A6 ja Passat sekä Golf ja A4 on sukulaisia.. A4 ja Passat ovat sukulaisia, mutta A4 on "sporttisempi" eli suomeksi pienempi ja matalampi.
A6 ja Passat sekä Golf ja A4 on sukulaisia.. A4 ja Passat ovat sukulaisia, mutta A4 on "sporttisempi" eli suomeksi pienempi ja matalampi.
Passat farkku menee tuohon hintahaarukkaan mutta yläpäähän.Ei sattuisi kenelläkään tulemaan mieleen mitään muita vaihtoehtoja?
Passat farkku menee tuohon hintahaarukkaan mutta yläpäähän.
Jep, itse yritän juuri päästä TSI:stä eroon ja olen huomannut, että kaikki liikkeet eivät edes ota sitä vaihdossa vastaan. Tai jos ottavat, niin hyvityksestä vähennetään ketjunvaihdon kustannukset.@Haamu on varsin hyvin jäljillä mitä VW tekelettä kannattaa välttää. 1.6 diesel ja manuaali on kuitenkin hyvässä maineessa.
Onko kenellekään kokemuksia em. autoista tuossa ikäluokassa (mitä kannattaa ostettaessa tarkistaa jne.)?
Ei sattuisi kenelläkään tulemaan mieleen mitään muita vaihtoehtoja?
A6 ja Passat sekä Golf ja A4 on sukulaisia.
Jep, itse yritän juuri päästä TSI:stä eroon ja olen huomannut, että kaikki liikkeet eivät edes ota sitä vaihdossa vastaan. Tai jos ottavat, niin hyvityksestä vähennetään ketjunvaihdon kustannukset.
E: kyse juurikin 1.4 TSI:stä
Seison korjattuna. Naapurilla on viereisessä ruudussa A4 ja sikmällä se on sekä lyhyempi että matalampi Passattiin verrattuna. Leveydessä ei ole silmämääräisesti havaittavaa eroa.Ei. A4:n ja Passatin pohja on sama (A4 sisätiloiltaan matalampi ja pienempi sen myötä, tosin pohjassa voimansiirto on toisinpäin), ja Golfin pohja ja A3 ovat samat. A6:n pohja on olennaisesti suurempi.
Auto on Octavia 1.4TSI vm. 2009. Mittarissa on tällä hetkellä pikkasen yli 60tkm. Autoliikkeiden hyvitystarjoukset vaihdossa käytettyyn ovat olleet välillä 9000...10500€. Yksi liike totesi yks'kantaan, etteivät ota 1.4 TSI koneella varustettuja autoja myyntiin (tämä liike myy vain käytettyjä autoja). Kun esim. nettiautossa noita katsoo, niin liikkeiden pyyntihinnat lähtevät liikkeelle noin 14k€ noilla kilometreillä. Okei, pitäähän heidän tehdä bisnestä eli ehkei nuo tarjoukset niin pahoja ole; en osaa heidän katteista sanoa. Taisin vain itse reilu vuosi sitten maksaa tuosta reilusti ylihintaa kun oli pakko saada auto nopeasti alle.Jännä juttu. Minä kuin myin 1.4 TSI:n, liikkeet tarjosivat siitä paremman hinnan kuin yksikään kuluttaja ja vieläpä saattoi kilpailuttaa näitä. Mikä vuosimalli ja mikä auto mahtaa olla kyseessä? Tai olisiko sittenkin pientä liioittelua...
Kyllä, paljon paremmassa maineessa kuin tsi tai 2.0 D. Oma kokemus on, että alakierroksilla vääntöä on aika niukasti, mutta liikkeelle lähdön jälkeen miellyttävä kone ajella. Ei pienestä teholukemasta huolimatta jää jalkoihin, koska väännöt on kohtalaisella tasolla. 250nm. Jos on kiireinen ajotyyli, niin sitten tuo ei riitä.yllä mainitulla 77kW 1.6 TDI koneella. Tämä lienee TSI koneita kestävämpi vaihtoehto??
Jännä juttu. Minä kuin myin 1.4 TSI:n, liikkeet tarjosivat siitä paremman hinnan kuin yksikään kuluttaja ja vieläpä saattoi kilpailuttaa näitä. Mikä vuosimalli ja mikä auto mahtaa olla kyseessä? Tai olisiko sittenkin pientä liioittelua...
Auto on Octavia 1.4TSI vm. 2009. Mittarissa on tällä hetkellä pikkasen yli 60tkm. Autoliikkeiden hyvitystarjoukset vaihdossa käytettyyn ovat olleet välillä 9000...10500€. Yksi liike totesi yks'kantaan, etteivät ota 1.4 TSI koneella varustettuja autoja myyntiin (tämä liike myy vain käytettyjä autoja). Kun esim. nettiautossa noita katsoo, niin liikkeiden pyyntihinnat lähtevät liikkeelle noin 14k€ noilla kilometreillä. Okei, pitäähän heidän tehdä bisnestä eli ehkei nuo tarjoukset niin pahoja ole; en osaa heidän katteista sanoa. Taisin vain itse reilu vuosi sitten maksaa tuosta reilusti ylihintaa kun oli pakko saada auto nopeasti alle.
Juuri kotiuduin autokauppakierrokselta ja nyt sain selkeästi parempia tarjouksia tosin vaihdossa uuteen autoon. Kyse kuitenkin useammista tuhansista paremmasta hyvityksestä. Näyttää siltä, että auto voisi vaihtua uuteen Octaviaan tuolla yllä mainitulla 77kW 1.6 TDI koneella. Tämä lienee TSI koneita kestävämpi vaihtoehto? Vai mitenhän lie nuo uudet hihnalliset TSI koneet; uskaltaakohan sellaiseen luottaa?
Mulle lupasivat eilen tuosta karvan yli 14k€ vaihdossa uuteen Octaviaan. Nyt on lähinnä arpomista, että ottaisinko tuon 1.4TSI:n vai 1.6TDI:n hinnat alkaen -varustetasolla. TSI:ta puoltaisi juurikin tuo moottori, kun tästä nykyisestäkin olen tykännyt sen pirteyden vuoksi ja toisaalta kulutus on ollut kohtuullisen pieni. Mutta nimenomaan tuo kestävyys arveluttaa ja näköjään sinullakin on ollut sen kanssa ongelmia. Eilen testailin tuota 1.6TDI:tä ja laiskahkohan tuo oli matalilla kierroksilla, mutta muuten tuntui ihan hyvältä. Ajokilometrejä tulee se noin 20000 vuodessa eli kustannuksiltaan taitavat mennä aika samoihin.Minä sain vastaavasta autosta kuin sinä vaihdossa viime kesänä 14 500 € ja kilometrejä oli 105 tkm. Vaihdoin uuteen autoon, niin hyvitykset silloin parempia. Ja nyt on alla tuo uusi 1.4 TSI skeida. Ei pitäisi olla ongelmia enää jakopään kanssa, mutta kaikkea muuta sitten onkin. Omalla ajettu 13 tkm ja kytkin on menossa vaihtoon, moottori menee tutkittavaksi ensi viikolla. Venttiilit pitävät kohtuullisen kovaa ääntä tyhjäkäynnillä ja käynti ei ole aina tasaista.
Muuten ei ole valittamista, varsinkaan elegance varustetasolla. Moottorista löytyy mukavasti ruutia, ohitukset onnistuu kuormakin päällä ja ei tarvitse muutenkaan pyöriä muiden jaloissa.
Mutta nimenomaan tuo kestävyys arveluttaa ja näköjään sinullakin on ollut sen kanssa ongelmia.
Eilen testailin tuota 1.6TDI:tä ja laiskahkohan tuo oli matalilla kierroksilla, mutta muuten tuntui ihan hyvältä. Ajokilometrejä tulee se noin 20000 vuodessa eli kustannuksiltaan taitavat mennä aika samoihin.
Onko sulla ollut DSG-mallia ja jos on, niin onko se toiminut ihan ok? Tuo kommentti kuulostaa oikeastaan ihan hyvältä. Vaikka viat menisi mullakin jonkun muun piikkiin niin mielellään sitä tekee jotain muuta kuin juoksee jatkuvasti hakemassa sijaisautoja korjaamolta. Itse kuulin tosiaan pienistä sähköhäiriöistä merkkivalojen ja lukituksien suhteen, mutta ei ole tietoa onko sitten ollut pelkkiä autokohtaisia ongelmia.Mulla on toinen TDI RS Ocu menossa. Nykyinen on vuosimallia 2011. Vanhemissa malleissa -08 asti oli ongelmaa Siemensin suuttimien kanssa, mutta muuten ei kyllä ole murheita ollut. Suuttimetkin meni Skodan piikkiin. Olen tykännyt todella paljon ja kunhan auton vaihto on edessä ehkä neljän vuoden päästä niin sitten voisi ostaa taas uudemman Räsän. Tykkään.
Ocuun voi ehkä riittää. Passatissa tuo 77kW oli ihan onneton mopo.
Uusissa Passateissa ja Superbeissa on tehokkaampi versio tuohon 1.6 dieseliin -> Tehoa on 88 kW ja vääntöä 250 nm.
Nyt on sitten Jetta ja Avensis testattu ja hankalaksi menee homma. Avensis ei autona miellytä yhtä paljon kuin Jetta/Octavia, mutta sen jälleenmyyntiarvo (ainakin pyynnit) näyttää olevan omaa luokkaansa verrattuna muihin merkkeihin. Lisäksi itsellä on enemmän luottoa japsi-merkkeihin kuin eurooppalaisiin viattomia kulkineina.Tänään on vielä aikomus käydä katsomassa vielä Avensista ja Jettaa, josko olisivat vaihtoehtoja. Ainakin hintaluokka vaikuttaisi pyörivän samoissa. Sen jälkeen varmaan tarttisi päättää, mitä tehdä.