Ben ”Veri-Pena” Blood – seisomakatsomon suosikki?

  • 137 195
  • 731

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mikään ei ole muuttunut tuomaripalaverin jälkeen. Taas sellainen jäähy joka olisi jäänyt viheltämättä jos selässä olisi lukenut Möttönen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikään ei ole muuttunut tuomaripalaverin jälkeen. Taas sellainen jäähy joka olisi jäänyt viheltämättä jos selässä olisi lukenut Möttönen.
Eikös siitä tuu about aina jäähy, kun ottaa vastustajalta kypärän pois? Ennen kyllä mun mielestä jäähyn syy on tällöin ollut estäminen...

Joka tapauksessa... menee kyllä taas luokkaan, voisit Bena olla pelleilemättä siellä... Taas Bena päästi vihun nousemaan taisteluun mukaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös siitä tuu about aina jäähy, kun ottaa vastustajalta kypärän pois? Ennen kyllä mun mielestä jäähyn syy on tällöin ollut estäminen...

Joka tapauksessa... menee kyllä taas luokkaan, voisit Bena olla pelleilemättä siellä... Taas Bena päästi vihun nousemaan taisteluun mukaan.

No joo, kaveri syöksyy taklauksessa pää edellä Bloodin kainaloon. Sääntöjen mukainen jäähy, mutta ei pelin hengen mukainen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikös siitä tuu about aina jäähy, kun ottaa vastustajalta kypärän pois?

Kyllä jos ottaa. Mutta jos remmit on löysällä ja kypärä lähtee omia aikojaan pois päästä niin ei siitä tule rankaista vaikka selässä lukisi BLOOD

Tämäkin maksoi Ässille yhden kavennusmaalin mutta onneksi ei ratkaissut peliä mihinkään suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
No joo, kaveri syöksyy taklauksessa pää edellä Bloodin kainaloon. Sääntöjen mukainen jäähy, mutta ei pelin hengen mukainen.
Mää olin ihan muistelevinani, että näissä olis ollut ns nollatoleranssi...

Kyllä jos ottaa. Mutta jos remmit on löysällä ja kypärä lähtee omia aikojaan pois päästä niin ei siitä tule rankaista vaikka selässä lukisi BLOOD

Tämäkin maksoi Ässille yhden kavennusmaalin mutta onneksi ei ratkaissut peliä mihinkään suuntaan.
Totta totta... en nyt moneen kertaan jaksanut tilnnetta hidastuksista veivailla, mutta olin kyllä katsovinani, että Blood kättä käyttäen ihan ottamalla ottaa sen kypärän pois.
 

mmyl23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ÄSSÄT
Mulla pisti silmää ne kaksi avausta oman maalin eteen, joista toisesta tuli todella vaarallinen tilanne. Muuten pena pelas hyvän pelin tänään. Tosin se pakollinen jäähy kun selässä lukee Blood!
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan vaan mielenkiinnosta sörsseli, kun mun muistikuvan mukaan oot isoin ”blood”-tyylisen pakin vastustaja tällä saitilla. Mikä on sun mielestä se pakkiprofiili, mitä komppaat ja miksi se olisi sun mielestä padan pelityyliin sopivampi?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan vaan mielenkiinnosta sörsseli, kun mun muistikuvan mukaan oot isoin ”blood”-tyylisen pakin vastustaja tällä saitilla. Mikä on sun mielestä se pakkiprofiili, mitä komppaat ja miksi se olisi sun mielestä padan pelityyliin sopivampi?
Mistä ihmeestä sää tälläsen päätelmän oot tehnyt? Mun mielestä pienellä budjetilla touhutessa täytyy monesti tehä kompromisseja. Harvoin kaikki hyvät ominaisuudet mitä halutaan löytyy yhdestä pelaajasta, vaan usein pelaajalta löytyy jotain heikkouksia. Kaikkinensa kyse on kokonaiskuvasta ja joukkueessa olisi hyvä olla vähän kaiken tyyppisiä pelaajia...

Ja kerrotko vielä vähän tarkemmalla kuvauksella, mikä on "blood" -tyylinen pakki? Ja onko nyt niin, että tämä on sinun mielestäsi se Ässiin parhaiten sopva pakkiprofiili? Miksi?
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oon tehnyt päätelmän siitä, että aina kun luen jotain bloodiin liittyvää, niin jää se kuva ettet hirveesti tätä kaveria arvosta. Toki kaikki on lukijan vastuulla.
Mistä oot sen käsityksen/tiedon saanut että pena olisi hinnaltaan kallis pakki. Itsellä ei ole käryä, että minkä arvoinen kaveri on kyseessä mutta uskallan väittää, että on halvempi, kuin Jyssy. Mun pakkifilosofiaan ei esim. mahdu Vuorisalo/ Matushkin pari, vaikka molemmista tykkään erittäin paljon.
Mulle bloodtyyppi sanoo malli: Heikkilä, Nikander, Peltonen, Marttinen. Ym stay at home pakit, jotka jopa uskaltaa nousta paikaltaan jos tilanne siltä näyttää. Esim. Toivonen/ Shiffers oli hyvä tasapainottava pari.
Mikä olis sun mieleen?
Tarkennan että ei oo tarkoitus vittuilla, kun kiekkoo voi kattella monella tapaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Oon tehnyt päätelmän siitä, että aina kun luen jotain bloodiin liittyvää, niin jää se kuva ettet hirveesti tätä kaveria arvosta. Toki kaikki on lukijan vastuulla.
Mistä oot sen käsityksen/tiedon saanut että pena olisi hinnaltaan kallis pakki. Itsellä ei ole käryä, että minkä arvoinen kaveri on kyseessä mutta uskallan väittää, että on halvempi, kuin Jyssy. Mun pakkifilosofiaan ei esim. mahdu Vuorisalo/ Matushkin pari, vaikka molemmista tykkään erittäin paljon.
Mulle bloodtyyppi sanoo malli: Heikkilä, Nikander, Peltonen, Marttinen. Ym stay at home pakit, jotka jopa uskaltaa nousta paikaltaan jos tilanne siltä näyttää. Esim. Toivonen/ Shiffers oli hyvä tasapainottava pari.
Mikä olis sun mieleen?
Tarkennan että ei oo tarkoitus vittuilla, kun kiekkoo voi kattella monella tapaa.
En usko Benan olevan mitenkään erityisen kallis. En ole varmaan muuta negatiivista Benasta sanonut kuin sen, että Benan kokonaisarvon kääntää miinukselle se, että hän aiheuttaa omalle joukkueelle yli 2 alivoimaminuuttia / ottelu... Hän ei vaan yksinkertaisuudessaan tuo joukkueelle niin paljoa lisäarvoa, että se kuittaisi tuon.

Onhan Benalla hyviäkin ominaisuuksia! Tosi vahva kamppailutilanteissa, taklaa aika paljon ja siihen nähden ajaa aika harvoin itseään ulos ja vaikka liike onkin heikkoa, niin hyvällä sijoittumisella paikkaa sitä melkoisesti. Lisäksi maalin edustan henkisessä pelissä merkittävä kaveri. Se missä Bena voisi parantaa on kurinalaisuuden lisäksi, kiekollisen pelin nopeuttaminen ja yksinkertaistaminen.

En minä silti Benan, Peltolan tai Toivosen tyyppistä pakkia halua nostaa suosikkipakkiprofiilini edustajiksi... Se vain on valitettavasti niinkin, että nykyaikana luistelunopeus on ihan älyttömän tärkeetä. Pakilla pitäisi riittää jalka tukemaan hyökkäyspelaamista ilman, että omaan päähän tulee valtavaa riskiä... Samoin pitäisi pystyä paineistamaan kiekollista omalla alueella siten, että pystyy tarvittaessa mahdollisimman nopeasti palaamaan omiin asemiin. Ja vaikka näyttävä kropalla puolustaminen ja maalin edustalla kiekottomana painiminen onkin kiistatta tyylikkään näköistä, tärkeintä on kuitenkin suoritusvarmuus ja se, että merkittävällä hetkellä olet vastustajaa parempi. Usein näistä taklauksista ja kovista paineistuksista tulee virheitä ja ne näkyy valitettavasti tehotilastoissa. Tästä syystä, en haluaisi tämän tyylisiä pakkeja kuin ehkä kaksi pelaavaan seitsikkoon, eikä näitäkään isoimmille minuuteille.

Marttisella oli se hyvä puoli, että ainakin parhaina kausinaan jalka riitti pelaamaan hyvää puolustuspeliä vähäisillä jäähyminuuteilla ja kiekollisetkin taidot olivat ihan ok tasolla. Tosin omaan makuun Jyssy otti turhan isoa vastuuta hyökkäyspelistä, mutta se nyt menee varmaan enemmänkin seurajohdon piikkiin.

Vähän vaikea sanoa, mikä se suosikkiprofiilin pakki itselle on... Tallinderin ottaisin tietenkin kiljuen vastaan, Ilkka Heikkinen voisi tulla samalla kyydillä, Jesse Virtasesta tykkäsin Lukossa pelatessaan, Joonas Järvinen on loistava puolustava puolustaja... Ehkä kuitenkin arvostan enemmän hyviä kiekollisia puolustajia kuten Heshka ja Miika Koivisto. Ehkä tässä on pointtina, että kun pelaaja on tarpeeksi hyvä, ei sillä ns pelaajatyypillä ole juurikaan väliä.

Jos taas puhutaan halvoista / keskihintaisista ukoista, niin Jere Seppälä on aika kurko. Ei tee juurikaan virheitä puolustussuuntaan ja helpottaa koko viisikon hyökkäyspeliä. Ja tykkäsin mää Patrik Parkkosestakin, joka pelasi myös tosi riskitöntä ja virheetöntä peliä. Mutta Patella nyt jäi hyökkäyspeli aika pahasti piippuun. Heeei ja lisätään muuten vielä listaan Niko Peltola, jolla on kaikki edellytykset olla hyvä pakki. Kunhan rooli on oikea ja pitää hyökkäyspelin yksinkertaisena, niin hyvä tulee. Tämän tyyppisiä jätkillä kun täytetään kokoonpano, niin on erittäin hyvä mahdollisuus pelata voittavaa lätkää...

Mutta kuten sanoin jo aiemminkin, pakisto kaipaa myös sitä lihaosastoa... Ehkä kuitenkin tulevaisuudessa ottetaan Bloodia ennemmin Mäkelä ja Walli siitä osastosta vastaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos asiallisesta viestistä.
En minäkään nyt mikään lihaosasto fani ole, mutta kun joukkue nyt kaipaa noita maalin eteen luutimaan, niin miksei se voisi olla tulevaisuudessakin Pena. Ilmeisestikin pidetty kaveri joukkueessa ja kova näyttää olevan tsemppaamaan muita kentällä. Eilen pisti silmään, kun pelikatkolla kentälle tullessaan kävi andya kopauttamassa syndeille. Se on totta, että ottaa liikaa kakkosia, mutta totuuden nimessä täytyy sanoa, että saa niitäkin paljon pelkän nimen perusteella.
Se siinä häirittee että poriin tullessaan jossain haastattelussa sanoi, että on tullut tänne näyttääkseen osaavansa myöskin pelata. Yhtäkään ylilyöntiä ei ole nähty padassa.
Sen näkee, että oma peli kärsii siitä, että joutuu pelaamaan kananmunat kainalossa. Toki niitä hasardisyöttöjä omissa tulee, mutta niitä on tullut pitkin syksyä muillekin. Tiedä sitten, että johtuuko ässien pelitavasta lähteä kiekottelemalla omista. Tai siltä se ainakin mun silmään näyttää, että pelitapaan kuuluisi rohkeatkin avaukset omassa päässä.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Bloodilta tänään ihan miehekäs esitys, muutama hieno taklauskin. Blood on parhaimmillaan näissä peleissä joissa ei Ässät edes yritä hyökätä :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Bloodilta tänään ihan miehekäs esitys, muutama hieno taklauskin. Blood on parhaimmillaan näissä peleissä joissa ei Ässät edes yritä hyökätä :)

Kannattaa katsoa hänen tilastojaan, kahteen kuukauteen viisi kakkosta. Ylivoimaisesti Ässien paras puolustava pakki tällä hetkellä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Bloodilta tänään ihan miehekäs esitys, muutama hieno taklauskin. Blood on parhaimmillaan näissä peleissä joissa ei Ässät edes yritä hyökätä :)

Joo ihan hyvä peli, ei edes sitä pakollista kakkosta. Lupaa hyvää kevättä varten koska silloin Ässät toivottavasti kohtaa vain kovia vastustajia...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kyllä. Kiekolla vähän ja nöyrän simppelisti. Noin muuten kovaa työtä, vääntöä laidoilla ja muutama kova taklaus. Hyvä ilta häneltä.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kannattaa katsoa hänen tilastojaan, kahteen kuukauteen viisi kakkosta. Ylivoimaisesti Ässien paras puolustava pakki tällä hetkellä.

Saman olen havainnut ihan pelejä katsomallakin, pelaa kyllä hyvää puolustuspeliä. Tänään vaan löi vielä pykälän lisää, tykkään kun Blood isona pelaajana antaa noita keskialueen taklauksia.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tänään vaan löi vielä pykälän lisää, tykkään kun Blood isona pelaajana antaa noita keskialueen taklauksia.

Tänään oli pari puhdasta kovaa niittiä, siinä laidan lähellä tapahtuneessa jossa Tapparan pelaaja jäi makoilemaan vähän kylmäsi, että osuiko päähän mutta hidastuksesta näkikin että kypärä kopsahti laitaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tänään oli pari puhdasta kovaa niittiä, siinä laidan lähellä tapahtuneessa jossa Tapparan pelaaja jäi makoilemaan vähän kylmäsi, että osuiko päähän mutta hidastuksesta näkikin että kypärä kopsahti laitaan.

Joo samaa, kun selostajakin sitä epäili, mutta antoi nätisti vaan persettä :)
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tänään oli pari puhdasta kovaa niittiä, siinä laidan lähellä tapahtuneessa jossa Tapparan pelaaja jäi makoilemaan vähän kylmäsi, että osuiko päähän mutta hidastuksesta näkikin että kypärä kopsahti laitaan.

Ja viime aikoina näistä on riittänyt tuomarien kantti olla ajamatta ulos. Sekin on hyvä asia.

Ulos vaan silloin, jos sen ansaitsee, mutta ansiottoman rankomisen loppuminen on hyvä juttu.

Paitsi Petteri Nokelaisen visioissa ehkä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen varma että siellä on ottelupalaverissa sivuttu Bloodinkin edesottamuksia ja aiempia turhan ankaria tuomioita. Varmasti teki kovasti parissa kohtaa mieli nostaa käsi kattoa kohti, mutta onneksi malttoivat mielensä. Toivottavasti tämä on linja jatkossakin.

Toisaalta Blood on varmasti itsekin vielä entisestään siistinyt peliään. Jotenkin tuntuu että nuo taklaukset, jotka ovat siis hienoja ja kovia, ovat kaikesta upeudestaan huolimatta kuin hieman himmaillen ja varmistellen tehtyjä. Olen siis jotenkin huomaavinani että mies ei taklaa täysillä, koska tietää lähtevänsä joka kerta ovista ulos, vaikka niitti itsessään olisikin puhdas. Olen varma että jos Benkku pistäisi johonkin niittiin kaikki peliin, niin se olisikin melkoinen taklaus se! :D Mutta oikein miellyttäviä ne ovat katsella näin hieman varovaisemminkin suoritettuina :)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toisaalta Blood on varmasti itsekin vielä entisestään siistinyt peliään. Jotenkin tuntuu että nuo taklaukset, jotka ovat siis hienoja ja kovia, ovat kaikesta upeudestaan huolimatta kuin hieman himmaillen ja varmistellen tehtyjä. Olen siis jotenkin huomaavinani että mies ei taklaa täysillä, koska tietää lähtevänsä joka kerta ovista ulos, vaikka niitti itsessään olisikin puhdas.

Viime aikoina näyttäisi tosiaan enemmän menevän ns. perse edellä laidan lähellä tapahtuviin taklauksiin ja näin vältellen sitä, että käsi nousisi päähän ja antaisi tuomareille mahdollisuuden viheltää iso jäähy. Tottakait taklauksen tehot kärsivät tästä mutta painavia ne ovat silti kun +100kg jässikkä tömäyttää miehen laitaan
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Pahoittelut muiden hiekkalaatikoille huutelusta, mutta tulipa sattumalta Twitterissä vastaan ja ajattelin että tännehän tämä sopii, nimittäin Benny Bloodin Youtube-kanava. Mulla on aina ollut viba että BB on luultavasti rento jätkä siviilissä ja ainakaan tuon kanavan ensimmäisen videon perusteella ei mieli ole muuttunut itselläni.


First VLOG - Cribs Epi - YouTube Linkki vie Youtube-videoon.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan mahtava! Kiitos vinkistä. Pena on aivan kuten arvelin loistava jätkä siviilissä sekä kopissa! Hieno seurata ukon edesottamuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös