Armeijan lykkäys - taloudellisin perustein

  • 16 020
  • 25

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Onko teillä kokemuksia armeijan lykkäysten kanssa?

Minun pitäisi lykätä sen taloudellisin perustein, mutta en todellakaan keksi mitään järkevää perustetta. Mitä laittaisin sellaista, että menisi todennäköisesti läpi? Näin ainakin neuvoi armeijan heppu, joka soitti mulle.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti ozo
Onko teillä kokemuksia armeijan lykkäysten kanssa?

Minun pitäisi lykätä sen taloudellisin perustein, mutta en todellakaan keksi mitään järkevää perustetta...

Mitä tarkoitat ? Sinun pitäisi lykätä armeijaa taloudellisin perustein mutta kuitenkaan et keksi sitä millä perusteella ja kuitenkin sinun pitäisi lykätä armeijaa taloudellisin perustein :) ? Tarkoitatko että haluat lykätä armeijaa ihan muuten vaan ?

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=9810&highlight=v%E4lt%E4n

Katso tuolta
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Re: Re: Armeijan lykkäys - taloudellisin perustein

Viestin lähetti kapa76
Mitä tarkoitat ? Sinun pitäisi lykätä armeijaa taloudellisin perustein mutta kuitenkaan et keksi sitä millä perusteella ja kuitenkin sinun pitäisi lykätä armeijaa taloudellisin perustein :) ? Tarkoitatko että haluat lykätä armeijaa ihan muuten vaan ?

Juuri näin. Suomalainen systeemi on niin perseestä, että joutuu tekemään näin. Mä en voi lykätä, koska ei ole virallisesti opiskelupaikkaa. (Opiskelu on lykkäyksen todellinen syy!) Yliopiston tulokset tulevat 3 päivää armeijaanastumispäivän jälkeen. Haluan heti mennä opiskelemaan ja olen varma paikasta, mutta virallisesti se ei käy.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Neuvoiko se sama heppu tulemaan kutsuntoihin puheilleen paksun setelinipun ja ruskean kirjekuoren kanssa? Siinähän sitä lykkäystä taloudellisin perustein...
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti Everton
Neuvoiko se sama heppu tulemaan kutsuntoihin puheilleen paksun setelinipun ja ruskean kirjekuoren kanssa? Siinähän sitä lykkäystä taloudellisin perustein...

Ensinnäkin: mä olen ollut jo kutsunnoissa kauan sitten. Puhuin sen hemmetin armeijan sihteerin kanssa, niin se sanoi "joo, pistät vaan et oot varma paikasta ja se menee läpi, mainitse et valintatulokset tulevat myöhemmin". Se ei todellakaan mennyt läpi! Sit se armeijan heppu soitti ja mä kysyin miten voin välttää armeijan, jos opiskelu juuri nyt kiinnostaa.. Niin se neuvoi jotain tyyliin "keksi hyvät taloudelliset perusteet, vetoa siihen että asut yksin". Ihan typerä koko systeemi!
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ozo
Ensinnäkin: mä olen ollut jo kutsunnoissa kauan sitten. Puhuin sen hemmetin armeijan sihteerin kanssa, niin se sanoi "joo, pistät vaan et oot varma paikasta ja se menee läpi, mainitse et valintatulokset tulevat myöhemmin". Se ei todellakaan mennyt läpi! Sit se armeijan heppu soitti ja mä kysyin miten voin välttää armeijan, jos opiskelu juuri nyt kiinnostaa.. Niin se neuvoi jotain tyyliin "keksi hyvät taloudelliset perusteet, vetoa siihen että asut yksin". Ihan typerä koko systeemi!
Ilmoittaudut sivariin. Et joudu sinne heti. Kun saat opiskelupaikan, ilmoitat sivarikeskukseen että haluatkin inttiin. Sitten alat venaamaan milloin käsky käy..
 
F

Flonaldo

No säähän olet tietysti yksityisyrittäjä. Jotain maahantuontia sun muuta, yhden miehen firma. Bisnekset kusee, jos joudut inttiin ja asiakkaat jäävät ilman tilauksia => firma kaatuu.

Toinen vaihtoehto on marssia paikalle ilmoitettuna päivänä ja olla siellä ne muutamat päivät siihen asti, kun tulokset tulevat. Sitten ilmoitat, ettei pää kestä ja on pakko päästä siviiliin vielä "kasvamaan".
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti ozo
Onko teillä kokemuksia armeijan lykkäysten kanssa?

Minun pitäisi lykätä sen taloudellisin perustein, mutta en todellakaan keksi mitään järkevää perustetta. Mitä laittaisin sellaista, että menisi todennäköisesti läpi?

Tuskin tuolla tavalla kyllä onnistuu. Niitä lykkäyksiä ei myönnetä kovin kevyesti. Esimerkiksi minulta evättiin lykkäys, vaikka olisi ollut tiedossa töitä ulkomailla määräaikaisesti.

Se on tosin totta, että lykkäystä pitäisi saada tuolla opiskeluverukkeella.

Tosin, jos sinut sinne yliopistoon hyväksytään niin sinun pitäisi kyllä pystyä opiskelu aloittamaan vaikka vuotta myöhemminkin. Kannattaa kysellä sieltäkin asiasta, ne ovat joskus olleet ihan ymmärtäväisiä näissä asioissa.
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kannattais kyllä melkein hoitaa toi intti pois ennen opiskelujen aloittamista. Mulla muutama tuttu meni opintojen puolessavälissä armeijaan ja eipä oikein sen jälkeen tuo opiskelumotivaatio löytynytkään...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Nikke
Kannattais kyllä melkein hoitaa toi intti pois ennen opiskelujen aloittamista. Mulla muutama tuttu meni opintojen puolessavälissä armeijaan ja eipä oikein sen jälkeen tuo opiskelumotivaatio löytynytkään...


Ehdottomasti. Mitä nuorempanana sinne menee, sitä paremmin ja helpommin siittä suoriutuu.
Ota paikkaa kouluun, mut hoida intti alta pois ajoissa. Se on ainut oikea vaihtoehto.
Jos nyt menet yliopistoon ja olet vuoden., joudut taas anomaan lykkäystä jne. sitten on sama ralli vuodesta toiseen. Lopulta kun olet 26 vuotias ? koulun päätyttyä.. ajattelitkos mennä inttiin ??? Mitäs helvettiä sielä sen ikäisenä enää tekee ?? Kakarat hyppii silmille ja 26 vuotias on oikeasti ihan liian vanha armeijaan..

K
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Ei kun inttiin vaan. Hanuristahan se paikka on, mutta niitä opintoja voi sen jälkeen jatkaa vapautunein mielin, kun ei tarvitse uhrata ajatuksia intille. Eikä se kestäkään nykyään kuin 6 kuukautta. Kesällä menee niin tammikuussa on jo pois. Ei siinä montaa opiskelukuukautta menetä. Ja sen jälkeen normaalit hommat maistuvat hunajalta...
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse kävin armeijan 24-vuotiaana DI:nä.

Kyllähän sen vuoden aikana aika usein vitutti, mutta en tiedä vituttiko yhtään sen enempää kuin jos olisin mennyt sinne suoraan lukiosta. Toisaalta korkeakoulututkinnon kanssa oli aika selviö että päätyy RUKin kautta vänrikiksi jos ei ehdoin tahdoin asetu poikkiteloin. Ihan kiitettävä osa kantehenkilökunnastakin oli varsin ymmärtäväistä tuon ikäistä kohtaan.

Tuo on henkilökohtainen juttu, mikä ratkaisu sopii kullekin parhaiten. Mutta kyllähän se luontevinta on ennen opiskeluja suorittaa. Itselläni ei ollut taloudellisia esteitä tällä järjestelyllä, mutta kannatta huomata että tuo lienee harvinaista. Varusmiehen tulot ovat käytännössä puhdas nolla.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti bisnesman
Ilmoittaudut sivariin. Et joudu sinne heti. Kun saat opiskelupaikan, ilmoitat sivarikeskukseen että haluatkin inttiin. Sitten alat venaamaan milloin käsky käy..
Näin voi toimia, kunhan tiedostaa sen potentiaalisen haittapuolen, että hakemalla sivarista takaisin inttiin poistuu mahdollisuus siviilipalveluksen suorittamiseen lopullisesti.

Lykkäyksen myöntämisen suhteen siviilipalveluskeskus on (yllättäen) huomattasti joustavampi kuin armeija. Päätökset tehdään tapauskohtaisemmin, joten asiallisilla perusteluilla lykkäys kyllä irtoaa, vaikkeivät viralliset pykälät täysin täyttyisikään.

Itse hain aikoinaan intistä lykkäystä opintojen perusteella. Vaikka kaiken aikaa oli päivänselvää, että koulun penkillä menee viisi vuotta, niin lykkäystä myönnettiin neljännen opintovuoden loppuun. Päätöksen perustelu: "Ei tarvitse enempää lykkäystä". Tämän ylitsepursuavan yhteistyöhengen siivittämänä pistin sitten sivaripaperit vetämään ja kun ne palautuivat hyväksyttynä, hain lykkyä samoin perustein. Kaksi lisävuotta napsahti kuin apteekin hyllyltä.

Että semmoista.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Thanks!

Kiitos kaikille vinkeistä! Jälleen kerran ottaa päähän miksi ei Suomi ole yhtään korruptoitunut maa..! Mielestäni, ei saisi pakottaa menemään armeijaan, jos ma haluun aloittaa opiskelun.. Sivari on yksi vaihtoehto ilmeisesti..mutta 13 kuukautta!! Damn, sehän vasta ottais päähän!
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Viestin lähetti pekoni
Itse kävin armeijan 24-vuotiaana DI:nä.

Kyllähän sen vuoden aikana aika usein vitutti, mutta en tiedä vituttiko yhtään sen enempää kuin jos olisin mennyt sinne suoraan lukiosta. Toisaalta korkeakoulututkinnon kanssa oli aika selviö että päätyy RUKin kautta vänrikiksi jos ei ehdoin tahdoin asetu poikkiteloin. Ihan kiitettävä osa kantehenkilökunnastakin oli varsin ymmärtäväistä tuon ikäistä kohtaan.

Tuo on henkilökohtainen juttu, mikä ratkaisu sopii kullekin parhaiten. Mutta kyllähän se luontevinta on ennen opiskeluja suorittaa. Itselläni ei ollut taloudellisia esteitä tällä järjestelyllä, mutta kannatta huomata että tuo lienee harvinaista. Varusmiehen tulot ovat käytännössä puhdas nolla.

Mitenkä kuule nyt kun meikäläisellekin nämä lykkäys-hommat ovat ajankohtaisia, niin olisiko mahdollisesti fiksu veto hakea suosiolla lykkäystä heti kerralla enemmän. Eli niin paljon, että saa ensin suoritettua opintonsa kokonaan?

Tietysti se on henkilöstä kiinni, mutta kuinka esim. nuo DI:n paperit vaikuttivat asepalveluksen suorittamiseen, vai vaikuttivatko mitenkään? Mainittakoon, että meikäläiselle on tulossa ylempää korkeakoulututkintoa oikeustieteen saralta, että mahtaisiko niillä olla armeijan harmaissa jotain vaikutusta.

Kuinkahan paljon se hämää kun siellä sitten kakarat hyppii silmille?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Tapio Rautalapio
Kuinkahan paljon se hämää kun siellä sitten kakarat hyppii silmille?

Mähän en voi tohon sanoa mitään varmaa, mutta suosittelen sydämeni pohjasta sen armeijan poishoitamista ennen opiskeluja. Itse kävin intin 19-vuotiaana ja silti ihmetytti miten todellakin joukossa tyhmyys tiivistyi...ja miten joillekin se nenillä hyppiminen näytti maistuvan. Että enpä tiedä haluaisinko tuota myöhemmässä vaiheessa, vaikka 23-25vuotiaana kokea.

Lisäksi kannattaa miettiä, haluatko valmistumisen jälkeen olla vuoden intissä? Ei helvetti..
 

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tapio Rautalapio
Tietysti se on henkilöstä kiinni, mutta kuinka esim. nuo DI:n paperit vaikuttivat asepalveluksen suorittamiseen, vai vaikuttivatko mitenkään? Mainittakoon, että meikäläiselle on tulossa ylempää korkeakoulututkintoa oikeustieteen saralta, että mahtaisiko niillä olla armeijan harmaissa jotain vaikutusta.

Kuinkahan paljon se hämää kun siellä sitten kakarat hyppii silmille?

Itsekkin "vaarina" homman läpi käyneenä voinen hieman valaista asiaa. Tämä toki saattaa hieman riippua palveluspaikasta, mutta uskoisin tämän olevan aika yleispätevää.

Korkeampi koulutus = paremmat hommat = pidempi palvelusaika. Oikeustieteellisillä opinnoilla se voi tarkoittaa jotain esikuntanakkia taikka sitten vähintäänkin sinne RUK:kiin. Armeijalla on myös erikoispestejä, joihin haetaan erikseen. Nämä vaativat korkeampaa koulutusta, mutta se ah niin ihana kasarmielämä jää pois.

Sekä kantahenkilökunta että "kakarat" suhtautuivat minuun aivan normaalisti. Minulle kyllä kerrottiin paljon kauhustooreja siitä, miten 18-v. alikessut hyppii silmille, mutta ei se kohtelu yhtään sen huonompaa ollut kuin muillekkaan. Päinvastoin, ehkä oman iän tuoma rauhallisempi suhtautuminen asioihin helpotti päivittäistä elämää. Loppujen lopuksi vanhempana siellä pärjää samoilla eväillä kuin nuorempanakin. Mutta jos tosiaan on mahdollisuus, niin kyllä se kannattaa pois hoitaa vaikka kesken opintojen.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Yksilöllisiä juttuja, sano.

Itse kävin intin neljä vuotta ikäluokkaani myöhemmin. Korkeakouluopinnoista oli hyötyä ainakin loma-anomusten läpimenossa. Piti näet päästä vähän "graduseminaareihin". Kovasti olivat johtajakoulutukseen työntämässä, mutta "asetuin poikkiteloin", kuten pekoni asian ilmaisi.

Minulla ainakin opiskelumotivaatio nousi aivan tähtitieteellisesti inttiaikana. Tosin nyt, muutamaa vuotta myöhemmin, en ole vieläkään valmistunut, mutta sen kanssa ei sitten intillä ole enää mitään tekemistä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Rautalapio:

Meillä oli intin aikana eräs kokelas, joka oli kanssa koulut käynyt juristi. Se oli käynyt RUK:n ja oli joku "laki-kokelas" tms, eli käytännössä hoiteli prikaatin lakiasioista vastaavan majurin (mikä sitten lienikään titteli) kanssa kaikki juridiset asiat, mm. esitutkintapöytäkirjojen tarkistukset jne..

Tämä majuri selitti, että oli ensimmäinen tällainen kokelas ja oli erittäin tyytyväinen siihen. PV kuulemma kaipaa lisää tallaisia, jotka voisivat sitten omien siviilitöidensä lisäksi avustaa esim. sotaoikeuteen joutuneita.
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Vai sellaisia...

Kiitoksia vaan kaikille asiaa valaisseille. No perhana, tämän kerrotun valossa rupeaa kovasti tuntumaan siltä, että taidanpa suorittaa pois tämän OTK-tutkinnon ja sitten vasta mennä leikkimään sotaa... Kyseisen tutkinnon suorittaminen kestänee vielä ainakin tuollaiset viisi vuotta, eli nopean laskutoimituksen jälkeen, meikäläinen olisi siis 24-vuotias, kun pitäisi kävellä kasarmin porteista sisään... Totta toisaalta sekin, mitä Nikke mainitsi, että kuinkahan paljon vituttaa kärvistellä valmistumisen jälkeen parhaassa tapauksessa vuosi päiväraha -tuloilla? Noo... voihan se vähän kaivella.

Olen muuten kaiken muun hyvän lisäksi vielä B-mies, että tuskinpa meikäläistä ainakaan mihinkään "tavalliseen" RUK:iin ollaan työntämässä. Näin pienellä armeijalla ei nimittäin ole varaa niin suuriin virheisiin... Semmoinen duden mainitsema laki-kokelas viritelmä lienee ainakin todennäköisempi. Eikä minulla mitään tuollaista hommaa vastaan ole (sen paremmin kuin armeijaa ylipäätäänkään), kai sen voisi hyväkseen laskea työkokemuksena yms.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Vai sellaisia...

Viestin lähetti Tapio Rautalapio
Totta toisaalta sekin, mitä Nikke mainitsi, että kuinkahan paljon vituttaa kärvistellä valmistumisen jälkeen parhaassa tapauksessa vuosi päiväraha -tuloilla?
Niin, tuo saattaa olla se eniten korpeava miinuspuoli tässä hommassa...mutta never know kuinka sitä muutenkin joutuisi kärvistelemään.

Sen verran piti vielä sanomani, että itse en ainakaan kohdannut minkäänlaista "kakaroiden nenille hyppimistä". Pikemminkin antoivat vähän enemmän siimaa vanhemmalleen. Tämähän nyt on toki niin sattumanvaraista...ja alokasaikahan se kuitenkin on kaikista vittumaisinta aikaa ja se on suht sama kaikille. Korkeasti koulutetulle saattaa kuitenkin loppupalvelusajaksi löytyä jotain järkevämpääkin touhua.

Itse en ainakaan katunut sitä, että jätin armeijan myöhempään elämänvaiheeseen. Ehkä rassaavimmat kuitit tulivat kuitenkin jo intin käyneiltä kavereilta siviilielämän puolella.
 

Maestro

Jäsen
Rautalapio:

Erikoisalojen upseerikoulutukseen oikeudelliselle alalle (lakimieskokelaaksi) voidaan hyväksyä ylemmän oikeustieteellisen tutkinnon suorittanut henkilö tai tätä tutkintoa suorittava oikeustieteen ylioppilas, joka on suorittanut rikos- ja prosessioikeuden aineopinnot.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Tapio Rautalapio
Mitenkä kuule nyt kun meikäläisellekin nämä lykkäys-hommat ovat ajankohtaisia, niin olisiko mahdollisesti fiksu veto hakea suosiolla lykkäystä heti kerralla enemmän. Eli niin paljon, että saa ensin suoritettua opintonsa kokonaan?

Tietysti se on henkilöstä kiinni, mutta kuinka esim. nuo DI:n paperit vaikuttivat asepalveluksen suorittamiseen, vai vaikuttivatko mitenkään? Mainittakoon, että meikäläiselle on tulossa ylempää korkeakoulututkintoa oikeustieteen saralta, että mahtaisiko niillä olla armeijan harmaissa jotain vaikutusta.

Kuinkahan paljon se hämää kun siellä sitten kakarat hyppii silmille?

Vaikka tähän jo moni vastasikin niin vastaanpa vielä itse myös.

Oman muistikuvani mukaan lykkäystä sai kerralla 2-3 vuotta. Eli koko tutkintoa et kerralla saa lykättyä ellei käytäntö ole muuttunut. Tosin lykkäys ei ole prosessina muuta kuin yhden leiman hakeminen koululta.

Olin itse RUKissa kahden vaiheilla että haenko loppupalvelukseen erikoisupseeriksi vai en. Palvelin lopulta ihan normaalisti kokelaana.

Morttiaika nyt on kaikkein eniten samanlainen kaikilla. Pitää muistaa että siellä on aina muutama "kiintiöalikersantti", joille kulmaraudat ovat pelkkä miehisyyden jatke. Vähemmistössä nuo ovat kuitenkin ja niihin kuten koko touhuun pitää osata suhtautua oikealla asenteella. Se on sitten henkilökohtainen juttu osaako asennoitua paremmin nuorena vai vanhempana. Itse olin taatusti huomattavasti kypsempi 24-vuotiaana ja moni juttu meni tältä osin iisimmin. Toisaalta osa touhusta ja ennen kaikkea se odotus oli turhauttavaa. Ajauduin sitten asiallisen rennolla asenteella sinne RUKiin.

RUKissa touhu olikin sitten jo eri tasolla, koska porukka oli motivaatioltaan homogeenisempaa ja kantahenkilökunnan suhtautuminen melko lailla mallikasta. Sitä paitsi se sijainti keskellä kaupunkia toi hommaan inhimillisyyttä. Kokonaisuutena positiivinen jakso.

Jälkimmäiset 6 kk oli sitten sitä johtamista. Se oli tietenkin suhteellisen erilaista touhua kuin esmes morttikaudella... ...Eniten tuossa vaiheessa alkoi harmittaa koulutuksen sisällön määrä ja turha tyhjäkäynti. Viimeisten kuukausien aikana alkoi todella turhauttaa se ettei aikaa käytetty tehokkaasti hyväksi. Tässä on toki oivana apuna jos omat alaiset ovat pääosin asiallista porukkaa eivät täysiä passiivisia perunoita.

Kokonaisuutena sanoisin että tuntui siltä kuin suhtautuminen olisi ikäni puolesta ollut kaikin osin asiallista ja vaikuttanut säännönmukaisesti positiivisesti - ei juurikaan negatiivisesti.

En tiedä mikä on b-miesten tilanne RUKin suhteen, mutta ainakin AUKin he voivat käydä...? Luulisi että erikoistehtäviä on tarjolla ilman esimieskoulutustakin. Olennaisinta lienee että palvelet riittävän pitkään, jotta sinusta saadaan erikoistehtävässä tarpeeksi irti. Sisäänajohan kestää aikansa. Armeijalla on kuitenkin ihan oikeat intressit hyödyntää mahdollista koulutusta ja osaamistasi, sillä osaava lähes ilmainen työvoima tietenkin kiinnostaa aina!
 
Viimeksi muokattu:

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Lomia, vapautusta ja kaikkea

Perustat firman jonka päättävä elin olet sinä. Toiminnalla ei ole väliä. Menet armeijaan. Saat lomaa aina kun sitä haluat. Yksinkertaista, eikö totta?

Armeija, läpileikkaus kansamme tahkoista, joihin ei tylsinkään teräase kykene.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Viestin lähetti pekoni


En tiedä mikä on b-miesten tilanne RUKin suhteen, mutta ainakin AUKin he voivat käydä...? Luulisi että erikoistehtäviä on tarjolla ilman esimieskoulutustakin. Olennaisinta lienee että palvelet riittävän pitkään, jotta sinusta saadaan erikoistehtävässä tarpeeksi irti. Sisäänajohan kestää aikansa. Armeijalla on kuitenkin ihan oikeat intressit hyödyntää mahdollista koulutusta ja osaamistasi, sillä osaava lähes ilmainen työvoima tietenkin kiinnostaa aina!

Niin, tätä minäkin mietin, kun tuo syy meikäläisen palvelukelpoisuusluokkaan on vähän sen laatuinen, että kovin nohevaa taistelijaa meikäläisestä ei kyllä saa
tekemälläkään. Käsitykseni tosin on, ettei palvelukelpoisuusluokka sinällään ole este myöskään RUK-tason johtajakoulutukselle, pitää vain suoriutua testeistä yms. kuten muutkin, mahdollisista rajoituksistaan huolimatta.

Mutta satutko tietämään mikä on tilanne sitten näiden sanottujen erikoisalojen upseerikoulutuksen kohdalla? Että pitääkö siellä suoriutua samoista hommista kuin ns. "tavalliset kokelaat"? Vaikka eipä sillä nyt meikäläiselle niin kovin suurta seksuaalista merkitystä ole minkä nimikkeen alla sitä sitten palvelee. Tosin ainakin tämän hetkisellä peruskunnolla olen kovasti sitä mieltä, että meikäläisestä ei kovin helvetilliseen metsässä rymyämiseen ja telamiinojen kanniskeluun ole.

Olen tämän koko homman ajatellut niin, että kun minusta nyt sattuu vaan olemaan enemmän apua siellä "toimistopuolella", niin sinne siis...


Erikoisalojen upseerikoulutukseen oikeudelliselle alalle (lakimieskokelaaksi) voidaan hyväksyä ylemmän oikeustieteellisen tutkinnon suorittanut henkilö tai tätä tutkintoa suorittava oikeustieteen ylioppilas, joka on suorittanut rikos- ja prosessioikeuden aineopinnot.
-Maestro

No niin kuulemma. Sitä voisi sitten tietysti katsoa tilannetta rikos- ja prosessioikeuden aineopintojen jälkeen (mitkä ovat ihan kiva kokonaisuus), että mihinkä väliin sen intin änkeää...

Perustat firman jonka päättävä elin olet sinä. Toiminnalla ei ole väliä. Menet armeijaan. Saat lomaa aina kun sitä haluat. Yksinkertaista, eikö totta?
-pale

Heh, niin kai. Ihan hyvä takaportti ja henkireikä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös