Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 838
  • 33 912

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylläoleva on siirretty Pokémon -ketjusta, jota menin mielenkiinnosta vilkaisemaan. Lukiessa avautui että olen todella ulkona tästä touhusta, tunnen itseni vanhaksi. En ymmärtänyt edes vähää alusta lainauksesta.
Joo mä kanssa oon ihmetellyt tota. Sanotaan että joskus on ollut valtavan suosittu, mutta mistä esimerkiksi nykyiset kolmevitoset tietäisivät siitä mitään ellei ole omia muksuja tai jotain kun kukaan ei koskaan puhunut niistä eikä missään lukenut mitään. Teletappeihin sentään törmäsi telkkarissa kun selaili eri kanavia.

Ja nyt kesälla iltapäivälehdet kirjoitteli paljonkin jostain buumista. Niitä pelaajia on muka joka puolella, mutta näkikö kukaan ensimmäistäkään tai tunsiko yhtään sellaista? Ei varmaan. Noi kyseisten lehtien jutut on vähän kuin Maikkarin suosikkijuontaja tai tähtinäyttelijä tai superstar-extraboost-megapaula-kultaturbo-toimittaja eli kerran ollut jossain vähemmistöryhmän ohjelmassa.

No en kyllä hirveästi hengaile nörttien kanssa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Joo mä kanssa oon ihmetellyt tota. Sanotaan että joskus on ollut valtavan suosittu, mutta mistä esimerkiksi nykyiset kolmevitoset tietäisivät siitä mitään ellei ole omia muksuja tai jotain kun kukaan ei koskaan puhunut niistä eikä missään lukenut mitään. Teletappeihin sentään törmäsi telkkarissa kun selaili eri kanavia.

Juuri näin. Mä oon kolmevitonen ja tiedän homman juuri siksi, koska pikkukundit tota skulaavat.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ja nyt kesälla iltapäivälehdet kirjoitteli paljonkin jostain buumista. Niitä pelaajia on muka joka puolella, mutta näkikö kukaan ensimmäistäkään tai tunsiko yhtään sellaista? Ei varmaan. Noi kyseisten lehtien jutut on vähän kuin Maikkarin suosikkijuontaja tai tähtinäyttelijä tai superstar-extraboost-megapaula-kultaturbo-toimittaja eli kerran ollut jossain vähemmistöryhmän ohjelmassa.

Asuin kesän Helsingissä töiden takia. Kyllä siellä niitä Pokemonin pelaajia pyöri kaikkialla, varsinkin siinä heinä-elokuun vaihteessa. Busseissa, puistoissa, kaduilla... Aika laput silmillä saa kulkea jos ei huomannut. Minä näin Pokemonin pelaajia päivittäin noin kuukauden ajan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asuin kesän Helsingissä töiden takia. Kyllä siellä niitä Pokemonin pelaajia pyöri kaikkialla, varsinkin siinä heinä-elokuun vaihteessa. Busseissa, puistoissa, kaduilla... Aika laput silmillä saa kulkea jos ei huomannut. Minä näin Pokemonin pelaajia päivittäin noin kuukauden ajan.
Ihmeellistä. Miten mä en nähnyt yhtään tai mistä niitä edes tunnistaa. Kuuluuko niistä ääntä vai onko niillä pelkästään kännykkä kädessä ja katse siinä. Heinäkuun tosin taisin ryypätä lähes kokonaan.

Mutta tänäänkin pörräsin viis tuntia kylillä kun lehdestä luin että siellä oli viisi mielenosoitusta.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ihmeellistä. Miten mä en nähnyt yhtään tai mistä niitä edes tunnistaa. Kuuluuko niistä ääntä vai onko niillä pelkästään kännykkä kädessä ja katse siinä. Heinäkuun tosin taisin ryypätä lähes kokonaan.

Mutta tänäänkin pörräsin viis tuntia kylillä kun lehdestä luin että siellä oli viisi mielenosoitusta.
Kännykkä naamalla menevät jos yksin liikkuvat, silloin enimmäkseen bussissa josta näkee pelin takaapäin vaikken yritäkään stalkata mitä ihmiset puhelimillaan tekevät. Yleensä isoissa laumoissa, kaikilla puhelin esillä ja puhuvat pelijargonia.
 

Ralph

Jäsen
Francesco Totti pelaa edelleen Romassa. Ihan ku mulla olis semmoinen mielikuva, että mies olisi lopettanut viime kauden päätteeksi.
Pelaa tänään jo 605. kertaa AS Roman paidassa Serie A:n ottelussa. Vielä olisi kymmenen ottelua eroa ottelutilaston kakkoseen Javier Zanettiin. Ykkössijaan on yli 40 ottelua matkaa ja se vaatisi vielä pari kautta, kun enää Totti ei joka pelissä pelaa. Kärjessä on tietenkin Paolo Maldini.

Jos joku hänet ohittaa lähivuosina, niin Gianluigi Buffon. Hänellä on nyt 53 pelattua ottelua vähemmän, mutta kun maalivahtina pelaa lähes aina, menee ohi jo ensi kaudella, jos vain taso pysyy ja pelaaja itse pysyy ehjänä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Maanantaina kouluun meneminen darrassa ei ole mitenkään erityisen hyvä idea.
 
Avautui, että YTL (ylioppilastutkintolautakunta) ei testaa kirjoituksissa osaamista, vaan homma on osaamiseen pohjautuva lottopeli.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Aino-Kaisa Saarinen on todennäköinen tuleva demaripoliitikko.

muaddib
 

Ralph

Jäsen
Jos pidät pienestä kaukalosta jääkiekossa, olet NHL-ihannoija ja -fanipoika. Jos pidät isosta kaukalosta, et ole suinkaan vastaavasti KHL-ihannoija tai vastaava, vaan älykäs kiekkoanalyytikko. Tämä asia selvisi muutamaa ketjua lukeamalla täällä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
7-11 on japanilainen ketju.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Baldrick

Jäsen
Tajusinpahan tuossa Jatkoajan lukijakyselyssä, kun kysyttiin mainoksista Jatkoajassa, että mullahan on perkele AdBlocker päällä, joten ei noihin juuri tule törmäiltyä. Pakkohan tuo oli laittaa pois päältä tukeakseni tätäkin lafkaa, jonka sivuilla tulee ravattua harvasen päivä.
 

Nick Neim

Jäsen
Osoiteriville kirjoittaessa ilta google alkaa jo ehdottamaan "ilta sanomat" kirotusvirheen sisältävää hakua.

Eikös tuo suosituimpia hakuja näytä? Minä en ainakaan myönnä hakeneeni tuollaisella yhdys sana monsterilla, joten syytän suomalaisia. Vitun suomalaiset.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Osoiteriville kirjoittaessa ilta google alkaa jo ehdottamaan "ilta sanomat" kirotusvirheen sisältävää hakua.

Eikös tuo suosituimpia hakuja näytä? Minä en ainakaan myönnä hakeneeni tuollaisella yhdys sana monsterilla, joten syytän suomalaisia. Vitun suomalaiset.
Kyseessä on 1932 Mäntsälän kapinan selostamista tehty iltapainos. Lehti on siis vanhahko ja itse vieläkin käyttävät mm. etusivullaan Ilta=Sanomat- muotoa. Erisnimet eivät noudata mitään sääntöjä. Vakiintuneita käytäntöjä toki on, kuten iso kirjain alussa. Sääntö, jota aivan erityisen paljon rikotaan tällä keskustelupalstalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös