Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 398 103
  • 2 187
Tähän vaan esimerkiksi eräs päivä elämästäni: Lähdin käymään autolla kaupassa ja sen sijaan että stereoista olisi lähtenyt soimaan Rainbow jonka levy soittimessa piti olla sisällä, sieltä soikin Cheekin Timantit on ikuisia.
...
ja sen jälkeen sitten alkoikin soimaan... Niin... Cheekin Timantit on ikuisia.

Ei helvetti, otan osaa. Itse olisin tuossa vaiheessa varmaan ollut jo rikkomassa mitä tahansa vehjettä, josta ääni tulee.

Ihan yksi hailee mitä joku Cheek on puffannut, kulttuuriministeri siitä sanonut ja vice versa jne. jne. lässynlää - mutta kun ne biisit vaan ovat ihan hirveää paskaa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä tuon Cheekin Timantit on ikuisia taida riittää. Nykyisin joka saamarin kanavalta tulee kahdesti tunnissa: Kuka muu muka.

Se esitettiin erällä ruostalaisella radiokanavalla ja juontaja esitteli sen laulavalla aksentillaan nimellä: Kukka mummuka.
Pääsi kunnon naurut!
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mulla on myymälän puolella Radio Rock auki. Aika paljon tulee ihan kukkua, mutta pari on ihan ylitse muiden.

Volbeat.

Sekä sitten sellainen kuin Reckless Love: Night on fire. Jumalauu-ta! Miten voi olla noin ärsyttävä biisi? Miten?

En mä oikein jaksaisi kuulla niitä Nightwishin sahatuimpia hittejäkään, mutta menkööt ny.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Radiossa soitetut eivät oikeastaan koskaan ole yhtä hyviä, kuin muut albumilla olevat kappaleet. En sitten tiedä tuleeko noista radiosoittareista vaan niin ähky heti, että muut albumin kappaleet kuulostaa täydeltä kullalta?

Mä näin Volbeatin joskus jäähallilla Megadethin lämppärinä, ja ihmettelin silloin että mitähän helvetin kuraa tämä tämmöinen nyt on. Ällistys oli mittava, kun tuosta tulikin suosittu. Mulla oli tuolloin muuten "meet & greet" -lippu jolla olisin päässyt tapaamaan Dave Mustainea. No en mennyt. Mitä helvettiä mä sille olisin sanonut?

Tosiaan, myymälässä on Radio Rock auki. Nyt on kyllä edellämainittujen lisäksi tullut malja aivan täyteen Herra Ylpön Tulipäähippiäinen biisiä (vittu miten ärsyttävä!) sekä aivan saatanan helvetin ärsyttävää, ja koko ajan soivaa Ralf Gyllenhammarin Bed on Fire -biisiä. Ärsyttää tuo "Gyllenhammar" nimikin jo niin kovasti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
"Hullu sä et ole mut juuri nyt on vaikeaa... hiljaa nyt mennään mut henkiin sä jäät"

Voi vittu sentään. Hirvee biisi :o En tiedä mikä on biisin nimi, enkä todellakaan tarkista sitä.

Luulin muuten että joku nuori jätkä laulaa ton, mutta Janna-niminen gimma tuon hirvityksen vetää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Luulin muuten että joku nuori jätkä laulaa ton, mutta Janna-niminen gimma tuon hirvityksen vetää.

Vihaamani klubi kasvoi taas yhdellä. Janna otti oman paikkansa ja tulee siellä olemaan loppuelämänsä ajan. Muut jäsenethän tuossa klubissa ovat Sanni, Erin, Jenni Vartiainen, Anna Puu, Jippu ja Chisu. Ai joo ja tottakai tämä Jonna Tervomaa, joka saa lauluäänellään ja lauluillaan kukatkin kuihtumaan.

Klubi on tietenkin sellainen, että naislaulaja saa yhden megahitin ja sen jälkeen hän on maamme musiikkimarkkinoilla kuolematon. Aivan sama mitä paskaa (vaikka paskaa se megahittikin jo oli) suollat niin radiot soittaa ja keikkoja riittää kaikissa mahdollisissa kissanristiäisissä. On sitten radiojuontaja tai keikkajuontaja niin aina esittelyn yhteydessä mainitaan sana "ihana". Ihana Erin, ihana Jenni Vartiainen, ihana Chisu...

Tekisi mieli siirtyä seuraavaksi kyseisten "ihanien naisten klubin" megahittien sanoituksiin, mutta annetaan nyt olla. Mä en haluu kuolla tänä yönä kuusivuotiaan tytön suusta aikoinaan veti aika hiljaiseksi. "Äiti, se Vanha Nainen Hunningolla on kyllä hyvä biisi, mä oon hevoshullu ja siinä ratsastetaan..."
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Red Hot Chili Peppers keksi levytysstudiollaan korvaebolan ja antoi taudille nimeksi "Give it Away". En normaalisti kuuntele radiota, mutta kuluneen viikon aikana olen joutunut tekemään niin kahdesti - ja molemmilla kerroilla Radio Rock iski saman paskan tuulettimeen. Jos korvani osaisivat oksentaa, paha olo olisi tullut heti pois. En siis linkitä kyseistä sävellys-sanoitus-ripulipaskaa tähän, koska myös teidän korvanne ovat minulle siinä määrin kalliit.

Toivuttuani jälkimmäisestä RHCP-traumasta olin jo aikeissa lähteä psyyke kinesioteipattuna viikonlopun viettoon. Kävi kuitenkin niin, että lähikaupassa joku fasistinihilisti oli iskenyt kovaäänisiin päälle Radio Novan, josta pamahti soimaan sellaista ydinulostetta, ettei ennen ole kuultu: erään artistin tavaramerkinomaisella intonaatiolla ääntämä "ÄÄRRRHHIIRRAJOILLE, ÄÄÄRRRHIRIRRAJOILLEE!" kajahti suoraan Lahen ghetoista, ja painajaismainen synestesia loi välittömästi verkkokalvoilleni spengleriläisittäin tämänhetkisen kulttuurin tilaa peilaavan kollaasin twitteristä, Suomen nykyisestä valtiojohdosta ja Olympiastadionista.

Onneksi päätin kuitenkin avautua asiasta täällä, sillä nimim. J.Hotti muistutti edellisessä viestissä ansiokkaasti, että korvillani on onneksi vielä loputtomasti toinen toistaan parempaa kuunneltavaa:
...ihana Chisu...
Chisu on nimittäin toden totta ihana, eikä ikipäivänä kuulu edes samaan ulottuvuussäikeeseen tämän ketjun kanssa!
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Hullu sä et ole mut juuri nyt on vaikeaa... hiljaa nyt mennään mut henkiin sä jäät"

Luulin muuten että joku nuori jätkä laulaa ton, mutta Janna-niminen gimma tuon hirvityksen vetää.
Jannalta on nyt tullut radiosoittoon vielä tätäkin tekelettä kamalampi paska, nimittäin "Tytöt lähtee tanssimaan". "Olet niin sairaalloisen mustasukkainen ja sua koskaan pettänyt en" ja voi vittu millä äänellä vielä toi valitus on "laulettu".

Radio Suomi soitti pari kuukautta Tangomarkkinoihin asti jonkun mulliköörin äänitystä nimeltä "Tango kuuluu kaikille." Siellä oli Yleisradion toimittajia kuten Hilla Blomberg, Piia Pasanen, Mikko Peltola ja se hampputukka Jorma Hietamäki äänessä. "Vain tämän piänen hetken, oot siinä viärelläni" lauloi joku niin päin persettä kuin laulaa voi. Onneksi tuon soittaminen loppui viikko sitten.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Hullu sä et ole mut juuri nyt on vaikeaa... hiljaa nyt mennään mut henkiin sä jäät"

Voi vittu sentään. Hirvee biisi :o En tiedä mikä on biisin nimi, enkä todellakaan tarkista sitä.

Luulin muuten että joku nuori jätkä laulaa ton, mutta Janna-niminen gimma tuon hirvityksen vetää.

Heh nauratti itseä kun luulin monta kuukautta että tuo biisi on Antti Tuiskun :) kääntyi nimittäin heti alussa aina radiokanava :) tuo kun kuulostaa ihan yhtä paskalta mieslaulajalta mitä tuisku on.

Mitä tulee tuohon Cheekiin, Eriniin , nopsajalkaan ym.. niin kyllähän nuo voi biisinä olla "ihan ok" tasoa , mutta helkkari kerran päivässä radiossa riittäisi soitossa mutta kun soivat joka helkkarin kanavalla 2 tunnin välein. Toivottavasti saavat hyvät paljousalennukset kun samaa biisiä soittavat.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mikael Gabriel Woppaa woppaa. Siis ei jumalauta. Luulin että se JVGn Huominen on huomenna on kehnointa paskaa mitä on mutta ei tuota woppausbiisiä huonompaa ole kyllä olemassa. Aivan järkyttävän typerät sanoitukset jotka ovat kuin suoraan jonkun 12-vuotiaan wannabe -muusikon käsialaa yhdistyvät täysin räppäystaidottoman "artistin" puhelaulunomaiseen mokellukseen. Siihen päälle sovitus, joka on juurikin niin ärsyttävä korvamatorenkutus kuin voi odottaa ja tuloksena on kenties tämän vuosituhannen kamalin kappale. Lisäksi kun yhdistää MGn aivan jumalattoman ärsyttävän julkkisprofiilin (uho ja se tapaus Pyhimyksen kanssa) niin voi jehna.
Juurikin tämän tapainen kura on syynä siihen, miksi mullakin meni pitkään saada suomiräp pois sieltä inhokkilistalta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
HANKÖÖN..

Kiitos helvetisti Kasmir vai mikä lie oletkaan, sinun takia rupean syömään aivan muita karkkeja kuin vadelmaveneitä. Ja Hankoa välttelen kuin ruttoa.

Toinen on tää eestimees Pistepiste vai mikä onkaan. En halua edes muistella mitä tää heppu lauleskelee.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Varmaan viimevuonna jo mainittu mutta mainitaan vielä kerran, koska tämän on joskus joutunut radioaalloilla kuuntelemaan tämänkin vuoden puolella:

Naughty Boy featuring joku muuturhake Smith - La La La. LALLALLLALLALALLALALA VITTU NYT SE TURPA KIINNI!! Ei hyvää päivää mitä paskaa..

Lueskelin tätä aihetta.. 10v takaperin tässä aiheessa kirottu Antti Tuiskut ja musiikki joka sopii suihkussa runkkaaville (ja samanaikaisesti itkeville) miehille, nyt täällä taas kirotaan Erinin elämänmakuinen tuotanto, Cheek sun muut..

Itselle heräsi kysymys että haluankohan mä tietää missä jamassa musiikki on 10v päästä?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Radio Suomipoppia en kuuntele kuin pakon edessä, mutta sen verran sitäkin on joutunut kuuntelemaan että torpedoisin yhden saatanan vadelmaveneen ja viimeistelisin homman syvyyspommilla. Ei saatana kun voi olla ärsyttävää paskaa. Korvat vuotaa verta.

Keekki ei olekaan tuolta enää niin usein tullut. Torstaina lupauduin vielä lähtemään seuraksi festareille joilla ko herra esiintyy, mutta sanoin myös että kyseisen keikan ajan otan kaljaa jossain teltassa. Kaikkeen sitä tulee naisten takia lupauduttua.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Cheekin musa on paskaa, mutta ei ihan niin paskaa että se saisi voimaan pahoin. Julkisuudessa olevien juttujen perusteella Cheek vaikuttaa lisäksi ihan päälliköltä jätkältä, joka vaan vittuilee joillekkin kateellisille jounihynysille ja paavoarhinmäille, jotka eivät ole oikeasti yhtään mitään. Hieno mies ja varmasti kova panemaan vaikka paskaa musiikkia tekeekin. "Heti joku läski alkaa kitisemään kun jollain on vähän rahaa päällä" vai mitenkäs se juttu meni.

Paskin biisi mitä olen eläessäni kuullut on se vitun ärsyttävä hanko-biisi. Samoin kuin nämä kesähittiripuloinnit yleensäkin. Näen vieläkin painajaisia siitä viime kesäisestä kun ei tän pitänyt mennä niin ja rakastuin neekeriin tms.

Mutta siis.. Naisten takia Cheekin keikalle meno ei ole lähelläkään pahinta mitä ihmiset ovat pesän eteen tehneet. Kuulin juttua että eräs kaveri esitti joskus pitävänsä Nickelbackista, jotta pääsisi jonkun tusinaneitokaisen pöksyihin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en yleensä tykkää näistä "Artistin X koko tuotanto" -tyylisistä viesteistä, kun melkeinpä jokaiselta ihan paskaltakin artistilta yleensä löytyy edes se yksi hyvä biisi ja pitkä liuta täysin yhdentekeviä biisejä jotka eivät edes ärsytä. Mutta nyt on kyllä pakko sanoa että JVG on sellainen porukka jolta en ole vielä tähän mennessä kuullut muita kuin helvetin ärsyttäviä biisejä. Jo pelkästään tuon kaksikon äänet ja tapa artikuloida saa minut voimaan pahoin ja siihen kun lisätään sietämättömän huonot sanoitukset ja muutenkin paska musiikki niin ei tuota vaan saatana voi kuunnella. Pari kertaa on pitänyt kaupastakin lähteä pois kun on soinut taustalla tuo kura eikä ole kestänyt kuunnella enää.

Cheekin musa on paskaa, mutta ei ihan niin paskaa että se saisi voimaan pahoin.

Kyllä siitä osa on minusta juuri niin paskaa että helposti saa voimaan pahoin. Mutta toisaalta Cheekissa on minusta myös jotain camp-arvoa, se räppäys, kaikki maneerit ja ennen kaikkea sanoitukset ovat vaan jotenkin niin nololla tavalla huonoja että tuo menee välillä ihan huumorimusiikista.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kyllä siitä osa on minusta juuri niin paskaa että helposti saa voimaan pahoin. Mutta toisaalta Cheekissa on minusta myös jotain camp-arvoa, se räppäys, kaikki maneerit ja ennen kaikkea sanoitukset ovat vaan jotenkin niin nololla tavalla huonoja että tuo menee välillä ihan huumorimusiikista.

Löytyy sieltä se yksi hirvitysbiisi tosiaan. En muista yhtään biisin nimeä tai muuta, mutta siihen oli tungettu jotain dubstepin tapaista kuraa vielä väliin mukaan. Se oli jo vähän liikaa.

Musansa on tosiaan huonoa, mutta pakko Cheekiä on myös jossain määrin kunnioittaa. Iski kultasuoneen ensimmäistä kertaa varmaan kymmenen vuotta sitten ja on siitä eteenpäin tehnyt pelkkiä hittejä. Rahaa on varmasti päällä niin perkeleesti, ettei sitä mattimeikäläinen edes tajua.

Cheek on ainoa suomalainen hittiartisti jolla on oikeasti munaa vittuilla myös takaisin vihaajilleen ja antaa jotain porttikieltoja toimittajille jotka häntä haukkuvat jne. Sitä on pakko arvostaa. Sellaista tiettyä ylimielisyyttä johon Cheekillä nähdäkseni myös on varaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Cheek on ainoa suomalainen hittiartisti jolla on oikeasti munaa vittuilla myös takaisin vihaajilleen ja antaa jotain porttikieltoja toimittajille jotka häntä haukkuvat jne. Sitä on pakko arvostaa. Sellaista tiettyä ylimielisyyttä johon Cheekillä nähdäkseni myös on varaa.

Minä taas olen kyllä sitä mieltä että kukaan ei ole niin suuri että tuollaiseen olisi oikeus, vaan tuo on ihan pelkkää kusipäisyyttä jossa ei ole mitään kunnoitettavaa tai arvostettavaa. Vaikka tekisi hittiä hitin perään ja tienaisi kuinka paljon niin myös kritiikkiä pitää kestää ja se pystyä ottamaan vastaan.

Markkinoinnista ja tuosta bisnespuolesta Cheekille pitää nostaa hattua, mutta musiikillisesti ei kyllä pysty hirveästi pisteitä jakelemaan. Tämän päivän musiikkimaailma on näköjään mennyt vähän siihen että kun pystyt sen läpimurron tekemään ja osaat sen jälkeen hoitaa markkinoinnin hyvin niin mikä tahansa paska menee läpi ja myy jalometallia. Välillä oikein ihmettelee minkälaisiin rimanalituksiin nämä suosikkiartistit sortuvat ja silti vaan kauppa käy ja radiot soittaa kyllästymiseen asti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Heh nauratti itseä kun luulin monta kuukautta että tuo biisi on Antti Tuiskun :) kääntyi nimittäin heti alussa aina radiokanava :) tuo kun kuulostaa ihan yhtä paskalta mieslaulajalta mitä tuisku on.

Tämä, mulle selvisi juuri hetki sitten, että kyseessä ei olekaan Tuisku. Ääni ja koko biisi niin tuiskumainen. VMP- osastoa.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Minä taas olen kyllä sitä mieltä että kukaan ei ole niin suuri että tuollaiseen olisi oikeus, vaan tuo on ihan pelkkää kusipäisyyttä jossa ei ole mitään kunnoitettavaa tai arvostettavaa. Vaikka tekisi hittiä hitin perään ja tienaisi kuinka paljon niin myös kritiikkiä pitää kestää ja se pystyä ottamaan vastaan.

Jep olen samaa mieltä. Mutta se kritiikki mitä Cheek on joltain hynysiltä, arhinmäiltä ja kaukoröyhkiltä saanut ei ole ollut mitään kovin rakentavaa tai muutenkaan asiallista. Joten mielestäni on täysin oikein ja hienoa että Cheek on lataillut samalla mitalla takaisin. Eri asia olisi jos kritiikki olisi asiallista ja aiheellista ja hän vain vittuilisi takaisin. Maailma kaipaa tällaisia persoonia jollainen Cheek on. Enkä nyt siis mitenkään puolustele Cheekin musiikkia. Sisällötöntä tuubaa. Mutta persoona-Cheekin fani olen.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Hynysestä tuli mieleen että tähän ketjuun sopii lähes koko Kotiteollisuden tuotanto. On noilla kyllä pari ihan kuunneltavaakin biisiä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä Keekki vielä on 80-luvun Dingosta perässä suuruuden ja fanituksen suhteen vaikka Dingo nyt ei tuolloin olympiastadionia myynytkään loppuun (nyt myisi vastaavassa tilanteessa). Maailma muuttuu.

Nykymuusikoista Holopaisella olisi varaa ylpistyä vielä enemmän, mutta Tuomas ei ole siihen lähtenyt. Tietysti luonteetkin herroilla ovat erilaiset.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllä Keekki vielä on 80-luvun Dingosta perässä suuruuden ja fanituksen suhteen vaikka Dingo nyt ei tuolloin olympiastadionia myynytkään loppuun (nyt myisi vastaavassa tilanteessa). Maailma muuttuu.

Nykymuusikoista Holopaisella olisi varaa ylpistyä vielä enemmän, mutta Tuomas ei ole siihen lähtenyt. Tietysti luonteetkin herroilla ovat erilaiset.

Minusta tuntuu että vuosi 1999/2000, HIM ja Join Me olivat tätä Cheekin hysteriaa isompaa, mutta voin muistella omiani. Tuolloin ainakin tuntui että mistään muusta ei kirjoitettu kuin HIMistä ja Ville Valosta. MTV pyöritti videota 24/7, oli jatkuvasti jotain HIM extraa yms.

Onhan tuo olympiastadionin myyminen loppuun ihan saakelin kova homma, mutta silti pidän huomattavasti kovempana HIMin Saksan (ja euroopan) valloitusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös