Autoiluketju

  • 3 220 392
  • 18 565

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Osaisikohan joku kertoa tapahtumaketjun joka seuraa siitä kun haetaan henkilöauto ulkomailta? Tallinnasta olisi tarkoitus käydä ostamassa auto eikä myyjän palveluihin kuulu tullaus eikä rekisteröinti yms.

-Pitääkö ajaa heti tullin kautta kun tullaan maahan?
-Saapiko tullista siirtokilvet?
-Mitä asiakirjoja tullissa vaaditaan?

En jaksa alkaa etsimään tullin sivuilta tietoja joten jos joku tietää kertoa asian tiivistetysti niin kiitos!
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Osaisikohan joku kertoa tapahtumaketjun joka seuraa siitä kun haetaan henkilöauto ulkomailta? Tallinnasta olisi tarkoitus käydä ostamassa auto eikä myyjän palveluihin kuulu tullaus eikä rekisteröinti yms.

-Pitääkö ajaa heti tullin kautta kun tullaan maahan?
-Saapiko tullista siirtokilvet?
-Mitä asiakirjoja tullissa vaaditaan?

En jaksa alkaa etsimään tullin sivuilta tietoja joten jos joku tietää kertoa asian tiivistetysti niin kiitos!

Melkein suosittelisin välttämään Viroa ja kehottaisin hakemaan Saksasta. Monia hyvällä hintaa saatuja pommeja on Virosta tullut ja yllättävän paljon tee-se-itse virityksiä suht uusissakin autoissa. Lisäksi, teiden suola ilmeisesti ärjympää tavaraa, kuin Suomessa?

Kuitenkin, Saksassa asia menee seuraavasti:

- Ostat liikkeestä auton, myyjä tekee rekisteröinnin ja auttaa sinua hankkimaan 5 tai 11 päivän siirtokilvet. Kummat vain haluat.

- Tämän jälkeen suuntaat laivalle ja voit ajaa, vaikka suoraan satamasta kotia. Tulliin ei välttämättä tarvitse mennä. Nykypäivänä katsastusasemilta voit saada tarrakilvet autoosi.

- Tullin sivuilta lataat liitteet 072s, 083s ja 027As. Täytät ja lähetät ne. Pitäisi riittää.

En muista pitikö Trafillekin lähettää joku lomake nykyään, mutta paikallinen katsastusasema auttaa, kun soitat ja kysyt.

PS: Nuo ilmoitukset muistaakseni piti lähettää suht nopeasti, mutta minä olen aina pistänyt ne seuraavana päivänä liikkeelle. Maahantuontikatsastus tulee tehdä 2 viikon sisällä tuonnista jos oikein muistan. Suosittelen kuitenkin tarkistamaan.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Melkein suosittelisin välttämään Viroa ja kehottaisin hakemaan Saksasta. Monia hyvällä hintaa saatuja pommeja on Virosta tullut ja yllättävän paljon tee-se-itse virityksiä suht uusissakin autoissa.

Virosta ei ole kokemusta, mutta Pohjois-Saksassa tiellä talvisin käytettävä liuos on jotain lipeää ja kotelot on ihan pehkua vanhemmissa autoissa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Virosta ei ole kokemusta, mutta Pohjois-Saksassa tiellä talvisin käytettävä liuos on jotain lipeää ja kotelot on ihan pehkua vanhemmissa autoissa.

Ei ole mikään pakko hakea autoa Pohjois-Saksasta. Voi menee alaskin päin. Autovalikoima ainakin paranee etelään päin mentäessä. Olen omat autoni hakenut 150km säteellä Frankfurtista ja siellä ei paljoa edes lunta ole talvisin.

Lisäksi, saksalainen pesee autonsa huomattavasti suomalaista tunnollisemmin, erityisesti loskakelien aikaan. Virolaisista en tiedä, miten ahkeria auton pesijöitä ovat, mutta yleisesti ottaen Saksassa ei kovin paskaisia autoja juurikaan näe.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei ole mikään pakko hakea autoa Pohjois-Saksasta. Voi menee alaskin päin. Autovalikoima ainakin paranee etelään päin mentäessä. Olen omat autoni hakenut 150km säteellä Frankfurtista ja siellä ei paljoa edes lunta ole talvisin.

Lisäksi, saksalainen pesee autonsa huomattavasti suomalaista tunnollisemmin, erityisesti loskakelien aikaan. Virolaisista en tiedä, miten ahkeria auton pesijöitä ovat, mutta yleisesti ottaen Saksassa ei kovin paskaisia autoja juurikaan näe.

Yhtään autoa en ole ulkomailta tuonut, mutta kavereiden ja parin Vehon myyjänä toimivan kaverini kommenttien perusteella lähtisin ensin katsomaan autoa Ruotsista. Matkat halvemmat ja hyvällä tuurilla saattaa talvirenkaatkin plus tietenkin muita talvivarusteita jo löytyä. Näistä "nordic-paketeista" on tässä ketjussa keskusteltu aikaisemminkin. Saksassa silti varmasti paras valikoima.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Yhtään autoa en ole ulkomailta tuonut, mutta kavereiden ja parin Vehon myyjänä toimivan kaverini kommenttien perusteella lähtisin ensin katsomaan autoa Ruotsista. Matkat halvemmat ja hyvällä tuurilla saattaa talvirenkaatkin plus tietenkin muita talvivarusteita jo löytyä. Näistä "nordic-paketeista" on tässä ketjussa keskusteltu aikaisemminkin. Saksassa silti varmasti paras valikoima.

Varmaan joo, jos Volvoja tai Saabeja on tuomassa. Silloin kruunun notkahduksen aikoihin katselin Bemaria Ruotsista, enkä löytänyt edes silloin niin hyvällä hintalaatu -suhteella, kuin Saksasta. Tosi on, että talvirenkaat ja lohkolämppäri saattaa noista Ruotsin autoista löytyä ja siten säästää jo useamman satasen.

Onhan noissa Saksankin autoissa suht useissa webastoa, penkin lämmitintä ja sitten niitä Saksan talvirenkaita joista saa ainakin vanteet suomalaisille talvirenkaille.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Virolaisista en tiedä, miten ahkeria auton pesijöitä ovat

Heillehän se on nimenomaan äärimmäisen tärkeätä, että autot ovat lähestulkoon aina puhtaita ja muutenkin siistejä.
Huoltohommathan siellä pääasiassa menee niin, että mitään ei huolleta ennen kun pakko on.

Se sitten omassa autossa hajosi kytkin keskelle Tallinnan ruuhkia. Viimeisen kilometrin joutu köröttelemään 1 vaihteella, että pääsi huoltopaikalle.
Eräs tuttu (ja erittäin ammattitaitoinen auton korjaaja) teki 5 päivää hommia, että vaihtoi kytkimen, jakohihnan, vesipumpun, kaikki mahdolliset öljyt, suodattimet jne.. yhteishintaan 800€ (työt 160€ yht). Mitähän tuo sama ois Suomesa maksanut? Vissiin lähemmäs 3000€?
Että kannattaahan nämä autot huollattaa Eestissä ja merkkikorjaamoillakin pääsee erittäin halvalla.
 

Jindebyne

Jäsen
Kahden hengen perheeseemme ollaan etsimässä näppärää b-segmentin pirssiä pääasiassa kaupunkiajoon.

Kasvonkohotuksen saanut Seat Ibiza tuli koeajettuna viime viikolla. Koeajoauto oli FR-varustelulla oleva 1.2tsi DSG-vaihteistolla. Moottori ja vaihteisto olivat hyvin mieleinen yhdistelmä tuohon autoon ja FR-varusteluun tulevat urheilullisemmat penkit olivat todella hyvät. Joten autosta jäi interiorin puolesta muuten vähän vaisu, jopa halpis mielikuva. Nuorekas kokonaisuus auto kaikinpuolin oli ja kouluasteikolla semmonen 8 olisi sopiva arvosana. Plussaa siitä, ettei noita aja vastaan kovin tiheään liikenteessä.

Loppuviikolle on varattu koeajot Yarikseen ja Jazziin. Oli hieman yllättävää, että kumpikin auto oli saatavissa koeajoon vain hybridinä. Liekö tuo joku myyntikikka, jolla saada asiakkaalta lisää kermaa kakun päälle. En ole aiemmin hybridiä ajanut, joten ihan mielenkiinnolla lähden huomenna köröttelemään Yariksella.

Mikäli jompikumpi näistä kahdesta japanilaisesta valikoituu lopulta, niin en tiedä kuinka paljon tuollaisella hybridillä oikeasti tuossa kokoluokassa säästää ajossa? Yariksella pääsee pikaisen googletuksella 50km/h asti sähkömoottorilla, joten kyllähän se kaupungissa vähentää aika paljon kulutusta ainakin näin autoista vähemmän tietävän silmissä.

Sen verran täytyy palata tuohon Seatiin, etten ole ennen noin passiivista asiakaspalvelua autoliikkeessä nähnyt. Tarjouskin oli vähän niin ja näin heitetty, joten ainakaan ko. liikkeestä en todennäköisesti menisi autoa ostamaan. Meillä ei ole vaihtoautoa, vaan osto tapahtuu käteisellä, joten vaihdokista ei ole vertailupohjaa muidenkaan liikkeiden tarjouksiin.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Sen verran täytyy palata tuohon Seatiin, etten ole ennen noin passiivista asiakaspalvelua autoliikkeessä nähnyt. Tarjouskin oli vähän niin ja näin heitetty, joten ainakaan ko. liikkeestä en todennäköisesti menisi autoa ostamaan. Meillä ei ole vaihtoautoa, vaan osto tapahtuu käteisellä, joten vaihdokista ei ole vertailupohjaa muidenkaan liikkeiden tarjouksiin.

Hah, kuulostaa ihan siltä että olet käynyt Magneetissa.. Kolme tai neljä kertaa olen ollut autoa sieltä kiinnostunut ostamaan ja joka kerta on jäänyt tuollainen fiilis. Aika paljon on tullut autoliikkeissä asioitua, enkä muista kertaakaan saaneeni missään muualla yhtä huonoa palvelua kuin tuolla saa joka kerta. Ihme homma.

Itse valitsisin noista vaihtoehdoista heittämällä seatin. Paljon enemmän meininkiä kuin mainitsemissasi kilpailijoissa, varsinkin kone, vaihteisto ja ulkonäkö aika selkeästi edellä. Ja tosiaan, en tiedä millainen se ero käytännön kulutuksessa sitten on. Harmi, että ainoa mielestäni oikeasti kiinnostava ekoauto eli Ampera maksaa Suomessa niin älyttömiä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Onko VW Polo sitten poissuljettu vaihtoehto? Sisältä laadukkaamman oloinen ja loput asiat onkin lähinnä makuasioita sillä tekniikka on aika lailla yhteneväinen.

Yariksen mallistosta en miettisi muita vaihtoehtoja kuin hybridiä. Se on kaupunkiautoksi loistava valinta ja tuo hybriditeknikka on Priuksessa ja Auriksessa todettu kestäväksi. Vähän joutuu ekstraa maksamaan, mutta maksaa se itsensä kuitenkin takaisin verojen ja kulutuksen osalta.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Sen verran täytyy palata tuohon Seatiin, etten ole ennen noin passiivista asiakaspalvelua autoliikkeessä nähnyt. Tarjouskin oli vähän niin ja näin heitetty, joten ainakaan ko. liikkeestä en todennäköisesti menisi autoa ostamaan. Meillä ei ole vaihtoautoa, vaan osto tapahtuu käteisellä, joten vaihdokista ei ole vertailupohjaa muidenkaan liikkeiden tarjouksiin.

On näitä asiakaspalvelun ihmelapsia enemmänkin. Oltiin kaksi vuotta sitten syksyllä hakemassa nelivetoista katumaasturia talvea silmällä pitäen paikallisesta merkkiliikkeestä. Hintaluokka oli 30k€. Kun menin vahingossa mainitsemaan maagisen sanan "neliveto", niin myyjä ei enää mitään muuta kuullutkaan tai pystynyt prosessoimaan. Kaveri esitteli kaikki liikkeen nelivedot vaikka yritin moneen otteeseen sanoa, että ei se neliveto ollut tässä avainsana, vaan halusin juuri nimenomaisen auton. Nooh, kuitenkin kaikkien kymmenkunnan auton esittelyn jälkeen huomasimme emäntää miellyttäneen takavetoisen urheiluauton, pikkuisen äsken hakemaamme kalliimman. Mainitsin että tätähän voisi koeajaa. Myyjä siihen että katselkaa rauhassa, lähti pois eikä noteerannut meitä enää millään. Ei vissiin kaupat kiinnostaneet.
 

Jindebyne

Jäsen
Hah, kuulostaa ihan siltä että olet käynyt Magneetissa.. Kolme tai neljä kertaa olen ollut autoa sieltä kiinnostunut ostamaan ja joka kerta on jäänyt tuollainen fiilis. Aika paljon on tullut autoliikkeissä asioitua, enkä muista kertaakaan saaneeni missään muualla yhtä huonoa palvelua kuin tuolla saa joka kerta. Ihme homma.

Itse valitsisin noista vaihtoehdoista heittämällä seatin. Paljon enemmän meininkiä kuin mainitsemissasi kilpailijoissa, varsinkin kone, vaihteisto ja ulkonäkö aika selkeästi edellä.

Asioin Herttoniemen Seat Centerissä, mutta Jazzin koeajo tapahtuu Magneetissa, joten ihan kiva odotella miten siellä asiakkaaseen suhtaudutaan. Nimenomaan ihmetyttää kun on liikkeellä ns. tositarkoituksella ja tuntuu, että pitäisi itse ottaa ostosta/myynnistä provikat ja laittaa myyjä vaan allekirjoittamaan paperit.

Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi Ibizasta. Ulkonäkö ja tietty auton yleinen särmikkyys on kyllä muita vaihtoehtoja edellä + vaihteisto sopi autoon tosi hyvin ja automaatti onkin yksi kriteeri uuteen autoon.

Onko VW Polo sitten poissuljettu vaihtoehto? Sisältä laadukkaamman oloinen ja loput asiat onkin lähinnä makuasioita sillä tekniikka on aika lailla yhteneväinen.

Yariksen mallistosta en miettisi muita vaihtoehtoja kuin hybridiä. Se on kaupunkiautoksi loistava valinta ja tuo hybriditeknikka on Priuksessa ja Auriksessa todettu kestäväksi. Vähän joutuu ekstraa maksamaan, mutta maksaa se itsensä kuitenkin takaisin verojen ja kulutuksen osalta.

VW Polo on kokeiltu myös alkukesästä kun oli esittelyauto myynnissä. Ihan kiva auto ja tosiaan VAG:n autona Polo ja Ibiza on sisaruksia, mutta jotenkin Ibiza miellyttää näistä enemmän silmääni. Polo on tehty ehkä hieman tylsäksi minun makuuni.

Tänään kävin ajamassa tuon hybrid-Yariksen ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti. Mitään aiempaa kosketuspintaa hybrideihin ei ollut, ehkä jopa pientä ennakkoluuloa. Auto oli kuin tehty kaupunkiin ja kulutuslukemia ajon aikana tarkkaillessani yllätyin kuinka paljon vähemmän tuo kulutti jo esimerkiksi Ibizaan verrattuna. Normaali Yaris putosi leikistä pois ja nyt Toyotan vaihtoehto on tuo hybrid. Tietysti sen hinta on hieman korkea pikkuautolle, mutta katsellessani vakiovarusteita, niin en tuohon muuta tarvitse lisää kuin metallivärin (tässätapauksessa helmiäisvärin) ja lohkolämppärit+sisätilan pistokkeen. Kokonaisuudessaan hintaa tuli Style-varustelulla karvan yli 24k€.

Viimeisenä mennään perjantaina ajamaan Jazzia. Omat fiilarit tuosta autosta on ennakkoon kaikkein pliisuimmat. Tavaraahan tuo pystyy kätkemään sisäänsä aika kiva määrän kokoonsa nähden, mutta muuten vaikuttaa vähän tylsältä. Tyttöystävän suosikkihan tuo Jazz alunperin oli, mutta tämänpäiväinen Yaris oli myös kovasti hänen mieleen.

Hybridi-Yariksen jos olisi tänään tilannut, niin auton olisi saanut ensivuoden puolella. Aika pitkät on odotusajat moiseen, normiversion saa kullemma 1-2kk odotuksella.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen tuollaista -12 golffia suunnitellut 1.2 TSI moottorilla ja dsg-vaihteistolla. Netistä hieman haeskellut kokemuksia tuosta vaihteistosta ja aika vaihtelevia arvosteluja saanut osakseen, niin käyttäytymiseltään kuin kestävyydeltäänkin. Onkos jatkoaikalaisilla kokemusta kyseisestä moottori/vaihteisto kombinaatiosta?

Huomenna olisi tarkoitus käydä koeajamassa, joten ainakin laatikon käyttäytyminen tuleepi selville.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onkos jatkoaikalaisilla kokemusta kyseisestä moottori/vaihteisto kombinaatiosta?

Eikös tuossa juuri muutama viesti ylempänä Jindybyne ollut ko komboa koeajanut Ibiza FR:n peltien alla.
 

Särki

Jäsen
Olen tuollaista -12 golffia suunnitellut 1.2 TSI moottorilla ja dsg-vaihteistolla.

DSG:stä ei koeajoa pitempää kokemusta ole, mutta moisen Golffin hankin alkuvuodesta. Nyt 6 tkm takana ja eipä ole autosta paljon moitittavaa, kaikki toimii ja yllätyksiä suuntaan eikä toiseen ole tullut. Moottorin on hyvä, kulutus vaihdellut 5,49-6,35 l/100km sekalaisessa ajossa ja tehoa perusautoon ja perustarpeisiin ihan riittävästi. Tavaratila on pienehkö, ainakin näin 5-ovisessa, mutta farmarista sitä löytyy enemmän.
 

Matsku

Jäsen
Ajelin tänään Kehällä ja yhtäkkiä moottori sammui. Alkoi järkyttävä käry ja konepellistä savusi. Auto tien sivuun ja tsekkasin öljyt. Noh, öljyähän ei käytännössä ollut yhtään ja ajattelin, että nyt leikkasi -96 Astran kone kiinni ja kaikki ohi. Eipä onneksi leikannut, kun lähti myöhemmin työntämällä käyntiin. Startti tosiaan ei nyt vörki. Ennen kuin lähden korjauttamaan, onko joitakin mestoja pellin alla (jotka voivat liittyä siihen, että moottori ei starttaa), joita kannattaa tsekata ennen kuin vie pajalle? Minkä hintainen keissi suuripiirtein tulossa, jos starttimoottori (?) uusitaan? Ja mikähän yhteys edes on starttimoottorilla tuohon käryyn ja auton sammumiseen kesken ajon?

Toivottavasti sai jotain tolkkua autoista yhtään mitään tajuavan sekavasta postauksesta, kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Ajelin tänään Kehällä ja yhtäkkiä moottori sammui. Alkoi järkyttävä käry ja konepellistä savusi...

Minulla kävi tammikuussa lähes samalla tavalla ja syyksi diagnosoitiin huohottimen putken tukos. Osien, töiden ja koodien lukemisen yhteishinta oli siinä 600€ luokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onkos kenelläkään kokemusta opel insigniasta ja nimenomaan farkusta. Onko mitenkin tilava 4-henkiselle perheelle, 2 pientä lasta ja vanhemmat. Noita alkaa saada jo käytettynä ihan mukavaan hintaan.

Nyt meillä on b-zafira. Onko insigniassa hirveästi pienempi tavaratila? Opeleilla on ainakin tähän asti ollut kiva ajaa, joten luotan siihen että ajettavuus on ihan ok. 1.6 turboa olen kuolannut.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Onkos kenelläkään kokemusta opel insigniasta ja nimenomaan farkusta. Onko mitenkin tilava 4-henkiselle perheelle, 2 pientä lasta ja vanhemmat. Noita alkaa saada jo käytettynä ihan mukavaan hintaan.

Nyt meillä on b-zafira. Onko insigniassa hirveästi pienempi tavaratila? Opeleilla on ainakin tähän asti ollut kiva ajaa, joten luotan siihen että ajettavuus on ihan ok. 1.6 turboa olen kuolannut.

Jonkin verran lyhyitä kokemuksia. Todella hyvä auto ja omassa arvoasteikossani varsin korkealla tuonkokoisten farkkujen listalla. Itselläni oli hetken yhdessä vaiheessa b-zafira ja ihan hyvin pärjäätte myös insigialla. Tavaratila on ainakin yhtä käyttökelpoinen kuin zafirassakin.

Ajettavuus on hyvä, mutta turbokone ja sport-alusta olisivat itselleni aika ehdottomia tarkennuskriteerejä tuohon kiesiin. Kaksilitraisiakin varmaan jokunen löytyy ja viime vuodesta saatavana ollut 1,4 litrainen turbo on kyllä loistava laite. Kannattaa tsekata jos budjetti venyy sellaiseen, niissä on monesti vielä opc-linet yms mukana. 1,6nen turbo on hyvä toki myös.

Hyvä valinta mielestäni, jos tulet insigniaan päätymään.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Tuli hankittua, tällä kertaa "tyydyin" tuohon 2.0 JTS:ään. Noin neljä viikkoa nyt kokemusta ja olen erittäin tyytyväinen. On kyllä kaunis, todella mielekäs ajaa ja ainakin omaan työmatka- ja kaupunkiajoon tuo kaksilitrainen on riittänyt hyvin. Kutoskoneen hankinta oli lähellä, mutta olisi kyllä syönyt tällaisella ajolla järkyttävästi benziiniä. Löytyi vielä todella hyvä yksilö eri vähillä kilometreillä ja aukottomalla huoltohistorialla, piti noukkia pois.

Lupaan ilmoitella jos tulee ongelmia.

Ei vielä ongelmia, todella ihana ajoneuvo. No, ehkä pari "alfamaisuutta" on tullut vastaan mutta niihin asennoiduin jo autoa ostaessa siten, että tulee jos tulee. Teknisesti pelittänyt hienosti, moottori riittää hyvin (vaikka toki vähän sitä aina ihmisenä miettii, olisko pitänyt ottaa se kutonen) ja onhan se nätti.

Talvea odotellessa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onkos kenelläkään kokemusta opel insigniasta ja nimenomaan farkusta. Onko mitenkin tilava 4-henkiselle perheelle, 2 pientä lasta ja vanhemmat. Noita alkaa saada jo käytettynä ihan mukavaan hintaan.

Nyt meillä on b-zafira. Onko insigniassa hirveästi pienempi tavaratila? Opeleilla on ainakin tähän asti ollut kiva ajaa, joten luotan siihen että ajettavuus on ihan ok. 1.6 turboa olen kuolannut.
Juu, pihasta löytyy -11 2.0 cdti farkku. Varsinkin maantiellä erittäin hyvä auto ajaa hintaluokassaan. Tilat piisaavat neljälle mainiosti. Tutkat edessä ja takana tarpeellinen varuste (taitaa olla useimmissa malleissa vakiona), sillä autossa löytyy ulottuvuutta. Näkyvyys muutenkin voi aluksi tuntua rajoittuneelta, jos on johonkin isolasiseen laatikkoon tottunut. Tosin nopeastihan nuo mitat oppii hahmottamaan ja muutenkin näkyvyyteen tottuu. Lisäksi monipuoliset etuistuinten säädöt (Edition ja Sport mallit) ovat iso plussa näin paljon ajavalle ja takuulla löytää hyvän ajoasennon.
Lisätietoja yv:llä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nostellaas tätä ketjua vähän ylös. Vuosi-pari sitten saamieni neuvojen perusteella ostin alkukesästä 2004 mallin Ford Focuksen (vanhempi korimalli) ja olen tyytyväisenä ajellut sillä kesän ajan, mistä kiitokset vinkkaajille (Fordél ainakin)! Vaikuttaa kolmen kuukauden kokemuksella olevan tarpeisiini sopiva auto ja ajoasento on erityisen mukava.

Pari kysymystä kuitenkin: autossa oleva Fordin vakio-cd-soitin on alkanut tuntua turhalta, koska mulla kuten monilla muillakin on kuuntelumusiikki mp3-muodossa ja omaa korvaa miellyttävät radioasemat eivät kuulu kaupunkien ulkopuolella. Tarvitsisi siis vaihtaa soitin joko sellaiseen johon saa usb-tikun kiinni tai sitten sellaiseen, johon pystyy laittamaan älypuhelimen kiinni välipiuhalla (eikös tällaisiakin ole?). Missähän kannattaisi pk-seudulla teettää soittimen vaihto parempaan? Itse en osaa tehdä eikä huvita ostaa käytettyä (mahdollisesti pöllittyä) soitintakaan, joten olisi toiveissa löytää paikka, josta saisi ostettua uuden soittimen sekä asennuspalvelun siihen päälle.

Ensimmäisen kilometrihuollon aika lähestyy myös, joten jos on erityisiä suosituksia jostakin pk-seudun Ford-merkkihuollosta, otan kiitollisena niitä vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös