Autoiluketju

  • 3 209 036
  • 18 538

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Entä mitä mieltä olette tuontiautoista? Juttelin erään Volvokauppiaan kanssa ja totesi että ei ota tuontivolvoa mielellään vaihdossa, jos ottaa niin hyvitys on todella heikko. Tiedä siitä sitten oliko kyseinen kauppias kusipää vai onko muuallakin asia näin.
S60:sta en paljoakaan tiedä, mutta tuontiautojen kohdalla tuo mainitsemasi esimerkki on vallitseva trendi.

Kauppiailla on käytettyjä nurkissaan ihan riittävästi muutenkin ja lisää on odotettavissa autoverouudistuksen aiheuttaman uusien autojen myyntilukujen vuoksi. Näin ollen käytettyjä tuontiautoja ei helpolla haluta nurkkiin, koska niiden kysyntä on vähäisempää. Niissä on usein huoltokirjat vaikeaselkoisia ja muutenkaan myyjällä ei ole tietoa auton taustoista osatajan mielestä riittävän tarkasti. Ostajaa usein epäilyttää alunperin ulkomaille ostettu auto, vaikka kaikki olisikin kunnossa. Pari kaveria on automyyjinä ja vahvistivat tämän asian. Tuontiautoa ostaessa usein häviää ostovaiheessa säästetyn hinnan (Suomi-autoon verrattuna) kun autoa myy eteenpäin. Näin ei tietenkään aina ole.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
"Jos siis omistat lapsia ja ne ovat vaunuiässä tai harrastat vaikka lajia jossa joutuu isoja kasseja heittämään takaboksiin niin en suosittele tätä autoa."

Lapsia ei vielä ainakaan ole. Jääkiekkokassia sielä pitäisi kuljetella ainakin toistaiseksi.. Ja mitä muuten tulee takapenkkien jalkatilaan niin se on kyllä yllättävän ahdas mielestäni. Itse oon 188 pitkä ja oli hiukan hankalaa takana.
Kävin myös ajamassa Saab 9-3 2.0t -2005. Erittäin mukava auto tämäkin, ja tässä tuntuisi olevan hinta-laatusuhde melko kohdallaan mielestäni jos vertaa Volvoon. Kilometrejä oli kertyny vajaa 80 000 ja hinta oli 18 500 egee. Hankalahan se tietysti on vertailla eri automerkkejä ja hintapolitiikkaa. Makuasioitahan nämä taitavat kuitenkin olla...

Mutta autokuume on edelleen uskomaton ja vieläkään ei ole löytynyt sopivaa hinnaltaan :)
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mutta autokuume on edelleen uskomaton ja vieläkään ei ole löytynyt sopivaa hinnaltaan :)

Mitä niinku käytännössä haet? Ei tarvii olla farkku, mutta ei mikään pikkukippokaan, hintaluokka 18000-20000? Ja ilmeisesti poweria kaivataan ja tyyliä? Tarviiko olla ruotsalainen?
Tuossa pari vaihtoehtoa:
Ford Mondeo ST220, asiallinen varustelu, erottuu joukosta (siis Mondeoiden) ja makea 6 pyttysen murina. Eikä jää jalkoihin.
Saab 9-3 Aero Sama kuin jo kävit kokeilee, mutta Aerossa paremmat penkit, teho ja muutama pikkuyksityiskohta jolla kyllä erottaa normi 9-3.
C70 Coupe Kohtuuhintanen vaihtoehto, silti Volvon parhaat puolet. Melko harvinainen, mut osat on perus Volvo kamaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Saab 9-3 Aero Sama kuin jo kävit kokeilee, mutta Aerossa paremmat penkit, teho ja muutama pikkuyksityiskohta jolla kyllä erottaa normi 9-3.

Pikku ja pikku.

Omasta mielestäni 9-3:n ja saman mallin Aero-version ero on kuin yöllä ja päivällä. Normaali 9-3 on joka suhteessa jäljessä tätä paranneltua mallia, eikä niistä oikein voi edes samassa lauseessa puhua. Teho toki tärkein erottava tekijä, mutta myös ajettavuus, ajoasennot, yms pikkuseikat kyllä vievät Aeron kauas edelle tavallisesta 9-3:sta. Hyvä auto toki se tavallinenkin.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Mitä niinku käytännössä haet? Ei tarvii olla farkku, mutta ei mikään pikkukippokaan, hintaluokka 18000-20000? Ja ilmeisesti poweria kaivataan ja tyyliä? Tarviiko olla ruotsalainen?

Hakusessa on siis tehokas, hieno, hyvin varusteltu ja halpa :D
Tossa ku nyt taas istuttiin mamman kaa alas niin tuli todettua että eihän meillä oo rahaa ostaa mitään 20k autoo. Eli budjetti olis n 12-13k
Tolla rahalla täytys sit löytää noi kriteerit täyttävä auto mahdollisimman pian... Volvoihin olen tosiaan tykästynyt joten toi C70 voisi tulla kyseeseen. Toisaalta myös Peugeot 406 coupe saattaisi kiinnostaa.. Auto tulee mulle ja emännälle eikä jälkikasvua ole joten auton koolla ei niin merkitystä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Volvo S60:ssa takaistuimella yhden matkan istuneena vahvistan että perheelliselle tuo auto ei passaa. Takatilat ovat ulkomittoihin nähden yllättävän pienet. V50:ssäkin tuli yksistä polttareista kotiuduttua ja se vasta pieni sitten olikin.

S60:ssä ne etujakkarat ovat jotenkin niin massiiviset, että vievät tilan varmaan takaa. En ole mittaillut, mutta näyttäisi ja tuntuisi siltä.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Hakusessa on siis tehokas, hieno, hyvin varusteltu ja halpa :D
Tossa ku nyt taas istuttiin mamman kaa alas niin tuli todettua että eihän meillä oo rahaa ostaa mitään 20k autoo. Eli budjetti olis n 12-13k
Tolla rahalla täytys sit löytää noi kriteerit täyttävä auto mahdollisimman pian... Volvoihin olen tosiaan tykästynyt joten toi C70 voisi tulla kyseeseen. Toisaalta myös Peugeot 406 coupe saattaisi kiinnostaa.. Auto tulee mulle ja emännälle eikä jälkikasvua ole joten auton koolla ei niin merkitystä.
Pistin yv:llä linkkivinkin erääseen BMW:n 318ti compactiin vuodelta 2002, joka osui autotalli.com -sivulla silmään.

E: Siellä tuntuu ilmoittajat olevan aika daijuja, kun esim. juuri Bemareissa isommallakin koneella olevat tungetaan 316 -haun alle, vaikka niille on suorakin haku siitä valikosta. Jos joku nyt yhtään ymmärtää mitä tarkoitan.
 
Viimeksi muokattu:

Lexa

Jäsen
Sellasta oilisin tiedustellu, että pystyykö 195 vanteille pistämään 205 kumit?
Kellään tietoa?

Tuumakoko on sama (15")


Ei tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Täytyy vain ottaa huomioon, että jos renkaan profiili pysyy samana, niin leveämmällä renkaalla korkeus kasvaa, jolloin rengas ei välttämättä mahdu pyörimään.

Lisäinfoa esim täältä: http://www.autosound.fi/rl/index.htm
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sellasta oilisin tiedustellu, että pystyykö 195 vanteille pistämään 205 kumit?
Kellään tietoa?

Tuumakoko on sama (15")

Ööö eihän vanteille anneta mitään millileveyksiä? Vanteen leveys ilmoitetaan tuumissa.

Vastauksena kysymykseesi että todennäköisesti menee ihan hyvin, vanteen leveys on se määräävä tekijä jonka perusteella maksimi renkaan leveys katsotaan.

EDIT: lisäksi pitää tietysti huolehtia että leveys sopii myös ET-luvun puolesta mutta sen ei pitäisi olla ongelma noin pienellä muutoksella. Niin ja korkeus on myöskin huomioitava.
 

Jokke

Jäsen
Tuli sitten päivitettyä omakin käyttöauto. Tarttui tuollainen E91 330Da käteen. 2007 vm auto on kyseessä, eli sopivasti sisäänajettu.

Ihan mukavalta peliltä vaikuttaa muutaman päivän ajelun perusteella. Sporttipenkit ja M-sport alusta tekevät autosta hyvän ajettavan.

Nimimerkki kesää odotellessa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missä voi teettää dieselin päästöjen mittauksen ennen katastusta? Ei paljon kiinnosta lahjoittaa yhtään enempää rahaa niille puoskareille kuin on pakko. Pk seudulla, jos sillä on merkitystä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Missä voi teettää dieselin päästöjen mittauksen ennen katastusta? Ei paljon kiinnosta lahjoittaa yhtään enempää rahaa niille puoskareille kuin on pakko. Pk seudulla, jos sillä on merkitystä.

Merkkikorjaamoilla, tai sitten ihan jossain nyrkkipajassa. Porvoon suunnalta voisin vihjasta paikkoja, mutta se ei auta varmaan tähän tilanteeseen... Silti epäilen että dieseli jäis päästöistä kiinni, tai saa kone olla aika loppu.
 

markkuh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Missä voi teettää dieselin päästöjen mittauksen ennen katastusta? Ei paljon kiinnosta lahjoittaa yhtään enempää rahaa niille puoskareille kuin on pakko. Pk seudulla, jos sillä on merkitystä.

katsastuksen yhteydessä tehty pakokaasutesti on ollut n 10€ luokkaa ja jos viet huoltoasemalle erikseen mitattavaksi, niin siitä saa pulittaa 20-30 ekee Näin ainaki täällä pohjoisessa, etelänmiehistä en tiiä
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Merkkikorjaamoilla, tai sitten ihan jossain nyrkkipajassa. Porvoon suunnalta voisin vihjasta paikkoja, mutta se ei auta varmaan tähän tilanteeseen... Silti epäilen että dieseli jäis päästöistä kiinni, tai saa kone olla aika loppu.

Joo ei siitä ole huolta (vaikka on revotettu) vituttaa vaan maksaa niille ns. ylimääräistä. Pitääpi kysellä korjaamoista mitä kustantaa.

Juu ja ihan Porvooseen asti ei viitsi lähteä.
 

Särki

Jäsen
Tuli sitten päivitettyä omakin käyttöauto. Tarttui tuollainen E91 330Da käteen. 2007 vm auto on kyseessä, eli sopivasti sisäänajettu.

Ihan mukavalta peliltä vaikuttaa muutaman päivän ajelun perusteella. Sporttipenkit ja M-sport alusta tekevät autosta hyvän ajettavan.

Nimimerkki kesää odotellessa.

Mikäs se sellainen käyttöauto on että kesää pitää odotella? No ei vaan, aika namun oot hankkinut...
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
katsastuksen yhteydessä tehty pakokaasutesti on ollut n 10€ luokkaa ja jos viet huoltoasemalle erikseen mitattavaksi, niin siitä saa pulittaa 20-30 ekee Näin ainaki täällä pohjoisessa, etelänmiehistä en tiiä

Ei tasan kukaan tee dieselin pakokaasutestiä kympillä, oli miten pohjoisessa tahansa. Miksi kukaan tekee pakokaasu testiä korjaamolla/huoltoasemalla jos se on katsastusasemalla monta kertaa halvempaa?

Täällä idässä taasen on vähän halvempaa teettää se korjaamolla, kuin katsastaessa. Kerran olen teettänyt korjaamolla, kun samalla oli tukivarsien vaihto, mutta muuten kyllä teetän katsastusasemalla. Siinä niin paljoa säästä, että erikseen viitsisi jossain käydä mittauttamassa.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Dieseleistä en tiedä mitään, mutta muistelenpa vain loppuvuoteen ajoittunutta autoni määräaikaishuoltoa ja sitä seurannutta katsastusta. Sopivasti juuri ennen katsastusta osuneeseen määräaikaishuoltoon mennessäni ilmoitin, että katsokaahan sitten että auto on huollon jälkeen saletissa katsastuskunnossa. Lupasivat, hyvä homma, toisaalta en epäillyt kyllä mitään vikaa löytyvänkään. Autoa hakiessani huollon speksit ja huoltoon sisältyvä pakokaasutesti annettiin Audi merkkisessä kirjekuoressa melko suolaisen laskun kera ja todettiin että kulkupeli on priimakunnossa. Viikko pari huollon jälkeen menin katsastukseen ja avasin kuoren hansikaslokerosta ottaakseni pakokaasutestin tiskille mukaan.... niin, testi oli varmaan ihan ok mutta ilman testaajan kuittausta, hienolla paperilla mutta ilman kuittausta. Tiskillä, ilman kuittausta paperi on turha, niinpä, täysi raha, täydet testit ja katsastus on kunnossa.

Omaa tyhmyyttä kun ei vaivaudu käymään papereita läpi liikkeessä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ei tasan kukaan tee dieselin pakokaasutestiä kympillä, oli miten pohjoisessa tahansa. Miksi kukaan tekee pakokaasu testiä korjaamolla/huoltoasemalla jos se on katsastusasemalla monta kertaa halvempaa?

Täällä idässä taasen on vähän halvempaa teettää se korjaamolla, kuin katsastaessa. Kerran olen teettänyt korjaamolla, kun samalla oli tukivarsien vaihto, mutta muuten kyllä teetän katsastusasemalla. Siinä niin paljoa säästä, että erikseen viitsisi jossain käydä mittauttamassa.

Pointti varmaan yleensä on se, että niissä autoissa missä säätäminen on mahdollista, niin korjaamolla se säätötyö yleensä sisältyy mittauksen hintaan. Jos päästöt eivät ole kunnossa niin katsastusasemalla ei paljoa säädellä, vaan tuloksenä on hylkäys ja uusintakatsastus. Eli tarkoittaa sitä, että lisäkustannuksia kuitenkin jonkun verran tulee, kun silloin sen katsastusasemalla tehdyn mittauksen lisäksi on edessä korjaamokäynti ja kai se uusintakatsastuskin siihen päälle vielä jotain maksaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiskillä, ilman kuittausta paperi on turha, niinpä, täysi raha, täydet testit ja katsastus on kunnossa.

Omaa tyhmyyttä kun ei vaivaudu käymään papereita läpi liikkeessä.

Minä ainakin marssisin takaisin huoltoliikkeeseen ja vaatisin rahojani takaisin, sillä eihän autollesi ole tehty sitä pakokaasutestiä kun paperissa ei kerran ole kuittausta ja näin ollen olet joutunut kaivamaan katsastuskonttorilla kuvetta pakokaasumittauksen vuoksi. Mikäli alkavat nikottelemaan, niin korotat hieman ääntä sille tasolle, että muut asiakkaat varmasti kuulevat.
 

Veijari

Jäsen
Pitäisi alkaa katselemaan perheeseen ns. kakkosautoa emännän käyttöön. Emännän toivomus on, että olisi kokoluokkaa VW Golf / Audi A3, neljä-/viisiovisena ja käytettynä. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja olisi olemassa? Hintaluokka max 20k€ paikkeilla.

Miten on esim Skoda Fabian maine ja onko sisätilat em. automallien tasolla?
 

häkkipää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pitäisi alkaa katselemaan perheeseen ns. kakkosautoa emännän käyttöön. Emännän toivomus on, että olisi kokoluokkaa VW Golf / Audi A3, neljä-/viisiovisena ja käytettynä. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja olisi olemassa? Hintaluokka max 20k€ paikkeilla.

Miten on esim Skoda Fabian maine ja onko sisätilat em. automallien tasolla?

Uusi Fabia vaikuttaa asialliselta peliltä. Tietääkseni voittanu jokaisen vertailun mihin osallistunut. Sisätilat ovat luokkansa parhaat; melkein jo Golf-luokan tasoa, eikä ajettavuuttakaan voi moittia. Kannattaa ihmeessä käydä koeajolla. Maksaa n20k€ uutena ja vieläpä melko hyvällä varustelulla.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Miten on esim Skoda Fabian maine ja onko sisätilat em. automallien tasolla?

Pärjäsi hyvin TM:n talvitestissä, oli kolmas heti Volvon ja Audin jälkeen.

Skoda vaikuttaa nykyään hintatietoisen ostokselta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Yaris 1.5 T-Sport

Onko kukaan omistanu täällä Yaris T-sporttia? Sitä vanhempaa? C2 jatkuu edelleen vaihtoehtona, mutta tuo on alkanu kiinnostamaan aikalailla.
Lähinnä seuravaa kysyisin:
- Mitkä fiilikset autosta, noin yleisesti?
- Oliko huolia?
- Mitens meteli, onko paha?

En ole ehtiny mennä vielä kokeilemaan, voin itsekin sitten kommentoida tänne, mutta lähinnä noita käyttökokemuksia kaipaan.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Pitäisi alkaa katselemaan perheeseen ns. kakkosautoa emännän käyttöön. Emännän toivomus on, että olisi kokoluokkaa VW Golf / Audi A3, neljä-/viisiovisena ja käytettynä. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja olisi olemassa? Hintaluokka max 20k€ paikkeilla.
A-kolmosta on tehty ihan viisiovisena sportbackinakin, joten se nyt olisi varmasti ihan asiallinen vaihtoehto. Sitten tietysti BMW 1- sarja menee samaan luokkaan ja Golf myös Plus -mallina, eli normigolfia vähän tilavampana ja korkeampana, jolloin näkeminen on varmasi tavallista parempaa. Vasta myyntiin tulleita Peugeotin "kolmesataakaseja" (TM testissä kuudes pisteillä 8,1) alkaa vaikkapa esittelyauotoina samaan kohta myös samaan hintaluokkaan, uutena menee jonnekin 22-25k€ paikkeille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös