Blues ja CHL 2015–2016

  • 50 170
  • 242

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Antitoivelohko olisi mallia: Lukko, Blues, HIFK.
Jos sapluunaa ei lähdetä heti ekan kauden jälkeen muuttamaan ihan täysin, tuo ei ole mahdollista. Eli lohkovaiheessa tuskin nähdään tälläkään kaudella saman maan joukkueita vastakkain. Ekasta korista ottaisin itse mieluusti sveitsiläisen tai saksalaisen jengin vastaan. Miksei myös itävaltalaisen. Ja kolmoskorista tosiaan Djurgården olisi se paras vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jos sapluunaa ei lähdetä heti ekan kauden jälkeen muuttamaan ihan täysin, tuo ei ole mahdollista. Eli lohkovaiheessa tuskin nähdään tälläkään kaudella saman maan joukkueita vastakkain.

Ok, no hyvä. Minä kun luulin että nuo korit tarkoittavat sitä että niistä voidaan nostaa mitkä tahansa joukkueet.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ok, no hyvä. Minä kun luulin että nuo korit tarkoittavat sitä että niistä voidaan nostaa mitkä tahansa joukkueet.
Viime vuonna arvonnassa saatiin hyvä soppa aikaiseksi, kun joukkueet oli siis samalla tavalla neljässä eri kategoriassa ja samasta maasta ei saanut tulla jengejä samaan lohkoon. Pari ekaa kierrosta meni vielä hyvin, mutta sitten alkoi ongelmat. Muistaakseni lopussa tuli tilanne, jossa arpomatta oli enää muutama jengi, mutta suomalaisille joukkueille ei enää ollutkaan sopivia lohkoja jäljellä. Sitten jo arvottuja jengejä piti napata pois ja iskeä suomalaisia tilalle :D Silloin arvontatietokoneen virkaa ylläpiti yksi mies ison pöydän äärellä, post-it lappujen kanssa...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Bluesin toimistolta näköjään ilmoiteltiin (vastauksena naamakirjassa esitettyyn kysymykseen) että kausarilla pääsee myös CHL:n lohkovaiheen kotipeleihin. Hyvä homma ja varmistanee siedettävän yleisömäärän noihin peleihin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Bluesin CHL-paidoista saa äänestää Facebookissa. Tässä sitä huomaa että demokratia ei kannata kun kaikista rumin vaihtoehto johtaa selkeesti. :D
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Bluesin CHL-paidoista saa äänestää Facebookissa. Tässä sitä huomaa että demokratia ei kannata kun kaikista rumin vaihtoehto johtaa selkeesti. :D

Eri. Onhan tuo selkein ja siten varsin tyylikäs. Ite tykkään kyllä enemmän tuosta toisena olevasta. Jumbosijalla oleva on täysin ansainnut paikkansa. Vielä kun noista sais pois nuo punakaartin käsivarsinauhat niin hyvä olis.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eri. Onhan tuo selkein ja siten varsin tyylikäs.
Eri. Syy miksi mä en tosta ykköspaidasta pidä on se että noi logon kohdalla olevat kaksi keltasta raittaa näyttää tosi onettomilta. En tiedä miksi mutta niistä tulee joku lasten muovailuvaha tv-sarja mieleen. Siksi se on musta paskin vaikka ei toi kolmonenkaan mikään hyvä ole.

Ite tykkään kyllä enemmän tuosta toisena olevasta.
Sama. Toi kakkonen ois tommonen sekotus vanhaa NHL-retroa ja perinteistä Kiekko-Espoota. Sääli että ei näytä voittavan. Toi ykkönen nyt pikkasen muistuttaa sitä Bluesin kakkoskotipaitaa joten toi kakkosvaihtoehto ois ollu mielestäni myös hyvä vaihtelu noihin CHL-peleihin.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Itse laitoin ääneni kakkoselle, juurikin tuon Kiekko-Espoo-värityksen johdosta. :)
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sitä muuten ihmettelen tossa Facebookin pelipaita keskustelussa että jengi jaksaa valittaa tosta keltaisesta väristä. On mukamas liian Lukkoa taikka Ruotsia. Sininen ja keltainen nyt on kuitenkin ne Espoon vaakunan värit ja siksi olen aina liputtanut sen puolesta että esim. se kakkospaita olisi keltainen. Kuitenkin Blues on Espoon urheiluylpeys numero 1. Jotenkin tää "ei me voida ottaa keltaista väriä kun oltas Lukon kanssa samiksii" - ajttelu kuuluu jonnekin peruskoulun käytäville.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sitä muuten ihmettelen tossa Facebookin pelipaita keskustelussa että jengi jaksaa valittaa tosta keltaisesta väristä. On mukamas liian Lukkoa taikka Ruotsia. Sininen ja keltainen nyt on kuitenkin ne Espoon vaakunan värit ja siksi olen aina liputtanut sen puolesta että esim. se kakkospaita olisi keltainen. Kuitenkin Blues on Espoon urheiluylpeys numero 1. Jotenkin tää "ei me voida ottaa keltaista väriä kun oltas Lukon kanssa samiksii" - ajttelu kuuluu jonnekin peruskoulun käytäville.
Sinikeltainen on Espoon vaakunan väri kyllä, mutta se väritys taas juontaa historiansa Ruotsiin ja sen kruunuun, joten eikö voi vetää johtopäätöksen, että sinikeltainen paidan väri viittaa kiertotien kautta Ruotsiin?

Espoo on ollut hyvin "ruotsalainen" kunta historiassaan, mutta vähintään viimeisen sadan vuoden aikana tuo on muuttunut. Joten mielestäni on ihan oikeutettu mielipide haluta, että sinikeltaisuus alkaa korvaantua sinisyydellä, kuten myös sinun mielipiteesi vaalia noita sinikeltaisia perinteitä. Nämä ovat vain mielipidekysymyksiä. Joten jos eriävä ajattelu kuuluu mielestäsi peruskoulunkäytäville, niin etköhän sinäkin ole mielipiteinesi samassa paikassa... Vai onko mielipiteesi arvokkaampi kuin muiden?

... Mikäli taas haluat, että Bluesin värit svengaa yhteen Espoon vaakunan kanssa perinteistä välittämättä, niin mitä jos vaihdettais Espoon vaakunan värit? Kaikki voittaa ;)

Vähän tartun sun puheenvuoroon kovaa kiinni. Pahoittelut siitä. Arvostan sua nimimerkkinä, vaikka nyt loikkaan vähän niskaan. Mä äänestin samaa paitavalintaa kuin sinäkin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kunhan ei vieraspaita ole taas mallia "toogabileet", "lumipuku" & "sisar hento valkoinen".
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
. Joten jos eriävä ajattelu kuuluu mielestäsi peruskoulunkäytäville,
Siis kyllä eri mieltä saa olla ja se on ihan suotavaakin. Mutta omasta mielestä vaan toi perustelu että ei voida ottaa paitaan keltaista väriä sen takia että jollain joukkueella on samat värit on omituinen. Maailmassa on aika monta seurajoukkuetta jolla on sinikeltaiset värit. Musta jopa perusteluna "mä en vaan tykkää keltasesta" on paljon fiksumpi kuin "ei voida ottaa kun näyttää liika Lukolta". Ok, ymärtäisin jos Blues olisi vaihatamassa paidan väriä Hifkin väreihin niin silloin tota argumenttia vois käyttää. Mutta Lukko on jossain länsi-rannikkolla joten ei tässä olla ehdottamassa paikalisvastustajan värejä vaan ihan oman kaupungin vaakunasta. Ja sen vaakunan värit on mitä on. Mutta tästä aiheesta varmaan voidaan jauhaa muissa ketjuissa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta tästä aiheesta varmaan voidaan jauhaa muissa ketjuissa.
Tätä voi mielestäni jauhaa tässäkin CHL-ketjussa, koska CHL-paidan väri on nyt ajankohtainen.

Mutta omasta mielestä vaan toi perustelu että ei voida ottaa paitaan keltaista väriä sen takia että jollain joukkueella on samat värit on omituinen.
Tämä on mielipiteesi ja siksi siitä ei voi oikein kiistellä. Mutta ei mun mielestä voi kiistellä siitäkään, jos joku haluaa, että joukkueen väri on mielummin joukkueen nimeen viittaavaa, kuin samanvärinen, kuin jollain toisella liigajoukkueella, joka on jo vahvoilla perinteillä tehnyt sen värin tutuksi. Ei se sinisyys paidasta välttämättä katoaisi, mutta kun siitä lähtisi neutraali valkoinen pois, niin se olisi enemmänkin sinikeltainen. Mutta siitä me oikeastaan tässä ollaan eri mieltä, että mielestäsi tällainen mielipide ei ole arvokas, vaan lähinnä omituinen, kun itse taas pidän sitä pelkkänä makuasiana ja siten yhtä arvokkaana.

Se puolestaan on mielestäni fakta, että mikäli Blues syrjäyttää valkoisen keltaisella, me ollaan joukkue, joka muistuttaa liigajoukkueista eniten Ruotsin maajoukkuetta - rakasta vihollista... Meillä ei ole kolmea kruunua rinnassa, mutta yksi löytyy, joka tekisi meistä tre kronorin sijaan, en kronorin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mitä väliä sillä on, että Bluesin värit viittaavat Ruotsiin? Ruotsi on hieno maa. Ei ainakaan mulle mikään vihollinen. Se vihulainen tulee ihan muusta ilmansuunnasta.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitä väliä sillä on, että Bluesin värit viittaavat Ruotsiin? Ruotsi on hieno maa.
Tämäkin on mielipidekysymys. Toiset tykkää siitä. Toisille ruotsin maajoukkue on se rakas ykkösvihollinen jääkiekossa, ja siksi ei ehkä haluaisi, että heidän oma joukkueensa luistelisi sinikeltaisissa en kronorina yksi kruunu rinnassaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tämäkin on mielipidekysymys. Toiset tykkää siitä. Toisille ruotsin maajoukkue on se rakas ykkösvihollinen jääkiekossa, ja siksi ei ehkä haluaisi, että heidän oma joukkueensa luistelisi sinikeltaisissa en kronorina yksi kruunu rinnassaan.

Näinpä. Itselleni maajoukkueet ovat yhdentekeviä. On vain Blegi.

Mä tykkään joukkueen nykyisestä väriasusta koska minusta se on tyylikäs ja silmäämiellyttävä. En ajattele millä muilla joukkueilla voi olla samoja värejä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joop, oma panokseni tähän keskusteluun on että en näe Bluesin ainakaan tähän mennessä menneen lähellekään Ruotsia tai Lukkoa eikä vieraspaidan muuttaminen keltaiseksi vaikuttaisi tähän mielestäni paljoakaan. Minulla ei ole toisaalta mitään valkoista vieraspaitaa vastaan, joten sillä voidaan minusta jatkaa ihan hyvin. CHL-paidoista minulle käy noista vaihtoehdoista melkein mikä vaan, mutta kaksi ekaa ovat parempia kuin kolmas ja toinen kaikista paras. Pääasia CHL-paitoihin liittyen on kuitenkin niiden materiaali, joka ei ehkä kaikille näy yhtä selkeästi kuin paitakerääjille. Viime kauden paidat olivat todella heikkolaatuisia ja tähän toivoisin isoa parannusta.. Toki tuon punanauhankin saisi poistaa, mutta siihen en jaksa uskoa ainakaan ennen kuin kyseinen firma lakkaa sponsoroimasta turneeta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
HC Litvinov Tshekistä on Bluesin toinen alkulohkon vastustajista.

Ja toinen on Grenoble Ranskasta.

Aika HMV.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis eiks Tsekin hallitseva mestari sytytä yhtään? Kuitenkin ihan jääkiekkomaa kyseessä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tosiaankin HMV, vaikka Litvinovilla oli tällä kaudella mielenkiintoisia wanhoja partoja rosterissaan. Grenoble kyllä samassa kategoriassa valko-venäläisten ja brittien kanssa, eli pakko voittaa, vaikka yleisöä on hallissa tuskin paria tuhatta enempää... Nyt on iso haaste luoda CHL-otteluista tapahtuma, joka kiinnostaa tylsistä vastustajista huolimatta. Kyse ei ole siitä, etteikö Tsekki olisi kiekkomaa ja etteikö jengit sekä ottelut kiinnostaisi minua. Kyse on siitä, että perusjantteri, joka miettii, mitähän sitä tekis 20. elokuuta illalla, ei varmastikaan lähde ihan ekana katsomaan Blues-Grenoble ottelua Baronalle ELLEI tarjolla ole myös jotain muuta mielenkiintoista kuin vain CHL-jääkiekko ottelu...

Tuosta linkit EP:ssä oleviin vastustajien rostereihin:
Eliteprospects.com - Grenoble
Eliteprospects.com - HC Litvinov

Litvinovin kohdalla linkin takana on siis tämän päättyneen kauden rosteri, seuraavan kauden nippu on näköjään vielä aika vajaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika hillo kävi arvonnoissa. Itse en pidä näitä joukkueita sen hajuttomampina kuin oikeastaan mitään muutakaan tarjolla ollutta. Veikkaan, että sama on fiilis valtaosalla katsojista, jotka eivät osaa nimetä edes suurinta osaa Ruotsin liigan jengeistä. Kun näihin peleihin tulee kuitenkin olemaan pienoinen haaste saada katsojia niin mieluummin sitten lohko, josta on oikeasti mahdollisuudet mennä jatkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös