Bob Francis IFK:n valmentajaksi

  • 251 336
  • 1 004
Tila
Viestiketju on suljettu.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiltord kirjoitti:
Mutta miten selität sen, että IFK:n maalivahti joutuu jokaisessa ottelussa torjumaan aivan järjettömästi vetoja, paljon enemmän kuin vastustaja? Osittain tuo selittyy jäähymäärällä, mutta miksi jäähymäärä on niin suuri? Kakkosia otetaan liigan eniten. Kertonee minun mielestäni kurittomuudesta ja pelisysteemin surkeudesta, että jäähyjä joudutaan ottamaan. Pelin avaaminen on paskaa...

Itse näen asian niin, että koko joukkueen viisikkopuolustus on ollut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta todella surkeeta. Tämä taas on johtanut vastustajan hurjiin vetomääriin. Puolustus on ollut yllättävän paperia myös puolustajien osalta. Saarisen poissaolo on näkynyt paljon selvemmin kuin koskaan olisin uskonut. Murphyn poissaolo, Schnabelin pelikiellot, Jeren kovat peliminuutit, Seppäsen valitettavat epäonnistumiset alkukaudesta, Niskasen epävarmuus, Korhosen kokemattomuus... Tuossahan niitä syitä alkaa ollakin. oikeastaan Laakso ja Turunen, peliaikaan nähden myös Korhonen, ovat ainoat pakit, joille voidaan antaa puhtaat paperit. Tokihan kaikille sattuu yksittäisiä (tai jopa useampiakin) mokia, mutta yleisesti ottaen #2 ja #14 ovat hoitaneet leiviskänsä kiitettävästi.

Mä en osaa jäähyjäkään laittaa valmennuksen piikkiin. Suurin osa jäähyistä on ollut niin idioottimaisia ja täysin turhia, että herää kysymys, onko suuri osa tullut siksi, että niitä on yritetty välttää. Uskon, että valmennus on painottanut jäähyjen välttämisen merkitystä ja tämä on sitten heittänyt kundien päässä häränpyllyä ja seurauksena on ollut lisää jäähyjä. Ja kun pelipaikoista ei ole todellista kilpailua, ei valmentajilla ole opetuksen antamisen vuoksi varaa heittää juuri ketään hodareita popsimaan ilman, että oma peli menee entistä enemmän sekaisin. Tähän on osaltaan vaikuttanut tietysti myös loukkaantumiset, mutta myös joukkueen kapeus. Varsinkin rungon osalta.

Eli joukkue on ikäänkuin eräänlaisessa oravanpyörässä. Epäonnistumiset seuraavat toisiaan ja usko omaan tekemiseen heikkenee samalla, kun sairastupa tyhjenee. Tässä tilanteessa joukkue kaipaa jotain herätystä. Mä uskon, että joukkue hyötyisi eniten siitä, että "C" annetaan Murraylle. Hänellä on varmasti lämpimät välit niin valmennukseen kuin pelaajistoonkin. Kaikella kunnioituksella Kibeä kohtaan, mutta mun olisi joukkueen pelaajana vaikea ottaa täysin tosissani herran tsemppipuheita esim. siitä, ettei koskaan saa luovuttaa. Kun jokainen vähänkin HIFK:ta seurannut tietää, ettei Mr Kuhta ole ihan malliesimerkki tällaisesta ikitaistelijasta. Muutos tekisi Kibellekin gutaa.


Mikäli pelaajien luottamus koutseja kohtaan on mennyt ja pyyhe on heitetty kehään, olisi suotavaa, että tästä ilmoitettaisiin julkisesti esim. seuran nettisivuilla. Muussa tapauksessa odotan, että joukkue taistelee selkä suorana viimeiseen sekuntiin asti jokaisessa pelissä. Homman nimi on nyt se, että siellä on (ainakin toistaiseksi) penkin takana F-C-kaksikko, joka saa vasta nyt jalkeille parhaan mahdollisen joukkueen. Jos ei nappaa, olkoon nappaamatta, mutta duunit hoidetaan. Suurimmalla osallahan taitaa olla niinkin iloinen tilanne, että sopimukset ovat katkolla ensi keväänä. Että voi sitten vaikka antaa näyttöjä muille ja odotella suurempaa roolia muualta. Mutta niin kauan, kun HIFK maksaa palkan, yhdelläkään pelaajalla ei ole varaa perseillä sen takia, ettei huvita. Jos ei huvita pelata koutseille, pelatkoon sitten vaikka veskareille tai toisilleen. Fanithan ei taida riittävä porkkana olla, vaikka sievoisilla summilla toisten työtä tukevatkin.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:sta löytyy myös turhan vähän pelaajia, jotka olisivat ns. menossa johonkin. Joilla olisi suurempi tulevaisuus edessään, ehkä piankin. Muutamia näitä on, esim. Lennu, ja he ovatkin parhaiten itseään likoon laittaneet. Useampi avainukko, joista edelläkin puhuttiin, on käynyt ulkomailla pyörähtämässä ja palannut IFK:hon "puurtamaan". Ei paras tilanne, jos koutsi ei ole kova motivoimaan ja vaatimaan. Toki voi leperrellä siitä, kuinka ammattimiehen tulisi joka tapauksessa antaa kaikkensa jne, mutta ei se taida niin yksinkertaista olla.

Eilinen(kin) peli pisti todella miettimään Viiksen ja Coolenin kykyä valmentaa tätä joukkuetta tässä ja nyt. Siinä ei paljon vuosien takaiset palkinnot paina. Myös valmentajamme kuuluu ryhmään, jolla todennäköisesti on parhaat päivät takanaan ja intohimo näyttää puuttuvan.

Ihan lopullisesti en vielä dumaa, mutta kyllä se lähellä on. Jotenkin hiton vaikea nähdä juuri nyt homman olennaisesti paranevan. Tottakai olen enemmän kuin mielelläni väärässä.

Ps. sääli, että taitavat sillat ovat ilmeisesti palaneet Summaseen(kin). Sitä äijää jengi kaipaisi, johan alkaisi tapahtumaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johnny99 kirjoitti:
Ps. sääli, että taitavat sillat ovat ilmeisesti palaneet Summaseen(kin). Sitä äijää jengi kaipaisi, johan alkaisi tapahtumaan.

En usko, että Raimo Summasen vittuilut ja raivoamiset auttaisivat joukkuetta tällä hetkellä yhtään. Päinvastoin. Summasen aikaan ei onneksi ole paluuta.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BoredOldLady kirjoitti:
En usko, että Raimo Summasen vittuilut ja raivoamiset auttaisivat joukkuetta tällä hetkellä yhtään. Päinvastoin. Summasen aikaan ei onneksi ole paluuta.
Itse en taas usko, että Summasen touhu pääosiltaan on pelkkää vittuilua ja raivoamista. Vaikea sanoa tosin, kun en ole ollut kärpäsenä katossa. Se, mikä minuun Summasessa vetoaa, on silminnähtävä palo homma kohtaan. Ja se varmasti auttaisi joukkuetta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Olen jo paljon aiemmin tuonut esille tämän eli en usko HIFK:n menevän näillä valmentajilla kauden loppuun, toinen ainakin vaihtuu. Tietoahan ei ole, mutta arvaus perustuu siihen, ettei joukkuetta voida vaihtaa ja jotain on tehtävä. Kuten moni onkin jo todennut, niin olemme olleet lähes kaikissa otteluissa pelillisesti ottavana osapuolena, eikä tuo joukkue ole niin huono, vaikka siihen pari sentteriä lisää mahtuisikin.

Karalahden ja Kuhdan piikkiin on turha laittaa heikkoja peliesityksiä, Jere pelaa 30-35 minuuttia per ottelu ja taso ei voi olla sama kuin inhimmisellä peliajalla. Kuhta joutuu kantamaan kapteenin nauhaa, on pelannut osan otteluista sentterinä ja vaikka sitä Guollaa kehuttekin, niin mies on ollut viimeisen loukkaantumisen jälkeen heikko. Toki Jere ja Kibe voisivat pelata paremminkin.

Kaksi/ kolme uutta pelaajaa, 1-2 lähtisi myös poispäin ja Francisin vaihto johonkin toiseen, siinä reseptini. Olen myös samaa mieltä, että todennäköisesti läheskään kaikki pelaajat tuskin edes ymmärtävät päävalmentajamme puhetta (kuin kuuma peruna suussa), mikä saattaa osin heikentää valmennuksen tehoa. Coolen on kiva kaveri, mutta vain kakkosvalmentaja ja Sakke on sitten oma lukunsa. Jatkamalla tätä menoa kaudesta tulee pannukakku, ellei se jo ole sitä ja keväällä, kun yleisömäärien pitäisi kasvaa, niin meillä ne vain laskevat.
 

Stigu

Jäsen
Johnny99 kirjoitti:
Itse en taas usko, että Summasen touhu pääosiltaan on pelkkää vittuilua ja raivoamista. Vaikea sanoa tosin, kun en ole ollut kärpäsenä katossa. Se, mikä minuun Summasessa vetoaa, on silminnähtävä palo homma kohtaan. Ja se varmasti auttaisi joukkuetta.
Juuri näin. Summanen on valitettavasti melkein ainoita valmentajia, jotka edes teoriassa sopisivat IFK:n valmentajaksi. Mutta uskon, että jos edes Coolen vaihdettaisiin vaikkapa Vepu Surenkiniin, tulisi kentälle aivan varmasti vipinää. Nyt ongelmana taitaa olla, että meillä on 2 ihan pätevää, mutta vähän liian kiva-kiva-teoreetikko-ulkkaria valmentamassa joukkuetta, joka tarvitsee hieman enemmän keppi ja porkkana-tyylistä käskytystä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti hyvinkin paljon joukkueen sisällä kulminoituu herraan nimeltä Doug Shedden. Touk oli hyvin pidetty ja pelaajat kaipaavat miestä edelleenkin syvästi. Penan penailujen takia pelaajat joutuvat nyt katsomaan, miten Touk luotsaa pahinta vihollista ja vieläpä ihan naapurissa.

Eli vika ei niinkään ole Bob Francisissa ja hänen valmentajantaidoissaan, vaan siinä, että hän ei ole Doug Shedden. On siis aivan sama, vaikka vaihtoaitiossa seisoisi itse Paavi, kun HIFK:n pelaajille kelpaa vain Shedden.

Inhimmillistä, mutta kuitenkin niin... lapsellista? Vähän kuin uudessa suhteessa uuden tyttöystävän tekemisiä vertaisi koko ajan ex:n tekemisiin. Vähän aikaa se on hyväksyttävää, mutta pidemmän päälle käy rasittavaksi ja saattaa olla uhka tulevaisuudelle. Loppupeleissä kärsii itse eniten, ei se ex, eikä tuleva- ex. Eiköhän kuulkaa poijjaat ole aika vaihtaa yöpöydälle Bobin kuva ja siirtää Doug vaikka tikkatauluksi. Sinänsä hienoa, että pelaajat valmentajaansa kiintyvät, mutta kun yhdestä miehestä ei ihan kaikille riitä. Bobin vertaaminen Dougiin ei taida pidemmän päälle viedä joukkuetta kovinkaan pitkälle. Sillä sahataan vain omaa oksaa, eikä voittajia ole kuin yksi, Touk Settenin Jokerit.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
BoredOldLady kirjoitti:
Ilmeisesti hyvinkin paljon joukkueen sisällä kulminoituu herraan nimeltä Doug Shedden. Touk oli hyvin pidetty ja pelaajat kaipaavat miestä edelleenkin syvästi. Penan penailujen takia pelaajat joutuvat nyt katsomaan, miten Touk luotsaa pahinta vihollista ja vieläpä ihan naapurissa.

Eli vika ei niinkään ole Bob Francisissa ja hänen valmentajantaidoissaan, vaan siinä, että hän ei ole Doug Shedden. On siis aivan sama, vaikka vaihtoaitiossa seisoisi itse Paavi, kun HIFK:n pelaajille kelpaa vain Shedden.

Inhimmillistä, mutta kuitenkin niin... lapsellista? Vähän kuin uudessa suhteessa uuden tyttöystävän tekemisiä vertaisi koko ajan ex:n tekemisiin. Vähän aikaa se on hyväksyttävää, mutta pidemmän päälle käy rasittavaksi ja saattaa olla uhka tulevaisuudelle. Loppupeleissä kärsii itse eniten, ei se ex, eikä tuleva- ex. Eiköhän kuulkaa poijjaat ole aika vaihtaa yöpöydälle Bobin kuva ja siirtää Doug vaikka tikkatauluksi. Sinänsä hienoa, että pelaajat valmentajaansa kiintyvät, mutta kun yhdestä miehestä ei ihan kaikille riitä. Bobin vertaaminen Dougiin ei taida pidemmän päälle viedä joukkuetta kovinkaan pitkälle. Sillä sahataan vain omaa oksaa, eikä voittajia ole kuin yksi, Touk Settenin Jokerit.

Tämä on kyllä aikaa kaukaa haettu.
Hifkin kokoopano on suurimmaksi osaksi vaihtunut viime kaudesta.
Ei siellä ole kuin ihan muutama pelaaja jäljellä.
Petrell on vain parantanut viime kaudelta ja samoin Laakso.
Lundell ei ole pelannut yhtään huonommin kuin kaudella 05/06.
Ja tuskin Jerekään Sheddeniä niin hirveästi ikävöi kun teki vielä hänelle oharit kauden päätteeksi.
Eli joku muu syy täytyy löytyä kuin Sheddenin ikävöinti.
 

botto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En usko että kyseessä on todellakaan Sheddenin kaipaaminen. Enemmänkin voisi tilanne olla se että avoimen ja äänekkään Sheddenin tilalle on tullut sulkeutunut ja hiljainen Francis. Shedden taisteli jokaisesta pisteestä kovalla äänellä joka pelissä. Francis enemmänkin seurailee peliä ja antaa sitten palautetta pelin jälkeen. Ongelman suurin syy taitaa näillä näkymin olla tuo muutos Sheddenistä Francisiin. Toinen iso ongelma onkin sitten juuri se etteivät joukkueen liiderit oikeen pidä nykyisestä valmentajasta. Itse en usko tilanteen paranevan juurikaan yhtään sillä ei ne liiderit rupea yhtäkkiä valmentajasta taas pitämään. Suossa ollaan ja kohta niskaa myöten.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Ja tuskin Jerekään Sheddeniä niin hirveästi ikävöi kun teki vielä hänelle oharit kauden päätteeksi.

Kukapa olisi uskonut... itse en ainakaan. Sen verran luotettavasta lähteestä kuulin, että ei ole syytä epäillä todenperäisyyttä.

Selittäisi kyllä aika paljon...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
botto kirjoitti:
Toinen iso ongelma onkin sitten juuri se etteivät joukkueen liiderit oikeen pidä nykyisestä valmentajasta. Itse en usko tilanteen paranevan juurikaan yhtään sillä ei ne liiderit rupea yhtäkkiä valmentajasta taas pitämään.

No, tässähän voidaan sitten alkaa punnita pelaajien kypsyyttä ja ammattitaitoa laittaa joukkueen etu oman tykkäämisen edelle. Tottakai henkilökemiat vaikuttavat paljon, mutta lätkässäkin lopputulokseen vaikuttaa eniten pelaajien omat esitykset kentällä. On monella muullakin ei niin mukava pomo, mutta hommat on hoidettava. Lätkässä tämäkin vielä korostuu, koska jengissä on muitakin pelaajia, joiden suorituksiin oma peli vaikuttaa. Tätä voidaan kutsua myös asenteeksi. Ei sitä tarvitse koutseista pitää, mutta toimeen on opittava tulemaan.

Ja mitä tulee siihen, että joukkueessa ei montaa pelaajaa viime kaudesta ole jäljellä, niin onhan noita nyt kuitenkin nopeasti laskettuna viitisentoista + junnuveskarit. Eli ihan kohtuullinen määrä on Sheddeninkin alaisuudessa pelannut. Tiedä sitten, moniko Dougin perään vielä oikeasti haikailee.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ammattilaisia ovat pelaajat, ja vaikka aiempi olisi ollut mukava valkku ja nykyinen vakava m... niin ei se saa pelaamiseen vaikuttaa.

Ongelma oli nähtävissä jo elokuussa, kun pelaajat eivät aluksi päässeet yhtään samalle aallonpituudelle Francisin kanssa. Pikku hiljaa osa porukasta on päässyt juoneen mukaan, mutta edelleenkin paletti on kasassa vain ajoittain ja silloin kun se pettää niin kaverit pyörii kentällä kuin päättömät kanat. Ja silloin ropisee omassa päässä.

Tässä kohdin Bob hakkaa nyt päätä seinään. Sen sijaan että yrittää jääräpäisesti ajaa sisään omaa juttuaan, pitäisi ehkä hiukan yksinkertaistaa asioita hetkeksi. Sen jälkeen sitten kun peli tasaantuisi ja lutviutuisi uomiinsa voisi taas laittaa lisää omia mausteita mukaan.

IFKoon pelaaminen on ollut varsinaista vuoristorataa koko alkukauden, yleensä pelin sisälläkin. Esim. narreja vastaan viimeksi Nordiksella kaksi erää mentiin hienosti, mutta kolmas huonosti ja takkiin tuli. Ennen taukoa paskallakin pelillä Tappara pidettiin kurissa, mutta sitten taas tauon jälkeen perseiltiin Ilmalassa.

Kausi on toistaiseksi mennyt aikalailla kuten odottelinkin, mutta nyt pitäisi sitten alkaa kiristää ja voittaa niitä pelejä. Alapuolella olevat joukkueet on voitettava ja pikkuhiljaa on otettava voittoja myös yläpuolella olevista. Säälipleijareiden ajaksi on lomamatka varattuna, prkl.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ongelma ei ole valmentajakaksikossa. Oli Sheddenilläkin viime kauden alussa ongelmansa. Ongelma on edelleenkin liian suuri vaihtuvuus, jätkät saavat aina ennen kautta opetella uuden pelitavan ja valmentajan, lisäksi pelaajisto vaihtelee paljon.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Snaipperi #16 kirjoitti:
- - -
Ongelma on edelleenkin liian suuri vaihtuvuus, jätkät saavat aina ennen kautta opetella uuden pelitavan ja valmentajan, lisäksi pelaajisto vaihtelee paljon.

Sama ongelmahan on joka SM-liigajoukkueella ja joka vuosi.

Toivoisin voivani olla samaa mieltä, että ongelma ei ole valmentajissa. Tai ehkä ei valmentajissa, vaan taktiikassa, peluuttamisessa ja ehkä myös viihtymisessä?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Tässä kohdin Bob hakkaa nyt päätä seinään. Sen sijaan että yrittää jääräpäisesti ajaa sisään omaa juttuaan, pitäisi ehkä hiukan yksinkertaistaa asioita hetkeksi. Sen jälkeen sitten kun peli tasaantuisi ja lutviutuisi uomiinsa voisi taas laittaa lisää omia mausteita mukaan.
Tätä kohtaa pakko kommentoida. Mikä se on se Franciksen juttu? Minä enkä usko kovinkaan muun löytäneen minkäänlaista juonta joukkueen pelistä. Puhutaan pelisysteemeistä, mutta mun mielestä Hifkillä ei ole mitään pelisysteemiä muuta kuin kiekon roiskiminen. Maalit tulevat lähes poikkeuksetta yksilösuorituksilla (onneksi on niitä hyviä yksilöitä), ei syöttöpelin, kuvioiden ym. pelinrakentelun seurauksena.

Sheddenin pelisysteemiä on moitittu vanhaksi alasarjojen tavaksi pelata, mutta Sheddenillä sentään on se systeemi. Pelisysteemi on se mihin joukkue voi nojata huononakin hetkenä ja kun on loukkaantuneita.

Maalivahtien torjuntamäärät ovat seurausta jatkuvasta jäähyilystä josta taas näkee sen ettei homma ole valmenatajan hallussa. Francis puhuu liiasta jäähyilystä, mutta ei pysty tekemään asialle mitään.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän se nyt alkaa näkyyn että joukkueen rakennus on täysin epäonnistunut ja valmentaja on täysin pihalla tilanteesta.

Hifkin 3 ja 4 kenttä on täysin onnettomia.Heillä ei ole minkäänlaista roolia kehitetty tai sitten heistä ei vain ole liigatasolle.
Ykköskenttä on kuin varjo viimevuotisesta.Kakkonen on hieman parempi kuin viimevuotinen mutta niin se vain taitaa olla että Francis taitaa olla hieman väärässä liigassa tällä hetkellä.
Joku farmimies olisi voinut olla parempi vaihtoehto valmentamaan farmitason joukkuetta.
Francis on tottunut ammattipelaajiin mutta Hifkissä on heitä niin kovin vähän.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Koskahan Francis antaa periksi ja rikkoo tuon ykkösen? Jos homma ei toimi niin ei toimi. Kai se pitäisi jo tajuta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Metukka kirjoitti:
- - -
Mikä se on se Franciksen juttu? Minä enkä usko kovinkaan muun löytäneen minkäänlaista juonta joukkueen pelistä. Puhutaan pelisysteemeistä, mutta mun mielestä Hifkillä ei ole mitään pelisysteemiä muuta kuin kiekon roiskiminen.
- - -

Seurasin alkukaudella jonkin verran IFKoon treenejä ja voin vakuuttaa, että Bobilla on kyllä omat kuviot, mutta ne ovat niin monimutkaiset ettei niitä heti äkkiä oivalla ja toisekseen ovat kovin vaativia toteuttaa. Muutaman kymmenen vuotta lätkää seuranneena olin ja olen edelleen myös niistä aika pihalla ja niin tuntuu olevan myös joukkue.

Homman huonoin puoli on siinä, että kun se ei toimi, niin silloin juostaan täysin holtittomasti ympäri kenttää ja siitä on osoituksena useammassa ottelussa IFKoolla muutaman minuutin "musta hetki". Kun se sitten toimii, se on ihan ok mutta yleensä varsinkin vieraspeleissä ongelmana on se ettei se toimi. Tässä sen ns. pelisysteemin selittäminen vaatisi Sihvosen kyvyt, joten odotellaan että Petteri selittää sen omalla palstallaan.
 

Stigu

Jäsen
fiftyeight kirjoitti:
Seurasin alkukaudella jonkin verran IFKoon treenejä ja voin vakuuttaa, että Bobilla on kyllä omat kuviot, mutta ne ovat niin monimutkaiset ettei niitä heti äkkiä oivalla ja toisekseen ovat kovin vaativia toteuttaa. Muutaman kymmenen vuotta lätkää seuranneena olin ja olen edelleen myös niistä aika pihalla ja niin tuntuu olevan myös joukkue.
Kuulostaa erittäin pahalta- ei siis sinun 58, vaan joukkueen kannalta. Jääkiekko ON yksinkertainen peli ja sellaisena se pitää pitää. Johan se nähtiin viime vuonna: yksinkertaiset kuviot, keppiä ja porkkanaa, kehuja ja risuja pelaajille silloin kun tarve vaatii, pelipaikkojen kilpailuttamista, positiivisen hengen luomista joukkueeseen. Niillä päästiin jo viime vuonna melko pitkälle, ja ennenkaikkea peli oli viihdyttävää.

Omasta puolestani Bobille ja Coolenille voisi lykätä vuoden viiksivahat ja lentoliput kouraan, ja ryhtyä rakentamaan ensi kauden kuvioita jonkun hieman IFK-henkisemmän valmentajakaksikon kanssa. Ja tosta Franciksen ammattimaisuudesta- ammattivalmentaja saa kulloisestakin joukkueesta parhaat tehot irti, oli joukkue kuinka huono tahansa. Tämän vuoden joukkue ei todellakaan ole niin huono, kuin nykysuoritukset. Ja sitähän mä tässä Surenkin...
 

hanttap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urpolan Kiekko, HIFK, MP
Ei taida Sihvonenkaan ymmärtää

Nuo Bobbyn kuviot on tilattavissa flexxcoach-valmennusyrityksestä, minkä kantavia voimia Bobby on ollut. Kuviot on varmaan tarkoitettu osaavammille pelaajille. Viime kauden valmennusmetodit sopivat tehojen kaivamiseen perustason joukkueesta. Kukahan asiaa voisi valmentajalle nyt selittää, ettei ne TAJUA. Jo uuden avauksen opettelu vaatiin satoja toistoja. Pelit saattavat parantua harjoittelun myötä, jos Jyväskylästä porukka sitten uskaltaa tänne katuvaloalueelle palata.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Bob ja Tom, painukaa nyt kotiinne sinne suuren meren taa ja ottakaa se ihmeellinen pelikirjanne mukaanne! Goodbye, ei tule ikävä!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Byt kun Bob ei enää voinut mennä loukkaantumisten taakse piiloon vedettiin JYP-pelissä esiin tuomarilinjakortti. Omassa tekemisessäkö ei ole puutteita?

Näin ennakkoon ajateltun tiistaina tulee sarjan kovakuntoisimmalta joukkueelta, eli Kärpiltä dunkkuun niin, että soi ja kovaa. IFK:lla on kyllä ollut sellainen tapa, että voitto otetaan silloin, kun sitä vähiten odottaa, mutta sekä asenteessa, että pelillisissä asioissa pitäisi tapahtua ihmeitä, että toisin kävisi. Jonkunlaista tasonmittausta siitä missä mennään on ainakin nähtävissä. Suunta sarjataulukossa alkaa olemaan jyrkän laskeva. Jotain muutoksia on kohta pakko ruveta tekemään.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apassi kirjoitti:
Jotain muutoksia on kohta pakko ruveta tekemään.
Kyllähän tässä on muutosta tapahtunu tasasen tappavasti. Pelihän on menny askel askeleelta paskempaan suuntaan. Myös sarjataulukossa alaspäin syöksy on hyvässä vauhdissa. IFK:n ohi tullaan oikeelta ja vasemmalta, mut onneksi pelin tarvii kulkea vasta keväällä. Meinaavat pelata vissiin jengin sisäisestä pöytälätkämestaruudesta kun muut jengit taistelee hieman isommista asioista. Tilanne on kyllä todella karmaiseva. Uusia pelaajia tänne on aivan turha raahata, ei nekään ton valmennuskaksikon aivoituksista mitään ymmärrä. Jos NHL:n parhaaksi valmentajaksi valittu äijä ei tässä ajassa jo näe,että tähän materiaaliin on aivan turha yrittää istuttaa mitään elämää suurempaa pelitapaa, taitaa suon syvyys muutua vielä paljon pahemmaksi. Pena toimii tällä hetkellä aivan oikein kun ei lähde uusia jannuja tänne roudaamaan, ennen kuin tohon kouhottamiseen jäällä saadaan jotain järkeä. Bob on osottautumassa kyllä tän kauden floppien flopiksi. Penalle vielä sen verran, että kun palkkaat seuraavan päävalmentajan, niin kato että se pystyy saatana edes kävelemään auttamatta saatikka olemaan jäällä treeneissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös