Autoiluketju

  • 3 219 312
  • 18 565

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Mitään virallista sopimusta ei käsittääkesni tuosta rajoittamisesta ole olemassa. Nyt sitä hiljalleen rikotaan ja saattaapi olla, että poistavat ne jossain vaiheessa kokonaan.

edit: niin ja tuo RS6+ kulkisi vielä yli tuon 280km/h mutta tällä kertaa rajoitin on asetettu tuohon lukemaan.

-ipa rules
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Re: Re: C2 VTS

Viestin lähetti Violaattori

BMW M6 sitten taas taitaa olla kumpaistakin kovempi...

Eikös M6 ole aivan samalla tekniikalla varustettu, kuin M5?

Jokatapauksessa tosiasia on se, ettei ainakaan minun resurssit riittäisi kumpaankaan ja kumpikin kelpaisi :)
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Re: Re: Re: C2 VTS

Viestin lähetti Nebula
Eikös M6 ole aivan samalla tekniikalla varustettu, kuin M5?

Jokatapauksessa tosiasia on se, ettei ainakaan minun resurssit riittäisi kumpaankaan ja kumpikin kelpaisi :)

Joitain pieniä eroja taitaa autoissa olla. Tekniikka tosin näyttäisi olevan sama. M6 on ainakin kevyempi kuin M5 ja se selittää ehkä hiukan paremman kiihtyvyyden, renkaat myös ovat erilaiset. Onkohan sitten paljoa muuta varustelutasoa lukuunottamatta eroavaa? M6 on varmaan tarkoitettu sitten ihmisille, jotka pitävät M5:ta liian tavanomaisena : D
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
Viestin lähetti masahiko
Nyt on "Sitikalla" (C3) ajettu 100 km, joten vielä ei pysty paljoa kertomaan, mutta mukavaltahan tämä tuntuu.
Tulen sitten tänne "itkemään", jos aihetta ilmenee :)

7000km mittarissa ja n. puoli vuotta tuosta edellisestä viestistä.
Sitikka pelannut hyvin, lukuunottamatta pieniä "pakkasvikoja" kuten ovien lukkiutumista itsestään aina liikkeelle lähdettäessä. Tästäkin on selvitty nappia painamalla, joten eipä isompia.
 

Birchman

Jäsen
Renkaista

Tänään pitäisi käydä ostamassa kesärenkaat 16" tai 17". Osaavatko arvon palstalaiset sanoa yhtään, että kuinka paljon tulee noille täällä Turun seudulla hintaa?

Rengaskoko esim. 205/55 R16
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Renkaista

Viestin lähetti Rallar
Tänään pitäisi käydä ostamassa kesärenkaat 16" tai 17". Osaavatko arvon palstalaiset sanoa yhtään, että kuinka paljon tulee noille täällä Turun seudulla hintaa?

Rengaskoko esim. 205/55 R16

Katso huviksesi myös Turggusesta löytyvän liikkeen nettisivut, www.vianor.fi
 

Birchman

Jäsen
Juu kiitos Tommy Linkistä. Onko kellään kokemuksia noista Hankookin renkaista. Näyttää vaan olevan n. 30% halvemmat kuin Nokian tai Bridgestonen vastaavat. Onko ihan susia vai hyviä?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sellanen perstuntuma noista vähän halvemmista kumeista on, että ihan kelpo pelejä ovat, mutta kuluvat huomattavasti nopeammin kuin nämä "kunnon" kumit (nokia, pirelli, michelin, goodyear,bridgestone).

bb goodrichit ja sawat olisivat mielenkiintoiset kokeilla, kehuja niille on jonkin verran tullut tuolta renkaanmyyntipiireistä. Tiedä sitten. Olisi itsellä myös 225/45/17 hankintalistalla M5 replicoiden ohella. Sellasta hyvää pakettia metsästelen. Taitaa nyt jäädä myöhempään kesään, kun tuo katalysaattori piti tänään käydä ostamassa.

EDIT: bridgestone
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Violaattori
Näköjään. Ihmettelen kuitenkin että millä perusteella se saadaan sitten ylittää?

Se rajoitus on autoyhtiöiden tekemä herrasmiessopimus. Porsche ei ollut mukana tekemässä sopimusta, joten kaikki Porschet ovat nopeampia. SLR taas katsotaan kilpa-autoksi aivan samalla tavalla kuin esim. taannoin kehissä ollut McLaren. En tiedä millä perusteella RS6+ menee kovempaa kuin 250 km/h. Ehkäpä kyseessä on erikoismalli, jonka yksinkertaisesti vain haluavat olevan nopeampi.

Viestin lähetti Violaattori
M6 on varmaan tarkoitettu sitten ihmisille, jotka pitävät M5:ta liian tavanomaisena

En usko, että tästä on kyse. Urheilulliseen autoon sopii vain paremmin coupe-muoto. Ei nopean auton tarvitse olla tilava kuin faan, vaan riittää, että on virtaviivainen ja että etupenkeillä on hyvät oltavat, kun ajetaan kovaa. Senpä takia femmasta tuskin tulee CSL:ää. Sen sijaan M6 CSL mahdollisesti markkinoille tullessaan saa varsinkin Saksassa, mutta myöskin Suomessa monen kädet hikoamaan ja pankkitileille liikettä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tälläinen tuli käytyä tilaamassa eikä tarvitse odotella kuin vaatimattomat 10vkoa niin ranskanperuna vaihtuu tsekkirakettiin. Lisukkeeksi ei tarvinnut ottaa kuin esp sekä lohkolämppäri sisäpistokkeella. Kummasti n. 30tkm vuodessa saa vaihtamaan diesel-koneeseen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti vision
Kummasti n. 30tkm vuodessa saa vaihtamaan diesel-koneeseen.

Itsellänihän moista tunnetta ei ole vielä tullut vaikka menee jopa vähän tuon yli kilometrit. Onnea kuitenkin hienosta autovalinnasta, taatusti tulee olemaan hauskaa ajoa mikäli muiden kuskien ilmeisiin on uskominen.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Asiasta kukkaruukkuun, mutta aihetta sivuten...

Tietääkö kukaan missä vaiheessa on näiden muutamien ihmisten oikeusjuttu, joka läpi mennessään saattaisi poistaa verotuksen tuonti-autoista?

Onko tuonti-autojen verotukseen tulossa muutosta esim. ALV:n poistumisen muodossa?

Itse olen ollut viime ajat hiukan kuutamolla tuon suhteen...
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti scholl
Se rajoitus on autoyhtiöiden tekemä herrasmiessopimus. Porsche ei ollut mukana tekemässä sopimusta, joten kaikki Porschet ovat nopeampia. SLR taas katsotaan kilpa-autoksi aivan samalla tavalla kuin esim. taannoin kehissä ollut McLaren. En tiedä millä perusteella RS6+ menee kovempaa kuin 250 km/h. Ehkäpä kyseessä on erikoismalli, jonka yksinkertaisesti vain haluavat olevan nopeampi.

Joo, mä mainitsin ton herrasmiessopimuksen jo aikaisemmin, mut tota kilpa-auto juttuu en tainnu tietää. No hyvä kun nyt tietää senkin. Mutta kiva olisi tuokin saada tietää tuosta RS6+:sta.


Viestin lähetti vision
Tälläinen tuli käytyä tilaamassa eikä tarvitse odotella kuin vaatimattomat 10vkoa niin ranskanperuna vaihtuu tsekkirakettiin. Lisukkeeksi ei tarvinnut ottaa kuin esp sekä lohkolämppäri sisäpistokkeella. Kummasti n. 30tkm vuodessa saa vaihtamaan diesel-koneeseen.

Hieno auto on. Hintalaatu-suhde on varmasti markkinoiden parhaimmistoa. 30 tkm ei kuitenkaan mielestäni ole niin hirveästi vuodessa, vaikkei kovin vähääkään, mutta silloin diesel ainakin on erittäin hyödyllinen kun ajetaan jo oikein suuria määriä. Kuitenkin varmasti olet tiennyt mitä ostat.
 

Robinson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jukurit, Viking Stavanger, Oilers
Viestin lähetti vision
Tälläinen tuli käytyä tilaamassa eikä tarvitse odotella kuin vaatimattomat 10vkoa niin ranskanperuna vaihtuu tsekkirakettiin. Lisukkeeksi ei tarvinnut ottaa kuin esp sekä lohkolämppäri sisäpistokkeella. Kummasti n. 30tkm vuodessa saa vaihtamaan diesel-koneeseen.

Itse olen Skodaan ihastunut. Nyt vielä alla Octavia joka alkaa olla jo 2v vanha. Vaihdan vuoden 2006 Superbiin kunhan ilmestyy vuoden päästä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Violaattori
Joo, mä mainitsin ton herrasmiessopimuksen jo aikaisemmin, mut tota kilpa-auto juttuu en tainnu tietää. No hyvä kun nyt tietää senkin. Mutta kiva olisi tuokin saada tietää tuosta RS6+:sta.

Ei ole olemassa mitään sääntöä siis. Audi tuon plussan kohdalla ensimmäistä kertaa oli käyttämättä tuota vapaaehtoista rajoitusta. Osittain voi johtua siitä, että valmistusmäärä on vain 999 autoa. Kun tehdään oikein urheilullinen auto niin ei se saa olla hidas. Ei olisi mieltä rakentaa sellaisia autoja kuin SLR, Lambo Gallardo tai Murcielago, jos ne kulkisivat vain 250 km/h.

Muistaakseni jopa Kauppalehti Optiossa oli taannoin juttua tuosta plussasta siinä numerossa, missä käsiteltiin Audin markkinaosuuden nopeata kasvua Suomessa.

Anyway B&B tuningfirma piristää tuota plussaa halutessa jopa 625 hv, 730 Nm saakka. Renkaiden vuoksi nopeus joudutaan kyllä rajaamaan 320 km/h, mikä toki useimmille farmariauton kuljettajalle on riittävä vauhti.

EDIT:

Noista rajoitetun valmistusmäärän VAG autoista tietyllä tavalla kiinnostava on myös VW Touareg W12. Vaikka nopeus onkin rajoitettu 250 km/h niin aika ärhäkkä maasturi se on.
 
Viimeksi muokattu:

Birchman

Jäsen
Kesärenkaista

Noniin tiistaina sitten tulee Lagunaan uudet kumit ja vanteet. Päädyimme lopulta tällaiseen pakettiin:

Goodyearin F1:set ja MVK:n vanteet (225/45 R17)

Onko kenelläkään kokemuksia noista Goodyearin F1:stä? Ainakin myyjä kehui maasta taivaaseen (niinhän ne aina...)
 

HIFK23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin se vaan autokuume vei mennessään,vaihtui 10v vanha 224000km ajettu 900 saappi,vuoden 2002 malliseen saab 9-3 ajettu 25tkm.....sitä se kuume teettää :)
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti Torsti
Sellanen perstuntuma noista vähän halvemmista kumeista on, että ihan kelpo pelejä ovat, mutta kuluvat huomattavasti nopeammin kuin nämä "kunnon" kumit (nokia, pirelli, michelin, goodyear,bridgestone).
Ei välttämättä, asia saattaa olla päinvastoinkin. Itsellä on kokemusta Barumin talvirenkaista ja Hankookin kesäkumeista. Niissä on kumiseos sen verran kovaa, että kuluminen on pienempää kuin kunnon merkeillä, toisaalta pitokin on sen mukaista. Varsinkin märällä asfaltilla. Lisäksi kova seos aiheuttaa enemmän rengasmelua epätasaisella pinnoitteella ajettaessa.

edit: autokuumeen lääkekuuri on loppusuoralla, kun sain juuri sovittua alustavasti kaupat vanhasta kärrystä. Varsinainen troppi kuumeeseen on ollut pihassa kolmisen viikkoa. Niin miellyttäviä kilometrejä kertyi kolmessa vuodessa, että päivitin vain uudempaan korimalliin ja parempaan varustetasoon. Siispä kardaaniluokassa jatketaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse suosin vastedes pelkkiä "merkkirenkaita", eihän se ero ole kuin muutaman hassun kympin ja miettikää miten paljon renkaat ovat käytössä. Turha siitä lähteä tinkimään.

Talvikin meni oikein mukavasti Michelin Ivalo -nastarenkailla.
 

Jokke

Jäsen
Re: Kesärenkaista

Viestin lähetti Rallar
Noniin tiistaina sitten tulee Lagunaan uudet kumit ja vanteet. Päädyimme lopulta tällaiseen pakettiin:

Goodyearin F1:set ja MVK:n vanteet (225/45 R17)

Onko kenelläkään kokemuksia noista Goodyearin F1:stä? Ainakin myyjä kehui maasta taivaaseen (niinhän ne aina...)

On kokemusta F1:stä. Pito on kuivalla ihan helvetin hyvä, sateella helvetin huono ja kuluu äkkiä. Nopea kuluminen on tosin seurausta hyvästä pidosta, mutta kaikkea ei voi samoihin renkaisiin laittaa. Tosin eiväthän F1:set mitään maksakkaan. Kahdessa kesässä meni omat (taka)renkaat melkein sakkokuntoon. Tosin ajotyylikin saattaa vähän vaikuttaa, mutta mitä noita frendeillä on ollut niin kaksi kesää on keskimäärin kestänyt.
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Viestin lähetti vision
Tälläinen tuli käytyä tilaamassa eikä tarvitse odotella kuin vaatimattomat 10vkoa niin ranskanperuna vaihtuu tsekkirakettiin. Lisukkeeksi ei tarvinnut ottaa kuin esp sekä lohkolämppäri sisäpistokkeella. Kummasti n. 30tkm vuodessa saa vaihtamaan diesel-koneeseen.

Hyvä, kun ymmärsit ottaa ESP:n mukaan. Itse vaihdoin pari vuotta vanhan Primerani uuteen ESP:llä varustettuun malliin, ja olen kokeillut uutta pirssiäni erittäin liukkailla syrjäteillä yllättävin tuloksin: ESP toimii paremmin kuin uskoinkaan! Toki tuloksiin saattaa vaikuttaa sekin, että alla on nyt tuoreet hakkapeliitta neloset.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti Tommy
Itse suosin vastedes pelkkiä "merkkirenkaita", eihän se ero ole kuin muutaman hassun kympin ja miettikää miten paljon renkaat ovat käytössä. Turha siitä lähteä tinkimään.

Ostin tuossa syksyllä vanhan käytetyn auton, jonka mukana sain melkein uudet kesärenkaat mallia Aurora.
www.eurovanne.fi kertoo kyseisen sarjan hinnaksi 436€ ja esim. Bridgestonen vastaavien 855€, joten onhan tuossa eroa se muutama kymppi. Tämä siis kärjistettynä esimerkkinä. Mielenkiinnolla odotan tulevia kokemuksia noista Auroran kumeista, eli miten kestävät ja minkälaiset ovat ominaisuudeltaan. Veikkaanpa että huonot.
 
Viestin lähetti hermosillo
Mielenkiinnolla odotan tulevia kokemuksia noista Auroran kumeista, eli miten kestävät ja minkälaiset ovat ominaisuudeltaan. Veikkaanpa että huonot.

Elähän etukäteen tuomitse. Itse ajelin viime suven Aurora-merkkisillä gummeilla (215/45 * 17"), enkä katunut. Kestävyyshän ei noissa matalammissa profiileissa ole koskaan papparenkaiden tasolla, mutta kyllä noilla vielä tämän kesän ajaa. Pitoa oli ihan riittävästi ainakin Ahveniston kurveihin, eikä märällä moottoritielläkään ongelmia ollut. Kohtuullisen hiljaisetkin ovat. Toki jotkut P-Zerot ovat paremmat, mutta ovat ne kalliimmatkin.

Hihtaerohan ei johdu ainakaan pelkästään renkaiden laadusta - halpavalmistajat kun antavat isompien firmojen hoitaa tuotekehittelypuolen ja kopioivat merkkitavaraa pienellä viiveellä.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti Nännimäinen
Elähän etukäteen tuomitse. Itse ajelin viime suven Aurora-merkkisillä gummeilla (215/45 * 17"), enkä katunut. Kestävyyshän ei noissa matalammissa profiileissa ole koskaan papparenkaiden tasolla, mutta kyllä noilla vielä tämän kesän ajaa. Pitoa oli ihan riittävästi ainakin Ahveniston kurveihin, eikä märällä moottoritielläkään ongelmia ollut. Kohtuullisen hiljaisetkin ovat.

Tämähän kuulostaa hyvältä. Toivottavasti omat kokemukseni tulevat olemaan saman suuntaiset. Tuo meluttomuus on hyvä asia, tosin ei se kovempi melukaan tuon moottorin äänen alta olisi mihinkään kuulunutkaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Autokuume sitten hoitui kertarysäyksellä.

Oma auto piti vaihtaa muutenkin, mutta yllättäen tuli tilaisuus ottaa työsuhdeauto. Merkkiä/mallia ei päässyt valitsemaan, mutta värin ja polttoaineen sen sijaan sai valita.

Muutaman viikon sisään alle liukuu Citroen C4 1,6Hdi metallisinisenä. Pitänee tänään käydä kokeilemassa millanen auto on ajaa.

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös