Antti Tyrväinen ulos!

  • 69 729
  • 357

Pårs Poski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Älä nyt jaksa kirjoittaa tällaista paskaa. On sitä maailmassa vähän isompiaki asioita kun lätkä ja tollasta kaveria ei tarvitse puolustaa yhtään, vaikka joukkuetta kannattaa tai fanittaa. Alkaa menemään nämä jutut taas samaan kategoriaan, kun että faniryhmä hoitaa sisäisesti, jos joku rikkonut lakia yms..


Kirjoittaa paskaa? Sinun viestisi sen sijaan oli todella kantaa ottava ja asiantunteva. Minä vaan olen sitä mieltä että omaa jengiä eikä pelaajia pidä hylätä. Isompiakin asioita kun jääkiekko? No shit Scherlock! Tämä palsta kun on tarkoitettu jääkiekolle, mene keskustelemaan vaikka vauva.fi palstalle elämästä ja sen tarkoituksesta.
Alla linkki Tyrväisestä parhaimmillaan: Matt Generous Goes Mad After Antti Tyrväinen Hit [HD] - YouTube
 

Fordél

Jäsen
Olemme kiitollisia että kävit kertomassa palstalle Matikaiselle typeryydestään. Toivomme että ottaa opikseen kommentistasi. Tyrväisen kohdalla tuskin kannattaa vastaavaa toivetta esittää.

Kaikenlaista harmia. Ihan viattomatkin joutuvat pitkin palstaa ravaamaan ja avautumaan pahasta mielestään.

Ei mulla ole mitään pahaa mieltä. Jos joku tässä harmittaa (Lehtivuoren terveyden lisäksi) niin se, että tällaiset tapahtumat sekoittavat Pelicansin hienosti alkanutta kautta. Varmasti Matikainenkin joutuu miettimään, että miten asiaan reagoi ja miten tätä tapausta käsitellään. Käsittely julkisuudessa ei vakuuttanut, mutta toivottavasti joukkueen sisällä tapahtuu jotain muuta kuin Tyrväisen selkään taputtelua. Paljon kertoo se, että yksikään pelaaja ei taputellut Tyrväisen selkään tämän poistuessa jäältä.
 

Henriq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ei tietenkään pidä seistä. Jos pelaajalta tulee selkeä ylilyönti, ei valmentajan kuulu puolustustella pelaajaa.
Oletko pelannut itse jotakin joukkueurheilulajia .. ?

Tyylejä on monia, mutta valmentaja antaa palautteen yleensä kasvotusten, jos haluaa pitää motivoituneen pelaajan myös jatkossa.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mun mielestä on aika vaikeasti mitattava asia kun puhutaan, että vauhtia on taklauksessa liikaa. Pitääkö pelaajiin laittaa jotkut tutkalaitteet? Ainoa asia mistä pitää puhua ja mitä tulee arvioida on se, että oliko taklaus puhdas ja sääntöjen mukainen. Jos oli, niin ei sanktioita ja jos ei, niin sanktio.
 

Fordél

Jäsen
Oletko pelannut itse jotakin joukkueurheilulajia .. ?

Olen.

Tyylejä on monia, mutta valmentaja antaa palautteen yleensä kasvotusten, jos haluaa pitää motivoituneen pelaajan myös jatkossa.

Kyllä, tyylejä on monia. Valmentaja voi selkeän ylilyönninkin jälkeen seistä pelaajansa takana ja koittaa selitellä tapahtunutta, aivan kuten Matikainen teki. Tai sitten hän voi todeta, että nyt tuli ylilyönti. Sen enempää ei tarvitse lähteä pelaajaa sättimään julkisuudessa. Osoittaa kuitenkin arvostelukykyisyyttä ja todellista suoraselkäisyyttä valmentajalta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tyylejä on monia, mutta valmentaja antaa palautteen yleensä kasvotusten, jos haluaa pitää motivoituneen pelaajan myös jatkossa.
Niin, ei kai kukaan ole käskenyt sitä Tyrväisen tolloa haukkua lehdistötilaisuudessa tai muutenkaan julkisuudessa, mutta tämän tempauksen puolusteleminen julkisesti osoittaa kyllä Matikaiselta täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää ylipäätään mistään mitään.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ei mulla ole mitään pahaa mieltä..

Mielestäni tämä on hyvä asia koska paha mieli ei ole hyvä asia.

Mutta tiesitkö että Hämeenlinnassa oli tuona synkkänä iltana hallissa erityisen paljon sattuneesta syystä lapsia. Tosi pieniä sellaisia. Lapsi -korttia on kuitenkin jostain syystä lakaistu maton alle tai siitä ei ole haluttu enemmälti tässä yhteydessä puhua.

Voitaisiin kuitenkin ehkä jopa pitää varmana oletuksena että Tyrväinen tiesi erityisesti tämänkin kun teki päätöksen olla jarruttamatta liukuaan.
 

Fordél

Jäsen
Mielestäni tämä on hyvä asia koska paha mieli ei ole hyvä asia.

Mutta tiesitkö että Hämeenlinnassa oli tuona synkkänä iltana hallissa erityisen paljon sattuneesta syystä lapsia. Tosi pieniä sellaisia. Lapsi -korttia on kuitenkin jostain syystä lakaistu maton alle tai siitä ei ole haluttu enemmälti tässä yhteydessä puhua.

Voitaisiin kuitenkin ehkä jopa pitää varmana oletuksena että Tyrväinen tiesi erityisesti tämänkin kun teki päätöksen olla jarruttamatta liukuaan.

En tiedä mikä on motiivisi tai agendasi, mutta en jaksa lähteä tähän hassutteluun mukaan. Jos on jotain kommentoitavaa esitettyihin näkemyksiin niin silloin olen mukana.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Mun mielestä on aika vaikeasti mitattava asia kun puhutaan, että vauhtia on taklauksessa liikaa. Pitääkö pelaajiin laittaa jotkut tutkalaitteet? Ainoa asia mistä pitää puhua ja mitä tulee arvioida on se, että oliko taklaus puhdas ja sääntöjen mukainen. Jos oli, niin ei sanktioita ja jos ei, niin sanktio.

Liittyy aika olennaisesti tuo vauhti tuollaiseen esittämääsi arvion laadintaan. Jos ei muuten aukea, niin suosittelen tutustumaan sääntökohtaan "ryntäys"
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, ei kai kukaan ole käskenyt sitä Tyrväisen tolloa haukkua lehdistötilaisuudessa tai muutenkaan julkisuudessa, mutta tämän tempauksen puolusteleminen julkisesti osoittaa kyllä Matikaiselta täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää ylipäätään mistään mitään.

Kyllä tuo pelin organisoinnista ja menestyksestä tuntuu ymmärtävän enemmän kuin moni kollega.

Petu hoitaa kyllä hommansa paremmin kuin hyvin. Ihan turha häntä on lähteä tästä syyttämään. Aina voi olla tyylistä eri mieltä, mutta omien takana tuo seisoo julkisesti. Kopissa ääni on sitten hyvin todennäköisesti toinen.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä tuo pelin organisoinnista ja menestyksestä tuntuu ymmärtävän enemmän kuin moni kollega.

En sanoisi, että Matikainen ymmärtää pelin organisoinnista enemmän kuin moni kollega. Ei ole tietenkään siinäkään mikään tumpelo, kun valmentaa näinkin korkealla tasolla. Matikaisen vahvuudet ovat kuitenkin ihan muualla, kuten joukkueen johtamisessa, yhtenäistämisessä ja motivoinnissa. Ehkä juuri näiden vahvuuksien takia on menetellyt tässä Tyrväisenkin tapauksessa tällä tavalla.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En sanoisi, että Matikainen ymmärtää pelin organisoinnista enemmän kuin moni kollega. Ei ole tietenkään siinäkään mikään tumpelo, kun valmentaa näinkin korkealla tasolla. Matikaisen vahvuudet ovat kuitenkin ihan muualla, kuten joukkueen johtamisessa, yhtenäistämisessä ja motivoinnissa. Ehkä juuri näiden vahvuuksien takia on menetellyt tässä Tyrväisenkin tapauksessa tällä tavalla.

Ja mä taas väitän, että tämä on myytti. Jotenkin ei haluta uskoa, että Petu ymmärtää myös pelikirjan päälle. Milloin se on Marjamäen ansiota, milloin Piri Elorannan. Kuitenkin sekä Blues että varsinkin tämän kauden Pelicans pelaa nimenomaan pelikirjajääkiekkoa ja kiekollisesti näyttävää peliä.

Matikainen on hyvä henkinen valmentaja, mutta ei tämä ole hänen ainoa vahvuutensa. Tai sitten hän on niin nero, että valitsee aina oikeat kaverit apuvalmentajiksi. Neroutta sekin.
 

Fordél

Jäsen
Ja mä taas väitän, että tämä on myytti. Jotenkin ei haluta uskoa, että Petu ymmärtää myös pelikirjan päälle. Milloin se on Marjamäen ansiota, milloin Piri Elorannan. Kuitenkin sekä Blues että varsinkin tämän kauden Pelicans pelaa nimenomaan pelikirjajääkiekkoa ja kiekollisesti näyttävää peliä.

Tottakai hän ymmärtää pelin organisoinnin päälle. Kuten kirjoitin, eihän hän muuten valmentaisi Liiga- tai KHL-tasolla. Ja vuosien varrella hän on varmasti kehittynyt tälläkin saralla.

Silti uskallan väittää, että Matikaisen vahvuudet ja kenties jopa intressit ovat muualla kuin taktisissa nyansseissa. Esimerkiksi Bluesissa peli lähti aikanaan kehittymään kiekollisempaan suuntaan, kun alettiiin pelaamaan Marjamäen systeemillä. Sitäkin ennen tottakai joukkueella oli pelitapa, mutta eihän se mitään erityisiä kiekollisia hienouksia tarjonnut. Tuossa valmennuskaksikossa kuitenkin yhdistyi loistavasti monipuolinen osaaminen ja tuloksetkin olivat hyvät. Eikä varmaan ollut ihan sattumaa, että Petun myötä Jalosen kiekkokontrollilätkää pelaavaan maajoukkueeseen tuli kaivattua sytykettä, kun Petu tuli mukaan valmennusryhmään.

Pelicansin peliä ovat varmasti organisoineet Petu ja Nupe sekä muu valmennuspoppoo yhdessä. Petu katsoo isoa kuvaa, keskittyy joukkuehenkeen ja ehkä yksilöihin samalla. Muut hoitaa enemmän taktisianyansseja. Mutulla heittäisin (en ole nähnyt riittävästi Pelsujen pelejä tällä kaudella), että jätkille on annettu perussapluuna, jolla mennään, mutta hyökkäyspelaamiseen on annettu paljon vapauksia. Vapauksia on annettu etenkin niille, joita se palvelee ja joita on turha kahlita. Tämä on ollut ehkä hyväksi joillekin pelaajille ja ovat puhjenneet kukkaan. Kaikki tämä on yhtälailla pelikirjakiekkoa ja neroutta.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Petu hoitaa kyllä hommansa paremmin kuin hyvin. Ihan turha häntä on lähteä tästä syyttämään.
Joo, tyylinsä ja tyylittömyytensä kullakin. Ja Tyrväinenkin on nyt varmasti tyytyväinen, kun on löytänyt orkesterin, joka jaksaa puolustella tätä kaikkea pahaa vastaan.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Hieman pisti tragikoomisesti hymyilyttämään Jere Karalahden blogikirjoitus aiheesta. Siellä kovasti kumarreltiin Tyrväisen suuntaan hienosta taklauksesta ja samaan aikaan pyllisteltiin Lehtivuoren suuntaan "oma vika" kommenteilla. En ole koskaan Karalahdesta liiemmin pitänyt ja kyllähän tämä taas todisti miten idiootti tuo ihminen on.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mä taas väitän, että tämä on myytti. Jotenkin ei haluta uskoa, että Petu ymmärtää myös pelikirjan päälle.

Ei haluta uskoa, kun ei hän ymmärrä. Se on todistettu omin ja tuhansien muiden katsojien silmin, että taktinen osaaminen on heikkoa. Matikainen sopii sellaisen joukkueen koutsiksi, jossa kiekollinen osaaminen on rajallista, mutta asenne, työnteko ja motivaatio korvaa sitä tiettyyn pisteeseen asti. Tällaisesta ikäjakaumaltaan varsin nuoresta joukkueesta Matikainrn on hyvä repimään maksimit irti. Se, miten pitkään henki voittaa materian, riippuu pitkälti vastustajasta.

Äijjjjä-imago on Matikasen filosofiassa kaiken a ja o. Siksi hän antaakin itsestään toisinaan täysvajakin kuvan. Joskus pelaajan idiootit tempaukset kentällä voi myös tuomita ilman, että ketään nöyryytetään. Se taas toki vaatisi ensin sen, että itsekin ymmärtää, miksi tilanne oli vaarallinen tai muuten typerä tai turha.

A. Tyrväinen ansaitsisi nyt 12-15 ottelun huilin, koska mikään ei ole muuttunut. Se olisi myös Pelicansin etu. Siis niin kuin joukkueena. Saisi muu jengi keskittyä olennaiseen. Jullekin varmaan häpee silmät päästään broidiaan, kun mikään ei muutu.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oletko pelannut itse jotakin joukkueurheilulajia .. ?

Tyylejä on monia, mutta valmentaja antaa palautteen yleensä kasvotusten, jos haluaa pitää motivoituneen pelaajan myös jatkossa.
Tyrväinen on eri asia kuin pelaaja. Tyrväinen on toistuvasti tehnyt sekä omia joukkueitaan että vastustajan pelaajia vahingoittaneita idioottimaisia tekoja.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei haluta uskoa, kun ei hän ymmärrä. Se on todistettu omin ja tuhansien muiden katsojien silmin, että taktinen osaaminen on heikkoa. Matikainen sopii sellaisen joukkueen koutsiksi, jossa kiekollinen osaaminen on rajallista, mutta asenne, työnteko ja motivaatio korvaa sitä tiettyyn pisteeseen asti. Tällaisesta ikäjakaumaltaan varsin nuoresta joukkueesta Matikainrn on hyvä repimään maksimit irti. Se, miten pitkään henki voittaa materian, riippuu pitkälti vastustajasta.

No se on hyvä, että se on noin päin. Kyllä harmittaisi, jos meilläkin olisi valmentaja, joka ei saisi edes huippumateriaalista revittyä mitään irti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No se on hyvä, että se on noin päin. Kyllä harmittaisi, jos meilläkin olisi valmentaja, joka ei saisi edes huippumateriaalista revittyä mitään irti.

Et sitten mitään muuta keksinyt? Mikäli oikein ymmärsin, yritit siis iskeä mua vastapalloon Antti Törmäsellä? Onnittelut, olet tosi nokkela.
 

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taklauksesta on jaehettu jo kaikki, joten siihen en enää puutu. Lehtivuorelle pikaisia paranemisia!
Mutta aikamoinen muutos parissa vuodessa Lämän aikaisesta HMV-joukkueesta liigan ylivoimaisesti puhutuimmaksi. Millon Bloodin taklauksista, milloin tyrväisen, milloin Föönin tulosta, millon zinzinosta ja millon mistäkin. Vähän joka jengin fanien huulilla ja hampaissa vaikuttaa olevan Pelicans (ja kohta joku tulee kirjottamaan että kyllä mun mielestä Pelicans on edelleen hmv).

Alkaa vaan jo väkisinkin ajatella että voiko tää kaikki toilailu enää olla vaan käsikirjottamatonta sattumaa..?
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Liittyy aika olennaisesti tuo vauhti tuollaiseen esittämääsi arvion laadintaan. Jos ei muuten aukea, niin suosittelen tutustumaan sääntökohtaan "ryntäys"
Kuulehan nyt Läskisalo, mä veikkaan, että aika moni asia aukeaa mulle paremmin kuin sulle. Vähän kunnioitusta Läskisalo. Aukeaako tämä?! Taidat olla aika neiti?
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kuulehan nyt Läskisalo, mä veikkaan, että aika moni asia aukeaa mulle paremmin kuin sulle. Vähän kunnioitusta Läskisalo. Aukeaako tämä?! Taidat olla aika neiti?

Ei se kunnioituksen puutetta ole. Mielipiteensä kaikilla. Kuitenkin mielestäni tuota taklausta tarkasteltaessa tärkein sääntökohta on ryntäys. Ja siihen sääntökohtaan liittyy vauhti. Senpä takia en voi nähdä miten alkuperäisessä viestissä nostamasi kaksi asiaa voitaisiin käsitellä erillisinä asioina.

Katellaan niitä veikkauksia sit vaikka vedonlyöti-ketjussa joskus kun saat laillisesti veikata.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttää siltä, että vielä torstai-iltana näkemyksensä kertoneet, älyllä varustetut Pelicans-fanit ovat saaneet sanansa sanottua. Nyt jäljellä on enää se toinen puolisko.

Tyrväisen aivopierun (monesko kerta??) rinnastaisin rattijuopon aiheuttamaan vammantuottamukseen. Kun intoa (vrt. promilleja) on tarpeeksi, niin vahinkoja sattuu. Ne pitäisi ymmärtää olevan asiaan kuuluvia sattumuksia, joita nyt sattumalta tapahtuu vain muutamille kiekkoilijoille. Antaako tämä asennevamma oikeuden näille idiooteille harrastaa lajia ikuisesti muiden lajin säännöstön ja koodiston omaksuneiden pelimiesten kanssa?

Niinpä, jos vertaukseni rattijuoppoihin ja heidän aiheuttamiin uhreihin, jopa kuolonuhreihin, rinnastaa suomalaiseen yhteiskuntaan, niin tuollahan ne toistuvasti toteuttavat itseään. Tuskin Tyrväinenkään sivuun joutuu, pitäähän jokaiselle ihmishylkiölle tässä sosiaalidemokratiassa suoda oikeus toteuttaa itseään, haluamallaan tavalla. Ja tätä säestää Matikainen moottorisahoineen.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo-o, voisko joku avata Petri Matikainen ulos! ketjun? Pääsis sinnekkin porukka käymään näitä samoja asioita läpi vielä kerran.

Näyttää siltä, että vielä torstai-iltana näkemyksensä kertoneet, älyllä varustetut Pelicans-fanit ovat saaneet sanansa sanottua. Nyt jäljellä on enää se toinen puolisko....

Missäs sä oot ollu yöllä kun olet Pelicans-faneihin törmännyt? Epäilen, että viittat jostain syystä tähän palstaan ja siksi sanon, että mene muualle aukomaan päätäs.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös