Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 744 889
  • 34 000

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Avautui, että HIM on aivan totaalisen paskaa musiikkia. Kaikki biisit samaa sekmelskaa Ville Valon tekohenkevällä ulinalla säestettynä. Kuka tätä paskaa kuuntelee...? Wannabe goottiteinit?

Esimerkiksi minä. Ja menestyksestä päätellen aika moni muukin. Enkä ole wannabe goottiteini. Hyvää rockia hyvillä poppi kertseillä. Uudelle levylle ollaan taas ilmeisesti haettu raskaampa soundia ja hyvältä kuulostaa. Tää uusin Into the night on mun mielestä parasta HIMiä vähän aikaan.

Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että se mikä kuulota omiin korviin paskalta, voi kuulostaa jollekkin toiselle parhaalta ikinä? En minä tykkää jostain Pitbullista, mutta ymmärrään että sillekki musiikille on kuuntelijansa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kävin viime viikolla Radio Rockin musiikkitutkimuksessa kuuntelemassa pätkän 643 kappaleesta ja siellä avautui miten köyhä heidän musiikkivalikoimansa on. Tuota edellä mainittua HIMmiä soitettiin jotain 20-30 kertaa kuten myös useampia muitakin (ainakin ac/wc, ironmaiden, metallica, apulanta ja liuta numetal bändejä joiden nimiä en tiedä vaikka kappaleet tunnistankin). Omat arvioni kappaleista olivat suurin piirtein 10% en tunnista, 10% pidän, 10% neutraali, 20% olen kyllästynyt ja 50% inhoan.

Se mikä tuossa ei avautunut on se, että mitä tuolla tutkimuksella oikein haettiin? Kutsussa muistaakseni puhuttiin mahdollisuudesta vaikuttaa radiossa soitettavaan musiikkiin, mutta ei tuon tutkimuksen perusteella pysty tekemään muuta kuin muokkaamaan nykyisen (aivan naurettavan yksipuolisen ja surkean) soittolistan painotuksia "Jee noi tykkää himmistä, soitetaan sitä joka toinen biisi".

En onneksi kuuntele Radio Rockkia juuri koskaan. Musiikkityyli sopisi kyllä, mutta kun kappaleet ovat ala-arvoista sontaa. Tuo tutkimus vain vahvisti käsitystäni asiasta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"Aksel, mennään ulos teelle Kustaan ikkunan alle." Sanoi HPK-maalivahti kun iltapäiväteen aika oli.

Näistä löytää vaikka mitä runoiltavaa...

"Tuo himaan kustaan!", sanoi Aksel kun Tuohimaan Kustaan ikkunan alla suuren teekannun tyhjensi. No mitä Frans Tuohimaa tuo himaan? Tuo himaan kustaan myöskin...
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että se mikä kuulota omiin korviin paskalta, voi kuulostaa jollekkin toiselle parhaalta ikinä? En minä tykkää jostain Pitbullista, mutta ymmärrään että sillekki musiikille on kuuntelijansa.

Kappas, joku on samaa mieltä kanssani tässä asiassa! Olen ihmetellyt tuota samaa musiikkipoliisointia monesti. Olin tosin nuorempana samanlainen. "Kuka helvetti voi kuunnella jotain Skrillexiä?" Nykyisin sitten olen oppinut sen, että se, että minä en jostain musiikista pidä, ei tarkoita sitä, etteikö sillekin olisi kuuntelijoita.

Tässä vielä erinomainen kuva asian tiimoilta: musiikkimakuun liittyvä kuva Riemurasiasta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui juuri, että sehän on SM-Liiga tältä kaudella paketissa. Vittu, vastahan se alkoi ja meillä oli jälleen mahikset vaikka mihin.
 

tirppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Ilves, HIFK
Avautui, että aikanaan Saksassa asuessani kävin katsomassa Werder Bremenin pelin juurikin tätä nyt kaikkien hehkuttamaa Dortmundia vastaan. Silloin Werderissä pelasi vielä Özilkin, mutta enhän minä noista silloin tajunnut mitään, hyvä jos edes peliä katsoin, fiilistelin vain paikallista katsomokulttuuria.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui, että liigalla on vuoden 2000 jälkeen ollut 8 eri mestaria ja mitaleilla ovat olleet kaikki paitsi Saipa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avautui, että liigalla on vuoden 2000 jälkeen ollut 8 eri mestaria ja mitaleilla ovat olleet kaikki paitsi Saipa.
Jatketaan vielä sellaisella tilastolla, että vuoden 1990 jälkeen on ollut 12* eri finalistia, kaikki paitsi SaiPa. Niin, ja Lukko. Tosin siitä heti kaksi vuotta taakse päin niin silloin oltiin hopealla, että onhan tässä menestyttykin. Itse olin toki silloin vielä isäni kasseissa, mutta juttuu olen kuullu.

*en jaksanut tarkistaa onko joku ex-liigajoukkue ollut finaaleissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Jatketaan vielä sellaisella tilastolla, että vuoden 1990 jälkeen on ollut 12* eri finalistia, kaikki paitsi SaiPa. Niin, ja Lukko. Tosin siitä heti kaksi vuotta taakse päin niin silloin oltiin hopealla, että onhan tässä menestyttykin. Itse olin toki silloin vielä isäni kasseissa, mutta juttuu olen kuullu.

*en jaksanut tarkistaa onko joku ex-liigajoukkue ollut finaaleissa.

Minulle avautui, että lainaamani kirjoittaja ei olekaan parikymmentä vuotta minua vanhempi, vaan voi olla peräti nuorempikin.
 

Ralph

Jäsen
Jatketaan vielä sellaisella tilastolla, että vuoden 1990 jälkeen on ollut 12* eri finalistia, kaikki paitsi SaiPa.

Neljänä vime keväänä (2010-2013) on ollut aina eri finalistit, aivan kuten NHL:ssäkin (2009-12). Suomessa kahdeksikko on Blues, HIFK, HPK, JYP, Pelicans, Tappara, TPS ja Ässät, NHL:ssä Boston, Chicago, Detroit, Los Angeles, New Jersey, Philadelphia, Pittsburgh ja Vancouver. Toivottavasti NHL:ssä tämä trendi jatkuu, Suomessa voisi ensi vuonna finaalit palata Hämeenlinnaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Koin eilen sellaisen ahaa-elämyksen, että Valion Eila-tuotteiden nimi mahtaa tulla sanoista "ei laktoosia".
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eipä kestä. Muistan että sun juttuja oli aikoinaan kiva lukea ja olin monesti samaa mieltä asioista, mutta nyt turhanpäiväinen kinastelu ja naljailu ovat tulleet repertuaariin. En sitte tiedä, ehkä muistan väärin.

Et sä varmastikaan väärin muista. Yksin en pysty kinaamaan eli aina tarvitaan se toinen osapuoli. Tämä kandee muistaa. Eri asia sitten pitääkö meikäläisen kommenteista tai ei. Turhanpäiväisestä kinastelusta tai naljailusta ei tällä palstalla monellakaan ole varaa valittaa kun eri osioita täällä lukee.

Palstahan on maamme tarkimmin moderoitu eli kyllä kytät meidät hoitavat penalttiin tarvittaessa.

Tosin en nyt ymmärrä, miksi asiasta mulle avauduit. Koskettiko case "Rauma" liian syvältä? 20 vuotta kun on kuullut mantraa "Turku on Suomen persereikä" niin ei oikein osaa enää ottaa näitä paikkakunta- asioita niin vakavasti:)
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Avautui että pohjoisnaapuri porissa pelataan Ferrarin väreissä ja etelänaapuri turussa Juventuksen väreissä. Maaginen yhteensattuma.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Laittoi miettimään mikä teki 20 vuotta sitten Turusta Suomen persereiän.

Pakko olla Ressu Redford.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös