Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 717 776
  • 33 934

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Van Halen - Vanha Len

Jos nyt siis puhuttiin tästä asiasta..

Juu...meillä oli teini-ikäisinä bändi nimeltä Vanha Len koska fanitimme äärimmäisen paljon Van Halenia. Siitä tuo siirtyi vuonna 2001 nimimerkikseni tänne. Itse sen silloin keksin joten oli luonnollista ottaa tuo taas käyttöön. Lisäksi taidan olla vanha jos vertaa foorumin keski-ikään...eli 41 vuotta on kertynyt.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Itselleni avautui se, että elokuvassa Täällä Pohjantähden Alla kuolemansellin laulavaa pikkupoikaa esitti edesmennyt näyttelijä Jyrki Kovaleff. Nuorena (13-14-vuotiaana) pääsi jo isoon leffaan.

Mulle avautui kanssa sama asia aivan jokunen aika sitten, kun väijyin ko. leffaa. Samassa yhteydessä avautui se vähemmän hämmästyttävä seikka, että Heikki Kinnunen esitti sitä Halmeen apupoikaa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tuo on toki rasittavaa, että kuluttaa turhaan aikaa. Toisaalta sen marginaalipäätöksen ymmärtääkseni loppujen lopuksi päättää konttorinjohtaja.

Nallen pulju taitaa nykyään olla Nordea. Epäilen suuresti, että saat 0,85% parempaa tarjousta nykymarkkinoilla, mutta jos vaan viitsit, niin kerro ihmeessä mihin päädyit.

Kannattaa myös tsekata Hypon tarjous.

Sen verran päivitystä tähän, että jumalattoman rallin ja usean neuvottelun jälkeen sain lopulta asuntolainan 0,75% marginaalilla OP:sta. Sampo ja OP olivat ainoita, jotka oikeasti olivat kiinnostuneita kilpailemaan marginaaleilla. Nordea ja Aktia vähät välittivät.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jälleen avautui kuinka kiintoisia voivat aamuiset wc-käynnit olla kun edellisenä iltana on syöynyt chiliä. Meni siinä sitten muutama Aji Cristal, puolikas Naga Morich ja puoli pussia Blair´s Death Rain Habanero sipsejä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Sen verran päivitystä tähän, että jumalattoman rallin ja usean neuvottelun jälkeen sain lopulta asuntolainan 0,75% marginaalilla OP:sta. Sampo ja OP olivat ainoita, jotka oikeasti olivat kiinnostuneita kilpailemaan marginaaleilla. Nordea ja Aktia vähät välittivät.

Tuttua. Vuosi sitten Sampo tarjosi asuntolainaa marginaalilla 0.545 ja OP marginaalilla 0.5. OP:llä oli lisäksi muita vakuutuksiin liittyviä etuja, joten vaihdoin tilit Sammosta sinne. Toisaalta olin jo muutenkin kyllästynyt Sammon nettipankin ongelmiin. Aiemmin taas vaihdoin tilit sinne Nordeasta, joka ei ollut pätkääkään kiinnostunut lainan antamisesta kahvilan perustamiseen, johon taas sain lainan Sammosta suht helposti. Aktiaa pitää ehkä kokeilla seuraavaksi.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Aiemmin taas vaihdoin tilit sinne Nordeasta, joka ei ollut pätkääkään kiinnostunut lainan antamisesta kahvilan perustamiseen, johon taas sain lainan Sammosta suht helposti. Aktiaa pitää ehkä kokeilla seuraavaksi.

Nordea ei myöntänyt tutulleni lainaa auton ostoa varten kuin 1000€. Nauroin katketakseni kun hän kertoi asiasta. Siis ei vittu. Kyseessä on kuitenkin kaveri jolla on vakituinentyö, ei asuntolainaa ja opintolainaa on maksanut kuitenkin jo pois jonkun verran. Perustelu oli se kun visalla on tällä hetkellä lainaa jo +1500€, ei herranjestas sentään.
 

passenger

Jäsen
Nordea ei myöntänyt tutulleni lainaa auton ostoa varten kuin 1000€. Nauroin katketakseni kun hän kertoi asiasta. Siis ei vittu. Kyseessä on kuitenkin kaveri jolla on vakituinentyö, ei asuntolainaa ja opintolainaa on maksanut kuitenkin jo pois jonkun verran. Perustelu oli se kun visalla on tällä hetkellä lainaa jo +1500€, ei herranjestas sentään.

Nordeasta kuullut kyllä moneltakin kaverilta samankaltaisia tarinoita. Helvetin vaikeaa tuntuu olevan lainan myöntäminen, ihan sellaisille tyypeille kenellä on vakituinen työ ja kaikki asiat ok. Ja marginaalit ilmeisesti ovat Nordeassa nyt melko korkeat, jotenkin alkanut vituttaa koko touhu kun on niin monesta suusta kuullut kaikenlaista ihmeellistä säätöä.

Mullakin oli joskus muutama vuosi sitten vaikeuksia saada autoa varten lainaa kyseistä pankista, mutta sain sitten lopuiksi vielä autoliikkeestä halvemman rahoituksen mitä pankki tarjosi. Moneen kertaan olen kyllä miettinyt että siirtäisi käyttötilin Nordeasta muualle.
 

Rocco

Jäsen
Helsingin kirjastolla on avoin "kysy mitä tahansa" -palsta netissä, ja onhan siellä kans kyselty. Vastaukset ovat kirjaston käsialaa, ja monesti selvitetään ammattilaistenkin kautta.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Avautui ettei Leijonien höntsäpelejä näekään enää telkkarista ilmatteeks. Ei kai noista nyt helvetti sentään kukaan viitsi maksaa... höh, menee sitten pelkäks kaljanjuomiseks.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avautui ettei Leijonien höntsäpelejä näekään enää telkkarista ilmatteeks. Ei kai noista nyt helvetti sentään kukaan viitsi maksaa... höh, menee sitten pelkäks kaljanjuomiseks.

Avautui vasta nyt, vaikka EHT pelit tulivat jo viime kaudella MTV3 MAX:lta?

No, jotta ei ihan one-lineriksi jää, niin kerrottakoon, että minulle ei avautunut tänään oikeastaan mitään. Sen verran väsytti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tänään mulle on vasta selvinnyt miten iso juttu tämä sikainfluenssa oikein onkaan, tai oikeastaan enemmänkin se, että miten moni ihminen on sen rokotuksen jo ottanut. En ole ollenkaan viitsinyt lukea lehdistä tai netistä niitä sikainfluenssasta kertovia juttuja, vaan olen aina automaattisesti hypännyt niiden yli. Telkkaristakaan en yleensä uutisia katsele, mutta tänään toi telkkari sattui olemaan uutisten aikana päällä, enkä vaan jaksanut käydä vaihtamassa kanavaa.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Telkkaristakaan en yleensä uutisia katsele, mutta tänään toi telkkari sattui olemaan uutisten aikana päällä, enkä vaan jaksanut käydä vaihtamassa kanavaa.
Minulle avautui se, että kaikki eivät näköjään omista kaukosäädintä. Yleensähän tuo tulee kaupantekijäiseksi vastaanotinta hankittaessa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minulle avautui se, että kaikki eivät näköjään omista kaukosäädintä. Yleensähän tuo tulee kaupantekijäiseksi vastaanotinta hankittaessa.

Entisessä (DDR) maailmanajassa oli (PAL-normin mukaisia CRT) televisioita joissa ei ollut kaukosäädintä (RCU). Sitten kun kaukosäätimet ilmaantuivat koteihimme niin niitä säilytettiin tarkoituksenmukaisesti televisiovastaanottimen päällä jolloin kaikkien perheenjäsenten oli helppo paikallistaa väline kanavan vaihtamiseksi ykköseltä kakkoselle. Ei tarvinnut kaivella sohvatyynyjen alusia eikä arpoa kymmenen säätimen kolmenkymmenen eri nappulan välillä. Lyhenteitäkin oli paljon vähemmän.

Mut se oli silloin. Nyt on jo huomenna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui se, että kaikki eivät näköjään omista kaukosäädintä. Yleensähän tuo tulee kaupantekijäiseksi vastaanotinta hankittaessa.
Noh, kaukosäädin taisi olla tuolla sohvan reunalla. Sen sohvan vieressä olevan sängyn nurkassa kun yleensä telkkua katselen. Noloa myöntää, mutta uutisten aikaan olin tietokoneella, ja oli sen verran hyvä asento ja laiska olo, etten jaksanut mennä kaukosäätimelle asti vaihtamaan kanavaa. Tv-uutisethan on nykyään puoliksi 7-päivää lehden tasoista roskaa. Jossakin peräseinäjoilla ja jyväskylöissähän niitä vieläkin katsotaan, puhumattakaan Kuusamon Kuolion kylästä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tässä Youtubea plärätessä avautui, että Henry Mancini oli nero.

Mission impossible theme
Pink Panther theme
Peter Gunn theme

Listaa vois jatkaa, mutta enpä taida, vaan keskityn miehen musiikkiin. Huikeaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä Youtubea plärätessä avautui, että Henry Mancini oli nero.

Mission impossible theme
Pink Panther theme
Peter Gunn theme

Listaa vois jatkaa, mutta enpä taida, vaan keskityn miehen musiikkiin. Huikeaa.
Hatarin musiikkikin on mainitsemisen arvoista: Hatari

Kyllä Mancini todellakin oli nero.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tässä Youtubea plärätessä avautui, että Henry Mancini oli nero.

Mission impossible theme
Pink Panther theme
Peter Gunn theme

Listaa vois jatkaa, mutta enpä taida, vaan keskityn miehen musiikkiin. Huikeaa.

Paitsi että Mission Impossible ei ole Mancinin vaan Lalo Schifrinin sävellys.
 

scholl

Jäsen
Mitä enemmän Corriere della Seraa lukee, niin sitä enemmän Berlusconia fanittaa. Joo, lukemisessa piilee vaara päästä tai joutua liiaksi sisään italialaiseen yhteiskuntaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä enemmän Corriere della Seraa lukee, niin sitä enemmän Berlusconia fanittaa. Joo, lukemisessa piilee vaara päästä tai joutua liiaksi sisään italialaiseen yhteiskuntaan.

Mietin vaan, että mitä fanitettavaa Berlusconissa yleensäkään voi olla? Lähinnäkin ensimmäinen ajatus herrasta on moukkamainen tollo, jonka äänestäjäkunta on jotakuinkin samaa tasoa - tai vieläkin alemmalla portaalla. Makunsa kullakin!

vlad.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla avautui että kaalilaatikkohan on oikeasti ihan hyvää ruokaa, ainakin jos itse tekee. Viimeksi tullut syötyä koulussa kymmenen vuotta sitten ja kun en silloin tykännyt niin ei ole aikaisemmin tullut tehtyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös