Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 710 253
  • 33 914

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Avautui sellainen asia, että näköjään ruplat käyvät maksuvälineenä lukuisissa suomalaisissa kaupoissa. Itä- ja Kaakkois-Suomessa ainakin. Enkä puhu mistään pienistä kivijalkakaupoista tai torimyyjistä, vaan ihan valtakunnallisista ketjuista ja marketeista.

edit. Väittävät että myös pääkaupunkiseudulla on samoja likkeitä, joissa rupla on käypä valuutta. Itse en tuota pysty todeksi vahvistamaan, mutta en kyllä epäile jos kerta muissakin ketjujen liikkeissä niin on.

Muistelen, että eräässä vaiheessa Stockmannilla olisi voinut maksaa ruplissa. Mutta tämä (muistikuva) perustuu parin vuoden takaiseen mainintaan aiheesta, joten voi olla, että enää venäläisturisteilla ei ole tätä mahdollisuutta käytössä Stockmannilla.

vlad.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ja arvaas kauan kestää klikkailla aina pois päältä ne adblockit yms. ja sitten taas takaisin päälle.
Mulla kestää maksimissaan sekunnin. Selaimena Firefox. Oikeasta yläkulmasta "Älä käytä Adblockia tällä sivulla" tms. ja voilà: video pyörii. Eikä tarvitse laittaa mitään uudestaan päälle. Vai teetkö sinä siten, että käyt lisäosista säätämässä Adblockin pois köytöstä, käynnistät selaimen uudestaan ja menet sitten uudestaan Liigan/Ruudun sivuille?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mulla kestää maksimissaan sekunnin. Selaimena Firefox. Oikeasta yläkulmasta "Älä käytä Adblockia tällä sivulla" tms. ja voilà: video pyörii. Eikä tarvitse laittaa mitään uudestaan päälle. Vai teetkö sinä siten, että käyt lisäosista säätämässä Adblockin pois köytöstä, käynnistät selaimen uudestaan ja menet sitten uudestaan Liigan/Ruudun sivuille?
Kyllä, koska en halua niitä helvetin mainoksia sinne etusivulle, iltalööpin sivulle, liigan sivulle yms. silloin kun lopetan videon katselun. Niin kyllä, minä käyn aina ottamassa ensin adblockin, sitten ghosteryn päältä pois, reloadaan, katson videon ja klikkailen molemmat päälle ja taas reloadaan.

Eli en katso videoita, en ymmärrä miksi vitussa mun pitäis kattella minuutti mainoksia nähdäkseni minuutin pätkän taklauksesta tai 5 minuutin kosteen, jätän siis ennemmin katsomatta. Saa haistaa Ruutu mun puolesta pitkän paskan. Niiden mainosten rahallinen tuotto ei voi kummonen olla. Mutta minä väitän etten ole ainoa joka jättää vaan ennemmin katsomatta, kun etoo ajatuskin niistä mainoksista, se taas syö koko tuotteen näkyvyyttä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kyllä, koska en halua niitä helvetin mainoksia sinne etusivulle, iltalööpin sivulle, liigan sivulle yms. silloin kun lopetan videon katselun.
En ymmärrä.

Sieltä ylävalikosta saa valittua Adblockin pois siten, että Adblock on pois käytöstä ainoastaan sillä eksaktilla sivulla, jolle haluat mainokset näkyviin. Sitten kun menet taas esim. Iltalehden sivulle, Adblock on päällä ja mainoksia ei näy. Sinun ei edelleenkään tarvitse laittaa mitään uudestaan päälle, vaan Adblock on automaattisesti päällä muilla sivustoilla.

Kun menet myöhemmin katsomaan esim. jonkun toisen ottelun ottelukoostetta, painat vain uudestaan ylävalikosta että "Älä käytä Adblockia tällä (kyseisellä) sivulla". Voit myös valita että esim. www.ruutu.fi- tai www.liiga.fi -alkuisilla sivuilla Adblock ei ole käytössä. Tällöin sinun ei pidä nähdä edes sitä yhden sekunnin vaivaa halutessasi katsoa Ruudusta klipin.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Ruudussa/Katsomossa mainokset ärsyttävät. Ruudussahan mainoksia tulee vielä videon loputtuakin! Liika mainostaminen menee käytännössä hukkaan, kun porukka ei jaksa katsoa puolta minuuttia mainoksia joka kerta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo mutta katsos kun ghosteryssä ei moista vaihtoehtoa ole, vaan siellä on ainoastaan pause blocking.
Tosin siis itse ruutuun olen saanut mainosten eston kierrettyä, mutta kaikille noille alasivuille kun pitäisi erikseen vääntää niin ei vaan jaksa, samalla se vaiva yms. on saanut ajettua mut siihen pisteeseen ettei vaan edes nappaa siellä ruudussa käydä, vaikka mainoksia ei olisikaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Avautui se, että asuntolainaa on aika mukava lyhentää tällä hetkellä. Korko tällä hetkellä 0,65x%, eli eipä tuosta vuodessa joudu korkoja makselemaan juuri mitään, muutamia satasia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Myös käsisuihku on kuulemma suomalainen älynväläys. Tiedä sitten.

Käsisuihku? Mikä se on? Jos kyse on ns. pillupuhelimesta, niin ainakin sitä käytetään ahkerammin muualla maailmassa. Kaakkois-Aasiassa pillut ja hanurit pestään tällä ihmekeksinnöllä ja paperilla vain kuivataan. Paperit heitetään tämän jälkeen roskikseen, eikä viemäri-infra tukkeudu. Hyvä systeemi kaikkiaan ja puhdasta tulee.

Kannattaa kokeilla myös ihan täällä kotomaassa. toki paperin voi sitten heittää viemärin vietäväksi.
 

Jindebyne

Jäsen
Jokereita muutama kausi takaperin hyvin vaihtelevin ottein edustanut J. Klingberg luutii nykyään Dallas Starsin takalinjoilla. En ihan heti ollut uskoa ja piti vielä tarkistaa elitestä asia. On tainnut kehittyä melkoisesti muutaman vuoden aikana.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Käsisuihku? Mikä se on? Jos kyse on ns. pillupuhelimesta, niin ainakin sitä käytetään ahkerammin muualla maailmassa. Kaakkois-Aasiassa pillut ja hanurit pestään tällä ihmekeksinnöllä ja paperilla vain kuivataan. Paperit heitetään tämän jälkeen roskikseen, eikä viemäri-infra tukkeudu. Hyvä systeemi kaikkiaan ja puhdasta tulee.

Kannattaa kokeilla myös ihan täällä kotomaassa. toki paperin voi sitten heittää viemärin vietäväksi.
Aina kun tästä puhutaan, tulee mieleen tämä Oraksen mainos kyseisestä tuotteesta...
http://koti.kapsi.fi/watchman/avotakka.jpg
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Meinasin jatkaa vastaamista nimmerkin Klose16 jankkaamiseen kunnes tajusin että voin klikata "Älä huomioi" -painiketta. Säästyy enemmän adrenaliinia muualle. Suosittelen.

Sitä paitsi ihan hauskan näköistä kun ketjuihin pomppaa viestejä joiden kohdalla lukee "ei kiinnosta minua -jäsen".
 
Viimeksi muokattu:

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinasin jatkaa vastaamista nimmerkin Klose16 jankkaamiseen kunnes tajusin että voin klikata "Älä huomioi" -painiketta. Säästyy enemmän adrenaliinia muualle. Suosittelen.

Sitä paitsi ihan hauskan näköistä kun ketjuihin pomppaa viestejä joiden kohdalla lukee "ei kiinnosta minua -jäsen".

Tuossa on vaan se ongelma, että sitten ei näy myöskään, kun muut ovat lainanneet Klosea. Näkyy vain heidän viesti, muttei siis lainausta.
Kokeilin ensimmäistä kertaa tätä "älä huomioi" toimintoa juurikin kyseisen nimimerkin kohdalla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuossa on vaan se ongelma, että sitten ei näy myöskään, kun muut ovat lainanneet Klosea. Näkyy vain heidän viesti, muttei siis lainausta.
Kokeilin ensimmäistä kertaa tätä "älä huomioi" toimintoa juurikin kyseisen nimimerkin kohdalla.
Mä en näe sitä ongelmana, vaan parannuksena vanhaan. Todella hyvä tän uuden palstan ignore, toki ketjuista tulee vähän hassun näköisiä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Meinasin jatkaa vastaamista nimmerkin Klose16 jankkaamiseen kunnes tajusin että voin klikata "Älä huomioi" -painiketta. Säästyy enemmän adrenaliinia muualle. Suosittelen.

On muuten Klose16 pistänyt palstaa sekaisin. Uskomatonta jankkaamista, ei nyt sentään mitään ignore-kamaa ainakaan mulle, mutta kun ketjun viimeisimpänä postaajana näkyy tämä nimimerkki, jätän ketjun avaamatta. Jos joku pitää jotain erkua tai TosiFania pahanakin jankkaajana, suosittelen lukemaan Klose kuustoistasen viestejä joita muuten on jo 213 kappaletta ja henkilö aloitti palstauransa puolitoista viikkoa sitten, niin ovat nuo kaksi "pelättyä jankkaajaa" ihan koulupoikia verrattuna uuteen tulokkaaseen.
 
Jos joku pitää jotain erkua tai TosiFania pahanakin jankkaajana, suosittelen lukemaan Klose kuustoistasen viestejä joita muuten on jo 213 kappaletta ja henkilö aloitti palstauransa puolitoista viikkoa sitten, niin ovat nuo kaksi "pelättyä jankkaajaa" ihan koulupoikia verrattuna uuteen tulokkaaseen.
Mainitsemallasi koulupojilla on sentään kykyä varsin loogiseen argumentointiin, ja vain harvoin heidän jankkauksensa on tavallaan heidän oma syynsä. Klose sen sijaan vaikuttaa jonkun keinotekoiselta vitsiltä, jonka tarkoitus on vain flamettaa ilman mitään päätä eikä häntää.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tääs kun kävin Roxette keikalla, niin juuri ennen keikalle lähtöä asia avautui oikeastaan vaimolleni ja sitten mnulle tietysti. Roxette = Rokki setti.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en näe sitä ongelmana, vaan parannuksena vanhaan. Todella hyvä tän uuden palstan ignore, toki ketjuista tulee vähän hassun näköisiä.

Jos nimimerkki ei ole ignoressa, niin on helpompaa sivutta myös ne viestit, joissa kommentoidaan lainaamalla kyseisen nimimerkin viestejä, kun lainaus näkyy. Tai ainakin tietää heti, mitä/kenen viestiä siinä kommentoidaan, niin osaa suhtautua viestiin "oikealla vakavuudella".
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos nimimerkki ei ole ignoressa, niin on helpompaa sivutta myös ne viestit, joissa kommentoidaan lainaamalla kyseisen nimimerkin viestejä, kun lainaus näkyy. Tai ainakin tietää heti, mitä/kenen viestiä siinä kommentoidaan, niin osaa suhtautua viestiin "oikealla vakavuudella".
Hyvä lisä olisi jos poistetun lainauksen tilalla näkyisi joku ilmoitus poistetusta lainauksesta. Nyt tosiaan on vähän hassua lukea ketjua, kun vaikkapa floikkari keskustelee yksinään kymmenisen viestiä putkeen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos Ilta-Sanomat olisi ihminen, se olisi jo tahdonvastaisessa hoidossa erittäin vakavan ja akuutin Putin-pakkomielleoirehdinnan vuoksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Seksikäs serkkutyttöni on pamahtanut raskaaksi. Lisäksi avautui, että serkkuni (eli tuon nimenomaisen serkkutytön faija) hengaili aikamoisen ryyppyjengin kanssa. Rööperi oli kova sana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai jotkut ihmiset tekevät itsenäisyyspäivänä jotain erikoista. Joo kyllähän munkin mutsi katseli silloin joskus Me Naisista niitä naisten pukuja, mutta että jotain muutakin. Se avautui näin 33-vuotiaana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös