Breaking the law, breaking the law! – kiekkoilijat rikoksen polulla

  • 821 403
  • 2 950

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
En ole mutta siitä olen varma, että The Wire on maaimanhistorian paras telkkariohjelma. Viimeistään siitä opin, millaisia ketkuja Amerikan poliisi- ja oikeuslaitos ovat väärällään. Minä en ainakaan pidä heitä erehtymättöminä hetkeäkään.

Mun mielestä paras telkkarisarja on The Walking Dead ja siitä viimeistään opin, että jos Zombiet hyökkää, niin ne kannattaa tappaa päähän kohdistuneella iskulla.

Maailmanhistorian paras sarja on muuten Breaking Bad.
 
Mun mielestä paras telkkarisarja on The Walking Dead ja siitä viimeistään opin, että jos Zombiet hyökkää, niin ne kannattaa tappaa päähän kohdistuneella iskulla.

Itse lopetin satuolennoista kertovien ohjelmien katselemisen joitain kymmeniä vuosia sitten. Rölli-peikko oli toki aikanaan kova. Nykyään tykkään katsella ja lukea sellaisia juttuja, joissa kerrotaan ihmisistä.

Mutta jos joku haluaa uskoa, että tuomiotta jääminen tarkoittaa aina sitä ettei rikosta ole tapahtunut, uskokoon. Uskoohan sitä joku Martti Vainioonkin ja joku joulupukkiin.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eli siis tutkivat miten syytöntä miestä pitäs rangaista?
Kanehan ei ole todettu syyttömäksi koska ei ole ollut oikeudessa, vaan syyteet on jätetty nostamatta kun ei ollut tarpeeksi näyttöä. Uskon että toi on ihan liigan käytäntö että kaikki sellaiset tapaukset jossa pelaaja on ollut poliisitutkinan alla sitten käsitellään tulipa niistä sitten oikeusjuttua tai ei.

Jos Kanen porukka haluaisi tuosta nostaa jutun, niin voisihan siitä tulla vastapuolelle maksettavaa. Eri asia sitten onko vastapuolella varaa maksaa tai onko Kanen porukalla intressejä tuollaiseen.
En usko että Kanen porukka lähtee nostelemaan syyteitä vaikka mieli tekisi. Sillä siinä oikeudenkäynnissä sitten ruvettaisiin tukimaan sitä että oliko sillä naisella oikeasti tarpeeksi syytä tehdä ilmoitus koska sehän tulisi olemaan se vastapuolen argumentti. Eli tossa oikeusjutussakin ruodittaisiin sitä onko Kane syylinen vaiko ei, ja vaikka Kane olisi syytön niin en usko että Kane haluaa siihen leikkiin ryhtyä.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Mutta jos joku haluaa uskoa, että tuomiotta jääminen tarkoittaa aina sitä ettei rikosta ole tapahtunut, uskokoon.

Kyllähän tuo nyt erittäin vahvasti siltä vaikuttaa, että mitään rikosta ei ole tapahtunut, kun edes paikallisen oikeusjärjestyksen mukaiseen istuntoon (Grand Jury), jossa päätetään siitä, tullaanko syytteet edes nostamaan vai ei, ei menty todisteiden puuttuessa. Henkilötodistajien kertomukset erosivat olennaisilta osin perättömän ilmoituksen tehneen kertomuksesta eivätkä myöskään fyysiset todisteet tukeneet hänen väitteitään mm. penetraatiosta. Mitään muita todisteita väitetystä tapahtumasta ei ollut kuin tämän ilmoituksen tehneen kertomus, joka siis jo osoitettiin epätodeksi.

Kerro nyt ihmeessä, millä perusteilla edelleen olet sitä mieltä, että rikos olisi tapahtunut?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kanehan ei ole todettu syyttömäksi koska ei ole ollut oikeudessa, vaan syyteet on jätetty nostamatta kun ei ollut tarpeeksi näyttöä. Uskon että toi on ihan liigan käytäntö että kaikki sellaiset tapaukset jossa pelaaja on ollut poliisitutkinan alla sitten käsitellään tulipa niistä sitten oikeusjuttua tai ei.
Nojoo, ei ole tosiaam syyttömäksi todettu mutta syyttömältä vaikuttaa kaikkien käänteiden jälkeen. Ja onhan ammattiliigassa hyvä tutkia nämä kuitenkin, vaikka vaan osoittaakseen faneille että tapahtuessaan tällaisia ei lajissa suvaita.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olisko pitänyt jättää tutkimatta? Nyt tiedetään että Kane on syytön mies ja tsemppiä jatkoon. Harmi kyllä, että Kanelle taisi tulla ihan kuluja jupakan takia.

Jotain tämän suuntaista asennetta tullaan näkemään enemmänkin. Ihmistähän ei voi loukata kun sillä on miljoonat tilillä ja on ihan okei leimata tällainen julkisuudesta tuttu tyyppi raiskaajaksi ilman kunnon faktoja. Saa nähdä miten moni kiemurtelija vetoaa "odotellaan kuitenkin faktoja" -takaporttiin. Sehän tuntui olevan jonkinmoinen vapaalippu Kanen moukarointiin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jotenkin kierosti toivoisin, että Kane nostaisi äläkän tästä tapauksesta. Tekisi rikosilmoituksen niistä kaikista henkilöistä, jotka olivat tämän takana, siis nainen ja tämän äiti, ehkä joku muukin. Mutta ymmärrän hyvin, ettei Kane halua palata tällaiseen kaikin puolin saastaiseen tapaukseen. Mutta olisihan se upeeta vaatia Amerikan malliin sataa miljoonaa joiltain vitun ääliöiltä, jotka vielä yritti huijata omaa puolustusasianajajaansa.

Mut joo, Kanelle semmonen vinkki että korkki kiinni tai dokaat sitten ihan kalsareisin, tervetuloa tänne Kalsarikänni-ketjuun!
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Seditan ja Kanen asianajajana toimineen Paul Cambrian haastattelut. Kuvaavaa on, että Sedita käytti sanoja "a lot of reasonable doubt.". Seditan mukaan tapaus oli heikoilla jäillä jo alusta pitäen.

FULL INTERVIEWS: Paul Cambria and Frank Sedita speak on Pat Kane decision | wivb.com
Jos joku muukin kuin minä mielummin lukee, kuin katselee videoita, niin lisään @oiler99 in postittamaan linkkiin saman haastattelun transcriptin. Google docseista löytyi.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
En millään perusteella. En ole sellaista väittänyt. Minä olen sitä mieltä, että todennäköisesti vain Kane ja se nainen tietävät mitä oikeasti tapahtui. Sinä et sitä tiedä, enkä minä.

Itseänikin kiinnostaisi tietää totuus, jotta osaan kohdella Kanea sen mukaan, mutta lopulta on vain luotettava siihen mitä meille kerrotaan. Syytteet pudotettu = Kane syytön. Tähän on vain nyt luotettava. Kane ja tyttö varmasti tietävät mitä tapahtui ja mitä ei, mutta sitä ei välttämättä julkisuuteen tulla kertomaan koskaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itseänikin kiinnostaisi tietää totuus, jotta osaan kohdella Kanea sen mukaan, mutta lopulta on vain luotettava siihen mitä meille kerrotaan. Syytteet pudotettu = Kane syytön. Tähän on vain nyt luotettava. Kane ja tyttö varmasti tietävät mitä tapahtui ja mitä ei, mutta sitä ei välttämättä julkisuuteen tulla kertomaan koskaan.

Ennakoin jo kaksi kuukautta sitten että Kane tulee jäämään syylliseksi kaikesta huolimatta. Melko uskomatonta että nämä "truth is out there" -paidoilla varustetut foliohuput eivät pysty hyväksymään että nainen kusetti. Toisaalta tällainen vertautuu melko täydellisesti siihen kun katkera nainen iskee pöytään "se on hakannut mua" -kortin. Prinsessoja pelastavat urhot ovat spermat lahkeissa mestaamassa sinut ennen kuin korviesi väli edes ehtii tuottaa ensimmäisen "mitähän vittua" -ajatuksen.

Toisinaan totuus on faktoissa.
 
Melko uskomatonta että nämä "truth is out there" -paidoilla varustetut foliohuput eivät pysty hyväksymään että nainen kusetti.

Eli ihminen, jonka mielestä USA:n viranomaiset eivät ole erehtymättömiä, on foliohattu. Hienoa logiikkaa.

Ennakoin jo kaksi kuukautta sitten että Kane tulee jäämään syylliseksi kaikesta huolimatta.

Kertoisitko vielä, kuka tässä ketjussa on sanonut, että Kane on syyllinen? Itse kirjoitin näin:

Minulle näin maallikon näkökulmasta tämä tarkoittaa vain sitä, että erittäin todennäköisesti Kane ei raiskannut.

Jos tuosta onnistut vetämään johtopäätöksen, että minä pidän Kaneä syyllisenä, ei kannata ehkä saarnata muille faktojen ymmärtämisestä yhtään mitään.

Sen tunnustan, että jos olisi olemassa jokin keino saada aivan täydellisellä varmuudella selville se, mitä oikeasti tapahtui, kyllä mä kertoimella 30 satsaisin parikymppiä sen puolesta, että Kane raiskasi. Kertoimella 10 en lähtisi lyömään vetoa.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eli ihminen, jonka mielestä USA:n viranomaiset eivät ole erehtymättömiä, on foliohattu. Hienoa logiikkaa.



Kertoisitko vielä, kuka tässä ketjussa on sanonut, että Kane on syyllinen? Itse kirjoitin näin:

Minulle näin maallikon näkökulmasta tämä tarkoittaa vain sitä, että erittäin todennäköisesti Kane ei raiskannut.

Jos tuosta onnistut vetämään johtopäätöksen, että minä pidän Kaneä syyllisenä, ei kannata ehkä saarnata muille faktojen ymmärtämisestä yhtään mitään.

Sen tunnustan, että jos olisi olemassa jokin keino saada aivan täydellisellä varmuudella selville se, mitä oikeasti tapahtui, kyllä mä kertoimella 30 satsaisin parikymppiä sen puolesta, että Kane raiskasi. Kertoimella 10 en lähtisi lyömään vetoa.


Näköjään osui ja upposi vaikken yksilöinyt ketään. Selaa tämä ketju Kanen kohun ajalta läpi ja pääset halutessasi "syyllinen kunnes toisin todistetaan" -menon ytimeen. Nainen oli alusta alkaen viaton uhri jota Kanen fanipojat julmasti leimasivat gold diggeriksi.

Ja täydellisillä totuuksilla voi pyyhkiä perseensä. Kiemurtelijoiden seliseliä. Tämän keissin osalta saatiin selvyys ettei Kanen muka suorittamaa raiskausta saatu todistettua mitenkään. Sen sijaan vastapuolen epärehellisyys saatiin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Niin no, Kane itse on kieltäytynyt yhteistyöstä lakiviranomaisten kanssa, tämä kävi ilmi tuosta Seditan haastattelusta. Nainen on kyllä tehnyt yhteistyötä, mutta kuten sanottua, tarinassa on aukkoja ja totuutta ei tiedä edes Sedita koska Kane ei ole suostunut puhumaan hänelle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Niin no, Kane itse on kieltäytynyt yhteistyöstä lakiviranomaisten kanssa, tämä kävi ilmi tuosta Seditan haastattelusta. Nainen on kyllä tehnyt yhteistyötä, mutta kuten sanottua, tarinassa on aukkoja ja totuutta ei tiedä edes Sedita koska Kane ei ole suostunut puhumaan hänelle.

Ei tästä kaikesta Patelle puhtaita papereita voi antaa, mutta hänellä ei todistetaakkaa missään vaiheessa ole ollut. Ja tuolta pohjalta pidän ainakin itse ihan hyvänä ettei paskapuheille luoda elintilaa ja samalla aiheuteta omalla panoksella lisähuhuja. Less is more näissä tapauksissa ja vastapuoli taisi haluta tästä juupaseipäsvääntöä, jolloin olisi kysytty miksi syytön mies selittelee.

Tämä tapaus pysyy toivottavasti pinnalla ja toivottavasti tuon naisen elämästä tehdään helvettiä. Hän nimittäin teki tällä tempulla tulevien ja oikeiden uhrien elämästä sitä.
 
Näköjään osui ja upposi vaikken yksilöinyt ketään. Selaa tämä ketju Kanen kohun ajalta läpi ja pääset halutessasi "syyllinen kunnes toisin todistetaan" -menon ytimeen

Jos et viitannut foliohupuista puhuessasi minuun, keneen sinä viittasit? Mainitse ihan joku henkilö tai nimimerkki. Pystytkö siihen? Sinä tulit tänne kertomaan, että kyllähän sinä tiesit, että Kane tulee jäämään syylliseksi kaikesta huolimatta. Kun minä kysyin, että kuka pitää tällä hetkellä Kaneä syyllisenä, sinä kehotat selaamaan monta kuukautta vanhoja viestejä. Minun havaintojeni mukaan kukaan ei ole syytteen nostamatta jättämisen jälkeen väittänyt, että Kane on syyllinen. Silti sinä tiedät, että noin ihmiset ajattelevat. Jos et osaa nimetä ketään, joka pitää Kaneä syyllisenä, saattaisi joku pitää sinun väitettäsi siitä, että Kane tulee kaikesta huolimatta jäämään syylliseksi, foliohattuiluna.

Minä osallistuin tähään keskusteluun kyseenalaistaakseni erään keskustelijan väitteen siitä, että nyt tiedetään Kanen olevan syytön. Minun mielestäni me emme tiedä sitä. Minun mielestäni me tiedämme nyt näytön olevan niin hataralla pohjalla, ettei syytettä kannata nostaa.
 
Viimeksi muokattu:

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Minä voin viitata ja tunnustaa, että sillä hetkellä kun tuijotin tytön asianajajan tiedotustilaisuutta, jossa kerrottiin todistusaineistoon kajotun, olin aika lailla varma Kanen syyllisyydestä. Ei tullut mieleen, että arvostettu asianajaja voisi pitää lehdistötilaisuutta ilman mitään varmuutta tapahtuneesta, kuten sittemmin kävi ilmi. Siinähän ei tainnut sitten kestää kuin vuorokausi, kun syyttäjä astui peliin ja kuvio alkoi keikahtaa toisen näköiseksi.

Nyt olen lukenut annetut lausunnot ja uskon Kanen olleen tässä tapauksessa syytön. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että pidän miehen harkintakykyä kyseenalaisena. Myös Blackhawks joukkueena olisi voinut toimia vaikeassa tilanteessa paremmin - ensimmäinen lehdistötilaisuus oli nolo. Ja uskonpa siihenkin, että monen kaiken saaneen urheilijan voi olla vaikea ymmärtää sanaa "ei."
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos et viitannut foliohupuista puhuessasi minuun, keneen sinä viittasit? Mainitse ihan joku henkilö tai nimimerkki. Pystytkö siihen? Sinä tulit tänne kertomaan, että kyllähän sinä tiesit, että Kane tulee jäämään syylliseksi kaikesta huolimatta. Kun minä kysyin, että kuka pitää tällä hetkellä Kaneä syyllisenä, sinä kehotat selaamaan monta kuukautta vanhoja viestejä. Minun havaintojeni mukaan kukaan ei ole syytteen nostamatta jättämisen jälkeen väittänyt, että Kane on syyllinen. Silti sinä tiedät, että noin ihmiset ajattelevat. Jos et osaa nimetä ketään, joka pitää Kaneä syyllisenä, saattaisi joku pitää sinun väitettäsi siitä, että Kane tulee kaikesta huolimatta jäämään syylliseksi, foliohattuiluna.

Minä osallistuin tähään keskusteluun kyseenalaistaakseni erään keskustelijan väitteen siitä, että nyt tiedetään Kanen olevan syytön. Minun mielestäni me emme tiedä sitä. Minun mielestäni me tiedämme nyt näytön olevan niin hataralla pohjalla, ettei syytettä kannata nostaa.

Halutessasi löydät edelleenkin tuota syyllistämistä/syyllisenä pitämistä kun edes pintapuolisesti selaat mitä ja millä sävyllä tänne on tapauksen aikana kirjoitettu. Aivan turhaa ruveta lainailemaan joka toista kirjoitusta tähän. Yhdistävä tekijä oli se kuinka massimies voitelee tarvittavat tahot, kuinka massimies selviää raiskaamisesta rahalla, kuinka fanipojat syyllistävät uhria, kuinka Kane on pelannut viimeisen pelinsä NHL:ssä ja kuinka tilastojen mukaan nainen tuskin gold digger on. Ei täällä ihan kamalasti ole matkan varrella huomioitu että mitä jos nainen valehteleekin. Ja kyllä se ihan yleisesti foliohuppuilua on ellei esiin tuodut seikat(esim. poikkeavat stoorit illan kulusta, ei näyttöä raiskaamisesta) soita kelloja vaan absoluuttista totuutta kaivataan. Elämä on ihmeellistä, mutta valitettavan usein asiat ovat sitä mitä faktojen perusteella voi päätellä.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Muistaakseni alkuun oli epäilijöitä useita, mutta heti monet sytyttivät ja muistuttivat, että jääkiekkoilijakin voi raiskata. Monilla oli jo vaillinaisilla tiedoilla päätettynä se oma kantansa. Joko Kane oli raiskaaja tai ei ollut, aika harva tuntui kuullostelevan tilannetta ja odottelevan faktoja ennen kuin muodostaa oman mielipiteensä. Varmaan itekkin syyllistyin sanomaan naista gold diggeriks ilman mitään totuuspohjaa..
 

ipaz

Jäsen
Eihän kuuluisa ja rikas NHL-kiekkoilija uskalla paneskella enää ketään mirkkua joka innokkaana lähtee baarista matkaan, kun tämä saattaa keksiä syyttää että hänet on raiskattu... Ja ennen kuin vedätte herneet nenään, niin tämä on tarkoitettu hauskaksi jutuksi. Veikkaan että nuoret miljonääripoikamiehet (ja jotkut varatutkin) vetävät "useampaa pulkkaa" kaudessa, kuin mitä moni kotipoika koskaan.
 
Kyllä vähän kyllä ihmetyttää joidenkin "ei voida tietää mitä on tapahtunut" asenne vielä tässäkin vaiheessa kun syyttäjä on syytteet hylännyt ja vielä erittäin vahvoin perusteluin.

Aika surullista mielestäni jos oikeustaju on sitä luokkaa, että asenne henkilöä kohtaan on kaiken tämän jälkeen sellainen, että "mitä jos se sittenkin sen teki" tai muuta paskaa. Monta kertaa täälläkin todettu "syyllinen kunnes toisin todistetaan" tuntuu olevankin nyt "syyllinen vaikka toisin todistetaan".

Vittumainen tapahtumaketju kaikinpuolin ja toivotaan Kanelle nyt vähän varovaisempaa hauskanpitoa kaukalon ulkopuolella.
Jos itse olisin tuossa tilanteessa niin oikeasti miettisin, että uskaltaako kehenkään naiseen enää luottaa kun ovat vaan miljoonien perässä ja jos aamulla heräisin jonkun naikkosen vierestä niin varmasti käy mielessä, että tuleekohan tästäkin syyte :/

En nyt siis tarkoita, että kaikki naiset on gold diggereitä, vaan puhun nimenomaan siitä, millaiset tuntemukset esim. itselläni tuollaisessa tilanteessa olisi.

Pahimmassa tapauksessa tuo nainen olisi hyvin saattanut pilata yhden urheilijan elämän. Mitä vahinkoa tapaus aiheutti naisille ja heidän tuleville tapauksilleen raiskausten suhteen niin toivon todella ettei mitään, mutta sekin pelko on, että tästä on heille haittaa.
 
Monta kertaa täälläkin todettu "syyllinen kunnes toisin todistetaan" tuntuu olevankin nyt "syyllinen vaikka toisin todistetaan".

Näin juuri. Jos minä kirjoitan pitäväni erittäin todennäköisenä sitä, että Kane on syytön, sehän loogisesti tarkoittaa sitä, että mielestäni Kane on syyllinen. Tai ainakin "siltä se tuntuu". Tunteet on ihana asia. Kyllä ne aina järjen voittaa.

, mutta heti monet sytyttivät ja muistuttivat, että jääkiekkoilijakin voi raiskata.

Minä olen edelleen sitä mieltä, että jääkiekkoilijakin voi raiskata. Niin voi jalkapalloilijakin. Ja pesäpalloilija. Ja rugbyn pelaaja. Minusta tämä ei ole mikään kauhean radikaali näkemys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös