Areena vs Nordenskiöldinkatu

  • 7 904
  • 48

Hockey

Jäsen
Tuli viimeisen paikallismatsin aikana mieleen kysymys: kuinka monella Jokeri-fanilla on ikävä Nordenskiöldin kadun halliin?

Vai onko kenelläkään?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän riittää lyhyt vastaus eli ei ole. Olin viimeisimmän paikallispelin katsomassa nordiksella ja onhan siellä toki tunnelmaa, mutta kun saat istua jokin vaijeri perseessä etkä nää koko pelistä mitään niin ei todellakaan ole ikävä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti massaonvoimaa
kun saat istua jokin vaijeri perseessä etkä nää koko pelistä mitään niin ei todellakaan ole ikävä.

Totta, osa niistä piippuhyllyn paikoista on suoraan sanottuna perseestä. Mutta vaihtoehtoisesti Areenan piippuhyllyn paikoilta ei näe yhtään mitään - paitsi ehkä kiikareilla.

Saanko suositella ensi kerraksi paikkaa alakatsomoista? [ja tähän se hymiö]
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
HEP!

Täällä yksi fani, jolla suuri ikävä tuohon halliin ja perusteluina ihan vaan ne mahtavat hetket, mitkä siellä 90-luvulla tuli koettua.. Oli tunnelmaa aivan eri lailla kuin nyt ja itse ainakin voin sanoa, että istuisin sitten vaikka hiukan vaijerin päällä ja maksan 11 egee kuin että istun fiinissä penkissä puoliksi tyhjässä hallissa, ilman tietoakaan tunnelmasta.. piste.

P.S saiskohan Areenan kattoa madallettua niin, että ne yläkatsomat sais pois..? ;)
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Mulla on ikävä sitä fiilistä - enkä tarkoita nykyistä tryffeli-fiilistä, vaan just sitä, jonka Jokerit sai aikaan 90-luvulla.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Pärde
Totta, osa niistä piippuhyllyn paikoista on suoraan sanottuna perseestä. Mutta vaihtoehtoisesti Areenan piippuhyllyn paikoilta ei näe yhtään mitään - paitsi ehkä kiikareilla.
Pyh, ihan hyvin sieltä näkee. Onhan Hjareena hiukan Nordista korkeampi (kuinka paljon muuten, lukuja peliin), mutta yleensä nimenomaan piippuhyllypaikoilla istuneena ihmettelen tätä kommenttia.

Sen sijaan pääkaupunkiseudun kolmannen ison jäähallin suunnittelija ei ole kyllä itse ikinä seurannut jääkiekko-ottelua katsomon yläosasta. Niin vähän mahtuu porukkaa, silti yläkatsomosta tuntuu olevan jäälle ainakin kilometri. Lisäksi osa paikoista jää kummallisesti kulman taakse ja aita toimii näköesteenä lähes koko yläkatsomolle. Sinne nyt ei varmasti ainakaan kellään ole mitään hinkua, saati sitten ikävää.

Itse en parin edellisvuoden kovasta yrityksestä huolimatta ole vieläkään kotiutunut Areenalle. Nuorten MM-kisat Nordiksella toivat kyllä paikasta paljon mieluisia muistoja mieleen. Ikävä ja ikävä...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti Pärde
Totta, osa niistä piippuhyllyn paikoista on suoraan sanottuna perseestä. Mutta vaihtoehtoisesti Areenan piippuhyllyn paikoilta ei näe yhtään mitään - paitsi ehkä kiikareilla.

Mjitaah?! Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Areenan piippyhyllyltä näkee erinomaisesti koko kentän, ja pelin. Siksipä yleensä tykkään siellä istuakin.

Ja ketjun kysymykseen vastaisin: Ei ole ikävä, vaikkei Areenalla tule todennäköisesti koskaan olemaan samanlaista tunnelmaa kuin 1990-luvun alussa Nordiksella. Kyllähän sitä välillä miettii, että mitkä fiilikset olisi jos Jokerit muuttaisi takaisin Nordikselle. Tuskinpa ainakaan valittaisin jos näin kävisi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Ikijokeri
Mjitaah?! Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Areenan piippyhyllyltä näkee erinomaisesti koko kentän, ja pelin. Siksipä yleensä tykkään siellä istuakin.

No jooh, myönnetään, että omia kommenttejani värittää tietty piippuhyllyvastaisuus. Ja tuollainen muistikuva minulle oli Areenalta jäänyt, sen yhden kerran kun olen siellä ylhäällä istunut (siis way up). Ehekn siis ollut oikea henkilö kommentoimaan tätä, liian tottunut alakatsomoihin jo nykyään kaiketi.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti The Mighty Treasure

Oli tunnelmaa aivan eri lailla kuin nyt ja itse ainakin voin sanoa, että istuisin sitten vaikka hiukan vaijerin päällä ja maksan 11 egee kuin että istun fiinissä penkissä puoliksi tyhjässä hallissa, ilman tietoakaan tunnelmasta.. piste.

Samat sanat. Kyllä täytyy myöntää, että tekisi mieli palata takaisin Nordenskiöldinkadulle. Tuo ei kyllä pidä paikkansa, ettei Areenan piippuhyllyltä näe mitään. Sieltä näkee erinomaisesti, mutta vanhaa hallia kaipaa ihan tunnelmankin takia.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti Pärde
Totta, osa niistä piippuhyllyn paikoista on suoraan sanottuna perseestä. Mutta vaihtoehtoisesti Areenan piippuhyllyn paikoilta ei näe yhtään mitään - paitsi ehkä kiikareilla.

Areenaan pääsee "ihan ok" paikalle 13 eurolla, kun taas "ihan ok" paikat vanhan hallin yläkatsomossa maksaa n. 23 euroa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en diggaa alakatsomoissa istua, kokonaiskuva pelistä vääristyy eikä peliä pysty yhtä hyvin lukemaan. Areenalla parhaat paikat ovat kuitenkin alakatsomossa ylimmillä riveillä ja aivan keskellä. Nordiksella taas mun mielestä parhaat paikat on ylhäällä keskellä. Meillä on kausarit aivan punaviivan kohdalla ja yläkatsomossa. Ylemmäs en haluaisi mutta en alemmaskaan. Juuri ja juuri näkyy koko videotaulu mutta jos rivin ylempänä istuisi niin siitä jäisi väkisinkin osa näkemättä. Tämä on Nordiksen suurin puute. Pari kautta sitten vaijereita on jonkin verran vähennetty mutta olisi hienoa jos vielä jotain asian eteen voitaisiin tehdä.
 

Vagabond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors Idrottsförening Kamraterna, Penguins
Hjartwall Areena on hieno rakennus. Tunnelma on siellä aivan mahtava... Kun Suomen maajoukkue pelaa siellä. Se on erinomainen juuri MM-kisohin, mutta liian iso SM-liigaan. Loisvavaa että meillä on täällä Suomessa tuollainen "monitoimihalli", mutta Areena ei ole ollenkaan optimaalinen SM-liigaa ajatellen.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Areena kelpaa minulle mainiosti. Onhan se ehkä hieman iso noin SM-liigaa ajatellen, mutta kuten joku edellä mainitsi, niin hieno halli esim. mm-kisoja varten. Oli se viellä viime vuosina täynnä Jokerit-HIFK matseissa, vaan eipä ole enää. Ja se taas ei ole Areenan syy.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Areena on ykkönen, missään nimessä en haluaisi takaisin Nordikselle tai mihinkään muuallekaan. Olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olen saanut nähdä aika paljon erilaisia kiekkoareenoita ja Hartwall areena kestää kyllä vertailun lähes minkä tahansa areenan kanssa.

Iso, toimiva ja nykyaikainen areena on Jokereille suuri etu. Olen areenaan enemmän kuin tyytyväinen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kukapa ei muistelisi kaiholla ja haikeudella niitä 90-luvun menestyksen aikoja Jäähallissa. Sitä menestystä ja fiilistä ei varmasti kukaan sen kokenut unohda ikinä. Joskus hymyilyttää kun täällä palstalla mesotaan fiiliksestä ja kotijoukkueen kannustuksesta eri halleissa, uskallan väittää että sellaista fiilistä ja sellaista katsojien mukanaoloa kun mitä tuolla vanhassa hallissa koettiin, ei ihan heti Areenalla tai muuallakaan koeta.

Mutta silti niinkuin yleisesti elämässäkin, tässä asiassa pitää katsoa eteenpäin ja todeta Jokereiden tehneen ihan oikean ratkaisun siirtyessään omalle Areenalleen.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Itse katsoin kolme ensimmäistä kautta Areenassa yläkatsomossa rivillä 8 ja se jälkeen olen istunut fanikatsomossa. Viime kauden pleikkareissa kävin ekaa kertaa DDR:ssä sitten kevään -97 ja aistin heti eron. DDR:n yläpaikoilta näkee pelin huonommin kuin Areenan paikoilta. DDR:n hyvä puoli on se, että se on hiukan isompi kuin Hippoksen jummpasali ja sinne saa hyvän tunnelman jos on hyvä kaveriporukka ympärillä, mutta matsista ei vättämättä saa mitään tolkkua ellei satu istumaan riittävän hyvillä paikoilla. Jokereiden fanit hallitsi aikoinaan koko hallia ja se porukka mahtui silloin hyvin A3:een.
Kevät -02 näytti, että Areenaan saa hyvän tunnelman ihan Jokerivoiminkin, mutta sitähän ei julli piireissä lasketa kun ketään heistä ei ollut paikalla.
Kokonaan toinen asia on se meidän faniravintola, josta saavat muut fanit toistaiseksi vain haaveilla ja on aivan huippu-juttu kun ei tarvitse kuikuilla kavereita ympäri hallia vaan tietää mitä porukan löytää. Keskitetty toiminta faniravintolaan mahdollistaa monta asiaa, jotka olivat vain haave vanhassa DDR:ssä aikanaan, tilan puutteen vuoksi.
Tunnelmasta sanoisin sen, että aikanaan DDR:ssä meitä kehuttiin ja nyt kun meitä on enemmän niin meitä haukutaan tunnelman osalta ja toisaalta julli-faneja kehutaan omassa hallissaan, mutta Areenaan tullessa heiltä häviää ääni täysin.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Itse olen muutaman jokeri-pelin tällä kaudella käynyt katsomassa kun ilmaiseksi olen päässyt ja voisin sanoa, että jokerifanit eivät tiedä tunnelmasta sen enempää kuin Saukkonen jääkiekosta. Miettikääpä sitä.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Viestin lähetti #10 forever
voisin sanoa, että jokerifanit eivät tiedä tunnelmasta sen enempää kuin Saukkonen jääkiekosta. Miettikääpä sitä.

Aivan totta. Onneksi teillä on brändi kunnossa ja Hifk kiinnostaa eniten liigassa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti #10 forever
Itse olen muutaman jokeri-pelin tällä kaudella käynyt katsomassa kun ilmaiseksi olen päässyt ja voisin sanoa, että jokerifanit eivät tiedä tunnelmasta sen enempää kuin Saukkonen jääkiekosta. Miettikääpä sitä.

Erityisen sisällötön viesti ja provotarkoituksessa lähetetty.

Arvaa mitä? SINULLA ei kuulukaan olla fiilistä kun katsot Jokereiden peliä. Tuppaa nimittäin olemaan niin, että kun joku asia aiheuttaa "allergisen reaktion", niin yleensä silloin seuraat pieniä asioita ja ne korostuvat. Katsojan / kannattajan fiilis kun syntyy monista asioista, joista ehkä se tärkein on henkilökohtainen "jännitys ja puristus", joka kannattamasi joukkueen peliä seuratessa syntyy adrenaliinin virratessa.

En siis yritä väittää että meidän halli on pieni kuin Raksila, Hippos tai teidän miniareenanne. Pienemmissä halleissa "bileet tiivistyy". Ihan yhtä lailla voisin väittää Raksilassa olleena, ettei HIFK:n hallissa tiedetä mitään tunnelmasta (Oulussa playoff-kiekkoa nähneenä). En kuitenkaan sitä tee, vaan tyydyn toteamaan että eri halleissa fiilis on erilainen ja vaihtelua on suunnattomasti otteluiden välillä.

Pysy kotihallissa niin ei harmita ja samalla ei tarvitse naputella turhia viestejä.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Jälleen kerran

Viestin lähetti #10 forever
Itse olen muutaman jokeri-pelin tällä kaudella käynyt katsomassa kun ilmaiseksi olen päässyt ja voisin sanoa, että jokerifanit eivät tiedä tunnelmasta sen enempää kuin Saukkonen jääkiekosta. Miettikääpä sitä.
Olenkin aina miettinyt onko se "punaisten" paskanylpeys jotenkin verenperinnön mukana lilluvaa, vai onko noordiksen ilmastoinnissa jotain mutaatioille altistavaa. Ehkä se on kuitenkin siellä geeneissä, koska itsekin on noordiksella tullut notkuttua, ja ainakaan toistaiseksi ei ole tullut pakottavaa tarvetta lähteä akuutissa paskanylpeyskohtauksessa (podexicis fastusus infarctus) avautumaan vastaavalla tasokkuudella naapurin ketjuihin.

Mutta ei siinä mitään, atk ja intterwebbiselain toimii, niin pistän sinut sinne muiden patologisten perinnepoikien seuraksi: *PLONK*
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Molemmissa halleissa ihan tarpeeksi pyörineenä voin kertoa:
vain Nordiksella on ollut joka kerta jokin näköeste; mm. vaijeri, sivulaidan tukiosat (myös laita kokonaisuudessaan) , TV-kuvauspiste. Olen jopa saanut joskus IFK:lta rahat takaisin, kun näköhaitta on ollut melkoinen, samoin lipun hinta!
Erikoisplussana saan joka kerta kuulla olevani Jokeripelle somaliystävä Kontulasta, juu.

Tunnelmasta jaksetaan jauhaa. Kuitenkin viime vuosina, kun Jokerit on paikallisvääntöjä hallinnut, ei IFK:n fanit kovin kummoista tunnelmaa ole sinne saaneet aikaan. Menestys on saanut nyt meteliä halliin.

En kaipaa vanhaan, ei koskaan. Hyvästi "ainoa oikea jäähalli". Meillä on nyt NHL-tyylinen nykyhalli ja hyvä niin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti spoonful
En kaipaa vanhaan, ei koskaan. Hyvästi "ainoa oikea jäähalli". Meillä on nyt NHL-tyylinen nykyhalli ja hyvä niin.

Minulle tämä on muuten monipiippuinen juttu. Hjareenalla on mukava käydä, oikein mallikkaat oheispalvelut, hyvin rakennetut kulkuväylät, (mielestäni) hyvä näkyvyys joka suuntaan, "rauhallinen" paikka syventyä ottelun seuraamiseen.

Toinen moderni hallimme, eli Epsoon autotalli on muuten vastaava, mutta se on rakennettu niin päin helvettiä ettei siellä löydä edes omia sukkiaan. Muuten ihan jees paikka katsoa matsia, ja niinikään oheispalveluiden suhteen oikein mukava.

(tähän väliin kommentoin, että onko nuurdis muuten liigan ainoa halli jossa ei voi juoda olutta ja katsoa peliä samaan aikaan muuta kuin aitiossa?)

Eli tietynlaiseen kiekon seuraamiseen nuo 2 em. hallia ovat oikein hienot, ja tietynlaisessa mielentilassa pidän niistä jopa enemmän kuin meidän ikiomasta petoluolasta. Mutta, niistä puuttuu -kyllä- sitä tunnelmaa. En nyt tarkoita fanien aikaansaamaa mökää, vaan tunnelmaa. Se tunnelma on siellä vaikka hallissa ei olisi ketään sisällä.

Minulle aitoon jäähallin tunnelmaan kuuluu kalja, kylmyys, makkara, pipo+toppatakki, seisomakatsomot, moukkamaiset katsojat, kalja, vitun homo -huudot, töniminen, sekä kalja. Kylmää saisi mielellään olla niin paljon että mitään muuta lämmittelykeinoa ei ole kuin älämölö.

Hyvä esimerkki on "kotihallini" Eishalle Lido Rapperswilissä (kts. liite), se on hyvin alkeellinen jäähalliksi, puurakenteinen, ehkä about Isomäen kokoinen, kalja virtaa (myös katsomoissa), "nappiverkkareita" näkyy katsomossa, hienostuinein saatavilla oleva gourmet-ateria on nakkisämpylä, yhtään kravattia ei näy katsomossa, ja huonosti päättyneen ottelun jälkeen on paljon mahdollista saada hallin ulkopuolella nenäänsä. Kaiken kruunaa infernaalinen meteli.

Eli ainakin jos minulta kysytään, Nuurdiksen hallissa on vielä hiukan sitä "aitoa" kiekkotunnelmaa jäljellä (tosin ei paljoa enää remontin jälkeen), ja en missään nimessä haluaisi muuttaa Hjaffalaan, mutta siltikin aina joskus näissä uudemmissa halleissa on ihan kiva käydä.

Semmosta.
 

Liitteet

  • rappi-kloten.jpg
    rappi-kloten.jpg
    43 KB · kertaa luettu: 710

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Carlos
Semmosta.

Simmottis joo. Noinhan se nimenomaan kuuluisikin mennä. Niin se oli täällä joskus, mutta sitten tuli bisnis, suviurpo, Ilta-Sanomat ja internetin keskustelupalstat.

Jatkoaikaakin lukiessa tuntuu siltä että suurimman osan peli menee tuppisuuna toisten fanien tekemisiä kytätessä. Ja ai sitä ihanuutta kun bongaa yhden "vittu mikä homo" -huudon niin sitten pääsee taas oikein maiskuttelemaan ja keräämään virtuaalisia JA-rintamerkkejä esittämällä huolestuneen kansalaisen kannanottoja.

Ylipäätänsä netin myötä koko fanikulttuuri tuntuu menneen joksikin helkkarin perseennuolenta & mielistelykisailuksi. Ja toisaalta samojen saakelin hokemien toistelemiseksi. "Ai että kun siellä paikalla x oli huono tunnelma, voi jestas kun ne fanit y oli niin ilkeitä suustaan, voi rähmä kun siellä areenalla z oli niin kolkkoa ja kattokin oli vino".

Vaatii nykyään täysipainoista suoritusta kovalla keskittymisellä ja ankaralla jäpityksellä, jotta voisi olla mallikelpoinen jääkiekkofani kaikkien Jatkoaika-kyylien valvovien silmien alla. Ai ihmekö että fiilis latistuu?

-TommyT-
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti Carlos
alkeellinen jäähalliksi, puurakenteinen, ehkä about Isomäen kokoinen, kalja virtaa (myös katsomoissa), "nappiverkkareita" näkyy katsomossa, hienostuinein saatavilla oleva gourmet-ateria on nakkisämpylä, yhtään kravattia ei näy katsomossa, ja huonosti päättyneen ottelun jälkeen on paljon mahdollista saada hallin ulkopuolella nenäänsä. Kaiken kruunaa infernaalinen meteli.

Totta joka sana Carloksen kirjoituksesta.

Olen lisäksi sitä mieltä että on aivan turha jauhaa siitä kenen halli on mitäkin ja mitkä fanit ovat millaisia. Tosiasia on, että ylimielinen ja toisia pilkkaava fani on paskiainen istui se sitten kuussa.

Ei kukaan kuitenkaan pysty sen enempää vaikuttamaan missä hallissa suosikkijoukkue pelaa (Suomessa taitaa olla tasan yksi äijä joka on rakentanut oman hallin, ja se on Hjallis). Omia pitää kannustaa ja se siitä. Jos muitten asiat kiinnostaa enemmän, niin sitten on väärässä paikassa.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Carlos


(tähän väliin kommentoin, että onko nuurdis muuten liigan ainoa halli jossa ei voi juoda olutta ja katsoa peliä samaan aikaan muuta kuin aitiossa?)


On ja ei.

Minä ainakin muistan juoneeni joskus Jokerien pelissä Nordiksella - luvatontahan se tosin on. (irviö)

Ainakaan Raksilasta en ole löytänyt paikkaa, jossa voisi kaljaa juoda luvan perästä samalla, kun katsoo peliä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Slovakia vs Saksa
  • 1.95
  • 4.20
  • 3.10
Sveitsi vs Norja
  • 1.16
  • 7.50
  • 13.00
Ruotsi vs USA
  • 2.46
  • 4.40
  • 2.34
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös