Autoiluketju

  • 3 220 439
  • 18 565
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Suosittelen samanlaisia peililaseja kuin Syltyllä oli Cobra-leffassa, niissä on tyyliä. Peililasit ovat muutenkin hyvä ratkaisu, ei todellakaan ole sitä vaaraa, että jalankulkija muikkelit huomaisivat seuraavan katseesi ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia kommenteista. Ruskean toimivuudesta luin pari muutakin puoltoa, pitää testata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitoksia kommenteista. Ruskean toimivuudesta luin pari muutakin puoltoa, pitää testata.
Jotkut väittävät, että keltaisilla linsseillä olisi paras kontrasti. Oranssitkin toimivat hyvin tuossa suhteessa. Kannattaa kuitenkin satsata laatuun. Huonoilla linsseillä tulee takuuvarmasti pää kipeäksi hiukankaan pitemmän rupeaman jälkeen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vaimolle kakkosauto
Pitäiskö toi vaan noukkia kotiin? Jos on kesäloman jälkeen vielä myynnissä niin ilman muuta. Autoa ei ennen elokuuta tarvita ja koko kesä menee maalla niin ei millään viitsisi ostaa kakaroiden rääkättäväksi parkkipaikalle. Mutta mun mielestä tuo on jopa varsin halpa.

Linkki vie Nettiauton myynti-ilmoitukseen.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jos (ja aika usein kun) Saksasta uitetuissa on täydellistä huoltokirjaa, niin ei ne nyt ainakaan merkittävästi huonompia ole kuin Suomi-autot

Huoltokirjan nimeen ei kannata vannoa. Näin kerran sellaisen, joka oli täytetty aina samassa paikassa - ja samalla kynällä... Soitto kyseiselle huoltamolle sai asiakaspalvelun ymmälleen. Tulkitsimme tämän siten, että joku oli "auttanut vähän velipoikaa".
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Jotkut väittävät, että keltaisilla linsseillä olisi paras kontrasti. Oranssitkin toimivat hyvin tuossa suhteessa. Kannattaa kuitenkin satsata laatuun. Huonoilla linsseillä tulee takuuvarmasti pää kipeäksi hiukankaan pitemmän rupeaman jälkeen.

Kysykää Jari-Matti Latvalalta. Mä näin kerran kuinka se selitti telkkarissa, että milloin kannattaa ajaa punaisella ja milloin keltaisella ja milloin ruskealla linssillä. Eri linsseillä kuulemma oli suuri merkitys hänen ajosuoritukseensa.

Hirveä autokuume mutta krooninen rahavajari haittaa hankintoja.
 

Veijari

Jäsen
Perskutarallaa, Audi A3 Sportbackissa etuvedon vs. quattron takaluukkujen kokoero on melkoinen. Litramäärää en tiedä mutta korkeutta Q:ssa on huomattavasti vähemmän.

Saamari kun piti koira aikanaan ottaa, nyt pitää autoakin valita sen mukaan mahtuuko Turre takaluukkuun vai ei. Olettekos kuljetelleet noita karvakasoja takapenkillä? Valjaita se vissiin vaatii että saa köytettyä turvavöihin ja on siinä koirallakin opettelemista että pysyy penkillä aloillaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olettekos kuljetelleet noita karvakasoja takapenkillä? Valjaita se vissiin vaatii että saa köytettyä turvavöihin ja on siinä koirallakin opettelemista että pysyy penkillä aloillaan.
Valjaissa mikä kiinnitetään turvavoihin pysyy paikoillaan ihan hyvin, tosin meillä onnistui sotkeutumaan siihen välillä aika pahasti, kun yrittää pyöriä ympyrää ja etsiä "paikkaa".
Joku on sanonut että turvallisin paikka koiralle on etumatkustajan jalkatila(jos vain mahtuu siihen). Meidän koira istuskelee siinä nykyään kaikki pk-seudun reissut ja muut saavat istua takana. Autoissa missä saa pelkääjän penkin kunnolla taakse niin tuohon avautuu ihan oiva tila kuljetukseen ja on kumimatto alla jne.


_
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Vaimolle kakkosauto
Pitäiskö toi vaan noukkia kotiin? Jos on kesäloman jälkeen vielä myynnissä niin ilman muuta. Autoa ei ennen elokuuta tarvita ja koko kesä menee maalla niin ei millään viitsisi ostaa kakaroiden rääkättäväksi parkkipaikalle. Mutta mun mielestä tuo on jopa varsin halpa.

Linkki vie Nettiauton myynti-ilmoitukseen.

Oletko siis ihan varma että haluat juuri tummoisen Sensodriven? Tämä voi toki olla pelkkä yksittäinen tapaus, mutta kaveri kävi koeajamassa tuollaista ja tuo vaihteisto yritti kesken vauhdin lyödä ykköstä tai peräti pakkia sisään. Tuli ymmärrettävistä syistä siinä vähän tilannetta. Onneks ei kuitenkaan käyny mitään. Mitä ite olen ajanut, niin musta toi on laiska vaihteisto. Muutenhan noissa autoissa ei nyt pahemmin oo ollu mitään. Tai no viallisia penkkejä, mut ei niin paha asia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Oletko siis ihan varma että haluat juuri tummoisen Sensodriven? Tämä voi toki olla pelkkä yksittäinen tapaus, mutta kaveri kävi koeajamassa tuollaista ja tuo vaihteisto yritti kesken vauhdin lyödä ykköstä tai peräti pakkia sisään. Tuli ymmärrettävistä syistä siinä vähän tilannetta. Onneks ei kuitenkaan käyny mitään. Mitä ite olen ajanut, niin musta toi on laiska vaihteisto. Muutenhan noissa autoissa ei nyt pahemmin oo ollu mitään. Tai no viallisia penkkejä, mut ei niin paha asia.
Joo, pitää olla toi vaihteisto ihan ehdottomasti. Keppivaihteista autoa mä en enää talouteen huoli missään nimessä. Budjetti on aika rajallinen, ja se huomioiden C2 on aika lailla ainut jonka saa automaatilla ja ilmastoinnilla.

Me käytiin tuommoista ajamassa, yks vähän reilu 100 tkm ajettu yksilö. Siinä toimi laatikko ihan hyvin. Laiskahan se on kuin mikä, varsinkin kun vertaa siihen DSG-laatikkoon mikä ykkösautossa on. Kattellaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhdellä automaatti-Citikalla (C5) olen ajanut ja ei kyllä oikein sekään loota tehnyt suurta vaikutusta. Jotenkin tuntui että se laatikko ei koskaan oikein osannut päättää mikä pykälä pitäisi olla milloinkin sisällä. Amerikkalaisilla ja Mersun automaateilla suurimmaksi osaksi ajaneena tuntui aika paskalta tuo laatikko. Ja tuon ylläolevan jäsenen todistuksen perusteella vaikuttaa että tuo Sensodrivekään ei ole juuri sen parempi. Mutta tietysti jos kyse on kakkosautosta ja vaihtoehdot on vähissä niin mikäpä siinä. Itsekin olen tullut vannoutuneeksi automaattimieheksi mutta ainakin tuon oman kokemukseni perusteella harkitsisin pitkään manuaalia vaihtoehdoksi, koska mieluummin sitä melkein ajaa manuaalillakin kuin huonosti toimivalla automaatilla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Ensiauton ostoon

Auton tarve nostaa autokuumetta ja netistä on tullut jo kärryjä katseltua. Liikkeissäkin olisi tarkoitus lähiaikoina vierailla. Tuli mieleen semmoinen asia, että kuinkahan paljon tuommoisesta esim. 9000 euron hintalapulla varustetusta autosta lopulta joutuu maksamaan, kun minulla ei siis ole vaihdokkia, josta olisin luopumassa? Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.

No ei se nyt ihan niinkään mene, kaveri kävi ostamassa tuossa pari viikkoa sitten käytetyn diesel Octavia RS:n (käytetyn), hintaa sai tiputettua tonnilla ja siihenkin piti töitä tehdä, että myyjä suostui. Sitten kun halusi vielä täyden tankin, niin myyjä joutui menemään kysymään omalta pomoltaan onko se mahdollista. Mitä halvempi auto, niin sitä vähemmän tinkimisvaraa, tietysti siihen vaikuttaa myös hyvin paljon se, minkälaiseen autoon tämä vaihdokki on käytetty. Kyllä ne myyjät nykyään tarkkaan laskee, kun autosta pitää jäädä kuitenkin tietty prosentti voittoa. Mutta, yrittänyttä ei laiteta, sen kun vain menet laittamaan rohkeasti tarjouksia vetämään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Auton tarve nostaa autokuumetta ja netistä on tullut jo kärryjä katseltua. Liikkeissäkin olisi tarkoitus lähiaikoina vierailla. Tuli mieleen semmoinen asia, että kuinkahan paljon tuommoisesta esim. 9000 euron hintalapulla varustetusta autosta lopulta joutuu maksamaan, kun minulla ei siis ole vaihdokkia, josta olisin luopumassa? Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.

Vanha sananlaskuhan on että 10% pitäisi saada käteisellä ostettaessa pois. Eri asia on, millainen se auto on. Jos se on just tullut liikkeeseen niin ei varmaan saa tonnia pois, varsinkin jos on ollu kyselijöitä. Pitkään seisseestä voi saada 2000 euroa pois, mutta sitten voi itse miettiä miksi se siellä liikkeessä seisoo. :)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Auton tarve nostaa autokuumetta ja netistä on tullut jo kärryjä katseltua. Liikkeissäkin olisi tarkoitus lähiaikoina vierailla. Tuli mieleen semmoinen asia, että kuinkahan paljon tuommoisesta esim. 9000 euron hintalapulla varustetusta autosta lopulta joutuu maksamaan, kun minulla ei siis ole vaihdokkia, josta olisin luopumassa? Siis, miten paljon on varaa tinkimällä saada hintaa tippumaan. Käsittääkseni noissa liikkeiden hinnoissa on aika paljon ilmaa juurikin auton vaihtajia silmällä pitäen.

Oma kokemus käytettyjen autojen alennuksista on 10-15%. Autojen hinnat ovat vaihdelleen 5 000 - 15 000€ välillä. Alle kymmeneen prosenttiin ei kannata suostua varsinkaan jos vastaavia malleja on saatavilla muiltakin kauppiailta.



_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vanha sananlaskuhan on että 10% pitäisi saada käteisellä ostettaessa pois. Eri asia on, millainen se auto on. Jos se on just tullut liikkeeseen niin ei varmaan saa tonnia pois, varsinkin jos on ollu kyselijöitä.

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, kuin noissa edullisimmissa autoissa, menepä ostamaan 20000 €:n autoa, niin ei varmasti saa mitään 10% pois hinnasta. Tonnin voi saada pois ja siihen autoliikkeet usein suostuvatkin, niin kuin tuossa mun kaverin tapauksessa juuri kävi (oli käteisosto). Omaa autoa kun alkaa tarjomaan vaihdossa, niin persnettoa tulee aivan varmasti.

Tällä hetkellä muuten Pk-seudulta saa käteisostaja edullisimmin ostettua autonsa. Maakunnissa taas vaihtoautoista hyvitetään paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kiitoksia vastauksista tähän asti!

Täällä kun vaikuttaa autoista tietäviä olevan enemmänkin, niin olisikos antaa vinkkejä merkin suhteen, mitä kannattaa suosia ja mitä ehdottomasti vältellä? Farmaria en aio hankkia, mutta 4- tai 5-ovea saisi olla. Pääasiassa kaupunkiajoa tulee, jonkin verran tietysti myös maantietä. Hinta ois max. 10000 ja mitä vähempi ajettu, sitä parempi (max. 150 000 km). Tuollaisilla kriteereillä siis suurin piirtein kärryä etsin. Ja vuosimalli 2002 tai nuorempi.

Suurin mielenkiinto kohdistunut tähän saakka Volkkareihin (Golf ja Polo), Skodat, Toyotat, sekä muutamiin muihin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
tuo 10-15% on kyllä yleinen, mutta kaverini sai liikkeessä tingittyä autosta vajaa 30%. Kuulemma 3 tupakkataukoa, pari kahvikuppia ja 2,5h siihen oli mennyt, mutta lopulta lähti auto reippaasti halvemmalla kuin oli mukaan varattu ja jäi myös sitten bensarahaa. ja lapussa luki 10k ennen tinkaamista.

Mitenkäs Audi A4 Quattro 1.8t, kestääkö hyvin? hakusessa olisi joku 96-98, ja mielellään ei-ohjelmoitu (lue=150hv). Netistä luin ja kavereilta kysyin niin nelikkoaudeissa saa tiuhaan vaihtaa niveliä ja tukivarsia, ja turbo myös tuo lisää huoltotoimenpiteitä. Kannattaako unohtaa tämmöinen kokonaan laskuista, jos etsii edullisia kilometrejä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En sanoisi noin jyrkästi kuin Hifk since 1993 tuossa yllä, ehdottomasti kannattaa opetella tinkimisen jalo taito ja rehellisesti kilpailuttaa liikkeitä keskenään jos vastaavia malleja on saatavilla useita lähiseudunliikkeissä. Olen itse useamman kaupan tehnyt niin uusista kuin käytetyistä ja ollut vahvasti mukana frendien kaupan teossa miettimässä mitä diilejä kannattaa hyväksyä.

Kyllä niissä käytettyjen hinnoissa on yleensä paljon enemmän varaa kuin se ensimmäinen kysytty tarjous.
Eroa ei ole teetkö käteisellä vai rahoituksella koska liike saa samalla tavalla rahan heti, vaihtoauto kannattaa myydä yksityiselle koska siinä liikkeet maksavat huonommin kuin yksityiset, jollei heillä ole ostajaa valmiina(tälläinenkin yksi tapaus on tiedossa ja saatu hinta oli sama kuin nettiauton pyynnit). Moni hyväksyy kaikessa helppoudessaan autoliikkeen huonomman tarjouksen jottei tarvitse katsella renkaan potkijoita ja vastailla kysymyksiin: "paljoks toi kulkee?"

Tässä viimeiset kaupat pk-seudun autoliikkeissä jotka olen itse tehnyt 5 vuoden sisällä(joko omistajana tai haltijana):
Käytetty Ford pyynti 5990€ , lopullinen hinta 5200€
Käytetty Ford pyynti 14 100€, lopullinen hinta 11 900€
Uusi Toyota Yaris pyynti 22 000€, lopullinen hinta 20 000€
Esittelyauto VW Golf(juridisesti käytetty) pyynti 27 500€, lopullinen hinta 25 500 +lohko vielä luovutuksessa tingitty kaupanpäälle, "koska pidin itsestäänselvyytenä että siinä olisi ollut se". :)

Vaikka jonkun mielestä tinkiminen tuntuu hölmöltä niin kyse on kuitenkin omasta mielestä isoista rahoista joten itse en ainakaan helpolla niele pyydettyjä hintoja.



_
 

Veijari

Jäsen
Mitenkäs Audi A4 Quattro 1.8t, kestääkö hyvin? Kannattaako unohtaa tämmöinen kokonaan laskuista, jos etsii edullisia kilometrejä?

Jos etsit edullisia kilometrejä niin kannattaa valita pienempi kone ja jättää neliveto pois. Sellaiseen 10 l / 100 km kulutukseen on syytä tuollaisen kanssa varautua. Tuon ikäisessä autossa vikoja tulee satavarmasti vastaan, oli Audi tai ei. Kyse on enemmänkin yksilöstä, onko hyvin pidetty ja säännöllisesti huollettu. Audi ei kuitenkaan mikään vikaherkin ole ja tuo 1,8T kone on suhteellisen hyväksi todettu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Tässä muutama vaihtoehto, joita itse voisin harkita:

Honda Civic
VW Golf
VW Golf
VW Bora

Tietysti kannattaa katsoa sellainen, missä ei ole tulossa heti mitään isompaa huoltoa eteen.

Sinänsä mielenkiintoisia vaihtoehtoja kaikki. Kiitoksia linkeistä. Niistä tullaankin sitten seuraavaan kysymykseen, eli yksityiseltä vai liikkeestä? Liikkeiden autoja tullut pääasiassa tähän asti katseltua. Jotenkin tulee itselle aina epäilys, kun näkee ilmoituksen yksityisellä henkilöllä myynnissä olevasta autosta. En tiedä, mistä johtuu, sillä joku niillä liikkeenkin käytetyillä autoilla on joskus ajanut.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos etsit edullisia kilometrejä niin kannattaa valita pienempi kone ja jättää neliveto pois. Sellaiseen 10 l / 100 km kulutukseen on syytä tuollaisen kanssa varautua. Tuon ikäisessä autossa vikoja tulee satavarmasti vastaan, oli Audi tai ei. Kyse on enemmänkin yksilöstä, onko hyvin pidetty ja säännöllisesti huollettu. Audi ei kuitenkaan mikään vikaherkin ole ja tuo 1,8T kone on suhteellisen hyväksi todettu.
Itsellä on Passat samalla koneella, ja se vie maantiellä n. 7 l /100 km ja kaupungissa sen kympin. A4 on hieman kevyempi, mutta neliveto tuo vähän lisää kulutusta, joten aika samoissa varmaan kulutukset. 270 tkm on Passatillani ajettu ja koneessa tai turbossa ei ole toistaiseksi ollut mitään vikaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, kuin noissa edullisimmissa autoissa, menepä ostamaan 20000 €:n autoa, niin ei varmasti saa mitään 10% pois hinnasta.

No itse olen kyllä aina saanu ton 10% (3 autoa hintaluokassa 10 000 - 25 000) kun olen ostanut. Ei se ole kuin ostajasta kiinni osaako puhua asiaa. Mut toki yleensä vaihtoautoa joutuu tyrkkäämään mukaan ja silloinhan sun autoa ei halua kukaan ja liikkeen autosta ei tingitä yhtään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Sinänsä mielenkiintoisia vaihtoehtoja kaikki. Kiitoksia linkeistä. Niistä tullaankin sitten seuraavaan kysymykseen, eli yksityiseltä vai liikkeestä? Liikkeiden autoja tullut pääasiassa tähän asti katseltua. Jotenkin tulee itselle aina epäilys, kun näkee ilmoituksen yksityisellä henkilöllä myynnissä olevasta autosta. En tiedä, mistä johtuu, sillä joku niillä liikkeenkin käytetyillä autoilla on joskus ajanut.

Voin kertoa kokemuksella että noi liikkeen "takuut" on täyttä paskaa. Ostin liikkeestä 7000e kansivikaisen IV V5 Golfin (mahdoton todeta koeajolla) ja mikä oli lopputulos: Viikon vänkäämisen jälkeen sain osat liikkeen puolesta (500e) mutta työ oli maksettava itse (1000e). Ja katteleppa kuluttaja-asiamiehen tapauksia esim. jakohihnan katkeamisissa, niin kaikissa niissä on lause "auto on korjaamisen jälkeen paremmassa kunnossa kuin ostettaessa" ja tuon takia joudut aina jollain lailla maksumieheksi. Sinänsä mielenkiintoista että mun mielestä autosta tulee takaisin ajettava kun se korjataan. Ei se siitä paremmaksi muutu jos kansi korjataan.

Eli sinuna jos haluan mennä varman päälle, ostaisin yksityiseltä, ja vaihtaisin jakohihnan sekä öljyt, niin voisit varmasti huoletta ajaa autolla jatkossa. Ja noiden huoltojen jälkeenkin säästät varmasti rahaa kuin että ostaisit liikkeestä. Eri asia toki jos ei oo rahaa, niin sitten saat rahoituksen helpommalla, mutta ei ainakaan tuon Fernando Alonson sponsori pankin vakuudettomat lainat ole mahdottoman hintaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös