bongasinpa Tapio Suominen joka käveli vastaan aamulla.

  • 12 618
  • 48

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jostain syystä moikkasi minua vaikka emme olleet koskaan ennen nähneet

Tästä tuli mieleen tilanne muutaman vuoden takaa. Olimme vaimoni kanssa saaneet juuri yhden lapsistamme, ja olin menossa synnyttäneiden osastolle vierailemaan rouvan ja parin päivän ikäisen luona. Tartuin osaston oven kahvaan, vedin siitä ja kirjaimellisesti törmäsin mieheen joka samaan aikaan oli tulossa ovesta ulos. Mies katsahti minuun ja tervehti. Tervehdin takaisin, vaistomaisesti. Hän jatkoi ulos, minä sisään. Mietin että mies näytti tutulta. Vähän ajan päästä tajusin, että siinä oli Seppo Räty.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kari Mäntyhän ON Tapio Suominen; se on sama jätkä ihan varmasti.

Olin juuri tätä tulossa kirjoittamaan.

Siis tässähän on kyseessä ns imagon pesu. kaveri mokasi Mäntynä ja otti uuden, ymmärtäväisen (näkemykseni mukaan, hieman tuntuu siltä että) imagon YLLÄTTÄEN nimellä Suominen ja kaboom kansa rakastaa, and every breath we drew was hallelujah, hallelujah, hallelujah.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Luoja armahtakoot. Monta Tapsaa...

Ennen oli Juha Jokinen, Datsun 100A, Pöytäviina, Kekkonen, Maukka Perusjätkä, Marja-Liisa Haemaelaeinen, Spede Show, Karjala Light Lager, Sabrina Salerno, KajaGooGoo, Vennamo, Suosikin Taskupokkarit, Timo Susi, J.R.Ewing, Siouxsie & The Banshees...
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Itsehän olen bongannut Nahka-Tapsan kertaalleen Veritas Stadionilla viime vuonna. Vaivaantuneen näköisenä huuteli kovaan ääneen lihapiirakka kädessä - Isä, isä..Odotas nyt!

Kieltämättä tuo nauratti tilanteena ja naurattaa vieläkin..Ai niin joo, korvis oli korvassa tottakai.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Tästä tuli mieleen tilanne muutaman vuoden takaa. Olimme vaimoni kanssa saaneet juuri yhden lapsistamme, ja olin menossa synnyttäneiden osastolle vierailemaan rouvan ja parin päivän ikäisen luona. Tartuin osaston oven kahvaan, vedin siitä ja kirjaimellisesti törmäsin mieheen joka samaan aikaan oli tulossa ovesta ulos. Mies katsahti minuun ja tervehti. Tervehdin takaisin, vaistomaisesti. Hän jatkoi ulos, minä sisään. Mietin että mies näytti tutulta. Vähän ajan päästä tajusin, että siinä oli Seppo Räty.
Mullekin sattui joskus vastaavanlainen tapaus. Kävelin parisen vuotta sitten Töölössä Mechelininkadulla vihellellen ja ajatuksissani, taisi olla joku kaunis kesäilta ja olo kepeä. Siinä sitten sattui tulemaan vastaan tutunnäköinen vanhahko rouvashenkilö jonkun nuoremman miehen seurassa. Yritin saada päähäni, että missä ihmeessä me ollaan nähty ja vähän hävettikin kun en sitä keksinyt vaikka rouva näytti niin tutulta, että arvelin hänen täytyvän olla joku melko läheinenkin ihminen. No, koska en muuta keksinyt, niin väänsin naamalleni hymyn ja tervehdin tekoiloisesti huikkaamalla moi! Siinä vaiheessa tajusin että kyseessähän on presidenttimme Tarja Halonen. No muumimammahan reagoi tilanteeseen vain sanomalla takaisin, että hei vaan, kiva ilma tjsp.

Olin aika hämmästynyt, että miten pystyin olla niin pihalla, vaikka satuin sillä hetkellä vieläpä olemaan syystä tai toisesta ihan selvinpäinkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tapio Suomisella oli ennen viikset. Mihinköhän ne jäi? Onneksi korvakoru on ja pysyy.
 

Niveaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Kiekkoreipas
Tapsa oli varusmiesaikanaan Ruotuväen toimittaja, kävi Riihimäellä tekemässä jutun Cadillac Manista. Habitukseltaan oli tuolloin ihan kuin nytkin, tosin silloin hän ei ymmärrettävästi käyttänyt korvakorua. Pieni mies.

Viime kesänä, Fall'sin terassilla Tapsa tilasi kaljan ja - uskokaa tai älkää - askin harmaata Belmontia. Ja tikkuaskinkin vielä. Siinä sitten pössötteli Tammerkosken kuohuja ihaillen. Pieni mies, edelleen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Tammikuussa 2003 lensin Uuteen-Seelantiin vuodeksi vaihto-oppilaaksi. Ensimmäinen lento oli Helsinki-Kööpenhamina, ja siinähän se Tapsa istua möllötti viereisellä penkkiparilla ja lirkutteli jollekin tytsylle. Nuorena poikana en ollut yhtä rohkea kuin jotkut aiemmat viestittäjät, tyydyin vain mulkoilemaan tuota outoa heppua enkä uskaltautunut morjestamaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Tartuin osaston oven kahvaan, vedin siitä ja kirjaimellisesti törmäsin mieheen joka samaan aikaan oli tulossa ovesta ulos. Mies katsahti minuun ja tervehti. Tervehdin takaisin, vaistomaisesti. Hän jatkoi ulos, minä sisään. Mietin että mies näytti tutulta. Vähän ajan päästä tajusin, että siinä oli Seppo Räty.

Taidat olla melkoinen sälli, ihan jokainen ei voikaan ylpeillä sillä, että on päässyt vieläpä ventovieraana itsensä Sepon tervehtimäksi. Seppohan ei perkele tervehdi jos ei oo pakko!

http://uk.youtube.com/watch?v=st-n9eLPsvM
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tästä tuli mieleen tilanne muutaman vuoden takaa. Olimme vaimoni kanssa saaneet juuri yhden lapsistamme, ja olin menossa synnyttäneiden osastolle vierailemaan rouvan ja parin päivän ikäisen luona. Tartuin osaston oven kahvaan, vedin siitä ja kirjaimellisesti törmäsin mieheen joka samaan aikaan oli tulossa ovesta ulos. Mies katsahti minuun ja tervehti. Tervehdin takaisin, vaistomaisesti. Hän jatkoi ulos, minä sisään. Mietin että mies näytti tutulta. Vähän ajan päästä tajusin, että siinä oli Seppo Räty.

Hoh, eipä tuo mitään. Jonotettiin kerran yökerhoon kun siinä lähistöllä joku jannu huusi kolikkopuhelimeen. Et ikinä arvaa kuka se jannu oli: Emilio Estevez.
 

Kaivanto

Jäsen
Tapio Suomisella oli ennen viikset. Mihinköhän ne jäi?

Nuoriso voi todeta kyseisen tärkeän historian tosiseikan tästä videosta noin ajassa 4:50. Muistaakseni Marko Terva-aho aikanaan tiedusteli Tapsalta "kalapuikosta" suorassa lähetyksessä, kun jossain studio-osuudessa oli vilahtanut arkaluontoista arkistomateriaalia.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itselläni Tapsa hyökkäsi kuviin kun työpaikallani hiljaisena hetkenä täyttelin Hymyn ristikkoa ja kuva-arvoituksessa oli mies kuulahietikolla. Kirjaimista muodostui 'Urheiluruudun henkilö' tjsp. Sitten vasta tajusin että katsos Tapsahan siinä. Toiseen kuvasta muodostuneeseen virkkeeseen tulikin sitten jo 'Tapio Suominen työtehtävissä'...
Lähes julkkis siis itsekin.
 

Hack

Jäsen
Itse tapasin Tapsan Tsekin MM-kisoissa, olisiko vuosi ollut 2003. Halliin tullessa Tapsa seisoi Suomen kisastudiossa jonne piti huutaa kovalla äänellä "Terve Tapsa!". Tapsa tiedosti tämän heiluttamalla kättä iloisesti.

ps. Vähän tämän jälkeen piti käydä Mertarannan luona kysymässä paljon peli päättyy (Suomi-USA). Vastaus oli jokseenkin yllättävä "Ei oo pelattu vielä pojat perkele". Tämä lausahdus ei tullut edes mitenkään ärähtävästi, joten oudon kuvan se jätti Mertsistä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Kuuluis ehkä eri ketjuun, mutta vieläkös Gary the Pine elää ja voi kohtalaisesti? Ruudussa ei ole näkynyt tai kuulunut aikoihin.
Eikös se ole YLE:n urheilupäällikkö tms. iso herra. Viimeiset muistikuvat herrasta ruudussa on futiksen MM-kisoissa, kun äijä oli Italian pelin erätauolla puhumassa koko tauon englantilaisesta jalkapallosta. Englanti ompi Suomi jne.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Tapio Suominen bongattu juuri äsken ykkösellä. Mainosti jotain uutta tv-ohjelmaa. Kuudes aisti tai jotain. Oli korvis. Ja kalju. Lyhyydestä en tiedä.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Tapsa oli varusmiesaikanaan Ruotuväen toimittaja, kävi Riihimäellä tekemässä jutun Cadillac Manista. Habitukseltaan oli tuolloin ihan kuin nytkin, tosin silloin hän ei ymmärrettävästi käyttänyt korvakorua. Pieni mies.

Viime kesänä, Fall'sin terassilla Tapsa tilasi kaljan ja - uskokaa tai älkää - askin harmaata Belmontia. Ja tikkuaskinkin vielä. Siinä sitten pössötteli Tammerkosken kuohuja ihaillen. Pieni mies, edelleen.

Mistäs luulette, että se tietty karheus on ääneen tullut? ;) Tosin niinsanotun Ylen tamperelaisen koulukunnan edustajista Tapsa lienee elämäntavoiltaan lievemmästä päästä, jos vertaa vaikkapa Antsu Karapaloon ja Vode Liukkoseen, molemmat edesmenneitä. Ainakin Vode oli loppuun asti tupakkimies, enkä usko Karapalonkaan ääntään ihan pelkillä puheopin opinnoilla (olikohan sellaisia edes 1960-luvulla?) kehittäneen...

Kyllähän tuo Tapsa - Helsingin reissuillaan varsinkin - viihtyy baareissa, ja joskushan tuo oli myös kutsuttuna Tampereen yliopiston toimittajaopiskelijoiden karkeloihinkin. Vankat huhut kertovat (pikkujoulut ajoittuvat vuosituhannen taitteeseen), että kovassa vauhdissa Tapsa oli ollut ja kovasti tehnyt tuttavuutta myös ainetta opiskelevien tyttösten kanssa. Ei siinä, kovastihan tuo teeveelähetyksissäkin flirttailee, olikin muikeaa nähdä Virpi Kuitusen pistävän Tapsalle jauhot suuhun Vuoden urheilija-gaalassa...

Mut mut, ammattimies - kaikesta huolimatta ja ehkä juuri siksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös