Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 157
  • 33 995

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miksi vittuilit? En ymmärrä kitaran soitosta mitään, mutta mielestäni tyttö veti aika hienosti.

Niin vittuilin Sinnerille joka itki miten pitäis kitara heittää narikkaan tän muijan takia. Veti se munki mielestä hienosti, mutta en nyt tiedä et miks pitäis jotenki erityisesti arvostaa ihmisiä jotka osaa hyvin matkia toisten ihmisten tekemiä taideteoksia? Jos joku tyyppi osaa maalata vaikka Mona Lisan prikulleen samalla tavalla kuin Da Vinci aikanaan niin onko siinä jotain hienoa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin vittuilin Sinnerille joka itki miten pitäis kitara heittää narikkaan tän muijan takia. Veti se munki mielestä hienosti, mutta en nyt tiedä et miks pitäis jotenki erityisesti arvostaa ihmisiä jotka osaa hyvin matkia toisten ihmisten tekemiä taideteoksia? Jos joku tyyppi osaa maalata vaikka Mona Lisan prikulleen samalla tavalla kuin Da Vinci aikanaan niin onko siinä jotain hienoa?

Eikö soittotaito ole itsessään lahja?? Sinun periaatteella muusikot saisivat esittää ainoastaan omia kappaleitaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Luepa Sinnerin viesti uudestaan. Oli aikamoista itkua? Ja muutenkin vain kehui tytön soittamista "Avautui" -ketjussa. Ei itkuketjussa, eikä vitutusketjussa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Eikö soittotaito ole itsessään lahja?? Sinun periaatteella muusikot saisivat esittää ainoastaan omia kappaleitaan.

Ei ja kyllä. Kuka tahansa pystyy treenaamaan itsensä siihen kuntoon et pystyy esittämään kenen tahansa kappaleita valitsemallaan instrumentillaan. Toki sinänsä on hienoa et joku tavanomaista nuorempi tyyppi osaa vetää jotain hienompaa biisiä, mut en sentään maksaisi penniäkään esim. kyseisen henkilön keikasta. Sen sijaan jos vaikka ois ollu mahdollisuus nähdä joku Ramones livenä niin siitä oisin mielelläni maksanutkin kun jätkät sentään ite sävelsi omat biisinsä vaikka olivatkin kaikessa hienoudessaan melko yksinkertaisia.

Aivan eri asia on toki vetää oma tulkinta jostain kappaleesta ja tuoda siihen jotain uutta kuin vetää se lähes identiteettisesti alkuperäisen kanssa. Uusia tulkintoja kuulen mielelläni.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Watchtower- biisi on sinänsä ihan suht haastava, mut ei se laulu sinänsä tuo juuri lisää haastetta mukaan. Katot vaik ton biisin uudestaan niin ei laulun aikana kovin ihmeellisiä tiluja se muija vedä vaan ihan parilla soinnulla kyllä pärjää.

Hehe, kyse ei ole siitä osaako soittaa ja laulaa kyseisen kipaleen, vaan siitä miten tuo tyttö sen tekee. Eli miten kappale pysyy kokoajan kasassa ja kaikki ajoitukset ovat aivan viimeisen päälle. Osaan kyllä soittaa tuon (laulaa en ole osannut ikinä), mutta en ole teknisesti niin hyvä kuin tuo tyttö. Ja olen soittanut enemmän ja vähemmän reilusti yli 20v. Matemaattiset termit ovat mulle näköjään liian hankalia.

Laitan sinulle esimerkin tuosta samasta kappaleesta saman tytön esittämänä. Pystyisitkö sinä tuohon soolojen vaihtoon alkaen 2.07 ilman, että itse kipale "ottaisi yhtään osumaa"? Jos, niin olet parempi kitaristi kuin minä. Veikkaanpa kuitenkin, että jo tuo perus tapping soolossa jäisi tekemättä tuohon paikkaan ilman kuultavaa virhettä sävelkulussa.
http://www.youtube.com/watch?v=X1DhHRWZC-k&feature=related

Ps: Ainoa asia, jonka tahdoin tuossa ensimmäisessä viestissäni kännipäissäni sanoa on, että tyttö on äärettömän hyvä kitaristi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Eikö soittotaito ole itsessään lahja??
Ei. Esim. minä en osannut soittaa Paranoidia neljä vuotiaana, mutta nykyään osaan. Se kertoo siitä, että ei kyseessä ole mikään lahja, vaan treenaamisen tulos. Säveltämistä pidän lahjana, mutta kuka tahansa (oikeasti, aivan kuka tahansa kenellä on aikaa treenata) voi kehittyä maailman parhaaksi soittajaksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Laitan sinulle esimerkin tuosta samasta kappaleesta saman tytön esittämänä. Pystyisitkö sinä tuohon soolojen vaihtoon alkaen 2.07 ilman, että itse kipale "ottaisi yhtään osumaa"?

Tuota noin. Olen vähän humalassa tällä hetkellä, mutta mun mielestä ajassa 2.07 näyttää siltä et tyttö vetää edelleen komppia ja Barry Goudreau soittaa sitä sooloa?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Pelkkä harjoittelu ei riitä maailman parhaaksi, siihen vaaditaan myös lahjakkuutta. Muuten Ville Uusitalo olisi voittanut Norris Thorpyn useasti.

Tää Uusitalo on ilmeisesti joku SM-liigapelaaja, mutta kai sä urpo nyt ymmärrät, että kitaransoitossa tarvitaan kahta kättä? Toinen käsi pickailee kieliä ja toinen käsi painelee nauhoja. Se on vähän eri asia kuin vetää jääkiekkoa täydellisesti.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tuota noin. Olen vähän humalassa tällä hetkellä, mutta mun mielestä ajassa 2.07 näyttää siltä et tyttö vetää edelleen komppia ja Barry Goudreau soittaa sitä sooloa?

Niin, se alkaa siitä se soolojen vaihto. Se vaihtuu sitten kohta puolin tytölle jos maltat hieman odottaa. Sieltä se tapping:kin sitten lävähtää improna ja tuntuu aivan kun kuuluisi kappaleeseen (mitä se ei tietenkään tee).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää Uusitalo on ilmeisesti joku SM-liigapelaaja, mutta kai sä urpo nyt ymmärrät, että kitaransoitossa tarvitaan kahta kättä? Toinen käsi pickailee kieliä ja toinen käsi painelee nauhoja. Se on vähän eri asia kuin vetää jääkiekkoa täydellisesti.

Eric Clapton, Jimi Hendrix, Mark Knopfler ja muut ovat vaan olleet intohimoisia kitaran soittajia? Eli heillä ei ole ollut minkään näköistä lahjakkuutta, ainoastaan kova into harjoitella?
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Pelkkä harjoittelu ei riitä maailman parhaaksi, siihen vaaditaan myös lahjakkuutta. Muuten Ville Uusitalo olisi voittanut Norris Thorpyn useasti.
Lätkä on toki hieman eri asia kuin kitaransoitto, sillä kitaransoittamisessa ei periaatteessa tarvita muita osa-alueita kuin käsiä ja päätä. Lätkässä jos treenaa käsiä, on se jalkojen, fysiikan, luistelun yms. treenaamisesta pois. Enkä aivan täysin usko tuota, että joku Uusitalo olisi jo vuosia ollut maailman kovin treenaaja.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Eric Clapton, Jimi Hendrix, Mark Knopfler ja muut ovat vaan olleet intohimoisia kitaran soittajia? Eli heillä ei ole ollut minkään näköistä lahjakkuutta, ainoastaan kova into harjoitella?

Claptonin muistan lähinnä siitä et veti helvetin hienoja impro-sooloja keikoillansa. Hendrixiä nyt tuskin tarvitsee edes mainita, ihan saatanan kovia sävellyksiä löytyy miehen lyhyeltä uralta. Dire Straitsia en juurikaan ole seurannut joten en kovin hyvin osaa sanoa Knopflerista. Kuitenkin kaikki nämä miehet ovat (käsittääkseni) ihan itse säveltäneet muutamia (tai useampia) helvetin kovia kappaleita. Jos taas vertaa esim. tohon teinimuijaan jolta en minä ainakaan ole yhtään kovaa omaa sävellystä kuullut vaan lähinnä covereita niin ehkä sinäkin ymmärrät jutun juonen?

Väännänkö vielä rautalangasta? No kyllähän minä vittu väännän. On ihminen joka säveltää ja soittaa helvetin hyviä biisejä kitaralla. Ja on ihminen joka soittaa toisten ihmisten säveltämiä biisejä kitaralla. Ymmärrätkö?

E: Lätkätermein sanottuna: kuvittele et tulis nyt joku "Uusitalo" joka keksis miten puolustajan paikkaa pelataan paljon paremmin mitä sitä ikinä on pelattu niin ymmärrät ehkä sinäkin?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Hyvinhän toi muija vetää, ei siinä mitään. Enemmän kuitenkin kunnioitan tyyppejä jotka oikeasti säveltää jotain helvetin kovia biisejä eikä vaan vedä jotain 40- vuotta vanhoja covereita nuoren ikänsä turvin.

Selvä, ehkä sitten hyväksyt hänet huikeaksi. Oma sävellys ja tekniikkakin "suht" hallussa. Se mikä tästä tekee outoa on, että mies on aivan virtuoosi tuossa kellontarkan rumpukoneen kanssa päästellessään, mutta on suht tavanomainen kaveri oikean live bändin kanssa. Siinä kyllä on oikeastikin aivan järkyttävä ero soitteleeko kotona rumpukoneen kanssa vai osana bändiä.

http://www.youtube.com/watch?v=rO7W2EUAizI

David Valdes

Ps: Nyt tulee uni, enkä jaksa muutenkaan vängätä turhanpäiväisistä asioista, sillä tulkitsit ensimmäisen viestini väärin.

edit: Sen verran vielä, että olen kyllä samaa mieltä TosiFanin kanssa. Musikaalisesti lahjaton saa treenata itsensä vaikka kuoliaaksi eikä silti ole maailman paras. Voi kehittyä jopa huikeaksi, mutta että maailman parhaaksi? Enpä jaksa uskoa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
edit: Sen verran vielä, että olen kyllä samaa mieltä TosiFanin kanssa. Musikaalisesti lahjaton saa treenata itsensä vaikka kuoliaaksi eikä silti ole maailman paras. Voi kehittyä jopa huikeaksi, mutta että maailman parhaaksi? Enpä jaksa uskoa.

No väännän nyt vielä sen verran et jos puhutaan puhtaasti teknisestä taidosta niin miksi ei? Ei nää Hendrixin ja kumppaneiden biisit nyt mitään rakeettifysiikkaa ole etteikö niitä pystyis normaalit ihmiset oppimaan. Ja jos olet teknisesti paras, niin sitten olet teknisesti paras. Tässä ei kait käsittääkseni puhuttu säveltämisestä tai muusta mikä on enemmänki tulkinnan varainen kysymys.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Minulle avautui, että nimimerkki Bartholomew tiivistää asiat tuon yöllisen väittelyn osalta aika hyvin tässä vitutusketjun viestissä. Ei millään pahalla, mutta ei niin hyvälläkään...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuka tahansa pystyy treenaamaan itsensä siihen kuntoon et pystyy esittämään kenen tahansa kappaleita valitsemallaan instrumentillaan..

Älä puhu paskaa. Jo pelkästään ihmisten erilaiset fysikaaliset ominaisuudet vaikuttavat todella paljon.

Aivan eri asia on toki vetää oma tulkinta jostain kappaleesta ja tuoda siihen jotain uutta kuin vetää se lähes identiteettisesti alkuperäisen kanssa. Uusia tulkintoja kuulen mielelläni.

Pitää kyllä paikkansa, muttei se todellisten virtuoosien kanssa identtisesti vetäminen nyt ihan mutkaton juttu sentään ole. Vaatii joka tapauksessa vuosia ja lahjattomat eivät silti koskaan opi.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Avautui, että alkolukko tietokoneeseen olisi monellekin käyttäjälle ihan tarpeellinen lisävaruste. Saattaa erästäkin nimimerkkiä ihmetyttää yölliset mölinänsä perheellisistä ihmisistä ynnä muusta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kysymyksessä on ns. Jatkoaika-itsari. Jos JA alkaa hallita liikaa elämää se voi olla joskus jopa suositeltavaa. Toki riippuvuussuhteesta voi päästä pois helpomminkin, ihan vaan lähettämällä YV:tä palstan ylläpidolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös