Aprillipäivä

  • 209 692
  • 741

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niillä oli se jo, mutta vähän aiemmin kun pääsi porukka kirjautumaan toisten tunnuksilla sisään.

Ai se olikin aprillijuttu. Luulin sen olleen totta.

Yhtä uskottavaa kuin savolainen ystäväni kertoi juuri voittaneensa pilkkikilpailun. Ehkä voittikin, mutta oliko kalat ostettu marketista.
 

Ralph

Jäsen
Hyvä aprillipila jollain isolla uutismedialla voisi olla säähän liittyvä. Eli joku aidon kuuluinen uutinen jostain ääripään säämuutoksesta, joka saa ihmiset joko vittuuntuneiksi tai innostuneeksi. Joku uutinen siitä, että luvassa koko ensi viikolle sellaista perkeleen ärsyttävää loskapaskasäätä, vettä tulee ja vuorotellen vähän pakkasta sekä plussaa. Sitten uutisen sekaan joku numeroihin yksi ja neljä pohjautuva vinkki, jonka ymmärtää kuka ymmärtää. Mutta ihmiset onkin iloisia, kun uutinen osoittautuu vitsiksi ja onkin kaunis kevätsää.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eräs lapsuudenkaverini pisti noin vuosikymmen sitten päivityksen jossa kertoi mennennsä naimisiin, puolison nimikin oli päivitykseen tägätty hänen omalla suostumuksellaan.
Tein vuonna 2011 hieman vastaavan pilan facebookissa. Olin eronnut edellisvuonna ja aprillipäivänä ilmoitin suhteestani nuoren venäläisen tytön kanssa jonka nimi oli первое апреля (ensimmäinen huhtikuuta) ja oli syntynyt 1.4.1994 (itse olen syntynyt 1968). Yllättävän paljon tykkäyksiä tuli ikäerosta huolimatta. Lopuksi yksi fb-kaveri joka on opiskellut venäjää kirjoitti kommentin mitä tuon tytön nimi tarkoittaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Odotin kyllä paljon mielensäpahoittajia tämän vuoden aprillipiloista, mutta oikeastaan määrä yllätti silti. Joka puolella satelee otsikoita siitä kuinka ollut mautonta pilaa tai kuinka taas mieli pahoittui, joka taas on johtanut pilojen poistamiseen nettisivuilta. Onhan tämä nyt ihan järjetöntä ja varmaan oikeasti kymmenen vuoden päästä on aprillit kielletty. Nytkin kaikki pilat mitä netissä on tullut vastaan on ollut sinällään melko leimejä, niin haluaisin nähdä mikä itkumyrsky siitä tulisi kun kaivettaisiin vuosien takaa härskeimmät, törkeimmät, loukkaavimmat ja ennen kaikkea hauskimmat tiskiin!
 
Viimeksi muokattu:

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse suunnittelin aprillipilaa että minulla ei olisi koronavirusta ja sen jälkeen pääsisin tuuttaamaan aprillia, mutta testituloksia ei ole olemassa.
 

redpecka

Jäsen
Odotin oikeastaan paljon mielensäpahoittajia tämän vuoden aprillipiloista, mutta oikeastaan määrä yllätti silti. Joka puolella satelee otsikoita siitä kuinka ollut mautonta pilaa tai kuinka taas mieli pahoittui, joka taas on johtanut pilojen poistamiseen nettisivuilta. Onhan tämä nyt ihan järjetöntä ja varmaan oikeasti kymmenen vuoden päästä on aprillit kielletty. Nytkin kaikki pilat mitä netissä on tullut vastaan on ollut sinällään melko leimejä, niin haluaisin nähdä mikä itkumyrsky siitä tulisi kun kaivettaisiin vuosien takaa härskeimmät, törkeimmät, loukkaavimmat ja ennen kaikkea hauskimmat tiskiin!
Maailma ei ole enää entisensä. Aprillikin on peruttu.

Odotin Jatkikselta että laittavat jonkun väsyneen pilan, mutta tuntuu jopa, että ne on kerrankin pari ajatusta edellä. Ehkä se on näiden valeuutisten aikakaudella menettänyt suurimman hohtonsa nuo tuollaiset, samoin kuin ei poliitikoista voi enää tehdä satiiria kun ne ovat sketsihahmoja itse. Ja tämä ei ole edes oma keksimäni vaan joku pakinoitsija tästä mainitsi kekkosten ja koivistojen ja breesnevien jälkeen osuvasti.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Enpä tiedä onko täällä aiemmilta vuosilta tämmöistä, mutta ainakaan minä en löytänyt sellaista.

Eli koostetaan ketjuun mediasta tai ylipäänsä internetin syövereistä löytyviä aprillipiloja.

Aloitan: Aamulehdellä mielestäni todella epäonnistunut yritelmä. Toki hidasta hämäläistä on hyvä muistuttaa jo otsikossa, mistä on kyse.



Edit note: kaikki netistä löytynyt kelpaa ketjuun, joten tarkennettu viestiä. Kiitos @Läskisalo huomiosta!
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kärppäosiossa olikin jo tämä juttu Oulun uudesta mammuttiareenasta, joka rakennetaan hirrestä. Täytyy kyllä sanoa, että tuohon on nähty jo jonkin verran vaivaa, kuvat ja kaikki.


Olisi kyllä oikeasti huikean hieno halli! ❤️
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vaasaan uusi koirakatsomo

Vaasan uudessa jäähallissa on jatkossa koirille omistettu katsomolohko.
” Kauden aikana useana iltana, joskus jopa kaksi kertaa viikossa olen katsellut, kun muu perhe katoaa hallille illan ajaksi. Useasti sitä on tullut mietittyä, jospa sitä pääsisi mukaan, kommentoi toiveen esittänyt paikallinen spanieli Hietalahdesta.”
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Vaasaan uusi koirakatsomo

Vaasan uudessa jäähallissa on jatkossa koirille omistettu katsomolohko.
” Kauden aikana useana iltana, joskus jopa kaksi kertaa viikossa olen katsellut, kun muu perhe katoaa hallille illan ajaksi. Useasti sitä on tullut mietittyä, jospa sitä pääsisi mukaan, kommentoi toiveen esittänyt paikallinen spanieli Hietalahdesta.”
Tässä on malliesimerkki aprillipilasta, joita mediassa näkee paljon. Eli miten aivan turhaan jollain täydellisillä järjettömyyksillä oikein alleviivataan sitä, että tämä on nyt sitten aprillipila. Tässä tapauksessa siis miten koira antaa asiasta kommenttia. Koska normi-ihminen ymmärtää ilman koiran antamia kommenttejakin, että tämä on aprillipila. Toinen tyypillinen tapa alleviivata on se, että jutussa kommentteja antaa henkilö, jolla on joku täysin järjetön keksitty nimi. Parhaimmilla aprillipiloilla on kuitenkin saatu ihmisiä ihan oikeasti turhaan menemään johonkin paikkaan, että miten torilla on tänään sitä tai tätä, sun muuta tällaista.. ihminen siis oikein tuntee tulleensa aprillatuksi

Täytyy katsoa bongaako itse tänään jotain..
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä on malliesimerkki aprillipilasta, joita mediassa näkee paljon. Eli miten aivan turhaan jollain täydellisillä järjettömyyksillä oikein alleviivataan sitä, että tämä on nyt sitten aprillipila. Tässä tapauksessa siis miten koira antaa asiasta kommenttia. Koska normi-ihminen ymmärtää ilman koiran antamia kommenttejakin, että tämä on aprillipila. Toinen tyypillinen tapa alleviivata on se, että jutussa kommentteja antaa henkilö, jolla on joku täysin järjetön keksitty nimi. Parhaimmilla aprillipiloilla on kuitenkin saatu ihmisiä ihan oikeasti turhaan menemään johonkin paikkaan, että miten torilla on tänään sitä tai tätä, sun muuta tällaista.. ihminen siis oikein tuntee tulleensa aprillatuksi

Täytyy katsoa bongaako itse tänään jotain..

Aikanaan Satakunnan Kansassa 80- tai 90-luvulla oli juttua, että Porin Jäähallia aletaan saneeraamaan MM-kisoja varten ja tarvitaan talkoolaisia. Muistan, että hallilla olisi pyörinyt tuolloin porukkaa. Osa höynäytettynä ja osa varmaan ihan mielenkiinnosta.

Eihän tälläinen nykyään käy päinsä. Joku voi pahoittaa mielensä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mutta missä on jokavuotinen Petri Lätti, kysyn vaan?!

Edit. Vai onkos se jäänyt väliin jo aiempinakin vuosina. Miksi kaikki perinteet pitää kuopata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös