Buuattin sit omille...

  • 6 370
  • 25

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Jepu jee. Tähän on tultu.
Eilen Pelikaani-matsissa jotkut nerot ryhtyvät buuaamaan ja viheltämään kun Pasi tai Nikke sai kiekon. Tämähän auttaa joukkueta ja luo fiilistä?
Ei helv. Jos koko joukkue pelaa huonosti on mielenilmaus ehkä paikallaan, mutta yksittäisille pelaajille ei vihelletä. Varsinkaan kesken matsin.
Jos äijä pelaa IFKssa, se on meidän puolella. Kannustan sitä hamaan loppuun ja toivon parasta, oil se sitte nikke tai pärä.

Tää oli mun mielipide.Nyt saa buuata.

BUU BUU
 

bull

Jäsen
Viestin lähetti InSideHockey
Loistava keskustelunavaus!

Tämä ketju varmaankin haastaa kirjoitettujen viestien määrässä the Ketjun.

Ja mitähän tämäkin mulle kuuluu?

Ehkä puutun vaistomaisesti näihin kun itsekin "moderoin" useampaa sivustoa.

Mun mielestä ihan asiallinen pointti! Musta omille vittuilut (anteeksi kielenkäyttöni!) pitää jättää tänne tai jonnekin muualle kuin katsomoon! Ei se varmaan sitä kaveria auta et tekee parhaansa ja omat buuaa... Miettikää sitä!

Samoin tuolla Pelicans-ketjussa mainittiin tilanne et se idiootti B2:lainen hurras ku Nicce loukkaantui... Tainnut unohtua pipo kotiin kovilla pakkasilla ku on siellä ylhäällä jotain jäässä... Itse on jokusen kerran mieli mennä sanomaan jotain ku huutelee Valtoselle "kaasua"...
 

Hacki

Jäsen
Suosikkijoukkue
i f k
Viestin lähetti bull
Mun mielestä ihan asiallinen pointti! Musta omille vittuilut (anteeksi kielenkäyttöni!) pitää jättää tänne tai jonnekin muualle kuin katsomoon! Ei se varmaan sitä kaveria auta et tekee parhaansa ja omat buuaa... Miettikää sitä!

Samoin tuolla Pelicans-ketjussa mainittiin tilanne et se idiootti B2:lainen hurras ku Nicce loukkaantui... Tainnut unohtua pipo kotiin kovilla pakkasilla ku on siellä ylhäällä jotain jäässä... Itse on jokusen kerran mieli mennä sanomaan jotain ku huutelee Valtoselle "kaasua"...


Täsmälleen samaa mieltä! Viimeksi muistan saman tapahtuneen kun "Piider" Aholalle buuattiin niin, että miehen peli meni entistä enemmän sekaisin. Seuraavana kautena mies pelasi jälleen loistavasti, muistaakseni Turkkusessa. Nicce ja Pasi olivat toki surkeita eilen, mutta buuaaminen ei todellakaan auta. Alpon olisi tosin odottanut tekevän tilanteelle jotain......

B2:n kaljupäistä idioottia kommentoin jo tuolla matsiketjussa, täysi pelle koko jätkä! Antaa huonon kuvan IFK-faneista varsinkin kun istuu fanikatsomossa, eilen ystäväni muualta ihmetteli kaverin käyttäytymistä kovasti.
 

nige

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kaudella oli sama juttu, kohteena Cipruss, niin kauan kun pelaaja pelaa meillä niin kannustetaan, tai no, ei välttämättä tarvii kannustaa mutta omille ei nyt prkl aleta buuaamaan.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Samaa mieltä. Jos ei huudeta huurraata, ei myöskään haistateta peeaata. Vinoilut ja kritiikit tälle sivustolle. Omaa pesää ei liata muiden kuullen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olin itsekin välillä aivan paniikin partaalla seuratessani pakkiparin Hedberg-Saarinen peliä, mutta buuamaan en ryhdy. Se ei auta tilannetta mitenkään. Jos kundin/kundien peli on sekaisin, ei sitä todennäköisesti avata fanien buuauksilla. Välillä tuntui siltä, että buuavat ihmiset oikein toivomalla toivoivat lisämunauksia, jotta saataisiin jälleen aihetta möykkään. Eivätköhän nuo kaksi mainittua sankaria tienneet jo itsekin olleensa hieman hukassa, joten miksi sitä tuskaa vielä lisätä? Kannustusta kehiin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Joo....
Mä en tajuu miks omia haukutaan koskaan. Mä en löydä yhtä negatiivista sanaa omasta joukkueesta. Nikke mua säälittää, kuten Saarinenkin, jossa tosin on potentiaalia vaikka mihin ja niin on Nikessäkin. Mun mielestä näitä kaippareita pitää kannustaa ja antaa fanien tuki heidän taakseen. Vaikka he eivät ehkä pelimiehinä muuttuisi ainakin he alkaisivat tsempata enemmän ja tuntisivat saavansa yleisön tuen taakseen.
 

bull

Jäsen
Eihän se oo niiden vika jos on otettu rinkiin... Kaverit kyllä tekee parhaansa, mut jos on sellainen tunne et pikkuinenkin virhe ja päätykatsomo nauraa ni ei siinä fiiliksessä oikein pelata pysty. Tulee vaan tilanne et kiekko äkkiä pois lavasta...

Kannustetaan kaikkia, ni tiedä mihin pystyvät kun huomaavat et mullehan taputetaan, perkule yritän lujempaa ens kerralla...

Miettikää sitä!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
BUU BUU BUU !!!!!

Samaa mieltä,samaa mieltä...Perkele,kun minä tulen sinne hallille ja maksan lippuni,niin huudan kenelle tahdon.Tämä pakkipari Hedberg&Saarinen ei ansaitse mitään muuta kuin "buuauksia".Minua ei kiinnosta kärpäsen paskan vertaa se,että heillä voipi peli siitä hitusen kärsiä,koska miten se voisi tuosta enää huonommaksi mennä?

Pitäisikö meidän kaikkien istua siellä hallissa kuin aivopestyt pikku pioneerit,jotka hurraavat kaikelle paskalle mitä siellä näkevät?Tyyliäni en tule vaihtamaan,eli buuaan kenelle haluan ja juon kuin sieni.Minä rakastan HIFK:ta,mutta kritiikkiä esitän niin paikan päällä,kuin täällä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Istun kuin tatti paikallani

Minulla menee kaikki aika otteluissa yksityiskohtien seuraamiseen.

Esim. seuraavia asioita on pakko seurata:

- peluutusta
- jokaista pelaajaa yksilönä
- pakkipareja
- ketjuja
- valmentajien toimintaa ja yleensä mitä tapahtuu aitiossa
- erotuomaria
- maalivahtia
- ylivoimaa
- alivoimaa
- taklauksia
- maalinedustan peliä

Nämä tuli mieleen näin äkkiseltään.

Vastapuolen joukkuettakaan ei ehdi monesti seuraamaan. En ehdi buuamaan tai kannustamaan joukkuetta. On liian paljon katsottavaa.

Muuten olen kyllä samaa mieltä kuin reds. Jos lipun on lunastanut, saa osoittaa myös tyytymättömyytensä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jäähallissa huudetaan AINA. Toiset huutavat mitä osaavat ja toiset mitä haluavat. Jokainen joka käy jäähalleissa sm-liiga matseissa tulee olla etukäteen tietoinen, että hallissa huudetaan törkeitä ja vähemmän törkeitä. Ei mitään uutta.
Minäkin huudan aivan solkenaan, mutta pääasiassa aivan puuta-heinää, jolla ei ole mitään pohjaa eikä sisältöä. Ihan luodakseni itselleni hyvän fiiliksen. En kuitenkaan buuaa omille, mutta sallin kuitenkin sen muille. Kyllä pelaajakin tietää mitä häntä odottaa kun pelit menee persuksilleen.
 

outsider49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti aika epeli
Samaa mieltä. Jos ei huudeta huurraata, ei myöskään haistateta peeaata. Vinoilut ja kritiikit tälle sivustolle. Omaa pesää ei liata muiden kuullen.

Pistin tähän kun sopinee joten kuten, enkä viitsi avata uutta ketjua. Lukekaa tämän viikon Veikkaaja lehdestä Peter Nyman'in pääkirjoitus HIFK.
Siinä meille kaikille opiksi mitä HIFK henki on ja tarkoittaa niin myötä kun vastamäessä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään oli pääpiirteittäin ihan hyvä fiilis hallissa, mutta toki (Narri)Saarinen tienasi taas muutaman negatiivisen papukaijamerkin ja sai siitä kuulla. Ottelukohtaisten meriittien mukaan vielä sulattaisinkin tällaisen paremmin, mutta myös minusta jokaista joka SAA kantaa SITÄ punaista paitaa tulisi peruskunnioittaa sen verran ettei omat nälvi tai buuaa. Nikkeäkin muistettiin muutaman tahvon toimesta, vaikka pelasi ihan OK matsin.

Kyllä niitä säälittävämpiäkin tapauksia on jäällä nähty HIFK-paidassa eikä vanhoina hyvinä aikoina näillekään huudeltu Nordenskiöldinkadulla mitään muuta kuin korkeintaan kannustavaa pikkuvittuilua. Viheltelijät, menkää himaan (tai Ilmalaan :D).
 

Vipers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin HIFK,
B2 onnettomat fanit!

Olin itse katsomassa myös Pelicansia vastaa pelatun matsin. Se haukkuminen omille pelaajille oli aivan naurettavaa erityisesti Pasi tai Nikelle. Muutenkin tänä vuonna B2:sen "fani" katsomo on ollut melkoisen hiljanen.

Tuntuu et ne jotka haukkuvat Saarista ja Hedbergiä ovat 90-luvun lopulla tulleita faneja, jotka eivät ole tottuneet huonoihin kausiin.(vaikka tämä kausi nyt ei sellainen olekkaan) 80- luvun loppu 90-luvun alku olivat HIFK monena kautena tuskien taivalta mutta silloinkin kannustettiin joukkuetta oikealla tavalla.

Pitäisikö Faniryhmän vetäjät vaihtaa ja hankkia sellaiset kaverit jotka saavat huudon taas kaikumaan hallissa ja erityisesti haukkumisen loppumaan. Tai jos ei vaihdeta ni kaverit voisi saada ryhtiä B2:sen kaikkiin faneihin!!!

Stadin ykköset taistelee varmasti tällä joukkueella Suomen mestaruudesta. Ja voi olla et kultaset mitalit saavat myös Hedberg ja Saarinen, jotka ovat sen silloin ansainneet!!!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä en buuaa omille, en ole koskaan buuannut. Korkeintaan päästän pari vittusaatanaa, kun Nicce &/tai Pasi kämmentää pahasti, mutta omien haukkuminen ei kuulu mun mielestä asiaan.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ehdottomasti Vipersille paikka ja tekeillä oleva laulukirja
mukaan.

Meillähän on ollut hieman hiljaista viimeiset 19 vuotta
lukuunottamatta Kekäläinen-Westerlund kausia.

Odotusarvolle tulisi myös tehdä jotain ja vaikka kuin
v...sti valitetaan pelaajista tai valmennuksesta tai
penailusta, niin loppujen lopuksi se on asenne, mikä
ratkaisee.

Se ASENNE kun saatas vaikka ensi kaudelle, NAM!
 

Archon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: B2 onnettomat fanit!

Viestin lähetti Vipers
Olin itse katsomassa myös Pelicansia vastaa pelatun matsin. Se haukkuminen omille pelaajille oli aivan naurettavaa erityisesti Pasi tai Nikelle. Muutenkin tänä vuonna B2:sen "fani" katsomo on ollut melkoisen hiljanen.

Pitäisikö Faniryhmän vetäjät vaihtaa ja hankkia sellaiset kaverit jotka saavat huudon taas kaikumaan hallissa ja erityisesti haukkumisen loppumaan. Tai jos ei vaihdeta ni kaverit voisi saada ryhtiä B2:sen kaikkiin faneihin!!!

Asiaa. On kyllä viimevuosina ollut tuo B2 kannustus eli huutomyrsky mistä myös media käyttää termia "hornankattila" ollut vaimeampaan päin. Onko jo ikää liikaa? Ei sen puoleen, ei ole sitä ittekään jaksanut/pystynut viimevuosina.

Jos fanit vaatii suorituksia pelaajilta niin voidaanko olettaa että pelaajat tarvitsevat fanien tukea ja fiilistä lämmetäkseen? Siis onko Fanikatsomon panos ollut suhteessa tuloksiin? Kyseessähän on muna/kana syndrooma eli pelaajat ei lämpene ilman kannustusta, mutta kannustajat eivät lämpene ilman hyviä suorituksia.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: B2 onnettomat fanit!

Viestin lähetti Vipers
... Se haukkuminen omille pelaajille oli aivan naurettavaa erityisesti Pasi tai Nikelle. Muutenkin tänä vuonna B2:sen "fani" katsomo on ollut melkoisen hiljanen...

Ei mikään muu voi olla omassa joukkueessa niin pyhää kuin esim. Korpisalo Ässissä. Jokaisella joukkueella on pelaajia joita EI IKINÄ koko yleisön poulesta teilata. Omia saa ja pitää haukkua jos siihen on aihetta. Esim aikanaan Cipruksen saamat taputukset aloituksissa saivat hymyn nousemaan suulleni. Tietyille pelaajille vaan tulee sellainen maine että saavat shittiä. Kun taas tämä pelaaja onnistuu niin riemu repeää enemmän kuin jonkun muun tehdessä maalin/hyvän harhautuksen ==> Vesa Salo.

Esim tämä teidän Hedberg. Miehellä on jo tässä vaiheessa melkein legendan maine omalla tavallaan. Kuvitelkaa sitä riemua ja menoa kun Nikke pamauttaa kaksi maalia kotipelissä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Buuata saa omille, jos siihen on riittävästi syytä. Se pistää pelaajan paidan sisälle vihan ja näyttämisen halun, joka tulee hyvillä pelaajilla esille suorituksissa. Heikommat pelaajat ja esim junnut saattavat sortua siihen, mutta kokeneen pelaajan tulee imeä siitä vain energiaa.

Eriasia ovatkin pelaajat, jotka saavat aiheetta kritiikkiä. Mielestäni näihin kuuluu Peter Ahola Hifkin vuosinaan, jota haukuttiin peliesityksistä huolimatta eräiden fanien taholta. Kerran minulla leikkasi yhden ns. "fanin" vittu*lusta pää ja ilmaisin hänelle sanomani. Tulos---> hiljaa seuraavat ottelut.

Osa siis joutuu peliesityksistään huolimatta fanien huomioon ja osa ei pelasivat miten vain. Itsekään en iki-Hifk pelaajalle buuaisi ja harvoin muillekaan, mutta toisille tekisi mieli, mutta ei kuulu luonteeseeni.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Omille buuaaminen on ihan asiaa, mutta mielestäni sitä ei pidä kohdistaa yhteen pelaajaan. Jos jengi pelaa paskasti, niin sitten se pelaa ja mielenilmaukset ovat enemmän kuin tärkeitä.

Enpä ole muualla omille buuattavankaan, mitä nyt perinteisiä "yritä edes"-huutoja kuuluu yksittäisiltä kannattajilta. Mutta Helsingin Jäähallissa olen kuullut koko hallin sitä suorittavan, eikä paha homma.

Mutta tosiaan mielummin ei yksittäisille pelaajille. Kun jalat eivät toimi ja helvetillinen lauma omia kannattajia huutelee "tun paska, ethän sä osaa mitään!", niin menee nuppikin sekaisin. Huudot kuuluvat kentälle yllättävän selkeästi.
 

Carlos

Jäsen
Re: psykologiaa a la scoutti

Viestin lähetti scoutti
Tämä vain tietysti pahenee kertojen myötä ja pikkuhiljaa sinusta ei ole mitään hyötyä itsellesi tai esim työnantajallesi. Ollaanko ihan eri mieltä tästä? Muut, kommentteja?

The scoutin kirjoituksessa on kyllä paljon perää. On totta että kauden mittaan täällä on yksi jos toinenkin antanut voimakasta kritiikkiä omille, minä mukaanlukien, mutta ehkä nyt olisi jo tosiaan aika kääntää se kelkka. Eiköhän se meidän tyytymättömyys ole tullut jo selväksi jokaiselle Hifk:n organisaatiossa, TJ:stä hierojaan, jotta miten olisi jos nyt ruvettaisiinkin käyttämään "käänteistä" psykologiaa? Aletaan vaihteeksi kannustamaan omia, myös sitten niissä vastamäissä?

Kyllähän se on jo varmaan kaikilla tiedossa että jääkiekossa todellakin se tärkein yksittäinen tekijä on korvien välissä. Halu pelata, tahto pelata, yhteenkuuluvuuden tunne ja hyvä henki omassa leirissä saavat paljon aikaan. Siihen päälle hiukan itseluottamusta tyylillä "errare humanum est", niin eiköhän tämä tästä.

Itselleni tämä on alkanut selvitä nimenomaan tapaus Hedbergin kohdalla, kuten olen sanonut moneen kertaan, äijässä on potentiaalia, paljon, mutta mitä ilmeisimmin itsetunto on vain niin alhaalla ettei pelistä tule oikein mitään. Siitä myös tämä perustamani INWT-klubi, annetaan kaverille vähän taustatukea, niin josko se vaikka siitä? Uskokaa minua, ihan tosissaan, Nickestä voi tulla vielä "isokin" pelaaja meille. Ja ei sitä maajoukkuekutsuakaan arvalla ole annettu, että en taida olla ainoa joka miehessä näkee jotain.

Valitettavasti en itse ole päässyt näkemään omiemme esityksiä tällä kaudella montaakaan peliä, mutta nyt taas kun joululomalle tulen, käyn katsomassa kyllä jokaisen pelin mitä siihen väliin sattuu, ja lupaan kannustaa omia -en haukkua.

Juu, että jätetään se omien mollaaminen ja näytetään että meillä Hifk:ssa on suuri sydän -myös katsomossa. Jämä-narri-Saarinen ja Nicce kantavat molemmat nyt punapaitaa, eiköhän tehdä me omalta osaltamme parhaamme että he tekevät sen myös tyylillä?

Että tämmöistä tällä kertaa, omaan pesään kuseminen loppui sitten tähän.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: psykologiaa a la scoutti

Viestin lähetti scoutti
Tämä on niin, anteeksi vaan, paskaa kuin olla ja voi. Et voi ihan oikeasti olla sitä mieltä että haukkuminen tuo esiin näytönhalun ja mitä muuta?
Se että joku esim potkaisee sinua duunissa tai koulussa(en tiedä ikääsi) joka kerta kevyesti päähän, kun sanot/vastaat/teet jotain tyhmää, niin tuleeko sinulle olo että "yritänpä seuraavan kerran useamman kerran" vai "ensi kerralla olen kyllä ihan hiljaa ja vastaan vain tarvittaessa"? Tämä vain tietysti pahenee kertojen myötä ja pikkuhiljaa sinusta ei ole mitään hyötyä itsellesi tai esim työnantajallesi. Ollaanko ihan eri mieltä tästä? Muut, kommentteja?

Täytyy sanoa, että on minua elämässä potkittu moneltakin taholta, koulussa, opiskellessa ja töissä. Itse ainakin saan niistä pelkästään potkua ja tsemppiä, mikään ei ole parempi tunne kuin nousta suosta suoraan huipulle.

Toki asiasta voidaan olla erimieltä ja ihmisiä on monenluonteisia. Mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.
 

Possu_Male

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Valencia C.F.
Re: Re: psykologiaa a la scoutti

Viestin lähetti Tatzka
Täytyy sanoa, että on minua elämässä potkittu moneltakin taholta, koulussa, opiskellessa ja töissä. Itse ainakin saan niistä pelkästään potkua ja tsemppiä, mikään ei ole parempi tunne kuin nousta suosta suoraan huipulle.

OT: Kuka nousee huipulle ja kuka ei. Takapakkien tuoma lisääntynyt halu näyttää, voi myös ilmetä urean nousemisena korvien väliin, jolloin teot jäävät vain suurien sanojen ja kusetuksen tasolle. Toki monia voi näpäyttää, mutta en usko, että pakonomainen päteminen millään lailla loppujen lopuksi vaikuittaa näihin irvileukoihin. Tunnenpa kaverin joka aina haluaa (ja yrittää) olla parempi kuin muut uhoamalla kaikenlaista. Itse huomaan tämän tyypin olevan enemmänkin jotain säälittävän ja lapsellisen väliltä. Tiedämme kuitenkin mihin kaveri pystyy ja mitä hän osaa, mutta hänen rajansa ovat jossain todella korkealla ja tavoitteet taitoihin ja kykyihin nähden utopistisia. Se joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa. Kun uhoaa kovasti tekevänsä sitä ja tätä ja tulevansa hetikohta ison IT-firman toimitusjohtajaksi, voi kuittikin olla erittäin kovaa suunnitelmien mennessä mönkään ja kusetuksen paljastuessa.

Jos elämä kolhii, se tekee sen ja se tekee myös sen uudestaan.

Ja asiaan. Todellakin saa buuata jos omat eivät esiinny katsojien toivomalla tavalla. Katsojat kannattavat joukkettaan ja toivovat sen maksimoivan suorituksensa kentällä. Myönnän nostavani metelin, jos peli menee naurettavaksi surffailuksi ja pelleilyksi, jossa ei yritetä edes. Luulisi pelaajillakin tulevan jotain ahaa-fiiliksiä kun katsomo huutaa ja viheltää. Moni varmasti herää ja tajuaa mikä kusee. Sen oikaiseminen onkin sitten eri asia ja miten se tehdään.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Re: Re: psykologiaa a la scoutti

Viestin lähetti Carlos
Itselleni tämä on alkanut selvitä nimenomaan tapaus Hedbergin kohdalla

Minulle asia selvisi viime kaudella Aki Tuomisen kohdalla. Sattui nimittäin tilaisuus keskustella Vihkon Jonen kanssa. Noihin aikoihin Aki Tuominen sai osakseen mielestäni törkeitä huutoja katsomosta. Otin puheeksi tuon huutelun ja kysyin kuinka hyvin nuo huudot kuuluvat kaukaloon. Jonen vastaus oli, että erittäin hyvin. Varsinkin B-päädystä tuleva "kritiikki" kuuluu selvästi kentälle siinä päädyssä pelatessa. Vaikka jotkut pelaajat eivät nautikaan kaikkein suurinta suosiota kannattajien keskuudessa, se ei oikeuta huutelemaan törkeyksiä kyseisille pelaajille.

Aloin miettiä, miltä itsestäni tuntuisi, jos aamulla työpaikalle tullessani kuulisin ensimmäiseksi huutoja tyyliin: "Vittu sä oot paska!" tai "painu vittuun, susta ei ikinä tuu mitään". Kannustaisikohan se minua yrittämään huomenna kovemmin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös