Bluesin nykyjohto – hävetkää!

  • 67 326
  • 341

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tuossa kuitenkin vielä linkki blogikirjoitukseeni, jossa nyt käsittelen asioita oman tietämykseni perusteella:

Blues Fan Club ry
Todella hyvä ja fiksu kirjoitus! Etenkin konkurssin "ihanuudesta" unelmoivien kannattaisi lukaista tuo läpi.

Muutenkin ihailtavaa työtä Fan Clubilta ja kaikilta jotka ovat osallistuneet Bluesin puolesta-kampanjointiin tilanteessa joka on käymässä yhä toivottamammaksi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tosin jos tohon segementiin halutaan panostaa ja sen osuutta katsojakunassa kasvattaa niin se sitten vaatii SUNNUNTAIPELEJÄ. Koska silloin noilla lapsiperheillä on rauhassa AIKAA hallille menoon ja eikä lasten nukkumamenoajoista tarvii stressata.

Näin kahden lapsen isänä sanoisin kyllä että se vaatii lauantaipelejä. Kyllä sunnuntaina tarvii jo stressata nukkumaanmenoajoista koska maanantaina aikuiset menevät töihin ja lapset kouluun/päiväkotiin. Toki sunnuntai on sikäli lauantaita lapsiystävällisempi pelipäivä että silloin on vähemmän känniörveltäjiä liikkeellä mutta noin muuten lauantai klo 16 on oikein Bueno ajankohta tulla lasten kanssa matsiin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin kahden lapsen isänä sanoisin kyllä että se vaatii lauantaipelejä. Kyllä sunnuntaina tarvii jo stressata nukkumaanmenoajoista koska maanantaina aikuiset menevät töihin ja lapset kouluun/päiväkotiin.
Jyväskylässä taisi olla kauden ennätys-yleisö sunnuntai pelissä joka alkoi muistaakseni klo 15. Sai paljon kehuja ko. tapahtuma.

Ketjun aiheeseen sen verran että KSML:n blogissa Tuomas Heikkilä kirjoittaa Bluesista:

Oliko se siinä, Espoon Blues? - Pressiboksi - Keskisuomalainen

Aika karut on tappioluvut kumulatiivisesti. Ei tuollaista kestä ellei ole Salonojan kaltainen pohjaton lompakko. Ikävä tilanne ja olen aiemmin todennut samaa mitä Heikkilä tuossa. Espoolainen junnutuotanto ansaitsee Liiga-seuran. Toivottavasti valo tunnelin päästä näkyy eikä se ole vastaan tuleva juna...
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Onko siis kaikki eläkemaksutkin maksettu?
Ei se eläkevakuutusyhtiö turhaan laita sitä konkurssihakemusta likkeelle jos maksut on hoidettu...
Tässähän on kokoajan puhuttu marraskuun palkoista. Ei verottaja eikä eläkevakuutusyhtiökään ole niin nopea käänteissään, että marraskuun lopussa hakee konkurssiin marraskuun maksuista.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ainakin eräs Bluesia lähellä oleva toimittaja illan aikana twiittaili että Rautio on ainoa joka vielä haraa Salonojan pääomistajuutta vastaan.

Mikäs tämä Twiitti muuten oli? Mennyt itseltäni aivan ohi.

Raution eilinen haastattelu oli MTV:n sivuille kirjoitettu mielestäni aivan eri sävyyn, kun miltä se Urheilu-uutisissa kuulosti. Mm. netissä oli, että Rautio vakuuttaa, että ei mene konkurssiin, niin itse haastattelussa kyllä aika kaarrellen saatiin vastaus siihen kysymykseen ja Rautio puhui "tiedoista joita minulla on". Kellähän muulla niitä tietoja sitten on, kun pääomistajilla?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Heh, alkoi ihan naurattaa kun luin tämän sinun vastauksen. Jos kertaisit vielä tuon minun kirjoituksen, mitä lainasit. Puhuinko kaikkien kannattajien suulla? Kaikkien nykyisten fanien katoaminen olisi pienin ongelma? Oikeasti, mitä vittua sä oikein horiset?
"Jos seuran nimi ja/tai logo vaihtuu tämän käynnissä olevan prosessin myötä, saatte heittää hyvästit loistavalle kannattajatoiminnalle, sillä tuon mukana mennee iso osa tätä touhua ylläpitävistä ihmisistä, ellei jopa kaikki." Siinä suora lainaus tekstistäsi eilisillalta. Puhuit ainakin koko kannatustoiminnan suulla, jos et kaikkien kannattajien. Katoaako kaikki kannattajat, jos sieltä muutama tai vaikka kaikki johtohenkilöt katoavat? Aika löyhässä on kannatus Espoolaista kiekkokulttuuria kohtaan, jos näin käy.

Tämä loppu teksistäsi on myös sellainen provo, että oksat pois. Ai ei ole identiteettiä, jota menettää ja pelkkää muovia koko seura. En tiedä mitä jengiä sä kannatat, mutta onnea vaan sinulle ja kannattamallesi joukkueelle.
Ei ole mikään provo, mutta ota sellaisena kuin haluat... Kovin muovinen luomus on tällä hetkellä ja tämän hetkinen identiteetti on asia, jonka minä ainakin kannattajana haluaisin ensimmäisenä unohtaa. Tällä hetkellä se identiteetti tuntuu olevan hukata mahdollisimman paljon rahaa.

Toivottavasti heillä on paljon sinunlaisia kannattajia, jotka ymmärtävät asioiden todellisen laidan. Ainoa millä on merkitystä on se, että seuran toiminta on taloudellisesti kannattavalla pohjalla... Siihen ei siis kuulu kannattajien kunnioittaminen? Jos miltä tahansa seuralta poistetaan kaikki sen tämänhetkiset kannattajat, luodaan tilalle uusi seura tyhjästä, sille sinun mielestä löytyy automaattisesti kannattajapohja, kunhan talous on kunnossa? Ei saatana, mikset sinä olet jonkun jengin toimarina tai omistajana? Tai ehkä oletkin, mistäs minä tiedän...
Vankka taloudellinen on pohja on tärkein edellytys toiminnan pyörittämiseen. Kannattajat eivät toimintaa pyöritä, sen kai olet nähnyt itsekin. Teillä on hyvää toimintaa ja siitä kaikki kunnia teille aktiiveille ja muillekin kannattajille Espoossa. Se ei vaan luo sitä pohjaa, jolla tuota palettia pyöritetään.

Edelleen olet kovin varma, että kaikki kannattajat poistetaan tai poistuu, miten sen halua ymmärtää. Ennemmin uskon kannattajapohjan laajenevan ja virkistyvän, kun organisaation saa sellaiselle pohjalle, että toiminnalla on tulevaisuutta ja vankka pohja. Tällä menolla kaatuu niin seura kuin kannattajatkin.

En ole minkään seuran toimari, yhdestä omistan häviävän pienen siivun. Toimarin toimintaan olen enemmän kuin tyytyväinen. Taloudellisesti menee hyvin ja urheilullistakin menestystä riittää. Fanitoiminta on tosin aivan kuralla ja pelipaidat aivan saatanan rumat, mutta eipä jaksa isommin haitata, koska oleellisimmat asiat ovat kunnossa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Näin kahden lapsen isänä sanoisin kyllä että se vaatii lauantaipelejä. Kyllä sunnuntaina tarvii jo stressata nukkumaanmenoajoista koska maanantaina aikuiset menevät töihin ja lapset kouluun/päiväkotiin. Toki sunnuntai on sikäli lauantaita lapsiystävällisempi pelipäivä että silloin on vähemmän känniörveltäjiä liikkeellä mutta noin muuten lauantai klo 16 on oikein Bueno ajankohta tulla lasten kanssa matsiin.
Lauantaipelien ongelma tuntuu olevan siinä, että seurat eivät niitä niinkään halua. Bisneskumppaneita on mukavampi kuskailla hallille arkena. Rahoittavat kuitenkin touhua niin isolla siivulla, että niitä on pakko kuunnella, jos toimintaa aikoo pyörittää. Sama koskee toki sunnuntaita.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
"

Ei ole mikään provo, mutta ota sellaisena kuin haluat... Kovin muovinen luomus on tällä hetkellä ja tämän hetkinen identiteetti on asia, jonka minä ainakin kannattajana haluaisin ensimmäisenä unohtaa. Tällä hetkellä se identiteetti tuntuu olevan hukata mahdollisimman paljon rahaa.

Kyllähän tuo nyt aika räikeä provo oli tai sitten et tiedä Espoon Bluesista yhtään mitään.

Blues ei luovuta. Koskaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toki sunnuntai on sikäli lauantaita lapsiystävällisempi pelipäivä että silloin on vähemmän känniörveltäjiä liikkeellä mutta noin muuten lauantai klo 16 on oikein Bueno ajankohta tulla lasten kanssa matsiin.
Lähinnä noiden känniörveltäjien takia pidän tota sunnuntaita parempana päivänä. Kai syy siihen miksi tosta sunnuntaista ei pidetä pelipäivänä on se että suomalaiset on vaan tottuneet siihen että sunnuntaisin ei ole pelejä ja silloin katotaan telkkarista fudista ja formulaa. Ymmärtääkseni sununtai on kai eurofudiksessa se pelipäivä joka on kaikkein tuottoisin päivä seuroille.

Lauantaipelien ongelma tuntuu olevan siinä, että seurat eivät niitä niinkään halua.
Paitsi hyvää taloudellista tulosta tekevä Kärpät joka taas nimenomaan haluaa niitä. Junno hiffanut sen että jengi tulee hallille silloin kun niillä ei ole kiireitä ja sitä vapaa-aikaa jengillä on entien viikonloppuisin.

Bisneskumppaneita on mukavampi kuskailla hallille arkena.
Totta, mutta Bluesin ongelma kahtena viimekautena on tainut olla että niitä bisneskumppaneita on kuskailtu katsomaan mielummin KHL-lätkää. Kyllä KHL-Jokerien menestyminen kilpailusta yritysasiakkaista on yksi niistä seikoista joka on huonontanut Bluesin tilanetta.

Mutta Bluesin pelaajat tosiaan etsivät nyt uusia seuroja. Ilmeisesti pelaajat olettaa että konkka on nurkan takana odottamssa. Ei varmaan mene enää kauaa kun saadaan joku ratkaisu tähän asiaan. Se on joko mallia Salonojan paluu tai sitten jos pelaajasiirto uutisia alkaa tippua niin sitten se on menoa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyllähän tuo nyt aika räikeä provo oli tai sitten et tiedä Espoon Bluesista yhtään mitään.

Blues ei luovuta. Koskaan.
Ei ollut provoksi tarkoitettu, ottakoon sellaisena ken haluaa. Toki korutonta kertomaa siitä mikä Blues mielestäni juuri tällä hetkellä on.

Luovuttaa ei pidäkään ja tsemppiä kaikille, jotka tuon eteen vielä jaksavat tehdä työtä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tässähän on kokoajan puhuttu marraskuun palkoista. Ei verottaja eikä eläkevakuutusyhtiökään ole niin nopea käänteissään, että marraskuun lopussa hakee konkurssiin marraskuun maksuista.
Palkoista kokonaisuudessaan ja jos edellisiltä kuukausilta on eläkemaksut maksamatta niin se on maksamatonta palkkaa.
Kukaan ei tiedä millloin Blues on edes maksanut edellisen kerran nuo pelaajien osuudet eläkkeistä ja siitä asti pelaajilla on ollut mahdollisuus lähteä kävelemään jos haluavat.
Tosin pelaajillekin tämä Bluesin johdon kusetus taisi paljastua vasta konkurssi-hakemuksen yhteydessä.

Eivät ole nopeita mutta noiden tahojen kanssa ei pysty neuvottelemaan jos e ole oikeasti rahaa tulossa taloon ja sitä näytä ilman Salonojaa tapahtuvan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Lähinnä noiden känniörveltäjien takia pidän tota sunnuntaita parempana päivänä. Kai syy siihen miksi tosta sunnuntaista ei pidetä pelipäivänä on se että suomalaiset on vaan tottuneet siihen että sunnuntaisin ei ole pelejä ja silloin katotaan telkkarista fudista ja formulaa. Ymmärtääkseni sununtai on kai eurofudiksessa se pelipäivä joka on kaikkein tuottoisin päivä seuroille.
Sunnuntai olisi hyvä päivä, jos ottelut alkaisivat aikoinaan. Ilmeisesti kuitenkin pelätään, ettei ihmiset tule viikonloppuharrastuksistaan peleihin muutoin kuin illalla. Lapsiperheille ei ole kovin hyvää konseptia tarjolla.

Totta, mutta Bluesin ongelma kahtena viimekautena on tainut olla että niitä bisneskumppaneita on kuskailtu katsomaan mielummin KHL-lätkää. Kyllä KHL-Jokerien menestyminen kilpailusta yritysasiakkaista on yksi niistä seikoista joka on huonontanut Bluesin tilanetta.
KHL on varmasti syönyt asiakkaita Espoosta. Samoin se, että markkinoinnissa tunnutaan keskittyneen lähinnä isoihin monneihin ja pienemmät yritykset on pahemman kerran unohdettu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
"Jos seuran nimi ja/tai logo vaihtuu tämän käynnissä olevan prosessin myötä, saatte heittää hyvästit loistavalle kannattajatoiminnalle, sillä tuon mukana mennee iso osa tätä touhua ylläpitävistä ihmisistä, ellei jopa kaikki." Siinä suora lainaus tekstistäsi eilisillalta. Puhuit ainakin koko kannatustoiminnan suulla, jos et kaikkien kannattajien. Katoaako kaikki kannattajat, jos sieltä muutama tai vaikka kaikki johtohenkilöt katoavat? Aika löyhässä on kannatus Espoolaista kiekkokulttuuria kohtaan, jos näin käy.

Ei ole mikään provo, mutta ota sellaisena kuin haluat... Kovin muovinen luomus on tällä hetkellä ja tämän hetkinen identiteetti on asia, jonka minä ainakin kannattajana haluaisin ensimmäisenä unohtaa. Tällä hetkellä se identiteetti tuntuu olevan hukata mahdollisimman paljon rahaa.

Vankka taloudellinen on pohja on tärkein edellytys toiminnan pyörittämiseen. Kannattajat eivät toimintaa pyöritä, sen kai olet nähnyt itsekin. Teillä on hyvää toimintaa ja siitä kaikki kunnia teille aktiiveille ja muillekin kannattajille Espoossa. Se ei vaan luo sitä pohjaa, jolla tuota palettia pyöritetään.

Edelleen olet kovin varma, että kaikki kannattajat poistetaan tai poistuu, miten sen halua ymmärtää. Ennemmin uskon kannattajapohjan laajenevan ja virkistyvän, kun organisaation saa sellaiselle pohjalle, että toiminnalla on tulevaisuutta ja vankka pohja. Tällä menolla kaatuu niin seura kuin kannattajatkin.
Ilmeisesti sanamuoto "mennee" ja sanat "iso osa, ellei jopa kaikki" menivät sinulta ohi. Minulla on tieto, että aika moni toimintaa nyt ylläpitävistä henkilöistä on kanssani samaa mieltä, ja uskon heitä olevan lisää niiden joukossa, keiden mielipide minulla ei ole tiedossa. MrBitter tietää vielä useamman mielipiteen varmasti, ja hän kertoi kuulleensa samanlaista viestiä monesta eri suunnasta. En ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikki kannattajat ovat kanssani samaa mieltä, enkä sanonut edes, että kaikki toimintaa pyörittävistä olisivat kanssani samaa mieltä.

En tiedä mitä sinä edes haet tuolla, että kannatus espoolaista kiekkokulttuuria kohtaan on löyhässä. En minä ainakaan mitään kiekkokulttuuria kannata, vaan Espoo Bluesia. Jos Espoo Bluesia ei enää olisi olemassa, en kannattaisi ainakaan automaattisesti tilalle nousevaa uutta seuraa. Kyllä siinä menisi kuukausia, ellei jopa vuosia, että kokisin tuota uutta seuraa kohtaan edes prosenttia siitä rakkaudesta, mitä koen Espoo Bluesia kohtaan.

Se, että seura on sinulle kovin muovinen luomus, on vain sinun mielipide ja sinulla on sellaiseen oikeus. Et kuitenkaan voi marssia tänne ja julistaa, että kaikki ovat samaa mieltä sinun kanssasi ja minä olen väärässä.

Mä haluaisin nähdä sellaisen urheilujoukkueen, jolla on vankka taloudellinen pohja, mutta ei lainkaan kannattajia. Tuo on sellainen paradoksi, mitä itse en ainakaan keksi, että olisi edes olemassa. Kannattajat eivät pyöritä toimintaa, en ole myöskään sellaista koskaan väittänyt. Mutta väitän, että ilman kannattajia, ei voi olla pitkäikäistä seuraa. Jos lähden katsomaan lätkämatsia vaikka Harwall Arenalle, kyllä minulle sillä on iso merkitys, onko hallissa hyvä tunnelma vai hiiren hiljaista. En minä sellaisissa peleissä viihdy, missä istutaan kuin kirkossa. Jopa yritysasiakkaat viihtyvät aivan varmasti hyvätunnelmaisessa matsissa paremmin.

En minä ollut varma, että kaikki kannattajat poistuu tai poistetaan, itsehän otit sen asian esille toteamalla seuraavaa:

Muutaman tai vaikka kaikkien nykyisten fanien katoaminen koloihinsa on tällä hetkellä pienin ongelma Espoolaisessa kiekossa.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Kyllä te jaksatte vääntää sanamuodoista ja etsimällä etsiä, mistä voisitte toisillenne vittuilla. Nimimerkki Vesuri on siinä täysin oikeassa, että millään ei ole mitään väliä, jos seura ei pysy kiekkokartalla. Kaikki muu on toissijaista tai pieni ongelma. Se ei tarkoita sitä, etteikö ne muutkin asiat olisi tärkeitä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nimimerkki Vesuri on siinä täysin oikeassa, että millään ei ole mitään väliä, jos seura ei pysy kiekkokartalla. Kaikki muu on toissijaista tai pieni ongelma. Se ei tarkoita sitä, etteikö ne muutkin asiat olisi tärkeitä.
No niin, tässähän se sitten oli. Nyt voimme hiljentyä odottamaan, pysyykö seura kiekkokartalla vai ei. Sitten voimme ratkoa ne muut asiat. Eiku...

Minusta keskustelupalstalla saa keskustella, joskus se menee vittuiluksi ja siihen yleensä vastataan vittulemalla takaisin. Ylläpito varmasti korjaa kirjoittajat jäähylle, jos se menee liian pitkälle.

Ei voida olettaa, että tänne voi tulla sanomaan Bluesia muoviseksi seuraksi ilman mitään identiteettiä mitä pitäisi vaalia, ilman että siihen vastataan vihaisesti...
 

Mahti

Jäsen
Espoolaisen kiekon tulevaisuudesta on kyse. Itse olen Espoolaisen kiekkoilun kannattaja vaikka nimikin vaihtuisi.
Minulle Espoolainen kiekko merkitsee paljon (paljon) muutakin kuin Barona-areena (vai mikä se nyt olikaan) ja siellä
järjestettävät tapahtumat.

Ketjun nimen mukaisesti, Bluesin nykyjohto - hävetkää !
Onneksi Teidän oman edun tavoittelusta huolimatta kiekkoilu kaupungissa jatkuu. Ainakin pihoilla ja kujilla, ulkojäillä
tämän lajin ystävät jatkavat, myös Espoossa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sitten loppuun vetoomus palstatovereille. On tässä tullu huomattua että täällä Blues-osiossa jengi nyt käy kierroksilla joka nyt on ymärettävää kun meitä kaikkia vituttaa ihan sama asia. Jos nyt kuitenkin muistettas että tässä ollaan samassa veneessä ja koitettas sietää sellaisten nimiemrekkien mielipiteitä jotka nyt on päinvastaista mieltä. Eri mieltä saa olla, mutta jättäkää nyt ne henkilökohtaiset solvaukset nyt pois kommenteista. Täng juu!

Tämä on ihan totta ja ainakin omalta osalta pahoittelen jos jollekin on aiheutunut mielipahaa. Tässä on varmaan ihan samoista syistä ihmiset reagoi eri tavoin. Oma turhautumiseni nykyjohtoa kohtaan lähtee siitä, etten usko heidän pystyvän seuraa menestyksekkäästi johtamaan, vaikka konkurssi nyt jollain tavalla vältettäisiin. Sen verran murhaavat saavutukset on lyöty tauluun. Itse en tiedä miten tästä voidaan enää ilman Salonojan Jussia selvitä ja tuntuu, että joka päivä jonka nykyjohto viivyttelee, johtaa pahempiin ja pahempiin seuraamuksiin.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tämä on ihan totta ja ainakin omalta osalta pahoittelen jos jollekin on aiheutunut mielipahaa. Tässä on varmaan ihan samoista syistä ihmiset reagoi eri tavoin. Oma turhautumiseni nykyjohtoa kohtaan lähtee siitä, etten usko heidän pystyvän seuraa menestyksekkäästi johtamaan, vaikka konkurssi nyt jollain tavalla vältettäisiin. Sen verran murhaavat saavutukset on lyöty tauluun. Itse en tiedä miten tästä voidaan enää ilman Salonojan Jussia selvitä ja tuntuu, että joka päivä jonka nykyjohto viivyttelee, johtaa pahempiin ja pahempiin seuraamuksiin.

Joka päivä, kun se yksi nykyjohdosta viivyttelee, niin vähintäänkin pelillinen konkurssi lähenee. Vaikka tästä taiottaisiin joku uusi laastariratkaisu tilanteeseen on Jääkiekko Espoo Oy niin pohjalla taloudellisesti, että vaikea on nähdä siitä nykyjohdon voimin noustavan vaikka asian kuinka optimistisesti pyörittelisi päässä. Ikävä kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kyllä, tänä syksynä on tapahtunut liikaa negatiivisia asioita että homman jatkumiseen nykyisellä omistuksella olisi uskoa. Talousluvut, konkurssihakemukset, palkkasaatavat, Malmivaara, Kantola, Liivik, Hirso, Koskinen....

Itse asiassa koko syksy on ollut näkökulmasta riippuen joko yhtä komediaa tai painajaista.

Hämmästelen ja myös arvostan niitä ihmisiä jotka kaikesta huolimatta yhä uskovat. Mutta joukkuetta toki kannustetaan niin kauan kuin sellainen jossakin muodossa kaukaloon luistelee. Ja @Mahti lta yllä hyvä muistutus. Espoolainen kiekkoilu todellakin on paljon muuta kuin Rautio tai Salonoja.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mä haluaisin edelleen painottaa, että mä en tee tätä #BluesinPuolesta-hommaa tai jaksa uskoa seuran tulevaisuuteen sen takia, että mulla olisi uskoa nykyjohtoon tai oikeastaan -omistajiin. Vaan siksi, että mä uskon Bluesiin, ja haluan taistella sen puolesta. Ja on käytännössä ihan selvää että eivät nykyiset omistajat edes etsi sellaista ratkaisua jossa joku kumoaisi niille miljoonan tai pari ja voisivat jatkaa kuin ennenkin, vaan kyllä ihan uutta omistuspohjaa tässä koko ajan tavoitellaan. Eihän kukaan nyt pelkästään investoisi tuohon ja odottaisi saavansa joskus jotain tuottoa. Ei niin hulluja tai tyhmiä ihmisiä ole olemassakaan, tai jos on, niin ei niillä niitä rahoja ole :)

Mä kyllä hyvin ymmärrän niitäkin, jotka ovat jo luovuttaneet. Mun luonteeseeni vaan kuuluu toivottomassakin tilanteessa (mitä tää ei välttämättä edes ole, sen mukaan mitä olen kuullut kulisseista) taistella loppuun asti. Jos sitten kaikki kaatuu, niin eipähän tarvitse miettiä että mitä olisi itse voinut tehdä enemmän.

Sitä taas en jaksa, että muiden joukkueiden kannattajat käyvät viisastelemassa, jos eivät tiedä mitään. Enkä kyllä oikein jaksa sitäkään, että täällä julistetaan suurena totuutena asioita joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. En mäkään kaikkea tiedä, tietenkään, mutta luultavasti enemmän kuin moni muu, ainakin ihminen joka ei ole perehtynyt alkuunkaan espoolaiseen jääkiekkoon. Mutta nyt pitää mennä, tässä on muutakin tekemistä kuin täällä hengailu, pitäisi oikeasti pysyä poissa kun kohta tarvitsee jo ambulanssi tilata verenpaineen äkillisen nousun vuoksi.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Espoolaisen kiekon tulevaisuudesta on kyse. Itse olen Espoolaisen kiekkoilun kannattaja vaikka nimikin vaihtuisi.
Minulle Espoolainen kiekko merkitsee paljon (paljon) muutakin kuin Barona-areena (vai mikä se nyt olikaan) ja siellä
järjestettävät tapahtumat.

Tässä on mielestäni asennoiduttu oikein koko asiaan. Aina kuulee puhuttavan espoolaisesta jääkiekosta Blues-kiekon sijaan. Yleensä puhutaan espoolaisesta juniorikiekkoilusta Bluesin juniorikiekon sijaan ja siitä kuinka espoolainen juniorikiekko tuo tasaista tahtia uusia pelaajia Liiga-kartalle. Mitä sellaista tuon Bluesin nimen mukana sitten oikein menisi, että juuri nimestä Blues pitäisi taistella kynsin ja hampain?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt lähti Sanomakin vetämään mattoa alta: Loput runkosarjan ottelut Ruutu Plussasta 59,95 e. Eli alle pari euroa per ottelu.

Saa kyllä monella muullakin Liiga paikkakunnalla pomot tehdä aggressiivista myyntityötä että saadaan halliin porukkaa.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ja on käytännössä ihan selvää että eivät nykyiset omistajat edes etsi sellaista ratkaisua jossa joku kumoaisi niille miljoonan tai pari ja voisivat jatkaa kuin ennenkin, vaan kyllä ihan uutta omistuspohjaa tässä koko ajan tavoitellaan. Eihän kukaan nyt pelkästään investoisi tuohon ja odottaisi saavansa joskus jotain tuottoa. Ei niin hulluja tai tyhmiä ihmisiä ole olemassakaan, tai jos on, niin ei niillä niitä rahoja ole :)

Mä kyllä hyvin ymmärrän niitäkin, jotka ovat jo luovuttaneet. Mun luonteeseeni vaan kuuluu toivottomassakin tilanteessa (mitä tää ei välttämättä edes ole, sen mukaan mitä olen kuullut kulisseista) taistella loppuun asti. Jos sitten kaikki kaatuu, niin eipähän tarvitse miettiä että mitä olisi itse voinut tehdä enemmän.

Auttaisi varmasti keskustelun tason nostoon, että jotain pieniä tiedon rippeitä tulisi esiin siitä mitä nykyomistajat oikein tavoittelee. Tällä hetkellä tunne monella on varmasti, että nykyomistajille ei missään nimessä ole selvää, että mitä he itsekkään tavoittelevat. Ilmeisesti sielläkin omistajaportaassa on eriäviä mielipiteitä etenemisestä.

Kyllähän nuo talouslukemat on sitä luokkaa, että vaikka uusia osakkaita tulisi sisään 1-4 kappaletta, niin jokaisen pitäisi aika raskaasti investoida seuraan ihan suoriltakäsin. En jotenkin näe ihan hirveästi vaihtoehtoja Salonojan ohella, joka tuollaisia sijoituksia olisi valmis tekemään. Tietenkin olen mielelläni väärässä ja saadaan vaikka neljän uuden omistajan verran laajennettua omistuspohjaa, joista minun puolesta Salonoja saa olla yksi oikein mielellään, mutta en mä pahalla katsoisi, jos Jussi homman ottaisi haltuun ihan yksinäänkin.

Kyllä tuohon investoiminen, oli se sitten omistajana tai ulkopuolisena investoijana, on melkoisen riskiä hommaa, jos ei ole todella isoa pinkkaa taskussa. Olen takuuvarma, että laivan voi vielä saada pinnalle, mutta se vaatii isoja muutoksia ja radikaaleja tekoja sekä ennen kaikkea PALJON pääomaa. Vaikka kassavirta saataisiin positiiviseksi, niin isosta osasta velkoja on päästävä eroon pääomasijoituksella, koska muuten korko/perintä yms. kulut syö sen kassavirran positiivisuuden asteittain, mutta hyvin nopeasti raskaasti negatiiviseksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitä sellaista tuon Bluesin nimen mukana sitten oikein menisi, että juuri nimestä Blues pitäisi taistella kynsin ja hampain?
Ihan samat asiat jotka menis jos Tappara vaihtais nimensä Makkaraks. Ne vähät perinteet/historia mitä 30 vuotiaalla seuralla on mutta ennekaikkea fanien tunneside seuraan. Vaikka se ehkä vieraisiin pöytiin näyttää siltä että Blues on muovinen nimi/brändi niin ehkäpä me Blues-fanit nähdään asia tosin. Italialaisilla on sanonta "Voit rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä joukkuetta" ja varmasti toi sanonta pitää paikkansa monen Blues-fanin kohdalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös