Band of brothers

  • 72 912
  • 501

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Fordél
En jaksanut käydä ettimään tuolta edellisistä viesteistä, että onko asiasta keskusteltu jo aiemmin tässä ketjussa, mutta kysyisin, että onko kellään tietoa näytteleekö Hanks jotai pientä roolia BoB:ssa? Kuulin vaan huhun, että se olis jossain jaksossa näytellyt jotain brittiupseeria. Itse en ole vain miestä missään kohdassa nähnyt vaikka olen kuinka etsinyt.

Kyllä Hanks siellä roolin brittiläisenä upseerina ainakin imdb:n mukaan vetää. Sarjan näkemisestä on sen verran aikaa että en muista bongasinko itse häntä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Vaicci#63
Tästä ohjelmasta:

Ketkäs sotilaat ovat olleet teidän suosikkejanne sarjan edetessä loppua kohden?

Minun suosikkini numero yksi on ehdottomasti Guarniere
Speirs, Compton, Webster ja ehdottomana ykkösenä George Luz.

---

Ensimmäisellä katselukerralla tuli seurattua lähinnä toimintaa, toisella alkoi tutustua miehiin, kolmannella ja neljännellä pääsi henkilöhahmoihin sisälle ja pystyi tutkailemaan sarjan luomia henkilökuvia suhteessa tapahtumiin, ja lopulta nyt viidennellä kierroksella olen kiinnittänyt huomioni lukuisiin pieniin, muttei vättämättä merkitykseltään vähäisiin yksityiskohtiin eri jaksoissa. Voi toki olla, että olen vain hidas, mutta luulen silti tällaisten sarjojen vaativan useamman katselukerran. No, näin ainakin minulla on, enkä kertaakaan ole pitkästynyt uusintojeni aikana.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Fordél
En jaksanut käydä ettimään tuolta edellisistä viesteistä, että onko asiasta keskusteltu jo aiemmin tässä ketjussa, mutta kysyisin, että onko kellään tietoa näytteleekö Hanks jotai pientä roolia BoB:ssa? Kuulin vaan huhun, että se olis jossain jaksossa näytellyt jotain brittiupseeria. Itse en ole vain miestä missään kohdassa nähnyt vaikka olen kuinka etsinyt.

5. jakso eli Crossroads. Kun Pegasoksen juhlinnat ovat meneillään ladossa, niin Hanks on bongattavissa baretti päässä takavasemmalta brittiupseerin ylistäessä Moosea miehilleen. Ei näy kovin pitkään mutta kumminkin näkyy.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Joo-o. Jännitys alkaa nousta huippulukemiin, kun tiedän, että juhannuksen hetkinä saan lainaan ystävältäni tämän huikeuden. Tietää, missä ehtoot kuluu vähän aikaa, BoB taitaa kaapata vähän aikaa. Tv:stä näin aikoinaan jakson silloin ja toisen tällöin. BoB nimittäin joutui taistelemaan katseluajasta UEFA:n sieniliigan kanssa, ja jäi valitettavasti usein kakkoseksi.

No, nyt saa seurata sen alusta asti.
 
sampio kirjoitti:
Speirs, Compton, Webster ja ehdottomana ykkösenä George Luz.

---

Ensimmäisellä katselukerralla tuli seurattua lähinnä toimintaa, toisella alkoi tutustua miehiin, kolmannella ja neljännellä pääsi henkilöhahmoihin sisälle ja pystyi tutkailemaan sarjan luomia henkilökuvia suhteessa tapahtumiin, ja lopulta nyt viidennellä kierroksella olen kiinnittänyt huomioni lukuisiin pieniin, muttei vättämättä merkitykseltään vähäisiin yksityiskohtiin eri jaksoissa. Voi toki olla, että olen vain hidas, mutta luulen silti tällaisten sarjojen vaativan useamman katselukerran. No, näin ainakin minulla on, enkä kertaakaan ole pitkästynyt uusintojeni aikana.

Ei helvetti sentään! Kuudennella kerralla varmaan etsit kohtauksia, joissa pimppi vilahtaa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Assa Ulter kirjoitti:
Ei helvetti sentään! Kuudennella kerralla varmaan etsit kohtauksia, joissa pimppi vilahtaa?
Sorry, mutta kuudes kerta jäi kesken, kun annoin boxin kaverille lainaan. Ja en etsinyt, koska ei siellä vilahda. No tissit vilkkaa yhdessä kohtauksessa, mutta ei muuta muistaakseni. Ja jos yhtään helpottaa, voin kertoa, että nämä katselukerrat ovat jaksottuneet kahdelle vuodelle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Assa Ulter kirjoitti:
No on se hyvä että olet tuonkin tarkistanut.
Niin, kyllähän se ihan normaalilla katselulla selviää.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Kyseinen sarja tuli telkasta kun olin intissä. Voin kertoa että oli melkoset fiilikset kattella sarjaa iltaisin parakilla jätkien kanssa. Boksin ostin pari vuotta sitten ja (vasta) kaksi kertaa on tullut se katsottua läpi. Täytyykin taas kohta aloittaa katselemaan. Harmi vaan kun emäntä ei oikein lämpia yleensäkkään sotajutuille, kyynel. Toi on sellainen sarja mikä saa kylmät väreet aikaan joka ikinen kerta vaikka kuinka osaa jaksot ulkoa. Varsinkin ne haastattelut siinä jaksojen alussa on jotain uskomatonta..
En tiedä mikä noissa sotahommissa kiehtoo mutta joku siinä vain on.
UPEA teos!!
 

Casey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puoliorganisoitu flow-jääkiekko
Nixonin ansiosta löysin myös mahtavan juoman etkoille , yhtään huonoa iltaa en ole vatilla aloittanut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hetken löi tyhjää edellisen viestin kanssa, kun yhdistin Nixonin erääseen palstan nimimerkkiin.

Pariin vuoteen en ole BoBia katsonut. Voisi melkein korjata tilanteen tässä ennen kesäkelejä.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Hetken löi tyhjää edellisen viestin kanssa, kun yhdistin Nixonin erääseen palstan nimimerkkiin.

Pariin vuoteen en ole BoBia katsonut. Voisi melkein korjata tilanteen tässä ennen kesäkelejä.

Itsellä on ollut tapana katsoa BoB läpi aina pääsiäisen aikoihin, eli kohtahan sitä ois taas aika.
 

Casey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puoliorganisoitu flow-jääkiekko
Vati on kyllä hyvää jos tykkää ihan helvetin pahasta viskistä. Ainoa hyvä puoli on, että saa oikeasti hyvät viskit maistumaan entistä paremmalta.

Joo en sitä laadun takia kippaakaan kurkusta alas , sattuu vaan tulemaan niin mahtava nousuhumalatila kyseisestä aineesta :). Aivan eri fiilikset nostattaa kun kirkkaat tai miedot alkoholijuomat. Viskin ystävät älkää siis loukkaantuko !
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
BOB:ssa on se "huono" puoli, että kun sitä katsoo yhden osan, niin koko sarja on "pakko" katsoa mahdollisimman nopeasti kokonaan.
Itse olen katsonut sarjan 4 tai 5 kertaa, ja aina se on tullut katsottua parissa päivässä. Kyseinen sarja on parasta mitä televisiosta on koskaan tullut.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
BOB:ssa on se "huono" puoli, että kun sitä katsoo yhden osan, niin koko sarja on "pakko" katsoa mahdollisimman nopeasti kokonaan.
Itse olen katsonut sarjan 4 tai 5 kertaa, ja aina se on tullut katsottua parissa päivässä. Kyseinen sarja on parasta mitä televisiosta on koskaan tullut.

Tämä on totta. Minun BoB oli lainassa, ja kun sain sen takaisin, on nyt jälleen kerran tullut katseltua sitä, koko sarjaa tietenkin. Kohta osaan vuorosanat ulkoa, mutta silti siinä on vaan jotain mielenkiintoista.

Band of Brothers on todellakin parasta, mitä tiedän sotaelokuvien joukosta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
YLE uusii BoB:n kesäkuusta alkaen. Ne, jotka eivät ole sarjaa vielä nähneet, nyt olisi korkea aika.

Ja oikeastaan kannattaa ostaa sarjasta dvd-boxi. Ei tasan mene rahat hukkaan. Todellinen kulttuuriteko jos ei tätä mahtavaa sarjaa vielä ole nähnyt.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se natsiupseerin muija kuitenkin häpesi selkeästi kun oli ruumiita polttamassa.

Saatan olla turhantärkeä, mutta pakko puuttua tuohon sen takia, että ottaa päähän tuo voittajavalloista liikkeelle lähtenyt propaganda, joka tekee kaikista natseja.

Valokuvassa oli Wehrmachtin upseeri, eikä hänellä kyllä tarvitse olla mitään tekemistä kansallissosialismin kanssa sen enempää kuin muillakaan tavallisilla saksalaisilla. Okei, jos joku haluaa nimittää kaikkia saksalaisia natseiksi, asia on toinen, mutta mielestäni kovin kaukaa haettu.

Ja vaikka olisi ollut Waffen-SS:n upseerikin, sama asia heidän kohdallaan alemmassa upseeristossa. Useat ylemmätkin olivat puolueen jäseniä lähinnä nimellisesti ja viran puolesta, esimerkiksi Wiking-divisioonan (suomalaispataljoona siinä mukana) komentaja kenr. Steiner, jota nyt ei kovin helposti voi natsiksi kuvata..

Jotain itse sarjasta, vai. Onhan se ihan jees ja ihmeen realistinen amerikkalaiseksi, joskin muutamia lapsuksia mukaan on mahtunut.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se natsiupseerin muija kuitenkin häpesi selkeästi kun oli ruumiita polttamassa.

Saksalaisethan eivät tunnetusti olisi halunneet koskea saastaisiin juutalaisiin pitkällä tikullakaan, joten on aika harvinaista, että saksalaiset yleensä polttivat juutalaisia, jos ei oteta huomioon lopunajan kiirettä, jolloin pyrittiin hävittämään todistusaineisto ennen liittoutuneiden tuloa. Muutenhan tuon krematorioinnin hoisi juutalaisista kootut partiot, jotka kuljettivat ruumiit kaasulaitoksesta krematorioon ja pistivät uuniin. Näihin partioihin oli itse asiassa juutalaisten osalta jopa halukkutta, koska niissä työskenteleviä ei pistetty piipusta ulos ennen muita, jotenm mahdollisuus hengissäpysymiseen oli tässä hommassa korkeampi kuin muissa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Jotain itse sarjasta, vai. Onhan se ihan jees ja ihmeen realistinen amerikkalaiseksi, joskin muutamia lapsuksia mukaan on mahtunut.

Onko olemassa parempiakin sotasarjoja? Ja jos on niin mitä? Mielellään tsekkaisin, koska tämäkin on jo helvetin hieno.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen pahoillani jos käytin väärää kieltä joka hermostutti sinut. Minulle 2.maailmansodan saksalainen sotilas on nimeltään natsi, vaikka tiedän etteivät kaikki olleet aatteen miehiä. Tuskin tämä sinullekaan mikään uutinen on.

Noh, se on vähän sama kun kutsuisi kaikkia Tamperelaisia lätkäfaneja kehitysvammaisiksi homoiksi.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen pahoillani jos käytin väärää kieltä joka hermostutti sinut. Minulle 2.maailmansodan saksalainen sotilas on nimeltään natsi, vaikka tiedän etteivät kaikki olleet aatteen miehiä. Tuskin tämä sinullekaan mikään uutinen on.

Hermostuminen on väärä sana. Ottaa vain päähän, kun ihmisiä nimitellään tuosta vain. Keskuudesamme kuitenkin elää edelleen saksan asevoimissa taistelleita sotilaita, Suomessakin. Heidän luokitteleminen perusteetta natseiksi on sama kuin tosiaan luokittelisi kaikki Tapparan kannattajat homoiksi, koska todennäköisesti joukossanne homoseksuaalejakin on.

Mutta se siitä, ehkä tosiaan olen liian turhantärkeä tässä. Historia on kuitenkin arka asia monelle, etenkin poliittinen historia. Ja sitä käytetään sumeilematta propagandatarkoituksiin, mistä tämä II MS:n voittajavaltojen hakuammuntainen natsinimittelykin kertoo. Saati sitten amerikkalaiset II MS:sta kertovat yksipuoliset sotaelokuvat.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensi vuonna tulee tämä , joka on siis BoB tekijöiden uusi sarja.
Kertoo USA:n ja Japanin sodasta WWII aikaan!

Olen jo odotellut tuota aika tovin kun se joskus 3-4 vuotta sitten julkaistiin ja pitää kyllä sanoa että kiima vaan nousee koko ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös