Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 736 226
  • 33 995

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vielä kun järjestelmä sallisi toiminnan, joka jatkaisi päivitysten näyttämisen, mutta ei näyttäisi enää kuvia. Minulla on joitakin kavereita, joiden päivityksiä voisi joskus lukea, mutta heidän valokuvissaan ei ole muuta kuin lapsia, joita en mielelläni katsele. Olen lopulta suodattanut kaikki heidän päivityksensä, koska minua ei toisten vauvakuvat loputtomasti kiinnosta.
Kuinka paljon niitä vauvakuvia sitten julkaistaan? Ei kai muutama sellainen elämää kaada?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kuinka paljon niitä vauvakuvia sitten julkaistaan? Ei kai muutama sellainen elämää kaada?

Viimeinen tippa oli se, kun joku lähetti kuvan suoraan synnytysosastolta. Mitä arvoa omilla lapsuudenkuvilla enää tulevaisuudessa on, kun äitiliini tai isäliini on mennyt jo jakamaan ne koko maailmalle. Eikä ihminen voi olla kovin älykäs, jos se jakaa kuvia lapsestaan leikkimässä alasti hiekkarannalla. Mitä iloa minun pitäisi niistä saada? Meille lapsettomille lähes jokainen vastasyntynyt vauva näyttää ihan samalta, eikä meitä sitä paitsi kiinnosta, miltä kenenkin puolitutun lapsi näyttää hassuissa aurinkolaseissa. Älkää olko ääliöitä ja säästäkää ne kuvat läheisillenne.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Joo viime viikolla tuli vähän juhlittua vappua, neljä päivää armotonta tinttaamista, ja siitäkös tuli kauhea krapula.

Avautui taas kerran että selvänä ollessa mä ikävöin myös niitä krapuloita. Sitä aivan hirvittävän tuskallista oloa, joka samalla on myös niin nautinnollinen. Lidlistä haet neljä viis krapulakaljaa, jotka siinä kaupan nurkalla vedät jalat täristen naamariin samalla kun katselet aurinkolasien takaa teinityttöjen perseitä. Hitto sitä on jotenkin niin paljon herkemmällä tunnolla. Tuntuu että silloin ihminen kykenee ymmärtämään paljon enemmän. Sitä tajuaa elämän tarkoituksen. Kaikki on niin kristallinkirkasta. (Snip)
Tuli ihan mieleen tämä Myllyrinteen tunnustus AA-kerhon kokouksessa - tosin tämä liittyy ryyppäämiseen ---> "Ketonen Ja Myllyrinne AA Kerho 2 - YouTube".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viimeinen tippa oli se, kun joku lähetti kuvan suoraan synnytysosastolta. Mitä arvoa omilla lapsuudenkuvilla enää tulevaisuudessa on, kun äitiliini tai isäliini on mennyt jo jakamaan ne koko maailmalle. Eikä ihminen voi olla kovin älykäs, jos se jakaa kuvia lapsestaan leikkimässä alasti hiekkarannalla. Mitä iloa minun pitäisi niistä saada? Meille lapsettomille lähes jokainen vastasyntynyt vauva näyttää ihan samalta, eikä meitä sitä paitsi kiinnosta, miltä kenenkin puolitutun lapsi näyttää hassuissa aurinkolaseissa. Älkää olko ääliöitä ja säästäkää ne kuvat läheisillenne.

Kyllä minä ainakin laitan omaan Facebookiini ihan just sitä sisältöä mitä itse haluan. Jos kiristää vannetta niin pitää heivata pois kaverilistalta. Itsekin suoritan säännöllistä kaverilistan siivousta. Toivon, että kaikki jotka pitää mua ääliönä, tekis samoin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jääkiekon MM-kisoissa alemmalle sarjatasolle tippuneet 2010-luvulla:
2010, 2012 ja 2014: Italia ja Kazakstan
2011 ja 2013: Itävalta ja Slovenia

Tässähän melkein jo arvaa, mitkä kaksi maata tippuvat seuraavien MM-kisojen päätteeksi 1. divisioonaan ja mitkä kaksi maata sieltä nousevat vuoden 2016 MM-kisoihin.
Combo breaked! Kazakstan kyllä nousi ensi vuoden MM-kisoihin mutta Italia ei noussutkaan vaan Unkari. Siihen on tosin vielä mahdollisuus että tuo yllämainittu putki kattaisi vielä tämän kevään kisat.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä minä ainakin laitan omaan Facebookiini ihan just sitä sisältöä mitä itse haluan. Jos kiristää vannetta niin pitää heivata pois kaverilistalta. Itsekin suoritan säännöllistä kaverilistan siivousta. Toivon, että kaikki jotka pitää mua ääliönä, tekis samoin.

Mielestäni @Radiopää pohti asiaa myös lapsen näkövinkkelistä. Ei pelkästään sitä, miten muut kokevat kuvat.
Lapsesta ei välttämättä tunnu mukavalta myöhemmin elämässään, että vanhempi on jakanut hänen elämänsä synnytyslaitokselta ja hiekkalaatikolla alasti leikityistä hetkistä lähtien ympäri nettiä.
Minulle ei tulisi mieleenkään laittaa nettiin alastonkuvia lapsistani.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni @Radiopää pohti asiaa myös lapsen näkövinkkelistä. Ei pelkästään sitä, miten muut kokevat kuvat.
Lapsesta ei välttämättä tunnu mukavalta myöhemmin elämässään, että vanhempi on jakanut hänen elämänsä synnytyslaitokselta ja hiekkalaatikolla alasti leikityistä hetkistä lähtien ympäri nettiä.
Minulle ei tulisi mieleenkään laittaa nettiin alastonkuvia lapsistani.

No voi pyhä jysäys, eiköhän se ole ihan itsestään selvää ettei kenenkään alastonkuvia nettiin laiteta. En katsonut tarpeelliseksi edes mainita asiaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No voi pyhä jysäys, eiköhän se ole ihan itsestään selvää ettei kenenkään alastonkuvia nettiin laiteta.

Niinhän sitä luulisi. Kysymys ei kuitenkaan ole pelkästään alastonkuvista, vaan kuvien määrästä. Toivon jokaisen lapsen puolesta, että heillä olisi kuvia lapsuudestaan muualla(kin) kuin Facebookissa. Pääasiassa tarkoitan kuitenkin sellaisia kuvia, joita ei pitäisi ulkopuolisille näyttää, vaikka olisi kuinka söpöä. Ei minun 20 vuoden takainen koulukaverini tiedä, millainen ihminen minä tai joku muu on.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
40 x Pakastepizza?
Heh. Vielä joskus kymmenen vuotta sitten tuli syötyä tosi paljon noita pakastepizzoja ja silloin oli tapana keräillä niitä pahveja hyllyn päälle pinoon, laiskasti kun jaksoin viedä roskiin ja opiskelijaboksia ei sen kummemmin jaksanut sisustella.

Itse asiassa tässä viime aikoina mä olen uudestaan löytänyt noi pakastepizzat. Yllättäen se kaikkein halvin(?) oli hyvää, Xtra(?) salami kahden paketti Prismassa 2.09 euroa, eli hitusen yli euron per lätty. Mä vetäsen tohon päälle vielä kerroksen Oltermannia tai jotain uunin puolessa välissä. Ja vasta nyt vappuna kun Cittareissa oli ne Ristorantet tarjouksessa niin iso kasa tuli haettua. Parikin kierrosta piti tehdä kun muistaakseni niitä ei saanut kuin 3 per kerta. Ei saa nauraa.

Oikeastaan ei noi pakastepizzat edes ole niin huonoa ravintoa kuin mitä moni luulee. Vehnäjauho = viljaa, tomaattikastike = rehua, liha on lihaa ja juustokin on elukasta plus proteiinia ja vielä maitotuote, eli ruokaympyrän joka sektori täyttyy.

Nyt laskeskelin noita sapuskoja enimmäkseen tuolta kuivakaapista. Samalla mietiskelin kauanko pärjäisin jossain kriisitilanteessa, heh.

Erilaisia tomaattikastikkeita ja muita sellaisia on kertynyt hirveät määrät, jostain tarjouksista kun oon noita aina napsinut matkaan. Kalasäilykkeitäkin löytyy tosi monta purkkia, tonnikalaa, kilohailia ja sardiineja. Päälle riisit, makaronit, puurot yms. ja löytyy tuolta jotain muutakin. Plus pakastimessa muutama pizza, yks pulled porkki, pari jotain Frionor seitiperunasoselaatikkoa tarjouksesta ja jokunen Kitchen joy -nuudelijuttu kun eurolla noita möivät Prismassa. Ja loota Lidlin kanafileitä, mutta onkohan noi jo mennyt pilalle. Ei varmaankaan.

Plus seitsemän laatikkoa kaljaa?
Valitettavasti kaljaa ei nyt löydy, mutta jokunen Saaremaa 80 % tuolla lootassa saattaa vielä möllöttää. Hitto kriisitilanteessa mähän kuolisin janoon. Kaks litraa omenamehua vaan löytyy. Tomaattikastikkeissakin on kyllä nestettä ja noissa neljässä hernekeittopurkissa. Pienenä en voinut sietää hernekeittoa ja nytkin ostin noi että opettelen syömään. Väkisin tungen naamaan.

Tulva, maanjäristys, lumivyöry, tsunami, ihan mitä vaan. Mä olen valmis. Rambo-puukko löytyy ja kenttälapio. Teltat ja makuupussit ja muutkin retkeilykamat. Kompassikin on, mutta en mä sitä tarvitse. Viheltäkää jo pilliin saatana.

Noiden ruokien jälkeen mä söisin kissanruuat ja sitten kissan. Noin muuten mä kyllä pärjään pitkiäkin aikoja ilman ravintoa, enkä kiukuttele kuten naiset.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto pitäis syödä noita tuolta kaapista eikä mennä joka päivä Mäkkäriin tai hakea tosta lähipaikasta pizzaa. Mitään leipiä mä en ole koskaan jaksanut voidella. Niissä on sekin huono puoli että koko ajan pitäisi löytyä hirveät määrät kaikkea suht nopeasti pilalle menevää. Leipää, margariinia, juustoa, makkaraa jne. Ei sellaista kierrettä vaan jaksa.

Eilen vetäsin sellaisen Lidlin party boxin ja tällekin päivälle on vastaava. Juustotikkuja, sipulirenkaita ja mikä se juusto-chili nugetti nyt olikaan...

Nyt aamupalaksi puoli litraa vettä ja kolme paukkua vodkaa. Mä oon tehnyt noille 80 % -pulloille niin, että tasan puolet siitä oon kaatanut jo tyhjentyneeseen pulloon ja sitten täyttänyt molemmat vedellä. Tossa yks ilta kyllä kävi niin kun kännissä tulin baarista, että monta huikkaa ehdin vetästä ennen kuin hoksasin että sehän on laimentamatonta. Merkkaan kyllä tussilla noihin lantrattuihin että 40 %, mutta en kännissä hoksannut...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt aamupalaksi puoli litraa vettä ja kolme paukkua vodkaa. Mä oon tehnyt noille 80 % -pulloille niin, että tasan puolet siitä oon kaatanut jo tyhjentyneeseen pulloon ja sitten täyttänyt molemmat vedellä. Tossa yks ilta kyllä kävi niin kun kännissä tulin baarista, että monta huikkaa ehdin vetästä ennen kuin hoksasin että sehän on laimentamatonta. Merkkaan kyllä tussilla noihin lantrattuihin että 40 %, mutta en kännissä hoksannut...

Sun pitää merkata 80-prosenttisen etikettiin mahdollisimman isolla

80

niin huomaat helposti. Myös voi tehdä erilaisia säilytyspaikkoja erilaisille juomakoostumuksille. 80-prosenttiset voi panna jonnekin vähän hankalampaan vaikka selkeään paikkaan, jottei heti ole käsi 80-prosenttisen varressa, mutta kuitenkin niin että 80-prosenttisen heti saa hollille kun tarve ilmenee. Kyl sä tiiät. Mullahan oli sillon kun join melkein joka päivä muutamia tällasia systeemejä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Niinhän sitä luulisi. Kysymys ei kuitenkaan ole pelkästään alastonkuvista, vaan kuvien määrästä. Toivon jokaisen lapsen puolesta, että heillä olisi kuvia lapsuudestaan muualla(kin) kuin Facebookissa. Pääasiassa tarkoitan kuitenkin sellaisia kuvia, joita ei pitäisi ulkopuolisille näyttää, vaikka olisi kuinka söpöä. Ei minun 20 vuoden takainen koulukaverini tiedä, millainen ihminen minä tai joku muu on.

Olen tainnut tästä ennenkin tänne kirjoittaa, mutta mielenkiintoiseksi menee sitten kun nuo vauvelit ja kakarat, joiden vanhemmat noita kuvia somessa jakaa, kasvaa aikuisiksi. Niiltä lapsiltahan ei kysytty suostumusta kuvien jakamiseen. Veikkaan, että kymmenen vuoden sisällä nähdään mielenkiintoisia oikeustaisteluita. Olkaa siis varoitettu vanhemmat!


Minulle avautui Britannian vaalitapa. Parlamentissahan istuu 650 edustajaa, ja maa on jaettu yhtä moneen vaalipiiriin (tai johonkin sen tapaiseen). Jokaisesta vaalipiiristä sitten eniten ääniä saanut ehdokas menee parlamenttiin. Jos edustaja jättää tehtävänsä kesken kauden, niin siinä vaalipiirissä järjestetään uudet vaalit. Tuollainen ehdottomasti Suomeenkin! Toisaalta, onhan siellä se parlamentin ylähuone, johon edustajat nimitetään elinikäiseen virkaan, joten tuon voisi Suomen systeemistä jättää pois.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui, että voisin olla tutori Sanna Marinille.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nollasopimukset ovat yleistyneet Suomessa viime vuosina, ja nyt järjestelyn piiriin ovat ilmeisesti siirtyneet miesten jääkiekkomaajoukkueen maalivahdit.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin tänään Karhupuistossa katsomassa Kallio kukkii-tapahtuman avajaisia. Ilmeisesti olin asettanut ennakko-odotukseni tähtitieteelliseksi, sillä perille päästyäni katsoin typertyneenä kahta telttaa ja noin kymmentä tapahtumanjärjestäjää, jotka iloisina rupattelivat muutaman katsojan kanssa. H-hetken lähestyessä ajattelin jonkinlaisen actionin pian alkavan, mutta eipä siitä mitään tullut. Joku nainen sanoi pari sanaa mikrofoniin ja joku opiskelijabändi alkoi soittamaan todella tylsää sävelmää.

Puolisen tuntia ennen avajaisseremoniaa aukiolla karjunut ja yksinään tanssinut juoppokin tarjosi enemmän nähtävää kuin tämä spektaakkeli.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Käytin äsken kaverin konetta netin selaamiseen. Avautuipa miten hirveältä selaaminen näyttää ilman adblockia. Kerrassaan loistava lisäosa selaimeen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Käytin äsken kaverin konetta netin selaamiseen. Avautuipa miten hirveältä selaaminen näyttää ilman adblockia. Kerrassaan loistava lisäosa selaimeen.
Erittäin hyvin sanottu.

Mulle avautui nyt se, mitä sä pari viikkoa sitten totesit Vares-leffoista.
Siis mitä perkelettä. 2 ekaa leffaa oli ihan jees tavaraa (ja siinäkin parhaat osuudet taisi tulla sivuhenkilöitä näytelleistä...) , mutta muuten tuo leffasarja on kiteytettynä vitullista ryyppäämistä, tappoa tapon perään ja alastomia naisia. 4 leffaa oon tätä sarjaa kattellut, ja nää juonenkäänteet alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää, koska joka leffa menee samaa kaavaa, eli ensin tutkitaan wanhoja rikoksia, sitten joku rikokseen liittyvä aloittaa ylösnousun kuin jeesus konsanaan, tappamalla yhden jos toisenkin. Välissä toki paneskellaan.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Erittäin hyvin sanottu.

Mulle avautui nyt se, mitä sä pari viikkoa sitten totesit Vares-leffoista.
Siis mitä perkelettä. 2 ekaa leffaa oli ihan jees tavaraa (ja siinäkin parhaat osuudet taisi tulla sivuhenkilöitä näytelleistä...) , mutta muuten tuo leffasarja on kiteytettynä vitullista ryyppäämistä, tappoa tapon perään ja alastomia naisia. 4 leffaa oon tätä sarjaa kattellut, ja nää juonenkäänteet alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää, koska joka leffa menee samaa kaavaa, eli ensin tutkitaan wanhoja rikoksia, sitten joku rikokseen liittyvä aloittaa ylösnousun kuin jeesus konsanaan, tappamalla yhden jos toisenkin. Välissä toki paneskellaan.

Sikäli samaa mieltä, että kaikki Mäen kirjat lukeneena leffat ovat olleet pääsääntöisesti paskaa. Veijosen Vares oli vielä jotain, mutta Antti Reini ei vaan osaa. Luulisin, että jollei kirjoja ole lukenut, niin vaikea on ymmärtää varsinkaan näiden viimeisten leffojen juonenkäänteitä. Mutta ei nyt niissä mitenkään liikaa paneskella. Inka Kuustosta olisin mielelläni katsonut vähän enemmänkin in the nude.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Avautui, että Mr.finland -kisoja järjestetään vieläkin. Tai ainakin joku markkatalon keikari oli Mr.Finland -tittelin alaisena kommentoimassa jotain iltalehdessä.

Minä luulin, että ne kisat lopetettiin Henry Saareen. Henkalle ei mikään Mr.Finski-titteli riittänyt, toisin kuin näille nykyisille nössöille. Ei se mikään ihme ole, että kukaan ei tiedä noista kisoista, kun Saaren ja sen toisen vakuutuspetosmiehen jälkeen on meininki ollut kuplahesaista höttöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös