Autoiluketju

  • 3 209 036
  • 18 538

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ranskalaisista:

3v Laguna 3.0 V6 Aut (2003), ei mitään vikaa. Loppuvaiheessa automaatti-ilmastointi vähän alkoi "sekoilla", mittarissa oli 140 000 kun lähti pois.

4v. Megane (2006) sen jälkeen, ei mitään vikaa. Muutaman kerran puhallin lakkasi toimimasta, mutta alkoi toimia 10min odottelun jälkeen ja toimi tappiin asti. Kerran pyyhkijät "jämähtivät" keskelle ruutua, mutta oikenivat minuutissa ja siitäkään viasta ei enää kuultu. Mittarissa kun pois: 180 000.

Sanottakoot, että näillä kokemuksilla laatu vastaa Volvoa (joita oli aiemmin).

Yleinen sisätilojen laadukkuus ei vastaa Volvoa, mutta MOLEMMAT ranskikset olivat mukavampia ajaa maantietä ja moottoritietä, koska melu ja alusta toimivat mielestäni paremmin, eli mukavasti. Penkit kyllä huonoja volvoihin verrattuna.

Näiden kokemusten innoittamana käyttöautoksi seuraavaksi C5 farmari... saas nährä.
 

12961

Jäsen
Näiden kokemusten innoittamana käyttöautoksi seuraavaksi C5 farmari... saas nährä.

Ota sillä 2.7 V6 dieselillä, vai myydäänkös tuota Suomeen lainkaan?

Uusi C5 on erittäin raskas auto, ja tuo 2-litrainen dieseli on ainakin todella laiska. Bensakone isompana taitaa olla taas melkoinen syöppö.



No, ranskiksista ylipäätään sen verran, että varsinkin sitikka on aina osannut tehdä persoonallisia autoja, jotka kyllä periaatteessa iskevät. Edellistä autoa katsellessani tuollainen C5 oli myös vaihtoehtona, mutta päädyin kuitenkin toiseen vaihtoehtoon.

Mikäli olisi tarvetta isolle autolle, saattaisi C6 olla hieno peli, jotenkin tykkään sekä sen ulkomuodosta että sisätiloista, hinnanlasku on kyllä noissa isoissa ranskanperunoissa niin kamalaa, ettei vertailukohdaksi ole oikein tarjota mitään, alfakin pitää hintansa paremmin ja on helpompi myydä käytettynä kuin 607 tai C6.


Kuten olen aiemminkin sanonut, että en ymmärrä ihmisiä jotka valitsevat autokseen ensin sen harmaan farmarigolfin/corollan ja sitten kun varallisuutta alkaa kertyä ostavat samanlaisen harmaan V70 volvon. Mikä ihmisiä vaivaa kun esimerkiksi hiukankin pirteämpi väri tai ulkomuoto on "liian erikoinen" ja auton pitää aina olla se luokkansa eniten myyty malli eniten liikenteessä näkyvällä värillä? Huono itsetunto?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuten olen aiemminkin sanonut, että en ymmärrä ihmisiä jotka valitsevat autokseen ensin sen harmaan farmarigolfin/corollan ja sitten kun varallisuutta alkaa kertyä ostavat samanlaisen harmaan V70 volvon. Mikä ihmisiä vaivaa kun esimerkiksi hiukankin pirteämpi väri tai ulkomuoto on "liian erikoinen" ja auton pitää aina olla se luokkansa eniten myyty malli eniten liikenteessä näkyvällä värillä? Huono itsetunto?
Sama kuin 80-90% Suomalaisista muutenkin, Bääää, ovat lampaita tai karjaa.
Homogeenistä massaa joka pelkää kuollaakseen erottua siitä massasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, tai sitten vain joillekin auto on pelkkä kulkupeli ilman sen suurempia latauksia. Silloin voi ajella vaikka japsilla ja vaihtaa Volvoon palkankorotuksen jälkeen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin, tai sitten vain joillekin auto on pelkkä kulkupeli ilman sen suurempia latauksia. Silloin voi ajella vaikka japsilla ja vaihtaa Volvoon palkankorotuksen jälkeen.

Niinhän se on. Kuitenkin aika monella kuitenkin on auton sijasta se joku oma juttu, jossa se tavallinen peruskama ei piisaa. Olkoon sitten kotiteatteri, tietokoneet, kamerat tai vaikka vaatteet.
Itsehän olen aiemminkin maininnut Toyota Corollan olevan kuin sellainen kirjavan värinen unisex-tuulipuku - käytännöllinen, tuultapitävä ja edullinen, mutta ei vaan ole mun juttu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niinhän se on. Kuitenkin aika monella kuitenkin on auton sijasta se joku oma juttu, jossa se tavallinen peruskama ei piisaa. Olkoon sitten kotiteatteri, tietokoneet, kamerat tai vaikka vaatteet.
Itsehän olen aiemminkin maininnut Toyota Corollan olevan kuin sellainen kirjavan värinen unisex-tuulipuku - käytännöllinen, tuultapitävä ja edullinen, mutta ei vaan ole mun juttu.
Ei Corolla iske minuunkaan kovin lujaa, eurooppalaisilla olen ajellut pääasiassa. Perusritsoista kun puhutaan, ei nuo erot kuitenkaan mitään maagisia ole, ja siksi välillä ihmetyttää, kun jengi sotii jonkin Focuksen ja Golfin paremmuudesta meisseli tanassa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perusritsoista kun puhutaan, ei nuo erot kuitenkaan mitään maagisia ole, ja siksi välillä ihmetyttää, kun jengi sotii jonkin Focuksen ja Golfin paremmuudesta meisseli tanassa.

Tätä juuri yritin sanoa ja lopputuloksena kolmen sivun mittainen Volkkarin korjausketju katkesi ja muuttui kolmen sivun mittaiseksi väännöksi siitä onko Rellu vähemmän vai enemmän paska kuin Volkkari. Surkuhupaisaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Heh, ethän sattunu ostaa mun vanhaa, koska myin sen Hämeenlinnalaiseen liikeeseen? Viininpunainen GTI? :)

En sentään, ei ollut GTI vaan se paremmin varusteltu perusmalli (olisko ollut XN) 1.4-litraisella koneella. Oli muuten yllättävän pirteä kulkemaan tuokin, taisi teho-painosuhde olla ihan kohdallaan. Sähkövikaa tuohon ei tullut, vaan auto alkoi nykiä. Ja nyki sitten ihan kunnolla, riippumatta nopeudesta. Neljä kertaa käytin takuukorjauksessa, ja muutamaan noista kuulemma tilasivat osia Ranskasta asti. Liikkeessä alkoivat jo nurista, että tulee heille kalliiksi korjata samaa autoa koko ajan. Kysyin, mikseivät laita kerralla kuntoon, kaveri meni vähän vaikeaksi.

Neljännen korjauskerran jälkeen ajoin sen erääseen tamperelaiseen vaihtoautoliikkeeseen ja otin sieltä vanhemman Mondeon tilalle. Pari kertaa olen tuon jälkeen käynyt samassa vaihtoautoliikkeessä, mutta suhtautuminen minuun on ollut oudon nuivaa. Oliskohan se vika edelleen ollut siinä Peugeotissa tallella?

Nyt on kolmas Ford käytössä, ja yhdessäkään ei ole ollut niitä kuuluisia tyyppivikoja. On käynyt säkä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Nyt on kolmas Ford käytössä, ja yhdessäkään ei ole ollut niitä kuuluisia tyyppivikoja. On käynyt säkä.

Miten on Fordin kanssa ruostehommat? Kävin tuossa kesällä koeajamassa kaksi Mondeota (-04 ja -05, 2.0B manuaaleja) ja molemmista ovet ruosteessa. Eipä vakuuttanut ei. Ajettavuus varauksin hyvä, noin niin kuin aktiivisen ajajan mielipiteenä, mutta hirveän meluisalta tuntuivat S60:n (-03 170hv versio) jälkeen. Ohjaustuntumaa noissa Fordeissa pitää kyllä arvostaa ja alusta on ylipäätään aika onnistunut sekä Fokkerissa että isoveljessään.
 
No, ranskiksista ylipäätään sen verran, että varsinkin sitikka on aina osannut tehdä persoonallisia autoja, jotka kyllä periaatteessa iskevät.

Jepulis, C6 olisi kyllä harvinaisen päheä peli.

Ja kuka pösilö ostaa jonkun Golfin, kun alle voisi saada Megané R26R:n? No ehkä sellainen joka haluaa autoonsa äänieristyksen, takapenkin ja stereot...Ranskalaiset ovat aina tehneet parhaat pikkusportit.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miten on Fordin kanssa ruostehommat? Kävin tuossa kesällä koeajamassa kaksi Mondeota (-04 ja -05, 2.0B manuaaleja) ja molemmista ovet ruosteessa. Eipä vakuuttanut ei.

Ovet vaihdetaan takuutyönä juuri tuon ikäisissä Mondeoissa. Hiukan kyllä ihmetyttää jos noihin ei vielä ollut vaihdettu.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Hoi! Menin ja ostin veneen ja trailerin. Oli muuten hyvä ostos, mutta unohtui tuo vetoautopuoli. Meillä on pihassa Variant V TSI ja Fiesta 1.4 tdci, joista koukku vain jälkimmäisessä. Fiestasta ei vääntö lopu, mutta paino on vähän mieityttänyt. Heittämällä se on kuitenkin nostanut paatin noista Helsingin luiskista. Eilen laskin veneen mökkijärvelle soraluiskasta ja sinne meinasi jäädä. Ei ollut mitään toivoa nostaa ylös, kun sora antoi periksi Fiestan alla. Siinä kun tunnin verran huhki vinssin ja köysien kanssa ennen kuin kippo nousi, niin aloin miettimään vakavasti maastoautoa. Tähän saakka olin ajatellut varustaa Variantin koukulla, mutta enpä eilisen kokemuksen perusteella usko, että se toimisi sorassa sen paremmin.

Maastoauton hommaamisessa on yksi merkittävä rajoittava tekijä; olen persaukinen. Valinta siis kohdistuu n. 20 vuotta vanhoihin Patroleihin, Pajeroihin ja muihin vastaaviin (mitä niitä vielä on?). Ymmärrän maastoautoista yhtä paljon kuin Aravirta valmentamisesta, eli ei mitään käryä mihin kiinnittää huomiota. Selailin vähän Suomi24:n "keskustelua" maastoautoista ja se on kyllä semmoista kullin venytystä, ettei tietoa voi niellä edes pureskelemalla.

Jos Nettiautoista laittaisi jotain esimerkkejä mitä olen katsellut, niin saa käsityksen mitä olen hakemassa. Mihin noissa kiinnittäisi huomiota?
- Pajero -83
- Toinen Pajero -83
- Pajero -87
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika monella merkillähän on omat hinauspalvelunsa, joten ei tuotakaan kannata lukea kuin piru Raamattua.

ADAC on kyllä niin hervottoman suuri toimitsija, että tuskin tuota luotettavampaa tilastoa edes löytyy. Jos täällä saksassa auto tuonne baanalle hyytyy, niin ei siinä mitään "omaa hinauspalvelua" ehdi edes soittaa kun ADAC:n auto on jo vetämässä autoa pois tieltä tukkimasta liikennettä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Hoi! Menin ja ostin veneen ja trailerin. Oli muuten hyvä ostos, mutta unohtui tuo vetoautopuoli. Meillä on pihassa Variant V TSI ja Fiesta 1.4 tdci, joista koukku vain jälkimmäisessä. Fiestasta ei vääntö lopu, mutta paino on vähän mieityttänyt. Heittämällä se on kuitenkin nostanut paatin noista Helsingin luiskista. Eilen laskin veneen mökkijärvelle soraluiskasta ja sinne meinasi jäädä. Ei ollut mitään toivoa nostaa ylös, kun sora antoi periksi Fiestan alla. Siinä kun tunnin verran huhki vinssin ja köysien kanssa ennen kuin kippo nousi, niin aloin miettimään vakavasti maastoautoa. Tähän saakka olin ajatellut varustaa Variantin koukulla, mutta enpä eilisen kokemuksen perusteella usko, että se toimisi sorassa sen paremmin.

Maastoauton hommaamisessa on yksi merkittävä rajoittava tekijä; olen persaukinen. Valinta siis kohdistuu n. 20 vuotta vanhoihin Patroleihin, Pajeroihin ja muihin vastaaviin (mitä niitä vielä on?). Ymmärrän maastoautoista yhtä paljon kuin Aravirta valmentamisesta, eli ei mitään käryä mihin kiinnittää huomiota. Selailin vähän Suomi24:n "keskustelua" maastoautoista ja se on kyllä semmoista kullin venytystä, ettei tietoa voi niellä edes pureskelemalla.

Jos Nettiautoista laittaisi jotain esimerkkejä mitä olen katsellut, niin saa käsityksen mitä olen hakemassa. Mihin noissa kiinnittäisi huomiota?
- Pajero -83
- Toinen Pajero -83
- Pajero -87

Eipä Pajeroista ja Patrolleista oikeastaan muu hajoa kuin pellit, jos vähänkin on huollettu. Peltejä noista siis lähinnä kannattaa tutkia, ja tietty kokeilla, että nelkut pelittää kunnolla. Pajeroista on vähemmän kokemusta, mutta 87-mallisen Patrollin omistin, taisi olla 480 000 ajettu, kun sen ostin ja reilut 40 000 palveli ilman isompia ongelmia. Sitten yksi neuvo, jos tuo tulee lähinnä vetoautoksi, eikä välttämättä tarvitse olla kahta henkeä enempää kyydissä, niin katsele pakuksi rekisteröity maasturi, säästät pitkän pennin diesel veroissa. Toyota Land Cruiser on myös pätevä ja kestävä peli.
Vinkkinä muuten, että jos traikussa on vinssi, niin laske traikku Fiestan kanssa rampille, vene kärrylle ja sitten irti koukusta. Siitä auto tyhjänä ylös ja parkkiin, vinssi kiinni auton vetokoukkuun ja sen kanssa traikku veneineen tasaiselle, ainakin mulla tuo on ollut helpoin konsti.
Jos paketti ei mahdottomia paina, niin uskoisin sen kyllä aika pahasta paikasta nousevan variantillakin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Miten on Fordin kanssa ruostehommat?

Ruostehan se on se pahin peikko Fordien kohdalla, ja sen takia asia on ollut koko ajan erityistarkkailussa noiden yksilöiden kohdalla. Ensimmäisessä Mondeossa alkoi helmat hilseillä auton ollessa noin yhdeksänvuotias, toisessa Mondeossa ei ollut näkyvissä ruostetta vielä seitsemänvuotiaana. Nykyisen viisivuotiaan kohdalla tilanne on hyvä, niin alusta kuin korikin vailla näkyviä ruostevaurioita. Olen pyytänyt, että huollossa nuo katsotaan aina suurennuslasilla läpi ja asiasta kerrotaan heti, kun on kerrottavaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eipä Pajeroista ja Patrolleista oikeastaan muu hajoa kuin pellit, jos vähänkin on huollettu.

Jos en ihan väärin muista niin 2,5L Pajeroista poksahteli aikanaan vaihdelaatikot tasaisin väliajoin... Mutta yksilöpeliä kai tuo on?
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Jos en ihan väärin muista niin 2,5L Pajeroista poksahteli aikanaan vaihdelaatikot tasaisin väliajoin...

Samanlaiset kokemukset on itsellänikin kyseisistä autoista. Ne yksilöt, joista minä olen kuullut, ovat olleet juurikin vetoauto käytössä. Tiedä sitte johtuiko siitä..?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Vinkkinä muuten, että jos traikussa on vinssi, niin laske traikku Fiestan kanssa rampille, vene kärrylle ja sitten irti koukusta. Siitä auto tyhjänä ylös ja parkkiin, vinssi kiinni auton vetokoukkuun ja sen kanssa traikku veneineen tasaiselle, ainakin mulla tuo on ollut helpoin konsti.
Noin se nousi viimeksi, mutta kun trailerissa ei ole nokkapyörää, niin vinssatessa piti samalla nostaa aisaa irti maasta. Ei siitä mitään tullut, kun vinssihän pakotti aisaa maahan päin. Lopulta löysin pöllejä lähimaastosta ja ne kun laittoi alle pyörimään, niin johan nousi. Oli kyllä tälle toimistoluumulle vähän turhan kova koetus.

Hallitusneuvotteluissa päästiin onneksi sellaiseen ratkaisuun, että luovutaan Fiestasta tai Golfista. Näin maasturibudjetti nousee tarvittaessa pitkälti yli kymppitonniin. Sillä saa jo 90-luvun lopun maasturin, jolla voi sahata työmatkatkin. Meillä myös muita metsäharrastuksia, joten ihan pelkkään veneenvetoon ei maasturia sentään hommata.

Esson baarissa tiesivät, että Patrolit ja Land Cruiserit olisivat maastossa kestävämpiä, mutta Pajero olisi mukavampi maantiellä. Kokeilemallahan se aikanaan (keväämmällä) selviää. Mielenkiintoisimmalta näyttää noi vaihtoehdot, jotka on pakuksi rekisteröity, mutta joissa kuitenkin penkit (ilmeisesti irroitettavat) jopa 7:lle, esim. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2205183
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Esson baarissa tiesivät, että Patrolit ja Land Cruiserit olisivat maastossa kestävämpiä, mutta Pajero olisi mukavampi maantiellä. Kokeilemallahan se aikanaan (keväämmällä) selviää. Mielenkiintoisimmalta näyttää noi vaihtoehdot, jotka on pakuksi rekisteröity, mutta joissa kuitenkin penkit (ilmeisesti irroitettavat) jopa 7:lle, esim. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2205183

Joo, no jos budjetissa päästään jo tuollaisiin hintoihin, niin sillä saa jo ihan kohtuu pelin. Tuskin tuon hintaluokan maastureissa enää on ajettavuudessakaan moittimista, paitsi ehkä jossain Nivassa. Ei nuo penkit tarvitse olla irrotettavatkaan, pitää vaan olla pehmusteet kovemmat, eli "kovat" takapenkit. Nykyään noita viiden-seitsemän hengen pakuja ei taida enää saada tehdäkään. Jos ajaa pahemmissa paikoissa maastossa, niin voin kokemuksesta sanoa, että vinssi on iso plussa. Ei muuta kuin onnea maasturin metsästykseen!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Koko maan katsastushinnat täältä. Helsingin hintoja vilkaisin ja Katsastus+pakokaasumittaus+OBD-paketin hinnassa oli eroa yli 20€ kalleimman ja halvimman välillä. Hintojen hajonta 70€-yli 90€ välillä.

Joensuussa koko paska 34€. Tuo hinta on aika kohdallaan mielestäni.

Katsastuksesta tuli vielä mieleen tämä sunkatsastus, josta olikin viime viikolla Ajankohtaisessa Kakkosessa asiaa.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Lohkolämmittimen johto

Siis mikä helvetti voi maksaa siinä noin paljon? 2,5 metriä piuhaa, tavallinen maadotettu pistoke ja toisessa päässä sellanen kolmereikänen plugi. Olin arvioinut noin vitosen hintaseksi, ekassa paikassa pyyntö oli 44,50!!!
Naapurikaupasta sain samn piuhan 20 ekee halvemmalla.... mutta silti. HUH HUH.
Ja mikä selittää että tä'ssäkin paikassa olis ollut parikymppiä kalliimpia samanmittasia johtoja? Mistä voi hintaero johtua. Ostamani piuha oli kuitenkin merkkituote (Defa), eli brandi-asiakaan ei liene kyseessä.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siis mikä helvetti voi maksaa siinä noin paljon? 2,5 metriä piuhaa, tavallinen maadotettu pistoke ja toisessa päässä sellanen kolmereikänen plugi. Olin arvioinut noin vitosen hintaseksi, ekassa paikassa pyyntö oli 44,50!!!
Naapurikaupasta sain samn piuhan 20 ekee halvemmalla.... mutta silti. HUH HUH.
Ja mikä selittää että tä'ssäkin paikassa olis ollut parikymppiä kalliimpia samanmittasia johtoja? Mistä voi hintaero johtua. Ostamani piuha oli kuitenkin merkkituote (Defa), eli brandi-asiakaan ei liene kyseessä.

Sulla on tarve sille tuotteelle, kuten jokaisella jolla lohkolämmitin on. Siinä pyhässä yksinkertaisuudessaan vastaus miksi se kutunen piuha maksaa niin paljon.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin ja ostithan varmasti ECO-piuhan jonka tunnistaa siitä että se on vihreä? Toki, ECO-piuha on vielä hieman suolaisempi hinnaltaan koska se on ECO. Samaa sähköä se tietty syö ja ihan saman verrankin mutta se kumisuoja on tehty jostain "vähemmän" saasteellisesta kumista tmv....
Ja joidenkin matka pankkiin on yhä hauskempi.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ostamani piuha oli kuitenkin merkkituote (Defa), eli brandi-asiakaan ei liene kyseessä.
Voisinko tiedustella, että mistä liikkeestä löysit tuon halvemman? Itselläni olisi samanlainen ostosuorite mielessä (sama merkkikin).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös