Adaptiivinen vakkari + kaistavahti on kyllä kova yhdistelmä, jos pitkää matkaa ja väsymistä ajattelee. Tai menee tuo AV muutoinkin vahvasti plussan puolelle, kun tuossa maantiellä köröttelee. Automaattivalot ovat plussaa myös, vaikka jenkeissä sekin oli jo 50-luvulla ja eurooppalaiset autot ovat paskoja, varsinkin VAG-konserni. Pikkujutuista tykkään tässä Skodulissa myös selkäosankin lämmittävästä penkkarista, ratin lämmittimestä, peruutuskamerasta ja muksuille kiva on sekin, että takana on penkkari sekä kunnolla laturin ja pistokkeiden paikkoja. Koira mahtuu keskelle vielä hyvin ja koko takaloosteri, joka on kaasusäiliön jälkeenkin kookas, jää vapaaksi. Jep, nuo kaikki ovat peruskauraa jo useissa autoissa olleet pitkään, mutta itsellä ei tällaista settiä ole ollut aiemmin, joten tykkään kyllä. Tällä mennään jokunen vuosi ja sitten voisi miettiä vähän enemmän tehoja kippoon.
Eka kerta kaasutankilla oli kyllä semisti jännittävä, vaikka kuinka tietää, että systeemi on turvallinen. Silti jokin siinä vain on tuossa kaasussa, aina vähän arveluttanut koko paska. Mutta ehkä se tässä kaasutellessa hälvenee tämäkin alkukantainen fobia pikkuhiljaa. Päivän verran jouduin suhaamaan bensalla, kun aamulla autoon hypätessäni huomasin, että rouva oli päättänyt kaasutella tankin tyhjäksi ja hypättiin bensan puolelle. Sen verran kiireellä paineltiin koko päivä, että hupeni puoleen tankki ennen kuin pääsin iskemään kaasua lisää. Nyt ihmetyttää hiukan se, että kaasutankki ei hupene, mutta bensapuoli huutaa tankkaamista. Onko sitten niin, että kuluttaa aina sen puolen loppuun, jolla ollaan ajelemassa. No, kaivan tiedon huomenna manuaalista, koska kyllä mä nyt tuolla kaasulla ajelisin mieluummin ja bensa saa olla webastoa varten.