Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 744 537
  • 34 000

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mitäs tämä käytännössä tarkoittaa?

Tavallaan viittasin siihen, että monet pitävät vaikkapa Barcan tai Manun kannustamista mieshuoraamisena. Eiköhän tämän nahilapalvonnan voi laskea sitten ihan samaan kastiin.

Toki isolla osalla tässä juhlinnassa suurempana motivaattorina on tietynlainen kateus, joka muuttui hetkessä vahingoniloksi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toki isolla osalla tässä juhlinnassa suurempana motivaattorina on tietynlainen kateus, joka muuttui hetkessä vahingoniloksi.

Kyllä, kaikki ovat olleet kateellisia Lukon hienoille vahvistuksille ja upeille otteille. Ja nyt tietysti vahingoniloisia kun NHL alkaa ja Lukon varmalta näyttänyt mestaruus ei olekaan ihan niin selvä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllä, kaikki ovat olleet kateellisia Lukon hienoille vahvistuksille ja upeille otteille. Ja nyt tietysti vahingoniloisia kun NHL alkaa ja Lukon varmalta näyttänyt mestaruus ei olekaan ihan niin selvä.

Itse asiassa havaintojeni mukaan teikäläisten suunta on tullut Porin jälkeen hyvänä kakkosena...

Mikä varmalta näyttänyt mestaruus?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Just se. Yritin vihjaista ettei kellään oikeasti voi olla mitään kadehdittavaa Lukon suuntaan.

Tottahan tuo on, mutta käytännössä noita kateellisia tuntui vaan riittävän aika pirusti.

Jos nyt jatketaan vielä samalla linjalla, niin avautuihan sekin, että kotoinen liigamme alkaa tavallaan ihan alusta nyt. Toki joukkueilla on nyt tasoitukset pelissä, mutta aika uusilla jaoilla monet pelejä tulevat jatkamaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kyllä minustakin on huvittavaa, että jotkut aidosti kannattavat yhtä NHL-joukkuetta. NHL on hieno liiga oikeastaan vain siksi, että siellä pelaa maailman parhaat pelaajat. Se että suurin osa seuroista on pelkkiä miljardöörien bisnesleikkikaluja, laskee kiinnostavuutta. NHL enemmän franchising-kilpailua kuin urheilukilpasarja. Suomessa puhutaan seuroista, Pohjois-Amerikassa franchisingeista.

Samasta sieluttomasta syystä en pidä Espoon Bluesista, jolla tuhottiin Kiekko-Espoon alkaneet perinteet. Blues oli miljöönäärin yhden miljoonäärin leikkikalu, johon piti sotkea espoolainen juniorikiekkoilukin. Oksettavaa. Olisi ollut hienoa, jos uusi omistajaporukka olisi poistanut NHL:stä kopioidun ®-nimen.

Minusta se kertoo riittävästi NHL:stä, että sarjaa pelataan niinkin perinteisissä kiekkokaupungeissa kuin Phoenixissä, Miamissa ja Anaheimissa. Minä katson NHL-pelejä, koska nautin hyvästä jääkiekosta, mutta yhden joukkueen kannattamisen näen teeskentelynä, ellei siihen ole jotain syvällistä syytä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Just se. Yritin vihjaista ettei kellään oikeasti voi olla mitään kadehdittavaa Lukon suuntaan.

10 pelin kuntopuntarissa Lukko sijalla 3. Blues 9. Ja Lukon otteet parantuivat kokoajan. Kaksi ottelua bluussia vähemmän pelanneena vain kolme pistettä vähemmän... Ehkä tästä syystä olet kateellinen, en tiedä. Tai sitten vaan Bödkeristä, who knows. Tai sitten et ole kateellinen ja huutelet muuten vaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tai sitten vaan Bödkeristä, who knows.
No, ei tuosta nyt enää kannata kateellinen olla. Tai no joo, itseasiassa miksei, sillä niin mahdottoman hienoja hetkiä Mikkel kavereineen meille Lukon kannattajille tarjosi.

Mutta on se hyvä että kaikki ylimieliset Lukko-kannattajat välillä pudotettiin takaisin maanpinnalle, Lukkoa seuratessa saa muutenkin leijua niin perkeleesti.
 
Olisi ollut hienoa, jos uusi omistajaporukka olisi poistanut NHL:stä kopioidun ®-nimen.

Sitä on kuuleman mukaan mietitty ihan tosissaan. Tämän eräs, sanotaanko vaikka "tuttu", oli kuullut suoraan Jason Nikkisen (Bluesin Brand Manager) suusta.

Ehkä Kiekko-Espoo tekeekin vielä paluun SM-liigaan, itse toivon seuran jatkavan Bluesina mutta mun toiveilla ei liene paljoa väliä.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Nykyään monissa autoissa on vain yksi peruutusvalo. Hyvä että tämä avautui ennen kuin menin ostamaan siskon autoon uutta polttimoa.

Tämä käänteisenä. Eli minulle juuri nyt valkeni, että jossain autoissa voi olla kaksi peruutusvaloa. Itse en muista kahta koskaan nähneeni.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tämä käänteisenä. Eli minulle juuri nyt valkeni, että jossain autoissa voi olla kaksi peruutusvaloa. Itse en muista kahta koskaan nähneeni.

Oliskohan tämä muutos tullut joskus 80-luvun lopulla. Ainakaan ostamassani 88-vuoden Kadetissa ei ollut kuin yksi peruutusvalo. En kyllä ihan varma ole oliko aiemmissa autoissanikaan enmpää kuin yksi peruutusvalo.
 

Rocco

Jäsen
Tämä käänteisenä. Eli minulle juuri nyt valkeni, että jossain autoissa voi olla kaksi peruutusvaloa. Itse en muista kahta koskaan nähneeni.
Nykyään lähes kaikissa autoissa on vasemmalla takasumuvalo ja oikealla peruutusvalo. En tosin tiedä miksi peruutusvaloja on vain yksi. Ei ne paljoa valaise, mutta apu se pienikin apu on siellä takana.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En tosin tiedä miksi peruutusvaloja on vain yksi. Ei ne paljoa valaise, mutta apu se pienikin apu on siellä takana.

Jumaliste. Olen aina luullut, että peruutusvalon funktio on sama kuin jarruvalon, eli varoittaa takana olevia.

Kyllä kannatti herätä tänäkin aamuna. Taas avautui jotain uutta.
 

Rocco

Jäsen
Jumaliste. Olen aina luullut, että peruutusvalon funktio on sama kuin jarruvalon, eli varoittaa takana olevia.

Kyllä kannatti herätä tänäkin aamuna. Taas avautui jotain uutta.
Toimii se niinkin. Siksi se peruutusvalo on valkoinen, eikä mikään muu väri, koska sen funktio on myös valaista takana olevaa maisemaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
10 pelin kuntopuntarissa Lukko sijalla 3. Blues 9. Ja Lukon otteet parantuivat kokoajan. Kaksi ottelua bluussia vähemmän pelanneena vain kolme pistettä vähemmän... Ehkä tästä syystä olet kateellinen, en tiedä. Tai sitten vaan Bödkeristä, who knows. Tai sitten et ole kateellinen ja huutelet muuten vaan.

En mä noista kyllä osaa kateellinen olla. Huutelin ihan muuten vaan, mä olen ihan aidosti onnellinen NHL:n alkamisesta. Ja ihan yhtä onnellinen olisin vaikka Bluesissa olisi apuja ollut. NHL on jo vuosia kiinnostanut SM-liigaa enemmän.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Aamulla Radio Rockin Korporaation haastattelussa oli Juhani Tamminen. Hän ei kuitenkaan pystynyt vastaamaan sovittuun aikaan kysymyksiin käynnissä olleen neuvottelun takia. Hetkeä myöhemmin haastattelussa jatkoi tätä tuomarilässytystä jne. Avautui vain, että noinkohan ennen haastattelua sai infoa tästä sanktiosta ja päätti heti perään jatkaa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Oliskohan tämä muutos tullut joskus 80-luvun lopulla. Ainakaan ostamassani 88-vuoden Kadetissa ei ollut kuin yksi peruutusvalo. En kyllä ihan varma ole oliko aiemmissa autoissanikaan enmpää kuin yksi peruutusvalo.

Lain kirjaimen mukaan kaikissa 1.1.1984 jälkeen rekisteröidyissä ajoneuvoissa pitää olle 1-2 peruutusvalaisinta. Eli se on sitten autokohtaista, onko laitettu yksi vai kaksi kappaletta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Avautui jouluviikolla kebabbia ravintolassa syödessä ja taustamusiikkia kuunnellessa (sekä kaverin kanssa aiheesta rupatellessa) nimimerkki "Vanha Len"in yhteys musikantti Van Haleniin. Tunsin itseni tyhmäksi enkä tuosta avautumisesta kehdannutkaan tuoreeltaan kirjoittaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui jouluviikolla kebabbia ravintolassa syödessä ja taustamusiikkia kuunnellessa (sekä kaverin kanssa aiheesta rupatellessa) nimimerkki "Vanha Len"in yhteys musikantti Van Haleniin. Tunsin itseni tyhmäksi enkä tuosta avautumisesta kehdannutkaan tuoreeltaan kirjoittaa.

Meillä oli nuoruudessa bändi nimeltä Vanha Len. Eli kyllä juurikin nimimerkkini viittaa Van Haleniin. Olen monesti miettinyt miten kirjaimista VL saisi muokattua Van Halenin logon (VH siivillä/raidoilla) kaltaisen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Rautakansleri on parista eilisillan viestistä päätellen syönyt samoja mökömökömuroja kuin ukkometso.

rautakansleri kirjoitti:
Paska puhetta. Et voi tietää vielä että onko terve.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Minulle avautui, että Venäjälle jumiin jääneet suomalaisturistit olisivat ennemmin lentäneet viallisella koneella Helsinkiin kuin tehneet ylimääräisen stopin matkallaan. Että voikin vituttaa moinen käytös, vaikka se Samaran kenttä tuskin on kaikkein viihtyisin, niin 15 tuntia voi odottaa uutta konetta.
Ja ennen kuin kukaan tulee kertomaan miten vittumaista on odottaa myöhästyvää lentoa, niin olen itsekin joutunut odottamaan viallisen koneen korjausta. Ja olen ollut hyvilläni siitä, että kone on korjattu/vaihdettu toiseen, jotta päästään turvallisesti matkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös