Apple – omena mätänee?

  • 317 131
  • 1 671

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Päivitin tuon 4S ja kuvista (albumeista) hävisi se kameran rulla, missä on siis kaikki kuvat. Nyt siellä on tilalla albumit: äskettäin lisätyt ja äskettäin poistetut. Ja ne vanhat omat albumit. Ihme homma.
Kamerarullaa ei ole iOS8:ssa, huhujen mukaan kuitenkin tulossa jossain päivityksessä takaisin.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Eilisestä Applen julkistuksesta pari kohokohtaa:
- Kamerarulla tekee paluun iOS versiossa 8.1, ladattavana maanantaina 20.10 (oletettavasti noin klo. 20 alkaen)
- Apple julkisti 5K-näytöllä varustetun 27-tuuman iMacin, hinta alkaen 2699e, tilattavissa heti
- OS X Yosemite (10.10) päivitettävissä App Storesta ilamiseksi. Omaan rMBP:hen tuon jo asensin ja toistaiseksi näyttää toimivan hyvin.
 

lihaani

Jäsen
Latasin Yosemiten koneeseen. Meni heittämällä. Näkymä on hyvin samantyylinen kuin iPhonessa. Päälisin puolin kaikki ohjelmat toimivat. Hinta- laatusuhde tuntuu olevan ihan kohdallaan.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Latasin Yosemiten koneeseen. Meni heittämällä. Näkymä on hyvin samantyylinen kuin iPhonessa. Päälisin puolin kaikki ohjelmat toimivat. Hinta- laatusuhde tuntuu olevan ihan kohdallaan.

Täälläkin toimii Yosemite tähän mennessä hyvin. Adoben Master Suite tuntuu myös toimivan, mistä olin ennen päivitystä hieman epävarma.
Alkoi kyllä kiinnostamaan tuo uusi iMac, mutta ehkä tää vanhempi riittä vielä hetkeksi. 5k resoluutio kuulostaa vaan aika mukavalta.

Ja uusi ulkoasu toimii ainakin omasta mielestä.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Etsin tyttärelle 5s-luuria ja myynti-ilmoituksissa tulee paljon vastaan näitä takuuvaihdettuja.

Kumpi luuri kannattaa nyt hommata eli hankinko tuollaisen takuuvaihdetun, jossa on oletettavasti fiksattu ongelmat kuntoon vai voinko ihan hyvillä mielin ostaa myös ei takuuvaihdetun?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Etsin tyttärelle 5s-luuria ja myynti-ilmoituksissa tulee paljon vastaan näitä takuuvaihdettuja.

Kumpi luuri kannattaa nyt hommata eli hankinko tuollaisen takuuvaihdetun, jossa on oletettavasti fiksattu ongelmat kuntoon vai voinko ihan hyvillä mielin ostaa myös ei takuuvaihdetun?
Takuuvaihdetussa on uusi akku ja uudet kuoret. Eli ulkoisesti ei eroa uudesta. Itse ottaisin ehdottomasti sellaisen jos olisi saatavilla käytettyä ostaessa.

Edit. Itseasiassa Euroopassa takuuvaihdettavat iPhonet taitavat olla uusia puhelimia, eivät siis tehdashuollettuja.
 
Viimeksi muokattu:

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Mulla on pari Applen laitetta, iPad air ja iPhone 6plus. Molemmissa on samanlainen ongelma; Facebook sovelluksen kautta avattavissa YouTube videoissa ei äänet kuulu kuin kuulokkeiden kautta. Muuten äänet toimii normaalisti. Ihme vika, mikäköhän asetus mulla on pielessä, vai onko jollain samanlaista ongelmaa?
 

Tuamas

Jäsen
Mulla on pari Applen laitetta, iPad air ja iPhone 6plus. Molemmissa on samanlainen ongelma; Facebook sovelluksen kautta avattavissa YouTube videoissa ei äänet kuulu kuin kuulokkeiden kautta. Muuten äänet toimii normaalisti. Ihme vika, mikäköhän asetus mulla on pielessä, vai onko jollain samanlaista ongelmaa?

Täsmälleen samaa ongelmaa esiintynyt viimeisten päivitysten myötä (Ipad Air + Iphone 5c).
Yleensä mennyt ohi sillä että on avannut videon uudestaan.
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Mulla on pari Applen laitetta, iPad air ja iPhone 6plus. Molemmissa on samanlainen ongelma; Facebook sovelluksen kautta avattavissa YouTube videoissa ei äänet kuulu kuin kuulokkeiden kautta. Muuten äänet toimii normaalisti. Ihme vika, mikäköhän asetus mulla on pielessä, vai onko jollain samanlaista ongelmaa?
Onko sulla laite äänettömällä? Ainakin joidenkin sovellusten sisällä ei äänet kuulu kaiuttimista jos itse laite on äänettömällä.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Onko muilla huonontunut akun kesto Macissa kun olette päivittäneet tuon uuden Yosemiten käyttiksen? Vanhalla meni helposti 7-8 tuntia, mutta nyt kuluu jo 4-5 tunnissa. Sekä Macin herääminen tuntuu kestävän todella kauan joskus.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Onko muilla huonontunut akun kesto Macissa kun olette päivittäneet tuon uuden Yosemiten käyttiksen? Vanhalla meni helposti 7-8 tuntia, mutta nyt kuluu jo 4-5 tunnissa. Sekä Macin herääminen tuntuu kestävän todella kauan joskus.
Klikkaa patterin kuvaa yläpalkissa ja näet kuluttaako jokin sovellus paljon akkua. Myös Activity Monitor näyttää Energy-tabissa mitkä ohjelmat kuluttavat akkua. Jos noista ei löydy ongelmaa, niin kannattaa kokeilla resetoida SMC ja PRAM, sillä jokin vanha järjestlemäasetus saattaa olla muistissa ja vaikuttaa akun kulumiseen:
http://support.apple.com/kb/PH18761
http://support.apple.com/fi-fi/ht3964

Ja ei siis ole ollut mitään ongelmia minkään asian kanssa Yosemitella toistaiseksi, käytössä late 2013 rMBP.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
@calvin Kiitos vinkeistä! Tuoltahan tuli katseltua ja Bittorrent näkyisi kuluttavan tuolla tuhottamasti akkua vaikka mitään ei ole latauksessa. Katsotaan jos syy olikin näin yksinkertainen.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta auttakaas kädetöntä.
Miten saan poistettua ns. ilmaiset kappaleet puhelimesta, pilvimuistista ja itunesista??
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä Ompun mätänemisestä, mutta oma periaate mätänee sen verran, että olen harkinnut Applen tuotteen ostamista tyttärelleni. iPad on toiveissa ja kuukausirahan pienentämistä ensi vuodeksi on itse ehdottanut jopa, samoin kuin osan maksamista itse omista säästöistään. Hintoja kun katselee, olisi joku ekan sukupolven mini ihan ok, eikä siihen tartteisi tytön omia säästöjään laittaa. Vaan onko noilla kovin pitkää ikää, kertokaas, oi Omenaruhtinaat. 250 euroon saisi Verkkokaupasta, mikä on ok, mutta todellakin - kuinka on päivitysten ja tukien kanssa. Uudemman sukupolven laitteet taas ovat liian kalliita, jotain seitsemääsataa en yhteen lahjaan laita vielä vuosiin.

Entä Saksasta hommaaminen? KVG, kyllä juu, vaan kysyn nyt kuitenkin, että onko Berliinissä jotain tolkuttoman halpaa elektroniikkapuljua olemassa?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vaan onko noilla kovin pitkää ikää, kertokaas, oi Omenaruhtinaat.

Oma iPad on 1.sukupolven iPad ja ostettu reilu neljä vuotta sitten. Käy ja nukkuu edelleen ihan hyvin. Kaikkia sovelluksia ei enää tälle saa, mutta sehän näissä tietolaitteissa on ihan yleinen ongelma.

Saksan hinnat ei Applen laitteille luultavasti hirmuisen paljon halvempia ole kuin Suomessakaan. Tai noissa vanhemmissa malleissa toki eroa voi ollakin. Toisaalta, jos ostat Suomesta, niin mahdolliseen virhevastuuseen vetoaminen takiaan jälkeen voi vielä onnistua.

Ai juu, en tunnustaudu ruhtinaaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jeeps, niinpä näytti Leonin linkin perusteella, ettei hintaero kummoinen ole. Kiitokset, ehkä tästä sitten uskaltaa tuollaisen hommata.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaan onko noilla kovin pitkää ikää, kertokaas, oi Omenaruhtinaat. 250 euroon saisi Verkkokaupasta, mikä on ok, mutta todellakin - kuinka on päivitysten ja tukien kanssa. Uudemman sukupolven laitteet taas ovat liian kalliita, jotain seitsemääsataa en yhteen lahjaan laita vielä vuosiin.
Kyllä noilla ekan sukupolven iPad mineillä pärjää oikeinkin pitkälle, uskoisin, että iOS9 tulee vielä niille käyttöön ainakin (eli tällä tahdilla pari vuotta lienevät ihan ajan tasalla). Apple kyllä ihan kiltisti julkaisee noita päivityksiä niin kauan kun ne vanhaan rautaan vaan taipuvat. iPad 1 taitaa olla auttamatta vanhentunut, mutta kakkoseen taitaa tulla vieläkin kaikki ihan OK? Tuo iPad Minihän on kai ns. 3 sukupolvi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, pari vuotta olisi varmasti ihan hyvä elinkaari tuolle muutenkin, koska sitten tulee yläkoulu vastaan ja ehkä jo uudenlaiset toiveet sekä tarpeet laitteesta. Pelottaa hiukan tietysti se, että ihastun itsekin tuohon laitteeseen eli Apple-vastaisuuteni on kai pohjimmiltaan kaappihomoutta.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Joo kiitos tuo auttoi U2:n poistamiseen, mutta vieläkin puhelimessa kummittelee vuoden takainen ilmainen James Morrison albumi, Itunesin olen käynyt läpi ja se ei kerro ko. albumin sisältyvän valikoimiini, enkä löydä sitä Icloudistakaan, vaikka puhelin väittää sen sijaitsevan pilvessä ja puhelimessani. Joten miten ihmeessä pääsen tuosta eroon?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Joo kiitos tuo auttoi U2:n poistamiseen, mutta vieläkin puhelimessa kummittelee vuoden takainen ilmainen James Morrison albumi, Itunesin olen käynyt läpi ja se ei kerro ko. albumin sisältyvän valikoimiini, enkä löydä sitä Icloudistakaan, vaikka puhelin väittää sen sijaitsevan pilvessä ja puhelimessani. Joten miten ihmeessä pääsen tuosta eroon?
No jos olet joskus jotain musiikkia Applen kaupasta ladannut, niin pilvestä sitä ei taida saada pois mitenkään, mutta piilottaminen näkyvistä onnistuu: http://support.apple.com/en-us/HT201322. Myös puhelimesta voi piilottaa asetusten alta pelkästään pilvessä olevat musiikit (Show all music), ja ladatun kappaleen saa pois pyyhkäisemällä kappaletta vasemmalle ja valitsemalla Delete, jolloin se kyllä jää edelleen pilveen mutta poistuu laitteelta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Tilasin iPhone kutoseen kaksi soittoääntä tuolta storesta herätysääniksi. Molemmat ovat kadonneet puhelimesta kuin pieru saharaan. Molemmat vielä maksoi sen 1.29€ tai jotain sinne päin. Mistä moinen johtuu? Ja löytyyköhän ne vielä jostain?

Soittoääneksi ostamani biisi on sentään pysynyt tallella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös