Blues 2002-2003

  • 227 639
  • 2 764

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vykoukal - Gustafsson
Pisto - Nummelin / Strömberg / Kakko / Martikainen
Haakana - Laatikainen
+ Määttä / Viitanen / A-juniori

Murphya en pitäisi puolustuksessa, mikäli Nummelin / Strömberg / vastaava tulee. Pitäähän Toporowskille olla ulkomaalaispelaajan paikka joukkueessa :D

Ulkomaalaiset siis:
- Jan Caloun
- Jiri Vykoukal
- Mike Stapleton / Johan Davidsson
- Dale McTavish / Ladislav Kohn
- Shayne Toporowski / Nils Ekman
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Kassu ym.

Tommy: Miten jokainen Bluesin kannattaja on laittanut Kassun ensi kauden kokoonpanoon, ihmettelen miksi kun hän ei tietääkseni ole Jokereista lähdössä.

Sitten Kakko, hänenkään saapumisensa sinisiin ei ole millään lailla varmaa, itse kyllä päästäisin mielelläni. Sveitsin jäähdyttelijöitä ei tarvittaisi, mutta kun joku muu on eri mieltä. Martikainen kuuluu samaan sarjaan, eli saatte pitää.

Ströba on teille kyllä tulossa, kun taas sitten Sulku ei.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Kassu ym.

Viestin lähetti tumba17
Tommy: Miten jokainen Bluesin kannattaja on laittanut Kassun ensi kauden kokoonpanoon, ihmettelen miksi kun hän ei tietääkseni ole Jokereista lähdössä.

Sitten Kakko, hänenkään saapumisensa sinisiin ei ole millään lailla varmaa, itse kyllä päästäisin mielelläni. Sveitsin jäähdyttelijöitä ei tarvittaisi, mutta kun joku muu on eri mieltä. Martikainen kuuluu samaan sarjaan, eli saatte pitää.

Ströba on teille kyllä tulossa, kun taas sitten Sulku ei.

En ole Tommy mutta Kassu taitaa löytyä monen "toivelistalla" koska tällaista pakkia tässä olisi jo tälle kaudelle kaivattu.Lisäksi ketjuhan on "teemana espoolaisuus" joten sekin puoltaa Kaspan laittamista siihen.Espoossahan Kassu on liigauransa suurimmaksi ollut. Ja vielä:jos vaihtaisi Piston ja Virtaseen esim Ströbaan ja Kaspaan niin kyllä olisi pakisto eri luokkaa..
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Kassu ym.

Viestin lähetti tumba17
Tommy: Miten jokainen Bluesin kannattaja on laittanut Kassun ensi kauden kokoonpanoon, ihmettelen miksi kun hän ei tietääkseni ole Jokereista lähdössä.

Minun tietääkseni Kassulla on espoolaissydän ja minun tietojen mukaan hän yritti Bluesiin muutama kausi sitten (ennen Jokereihin menoa) ja ei kelvannut TT:lle (minun veikkausten ja tietojen mukaan Juha Ikonen ei myöskään kelvannut).

Kassulla ei kai ensi kaudeksi ole sopimusta?
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Kassu

Nikke: OK, oletin tämän ketjun perustuvan muuhunkin kuin ns. joulupukin listaan. Siitä olen samaa mieltä, että Kassun ja Ströban avulla kohtuullisen heikko (valitan) pakistonne kyllä paranisi. Kuten mainitsin, Ströba on teille tulossa kohtuullisella varmuudella. Kassun tilalle teidän kannattaa hakea joku muu fyysinen pakki. Mitenkä esim. Honkanen, jota itse olen ehdotellut Jokerileiriin? Kehityskelpoinen kundi, joka osaa fyysisen puolen ja ei ole HIFKssa saanut mitään selvää roolia.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Kassu vielä kerran

Tommy: Ei vielä ole sopparia, paino sanalla vielä.

Kassu tosiaan kyseli paikkaa Bluesista ennen Jokereihin siirtymistä, sitä mihin se kariutui, en tiedä, raha se ei kuitenkaan ollut.

Jos Ikonenkaan ei TTlle kelvannut, niin on teillä varsinainen valmentaja ollut. Juha jätti minulle erittäin hyvän kuvan itsestään ja olisin kundin ottanut Jokereihin koska vaan.

TTstä olen kuullut useammankin jutun, joista valitettavasti suuri osa totta, ja miltei kaikki ei millään tavalla mairittelevia. No, ymmärsihän Timo sentään musiikin päälle.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Määttä

Niin, minullekkin Tertsi on jättänyt pahat traumat tällä kaudella uskomattomilla hasardeillaan. Mutta kuitenkin, Määtälle pitäisi vielä antaa mahdollisuus Bluesissa. Ikää on vähän ja armeijakin on päällä. Jos ensi kaudellakaan ei lähde kulkemaan, niin sitten vaan vuokralle mestikseen tai siirto johonkin muuhun liigaseuraan.

Määtältä puuttuu sellainen tietty ilkeys, mies on vähän arka. Vähän hullunkatsetta kehiin, niin tulos olisi varmasti parempi. Itseluottamuksestahan tämä Terolla on enemmänkin kiinni, jos itseluottamus paranisi, tulisi varmasti sitä ilkeyttäkin lisää.

Ensi kaudeksi minä pitäisin tästä puolustuksesta Vykon, Laatikaisen, Murphyn, Gustafssonin ja Määtän.
Vahvistuksiksi olisi tervetulleita Nummelinin, Järventien ja Strömbergin tasoisia kokeneita, kiekollisesti taitavia kavereita.

Niin ja Topper ja Nisse takasin! Ja Haakana myös.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kuinkas valmennus 2002-2003?

Mikäköhän valmennustiimi ensi kaudella haluaa yrittää saada Bluesia pleijareihin?

Jos täälläkin tunnustetaan Määtän ja Gussen potentiaali, miksi sitä ei tällä kaudella osata kaivaa esiin?
Piston voisi laittaa kyllä kierrätykseen, niin kuin sen toisenkin Kalpa-Marketista haetun. "Kierrä Pisto" -viikot on aika lopettaa Espoossa.

Eikös täälläkin epäilty Allun kykyjä valmentajana? Kuinka paljon voidaan vielä kaataa TT:n niskaan? Mikä on Nikin rooli ja panos?
Valmennuksessa on epäonnistuttu tällä kaudellaa laajalla rintamalla. Peli ja peluutus tökkii ja fiilis ei ainakaan katsomoon näytä hyvältä ja pelaajien henkilökohtainen kehitys Corya lukuunottamatta on ollut nollaluokkaa. Ehkä Corylläkin meni aikaa tottua täkäläiseen kiekkoiluun?

Valmennukseen tarvitaan parempaa osaamista nuorien pelaajien henkilökohtaisten ominaisuuksien kehittämiseen.

Länsiväylässä Merrakin otti taas kantaa Bluesin asioihin. Nyt hieman positiivisemmalla kannalla kuin viimeksi. Nyt saivat junnutkin sympatiaa. Samalla kannalla olen myös, ettei Espoossa ole joukkuetta ollut tälläkään kaudella.

Ensi kauden teema voisi olla "Joukkue", eikä mahdollisimman kova nimilista.

Mutta jos toivomuslistaa saa esittää Pohjanlahden taakse niin...

1.
Jos Nisse Euroopassa jatkaa, niin jatkaisi Espoossa
2.
Tietysti Ikosen Jussin comeback.
3.
Toponkin ottaisin takaisin näyttämään esimerkkiä muille asenteessa.
4. Missäköhän on se Ahola, kun kaatoi Lukon pleijareissa yksinään ja se joka oli Tepsukoiden parhaita pakkeja pari vuotta sitten? Sen ottaisin takaisin, mutten sitä kun täällä viimeksi nähtiin.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
4. Missäköhän on se Ahola, kun kaatoi Lukon pleijareissa yksinään ja se joka oli Tepsukoiden parhaita pakkeja pari vuotta sitten? Sen ottaisin takaisin, mutten sitä kun täällä viimeksi nähtiin.

Se Ahola on kuollut ja kuopattu aikoja sitten - valitettavasti.
Voiko noita Merran jorinoita lukea netistä? Tänne Helsinkiin kun sitä mainiota lehteä ei tule.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Blågula
Voiko noita Merran jorinoita lukea netistä? Tänne Helsinkiin kun sitä mainiota lehteä ei tule.

Yritin etsiä, mutta lansivayla.fi ei tuottanut tulosta.
Tämä siis oli jo viime keskiviikon lehdessä.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
En minäkään Kuusisto pois heittäisi kaveri on vielä A-junnu ikänen kehittyyy varmasti ja paljon vielä, mutta kun ei ole Masallakaan sitä kokoa olleskaan, muttei silti Masaa pois vaan ensi kaudeksi vielä A-junnuihin/Mestikseen vuokralle...
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Lähiviikot ovat paitsi pudotuspelien kannalta niin myös ensi kauden kannalta hyvin ratkaisevassa roolissa. Sillä mikäli Blues taas kerran onnistuu säheltämään itsensä ulos pleijareista niin joukkue saa kyllä sellaisen luuserileiman josta ei ihan heti pääse eroon. Ja luusereista ei kukaan ole kiinnostunut - ei pelaajat, eikä sponssit. Eli mikäli runkosarjassa jäädään sijalle yhdeksän niin kotimaiset profiilipelaajat eivät todellakaan tule tyrkyttämään itseään Bluesille. Siinä tapauksessa "vahvistukset" ovat lähinnä entisiä Hifkiläisistä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei kun tänne, kaikkien provoketjujen äitiin. Nämä vierailuthan ovat kiellettyjä mutta kuitenkin.

Tumba, älä nyt jumankauta Bluesiin sitä Honkasta tunge. Me yritetään pitää se itse.

Kuinka varmaa on Vykoukalin jatko? Calounhan on jo varma, joten eikös teille 3 ulkomaanapua vielä mahdu?

Ströbä tulee, jos kelpaa teille. AJNiemi on kaiketi jo lopullisesti Jokerien heiniä.

Perinteinen HIFKin kädenojennus Bluesille saattaa löytyä linjalta Kuhta - Rajala - Tuominen - Kölli.

Haakana - pysyy Jokereissa.
Zeta - HIFK tai NHL

Toni Sihvosta ei ole täällä mainittu, käsittääkseni Bluesin kiikarissa Jampan ketjukaveriksi.

Hankkikaa 2 goonia, niin loppuu se taitopelaajien häirintä. Niitä saa kotimaastakin, vaikka meiltä tai Porista. Haluaisitteko Nielikäisen:D ?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tulolistalla siis:
- Toni Sihvonen
- Petteri Nummelin
- Mika Strömberg

Ja eiköhän Ladislav Kohnin mahdollinen stuntti ole Dale McTavish.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Eikös Jiri Vykoukalilla ole vielä ensikaudestakin soppari?
Toni Sihvonen kyllä kelpaisi Calounin vitjaan.
Petteri Nummelinkin kelpaisi.
Kuka haluaa Teemu Virkkusen?
Mika Strömbergiä en niin kauheasti haluaisi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag
Ei kun tänne, kaikkien provoketjujen äitiin. Nämä vierailuthan ovat kiellettyjä mutta kuitenkin.

Tumba, älä nyt jumankauta Bluesiin sitä Honkasta tunge. Me yritetään pitää se itse.

Kuinka varmaa on Vykoukalin jatko? Calounhan on jo varma, joten eikös teille 3 ulkomaanapua vielä mahdu?

Ströbä tulee, jos kelpaa teille. AJNiemi on kaiketi jo lopullisesti Jokerien heiniä.

Perinteinen HIFKin kädenojennus Bluesille saattaa löytyä linjalta Kuhta - Rajala - Tuominen - Kölli.

Haakana - pysyy Jokereissa.
Zeta - HIFK tai NHL

Toni Sihvosta ei ole täällä mainittu, käsittääkseni Bluesin kiikarissa Jampan ketjukaveriksi.

Hankkikaa 2 goonia, niin loppuu se taitopelaajien häirintä. Niitä saa kotimaastakin, vaikka meiltä tai Porista. Haluaisitteko Nielikäisen:D ?

- Honkanen - kuka se on?
- Calounilla ja Vykoukalilla on ensi kauden kattavat sopimukset.
- Haakana, mistäs tiedät? Kaverilla on (pakko olla!) vieläkin espoolaissydän, vaikka hän ei TT:n Bluesiin mahtunut.
- Toni Sihvonen - kelpo kakkossentteri
- Kaksi goonia? Enpä usko että tämä nykyinen "taitopelaajien häirintä" lähtisi muutamalla Nielikäisellä pois. Tällä kaudella on vain kaksi taitopelaajaa ketkä eivät itse pysty pitämään itsestään huolta: Jan Caloun ja Teemu Virkkunen ( :D ).

No ehkä ensi kauden kakkosketju:
Shayne Toporowski - Toni Sihvonen - Jan Caloun ?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Honkanen - lupaava gooni. Ei mahdu HIFKiin, ottakaa pois. Trust me.

Niinhän mä laskinkin, että Vykoukal ja Caloun jatkavat, mutta ketkä ovat ne kolme muuta?

Teillä ei ole tällä(kään) kaudella yhtään goonia. Gooni on eri asia kuin iso hyökkääjä, joka kykenee pitämään huolta itsestään. Calounin duuniin ei kuulu itsestään huolta pitäminen, se olisi Honkasen/Nielikäisen etc. hommaa. Hyvän hyökkääjän/puolustajan myllytysherkkyys (vrt. Vopat/Zidlicky) ei välttämättä ole iloinen asia, sillä näiden jätkien pitäisi pysyä jäällä mahdollisimman paljon.

Caloun ei ole koskaan ollut niin hyvä kuin Sihvosen rinnalla pelatessaan. Ja toisessa laidassa hääräsi usein - Markku Hurme.

Joten: Caloun - Sihvonen - Hurme/Kuhta. Voisi toimiakin. Teillä sitten, kun ei meillä. Sihvonen on hyvä raataja ja blokkaaja, tekee tilaa Calounille hyvin.

Myllys - onko todella jatkamassa? Ruotsi-huhuille siis piste. Mitä jos olisitte treidanneet Toporowskyyn?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag
Myllys - onko todella jatkamassa? Ruotsi-huhuille siis piste. Mitä jos olisitte treidanneet Toporowskyyn?

Jamo ei pelaa ammatikseen Ruotsissa enää koskaan,
tämä tieto on itse #35:ltä peräisin.

Det var det.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Haakanasta

...vielä sen verran, että Jokerit tarvitsee häntä niin paljon, että tulee tekemään tarjouksen, joka riittänee. Haakana on itse tyytyväinen Jokereihin, joka järkkäsi hänet farmeista takaisin SM-liigaan. Näin KH itse kertoilee. Virmanen on aika kettu tällaisten jätkien kanssa.

Mutta on vielä yksi mahdollinen paluumuuttaja, joka haluaisi hengailla pk-seudulla - Jukka Hentunen. Summasen/Harkimon Jokereihin hän ei mene ikinä, eikä todennäköisesti meillekään. Sehän voisi tulla kysymykseen...? Tepsikin on kiinnostunut. Kun Hentusen paikka NHL:ssä oli viime kesänä vielä kyseenalainen, antoi Hjallis "Diplomaatti" Harkimo lausunnon, jonka mukaan "Hentunen toivottavasti saa paikan NHL:ssä, sillä meille hän ei enää mahdu"

Jos Nielikäinen tulisi Blöössiin, niin moni suuntaisi askeleensa Vaihtoautoareenalle. Stadissa toimii eräänlainen "Pasi-klubi", joka tekee reissuja jopa Poriin tätänykyä...kiekkoilun kanssa tällä ryhmällä ei juurikaan ole tekemistä, mutta värikästä porukkaa!

Ruuttu kasannee joukkuetta enemmän NHL:n suuntaan eli etsii selkeät roolipelaajat. Nythän Blöössin ongelmana on ollut eräänlainen materiaalin tasapaksuus. Varsinkin NHL:stä tulevat jätkät odottavat valmentajalta selkeää roolitusta, Kapanen ei mielestäni ole huippuvalmentaja hyvälle joukkueelle. Hän on hyvä kriisiryhmien vetäjä, niinkuin Tamikin. Ihan henk.koht. mielipide.

Joten pleijareihinhan Blöössin on mentävä, jotta imuvoimaa joukkueeseen olisi - ja jos siellä menestytään, niin Kapanen jatkanee. Vaikeampi homma. Jos minä olisin Chrisu, niin hankkisin valmentajankin pohjoisamerikasta.

Oho, olipa paljon asiaa Blöössistä. Rasittavasta kakkosjoukkueestani...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sehän nyt ei paljoa vaikuta mikä sydän jätkällä on jos vaan rahaa tarjotaan paljon. Ehkä kylmäkiskoisesti sanottu, mutta, Haakana saa peliaikaa Jokereissa, ilmeisesti ihan hyvää palkkaa Jokereissa, viihtyy Jokereissa, miksi ihmeessä äijä lähtisi Espooseen? Haakanan tavoite on luultavasti kuitenkin voittaa mestaruus...;)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Haakanasta

Jukka Hentunen.. kyllähän näitä jätkiä mahtuu. Voisi olla Teemu Elomon stuntti (jos ja kun pelaa hyvät MM-kisat ja Dallas kutsuu - muistaakseni Elomolla on ensi kauden kattava sopimus).

Pasi Nielikäinen.. Pasi on sellainen mediapersoona että voisin jäähyherkkyydestä huolimatta Bluesiin ottaa. Nelosketjuun.

Pohjois-Amerikkalainen valmentaja voisi tuoda Bluesin joukkueeseen ehkä jopa uskottavuutta ja jotain uutta ilmettä. Fyysisyyttä ja fyysisyyden lieveilmiöitä. Mielelläni näkisin Kapas-Hannun ensi kaudella valmentamassa Bluesia. Ihan vaan jatkuvuuden takia.

Jos heti kauden päätteeksi, maaliskuun puolivälissä, julkistettaisiin jenkkikoutsin nimi niin sehän voisi olla hyvä porkkana saada Toporowski ja McTavish takaisin sinisiin (molemmilla sopimukset katkolla). Niin ja Stapleton ei haluaisi siirtyä rahan perään Jokereihin.

Stapleton tulee ensi kaudella kalliiksi, mutta tulkoot.
Niin tulee myös Toporowski ja McTavish, mutta tulkoot.

Nyt luulisi jos Salonojankin tajuavan että näitä burgereita, sedlakkeja, zibbejä, zelenkoja ja turekeja ole varaa hankkia. No, eihän Salonoja vastaa onneksi enää pelaajahankinnoista.

Ulkomaalaiset siis:
- Jan Caloun
- Jiri Vykoukal
- Shayne Toporowski
- Mike Stapleton
- Dale McTavish
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Nyt kyllä olisi C.Ruuttu aika tehdä ensi kaudelle hyvät pelaaja kaupat, nyt kun Chrisu saa tehdä lähes yksin lähes kaiken niin sieltä tuskin enää tulee paskaa käteen niin kuin Zib,Turek,Zelenka,Burger ja Sedlak oli! Sitten kun tämä kausi on paketissa alkaa jännääminen että millä ensikaudella mennään; odottaisin eniten apuja puolustukseen joka on lähes koko tämän kauden vuotanut, sitten hyökkäykseen muutama kova nimi ainakin Kohnin tilalle sillä Kohn tuskin Suomessa jatkaa!
Puolustukseen voisi jos saisi niin hommata jonkun paremman ulkomaalaisen kuin Cory Murphy mutta jo ei löydy niin ei sekään mikään paha juttu ole sillä on Smurphy pelannut tämänkauden hyvin!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Nyt selvisi Toporowskin lähtö Bluesista..

http://www.swehockey.se/scripts/lhf/features/featuredisplay.cgi?sas=s2001-02&num=intrv_alag_st_1

Tuolta löytyy Shayne Toporowskin haastattelu.

"- Det var inget bra beslut, tror inte tränaren gillade mig, dessutom företrädde han en typ av hockey som jag inte alls trivdes med. Handlade mest om individuella prestationer, inte om lagets. Det var inte direkt den lyckligaste tiden i mitt liv, förklarar Shayne som flyttade tillbaka till Kanada efter tiotalet matcher."

Noniin, eli mitä minä kauppiksen ruotsinopiskelulla ymmärrän niin Timo Tuomi on syy miksi Shayne Toporowski ei pelaa Bluesissa.

Samaiselle jätkälle ei kelvannut Kari Haakana ja minun yhteenlaskujen mukaan Juha Ikonen.

Kiitos vitusti TT! :mad:
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Siis onko Topperi lähtenyt Ruotsista takaisin Kanadaan vai oliko tuo syy miksi Topperi ei jatkanut Bluesissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös