Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 963
  • 33 912
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi tuo olisi pitänyt pitää omana tietona?

Mä olen tosi pahoillani ihmisen puolesta, joka joutuu tämän (mun mielestä äärettömän vaikean) ratkaisun elämässään tekemään ja siksi musta tuntuu, että tälläinen julkinen ilakoiminen on vähän kyllä asiatonta. Mutta mitäpä siitäsitten, mä olenkin nainen joka itkee katsoessaan selvityjiä ja kauniita ja rohkeita.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä olen tosi pahoillani ihmisen puolesta, joka joutuu tämän (mun mielestä äärettömän vaikean) ratkaisun elämässään tekemään ja siksi musta tuntuu, että tälläinen julkinen ilakoiminen on vähän kyllä asiatonta. Mutta mitäpä siitäsitten, mä olenkin nainen joka itkee katsoessaan selvityjiä ja kauniita ja rohkeita.
Eipä tuossa nyt mielestäni mitenkään "ilakoitu". Eikä sen puoleen kovin julkisestikaan. Tuotiin vaan esille helpotus abortista, joka muuten kaikesta huolimatta koskettaa sitä, noh, isääkin.

Mitä tuohon jälkimmäiseen lauseeseesi tulee niin minä olen mies joka saattaa Emmerdalea katsoessaan tirauttaa kyyneleen(varsinkin näin krapulan herkistämässä tilassa), joten ei kai se tähän liity mitenkään. :)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä tuossa nyt mielestäni mitenkään "ilakoitu". Eikä sen puoleen kovin julkisestikaan. Tuotiin vaan esille helpotus abortista, joka muuten kaikesta huolimatta koskettaa sitä, noh, isääkin.

Mitä tuohon jälkimmäiseen lauseeseesi tulee niin minä olen mies joka saattaa Emmerdalea katsoessaan tirauttaa kyyneleen(varsinkin näin krapulan herkistämässä tilassa), joten ei kai se tähän liity mitenkään. :)

No tämä nyt oli vaan yks kaikella rakkaudella annettu huomautus Jääkoneenkuljettalle, yksi monista joita minulla on tapana tehdä :) (ts. työntää klyyvari toisten asioihin)
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
No tämä nyt oli vaan yks kaikella rakkaudella annettu huomautus Jääkoneenkuljettalle, yksi monista joita minulla on tapana tehdä :) (ts. työntää klyyvari toisten asioihin)
Jos se klyyvari on yhtä aristokraattinen entä sivuunkirjoittaneella niin lupa on myönnetty.

Avautui siis se, ettei yhden mielestä murha tunnu miltään muulta kuin järkevimmältä vaihtoehdolta tällä hetkellä. Ilakointia saa hakea melkoisella haravalla tämän asian kohdalla.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle on avautunut se, että nykyinen tarjonta kaiken kaikkiaan televisiosta kokonaisuudessaan on sellaista katsomakelvotonta ripulipaskaa, että olen alkanut erkaantumaan koko telkkarista niin rajusti, etten seuraa enää kuin ehkä 1-2 sarjaa YLE:ltä + urheilut päälle mitä nyt ehtii katsella telkkarista. Muuten tuo tarjonta on aivan uskomatonta paskaa, mutta samaan aikaan pitää todeta että sitähän sieltä näytetään mikä ihmisiä kiinnostaa eli kysyntää ja korkeita katsojamääriä riittää a) laihdutusohjelmille b) laihdutus+fitnessohjelmat c) sisustusohjelmat d) kaikki ruokaan liittyvät ohjelmat, missä kaiken maailman hansit ja jyrkit heiluvat nuppi punaisena e) treffiohjelmat tai ohjelmat missä yritetään tehdä väkisin jotain pareja f) tirkistelyohjelmat kuten BB g) "huumoriohjelmat", jotka perustuvat improvisaatioon, tai ainakin niin ne väittävät vaikka kaikki on valmiiksi käsikirjoitettua. Lisäksi kun nykyään erilaisten keskusteluohjelmien taso on aivan mitä sattuu lähtien jo siitä, että juontajat ovat täyspahveja, niin ei tuollaista voi minuuttia kauempaa katsoa. En ole mikään ysäri- tai kasarinostalgikko, lähes samassa suhteessa varmasti sitä roskaa on ennenkin työnnetty tv:stä ulos, mutta kertooko tuo nykyinen tarjonta siitä, että ihmismieli on muuttunut entistä yksinkertaisemmaksi, kun tuollainen sonta todella myy? Uutisten viihteellistäminen on eräällä nimeltä mainitsettomalla kanavalla lähtenyt vahvasti katsojan aliarvioimisen suuntaan, "katso loput maikkarin netistä".

Avautui myös se, että olen siirtynyt pitkälti radion äären, jossa sentään vielä tietyillä mainoksettomilla kanavilla voi kuulla vielä laadukkaita keskusteluohjelmia ja joitain visailujakin. Siellä ei ainakaan twitter laula alanurkassa kuumana tai ainakaan sitä ei kuuntelija näe. Radioonkin toki ovat pyrkineet kaiken maailman aikuispissikset pilaamaan lähetykset, mutta onneksi ns. asiakanavilla pidetään juontajissa joku taso.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui myös se, että olen siirtynyt pitkälti radion äären, jossa sentään vielä tietyillä mainoksettomilla kanavilla voi kuulla vielä laadukkaita keskusteluohjelmia ja joitain visailujakin. Siellä ei ainakaan twitter laula alanurkassa kuumana tai ainakaan sitä ei kuuntelija näe. Radioonkin toki ovat pyrkineet kaiken maailman aikuispissikset pilaamaan lähetykset, mutta onneksi ns. asiakanavilla pidetään juontajissa joku taso.

Olen huomannut tämän saman. Vaikka ikää ei allekirjoittaneella ole kuin 22, niin esimerkiksi autoradiona on todella usein YLE Puhe muulloinkin kuin kiekkokierroksilla ja olenkin sitä mieltä, että vaikka YLE muuten on melko turha, niin YLE Puheen ansiosta hyväksyn YLE-veron jollain tasolla. Laadukas kanava siis.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@Pavlikovsky älä uhohda H) tosi-tv ohjelmat eri ammateista, Poliisit, Suomen Tulli, Lapin poliisit, Poliisit kotihälytys, Lainvalvojat, Pelastajat.

Joo eipä sitä tule juuri töllöä katsottua nykyään. Tai ainakaan en voi sanoa olevani koukussa televisioon. Poliiseja saatan katsoa joskus tylsyyteen, mutta todellakaan mistään "koukusta" ei voida puhua, jos yhtään parempaa tekemistä on 20:30 niin teen jotain muuta. Suomen huutokauppakeisari ja Latela ovat ne ainoat ohjelmat joita haluan katsoa kaikki jaksot ajallaan. Molemmissa ohjelmissa on mukava henki, hauskan yksikertaista "emännän alushousuista verhot"-huumoria eivätkä ole kovin pahasti käsikirjoitettua. Okei Palsanmäen suosion myötä kolmoskausi on ollut selvästi aiempaa huonompi, koska julkkisvieraat ja käsikirjoitusta lisätty, esim viime jaksossa Markku rikkoi mukamas vahingossa loisteputken, mutta teki sen selvästi tahallaan. Ei näin kiitos, pian loppuu tämänkin sarjan katsominen.

Uutisiakaan ei jaksa nykyään enää katsoa töllöstä. Ainakaan Maikkarin uutisia. Oikeasti, vihaan sydämestäni koko Mainostelevision konsernia ja pyrin katsomaan kaikkea siihen liittyvää mahdollisimman vähän. Vituttaa kyseisen kanavan paskamarkkinointi. Uutisissa toitotetaan jatkuvasti että käykää Maikkarin netissä lukemassa uutisia. Sitten uutisaiheita saattaa olla tämäniltainen Tanssii tähtien kanssa-ohjelma. Kaiken huipuksi uutiset+sää+urheilu-lähetykseen kuluu helposti reipas puolituntinen, koska ensin uutiset, sitten 5min mainoksia, sitten sää, sitten taas 5min mainoksia ja sitten vasta urheilut. YLEllä tulee sentäs koko paska kerralla. Maikkarin urheilupuoli on suorastaan suorastaan oksettava. Tulosruutu on täynnä omia mainoksia, uutiset käsittelevät lähinnä Maikkarin kanavapaketteihin kuuluvia urheilulajeja. Mestistä käsitellään 5min jonka jälkeen todetaan ohimennen että Suomi on voittanut jalkapallon MM-kultaa, lue lisää Maikkarin netistä. Sitten loppulähetys meneekin keskustelupaneelissa jossa on Juhani Tamminen, Aku Hirviniemi/Timo Harjakainen ja Antero Mertaranta, ja keskustelun aiheena on "eikö Teemu Selänne olekin huippu-äijä?". Loppuun vielä bikini-Anette esittelemään vähän tissiä ja tuulipuvun mahtilähetys on ohi. Lukekaa lisää Maikkarin netistä.

YLE Puhe muuten yllätti allekirjoittaneen eilen. Sieltä tuli jotain keskusteluohjelmaa liittyen bisnes-mokiin ja yrityskauppoihin joka kyllä kiinnosti minua niin paljon että piti kuunnella koko lähetys. Jos vain kanavilta tulee useamminkin vastaavaa keskustelua liittyen sijoittamiseen ja yritystoimintaan niin kuuntelisin useammin. Normaalisti kuuntelen Radio Rockin Korporaatiota, koska siinä on välillä vähän vastaavaa keskustelua. Tosin kuunteleminen livenä on välillä melko tuskaa, koska Rock on myös kaupallinen kanava ja samat Apulannan ja Nightwishin biisit soivat kolme kertaa tunnissa. Onneksi on podcastit jotka kuuntelen usein illalla mikäli en ehdi aamulla lähetystä juuri puolta tuntia pidempää kuunnella.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
viime jaksossa Markku rikkoi mukamas vahingossa loisteputken, mutta teki sen selvästi tahallaan. Ei näin kiitos, pian loppuu tämänkin sarjan katsominen.
Pitkälti olen jälleen samaa mieltä koko viestistä, mutta pieni ero pisti silmään. Mun mielestä Markku hajotti kyllä vahingossa sen loisteputken, On sen tyyppinen kaveri että hänelle noita vaan sattuu päivän mittaan...hyvällä tavalla tohelo. Se taas kun Aki meni olevinaan roskista tyhjentämään ja sattumalta mukamas löysi sen loisteputken sieltä niin se oli jotenkin todella tökerösti tehty ja selvästi käsikirjoitettu. Kokonaisuutena kuitenkin huikea sarja.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mun mielestä Markku hajotti kyllä vahingossa sen loisteputken, On sen tyyppinen kaveri että hänelle noita vaan sattuu päivän mittaan...hyvällä tavalla tohelo.

Tuossa mielestäni juuri se ongelma onkin. Markku on juuri tuollainen "hyvällä tavalla tohelo", ja Nelosellakin on huomattu asia. Mutta se ei ilmeisesti yksinään riitä, vaan tuotantoyhtiö haluaa korostaa sitä Markun toheluutta. Totuuden tietää vain Markku ja kameraryhmä, mutta itse löisin roponi sen puolesta että käsikirjoitettu/tahallaan Markku sen loisteputken rikkoi. Tuntui että kamerakin oli sijoitettu juuri siten että saadaan kuvaan kun Markku lyö lankulla katonrajassa olevaan lamppuun. Noh, tästä on turha väitellä kun tuskin kukaan koko palstalla tietää oikeaa ratkaisua.

Olen tästä valittanut aiemminkin täällä, mutta menkööt vielä kerran: Huutokauppakeisaria on kehuttu siksi kun se on ollut aito ja käsikirjoittamaton sarja. Sitten Aki nappaa pystin ja kanavan isot kihot tajuavat että ehkä Uuraisilla kuvattu ohjelma kiinnostaa. "Mutta mitäs jos me nyt kuitenkin vähän käsikirjotettas sitä?"
 

Nick Neim

Jäsen
En nyt muuten kommentoi asiaa kun en varsinaisesti sarjaa sen kummemmin seuraa, mutta eiköhän Akillakin ole osansa tuossa käsikirjoittamiseen päätymisessä. Ympäri nettiä kun aiheesta lueskelee, tulee enemmän ja enemmän fiilis, että jengi kuvittelee jonkin isoherran päättäneen asiasta täysin yksin ja sen pohjalta Aki ja kumppanit toteuttavat käsikirjoitettua ohjelmaa - vain ja ainoastaan siksi, koska eräs isoherra näin päätti.

Aloite ei välttämättä ole lähtenyt Akilta, mutta en usko hänen hirveän vastahankainenkaan olleen.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha tosiaan väitellä. Kumpi vain voi olla oikeassa. Itselleni vain jäi jotenkin mielikuva, että se osuma ei edes näkynyt vain ainoastaan ääni kuului jonka jälkeen sitten kuvasivat lamppua ja sirpaleita. Ihan sama. Kävisi vaan just Markun toilailuihin tuokin. Voi olla että Markusta tuotanto on tekemässä vielä suurempaa kyläpelleä mitä oikeasti onkaan. Mitä enemmän tulee suosiota niin sitä nopeammin se yleensä alkaa menemään huonommaksi. Juurikin liiallisen yrittämisen takia kun se persoonallisuus katoaa kun "asiantuntijat" tulevat kertomaan miten tämä pitää tehdä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole mikään ysäri- tai kasarinostalgikko, lähes samassa suhteessa varmasti sitä roskaa on ennenkin työnnetty tv:stä ulos, mutta kertooko tuo nykyinen tarjonta siitä, että ihmismieli on muuttunut entistä yksinkertaisemmaksi, kun tuollainen sonta todella myy?
Ennenhän ne tv-ohjelmat oli paljon yksinkertaisempia. Ei niin hidastempoiset jutut enää toimi kuin vanhemmalle väestölle. Ihmiset monesti tottuu ja jämähtää siihen aikaan kun olivat nuoria.

Osittain on varmaan myös aikakin kullannut muistot. Jos nyt telkkariin tulisi joku 80-90 -luvun ohjelma niin jengi nauraisi sille. Oli se Pulttiboiskin parempi silloin penskana ja esimerkiksi Ihmemies. Muutamaa sarjaa mäkin kyllä kaipaan, esimerkiksi Paluu Tumbuktuun uusintaa.

Joo onhan maailma nyt paljon pinnallisempi, Ihmisillä on enemmän rahaa ja muutenkin ne haluavat enemmän elämyksiä ja varsinkin viihdettä. Tarvittavat uutiset saa muutenkin joka tuutista, kännyköissä on netit yms. Kyllä noi nykyohjelmat silleen ymmärtääkin. Esimerkiksi niillä ruudun twiiteillä saa enemmän sisältöä, enemmän vuorovaikutusta yleisön kanssa, enemmän mielenkiintoa ja varmaan enemmän katsojiakin, vaikka kyllähän ne muakin vähän ärsyttää. Ihmiset ovat tottuneet paljon suurempaan määrään ärsykkeitä kuin ennen. Johonkin tylsään Reinikaiseen ei viitsisi enää tuhlata aikaa kun Putouksessa tulee vitsiä vitsin perään. Ihmiset vaativat nykyään enemmän, vaikka se päinvastaiselta saattaa tuntuakin. Tulee nykyään paljon enemmän myös asiaohjelmia, vaikka sitä kertakäyttöistä viihdehuttua suurin osa onkin. Kaikilla näkyy nykyään vähintään 15 kanavaa, joten lähes koko ajan joltain tulee jotain katseltavaa. 80-luvulla näkyi 2 kanavaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Avautui, että Li Anderssonista on lopullisesti tullut melkoinen "lehdistön ihannetyttö". Andersson on ihan koko ajan esillä, vaikka hänen tähänastiset poliittiset saavutuksensa ovat Vasemmistonuorten puheenjohtajana toimiminen ja äärioikeiston jahtaaminen.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Rahan säästäminen on hirveän vaikeaa. Pitkän aikaa olen yrittänyt säästää, mutta aina kun meinaa jäädä muutama saturainen palkasta niin tulee joku yllättävä meno. Toissa kuussa meni hammaslääkäriin ja nyt auton jakohihnan vaihtoon. Yksi ratkaisu on tietenkin istua kotona eikä tehdä mitään, eikä käydä missään.
 

Jeffrey

Jäsen
Rahan säästäminen on hirveän vaikeaa. Pitkän aikaa olen yrittänyt säästää, mutta aina kun meinaa jäädä muutama saturainen palkasta niin tulee joku yllättävä meno. Toissa kuussa meni hammaslääkäriin ja nyt auton jakohihnan vaihtoon. Yksi ratkaisu on tietenkin istua kotona eikä tehdä mitään, eikä käydä missään.

Tee pankin kanssa laskutus sopimus, että ottavat rahoistasi muutamia kymppejä sivuun palkkapäivänäsi. Itse tein tätä vielä työskennellessäni, palkkapäivänä lähti tililtä 110€ muutamaan eri rahastoon, ja ihan mukava summa tuosta sitten vuosien saatossa kertyi. Muutamana vuonna tuli otettua myös esim. lomia rahoina, ja myös lomarahoja rahastoihin päätyi. Mutta kun teet noin, että raha lähtee suoraan palkasta, niin et edes huomaa sen menemistä ja äkkiä opit tulemaan toimeen pikkaisen vähemmällä. Satanen kuussa tarkoittaa kuitenkin vain pieniä päivittäisiä valintoja, ei oikeastaan mistään luopumista.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
@Pavlikovsky älä uhohda H) tosi-tv ohjelmat eri ammateista, Poliisit, Suomen Tulli, Lapin poliisit, Poliisit kotihälytys, Lainvalvojat, Pelastajat..

Ai niin, unohdin. Pitäähän nyt kansalle välittää kotisohvalle draamaa ja rytinää "coolien" ammattien vaaroista ja tilanteista, mistä aina on kuullut puhuttavan. Ja 147 tuotantokauden verran. Pian meillä on myös kirurgit, lennonjohtajat, lentokapteenit, roskakuskit, ministerit ja muuta vastaavaa. Matkaoppaathan on jo keksitty ja ideana on kuvata kotimaan junttien suomiviina-biletystö aurinkorannoilla crocsit jalassa ja "jätkä on eläin"-paidat päällä. Ohjelmat oppaat ovat myös samaa sarjaa matkalaisten kanssa ja tuostakin yritetään tehdä jotain rajua draamaa.

Mun mielestä nämä suurin pudottaja-ohjelmat ovat olleet syypää myös tähän hillittömään fitness-buumiin, kun jenkit välittivät meille kotisuomeen, että miten 190 kiloisia puhveleita höykyytetään ja 50 kilon verran läskiä saadaan tiristeltyä näistä virtahevoista suuren sirkuksen ympäröimänä ja kaikki tämä on saatava Suomeen. Mitään uutta nämä ohjelmat eivät anna vaan mainostusta yhtä kaikki ja sitten ihmetellään miten täällä huonolla itsetunnolla varustetut varsin lihavat ihmiset potevat huonoa omatuntoa, kun better bodiesia, solarium-rusketusta ja kulmasoutusarjoja ei pääse karkuun edes omassa paskahuusissa. Sitten media on myös haukkana paikalla: Bull Mentula: "Lihava on lihava" . Linkki iltalehteen.

Viimeistään siinä vaiheessa ohjelmien tuottamisessa on epätoivo saavuttanut lakipisteensä, kun Keskisen kyläkaupasta lähetetään viikoittain raporttia miten pohjanmaalaiset ostavat sini-siivousmoppeja ja viidakon tähtöset hyppivät uimahyppyjä altaaseen oman ohjelman nojalla.
 

Jeffrey

Jäsen
Katsoin tuossa iltapaskan sivuilta jonkin törmäyksen liigapelistä, ja avautui, että on nuo liiga joukkueiden peliasut nykyään aivan helvetin karsean näköisiä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
"Se tunne", kun avautuu se asia että kaverin pikkusiskosta onkin tullut jo 18-vuotias nuori nainen.

Nyt liikutaan jännän äärellä, mikä on tässä vaiheessa moraalisesti oikein?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minulle on avautunut se, että nykyinen tarjonta kaiken kaikkiaan televisiosta kokonaisuudessaan on sellaista katsomakelvotonta ripulipaskaa, että olen alkanut erkaantumaan koko telkkarista niin rajusti, etten seuraa enää kuin ehkä 1-2 sarjaa YLE:ltä + urheilut päälle mitä nyt ehtii katsella telkkarista.
Olen samassa veneessä, paitsi etten seuraa edes niitä paria sarjaa.

Teininä olin aina tv-ruudussa kiinni ja joka viikonpäivä tuli vähintään yksi sarja, jota oli pakko seurata tiiviisti. Nyt en ole vuosiin katsonut kotimaisilta kanavilta muuta kuin urheilua ja silloin tällöin jonkun leffan Teemalta. Ja tosiaan nyt kun muistelee niin eipä ne silloin seuraamani sarjat kovin kummoisia olleet nekään, jotain Siskoni on noitaa ja Aarteenmetsästäjää tuli tuijotettua. Toki Shannen Dohertylla, Alyssa Milanolla ja Tia Carrerella saattoi olla tekemistä asian kanssa...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No ei sentään.

Olen kyllä oikeasti ehkä vähän ihastunut, mutta tässä nyt punnitaan että onkohan se ihan ok ja soveliasta jos yrittäisin ihan tosissani nähdä että voisiko minun ja tämän tytön välillä tapahtua jotain.

Kertokee!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No ei sentään.

Olen kyllä oikeasti ehkä vähän ihastunut, mutta tässä nyt punnitaan että onkohan se ihan ok ja soveliasta jos yrittäisin ihan tosissani nähdä että voisiko minun ja tämän tytön välillä tapahtua jotain.

Kertokee!

Pane sitä. Ei tästä mun ehdotuksesta taida apua olla. Kai se ihan soveliasta on, mun mielestä. Ethän sä kuitenkaan sikaile vaan toimit herrasmiesmäisesti. Vai millanen on kaverisi, onko kovin suojelevainen jollain oudolla tavalla, mutta jos toimit fiksusti niin ei kai mitään ongelmia ole.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ethän sä kuitenkaan sikaile vaan toimit herrasmiesmäisesti. Vai millanen on kaverisi, onko kovin suojelevainen jollain oudolla tavalla, mutta jos toimit fiksusti niin ei kai mitään ongelmia ole.
Joo no siis varsinaisesti mitään isompaa nyt ei ole vielä tapahtunut, lauantaina oltiin porukalla vähän ulkona ja siinä sitten tanssin tämän tytön kanssa päädyttiin suutelemaan. Pyysin neitiä myös kahville, sanoi että jos sanon tuon saman selvinpäin niin voi harkita.

Kaveri on siis naispuoleinen, yhden parhaan kaverini exä, mutta samalla myös minulle tosi läheiseksi tullut tässä vuosien saatossa. On tunnettu käytännössä aina. Ei nyt ymmärtääkseni mitenkään erityisen suojelevainen, mutta toisaalta en osaa varmaksi sanoa. Kysyin siltä seuraavana päivänä että kannattaisiko minun puhua X:lle, niin vastasi vähän jännästi "Noh, en tiedä kannattaako" tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös