Passatissa ACC ainakin on ratin nappuloissa ja jos oikein toissa päivänä katselin, niin Golfissa on myös ratissa. Uudessa Seatissa (Leon ST) näytti olevan ylimääräinen viiksi. Se, että ACC on kokonaisuudessaan käytettävissä peukalolla, on mielestäni paljon parempi kuin lisäviikset,
Lueskelin palstaa pitkästä aikaa ja onnekseni huomasin, että mikään ei ole muuttunut :) Samaa vääntöä aiheesta kuin aiheesta.
Huomasin tuossa aiemmilla sivuilla, että täällä on väännetty sähköautoilusta. Kuinka moni täällä tällä hetkellä ajaa täyssähköautolla / harkitsee sellaisen hankintaa? Oma päätös asian suhteen varmistui 4 v sitten Model S -koeajon jälkeen. Sen jälkeen on odotettu hetkeä jolloin itsellä olisi mahdollista tuollaisen vääntöihmeen hankinta.
Model 3 on vihdoin koeajettavissa, suosittelen lämpimästi. Konaa ja e-Niroa haluaisin kovasti testata myös! Vihdoin alkaa olla tarjontaa muussakin kuin ökyluokassa. Muilla omakohtaista kokemusta pidemmän rangen sähkiksistä?
Kuinka moni täällä tällä hetkellä ajaa täyssähköautolla / harkitsee sellaisen hankintaa?
Täällä taas ei ole käytössä täyssähköautoa, koska on huonompi kuin polttomoottori minulle tärkeimmissä asioissa, kuten esim. toimintavarmuus ja käyttömukavuus. Enkä kyllä ihan ymmärrä miten sähköauton kustannusten ennakoitavuus olisi parempi, tähän olisi oikeasti mielenkiintoista saada jotain lisätietoa.Täyssähköauto on täälläkin. Sähkömoottori nyt vain on parempi kuin polttomoottori joka suhteessa joka on minulle merkityksellinen (toimintavarmuus, käyttömukavuus, kustannusten ennakoitavuus ja ympäristöystävällisyys).
Täällä taas ei ole käytössä täyssähköautoa, koska on huonompi kuin polttomoottori minulle tärkeimmissä asioissa, kuten esim. toimintavarmuus ja käyttömukavuus. Enkä kyllä ihan ymmärrä miten sähköauton kustannusten ennakoitavuus olisi parempi, tähän olisi oikeasti mielenkiintoista saada jotain lisätietoa.
Minulla on ajoittain tarve päästä hälytysluonteisesti autolla liikenteeseen täysin yllättäen, ja joskus myös pidemmille matkoille. Tähän sähköauto ei vain sovellu, kun ei ole aikaa pitää lataustaukoja matkalla. Lasken siis omalla kohdallani toimintavarmuudeksi ja käyttömukavuudeksi myös sen, että autolla voi lähteä liikenteeseen koska tahansa jos siihen on tarve. Ja kyllä, nopea tankkaus on näissä tapauksissa osa tätä.Eli ajelet pitkää matkaa pohjoisessa/itä-Suomessa päivittäin? Haluaisin ymmärtää missä yhteydessä polttis on toimintavarmempi ja mukavampi käyttää? Nopea tankkaus? Ihan vilpittömästi kyselen.
Minulla on ajoittain tarve päästä hälytysluonteisesti autolla liikenteeseen täysin yllättäen, ja joskus myös pidemmille matkoille. Tähän sähköauto ei vain sovellu, kun ei ole aikaa pitää lataustaukoja matkalla. Lasken siis omalla kohdallani toimintavarmuudeksi ja käyttömukavuudeksi myös sen, että autolla voi lähteä liikenteeseen koska tahansa jos siihen on tarve. Ja kyllä, nopea tankkaus on näissä tapauksissa osa tätä.
Miksi tuosta tarvitsee mitään vääntöä käydä? Jos on tuo kuvailemasi tarve niin sitten ei hanki sähköautoa, se on niin yksinkertaista. Turha tuosta on alkaa vääntää sen enempää.Entä jos tarvitsee vetää peräkärryä Hangosta Utsjoelle -40 asteen pakkasessa? Käydäänkö taas tämä sama väsynyt vääntö aiheesta?
Koska se on sopimuksella aina tasan N euroa kuukaudessa, eikä käyttövoimasta tule käytännössä ollenkaan kustannuksia ilmaisen pikalatauksen myötä.Enkä kyllä ihan ymmärrä miten sähköauton kustannusten ennakoitavuus olisi parempi, tähän olisi oikeasti mielenkiintoista saada jotain lisätietoa.
Miksi tuosta tarvitsee mitään vääntöä käydä? Jos on tuo kuvailemasi tarve niin sitten ei hanki sähköautoa, se on niin yksinkertaista. Turha tuosta on alkaa vääntää sen enempää.
Ahaa, eli oli erikoistapauksesta kyse, sitten ymmärränkin. Useimmat sähköauton omistajat kuitenkin luultavasti lataavat autojaan myös kotona.Koska se on sopimuksella aina tasan N euroa kuukaudessa, eikä käyttövoimasta tule käytännössä ollenkaan kustannuksia ilmaisen pikalatauksen myötä.
Sama ilmainen pikalataus on kaikille tarjolla, ei siinä mitään erikoista ole. Paikkakuntakohtaisia eroja varmasti sen saatavuuden suhteen, mutta tuossa se on maantien varressa parin kilometrin päässä keskustasta.Ahaa, eli oli erikoistapauksesta kyse, sitten ymmärränkin. Useimmat sähköauton omistajat kuitenkin luultavasti lataavat autojaan myös kotona.
Sama ilmainen pikalataus on kaikille tarjolla, ei siinä mitään erikoista ole. Paikkakuntakohtaisia eroja varmasti sen saatavuuden suhteen, mutta tuossa se on maantien varressa parin kilometrin päässä keskustasta.
Eikö ilmainen pikalataus Teslalle (joka sinulla ymmärtääkseni on) ole ilmainen ennen 1.1.2017 ostetuille autoille - tuon päivämäärän jälkeen ostetuille autoille pikalataus on maksullinen.
Joku muu ilmainen lataus joka on saatavilla kaikille sähköautoille merkistä riippumatta, CCS/Chademo.Eikö ilmainen pikalataus Teslalle (joka sinulla ymmärtääkseni on) ole ilmainen ennen 1.1.2017 ostetuille autoille - tuon päivämäärän jälkeen ostetuille autoille pikalataus on maksullinen.
Vai tarkoititko jotain muuta ilmaista latausta, joka on saatavilla kaikille sähköautoille merkistä riippumatta?
Joku muu ilmainen lataus joka on saatavilla kaikille sähköautoille merkistä riippumatta, CCS/Chademo.
Ja jos tuo ilmaisuus joskus poistuu, sitten pitää vaan viedä viereiseen kauppakeskukseen joskus muutamaksi tunniksi auto työpäivän aikana.
Ilmainen pikalataus.OK - ymmärtääkseni tuo ei kuitenkaan ole pikalataus johon ylempänä viittasit - mikäli olen väärässä, uskoakseni korjaat asian varmasti. Vastauksessasi siis viittasitkin ilmaiseen lataukseen pikalatauksen sijaan.