Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 204
  • 33 914

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Avautui että olen tänä vuonna ollut jo kolme viikonloppua ilman pisaraakaan alkoholia. Viime vuonna taisi olla saman verran yhteensä. Huolestuttavaa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui kuinka hyvä lopulta on Elan (Nightwish). Aluksi pidin melko paskana, ei avautunut ensimmäisellä kerralla, mutta nyt avautui.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Avautui että Bill Gates on lahjoittanut hyväntekeväisyyteen $43miljardia. Ja 3-4 miljardia joka vuosi lisää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eli maailman suurin "kapitalisti_sika" onkin "maailman suurin hyväntekijä".
 

sinikettu

Jäsen
Warren Buffett taisi jossain vaiheessa antaa 99% rahoistaan hyväntekeväisyyteen. Taisi kuitenkin olla niin, että mies kykeni tienaamaan suht lyhyessa ajassa samaisen rahamäärän takaisin. Joku tietäväisempi tai innokkaampi tiedononkija voipi avata tätä häppeninkiä lisää tai korjata virheellisen sanoman.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Warren Buffett taisi jossain vaiheessa antaa 99% rahoistaan hyväntekeväisyyteen. Taisi kuitenkin olla niin, että mies kykeni tienaamaan suht lyhyessa ajassa samaisen rahamäärän takaisin. Joku tietäväisempi tai innokkaampi tiedononkija voipi avata tätä häppeninkiä lisää tai korjata virheellisen sanoman.

Buffet on luvannut antaa Gatesin järjestön kautta tuon 99% omaisuudestaan pois ajan saatossa.
 

sinikettu

Jäsen
Buffet on luvannut antaa Gatesin järjestön kautta tuon 99% omaisuudestaan pois ajan saatossa.
Saattaahan tuo olla, mutta itsepäinen muistini kivenkovaa väittää, että olen tässä muutaman viime vuoden sisällä lukenut jonkun suomalaisen kirjoituksen Buffetista ja siinä kirjoituksessa nimenomaan väitettiin, että Buffet on joskus vuosikymmen tai pari (???) sitten lahjoittanut suurimman osan rahoistaan (huom. ei omaisuudestaan) hyväntekeväisyyteen ja sen jälkeen kykeni lyhyehkössä ajassa hankkimaan tuon varallisuuden kevyesti takaisin. Mielestäni kyseinen kirjoitus oli jonkun ison sanomalehden juttu, sanoisin että HS:n. Toki muistini on turhankin erehtyväinen.

e: täytyy kyllä sanoa, että en ole satavarma oliko tuon jutun henkilö Buffet vaiko joku muu miljardööri, muistan vain, että samassa jutussa puhuttiin myös Buffetista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui, tai on ehkä piiloavautunut jo aiemmin, että NHL-osiossa porukalla on liipaisinsormi huomattavasti herkemmässä, kuin Liiga-puolella. Liekö sitten Corsin Mestari saanut porukan varpailleen, vai mikä? Itsekin huomaa, kun tuonne Nahila-osastoon kirjoittaa, että jotenkin on kärkkäämpi ote. Erikoista sinänsä, kun tieto ja ymmärrys Amerikan pelistä on huomattavasti heikompaa, kuin kotimaasta. Liigasta on jopa ollut ihan hyvää höpinää tällä kaudella, mitä nyt porilaiset ja muut Ässä-kannattajat joskus tulevat hämmentämään.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Vanha Topfieldin kauko-ohjain tippui pöydältä ja meni rikki. Tästä syystä menin ja ostin yleiskauko-ohjaimen ja yllättäen avautui se, että Topfieldin hitaus ei ole johtunut itse laitteesta vaan kauko-ohjaimesta. Tällä uudella ohjaimella kaikki säädöt toimii nopeasti ja aivan niin kuin pitääkin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiihdon MM-kisat on ilmeisesti alkaneet. Nipin napin tiesin, että sellaiset pidetään tänä vuonna. Kyllä silloin, kun Hartsa, Marja-Liisa, Pirkko, Marjo, Tuulikki ja muut hiihtivät, tiesi aina hyvissä ajoin etukäteen, koska tuollaisia kisoja on.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vanha Topfieldin kauko-ohjain tippui pöydältä ja meni rikki. Tästä syystä menin ja ostin yleiskauko-ohjaimen ja yllättäen avautui se, että Topfieldin hitaus ei ole johtunut itse laitteesta vaan kauko-ohjaimesta. Tällä uudella ohjaimella kaikki säädöt toimii nopeasti ja aivan niin kuin pitääkin.

Itsellä on yleiskauko-ohjain missä käskyt välittyvät keskittimen kautta. Eli, kaukosäädin lähettää komennot keskittimeen, mihin on kytketty IR-toistimia ja lisäksi se osaa puhua PS:lle. Kun painat näytöltä "katso TV", niin se polkaisee vahvistimen, telkun ja boxin päälle samalla sekunnilla yhdellä näpäytyksellä. Ihan helvetisti elämää mukavoittava laite. Kun siihen tottuu, on vaikea olla ilman. Toki se on alkujaan hankittu välttämättömänä, koska rouvalle ei käy järjestely missä laitteet on näkyvillä.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
5 eurolla saa ihan nälän vievän lounaan: omena, banaani, kiivi, iso porkkana, Pirkan valmisateria, Pirkan meetvurstipitsa (ale), joku siemensämpylä ja Turkinpippuri-tikkari 4.75e.

Myöhästyin nimittäin duunista ja kiireessä unohtu lompakko himaan, mut vitonen löyty taskunpohjalta.

Viidellä eurollahan syö kaksi päivää jos on edes alkeet hallussa keittiössä. Tietty jos ne ruoat jää kotiin siihen lompakon viereen niin ei auta.
 

Nick Neim

Jäsen
Viidellä eurollahan syö kaksi päivää jos on edes alkeet hallussa keittiössä. Tietty jos ne ruoat jää kotiin siihen lompakon viereen niin ei auta.

Joko mun annoskoot on liiankin isoja, tai sitten tuohon ruoan mukaan (=esimerkkinä vaikkapa makaroni ja jauheliha) ei saa ostaa mitään lisukkeita. Jauheliha ja makaronipussi huitelee 3 euron tietämillä, ja tuollainen 400g jauheliha ei riitä kahdeksi päiväksi, jos lounaan ja päivällisen ajattelee syödä kumpanakin päivänä. Siihen päälle mahdolliset raejuustot, ketsupit tai punajuurisalaatit puhumattakaan kurkuista ja tomaateista, niin ei siinä viidellä eurolla selviä. Aika kökköä syödä pelkkää makaronia ja jauhelihaa.

Tietysti voihan sitä syödä alle 50snt/päivä jos haluaa. Syö sitten pelkkää makaronia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perunat 1,50€/ 2 kg, porkkanat 0,50€/ muutama, uunilenkki 1€ ja jauheliha 1,99€/ 400g. Kotona on suolaa, pippuria, vehnäjauhoja ja lihaliemikuutio.

Makkarakeitto ja jauhelihakastike.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyrkkisääntönähän voi sanoa isomman pakkauksen tulevan halvemmaksi. Niinpä viidellä eurolla pari päivää voi olla aika fittipaldia, mutta parilla kympillä saa iisisti kahdeksan päivää täyspainoista ruokaa. Varsinkin jos ei ole hyvä kyllästymisessä.
 

Nick Neim

Jäsen
Nyrkkisääntönähän voi sanoa isomman pakkauksen tulevan halvemmaksi. Niinpä viidellä eurolla pari päivää voi olla aika fittipaldia, mutta parilla kympillä saa iisisti kahdeksan päivää täyspainoista ruokaa. Varsinkin jos ei ole hyvä kyllästymisessä.

Tätä en kiellä, mutta yksinasuvalle henkilölle joka ei pakastinta omista (allekirjoittanut edellisessä kämpässä) tuo on aika mahdotonta, tai ainakin helkkarin vaikeaa.

Kyllähän sitä 5 eurolla pari päivää selviää, erityisesti jos on pakko. Tuli se jo opiskeluaikoinakin koettua. Ei se kuitenkaan mitenkään järin mielekästä ole, tai en tiedä mitä alkeita siihen sitten tarvii jos haluaa syödä salaatteja ja raejuustoja sen ruoan lisäksi.

Keittoja en ole valmistanut ikinä, mutta niitten valmistus aina vaikuttaa ainakin halvalta. Mitä mahtaa pari kiloa herneitäkään maksaa, jos meinaa hernekeiton valmistaa itse? Riittänee kuitenkin useammaksikin päiväksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että elokuva Full Metal Jacket on tehty jo 80-luvulla (1987). Tuota 90-luvun leffalistausta lukiessa osui silmiin ettei kyseistä leffaa ole kenenkään listoilla. No, nyt sekin selvisi
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä mahtaa pari kiloa herneitäkään maksaa, jos meinaa hernekeiton valmistaa itse? Riittänee kuitenkin useammaksikin päiväksi.

Herneet ei kyllä maksa juuri mitään, mutta ei toisaalta maksa purkkihernarikaan. En ole tainnut koskaan itse ostaa (koska itse tehty niin paljon parempaa), mutta saisiko joskus tarjouksesta jopa kaksi purkkia eurolla? Tietty jos itse tehtyyn kelpaa jauheliha, niin voi samaan hintaan päästäkin, mutta kunnon lihalla tulee kaupan tuotetta kalliimmaksi.

Se huono puoli hernekeitossa on, että sitä ei viitsi ihan pientä määrää kyllä alkaa väsäämään. Eikä kyllä syödä kovin montaa päivää putkeen, johan siinä annettaisiin yleinen kaasuhälytysvaroituskin. Mutta erinomainen pakastinsafka. Helppo laittaa sopiva yhden kerran annos johonkin purnukkaan ja sulatus/lämmityskin käy nopsaan.
 

Tuamas

Jäsen
Keittoja en ole valmistanut ikinä, mutta niitten valmistus aina vaikuttaa ainakin halvalta. Mitä mahtaa pari kiloa herneitäkään maksaa, jos meinaa hernekeiton valmistaa itse? Riittänee kuitenkin useammaksikin päiväksi.

Kuivatut herneet 1,36€/kilo ja luomuna 1,90€/kilo, normiherne pakasteena 3€/kilo.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ole väärä ketju, koska kohta puoliin tämä on varmastikin asia, joka avautui minulle:

Kuivatut herneet 1,36€/kilo, luomuna 1,90€/kilo ja pakasteena 3€/kilo.

Miksi kuivattuja herneitä myydään/ostetaan pakasteena?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu, en kyllä yrittänytkään kuitata. Ajattelin, että olisi joku sellainen syy, miksi kuivatut herneet pakastettaisiin, mutta en vaan keksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Keittoja en ole valmistanut ikinä, mutta niitten valmistus aina vaikuttaa ainakin halvalta. Mitä mahtaa pari kiloa herneitäkään maksaa, jos meinaa hernekeiton valmistaa itse? Riittänee kuitenkin useammaksikin päiväksi.

Kuorit pari perunaa, puoli porkkanaa ja vähän lanttua per syöjä. Laita ne kattilaan, jossa on sopiva määrä vettä. Joukkoon suolaa, maustepippuria ja liha-, kana- tai kasvisliemikuutio, keiton laadusta riippuen. Jos pidät purjosta, voit laittaa sitä joukkoon. Kun porkkanat ovat kypsiä, lisää makkara, siskonmakkara, paistettu jauheliha tai kana. Maista suola ja kohti ääntä ruis- tai näkkileivän kanssa. Kourallinen tuoretta persilijaa on hifistelyä, mutta lisää mukavasti makua. Liha- ja kalakeitto vaativat hieman enemmän työtä.

Hernekeitto nyt on kaikista helpoin. Herneet likoamaan yöksi, huuhtelu ja runsaaseen veteen kiehumaan. Lisää joukkoon palvikinkkua, meiramia ja suolaa, hyvää tulee. Jos haluat voit laittaa myös sipulia ja porkkanaa joukkoon. Ja hernekeitto on parasta seuraavana päivänä uudelleen lämmitettynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös