Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 721
  • 33 925

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Minulle on viime aikoina alkanut avautua, että Jyväskylässäkin aletaan pikkuhiljaa...

Aah, mitä muistoja tuo kirjoituksesi tuokaan. IFK tarvitsi kipeästi vahvituksia ja Sir Penttiys I lähti niitä hakemaan, Niilin risteilyltä... Aika kultaa muistot ja joskus vielä naurat noille. Riippuu tietysti alkoholin määrästä, että koska.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Aah, mitä muistoja tuo kirjoituksesi tuokaan. IFK tarvitsi kipeästi vahvituksia ja Sir Penttiys I lähti niitä hakemaan, Niilin risteilyltä... Aika kultaa muistot ja joskus vielä naurat noille. Riippuu tietysti alkoholin määrästä, että koska.

No jooh... Ihmíset eivät enää nykyisin dokaa niinkuin ennen. Jotain ihme tehokkuusvaatimuksia, seitinohuitakaan ei enää arvosteta kuin silloin.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Kuulo on kiva juttu. Melkein kaksi vuotta olen kärvistellyt "yksikorvaisena" ja siinäkin on alentumaa ns. riittävästi. Tänään oli toinen leikkaus täysin paskaan korvaan vuoden sisään ja nyt vaikuttaa jo lupaavalta. Kuulee jo kaikkien laastarien, pumpulituppojen ja antibioottipuikkojen läpi oikein mainiosti. Melkoisen hämmentävä kokemus kun ehti jo tottumaan siihen, ettei kuule oikein mitään varsinkaan jos on vähänkään taustamelua.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Avautui että - mahdollisesti johtuen diplomaattisuhteiden puutteesta - Taiwaniin saavuttaessa rajavirkailija ei lyö passiin leimaa.

Aikanaan parisenkymmentä vuotta sitten Kuubassa ei rajavirkailija lyönyt leimaa passiin, jos passin välistä löytyi $20 seteli. Olisi kannattanut se sinne laittaa, koska jouduin hommaamaan uuden passin jokusen vuoden etuajassa, koska Kuuban leiman kanssa ei olisi onnistunut edes välilasku jenkeissä.

Tosin nyt mulla on muistona passi, jossa Kuuban leima on, vähän piti poliisitädille valehdella, että tuon vanhan passin sai pitää. Onhan se nyt $20 arvoinen leima, onhan.

t. hanu
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Brett Hull on ihan jäätävä läski nykyisin. Ihan järkyttävä jutiloituminen... Brenkku maistunut uran jälkeen?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jatkoajasta on muodostunut iso selkääntaputtelijoiden rinki, jossa ei enää liiemmin verta ja suolenpätkiä lentele. Eihän tässä uskalla enää kellekään vittuilla, kun aina on joku saunakaveri, selänpesijä tai vastaava pelikaveri loukkaantumassa, ellei kohde itse satu loukkaantumaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jatkoajasta on muodostunut iso selkääntaputtelijoiden rinki, jossa ei enää liiemmin verta ja suolenpätkiä lentele. Eihän tässä uskalla enää kellekään vittuilla, kun aina on joku saunakaveri, selänpesijä tai vastaava pelikaveri loukkaantumassa, ellei kohde itse satu loukkaantumaan.

Minulle saa vittuilla, eikä tarvitse raportoida vittuiluja tai ruokkia vittuilijaa banaanisoseella. Pitää kuitenkin vittuilla suoraan eikä huonosti. Huono vittuilu on yhtä hyvä juttu kuin ripulihätä hautajaisadressien lukijalla.

Banaanista juohtui mieleeni, että Kalle Päätalo söi ensimmäistä kertaa banaania Riihimäen ja Tampereen välisellä junamatkalla toukokuussa 1949. Kaarlon kaverit pelkäsivät, että Päätalo nousee hyllylle irvistelemään ja takomaan leveää rintakehäänsä kun sai panaania.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minulle on avautunut, että sampiolla taitaa olla meneillään Muutoksen Aika. Tai jotain sensuuntaista, siinä määrin on pippurisumute roiskunut ympäriinsä viime viesteissä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle on avautunut, että sampiolla taitaa olla meneillään Muutoksen Aika. Tai jotain sensuuntaista, siinä määrin on pippurisumute roiskunut ympäriinsä viime viesteissä.

No ei nyt varsin, onhan noita tuollaisia viestejä tullut kylvettyä läpi palstavuosien.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kieltämäti näinkin, ehkäpä se oli ns. "camera obscura" -tyyppinen havainto taholtani.

Suvaitsen ymmärtää asian siten, että et ole newtonilaisittain samaistunut tutkittavaan kohteeseen.

Ketjun aiheeseen liittyen Schrödingerin kissa meni baariin ja ei mennyt.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ketjun aiheeseen liittyen Schrödingerin kissa meni baariin ja ei mennyt.

Nythän tässä mielenkiinto kohdistuukin siihen alkuperäisen dilemman osaan, että jos avaan baarin oven, niin onko kissa vielä hengissä avattuani oven...

E: Nyt alkaa ns "targeted advertising" löytää perille, juuri viestini alla oli kissanruokamainos...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nythän tässä mielenkiinto kohdistuukin siihen alkuperäisen dilemman osaan, että jos avaan baarin oven, niin onko kissa vielä hengissä avattuani oven...

Kissalle aivan sama, mutta huolestuin sinun kunnostasi. Oletko sinä hengissä vai et? Sillä oven takana joko on radioaktiivista myrkkyä tai ei ole. Jos kissa elää niin elät sinäkin. Koska kirjoitat niin oletan että elit ainakin äsken. Onko tämä virheellistä induktiota? Avaos tämä minulle. Avaos on muuten optatiivimuoto sanasta avaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kissalle aivan sama, mutta huolestuin sinun kunnostasi. Oletko sinä hengissä vai et? Sillä oven takana joko on radioaktiivista myrkkyä tai ei ole. Jos kissa elää niin elät sinäkin. Koska kirjoitat niin oletan että elit ainakin äsken. Onko tämä virheellistä induktiota? Avaos tämä minulle. Avaos on muuten optatiivimuoto sanasta avaa.

Vittu minä sulle induktiot näytän.

Olin kirjoittamati, koska katsoin lapseni kanssa Sel8nne-nimistä elokuvaa, noin kuudetta kertaa. Hän haluaa katsoa sitä uudestaan ja uudestaan suorastaan hypnoottisessa mielentilassa. Hyvin kiintoisaa on nähdä, mihin tämä johtaa, koska hän selkeästi näkee siinä jotain, joka tulee vaikuttamaan hänen tulevan elämänsä kulkuun.

Ei ole jääkiekkoilija hän, vaan taitoluistelija. Mutta selkeästi on joku lamppu nyt syttymässä hälle tämän elokvan myöden.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Olin kirjoittamati, koska katsoin lapseni kanssa Sel8nne-nimistä elokuvaa, noin kuudetta kertaa. Hän haluaa katsoa sitä uudestaan ja uudestaan suorastaan hypnoottisessa mielentilassa. Hyvin kiintoisaa on nähdä, mihin tämä johtaa, koska hän selkeästi näkee siinä jotain, joka tulee vaikuttamaan hänen tulevan elämänsä kulkuun.
Toi on kyllä jännä, miten jotkut asiat vaikuttaa ihmiseen. Jopa koko elämä voi uuden suunnan saada ihan pikkujutusta.

Mä katselin joskus kymmenen vanhana Masters of the Universe -elokuvan todella monta kertaa...

Niinhän minusta sitten tulikin vaaleatukkainen ja lihaksikas prinssi, jolla on iso miekka. Onneksi täällä Eterniassa on internet, muutenhan tää on aika saatanan kuiva mesta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jatkoajasta on muodostunut iso selkääntaputtelijoiden rinki, jossa ei enää liiemmin verta ja suolenpätkiä lentele.
...

Minkäs takia sitä kannattajat toisiaan suolenpätkillä suomisivat kun ei oo lajissakaan enää tunnetta tai panostakaan suunnilleen lainkaan. Ei välttämättä selkääntaputtelu, mutta senkin edestä selänpesua siellä saunaosastolla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penskana asuttiin Pukinmäessä, teini-iässä Pukkilassa... Nimi on enne.

Pukkilassa en muista koskaan käyneeni mutta Pukinmäessä tuli asuttua elämäni ensimmäiset 9 vuotta välillä 1981-90.

Avautui siis, että ollaan pyöritty samoilla nurkilla, mutta osuvatko sitten vuodet päällekkäin onkin asia erikseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pukkilassa en muista koskaan käyneeni mutta Pukinmäessä tuli asuttua elämäni ensimmäiset 9 vuotta välillä 1981-90.

Avautui siis, että ollaan pyöritty samoilla nurkilla, mutta osuvatko sitten vuodet päällekkäin onkin asia erikseen.
Vuonna -81 synnyin, mutta silloin vielä asuttiin muualla Helsingissä. Seuraavana vuonna varmaankin muutettiin Pukinmäkeen. Kesällä -86 sitten taas muutto muualle.

Pukinmäki oli kiva paikka asua. Hirveästi en kylläkään muista kun olin niin penska. Jossakin oli kymppikioski tai joku. Ja mun varhaisin muistoni on varmaan se kun jossakin poikaporukassa mentiin läheisen kukkulan päälle ja siellä joku muu poika sitten vissiin huijasi kun väitti että sillä on sama nimi kuin mulla.

Joo sen kerrostalon ensimmäisessä rapussa asuttiin ja polkuautoa pihalla usein poljin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen asunut seuraavissa Oulun kaupunginosissa: Välkkylä, Kuivasjärvi, Isko, Puolivälinkangas, Kontinkangas, Välivainio.

Puolivälinkangashan mainittiin Ööpisessä sellaiseksi lakanaksi, johon on laskettu lapsensiemenet, eli käytetty konstia. Välivainota en muista, että olisi mainittu, mutta melko härski nimi sekin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen asunut seuraavissa Oulun kaupunginosissa: Välkkylä, Kuivasjärvi, Isko, Puolivälinkangas, Kontinkangas, Välivainio.

Puolivälinkangashan mainittiin Ööpisessä sellaiseksi lakanaksi, johon on laskettu lapsensiemenet, eli käytetty konstia. Välivainota en muista, että olisi mainittu, mutta melko härski nimi sekin.

Turussa on tämän vastapainoksi Pallivahan asuma-alue. En ole siellä asunut, mutta olen käväissyt sentään. Nykyisen asuinalueeni vieressä on Suikkila, englanniksi Blowjobville.

Olen asunut seuraavissa Turun kaupunginosissa: Hepokulta, Perno, Nummi, Varissuo, [------], Jyrkkälä. Jälkimmäisessä asun edelleen.

Tuo [------] välissä tarkoittaa neljää vuotta Raisiossa, se ei ole Turkua ja on osoitus toistaiseksi ainoasta asumisestani ulkopaikkakunnalla. Kenties se on viimeinenkin. Ainakaan Varsinaisen Suomen eli Varsinais-Suomen ulkopuolelle ei ole mitään tarvetta mennä asumaan, siellä ei oikeaa Suomea vaan ulkomaita, joissa asuu samaa kieltä etäisesti ja väärin murtaen puhuvia heimolaisia.

Jos joskus syntyy Suur-Turku, niin sitten olen teoriassa asunut aina Turussa kunhan kronologiset aika- ja paikkaheittämät Raision suhteen autuaasti unohdetaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Turussa on tämän vastapainoksi Pallivahan asuma-alue.

Kohtalaisen ikäisenä etymologina voin kertoa, että Pallivaha tarkoittaa pyöreää kiveä. Vaha on vanha kiveä tarkoittava sana, ja palli, well figure it out.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös