Brian Connolly on kuollut!

  • 4 011
  • 20

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Nyt tietysti suurin osa palstalaisista ihmettelee, että mikä hiton Connolly?
Me vanhat pierut, 1970-luvun hipit, hämyt ja muut ameebapunttiset pitkäletit sen sijaan tiedämme, että Brian Connolly oli maailmanlaajuisen suosion saavuttaneen brittiläisen bändin, The Sweetin laulusolisti.
Minäkin luulin olevani Sweetin todellinen "forever-fani", mutta en kai sitten ollutkaan... koska tuo viesti Brianin kuolemasta shokeerasi minut täydellisesti... hän nimittäin on kuollut JO VUONNA 1997, ja minä kuulen asiasta vasta tänään... voi, voi... häpeän tämän tunnustaa... taidan mennä hakkaamaan päätäni seinään ainakin puoleksi tunniksi (käy seinää sääliksi).

Onkohan palstalla minun lisäkseni ketään muita, jotka ovat joskus nähneet The Sweetin livenä konsertissa?


R.I.P. Brian Connolly (1945 - 1997)
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minä tiesin tämän, mutta surullistahan se on vieläkin. Brian Connolly tunnettiin huomattavan paksusta vaaleasta tukastaan, se oli mallia katrihelena. Nyyh. En nähnyt koskaan Sweetiä livenä, mutta pienenä poikana spottasin, kuten Tami sanoo, Sladen elämäni ensimmäisessä isossa konsertissa noin 10 vuotiaana. Se oli asiaa.

Paskin bändi mitä olen koskaan nähnyt/kuullut livenä oli Bay City Rollers, joka esiintyi joillain juhannusfestareilla 70-luvun lopulla. Kun bändin rumpali soitti fillin, kuulosti se VALEHTELEMATTA siltä, että hänen rumpusettinsä kaatui. Tämä oli ainoa syy, miksi könysin lavaa lähemmäksi, kuvittelin että siellä oli joku tappelu tms, jonka vuoksi rummut kaatuilevat, laulu ei kuulu ja kaikki kitarat + basso ovat epävireessä. Ei siellä mitään tappelua ollut, vaan BCR:n keikka.
 
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
En ole nähnyt bändiä koskaan livenä,mutta fani olen ollut jostain 80-luvun alkupuolelta saakka.Give us a winkkiä tuli kuunneltua viimeksi sunnuntaina ja voin todeta,että se kuulosti yhtä makealta kuin silloin vuonna jotain.

Vetävät stemmat bändillä täytyy myöntää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Predator

Onkohan palstalla minun lisäkseni ketään muita, jotka ovat joskus nähneet The Sweetin livenä konsertissa?


Onhan se Sweet nähty, Mäntyharjun Tommolansalmella ja kesä taisi olla 1974? Voi sitä fluorivalojen aikaa...
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Onkohan palstalla minun lisäkseni ketään muita, jotka ovat joskus nähneet The Sweetin livenä konsertissa?


R.I.P. Brian Connolly (1946 - 1997)

Taas yksi surullinen uutinen. Yksi nuoruuden muistoista poissa. The Sweet oli purkkamusan kuningas.

Minulta on tämä Connollyn kuolema mennyt täysin ohi.

Mitä konsertissa olemiseen, niin kunnon hippinä pitää tunnustaa, että en muista! Pirusti niitä bändejä tuli nähtyä, mutta The Sweetin kohdalla muistissa on aukko. Ehkä nähty, ehkä ei?
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti JHag
Paskin bändi mitä olen koskaan nähnyt/kuullut livenä oli Bay City Rollers, joka esiintyi joillain juhannusfestareilla 70-luvun lopulla. Kun bändin rumpali soitti fillin, kuulosti se VALEHTELEMATTA siltä, että hänen rumpusettinsä kaatui.
Se oli siis ns. "kappa perunoita" -filli.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Niin on muuten Mick Tuckerkin..

Lisätään kyynelvanaa ja udellaan, että tiesittekö Predator och kompisar sitä että kyseisen orkesterin rumpali Mick Tucker kuoli puolestaan leukemiaan tämän vuoden alussa, tarkemmin sanottuna 14. helmikuuta. Tucker oli kuollessaan 54-vuotias.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vielä vähän Brian Connollystä asiaa...

Brian siis kuoli helmikuun 9. päivä vuonna 1997. Hän oli jo monia vuosia sairastanut harvinaista lihasrappeumatautia, joka sai hänet viimeisinä elinvuosinaan näyttämään todella järkyttävästi ikäistään vanhemmalta mieheltä. Poissa oli tuo kuuluisa "golden hair" ja sen tilalle oli tullut harmaan valkea harva hiuspehko. Tuota Brianin potemaa harvinaista tautia pahensi vielä runsas viinan käyttö... hän ilmeisesti koki alkoholin avulla pääsevänsä edes vähän rujoa todellisuutta pakoon.
Brian ehti myös ennen kuolemaansa kärsiä monesta sydäninfarkista (sairaus rappeutti myös sydänlihaksen). Sitten viimein hänen munaisensa pettivät, eikä heikko sydän enää kestänyt jälkiseuraamuksia.

Brian Connolly on haudattu Denhamin hautausmaalle Berkshiressä Englannissa.

Meille Sweetin faneille Brian on aina ja ikuisesti se Maailman Parhaan purkkapoppibändin kultahiuksinen vokalisti....
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Niin on muuten Mick Tuckerkin..

Viestin lähetti Mäkelä
Lisätään kyynelvanaa ja udellaan, että tiesittekö Predator och kompisar sitä että kyseisen orkesterin rumpali Mick Tucker kuoli puolestaan leukemiaan tämän vuoden alussa, tarkemmin sanottuna 14. helmikuuta. Tucker oli kuollessaan 54-vuotias.

>>> No voi rähmä.... nyt on sitten myös "The Man With The Golden Arm" poissa... taidan laittaa Mickin muiston kunniaksi soimaan The Ballroom Blitzin... sniiiiiiiifff...

PS. Kaikille asiasta tietoa janoaville: Laittakaas Googleen hakusanaksi Brian Connolly The Sweet vocalist, niin rupee löytymään asiaa musiikkipläjäysten kera!
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Kuolema korjaa satoa !

Brian Connollyn poistuessa keskuudestamme, niin ainakin brittilehdistö kertoi pääsyyn varhaiseen menoon olleen erittäin runsas ja jo 60-luvulla alkanut runsas päihteiden käyttö. Ensimmäisen kerran kuulin täällä tuosta lihasrappeumataudista. En tosin ole seurannut Sweetin uraa kauhean tarkkaan sitten 70-luvun.

R.I.P Brian Connolly
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Sweetillä on aina paikka sydämessäni, sillä kun täytin kymmenen vuotta sain synttärilahjaksi Sweetin singlen "WigWamBam / New York Connection ja se vierotti minut lopullisesti lastenlauluista vei rock´n´rollin maailmaan. Muistan soittaneeni levyä täysillä koko loppupäivän parvekkeella keskellä Turun keskustaa muiden korttelin asukkaiden riemuksi.

Surullista tässä on myös se, että alkaa tuntea itsensä todella vanhaksi, kun omat nuoruuden suosikit alkavat yksi toisensa jälkeen poistua sinne alati kasvavaan taivaalliseen rock-orkesteriin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Rummuista ja 70-luvun glam/purkkabändeistä tuli mieleen yksi knopinomainen juttu, jonka tietänette helposti, mutta kysytään kuitenkin:

Mikä tämän genren bändeistä käytti kahta rumpalia? Siis nimenomaan rumpusettejä oli kaksi pydessä, toinen ei kilkutellut percussioita. Ei olisi varmaan osannutkaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti JHag
Rummuista ja 70-luvun glam/purkkabändeistä tuli mieleen yksi knopinomainen juttu, jonka tietänette helposti, mutta kysytään kuitenkin:

Mikä tämän genren bändeistä käytti kahta rumpalia? Siis nimenomaan rumpusettejä oli kaksi pydessä, toinen ei kilkutellut percussioita. Ei olisi varmaan osannutkaan.

>> HELEPPO! Bändihän oli Gary Glitterin taustapumppu The Glitterband! Tuli tuotakin luolamiessaundia käytyä kuuntelemassa konsertissa Kulttuuritalolla... I´M THE LEADER OF THE GANG, I AM..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Predator


>> HELEPPO! Bändihän oli Gary Glitterin taustapumppu The Glitterband! Tuli tuotakin luolamiessaundia käytyä kuuntelemassa konsertissa Kulttuuritalolla... I´M THE LEADER OF THE GANG, I AM..

Oikein....ja bändin suurin, ehkä ainoa, hitti oli "Goodbye my love", ellen väärin muista?
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Voi ei....!!! Minulle Brian Connolly oli yhtä kuin Sweet..

Todellinen teinitytön päiväuni.. No, onneksi en nähnyt viimeisinä vuosina, jos sairaus oli muuttanut ulkonäköä niin paljon ..

Minulta on myös päässyt ko. uutinen lipsahtamaan silmien ohi.

Kaikki ne ihanat: "Poppa Joe", "Ballroom Blitz", "Wigwam Bam" - aah...
 

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
luulen..

..että kaasumies näki sweetin gröna lundissa 70-luvulla,itse en ollut paikalla silloin...
Alice Cooperin sensijaan kävin grönassa katsomassa muistaakseni kesällä -76

..olen vannoutunut Jehro Tullin fani joten vähän erilaista musaa..hehe ne olen nähnyt täällä tukholmassa vuodesta 74 joka kerran paitsi konsertin v.84...

ja legendaarisen Procol Harum yhtyeen myös -75 kesällä ja heidän comeback konerttinsa olkisko ollu 92..ei siitä kuitenkaan tullut juuri suurempaa "comebackia"

farsan (f.d.kaibritt)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Joo vanha uutinen, mutta Sweet on yllättäen tulossa ensi kesänä jollekkin festarille Suomeen. Kuinkakohan monta alkuperäisjäsentä porukassa on jäljellä. Itse olin kyllä aikoinani enemmän Slade- fani, mutta kyllä Sweetkin meni ja varsinkin Fox on the run koulubileissä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Pete 62
Joo vanha uutinen, mutta Sweet on yllättäen tulossa ensi kesänä jollekkin festarille Suomeen. Kuinkakohan monta alkuperäisjäsentä porukassa on jäljellä. Itse olin kyllä aikoinani enemmän Slade- fani, mutta kyllä Sweetkin meni ja varsinkin Fox on the run koulubileissä.

>>> Juu, tämä nykyinen bändi kulkee nimellä Andy Scott´s Sweet ja alkuperäisjäseniä on mukana vain yksi, siis tämä kitaristi Andy Scott. Myöskään alkuperäinen basisti Steve Priest ei ole enää mukana.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti JHag


Oikein....ja bändin suurin, ehkä ainoa, hitti oli "Goodbye my love", ellen väärin muista?

>>> JHaq... Glitterbandilla oli tuon hitin lisäksi ainakin kaksi muuta listoilla näkynyttä biisiä:
- People Like You People Like Me
- Angel Face
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
..juuri kun laitoin Fox On The Runin soimaan ja sitten päätin selata Vapaata keskustelua..

Kaikki hyvä loppuu aikanaan.
 

harva

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Onkohan palstalla minun lisäkseni ketään muita, jotka ovat joskus nähneet The Sweetin livenä konsertissa?


R.I.P. Brian Connolly (1945 - 1997)

Oisko ollu 80-luvun lopulla, kun Sweet, Rubettes ja Suzy Quatro esiintyivät Lahden jäähallissa. Juttelin konsertin aikana Dingon Neumannin (armoton Sweetdiggari) kanssa. Olimme yhtä mieltä siitä, että lavalla esiintynyt porukka muistutti Sweettiä hyvin vähän. Muistaakseni Connolly oli mukana, mutta muuten oli väki vaihtunut ja musiikkikin yritti olla jotain heviä.

-70 luvun purkka on mainiota tavaraa, vaikka siitä pitämällä ei intellektuellia vaikutusta teekään. Välillä musiikkimakukeskusteluissa on mukava ilmoittaa kaiken maailman Steely Danneillä hienosteleville Sweetin olevan moninverroin parempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös