Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 756 057
  • 34 039
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkiekkolehti ihmetyttää

Mulle avautui se, että Jääkiekko-lehti on melko surkea tuotos. Se sisältää täysin neutraalia jutustelua. Se on hyvä lehti kritiikittömälle 6-13-vuotiaalle lätkäfanille, joka haluaa kuvia pelaajista ja "kivoja" haastiksia. Kolumnit ovat täyttä paskaa, ehkä lukuunottamatta T. Grönmanin palstaa. Erityisen huono on se joku läppäkolumni.

Pahinta on se, että tämä lehti on tullut mulle jo yli kymmenen vuotta. Olen kai paremman puutteessa tyytynyt siihen. Onkohan muuten Jatkoaika koskaan harkinnut oman painetun lehden julkaisemista?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Mulle avautui se, että Jääkiekko-lehti on melko surkea tuotos. Se sisältää täysin neutraalia jutustelua. Se on hyvä lehti kritiikittömälle 6-13-vuotiaalle lätkäfanille, joka haluaa kuvia pelaajista ja "kivoja" haastiksia. Kolumnit ovat täyttä paskaa, ehkä lukuunottamatta T. Grönmanin palstaa. Erityisen huono on se joku läppäkolumni.

Pahinta on se, että tämä lehti on tullut mulle jo yli kymmenen vuotta. Olen kai paremman puutteessa tyytynyt siihen. Onkohan muuten Jatkoaika koskaan harkinnut oman painetun lehden julkaisemista?

Oletko tietoinen, että sen lehden tilauksen voi peruuttaa, ja vapaassa demokratiassa voit perustaa paremman lehden. Ja kun sen perustat, ainakin minä tilaan sen.

Oletko trolli, oletko pelkkä nimimerkki? Ei sillä, että olisin itse hyvä kirjoittaja, eikä millään pahalla, mutta juttusi ovat ihan vitun paskoja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Teiniangstia?

Uleåborgir kirjoitti:
Oletko tietoinen, että sen lehden tilauksen voi peruuttaa, ja vapaassa demokratiassa voit perustaa paremman lehden idiootti. Oletko trolli, oletko pelkkä nimimerkki? Ei sillä, että olisin itse hyvä kirjoittaja, eikä millään pahalla, mutta juttusi ovat ihan vitun paskoja.

"Ei millään pahalla" -diipadapaa kuulinkin viimeksi kai ala-asteella. Mukavaa kuitenkin, että olet seurannut edesottamuksiani tämän lyhyen ajan ja nyt päätit avautua.

Muistan sinut jostain ketjusta, jossa kerroit voittaneesi jonkun rahasumman;kiirehdit ostamaan itsellesi jotain helvetin vedenkestävää kiviuunikelloa, jota lähinnä Ron Jeremy ja co. käyttävät. Tyttöystävällesi ostit jonkun korun. Silloin lensi kyllä todella plakki näppikselle, enkä ollut ainoa. Millainen ihminen edes käyttää kelloa 2000-luvulla? Postiljooni?

TJEU:

http://www.comparestoreprices.co.uk...d-jess-the-cat-talking-lcd-watch-gift-set.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Uusiksen kaveri kirjoitti:
"Ei millään pahalla" -diipadapaa kuulinkin viimeksi kai ala-asteella.
´

Olet ihanasti pikkuvanha. Yy. =) Kuuroiduitko vasta 6. luokalla?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Avautui (itseasiaa jo aikoja sitten) tälläinen videoclippi:

http://www.uboat.net/men/interviews/topp3.ram

Tuossa saksalainen U-veneässä Erich Topp kertoo (lontooksi) lyhyesti upseerin vastuusta ja roolista miehistön komentajana sukellusveneessä.

Yksinkertaista, mutta niin vakuuttavaa puhetta vanhalta sedältä.



edit ja lisäksi Topp jutustelee näissä Natsi-Saksan XXI luokan, maailman ensimmäisestä modernista sukellusveneestä:

http://www.uboat.net/men/interviews/topp1.ram

http://www.uboat.net/men/interviews/topp2.ram
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

JanJ

Jäsen
Huomasin, että voin parkkeerata saksan kilvissä olevan autoni ihan mihin vaan eikä parkkipirkot sakota.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JanJ kirjoitti:
Huomasin, että voin parkkeerata saksan kilvissä olevan autoni ihan mihin vaan eikä parkkipirkot sakota.
Kuuluisia viimeisiä sanoja. Olen kuullut hurjan huhun, että ainakin Helsingissä käytössä olisi jo ns. rengaslukkoja ja aika vaikeahan sellaiseen nalkkiin jäätyään on maksamatta selvitä.

Pariisissa sen sijaan voi Suomen koekilvissä olevan auton parkeerata lähes mihin tahansa. Tieto.
 

scholl

Jäsen
bozik kirjoitti:
Kuuluisia viimeisiä sanoja. Olen kuullut hurjan huhun, että ainakin Helsingissä käytössä olisi jo ns. rengaslukkoja ja aika vaikeahan sellaiseen nalkkiin jäätyään on maksamatta selvitä.

Pariisissa sen sijaan voi Suomen koekilvissä olevan auton parkeerata lähes mihin tahansa. Tieto.

Niin ja kyllä niitä Helsingissä ainakin niitä sakkoja tulee. Eri asia joutuuko ne maksamaan. Itse olen huomannut sen, että Tukholman kaupunki on jo aktivoitunut ja perii Suomesta aika tehokkaasti parkkisakkoja, joita olen aiemmin nakellut vain katukivetykseen. Muutama vuosi sitten tilanne ei vielä ollut niin. Ehkäpä Euroopan integraation edetessä kohta perintä Saksastakin tulee ajankohtaiseksi.
 

JanJ

Jäsen
Perintään tuskin menee, kun parkkipirkot eivät edes kirjoita sakkoa. Jätin autoni takuuvarmalle sakkopaikalle hetkeksi, enkä ehtinyt takaisin kuin vasta parin tunnin päästä. Ei sakkoa. Pysäköin sitten Bar Havannan eteen (pysäköintikielto) ja istuessani baarissa parkkipirkko tuli paikalle. Tihrusteli hetken kilpiä, soitti johonkin kännyllä, ja lähti menemään. Sen jälkeen olen joka päivä jättänyt auton toimiston eteen sakkopaikalle koko päiväksi, ilman lapun lappua. Tänään kokeilen myös kotini edustan paikkaa. Jos aamulla ei ole sakkoa kun lähden töihin, on kilpi arvokas avain täydelliseen pysäköintivapauteen, heh.
 

JanJ

Jäsen
scholl kirjoitti:
Helsingissä tulee. On kokemusta. Ehkäpä muuallakin tilanne muuttuu.
Öö... siis tulee perintäkirje, vaikka ei ole tullut sakkoa?
 

scholl

Jäsen
JanJ kirjoitti:
Öö... siis tulee perintäkirje, vaikka ei ole tullut sakkoa?

Ei vaan Helsingissä on yleensä tapana sakottaa myös ulkomaalaisia autoja. Itsellenikin on niin käynyt, kun oli saksal. rekisterissä oleva ajoneuvo muutettuani Suomeen.

Se, etteivät kaikki maksa sakkojaan on eri asia kuin se, että luovutettaisiin vírheellisen käytöksen edessä (vrt. diplomaattiautot - niillekin annetaan sakot, vaikkei oletettaisi maksavan).
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
scholl kirjoitti:
Se, etteivät kaikki maksa sakkojaan on eri asia kuin se, että luovutettaisiin vírheellisen käytöksen edessä (vrt. diplomaattiautot).
Aaa... tulkintavirheitä.
No, Porissapa ei tule sakkoa joten nautin Saksan kilven suojasta niin pitkään kuin laki sallii. Parkkisakko taitaa mennä aika nopsaan ulosottoon, ja sitten se vasta kalliiksi tulee, ja kun niitä tuli etenkin stadissa aikanaan liian monta liian helposti, niin nyt on makeaa kun saa "antaa takaisin" pirkoille.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
JanJ kirjoitti:
Aaa... tulkintavirheitä.
No, Porissapa ei tule sakkoa joten nautin Saksan kilven suojasta niin pitkään kuin laki sallii. Parkkisakko taitaa mennä aika nopsaan ulosottoon, ja sitten se vasta kalliiksi tulee, ja kun niitä tuli etenkin stadissa aikanaan liian monta liian helposti, niin nyt on makeaa kun saa "antaa takaisin" pirkoille.
Oman kokemukseni mukaan parkkisakon ulosottoa saa kyllä odotella hyvän aikaa. Tuli kerran kokeiltua, kun kaveri vakuutteli, että yksittäistä parkkisakkoa ei ulosmitattaisi, koska ulosmittauksesta koituvat kulut ovat suuremmat kuin saatava. No, ei pitänyt paikkansa. Voudilta tuli loppujen lopuksi noin puolen vuoden päästä tapahtumasta varoitus ulosmittauksesta. Maksoin, ennenkuin ulosottomies olisi tullut noutamaan stereoita.
 

JanJ

Jäsen
Joskus 90-luvun alkupuoliskolla kävin neuvottelemassa urheilukauppiaan tekun joukkueen sponsoriksi. Kauppias oli K.Näppi, enkä ihmetellyt muuta kuin että olipa erikoinen nimi ja että tulipa helposti sponsori paitaan. Nyt vasta hokasin että sehän oli se entinen JYP-suuruus. Klikkasin Liigan sivuilta legenda-linkkiä. Oppia ikä kaikki, näköjään.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
...että kirjain Q lausutaan "Kuu" eikä "Guu".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pokerikeskusteluiden jakoanalyyseissä usein esiintyvä Hero ei olekaan pelaajan nimimerkki, vaan tarkoittaa kertojaa itseään. Ihmettelinkin jo, miksi Pokeritiedon keskusteluissa sama jannu juttelee monella nimimerkillä.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaughan kirjoitti:
...että kirjain Q lausutaan "Kuu" eikä "Guu".
Rohkenen olla erimieltä. Pikagalluppi tuttava piirissä myös vaihvistaisi lausunnan olevan "guu". Tosin tämäkin mennee linjalle vasta/vihta ... :)
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Rinoa kirjoitti:
Rohkenen olla erimieltä. Pikagalluppi tuttava piirissä myös vaihvistaisi lausunnan olevan "guu". Tosin tämäkin mennee linjalle vasta/vihta ... :)

Nopeasti tsekattuna suomen kielen perussanakirjan lausuntaohjeet ovat ainakin kuu:n puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös