Ensimmäisenä tulee mieleen se, että onhan takavetoinen huomattavasti parempi ajaa, kuin etuvetoinen. Tätä nyt ei pysty ainakaan kukaan kieltämään. Vai haluaako joku luetella kaikki etuvetoiset kilpa-autot ja "oikeat" urheiluautot. Listasta ei taida tulla kovin pitkää.
Takavetoinen on varmasti nopeampi ajaa, jos osaa ajaa. Väittäisin kyllä, että talviliukkailla keskivertoautoilijalle etuvetoinen on helpompi ajettava. Jokusen vuoden takavetoista Marinaa ajaneena voin sanoa, että talviajon joutui etuvetoisten jälkeen opettelemaan ihan uusiksi. Ainakin minulle käyttöautoksi sopii paremmin etu- tai neliveto, takatuuppari sitten radalle tai hauskanpitoajamiseen. Valitettavasti ei ole varaa pitää molempia.
Monta moneksi. Takavetoinen kertoo kuskille, milloin aletaan olla äärirajoilla, niin että se pysyy vielä lapasessa. Etu- ja varsinkin nelivedossa huonommalle kuskille käy helposti niin, että kun pito loppuu, niin eipähän sitten pystytä enää mitään tekemään.
t. hanu