Aron Kiviharju – Stouni Juniorin nousu huipulle

  • 196 318
  • 1 066
R

Rightin Maila

Asiasta toiseen, kuinka todennäköisenä porukka edes pitää Kiviharjun NHL-uraa? Pieni ja luistelu vaatimatonta. Aika vähän lienee pieniä eurooppalaisia kiekollisia pakkeja NHL:ssä?
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Hienoa, että jo tässä vaiheessa tuli esille olematon sydän Seuralle. Olin eilen katsomassa jo toisen U20 semifinaalin Jokereita vastann. Kummassakaan pelissä Aaron ei erottunut mitenkään. Sisu-Petteri Lehtosesta puhutaan oudon vähän täällä, vaikka on pelillisesti edellä ” Kiviparkujaa”

Surullista oli eilenkin katsoa, kun U20 liigajunnut eivät löytäneet mitään tehoja kaukalossa ja Jokerit taisteli isolla sydämellä. Myös Onni Lind, joka on kuuluisamman legendan kuin Kiviharju, Juha Lindin poika. Hienoa nähdä seurauskollisuus ja iso sydän joukkueelle, vaikka organisaatio on ihan paska tällä hetkellä. Koko Jokerit pelasi suurella sydämellä ja jatkaa finaalissa. Näitä pelaajia ja tällaista sydäntä tarvitaan myös Seuran liigajoukkueeseen.

Emme tarvitse ” Kiviparkujaa” Seuraan ja olen melko varma, että IFK:ssa ei saa peliaikaa, jollei ole myös näyttöjä kentällä. IFK:ssa nimi selässä ei tuo mitään lisäarvoa, paikallinen media ja fanit ei nosta pilviin pelaajaa ja joukkueen päävalmentajalla on hyökkääjän tausta, joten tervemenoa. Ei tarvita. KaaPo Kakko olisi varmasti aikanaan päässyt IFK:n Junnunäytöillä, mutta pelasi Seuralle suurella sydämellä loppuun asti ja valittiin NHL draftissa sijalla 2. Olen kuitenkin hieman surullinen, että pojan ja isän pää ei kestänyt meidän ja sosiaalisen mediaan paineita. Ilman isoa anteeksipyyntöä Seuralta ja meiltä faneilta ei tarvitse enää koskaan tulla Tepsiin, kiitos.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että jäämme voitolle IFK:n verrattuna koskien pelaajasiirtoja. Saamme takaisin oman junnumme Leevi Teissalan 22v. Hyvä ystäväni ja IFK: n kausikorttilainen kehui koko kauden ajan, että loistavat kädet kaverilla. Olin katsomassa ystäväni kanssa IFK-TPS runkosarjan viimeisen pelin. Tepsi voitti 0-2 ja Leevi olin IFK:n parhaita pelaajia ko. ottelussa. Leevi on KaaPo Kakon ikäluokkaa ja hyvä ystävä. Itseasiassa KaaPo kertoi mediassa, että seuraa liigaa enemmän kuin NHL:ää ja erityisesti Tepsiä ja IFK:ta. IFK:ta vain siksi, että Leevi pelaa siellä tällä kaudella. Leevi on hyvin Topias Haapasen tapainen hyökkääjä, mutta vielä paremmat kädet. Nyt kenkää vihdoinkin Tepsin hyökkäysvalmentajalle Kari Kaltolle ja tilalle Josea auttamaan Turkulainen menestynyt entinen hyökkääjäpelaaja, niin hyvää tulee. Olemme joka tapauksessa suuri voittaja näissä kahdessa pelaajasiirtossa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Jos sä et pysty sitä peliotteilla osoittamaan, niin ei kai sitä sukunimen takia anneta? Kuten olet monta vuotta putkeen huutanut että paikka ansaitaan peliotteilla eikä nimellä selässä.
Eihän tässä minun mielipiteestäni ole kysymys. Urama ja kumppanit ilmeisesti neuvotteluissa vetivät juuri tätä linjaa, mikä ei Kiviharjun poppoolle kelvannut.
 

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
Jos ei sulle luvata edes pelipaikkaa liigajoukkueessa, niin eipä siinä NHL- unelmat silloin kovin korkealle nouse.
Pitäisikö edes luvata kauden näytöillä? Minun mielestä ei. Mulla on kutina, että jonkun täällä parjaama Arttu Kärki (ensi kesän 2kierrosvaraus) tekee paremman uran.

Edit vastasit jo
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Paco

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Täysin samaa mieltä! Ja ei takuuvarmasti ole NHL:n ykkösvaraus! Hyvä jos ekalla kierroksella menee! Mikä ominaisuus tekee Aronista ykkösvarauksen arvoisen? Mikä se on miksi tuota poikaa hehkutetaan ja perään itketään? Itse en ole sitä keksinyt. Luistelu? Ei. Fyysisyys? Ei. Kokonaisvaltainen pelaaminen? Ei. Isokokoinen? Ei. Kova laukaus? Ei. Syötöt menee lapaan, mut niin menee monella muullakin. On tosi hyvä 17 vuotias mutta siihen se jääkin. Haiskahtaa kaikin puolin Brad Lambert kakkoselta. Paljon hehkutusta mutta siihen se jääkin.
Pelisilmä, syöttötaito, kiekollinen taito eliitti tasoa. Luistelu on jonkinlainen heikkous, mutta onko vaan voimatasoista kiinni? Mutta jos esim. Heiskaseen vertaa niin saman ikäisenä luistelu oli huimasti edellä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Sitäkin voi pelata hyvin ja se kuuluu jääkiekkoon . Myös NHL:ssä pitää osata pelata träppiä. No osoittiko Stouni junior erityisosaamista träppiä kohtaan? Eipä osoittanut. Olisikohan ehkä kannattanut.

Kerrotko jonkun joukkueen NHL:stä ketä pelaa träppiä:D

Breaking news. NHL:ssä ei paljoa keskialueella odotella perse pystyssä vastustajaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mites noi korvaukset menee jos Kiviharju siirtyisi heti 1.vuoden jälkeen änäriin? 2/3 Tepsille ja 1/3 Hifkille?
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitäkin voi pelata hyvin ja se kuuluu jääkiekkoon . Myös NHL:ssä pitää osata pelata träppiä. No osoittiko Stouni junior erityisosaamista träppiä kohtaan? Eipä osoittanut. Olisikohan ehkä kannattanut.

Euroopasta varataan ihan vitusti kiekollisia pakkeja änäriin nimenomaan pelaamaan träppiä. Ja näin.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Eihän tässä minun mielipiteestäni ole kysymys. Urama ja kumppanit ilmeisesti neuvotteluissa vetivät juuri tätä linjaa, mikä ei Kiviharjun poppoolle kelvannut.

No eikö se ole oikea linja että pelipaikka ansaitaan näytöillä eikä sukunimellä? Ei sinun mielipiteelläsi olekaan mitään väliä, mutta älä nyt sano että Palloseura toimi väärin kun ei luvannut automaattista pelipaikkaa, sillä olet monta vuotta toitottanut että pelipaikka kuuluu ansaita näytöillä eikä nimellä selässä. Pysytkö siis puheidesi takana?
 

Joseph

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän tässä minun mielipiteestäni ole kysymys. Urama ja kumppanit ilmeisesti neuvotteluissa vetivät juuri tätä linjaa, mikä ei Kiviharjun poppoolle kelvannut.
Jaa että nyt Urama päättää jo yksittäisten pelaajien peluutuksestakin norsunluutornista käsin? Noh, kaipa sekin kuuluu seuramme "urheilujohtajan" toimenkuvaan.

On itsestäänselvyys, että Kiviharjulle olisi nykytepsissä tonttia tarjolla, sen mitä IFK:ssakin. Merkillistä, että Kiviharjun kohdalla tuosta joudutaan edes keskustelemaan.

Mutta jos tällainen neuvottelu olisikin käyty, niin ihmetellä täytyisi, ettei tämänkaltaisen pojan taustajoukoilla riitä luottoa siihen, että kilpailun kautta kykene lunastamaan pelipaikkansa, kuten moni muukin vähemmän lupaava puolustaja on tehnyt viime vuosina.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka moni yksilö on erottunut edukseen Ahokkaan pelitavassa? Juuso Pärssinen. Muita?

Matt Caito, Arttu Pelli, Kim Strömberg, Ahti Oksanen, Trevor Mingoia, Vilmos Gallo, Anrei Hakulinen, Samuli Ratinen, Kasper Björkqvist, Kyle Platzer, Niklas Arell, Valtteri Pulli, Antti Tuomisto, Topias Haapanen, Markus Nurmi, Mikael Pyyhtiä, Viljami Marjala.

Noi nyt tuli nopeasti mieleen Ahokkaan neljältä päävalmentaja kaudelta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Paco

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kerrotko jonkun joukkueen NHL:stä ketä pelaa träppiä:D

Breaking news. NHL:ssä ei paljoa keskialueella odotella perse pystyssä vastustajaa.
No peli on siellä muutenkin ihan toisenlaista. Pelataan sielläkin välillä ns. träpppiä ja jopa viivelähtöjä. Siellä pelataan valmentajan pelikirjan mukaan ellei sitten ole todellinen poikkeuslahjakkuus jolle annetaan vapauksia pelitavan suhteen.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Ilman muuta pysyn puheitteni takana. Toivottavasti myös TPS:n urheilujohto pysyisi. Valitettavasti en tästä ole ollenkaan varma, kun mietin, miten tällä kaudella pelipaikkoja edustuksessa annettiin.
Täytyy kuitenkin aina muistaa, että nuorille pelaajille pitää pystyä tarjoamaan kehityspolku eteenpäin. Se ei onnistu, jos et pääse pelaamaan edustuksessa melkoisen säännöllisesti. Nuorten kehitys kun tapahtuu hyppäyksin, joten jollei heille anneta edes mahdollisuutta pelata edustuksessa, niin eipä noita kehityshyppäyksiä välttämättä juniorisarjojen peleissä pysty samalla tavoin ottamaan.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Hienoa, että jo tässä vaiheessa tuli esille olematon sydän Seuralle. Olin eilen katsomassa jo toisen U20 semifinaalin Jokereita vastann. Kummassakaan pelissä Aaron ei erottunut mitenkään. Sisu-Petteri Lehtosesta puhutaan oudon vähän täällä, vaikka on pelillisesti edellä ” Kiviparkujaa”

Surullista oli eilenkin katsoa, kun U20 liigajunnut eivät löytäneet mitään tehoja kaukalossa ja Jokerit taisteli isolla sydämellä. Myös Onni Lind, joka on kuuluisamman legendan kuin Kiviharju, Juha Lindin poika. Hienoa nähdä seurauskollisuus ja iso sydän joukkueelle, vaikka organisaatio on ihan paska tällä hetkellä. Koko Jokerit pelasi suurella sydämellä ja jatkaa finaalissa. Näitä pelaajia ja tällaista sydäntä tarvitaan myös Seuran liigajoukkueeseen.

Emme tarvitse ” Kiviparkujaa” Seuraan ja olen melko varma, että IFK:ssa ei saa peliaikaa, jollei ole myös näyttöjä kentällä. IFK:ssa nimi selässä ei tuo mitään lisäarvoa, paikallinen media ja fanit ei nosta pilviin pelaajaa ja joukkueen päävalmentajalla on hyökkääjän tausta, joten tervemenoa. Ei tarvita. KaaPo Kakko olisi varmasti aikanaan päässyt IFK:n Junnunäytöillä, mutta pelasi Seuralle suurella sydämellä loppuun asti ja valittiin NHL draftissa sijalla 2. Olen kuitenkin hieman surullinen, että pojan ja isän pää ei kestänyt meidän ja sosiaalisen mediaan paineita. Ilman isoa anteeksipyyntöä Seuralta ja meiltä faneilta ei tarvitse enää koskaan tulla Tepsiin, kiitos.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että jäämme voitolle IFK:n verrattuna koskien pelaajasiirtoja. Saamme takaisin oman junnumme Leevi Teissalan 22v. Hyvä ystäväni ja IFK: n kausikorttilainen kehui koko kauden ajan, että loistavat kädet kaverilla. Olin katsomassa ystäväni kanssa IFK-TPS runkosarjan viimeisen pelin. Tepsi voitti 0-2 ja Leevi olin IFK:n parhaita pelaajia ko. ottelussa. Leevi on KaaPo Kakon ikäluokkaa ja hyvä ystävä. Itseasiassa KaaPo kertoi mediassa, että seuraa liigaa enemmän kuin NHL:ää ja erityisesti Tepsiä ja IFK:ta. IFK:ta vain siksi, että Leevi pelaa siellä tällä kaudella. Leevi on hyvin Topias Haapasen tapainen hyökkääjä, mutta vielä paremmat kädet. Nyt kenkää vihdoinkin Tepsin hyökkäysvalmentajalle Kari Kaltolle ja tilalle Josea auttamaan Turkulainen menestynyt entinen hyökkääjäpelaaja, niin hyvää tulee. Olemme joka tapauksessa suuri voittaja näissä kahdessa pelaajasiirtossa.
Vittu että pää halkeaa tällaisesta ”analyysista”. Lehtonen ja Kiviharju ovat täysin eri tyylin puolustajia. Kerro nyt ihmeessä, miten 17-vuotiaan puolustajan pitäisi erottua. Ihan diibadaabaa koko teksti ja ihan faktana kerron sinulle ja ”ystävällesi” et Ahokas ei todellakaan olisi halunnu Teissalaa takas Turkuun, kun ei peluuttanu sitä edesKouvolas. Ja mitä itse kuulin Hgistä, siirto ei ole lukittu.
Vaihdon vaihtoo et oo koskaan pelannu mitään urheilulajii ja ihan Stindenä täällä heittää analyysii. Parempi mennä nukkumaan.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Etkö sä ole tunkenut tätä samaa nyt jo joka tuutista. Usko nyt jo, että Rene Nummelin ei ole Aron Kiviharju. Toinen näistä on potentiaalinen NHL:n ykkösvaraus ja toinen on parhaimmillaan mestis-tason lupaus. Turha pillittää siellä turo.

Ei varmaan mikään Palloseuraan viittaava ole ikinä vituttanut niin paljon kuin tämä uutinen.
Eli: Aronin ois pitäny jäädä jätskipalkalla pelaamaan träppiä, kun muuten Jackia harmittaa?
 

Carlos

Jäsen
Ilman muuta pysyn puheitteni takana. Toivottavasti myös TPS:n urheilujohto pysyisi. Valitettavasti en tästä ole ollenkaan varma, kun mietin, miten tällä kaudella pelipaikkoja edustuksessa annettiin.
Täytyy kuitenkin aina muistaa, että nuorille pelaajille pitää pystyä tarjoamaan kehityspolku eteenpäin. Se ei onnistu, jos et pääse pelaamaan edustuksessa melkoisen säännöllisesti. Nuorten kehitys kun tapahtuu hyppäyksin, joten jollei heille anneta edes mahdollisuutta pelata edustuksessa, niin eipä noita kehityshyppäyksiä välttämättä juniorisarjojen peleissä pysty samalla tavoin ottamaan.

Sen verran pakko huudella, että TPS:n johto (Westerlund-Urama-Koivu) tietää kyllä jotain jääkiekosta, ja mitä itse seurasta tiedän, niin pelipaikat jaetaan jopa yllättävän reilusti suoritusten mukaan. Jopa poikkeuksen tähän on tehnyt nämä muutama "valittu" joiden kanssa yritettiin väkisin työntää käärmettä piippuun etteivät karkaa muualle - mutta karkaavat nyt sitten kuitenkin vaikka saivat yli kykyjen. Ja sitten tietty nimi selässä noin muuten kyllä tarjoaa ylimääräisiä näyttöpaikkoja. Mutta hyvä että laittavat rajat johonkin, myös "erityisten" pelaajien kohdalla.

Mutta edelleen tässä pelipaikkojen jakamisessa TPS (juniorit) on erittäin esimerkillinen seura - toisin kuin vaikka Suomen junnumaajoukkueet - jotka ovat nykyään melkein pelkästään vanhempien ja koutsien saunakaverikerhoja - varsinkin TuTon salaseurajengi päättää yllättävän paljosta Suomen junnuissa. Urama päättää henkilökohtaisesti paljosta yksittäisten pelaajien kohdalla (miksi ei päättäisi - on niistä kuitenkin vastuussa) mutta koutseilla on myös iso, vapaa, sanavalta.

En usko että tässä voi syyttää TPS:aa. En tiedä mutta on sen sijaan mahdollista että naurettavat mittasuhteet saanut pelaajan ylihypetys 10-vuotiaasta saakka on saattanut vaikuttaa niiden hypettäjien todellisuudentajuun. Jos Barkov ja Laine dominoivat liigaa 17-vuotiaina, niin ei se automaattisesti tarkoita että kaikki "ykkösvaraukset" pystyvät samaan. Eikä mitään henkilökohtaista ketään näistä vastaan eikä puolesta.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Vittu että pää halkeaa tällaisesta ”analyysista”. Lehtonen ja Kiviharju ovat täysin eri tyylin puolustajia. Kerro nyt ihmeessä, miten 17-vuotiaan puolustajan pitäisi erottua. Ihan diibadaabaa koko teksti ja ihan faktana kerron sinulle ja ”ystävällesi” et Ahokas ei todellakaan olisi halunnu Teissalaa takas Turkuun, kun ei peluuttanu sitä edesKouvolas. Ja mitä itse kuulin Hgistä, siirto ei ole lukittu.
Vaihdon vaihtoo et oo koskaan pelannu mitään urheilulajii ja ihan Stindenä täällä heittää analyysii. Parempi mennä nukkumaan.
Mistä sinä tiedät että kyseinen kirjoittaja ei ole pelannut mitään urheilulajia? Niinpä…
Nyt korkki kiinni ja hyvää yötä sinne Satakuntaan.
Luulisi että Lukon voiton myötä mieli olisi hieman iloisempi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Paco

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Vittu että pää halkeaa tällaisesta ”analyysista”. Lehtonen ja Kiviharju ovat täysin eri tyylin puolustajia. Kerro nyt ihmeessä, miten 17-vuotiaan puolustajan pitäisi erottua. Ihan diibadaabaa koko teksti ja ihan faktana kerron sinulle ja ”ystävällesi” et Ahokas ei todellakaan olisi halunnu Teissalaa takas Turkuun, kun ei peluuttanu sitä edesKouvolas. Ja mitä itse kuulin Hgistä, siirto ei ole lukittu.
Vaihdon vaihtoo et oo koskaan pelannu mitään urheilulajii ja ihan Stindenä täällä heittää analyysii. Parempi mennä nukkumaan.
Minähän juuri kerroin, että 17-vuotias poika ei mitenkään erottunut ja siksi ihmettelen tätä jumalointia. Mistä sinä tiedät että Ahokas ei halua Teissalaa? Minä olen nähnyt pelaajan kentällä ja näytöt riittävät minulle. Teissala ainakin itse hehkuttaa julkisuudessa, että on tulossa Tepsiin ja siksi ei pleijareissa mahdu IFK:ssa kentälle, vaan IFK:n oma kasvatti on saanut peliajan pienemmillä runkosarjan näytöillä ja tämä on faktaa. Ymmärrän hyvin IFK:n peluutuksen syyn.

Voin sen verran paljastaa itsestäni, että Aaronin iässä kannoin Suomen poikamaajoukkueen pelipaitaa ja kuuntelin maailmalla maamme laulua, voitin joitakin mitaleja sm-sarjassa ja kuulun edelleen Tepsin senioreihin. Uskon, että minulla on riittävä tausta kertoa oma mielipiteeni, joka toki voi olla eri kuin sinulla. Murteesta ja keskustelun tasosta päättelen, että sinulla itselläsi ei ole mitään TPS- historiaa ja olet täällä vain ’”halkaisemassa päätäSI” jostain itä-Suomen suunnasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös