Blues 2002-2003

  • 228 039
  • 2 764

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Päivän Veikkaja tiesi kertoa että Ylöselle tullee noin viiko huilia, mies saa antibiootteja nilkkatulehdukseensa. Joten jää nähtäväksi josko pelaa ensi tiistaina. Sarnolla puolestaan on ensi viikolla kolme ottelua jäljellä vakuuttaa valmennusjohto mutta rohkenen epäillä. Aivan liian pehmeä pelaaja. Niin ja Ässien Toivola oli tyytyväinen Määttään joten jatkakoot Tero minun puolestani siellä.

Loukkaantumisista sen verran että Hire on edelleen sivussa, muut ovat jo päässeet/pääsevät harjoittelemaan. Hauska oli Veikkaajan kommentti siitä että toisen maalivahdin odotetaan tervehtyvän ensi viikoksi. Ja kumpikohan se sitten mahtaa olla? Villi veikkaus muutta uskon Myllyniemen olevan maalissa ensi tiistaina.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Niin... mikä mahtaa nyt olla Myllyksen tilanne?
Mies on ollut luvattoman paljon poissa tällä kaudella. Pelejä on tainnut kertyä vasta kuusi.
Muistaakseni pari viikkoa sitten oli puhetta, että Myllys olisi jo pian terveenä, mutta näyttääpi tuo vaiva ollen melkoisen paha.
Keskiverto vatsalihasvamman pareneminen ei normaalisti vie kuukautta.
Sarnolla tosiaan vielä kolme ottelua jäljellä, mutta korvaajaa etsitään jo kuumeisesti.
Bluesin sentteritilanne näyttää melko surkealta tällä hetkellä:
Ylönen loukkaantunut, Sarno aivan liian pehmeä, Ahonen ja kumppanit eivät täytä niitä kriteerejä joita tarvittaisiin joukkueen ykkös/kakkos sentteriksi.
Täällä on viime päivinä itketty kovasti Bluesin pelityylistä ja taklaamattomuudesta. Ehkä se on luonnollista, että pitää hakea asioista negatiivisia puolia silloinkin kun sijoitus sarjassa on kohtuullisen hyvä , mutta viime kausiin verrattuna olen ainakin itse paljon tyytyväisempi Bluesiin ja joukkueen otteisiin.
Pelit kovenee ja noilla maalimäärillä ei tulla pitkälle pötkimään.
Puolustus ja maalivahdit toimivat hyvin, mutta nyt tarvittaisiin suoraviivaisia ratkaisuja/ratkaisijoita tuohon maalinteko-ongelmaan.
Oma mielenrauhani olisi varsin hyvin balanssissa jos joukkue näyttäisi parin viikon sisällä seuraavalta:

Kohn/etc.- Ylönen- Caloun

T Elomo- Sarnon korvaaja- Tuomainen

M Elomo- Ahonen- Näätänen

Kalto- Hurme- Nieminen

Tällöin olisi ainakin miehiä neljään hyvään ketjuun, mutta kuten jo edellä totesin: sentteritilanne on tällä hetkellä todella perseestä!
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti ZOOM
Oma mielenrauhani olisi varsin hyvin balanssissa jos joukkue näyttäisi parin viikon sisällä seuraavalta:

Kohn/etc.- Ylönen- Caloun

T Elomo- Sarnon korvaaja- Tuomainen

M Elomo- Ahonen- Näätänen

Kalto- Hurme- Nieminen

Tällöin olisi ainakin miehiä neljään hyvään ketjuun, mutta kuten jo edellä totesin: sentteritilanne on tällä hetkellä todella perseestä!

Hyvältähän tuo kieltämättä vaikuttaa, mutta saas nähdä miten Blues itse pelaajat lajittelevat pelaaviin ja ei pelaaviin sillä tuon listan lisäksi Hirvonen, Jämsänen, Sakko, Virkkunen ja Seva hamuavat pelipaikkaa. Mielestäni paras vaihtoehto olisi, että ainakin Virkkunen ja Seva heitettäisiin sinne minne kelpaa, ja loput (Hirvonen, Sakko, Jämä) voisivat harjoittaa jonkin näköistä rotaatioa 13. hyökkääjän ja hajaminuuttien paikasta. Pahoin kuitenkin pelkään, että juuri näin ei ainakaan tule käymään. Kohta olemme jälleen viisaampia.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Blues forever


Nyt sain itsekin asialle vahvistuksen, että mies on pakannut kamansa ja saanut lentolippunsa takaisin kotiin... Kiva kun kävit, mutta vielä kivempi kuin lähdit.

VAHVISTUSTA odotellessa...

Niin tuota juu...sattui sitä näköjään meikäläinenkin päästämään suustaan turhan uutisankan. Toki Sarno pakkasi kamansa ja lähti lentokentälle, mutta matka määränpää ei suinkaan ole kotona, vaan Saksassa, jossa kokoontuu Kanadan maajoukkue, johon Peter oli viime viikolla saanut kutsun SM-liigan tauon ajaksi pelaamaan muutamia pelejä.

Jotakuinkin hänen omia sanojaan lainatakseni:"Bluesin valmennusjohto on ollut esityksiini suhteellisen tyytyväinen ja olen täyttänyt odotukset tähänastisilla esityksilläni." Jatkosta joukkueessa Sarno kertoi, että muutama peli koeaikaa jäljellä, mutta EIKÖHÄN hän pelaa joukkueessa loppukaudenkin.

Jää Sarno joukkueeseen tai ei, niin kyllä sieltä on pelimies vielä tuloillaan. Kahtellaan...
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Footless


Paskanmarjat. Tottakai valmennusjohdosta tulee se että haetaanko kovia taklauksia aktiivisesti vai ei.

Luepa uudelleen se mitä kirjoitin. Olen täysin samaa mieltä että valmentajat ohjaavat ja määrävät miten pelataan. Minä puhuin kovaa pelaamisesta.

Kovaa voi pelata niin että ei haeta erityisesti taklauksia vaan keskitytään oleelliseen. Toisaalta niin että haetaan taklauksia voidaan pelata hyvinkin pehmeästi tai sanottaisiinko järjettömästi.

Jos taklauksilla ei saada mitään etua niin turha niitä silloin on viljellä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Peter Sarno

Viestin lähetti Blues forever


Niin tuota juu...sattui sitä näköjään meikäläinenkin päästämään suustaan turhan uutisankan. Toki Sarno pakkasi kamansa ja lähti lentokentälle, mutta matka määränpää ei suinkaan ole kotona, vaan Saksassa, jossa kokoontuu Kanadan maajoukkue, johon Peter oli viime viikolla saanut kutsun SM-liigan tauon ajaksi pelaamaan muutamia pelejä.

Jotakuinkin hänen omia sanojaan lainatakseni:"Bluesin valmennusjohto on ollut esityksiini suhteellisen tyytyväinen ja olen täyttänyt odotukset tähänastisilla esityksilläni." Jatkosta joukkueessa Sarno kertoi, että muutama peli koeaikaa jäljellä, mutta EIKÖHÄN hän pelaa joukkueessa loppukaudenkin.

Jää Sarno joukkueeseen tai ei, niin kyllä sieltä on pelimies vielä tuloillaan. Kahtellaan...

Vaikka Sarno ei toistaiseksi olekaan vastannut Stapletonia tai Kohnia, niin mielestäni kaverissa on potentiaalia. Muutaman kerran Sarnolla on ollut myös itse pelattu maalipaikka, mutta niissä on ollut myös epäonnea matkassa ja näin maalisaldo näyttää pyöreätä nollaa. Taidan olla nähnyt melkein kaikki Sarnon pelit Bluesissa ja kirjataanpa muutamia huomioita.

- Todella hyvä aloittaja ja mikä tärkeintä on tullut paljon ns. 100-0 aloitusvoittoja. Esimerkkeinä ainakin HPK-matsin ratkaiseva aloitusvoitto jatkoajalla, sekä Jokeripelin aloitusvoitto Näätäsen maaliin. Näitä nähtiin myös esim. Lahdessa.

- Kun pääsee vauhtiin, niin nopeuttakin tarvittaessa löytyy. Tämä erityisesti kiekon ylöstuonnissa. Kiekottomana kaveri tuntuu hiukan seisoskelevan. Ei ehkä vielä ole täysin sisäistänyt Bluesin pelityyliä.

- Muodostaa toimivan parin Miika Elomon kanssa. Katsokaapa Miika Elomon tehoja, kun palasi pelaavaan kokoonpanoon ja Sarnon ketjuun.

Toki Sarnolla on vielä paljon parantamisen varaa, mutta olihan Toporowskikin aluksi täysin pihalla. Vasta myöhemmin alkoi tulosta syntyä. Odotellaan nyt koeaika ihan rauhassa loppuun. Sitäpaitsi Sarno ei tällä hetkellä vie kenenkään pelipaikkaa, kun ulkomaalaiskiintiössäkin on vielä tilaa yhdelle. Mielestäni kaikista huonoin tilanne olisi Sarnon poistuminen joukkueesta ilman, että ketään parempaa pelimiestä tulisi tilalle. Nyttenhän yksi kovan luokan vahvistus, sekä Sarno mahtuvat vielä molemmat. No ehkä kohta olemme tässäkin asiassa viisaampia.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sarnosta

Tuo Hartzan vertaus Toporowskin ja Sarnon suhteen oli hyvä, koska olihan Toporowskikin aivan pihalla tullessaan Suomeen, mutta jotenkin kummasti mies muuttui tauon aikana.
Tämä lienee myös mahdollista Sarnon tapauksessa, joskin muutos ei varmaankaan ole yhtä huomattava kuin Toporowskin tapauksessa ja lisäksi miesten pelityylit ovat hieman erilaiset, mutta kyllä Sarnolta voi parempaakin odottaa.

Uskon, että Sarnon vielä parantaessa otteitaan ja uuden maalintekijän tullessa joukkueessa on syvyyttä tarpeeksi. Ylimääräisiä miehiä on kuitenkin aika paljon, kun loukkaantuneet kuntoutuvat. Seva, Virkkunen, Jämsänen, Hirvonen, Määttä...

Joistain yllä mainituista kavereista olisi kyllä hyvä päästä eroon.

Sitten tästä mahdollisesta uudesta kaverista.
Mikä on tilanne Kohnin suhteen, koska ilmeisesti vieläkään ei herra ole saanut sitä kutsua ylös, onko paluu miten mahdollista?
Entä tämä joskus aikaisemmin mainittu Roest Detroitista, hänhän lienee myös alhaalla, mutta onko yhteistyöstä vielä jotain jäljellä?

Vai minkälaisia nimiä mahtaa olla kyseessä? Ja milloinkohan aletaan kuulla tästä uudesta kaverista jotain?

Miten muuten viime kaudella A:ssa hyvin pelannut Simo Romo?
Tilastojen mukaan kaverilla on vasta kaksi peliä alla, ilman tehoja ja -4. Onko ollut joku pahempikin loukkaantuminen?
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
En mielestäni missään vaiheessa ole kyseenalaistanut Sarnon peliälyä etc., mutta se mikä hirvittää on miehen fyysiset kyvyt.
Sarno on sen kaliberin pelaaja, jonka yli ilkeämmät miehet luistelevat mennen tullen. Itse olen elänyt nyt viikon jo täysin siinä olettamuksessa, että ko. Mickey Mouse surffaa takaisin ameriikkaan... ja toivottavasti olen vielä oikeassa.
Pelien koventuessa meillä on yksinkertaisesti aivan liian pieni, ja tehoton joukkue haastamaan vastustajat. Kun tähän vielä lisätään se paljon puhuttu taklaamattomuus, niin ei kovin valoisalta näytä.
Ei jatkuvalla sumputtamisella voi pitemmän päälle pärjätä (vieraspelit).
Nyt menee toistaiseksi melko hyvin... tehoja (lue: maaleja) on vain yksinkertaisesti saatava PALJON enemmän.
Viime vuonna oli täsmälleen sama tilanne alkusyksystä, vasta Mike ja Laddyn tulo avasi maalihanat. Toisaalta ko. miehet vastasivatkin sitten Calounin kanssa lähes kaikista tehoista.
Bluesin organisaatio on ollut melkoisen pilkan kohteena viime vuosina.... ja täysin aiheesta.
Nyt olisi syytä lopettaa vihdoin se ämpyily ja ryhtyä yksinkertaisesti dynaamisiin ratkaisuihin (vaikka se sitten tulisikin vähän kalliimmaksi).
Snaipperi TARVITAAN ehdottomasti, ja kyseessä tulee olla joku takuuvarma maalinsylkijä... try outteja ei ole enää varaa antaa!

Aika dynaamista teksitiä tuli nyt meikäläiseltä.... on vain sellainen uhkakuva ilmassa, että jos tässä muut joukkueet kovasti vielä vahvistuvat (lue: HPK, Jokerit,TPS) on suuri vaara jäädä jalkoihin.
Kun Blues näyttää vielä kärsivän melkoisesti noista loukkaantumisistakin olisi organisaatiolla nyt yhdestoista hetki osoittaa kykynsä ja vahvistaa joukkuetta (olipas älytön lause...)
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Ladislav Kohn

Kyllä minä Laddyn takaisin ottaisin minähetkenä hyvänsä. Laddy ei ole tälläkaudella tainnut NHL:ää pelannut, vaikka muistaakseni harjoitusottelut ei niin kauhean huonosti menneet (korjatkaa jos muistan väärin) AHL:ässä Kohn on pelannut 6 ottelua joissa on syntynyt 1 maali ja 2 maaliin johtanutta syöttöä. Jäähyllä Kohn on istunut 6 minuuttia. Peliajasta ei ole tietoa, mutta laukaisujen mukaan peliaikaakin tulee; Kohn on laukonut kuudessa (6) pelissä 18 kertaa eli 3 kertaa ottelua kohtaan.
 

Remu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Oksa sivussa jouluun asti

Oksan reisivamma osoittautuikin oletettua pahemmaksi ja on sivussa ainakin joulutaukoon saakka. Myllyksen toipumisennuste näyttää paremmalta, mutta ensi viikolla tolppien välissä on edelleen Myllyniemi.
 
Viestin lähetti ZOOM
Nyt menee toistaiseksi melko hyvin... tehoja (lue: maaleja) on vain yksinkertaisesti saatava PALJON enemmän.
Viime vuonna oli täsmälleen sama tilanne alkusyksystä, vasta Mike ja Laddyn tulo avasi maalihanat. Toisaalta ko. miehet vastasivatkin sitten Calounin kanssa lähes kaikista tehoista.
Bluesin organisaatio on ollut melkoisen pilkan kohteena viime vuosina.... ja täysin aiheesta.

Viime vuonna alkukaudesta joukkuetta luotsasi eräs veijari joka nykyisin löytyy Japanista, tässä syy miksi kauden alku oli hirveä.

Crisun ensimmäisiä hankintoja olivat Kohn ja Old Dog, lisäksi Crisu oli TT:n fudujen takana. Yhtään Crisun tekoa Bluesissa en sanoisi virheeksi (onhan Crisulla diili jo ensi kaudeksiki?!).

Tältä pohjalta ei tarvitse stressata Sarnon jatkamisen suhteenkaan, miehestä on varmasti apua mikäli sopimus jatkuu.
Turha muuten käyttää termiä "Mickey mouse", tuo on lähinnä pilkkausnimike, eikä Sarno ole ansainnut sitä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Paha juttu tuo Oksan poissaolo. Toivottavasti nyt Jamo saadaan pikkuhiljaa pelikuntoon koska ei Myllyniemen harteille nyt yksin tuota taakkaa voi kasata. Nyt tulossa kolmen tärkeän pelin viikko, tiistaina SaiPa kotona, torstaina JyP vieraissa ja lauantaina Ilves kotona. Näistä peleistä pitäisi kyllä 4-6 pistettä saada jos/kun aiotaan pysyä kärjen vauhdissa Ja esim Hippos on Bluesille paha paikka. Loukkaantumistilanne näyttää muuten paremmalta kuin vähään aikaan mutta mutta...
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Viestin lähetti pastori_silli


Crisun ensimmäisiä hankintoja olivat Kohn ja Old Dog, lisäksi Crisu oli TT:n fudujen takana. Yhtään Crisun tekoa Bluesissa en sanoisi virheeksi (onhan Crisulla diili jo ensi kaudeksiki?!).


Enhä minä tässä Crisua arvostelekaan...
Olen vain niin kauan Espoon pelejä seurannut, että tuo mainitsemani pilkankohteeksi joutuminen on alkanut jo paljon ennen Crisun tuloa.
Siitä, etteikö Crisulla olisi yhtään huonoa hankintaa olen kanssasi hieman eri mieltä: tämä Sarno ei ainakaan minulle täytä niitä kriteerejä, joita ulkomaalaisvahvistukselta odotan. Jos tänne raahataan näitä miehiä ympäri maailmaa, niin kiintiöön pitäisi ottaa vain ja ainoastaan sellaisia kavereita, jotka kiistatta mahtuvat kahteen ensimmäiseen ketjuun... Sarno ei minulle täytä näitä kriteerejä. (Toivon tosin olevani väärässä kauden edestessä...) Tosin Bluesin sentteritilanne on tällä hetkellä niin huono, ettei tuo mahtuminen valitettavasti tällä hetkellä tuota ongelmia.

Tosiaan Ruuttua vastaan minulla ei todellakaan ole yhtään mitään... ainoa asia mikä edellee kummittelee takaraivossa on tämä miehen tietty jääräpäisyys olla käyttämättä "vanhoja" hyväksihavaittuja hankintoja hyväkseen (esim. Toporowski). Tämä on näkökulmana tosin sekä positiivinen että negatiivinen.
Riskit ovat kuitenkin luokkaa suuremmat hankittaessa näitä Sarnoja ja muita tuolta rapakon takaa...
Mike ja Laddy olivat loistohankintoja ja varsinkin Laddy tuli ainakin minulle täydestä tuntemattomuudesta. Kohn on muutamaa pientä piirrettä lukuunottamatta juuri sellainen pelaaja jonka haluaisin Bluesissa nähdä (tämän olen nyt tainnut sanoa jo useita kertoja.)

Maalivahtitilanne näyttää hieman huolestuttavalta.
Myllyniemi on ollut todella loistava, mutta kestääkö nuorukainen pitkässä juoksussa. Ensi viikolla on edessä kovat kolme peliä ja kunto on varmasti koetuksella nuorukaisella. Myllystä kaipaisin kovasti takaisin.

En ole aikaisemmin kunnostautunut provoamisessa, mutta onnistuin eilen sohaisemaan kunnolla ampiaispesää tuolla kerhon puolella. Responssi oli juuri odottamani laista. Toivottavsti se VV menisi nyt sinne Hämeenlinnaan niin saisivat sielläkin rauhan sieluilleen.
Tämä oli nyt täysin tänne kuulumaton kommentti, mutta tulipahan vain mieleen...
 
Oikeastaan tämä kolmen vuoden mestaruusprojekti (josta viimeinen vuosi menossa) lähti uudestaan ja puhtaalta pöydältä Crisun tulon myötä.
Kun Sinisalo (+Jussi) väistyivät Crisun tieltä niin on tapahtunut paljon ja lähes kaikki positiivista. Hankinnat Seva, Turek, Measures ovat enää painajaisissa mielessä.

Ei Sarno vielä ole sellaisia elkeitä näyttänyt mitä itsekään odotin, mutta Crisun tekojen pohjalta täytyy luottaa että Sanchez on tärkeä mies vielä.
Kohniin olin kanssa tyytyväinen, tsekkiläisyyden huonot puolet näkyi vain valitettavan usein pelissä (flegmaattisuus, laiskuus).
Pleijarit Laddy olikin täysin unessa.
Mikäli tähän joukkueeseen saataisiin Laddy takaisin niin ehkä Sarnon tilalle tarvittaisiin vahvempi kanukki.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sarno

Niin tämä flegmaattisuuden perikuva jakaa mielipiteitä. Kyllähän miehessä kiekollisena on paljon potentiaalia mutta mutta. Kohnia ei nyt näköjään saada, liekö syynä se ettei miehestä haluta maksaa kun on nyt Calgaryn miehiä? 6 peliä, 1+2=3 ei vakuuta. Ekmanilla farmissa 4 peliä, 1+3=4. Ai niin mutta Nisse ei olekaan Chrisun löytö, sori unohdin. Detroitistakaan ei nyt oikein ketään löydy näin äkkiseltään, tai ehkä Chrisulla on joku kiikarissa. Anyway, Sarnolla on 3 peliä jäljellä ja jos ei sopivaa korvaajaa löydy niin kyllä hänen try-outiaan voisi ehkä jouluun asti jatkaa. Toki mielummin minä kunnon vahvistuksen otan mutta jos ei sopivaa löydy niin otetaan pieni aikalisä, jatketaan etsimistä ja pidetään Sarno sillä aikaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Zoom, Kerho-fanit ovat ylivoimaisesti herkkänahkaisimpia faneja joten heidän ärsyttämiseen ei tarvita juuri mitään, parhaimmassa tapauksessa jonkun Kerhon sekundatsekin nimen väärin kirjoittaminen aiheuttaa jo vastalauseita. Kuten olette jo kaikki varmasti huomanneet niin pääkaupunkiseudun jengien ketjuissa on huomattavasti paksunahkaisempaa jengiä eikä jokaisesta vähänkin negatiivisistä kommenteista vedetä hernettä syvälle nenään. Jos HPK-ketjuun menisi heittämään samanlaista kommenttia kuin Erva, Tunkki, Kempes tai Bacardi täällä niin siellä jengi vetäisi totaaliset kilarit.

Eli in short, ei kannata välittää. Minusta on suorastaan huvittavaa seurata kun yksi toisensa jälkeen Kerho-fanit repivät pelihousunsa.

Sarnosta sen verran että mies on selkeästi pelimies hyvillä käsillä mutta puuttuu sellanen tietty vihainen kanadalaisuus jota Blues selkeästi kaipaa. Sarno saa jäädä puolestani jos hankitaan yksi iso vihainen kanukki (mallia Topperi).
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Oksa sivussa jouluun asti

Viestin lähetti Remu
Oksan reisivamma osoittautuikin oletettua pahemmaksi ja on sivussa ainakin joulutaukoon saakka. Myllyksen toipumisennuste näyttää paremmalta, mutta ensi viikolla tolppien välissä on edelleen Myllyniemi.

Itse olen ainakin kuullut aivan päinvastaista tietoa; Miku on hyvin todennäköisesti pelikunnossa heti maajoukkuetauon jälkeen, kun taas Jamon kanssa mennään päivä kerrallaan. Tiedä sitä sitten, miten homma todellisuudessa etenee. Tällä hetkellä onneksi kuitenkin tuntuu siltä, että on siellä kuka tahansa, niin ei se homma Bluesin maalinsuulle ratkea, vaan ihan sinne kentän toiseen päähän.

Viestin lähetti Pastori_silli
onhan Crisulla diili jo ensi kaudeksiki?!

CR:llä on aivan tavallinen työsopimus Blues Hockey OY:ssä, jossa hän toimii normaalilla kuukausiliksalla "toistaiseksi". Eli Crisun poistuminen kuvioista on kiinni, joko hänen omasta tahdostaan luopua virastaan tai sitten firman antamista potkuista.

Viestin lähetti Daespoo
Kerho-fanit ovat ylivoimaisesti herkkänahkaisimpia faneja joten heidän ärsyttämiseen ei tarvita juuri mitään

Ai vähän niinkuin Me Blues-fanit...? Sorry chat, mutta jotenkin tohon oli ihan pakko tarttua, ennen kuin joku muu tekee sen ja alkaa alkukantainen suunsoitto ja provoaminen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei täällä vähästä hetkahdeta. Monet ovat yrittäneet provota mutta erittäin harvat ovat onnistuneet.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Re: Sarnosta

Viestin lähetti Kapulainen
Seva, Virkkunen, Jämsänen, Hirvonen, Määttä...

Joistain yllä mainituista kavereista olisi kyllä hyvä päästä eroon.

No se voisi vaikka sitten olla toi Seva... tulisi vielä taloudelliseksikin... kaverihan pelaa 2 vuoden sopimuksen jälkimmäistä vuotta, eikö niin? Iltalehden (vaiko Sanomien?) sivuilta löytyi tänään aika karmiva tieto, että Sevalle maksettiin viime vuonna (ei siis kaudella vaan vuonna, mutta sehän kai on tässä yhdentekevää kun on 2v soppari) melkein 450 000 mk palkkaa... joka oli Bluesin 8. kovin palkka siinä listassa (ei ollut Stapletonia tai Kohnia)...

Muita lukuja: Jiri 880 000 vs. Marek vajaa 10 000 vähemmän (no tottakai liigan paras saa enemmän palkkaa kuin muut, hymiö)

Caloun reilu 1 400 000

Jamokin yli miljoonan.

Banham sai siis tosiaan sen 1,8 Mmk... eli ei ihme että lupaus Bluesiin jäämisestä oli ton rinnalla aika pijkkujuttu...

Lisää palkoista "Pelaajien palkat" -ketjussa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Kaljami


No se voisi vaikka sitten olla toi Seva...

Ongelma on se, ettei kukaan huoli Sevaa. Bluessin kannattaisikin ostaa vaan tylysti soppari ulos. Ei siinä taloudellista säästöä tulisi, mutta päästäisiin miehestä eroon. Ja Virkkusesta kanssa eroon, ei tule millään mahtumaan kokoonpanoon tulevaisuudessa kun loukkaantumisista päästään. Määttä kannattaa pitää. Jollain sairaalla tavalla diggaan miehestä ja uskoisin että mies jossain vaiheessa tulee rapakon taakse siirtymään. Silloin saadaan siitä hyvät korvaukset.

Vujtekilla spekuloiminenkin voidaan sitten lopettaa jos HPK:n miehiin on uskominen. Mies valitisi HPK:n, voittavan joukkueen, ja rahalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Joku huhusi että sopimuksen arvo olisi niinkin vaatimaton kuin 300 000$. Halpaa kuin saippua. Ehkä se sitten on sen arvoinen. Onnea vaan Vujtekille Hämeenlinnaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Footless
Ongelma on se, ettei kukaan huoli Sevaa.

Nimenomaan. Sevaa on kaupiteltu ympäri maita ja mantuja ja vaikka Blues olisi valmis maksamaan n 1/3 Sevan palkasta vuokra-ajalta (mikä on aika yleinen käytäntö) niin ei kelpaa. Sevallahan lisäksi näyttää olevan jatkuvasti näitä pikkuvammoja mikä ei varmaan kauppaamista helpota. Mutta ehdottomasti sekä Seva, Virkkunen ja Jämsänen ovat tulleet tiehensä päähän Bluesissa. Mielummin minä siellä näen Näätäsen, Niemisen, Sihvosen ja junnuissa pelaavat Immosen, Töykkälän & co:n. Tai vaikka Pasin, saataisiinpa pari taklausta per ottelu.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Footless


Ongelma on se, ettei kukaan huoli Sevaa. Bluessin kannattaisikin ostaa vaan tylysti soppari ulos. Ei siinä taloudellista säästöä tulisi, mutta päästäisiin miehestä eroon. Ja Virkkusesta kanssa eroon, ei tule millään mahtumaan kokoonpanoon tulevaisuudessa kun loukkaantumisista päästään.

Eikös Bluesin kannalta tämä vallitseva tilanne ole juuri se paras? Pelaajathan on vakuutettuja ja vakuutus korvaa suurimman osan pelikyvyttömän pelaajan palkasta. Eli niin kauan kun Seva on 'pelikyvytön' hänestä on vähiten kuluja Bluesille. Eri asia olisi tietysti jos joku suostuisi Seva vuokraamaan tai ostamaan käypään hintaan (Joka siis olisi suunnilleen sama mitä Blues miehestä maksaa).
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Virkkunen, Seva, Jämsänen ja valitettavasti Hirvonenkin lienevät muualla ensi kaudella. En usko että Hurme ja MElomo mahtuvat samaan joukkueeseen (samantyyppisiä pelaajia) joten vähintään toinen ei pelaa ensi kaudella Bluesissa. Jamo lopettaa, Oksa ja Myllyniemi jakavat vastuun maalissa.

Jos jotain positiivista niin kun lasketaan Sevan ja Jamon palkkasäästöt niin periaatteessa saadaan aika kova kaveri sillä rahalla.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Footless
Vujtekilla spekuloiminenkin voidaan sitten lopettaa jos HPK:n miehiin on uskominen. Mies valitisi HPK:n, voittavan joukkueen, ja rahalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Joku huhusi että sopimuksen arvo olisi niinkin vaatimaton kuin 300 000$. Halpaa kuin saippua. Ehkä se sitten on sen arvoinen. Onnea vaan Vujtekille Hämeenlinnaan.
Sisälukutaito rok rok. Vujtekilla on Pensien kanssa yksisuuntainen, vuoden mittainen sopimus, summa 600$k. Nyt Pens haluaa kaverista eroon ja on valmis ostamaan sopimuksen ulos. Normaali buy-out olisi 2/3-osaa, joten VV:lle maksettaisiin 400$k. Nyt Pens kuitenkin yrittää tingata ja VV:lle käteen jäävä summa NHL-reissusta voi hyvinkin olla lähellä tuota 300$k:ta. Se sitten mitä HPK maksaa jampalle on jotain aivan muuta, kuten Nelosen mainoksissakin sanotaan.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Footless


Ongelma on se, ettei kukaan huoli Sevaa.

Niin, tämän kyllä tiesin mutta aiempi lista turhista pelaajista vaan toi mieleen Sevan palkan... harmi ettei kaveria saada mihinkään. Herää vaan kysymys että kannattaisko ostaa soppari ulos tai alentaa Sevan vuokrahintaa. Sehän nyt on ihan sama vaikka esim. joku mestisjengi maksais siitä 10 euroa kuussa, koska nykyisellään tilanne ei hyödytä Sevaa eikä Bluesia, ja näköjään kukaan ei kaveria suostu huolimaan.

Sitten toinen juttu: mites siirtomarkkinat? Nyt on ollut taas perinteiset tän palstan tietolähteet vähän aikaa hiljaa...

Niin ja T.Elomo kutsuttiin maajoukkueeseen pikakomennuksella korvaamaan loukkaantunut Hentunen, niinkuin varmaan tiesitte.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös