö oli siinä tuoreessa Ks haastiskessa, selvästi oli ohjeistus että tulevasta ei kysellä, siitä ei ollut sanaakaan. Toisessa tuoreessa Dödö haastattelussa oli vain kommenttina, että on aika ottaa askel eteenpäin - ei siis miehen vaan toimittajan kommentti ja näin se varmasti on.
 

Patrick Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Caito > D’Astous
Sitten kun molempien urat on paketissa, niin voidaan verrata kokonaisuutta.

Näiden herrojen aikaa ja tasoa KooKoo nutussa on niin pirun vaikea verrata toisiinsa, kun toinen oli tasainen, varma ja vähävirheinen. Ykkös yv:n kakkossyöttökone.

Toinen taas on ailahtelevampi (virhealttiimpi), enemmän vastuuta saava ja näistä kahdesta näkyvämpi sankari, joka on tehnyt valtaosan pisteistään 5vs.5 pelissä.

Itse kun olen fanipoika, niin Caiton aikakaudella fanitin Haatajaa ja Bergeriä.
D'Astousin aikakaudella D'Astousia.

Jos nyt omaa mielipidettä kysytään, niin Berger kiilaa molempien edelle viihdyttävyydellään. Ikävä on.

Berger > D'Astous > Caito.

Kaikki ovat oman aikansa KooKoo legendoja ja jokainen näistä on täysin erilainen pelaaja.

Katsotaan mitä Kultanen kaivaa meille seuraaville kausille..
 

Lätkä-Lasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sparta Praha, Sodankylän Pallo, KooKoo
Eilisen ottelun alkupuolella olin sitä mieltä, että herra nro 45:lle olisi pitänyt antaa vapaailta. Homma näytti vähän väsyneeltä ja ote lipsahteli ja jäähykin vielä kaupan päälle. Rasitus on ollut suorastaan valtavaa ja eilenkin hän veti suurimman peliajan ja eniten luistelumatkaa, mutta kun tulee ratkaisun paikka, niin usein siellä on D'Astous ja verkot pullistelee. Huima mies ja ihokarvat nousee pystyy, kun katselee sitä onnistumisen iloa, mikä hänen kasvoiltaan loistaa Sandels Loungen takapenkille asti!
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kannattaa nyt muistaa että Heiskasen luistelu on aika eri tasoa. Mieshän liukuu ihan itsekseen. Dödöllä ei samanlaista taloudellisuutta ole joten varmasti minuutit tuntuu eri tavalla.
Yllättävän hyvin on mielestäni jaksanut noita minuutteja. Dödö pelaa välillä myös hyvin fyysisesti eli taklaa painavasti kun paikka on.
Kyllä se vaan aika seppä on.
 

Kuuskasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös siellä kirkkaampien valojen sarjoissa pelaajavalinnoissa ole muitakin kriteereitä, kuin se kuka jaksaa painaa sata lasissa 25 minuuttia illasta toiseen?
Toki on, eikä sellaista roolia, jossa peliaika pyörii noissa lukemissa kovin moni edes saa. Mutta aivan varmasti jokainen sellaisen haluaisi. Ja kun näyttöjä haluaa tuohon sarjaan antaa, niin pitää pystyä pelaamaan Liigan tasoisessa sarjassa noita peliaikoja, ja niitähän D'Astous on käsittääkseni antamassa. D'Astousin peliaika ja sitä kautta luistelumatka on vielä hyvin kaukana siitä tasosta, missä NHL:n huipulla mennään. D'Astousille on kertynyt tällä kaudella kilometrejä 265, eli 5,2 km/peli. Ison veden takana suurimmat kilometrit puolustajista keräsi viime kauden runkosarjassa Rasmus Dahlin 476 km (ka. 6,1 km). Ja NHL on pelitemmoltaan ja kamppailupelaamiseltaan vielä eri tason sarja.

D'Astous on pelannut hienon kauden. En laittaisi muutamia heikompia pelejä ison kuorman piikkiin, ei kukaan suorita kuin robotti illasta toiseen. Joskus vaan tulee heikompia päiviä kaikille, oli peliaika mikä tahansa. Henkilökohtaisia syitä voi olla lukuisia siihen, ettei keskittyminen tai jaksaminen aina ole tapissa. Kyllä ainakin mulla on päiviä, ettei millään meinaa lähteä. Siihen ei välillä tarvita kuin yksi huonosti nukuttu yö.
 

Kaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimo Summanen ja antipatiat
D'Astous on liigan paras puolustaja tällä kaudella. Verrattuna muihin kärkipakkeihin hän pelaa isompia ja siten vaikeampia minuutteja, kuin muut. Sen lisäksi on ollut aikoja, jolloin tuki rinnalla on ollut aika heikkoa, verrattuna vaikka Hifk:n, Ilveksen tai Tapparan puolustajiin.

Muutenkin tällä kaudelle KooKoon kärkiosaaminen on ollut niin laadukasta, ettei välttämättä seuraavaan 10 tai 20 vuoteen tule yhtä montaa tuon tason pelaajaa. Hyvällä tuurilla niitä on ollut tyylin yksi viiteen vuoteen.

Kannattaa vielä nauttia, kun se on mahdollista. Harmi, että joukkue muuten on pelannut epätasaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös