Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 719 328
  • 33 936

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Etelä-Karjalan tytöillä on isohkot nätit tissit.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mäkin kävin Etelä-Karjalassa. Pää ei avautunut, mutta turposi kyllä.
 
Minulle on tänä syksynä avautunut sellainen asia, että nuo rappukäytävien sähköiset ilmoitustaulut ovat melkoisia tulospiilon tappajia. Tuossa töistä kotiin ajellessa mietin, että katselisiko Viaplayltä mieluummin Chelsean vai Arsenalin UCL-matsia. Ei tarvi miettiä enää, kun rappukäytävän seinältä hyppäsi ensimmäisenä silmille Aamulehden otsikko "Bayern nuiji Arsenalin...". Eikä ollut eka kerta tällä kaudella, kun näin kävi. Pitäisi vain oppia olemaan katsomatta koko helvetin infotaulua.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Missä sä asut? Tesomalla?

Meidän rappukäytävän ja hissin näytöllä pyörii pörssikurssit. Nikkei, DAX, LSE, Nasdaq ja NYSE. Myötäpäivään pörssipäivän edetessä.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Leijonien harjoituspelit ovat edelleen MTV:n pääurheilu-uutinen, vaikka pelit ovat siirtyneet takaisin Ylelle.

Outoa, koska onhan näitä muitakin urheilu-uutisia, mutta mikä tämän viestin myötä avautui, niin EHT-pelit siirtyivät Ylen kanaville! Tiesin junnupeleistä ja tiesin kyllä tästäkin, mutta nyt se realisoitui omassa päässäni. Voinkin viikonloppuna katsoa maajoukkuepelailuja.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Leijonien harjoituspelit ovat edelleen MTV:n pääurheilu-uutinen, vaikka pelit ovat siirtyneet takaisin Ylelle.
Tietenkin ovat, koska EHT-pelit ovat osa matkaa kevään MM-kisoihin.

Vakavasti ottaen: Kyllähän tämä politiikka EHT-pelien suhteen eroaa valtavasti Maikkarin perinteisestä taktiikasta eli "omien" lajien mainostamisesta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tampereella. Siksi ihmettelen hieman sitä, miksi tuossa ilmoitustaululla pyörii jatkuvasti myös vasaran matsimainoksia, kun niiden kohderyhmä asuu Mouhijärvellä.

Hammer of the gods ja Tampereen Tappara ovat myös minun sydäntäni lähellä.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vakavasti ottaen: Kyllähän tämä politiikka EHT-pelien suhteen eroaa valtavasti Maikkarin perinteisestä taktiikasta eli "omien" lajien mainostamisesta.

Johtuikin siitä, että MTV:llä oli vain kaksi urheilu-uutista, joista toinen oli Niemisen uran päättyminen. Jakke oli itse studiossa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika yllärinä tuli, kun kaverini kertoi Ylen aamu-tv:n Jälkiviisaiden Kreeta Karvalan ja Rovion tiedotusjohtajan Kaisu Karvalan olevan pariskunta. En olis ihan heti arvannu. Varsinkin Kreeta on lesboksi yllättävän hyvännäköinen nainen. Kuriositeettina mainittakoon, että Kaisu tais joskus käydä samaa koulua pari vuotta alempana ja broidinsa soitti Suurlähettiläissä ja asu mun kanssa samassa rapussa Tuureporinkadulla joskus nuoruusvuosina. Melkein sukua julkkikselle siis.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui että olen aika pieni ja kaunainen ihminen. Tommi Huhtalan loukkaantuminen nimittäin aiheutti heti tuoreeltaan minussa viikonlopun Karjala-turnauksen suurimmat ilon hetket, ja nyt huomasin myhäileväni tyytyväisenä kun luin että Huhtalan kausi on ohi. Eihän tässä mitään järkeä ole, eikä se Huhtala nyt mikään pahuuden ilmentymä ole, ja kenellekään muullekaan pelaajalle en toivo loukkaantumista, mutta tämmöstä tää on. Tommi on mun ihon alla.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Aika yllärinä tuli, kun kaverini kertoi Ylen aamu-tv:n Jälkiviisaiden Kreeta Karvalan ja Rovion tiedotusjohtajan Kaisu Karvalan olevan pariskunta. En olis ihan heti arvannu. Varsinkin Kreeta on lesboksi yllättävän hyvännäköinen nainen.

Aika tylsiähän nuo lesbiaanit kyllä loppupeleissä on, että sikäli. Paitsi Kaukisen Susa.
 

Baldrick

Jäsen
Oli tällaisena lätkäntuijottelijana mielenkiintoista huomata, että Googlen hakuhistoriani kautta aikain on johtanut englannin ja suomenkielisten wikipedioiden jälkeen eniten eliteprospectsin sivuille. Olisin itse veikannut IMDB:n menevän ohi aktiivisena elokuvaharrastajana, mutta aika paljon on pelaajien tilastot siis kiinnostaneet, kun eliteprospectsia en oikeastaan mihinkään muuhun kuin yksittäisten pelaajien tilastojen katseluun käytä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Porin jäähallin nimen osti raumalainen firma. Tai siis ryhtyi pääyhteistyökumppaniksi ja nimeksi tuli sen myötä Isomäki Areena.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Porin jäähallin nimen osti raumalainen firma. Tai siis ryhtyi pääyhteistyökumppaniksi ja nimeksi tuli sen myötä Isomäki Areena.
Avautui juuri että raumalaisten mielestä Osuuspankkikin on raumalainen firma. Ja kyseisen Länsi-Suomen Osuuspankin pääkonttori on muuten Porissa.

EDIT: Ja turha muuten tulla selittämään että ilmoittavat säännöissään kotipaikan olevan Rauma. Se on nyt sivuseikka, joskaan ei varmaan raumalaisille..
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
EDIT: Ja turha muuten tulla selittämään että ilmoittavat säännöissään kotipaikan olevan Rauma. Se on nyt sivuseikka, joskaan ei varmaan raumalaisille..

Taisi juuri avautua, että joillakin porilaisilla on todella huono itsetunto, kun ottaa tällaiset pienet asiat niin tosissaan. Kotipaikan merkitys koskee verotuspolitiikkaa, joten ihan sivuseikasta ei ole kysymys. Se minua kuitenkin kummastuttaa, että väliä sillä on, missä jonkun hallin nimisponssin kotipaikka on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Se minua kuitenkin kummastuttaa, että väliä sillä on, missä jonkun hallin nimisponssin kotipaikka on.

Ainakin tällä näyttää olevan jotain väliä raumalaiselle, joka nosti asian esille.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ainakin tällä näyttää olevan jotain väliä raumalaiselle, joka nosti asian esille.

Aha. Mielestäni tämä on edelleen kierrätyskeskus, johon voi kirjoittaa myös vähemmän merkittävää. En tietenkään tiedä, mitä benicio viestillään haki, mutta taustansa tuntien tuskin oli kovinkaan tosissaan. Samaa ei voi sanoa eräästä toisesta nimimerkistä.

On yrityksen kotipaikalla väliä. En nimittäin suhtautuisi kovin positiivisesti, jos nimisponsorina toimisi yritys, jonka kotipaikka on Jereysen saarella.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... En nimittäin suhtautuisi kovin positiivisesti, jos nimisponsorina toimisi yritys, jonka kotipaikka on Jereysen saarella.

Tämä riippuu ihmisestä. Kyllähän moni suhtautuu todella positiivisesti siihenkin, että futis-, lätkä- jne muut rahat seuratoimintaan tulevat venäläisiltä oligarkeilta tai saudisheikeiltä. Pääasia, että joukkueella on millä mällätä siirtomarkkinoilla.
 

mamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaupat ei saa olla vapaasti auki sunnuntaina ja pyhäpäivinä jonkun satukirjan takia...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kaupat ei saa olla vapaasti auki sunnuntaina ja pyhäpäivinä jonkun satukirjan takia...
Ei vielä avautunut mulle. Avaisitko hieman logiikkaasi, kiitos.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime sunnuntaina ihmettelin lähikaupan ovella kun ei aukea. Isänpäivänkö takia se oli kiinni? En mä edes tiennyt mistään sellaisesta ja vaikka olisin tiennyt, en olis uskonut että kaupat on kiinni. Siis lapsi antaa isälle tarhassa tehdyn kortin. Ei kait siihen mene kuin viisi sekuntia ja sen takia pitää kaupat olla aamusta iltaan kiinni. Keskustaan asti piti mennä että iltakaljat sai. Hitto hirveä krapula ja hyvä etten pökertynyt metroon. Ja toi päivä ei ole edes uskovaisten takia, tai en tiedä oliko tossa jotain jeesusteluakin mukana. Ei kait aikuiset voi enää muistaa milloin oli mikäkin hiton pääsiäinen ja minkä ihmeen takia. En mä ainakaan ole yli kahteenkymmeneen vuoteen lukenut niitä ala-asteen oppikirjoja.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minulle on avautunut, että suomalainen alkoholinkäyttö on suurimmaksi osakseen hyvin vääristynyttä ja arvoiltaan huolestuttavan välinpitämätöntä. Jos ilmoittaa vaikkapa, että tänään en ota syystä X ryhmässä, jossa muut kittaavat oikein kunnolla, niin asiaa ei joko a) ymmärretä b) ei haluta ymmärrtää c) kielletään koko asia ja lisätään tyrkytystä. Heti perään tulee vieroksuvia katseita, naureskelua ja ihmettelyä. Ei vittu, aikuiset ihmiset. Otantaa riittää tähän empiiriseen tutkimukseen. Jossain mättää ja pahasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös