Bäckströmin dopingkäry

  • 141 550
  • 468
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Aika vekkuli sääntö se, että yksi pelaaja voi olla doupattu. Jos jää kiinni, voiko sitten taas jonkun toisen pelaajan doupata.

Näinhän 'maailman paras eriksson' voi pelata 30+ minsaa ja seuraavassa pelissä jokin 'blixten andesson' vaikka koko matsin.

Niin tai sääntöhän on, että yli kahden pelaajan kärähtäessä, voi tulla tuomioita myös joukkueelle. Kaksi saa siis kärähtää ihan vapaasti. Olisi mielenkiintoista tietää montako testataan per matsi ja että oliko loppuottelun voittajalla ja häviäjällä eri määrät testejä.
 

Freakish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ansiokasta laskimen käyttöä mutta pitoisuus mitataan virtsasta, ei verestä. Saattaa olla matsin jälkeen melko sakeaa lientä putkessa, mutta sen olettaisi olevan huomioitu raja-arvoissakin.

http://www.antidoping.fi/taulukko-1#S6.

Justiinsa... Niinhän tuo on näköjään ilmoitettu myös noilla yahoo.sportsin sivuilla, joilta alunperin jutun luin. Kiitoksia korjauksesta ja pahoittelut harhaanjohtavasta informaatiosta. Pääkoppakin näköjään viettää vapaapäiviä :)
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nythän pitäisi koko Ruotsin joukkue testata ja hakea se toinen käry sieltä. Eikös Lahdessa koko Suomen joukkue raastettu suunnilleen keskellä yötä sängyistään näytteitä antamaan, kun ruletti lähti kunnolla pyörimään.
Sama kävi mielessä. Eikö Ruotsi muiden joukossa ollut sitä myös silloin vaatimassa?

Jos ei ole mitään salattavaa, niin pitäisi olla OK.
 

Hiitonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin tai sääntöhän on, että yli kahden pelaajan kärähtäessä, voi tulla tuomioita myös joukkueelle. Kaksi saa siis kärähtää ihan vapaasti. Olisi mielenkiintoista tietää montako testataan per matsi ja että oliko loppuottelun voittajalla ja häviäjällä eri määrät testejä.

Jostain muistelisin lukeneeni että turnauksessa testattiin 2 arvalla valittua pelaajaa pelin jälkeen ja sen lisäksi oli satunnaisia testejä jopa "yöllä".
 
Itse en ole väittänyt, että käyttäisivät, koska minulla ei ole aiheesta omakohtaista kokemusta tai oman käden tietoa. NHL:n dopingista puhutaan, ja monenlaisia nappeja näiden pelaajien väitetään popsivan, mutta itse olen sitä mieltä, että jos kärähdyksiä ei tule, kaikenlainen spekulointi on turhaa.

Amerikkalaiseen palloilukulttuurin kuuluu se, että ammattilaispelaajat saavat vetää mömmöjä vapaasti. Enkä minä näe siinä mitään pahaa, sillä niiden voimin he jaksavat paremmin tehdä työtään eli tarjota meidän sohvaperunoiden elämään jotain jännitystä.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Jostain muistelisin lukeneeni että turnauksessa testattiin 2 arvalla valittua pelaajaa pelin jälkeen ja sen lisäksi oli satunnaisia testejä jopa "yöllä".

No sittenhän tuo tarkoittaisi sitä, että Ruotsilla oli yksi palo alla ja kahta ei saanut enää tulla. Näin ollen oli sitten vähän jännät kakat housuissa.

Muutenhan tuo on hieno sääntö, että jos pääset loppuotteluun ilman käryjä niin voi doupata kaikki, jos vain kaksi testataan.
 

Pekkis

Jäsen
Mikä intressi NHL:llä olisi käräyttää yhtään ketään omista pelaajistaan?

Meinaan sitä, että miten ne olympiakäryt tulevat aina jostain väsyneestä nuhalääkkestä, ja kärynneet maista mallia Valko-Venäjä, Slovakia ja Latvia. Svedun käryä en olisi kuuna päivänä uskonut.

Jääkiekkoilijoita on aiemmin testattu vain virtsatestein, näissä kisoissa ensimmäistä kertaa myös veritestein! En olisi yhtään ihmeissäni, jos nimiä tippuisi lisää.

Olen sitä mieltä, että jos jääkiekkoilijat eivät ilman erivapauksia suostu kisoihin tulemaan, niin pysykööt poissa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aika käsittämätöntä että ruotsalaiset kehtaa tosta purnata. Itse ihmettelen miten Bäckström sai Suomea vastaan pelata. Joo, varmaan kaikki käyttää mutta sitten syytellään muita kun jää kiinni? Kehtasivatkin vielä kuulla pelaajaa asiasta, hyi että . Ei noi kohdella staroja.
 

Barry Manilow

Jäsen
Suosikkijoukkue
California Golden Seals
Jos nyt olisi vuosi 1974, Suomi olisi pelannut loppuottelussa. Bäckström oli todennäköisesti jäänyt kiinni jo Slovenia-ottelun jälkeen.

Doping-asioissa kiinnijääneet ja heidän lähipiirinsä valehtelevat aina. Tämä tulisi ainakin suomalaisten ymmärtää. Ruotsissa tekopyhyys ja muiden syyttely vielä menevät läpi.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Jollain kierolla tavalla tuntuu hyvältä tämä. En ikinä unohda Lahden 2001 tapahtumia, kun ruotsalaiset suorastaan koirien kanssa vainosi Suomea, oli joukon ensimmäisinä vaatimassa kaiken maailman rangaistuksia ja innokkaimmat vaati koko Suomen sulkemista pois seuraavista kisoista. Nyt kehtaavat vielä syyttää KOK:a siitä, että heidän oma pelaaja on käyttänyt kiellettyä ainetta ja vieläpä yli sallitun rajan.
 
En ole lukenut mistään, eli käykö tässä siis nyt niin, että positiivisen dopingnäytteen antanut urheilija saa mitalin? No, ei kait sentään.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
En ole lukenut mistään, eli käykö tässä siis nyt niin, että positiivisen dopingnäytteen antanut urheilija saa mitalin? No, ei kait sentään.

Taitaa mennä niin, että henkilökohtaiset suoritukset hylätään. Eli pisteet pois ja jää myöskin mitalitta. Muut rangaistukset ilmeisesti riippuvat siitä pitääkö tämä allergialääke väite paikkaansa jne. Jos pitää niin joku lievä rangaistus tulossa, kuten lyhyt pelikielto kansainvälisiin peleihin. NHL:ään tämä ei vaikuta, koska kyseinen aine ei ole siellä kielletty.

Näin siis mitä nyt olen tästä sopasta ymmärtänyt. Paremmin tietävät voivat täydentää/korjata.

E: Toki kuten alla mainittu, B-näyte on vielä tutkimatta.
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Ruotsin TV3:lla kerrottiin että myös B-testi oli tehty, ja samat arvot siitäkin tuli.
 

Barry Manilow

Jäsen
Suosikkijoukkue
California Golden Seals
Pseudoefedriinin kohdalla raja-arvoja on nostettu alkuperäisestä. Timo Seppälän mukaan Bäckström on luultavasti nauttinut puhdasta pseudoefedriiniä, jota Yhdysvalloista saa vapaasti ostaa.

Jääkiekossa pelaaja voi piristeiden avulla pelata isoja minuutteja ottelussa eli dopingin käyttö mahdollistaa parhaiden pelaajien kuormittamisen. Tästä syystä paluu 70-luvun rangaistuskäytäntöihin voisi olla perusteltua.

Seppälän mukaan Bäckströmille sopiva rangaistus olisi kahden vuoden kilpailukielto. Tätä lausuntoa on innokkaasti siteerattu ruotsalaisten iltapäivälehtien nettisivuilla.
 

Wire

Jäsen
Hauska taas ensi viikolla nähdä kuinka ennen kisoja ja kisoissa yössä olleet olympia-pelaajat nousevat taas omalle tasolleen... Mistähän johtuu?
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
B-testiä ei ole vielä otettu, korjatkaa jos oon väärässä.

Ainakin mun käsitykseni mukaan B-näyte tarkoittaa sitä, että samassa näytteenottotilaisuudessa annetaan yhtäaikaa kaksi näytettä A- ja B-näyte. Tällä tavalla varmistetaan, että mittauksissa tapahtunut virhe voidaan eliminoida vaihtoehdoista. Eli B-näyte on jo otettu ja analysoidaan heti, jos A-näyte on positiivinen.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hauska taas ensi viikolla nähdä kuinka ennen kisoja ja kisoissa yössä olleet olympia-pelaajat nousevat taas omalle tasolleen... Mistähän johtuu?

Itse en jaksa moralisoida joidenkin piristeiden käytön takia. Jos niitä ei otettaisi pelin taso laskisi huomattavasti ja pelimääriä pitäisi vähentää rutkasti. Sitäkö sinä haluaisit?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hauska taas ensi viikolla nähdä kuinka ennen kisoja ja kisoissa yössä olleet olympia-pelaajat nousevat taas omalle tasolleen... Mistähän johtuu?
Ovechkin oli iso pettymys näissä kisoissa. Löytyykö mitään linkkiä esim. Nicklas Bäckströmiin?
 

PJx

Jäsen
Jos nyt olisi vuosi 1974, Suomi olisi pelannut loppuottelussa. Bäckström oli todennäköisesti jäänyt kiinni jo Slovenia-ottelun jälkeen.
Vuonna 74 ei pelattu loppuottelua vaan kaksinkertainen sarja. Ensimmäinen kisoissa kärähtänyt oli Ruotsalainen, joten nykysäännöin Ruotsi olisi ollut joka tapauksessa edellä. Tsekit voitettiin viimeisessä merkityksettömässä (?) pelissä uudestaan, joten ihan kaikkia mutkia ei kannata vetää suoraksi.

Mitä tuohon tarkoitukselliseen douppaukseen tulee, niin Slovenia oli ennakolta vissiin sen verran kova luu, että täytyi vetää riskillä mömmöjä kaksin käsin? Eiköhän nämä nuhalääkekäryt ole pääsääntöisesti vahinkoja: vedetään droppia sen enempää ajattelematta, että oltaisiin urheilukunnossa. Jos halutaan oikeaa apua, parempiakin myrkkyjä löytyy. Toisaalta jostain Buranastakin on apua, kun ollaan rajalla, jossa tuntemukset ovat jo kaukana hyvästä.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Var så god

Ainakin mun käsitykseni mukaan B-näyte tarkoittaa sitä, että samassa näytteenottotilaisuudessa annetaan yhtäaikaa kaksi näytettä A- ja B-näyte. Tällä tavalla varmistetaan, että mittauksissa tapahtunut virhe voidaan eliminoida vaihtoehdoista. Eli B-näyte on jo otettu ja analysoidaan heti, jos A-näyte on positiivinen.

Tottakai B-näytekin on jo tutkittu, ei näitä enää nykyään ennen sitä julkisteta, "saattaisi" lirahtaa niskaan aikamoiset korvausvaatimukset vääristä väitteistä. Faktat (määrät suhteessa annokseen, yhteen pilleriin) kyllä nyt osoittaa että poika on todellakin joko unohtanut missä ja kenen säännöillä pelataan, tai sitten ottanut karmean riskin joka sitten laukesi käsiin. Itkeäkkö vai nauraa, en tiedä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ainakin mun käsitykseni mukaan B-näyte tarkoittaa sitä, että samassa näytteenottotilaisuudessa annetaan yhtäaikaa kaksi näytettä A- ja B-näyte. Tällä tavalla varmistetaan, että mittauksissa tapahtunut virhe voidaan eliminoida vaihtoehdoista. Eli B-näyte on jo otettu ja analysoidaan heti, jos A-näyte on positiivinen.

Näin, tosin B-näyte analysoidaan vain jos urheilija itse vaatii sitä. Eli käryn voi myöntää ennen sitäkin, jolloin sitä B-näytettä ei tutkita. Lähtökohtaisesti sen pitäisi olla siis samat arvot tuottava kuin A-näyte.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Tottakai B-näytekin on jo tutkittu, ei näitä enää nykyään ennen sitä julkisteta, "saattaisi" lirahtaa niskaan aikamoiset korvausvaatimukset vääristä väitteistä.

Ja taas tätä taustaa vasten Ruotsin valmentajan kommentit ovat outoja, että heille kerrottiin asiasta vain pari tuntia ennen finaalia. Ainakin aikaisemmin B-näytteen tutkimisessa on urheilijalla oikeus olla paikalla. Joten varmasti on tietoa ollut mahdollisesta kärystä.

Onhan tässä nyt niin paljon outouksia ilmassa, että vain Sporde jos joku pystyy asiaan tuomaan lisävaloa.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Lähtökohtaisesti sen (B-näytteen) pitäisi olla siis samat arvot tuottava kuin A-näyte.

Joskushan A-näytteen mennessä tosi vähän rajan yli B-näyte voi sitten jäädä vastaavasti alapuolelle ja vapauttaa. Näin taisi joku vuosi sitten käydä jollain virolaisella urheilijalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös