Joku avannut oven päin sinun auton ovea, siltähän tuo näyttää.Ihmettelen tuota autoon tullutta jälkeä. Tarkkaan on toisella autolla kolhaistu, jos siitä on tullut. Tosi syvä jälki, mutta noin lyhyt, eikä ole esim. kuskin oven kahvaan käynyt.
Joku avannut oven päin sinun auton ovea, siltähän tuo näyttää.Ihmettelen tuota autoon tullutta jälkeä. Tarkkaan on toisella autolla kolhaistu, jos siitä on tullut. Tosi syvä jälki, mutta noin lyhyt, eikä ole esim. kuskin oven kahvaan käynyt.
Empiiristen tutkimusten perusteella sanoisin, että halvimmalla pääsee kun ostaa Toyotan. Toki muutkin voivat olla hyviä.Mitenkäs tämä ns kansanautojuttu?
Eikös joskus ollut tilastoa, että keskiverto suomalainen ajaa sellaisella 3000e+ autolla.
Mikähän merkki ja malli voisi olla tuossa hintaluokassa, käyttäjälleen edullisemmasta päästä? Käyttä ja ylläpitää. Oletetaan että käyttäjä haluaa ajaa sellaista peruskoko sedan mallista autoa, johon tulee sellainen 20000km vuodessa.
Tämä vaan taitaa lopulta olla se ainoa hyvä puoli Toyotassa, kun verrataan muihin saman hintaluokan kulkineisiin. Itselläkin aika monesta merkistä kokemusta, mutta tällä hetkellä ei kyllä Toyota ihan herkästi ole ostolistalla. Ajettavuus, ohjaustuntuma, varusteet (varsinkin vanhemmissa), laiskuus (turbot harvinaisia), huonot jakkarat, webaston hinta (harvinainen), ohjaamon muovisuus ja tietynlainen vanhanaikaisuus hallintalaitteissa ovat perinteisesti olleet miinuksia tojakeissa. Aivan uusimmissa malleissa mainittua listaa on saatu karsittua, mutta kilpailijoilla on silti etumatkaa.Toyotat yleisesti ottaen pitävät hintansa hyvin kun ovat luotettavien autojen maineessa.
Viestistäsi ei selviä, että mitä automalleja vertaat, mutta yleisellä tasolla BMW ja Toyota eivät yleensä ole samassa hintaluokassa esim. saman segmentin perheautojen luokassa. Hieman siis ontuva vertaus tuo ajettavuus näiden merkkien väleillä.Se on toki myönnettävä, että Bemarilla oli hauskempi ajaa. Toyotat eivät varsinaisesti ole huonoja ajettavia, mutta ohjaus ei ole yhtä tarkka kuin Bemareissa.
Yleisellä tasolla BMW:n ja Toyotan ajettavuutta vertaan. Eivät toki uutena ole samaa hintaluokkaa, mutta jos käytettynä ostaa saman hintaisen BMW:n tai Toyotan, niin BMW on yleensä parempi ajettava. Itse siis vaihdoin aikoinaan noin 10 000e hintaisesta BMW:stä saman hintaiseen Toyotaan.Viestistäsi ei selviä, että mitä automalleja vertaat, mutta yleisellä tasolla BMW ja Toyota eivät yleensä ole samassa hintaluokassa esim. saman segmentin perheautojen luokassa. Hieman siis ontuva vertaus tuo ajettavuus näiden merkkien väleillä.
Tuossa naapurisi tapauksessa hän on todennäköisesti nimenomaan halunnut Avensiksen, sillä ainakin viimeisimmän version hinnassa ei yli 40t päässyt oikein muuten kuin valitsemalla malliston yläpäästä ja sitten ruksimalla vielä lisävarusteita.Hassua tässä on että yllä mainitut pitkälti ovat samaa hintaluokkaa kun lähdetään tuonne 40-50t€ tienoolle, itse tiedän vanhan naapurin joka laittoi uuteen avensikseen tuon rahan ja sitten päivitteli mulle jolla saman hintaluokan bemari ettei hänen Tojonsa ole mikään ajajan auto mutta mutta... En tässä hintaluokassa käsitä Toyotaa.
Ja arvostan merkkiä korkealla tietyissä tapauksissa, käytettynä kansanautona voi olla hyvä vaihtoehto, varsinkin pienenä ja kevyenä jolloin pienet vaparikoneet on perusteltuja.
Toinen tapaus on sitten malliston toinen pää eli Land Cruiser/Hilux, automaailman idioottivarmimmat autot kun on maastoa edessä tai työhommia.
Ehkä vielä kolmas, ovat tehdeet hybridejä 20v, vaikka ei ole plugareita niin jotain on tehty oikein ja tiedetään miten homma toimii. Sellaista haluavalle varma ja helppo valinta.
Myin renkaat tyypille, joka oli tuollaista ajanut muutaman kuukauden. Sanoi sen olevan paras bemarinsa sitten 2013 Z4:n, eli hemmetin hyvä ajettava. Sisustan laadusta ja sähkömoottorin toimintasäteestä kysyin ja vastaus ensimmäiseen oli ympäripyöreä (se nyt on ihan fakta, ettei nykybemareiden sisustan laatu ole ihan samaa kuin mersuaudivolvo-akselilla ja kunnollisista materiaaleista joutuu maksamaan enemmän) ja jälkimmäiseen "melkein 40km". Itse miettisin c-mersun ja kuusikymppisen volvon koeajamista myös. Ehkä A4:nkin.Onko kenelläkään kokemuksia BMW 330e mallista? Onko nuo heidän ensimmäiset hybridit mitenkä laadukkaita? Käytettyä harkitsen ostavani.
Nimenomaan oli valkoiset nahkajakkarat jne. Auriksesta päivittivät kun perhettä tuli.sillä ainakin viimeisimmän version hinnassa ei yli 40t päässyt oikein muuten kuin valitsemalla malliston yläpäästä ja
Se Corolla hybrid, jossa on (muistaakseni) 2.0-litrainen moottori on siinä mielessä aika houkutteleva, että se kiihtyy sataseen 8 sekunnissa. Ei toki varmasti ole mikään mutkateiden mestarin valinta (itse en kuuna päivänä pystyisi omistamaan, heh), mutta eipä tuolla jalkoihin jää.En silti lähtisi Tojoa ostamaan, vaikka veikkaan että ne perushybridit on pommivarmoja jopa useamman vuoden käytettyinä.
Tuossa asiassa kyllä eurooppalaiset näyttävät kyntensä. Jopa vanhemmatkin, melkein vuosituhannen alusta lähtien. Toki otoskoko on pieni itsellä, mutta Mersulla, Bemarilla, Volkkarilla, Audilla ja ranskiksillakin nousee tietyissä tilanteissa kuitenkin pieni hymy joskus suupieleen ja mieleen tulee "fits like a glove" & "tätähän on kiva ajaa". Uudemmat Fordit ovat myös ihan kivoja ajaa, mutta eipä nuo vanhemmat kuin 2010-valmistetut ainakaan itseä ole koskaan sytyttäneet.Mulla oli yksi Toyota, joka toimi kuin ajatus. Mutta ihan helvetin tunnoton ajaa, eikä kertaakaan tullut sellainen fiilis, että vittu tällä on mukava ajaa.
Summaa hyvin myös mun ajatukset.Tylsä kuin perkele, mutta ajaa asiansa.
Mistähän saisi takarekkarin alla olevan autoliikkeen mainosbannerin tilalle vaikka blankon tai vastaavan bannerin? Vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan?
Uudenkarhea Proseed GT pihassa, enkä välttämättä halua olla autoliikkeen liikkuva mainos.
Joo, tämä on tietysti yksi vaihtoehto. Lähinnä tarkoitin sitä irroitettavaa soiroa kilven alla, noin pari senttiä korkea ja kilven levyinen mainoslärpäke.
Sanoisin, että niitä ei saa irtonaisina, vaan toimitetaan aina tuon kilventuen kanssa samassa paketissa. Voit tietysti kysellä liikkeestä, että onko niillä blankkoja.Joo, tämä on tietysti yksi vaihtoehto. Lähinnä tarkoitin sitä irroitettavaa soiroa kilven alla, noin pari senttiä korkea ja kilven levyinen mainoslärpäke.