Autoiluketju

  • 3 220 633
  • 18 565

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Diesel astrat ei tohon hintaan kyllä yleensä parhaassa mahdollisessa kunnossa ole, muutenkin tuo G-astran diesel tekniikka oli vähän arveluttavaa.
Mutta mites G-astra bensakoneella? Z16SE-moottorilla, yllättävän tehokas 1.6 8v ja kulutus maantieajossa siinä 6L/100km.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Diesel astrat ei tohon hintaan kyllä yleensä parhaassa mahdollisessa kunnossa ole, muutenkin tuo G-astran diesel tekniikka oli vähän arveluttavaa.
Mutta mites G-astra bensakoneella? Z16SE-moottorilla, yllättävän tehokas 1.6 8v ja kulutus maantieajossa siinä 6L/100km.

Kiitokset Datsunille ja TF-79 ja muillekin vinkeistä. Diesel on nyt ollut mielessä, osittain siksikin kun niistä kokemusta ei ole. Bensakonekin toki tulee kyseeseen, mutta pääpaino on siis ehdottomasti tuossa moottoritieajossa, ja luulisin että tuo 1.6 Astra vie pitkälle päälle 7l/100km vaikka nopeudella 125 km/h, vaikka G-astraa ihan hyvänä autona luokassaan pidänkin (ainakin paljon parempana kuin aiemmat Astrat) Nopeuden alentaminen ei tietenkään tule kyseeseen, sittenhän pitäisi lähteä aiemmin, herätä aiemmin, mennä nukkumaan aiemmin, katsoa salkkarit pikakelauksella, syödä hotkien, saada vatsavaivoja, käyttää enemmän aikaa pöntöllä, ja niin edelleen, elämä menisi pilalle.

Vaimolle ei vaan tunnu kelpaavan kuin tuo nelikymppinen volvo, vaikka meikäläinen (tulevan auton pääasiallisena käyttäjänä) tyytyisi vaikka SDi Cordobaan, tää on tätä. Eli haukkukaa Volvo S/V 40, mieluiten dieselinä, kiitos. Sehän on Rellun kone, ja ilmeisesti vuosimallista 2001, jolloin laatu ja ajettavuus parani, dieselit muuttui tehokkaammiksi (common rail) ja epätaloudellisemmiksi, vaikö eikö?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Vaimolle ei vaan tunnu kelpaavan kuin tuo nelikymppinen volvo, vaikka meikäläinen (tulevan auton pääasiallisena käyttäjänä) tyytyisi vaikka SDi Cordobaan, tää on tätä. Eli haukkukaa Volvo S/V 40, mieluiten dieselinä, kiitos. Sehän on Rellun kone, ja ilmeisesti vuosimallista 2001, jolloin laatu ja ajettavuus parani, dieselit muuttui tehokkaammiksi (common rail) ja epätaloudellisemmiksi, vaikö eikö?

Mulla oli parin vuoden ajan S40 1,9tdi, kun aloittelin laukkuryssänä enkä valitettavasti paljoa pahaa pysty autosta sanomaan. Volvolla oli ajettu 170 tkm, kun ostin sen ja koko minulla olo ajan toimi kuin unelma, sekalaisessa ajossa keskikulutus 6,2l/100km, eikä hihnanvaihtoa lukuunottamatta tarvinnut muita ponnistuksia tehdä kuin pakolliset öljyn vaihdot. Eikä se ns. isohuoltokaan kauheita maksanut, taisin käydä Jyväskylässä (JMT tai tms.) ja hinta oli n.250€.
Jos väkisin jotain negatiivista haluaa löytää, niin turvaistuin takana meinasi apukuskin paikka käydä ahtaaksi, eikä perusvaunut mahtuneet konttiin ilman fillareiden irroitusta. Auton vuosimalli oli -03 ja ilmeisesti -01 lähtien alustaan on lisätty poikittaistukipalkki, mikä kuulemma jeesaa maantie/motarinopeuksissa kummasti. Itse en ole vanhempaa S/V40 kokeillut joten toisenkäden tiedon varassa tämä. Summasummarum ei tuota Renaultiksi olisi n.110 tkm kokemuksella uskonut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitokset jälleen yllekirjoittaneelle.

Nyt ehdokaslistalla on myös A Mersu, jonka 1.7 dieseleitä saa vuosituhannen vaihteesta budjettiin sopivasti alle 300tkm ajettuna. Autosta en tiedä muuta kuin että se kaatuu. Mitä pitäis tietää?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Summasummarum ei tuota Renaultiksi olisi n.110 tkm kokemuksella uskonut.

Jos nyt vähän nusastaan pilkkua niin Relluahan tossa ei ole kun koneet ja laatikot. Itse auto on sitten sama kuin Mitsubishi Carisma ja osia löytyy sitä kautta monasti halvemmalla, kun Volvon osia. 1.6 ja 1.8 moottorien valmistajista en tiedä, taitavat olla myös Rellua, kuten Dieselit. Turbokoneet on Volvon omia, kuten myös laatikot niihin.

Ehkä viisain moottori tuohon S40/V40 sarjaan on tuo 2.0 160hp pienpaine turbo, jossa vääntö on tuotu fiksummin kuin tuossa T4, Volvon kestävä kone ja kulutus melko maltillinen. Volvon koneethan näissä kestää vaikka ydinsodan, kunhan niitä ei lastuta. Silloin voi käydä ihan miten vain.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos nyt vähän nusastaan pilkkua niin Relluahan tossa ei ole kun koneet ja laatikot. Itse auto on sitten sama kuin Mitsubishi Carisma ja osia löytyy sitä kautta monasti halvemmalla, kun Volvon osia. 1.6 ja 1.8 moottorien valmistajista en tiedä, taitavat olla myös Rellua, kuten Dieselit. Turbokoneet on Volvon omia, kuten myös laatikot niihin.

Ehkä viisain moottori tuohon S40/V40 sarjaan on tuo 2.0 160hp pienpaine turbo, jossa vääntö on tuotu fiksummin kuin tuossa T4, Volvon kestävä kone ja kulutus melko maltillinen. Volvon koneethan näissä kestää vaikka ydinsodan, kunhan niitä ei lastuta. Silloin voi käydä ihan miten vain.

Bensakoneet on kaikki Volvon omia. Ahtamattomissa laatikko on Renaultilta. Näissä on tyyppivikana vanhemmiten vaihdevivustoon tuleva väljyys, joka on halvalla korjattavissa. Autoon on laitettu myös Mitsubishin 1.8 GDI-konetta, mutta se ei ole ollut Suomessa myynnissä.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Ehkä viisain moottori tuohon S40/V40 sarjaan on tuo 2.0 160hp pienpaine turbo, jossa vääntö on tuotu fiksummin kuin tuossa T4, Volvon kestävä kone ja kulutus melko maltillinen. Volvon koneethan näissä kestää vaikka ydinsodan, kunhan niitä ei lastuta. Silloin voi käydä ihan miten vain.

Tuosta loppuosasta täytyy olla sellaisen monen monen vuoden kokemuksen vuoksi vähän eri mieltä. Kyllä nuo Volvon tinakoneet sikaa kestää eikä niitä lastuttamalla, siis jos homma tehdään kunnolla, rikki saa. Laatikkokaan ei helposti porsi kun etuvedossa on hyvänä sulakkeena pitovaikeudet. Ainoa joka sieltä väsähtää on ilmalämpöpumppu, kukkopilli, pikkumitsu, siis se mandariinin kokoinen hyrrä jota myös "ahtimeksi" kutsutaan. Pakopaineet nousevat sellaisiksi että alkaa tuotot ja kestävyydet olemaan tapissa. Ja kyllä, koneen saa helpommin rikki kun sieltä kutittelee lisää tehoa, mutta se on enemmän käyttäjästä kiinni ja kuinka sitä autoa huoltaa. Pelkällä lastulla ei sitten vaan saa niin paljoa kutiteltua irti että normi ajoilla konetta rikki saisi.

Matalapaineturbon ja T4:n välillä suurin ero on se, että käytännössä matalapaineversiossa ahdin tukehtuu aikaisemmin eikä potki ylhäällä niin hyvin, mutta alkaa puhaltelemaan alempaa. T4 on selkeästi pirteämpi tapaus, mutta ei sillä Carismalla kovaa uskalla ajaa, ja vetelee kiihdyttäessäkin niin helvetisti, että ei sillä niin väliä ole minkä tulppaanipuimurin ottaa. Pikkusen piristettynä käyttömukavin on omasta kokemuksesta 1.9D HP, ei tarvitse koko ajan kepittää kun vääntöä irtoaa.

Yhtä kaikki: Volvon tinakoneet kyllä kestää, oli sitten neljä, viisi, tai kuusi mukisesta kysymys. Samaa tavaraa.

Bensakoneet on kaikki Volvon omia. Ahtamattomissa laatikko on Renaultilta. Näissä on tyyppivikana vanhemmiten vaihdevivustoon tuleva väljyys, joka on halvalla korjattavissa. Autoon on laitettu myös Mitsubishin 1.8 GDI-konetta, mutta se ei ole ollut Suomessa myynnissä.

Tähän piti vielä kommentoida sen verran, että thank god ei ole ollut myynnissä GDI-koneella. Siinä sitä on sitten jalo kone. Tietysti jos joku haluaa luonteettoman ja nuhaisen koneen niin sitten ihan kiva.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tuosta loppuosasta täytyy olla sellaisen monen monen vuoden kokemuksen vuoksi vähän eri mieltä. Kyllä nuo Volvon tinakoneet sikaa kestää eikä niitä lastuttamalla, siis jos homma tehdään kunnolla, rikki saa.

Tuo varmaan totta, näin olen vaan ymmärtänyt tosiaan että ne ainoat konerikot noissa turboissa on ollu noissa lastutetuissa.

Matalapaineturbon ja T4:n välillä suurin ero on se, että käytännössä matalapaineversiossa ahdin tukehtuu aikaisemmin eikä potki ylhäällä niin hyvin, mutta alkaa puhaltelemaan alempaa. T4 on selkeästi pirteämpi tapaus, mutta ei sillä Carismalla kovaa uskalla ajaa, ja vetelee kiihdyttäessäkin niin helvetisti, että ei sillä niin väliä ole minkä tulppaanipuimurin ottaa. Pikkusen piristettynä käyttömukavin on omasta kokemuksesta 1.9D HP, ei tarvitse koko ajan kepittää kun vääntöä irtoaa.

Juu, itsellä on pihassa tuo T4 ja sinällään se on vähän pettymys että vaikka sitä tehoa kyllä riittää yläkierroksilla niin alakierroksilla vääntö on aika olematonta ja nimenomaan kaupungissa sitä tarvitsisi. Varsinkin jos vertaan VAG 1.8 turboon niin sen koneen luonnetta kyllä kaipaan. Ei silti, hintaisekseen tuo Volle on kyllä hyvin kelpo peli. :)
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Meillä on tällainen tykki eli TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL WAGON ja siihen olisi nyt pari kysymystä teille pro-autoilijoille: 1. mistä saisi tohon järkevän hintaiset ja tyylikkäät kevytmetallivanteet? 2. paljonko maksaa kyseiseen malliin kytkinsylinterin / tiivisteen vaihto? 3. mistä saisi oikealla värikoodilla värivahaa? Vähän huonot fiilikset jäi Toyota liikkeestä ostetusta kynsilakkapullosta kun värisävy ei ihan olekkaan 100% oikea.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Meillä on tällainen tykki eli TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL WAGON ja siihen olisi nyt pari kysymystä teille pro-autoilijoille: 1. mistä saisi tohon järkevän hintaiset ja tyylikkäät kevytmetallivanteet?

Hakematta tulee mieleen Vannetukku: Vanteet, renkaat ja autotarvikkeet edullisesti - vannetukku.fi verkkokauppa Linkki vie Vannetukun sivuille. Ei pitäisi olla mikään Euroopan kallein kauppa. Itse ostin vanteet Kraatzilta (en kyllä luojan kiitos Corollaan) ja säästin kuluissa kun hain ne suoraan varastolta. Linkki: Etusivu - BPW Kraatz Oy
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Meillä on tällainen tykki eli TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I SOL WAGON ja siihen olisi nyt pari kysymystä teille pro-autoilijoille: 1. mistä saisi tohon järkevän hintaiset ja tyylikkäät kevytmetallivanteet? 2. paljonko maksaa kyseiseen malliin kytkinsylinterin / tiivisteen vaihto? 3. mistä saisi oikealla värikoodilla värivahaa? Vähän huonot fiilikset jäi Toyota liikkeestä ostetusta kynsilakkapullosta kun värisävy ei ihan olekkaan 100% oikea.

1. Osta Toyotan alkuperäiset, yleensäkkin kuolen myötähäpeään kun uuteen autoon lyöty "tuningvanteet", pääväreinä yleensä musta/kiiltävä. Nuo kiinalaiset alumiinivanteet on muutenkin tehty "tinasta", eli ensimmäinen kunnon monttu niin vanteet mutkalla.

"Valitse Barzetta kun vaadit parasta!" NOT
 

scholl

Jäsen
Kiitokset jälleen yllekirjoittaneelle.

Nyt ehdokaslistalla on myös A Mersu, jonka 1.7 dieseleitä saa vuosituhannen vaihteesta budjettiin sopivasti alle 300tkm ajettuna. Autosta en tiedä muuta kuin että se kaatuu. Mitä pitäis tietää?

mitä järkeä ostaa noin paljon ajettu pikkuauto, jos sillä meinaa ajaa vielä useampi kymmenen tuhatta? Menee takuulla paljon rahaa korjauksiinkin sitten.

Mä hakisin ton hintaisen auton Saksasta. Sieltä saa takuulla hyvän auton kahdella tonnilla, verot max tonnin, kulut halpalennosta sinne ja ajo tänne max tonnin. Suomessa käytetyt autot on loppuunajettu. Parempi niin, että etsii yksilöä kuin jotain yksittäistä automallia, jos on tiukka budjetti.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kiitos linkeistä Casa Academica, käyn tutustumassa sivustoihin. :)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Noniin, nyt tarvitaan kokemuksia.

Käytettyä katsotaan ja kaksi on nyt noussut varteenotettaviksi vaihtoehdoiksi. Matkaa ajetaan ja turvallisuuden tuntua etsitään.
Eli ensimmäisenä Skoda Superb 2.0 TDI vm. 07-08. Dsg:n hinnat nousevat liian korkeiksi, joten manuualilla mennään. Hinnat noilla 150000-180000 ajetuilla pyörii siinä 16000-20000 hujakoilla. Perä on ruma, mutta muuten ihan kivan oloinen peli ja mukava ajettava. Huoltaminen taitaa myös olla ihan perushintaista.
Toinen onkin sitten yllätys, eli Dodge Journey crd, eli Volkkarin 2.0 Dieselihän noissa on. Iso ja möhkömäinen, mutta matka-ajossa kulutus reilusti alle 6l. 150000 ajettu löytyisi manuaalisena 20000 eurolla. Jollakin sairaalla tavalla tämä möhkö kiinnostaa ja auttaahan siinä VAGinan kone.

Voiko joku suositella ja onko jollain kokemuksia varsinkin tuosta Dodgesta
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Kokemuksia kellään Saab OG900 Turbosta?

Vaakakuppi alkaa pikkuhiljaa kääntymään, tuollainen Saab olisi todella hieno, harvinainen kanssa. Mersulta taas bensaa 190-300 on mietitty, toki joku vanha 518 voisi olla aika hieno peli. Pitää pohtia tarkasti :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikähän mahtaisi pintää lievästi resonoivaa nitinää Hondan etuosassa, onko kellään kuulopuheita tai kokemuksia? En oikein osaa paikallistaa sitä, joskus luulen jarruttamisen lopettavan sen, mutta välillä ei vaikuta millään tavalla. Voi olla päivä ilman nitinää, ja sitten taas ilmestyy yhtäkkiä. Rasittava nillitys näin viime metreillä ilmeni. Ei muuta, mutta tutulle myyjälle on menossa vaihtoon, ja on hiukan ilkeä viedä tuollainen kitisevä kaara sinne. Peruuntuu vielä kaupat ja kaikki, jos siellä on jotain isompaa häikkää. Itkettää, naurattaa, pelottaa ja pierettää. Tulisi jo joulu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Auton luovutus olisi ensi viikolla, mikä on ihan jees, mutta nyt tuo edellä mainittu kitinä on muuttunut usein toistuvaksi vinkunan ja rahinan sekamelskaksi, aivan kuin metallit hankaisivat vastakkain. Jarrutus yleensä lopettaa tuon, ja joskus se häviää omia aikojaan. Yleensä kuitenkin ainakin hetken matkan aikana kitisee. Joo-o. Auto kulkee kuitenkin aivan normaalisti. Ehkä mainitsen asiasta vain kaverille ja toivon, ettei se vaikuta kauppoihin millään tavalla.
 

Outsider

Jäsen
Auton luovutus olisi ensi viikolla, mikä on ihan jees, mutta nyt tuo edellä mainittu kitinä on muuttunut usein toistuvaksi vinkunan ja rahinan sekamelskaksi, aivan kuin metallit hankaisivat vastakkain. Jarrutus yleensä lopettaa tuon, ja joskus se häviää omia aikojaan. Yleensä kuitenkin ainakin hetken matkan aikana kitisee. Joo-o. Auto kulkee kuitenkin aivan normaalisti. Ehkä mainitsen asiasta vain kaverille ja toivon, ettei se vaikuta kauppoihin millään tavalla.

Kivi jarrulevyn ja jarrukilven välissä.
 

Veijari

Jäsen
Edellisessä autossani (Volvo V50) vähän väliä pikkukiviä eksyi jarrulevyn ja -palojen väliin jumiin, oikeastaan rasittavankin usein. Tosiaan vuorotellen edestakaisin peruuttamalla ja eteenpäin rykimällä se kivi sieltä lähtee jos on lähteäkseen. Ei kannata kovin pitkää matkaa ajella sitä nirskuntaa kuunnellen sillä se kivi voi tehdä hallaa jarruvevyille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset palautteesta. Mulla on joskus mennyt kivi, mutta ääni oli sen verran erilainen, etten oikein uskonut aluksi sitä, mutta sitten se alkoi elää niin selkeästi jarrutusten mukaan, että tuohan se on. Googlasin vielä asian varmistukseksi, ja juuri samanlaisia oireita löytyi. Otin eilen renkaan pois ja koputtelin, pyörittelin sekä puhalsin jarrun sekaan ilmaa, mutta eipä tuo auttanut. Jarrukenkäkin on aika kulunut, joten ottaisiko sitten joku kiinnike jonnekin. Enpä enää viitsi sen suurempia taikatemppuja tehdä, toivon vain, ettei mitään peruuttamatonta tapahdu, ja että vaihto olisi pian. Pitää sitten kertoa myyjälle, mikä on homman nimi. Ei kai tuo heille mikään suuri investointi ole.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Olisi tässä edessä pitkästä aikaa auton hankinta. Olen siis körötellyt viimeiset vuodet firman laskuun työsuhdekaaralla ja nyt on etsittävä lainarahalla kaaraa alle. Rajoittaa hankintaa siinä mielessä, että perse ei kestä 30 000 autolainaa kun ei ole vaihdokkia antaa. Lähdetään liikenteeseen maltillisesti noin 15 000 euron budjetilla +/- pari tonnia.

Olen ikäni (myös nämä työsuhdeautovuodet) ajellut Audia, joka on ollut jonkinlainen sukurasite. Nyt haluan jotain muuta. Farmari sen pitää perheellisellä olla, bensa tullee näillä kilometreillä järkevämmäksi, automaattivaihteistosta ja Xenon-valoista olen enemmän kuin tyytyväinen. Harkinnassa ovat pyörineet mm. VW Golf Variant, Skoda Octavia, Opel Vectra, Saab.. Joku suositteli myös Ford Mondeota samaan kastiin, mutta itse en ole vielä ihan ihastunut. Valitettavasti hintaluokan autoista mitään kriteereihin sopivaa ei tällä hetkellä oikein ole Jyväskylän seudulla, että pääsisi helposti potkimaan renkaita. Kauemmaksi lähtiessä olisi kiva jo tietää mitä hakee.

Autoista yleensä löytyy aina haukuttavaa. Haukkukaa nyt kaikki kilpaa noita merkkejä, valitsen sitten sen, joka on vähiten haukuttu. Kun en ole moneen vuoteen myöskään autovakuutuksia maksanut, kiinnostaisi kuulla myös niistä. Kaskon bonukset ovat tietysti ehtineet nollautua - kalliiseen ja isokoneiseen autoon taitaa tulla sekin kalliiksi. Miten kalliiksi?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Urholle:
Saab: 9-3 combi on noista paras ajettava ja varsinkin huonolla kelillä. Muutenkin pirun loistava auto kestävyydeltään, mutta tuleeko varaosista ongelma kun yhtiö nyt näyttää häviävän kartalta. Saab on itsellänikin vaihto-ehtona.
Opel: Uudempi OOppeli on laadukas ja todella hyvä auto, mutta maine vielä varsin huono. Thanks to 1990 luvun astrat ja vectrat.
Golf: TAsasen hyvä, mutta armottoman HMV. Itsellänikin vaihtoehtona, mutta kun ei sytytä niin ei sytytä.
Skoda: Laadukas auto ja huoltohinnatkin järkeviä. Ainoa asia mikä itseäni jurppii on, että se ei vaan näytä oikeen miltään. Xenonit löytyy useimmin Skodasta kun katsotaan hintahaarukkaasi
Ford: Mondeo on tilava ja hyvä ajaa. Huolto suht edullista. Varustetaso on myös passeli. Alusta Fordeissa on huippuluokkaa ja laitappa listallesi vielä C-max

Itse tod.näk päädyn Mondeoon, mutta Saabissa olisi sitä jotain.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska listan autoista minullakin löytyy omakohtaisia kokemuksia, jaan muutaman ajatuksen.

Saab 93 combi, Aliohjaa ihan helvetisti. Tiloiltaan varmasti luokkansa epäkäytännöllisin.

Opel Astra: Ahdetulla (1.6T) koneella hauska ajaa. vaihteisto vanhemmissakin luuskissa "uutuuden" jäykkä ja vaihdetta lyödään paikalle millilleen: ei suurpiirteisen valinta. Vapari 1.6-moottori ei tuota astraa kyllä vie - vääntö loppuu kesken pienessäkin ylämäessä koneen ollessa muutenkin sanalla sanoen laiska.

Golf: Tylsä kuin mikä, mutta kyllä nuo vaan hyviä autoja ovat. Tuplaturbolla vikaherkempi, mistä kielii ko moottorin valmistuksen lopetuskin.

Skoda Octavia: Tylsempi kuin ylläoleva. 1.8 t DSG-laatikolla järkimiehen valinta. Kulkee mukavasti ja suhteellisen edukas ylläpitää.

Ford Mondeo: Selkeästi paras ajettava näistä. Naapuriltakin löytyy, eikä Eino erehdy koskaan.

Itse ajan Subarulla. Vie bensaa enemmän kuin yksikään aiemmista ajokeistani, vakuutusmaksuiltaan hinnakas ja huoltovälikin lyhyt kuin sytytyslanka. Kuitenkin niin mukavan järjetön valinta, että seuraavakin auto raapii joka nurkasta tietä ja laulaa vastaiskumoottorin murinaa.
 

scholl

Jäsen
Toivottavasti Volkswagenin Up! Beach buggy konseptiauto, mikä esitellään Frankussa tulee myöhemmin tuotantoon. Sellainen on pakko saada jossakin vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös